Grey's Anatomy Hospital adalah sebuah drama perubatan televisyen Amerika yang pertama kali muncul di rangkaian Syarikat Penyiaran Amerika pada tahun 2005. 10 penilaian teratas dinikmati oleh siri ini. Ia memperoleh banyak pencalonan Anugerah Emmy. Pada tahun 2007 ia memenangi Golden Globe untuk drama terbaik.

Mengapa Hospital Mempunyai Banyak Nama Yang Berbeza?

Hospital utama Grey's Anatomi mempunyai sejarah tersendiri, dan telah melalui pelbagai nama selama 16 musim. Mari kita lihat. Hospital yang berfungsi sebagai pusat utama Grey's Anatomy telah melalui berbagai nama, dan setiap perubahan telah ditandai dengan peristiwa besar. Dicipta oleh Shonda Rhimes, Grey's Anatomy pertama kali muncul di ABC pada tahun 2005 dan tidak menunjukkan tanda-tanda untuk berhenti segera, sekarang di musim ke-16. Siri ini dimulakan sebagai perubahan pertengahan musim, tetapi telah diterima dengan baik selama bertahun-tahun, dan terus memiliki basis peminat yang cantik.

1. Hospital Seattle Grace

Seperti drama perubatan lain, Grey's Anatomy memfokuskan pada panduan (dalam kehidupan profesional dan peribadi mereka) untuk pelajar pembedahan, penghuni , dan kehadiran. Peneraju utama siri ini adalah Meredith Gray (Ellen Pompeo), penonton penonton dari pelatih hingga Ketua Pembedahan Umum. Walaupun kisah setiap watak telah membawa siri ini ke provinsi dan hospital lain, Seattle Grace Hospital, sumber maklumat utama bagi pesakitnya. Hospital ini mempunyai sejarahnya yang tersendiri dan telah melalui 16 kali nama yang berbeza, semuanya dengan pelbagai alasan.

Rancangan TV Terbaik Dekad

Seattle Grace Hospital berada di antara hospital kediaman pembedahan yang paling maju, walaupun telah jatuh dari tempat pertama hingga ke-12 dan juga diturunkan ke Pusat Trauma Tahap II. Ketua Richard Webber bertekad untuk melakukan segalanya dengan kekuatannya untuk mengembalikan kegemilangan bekas hospital, jadi dia mendorong prosedur pembedahan dan pembedahan berbahaya digalakkan - namun, ia tidak pernah mendapat tempatnya sebagai Pusat Trauma Tingkat I sehingga Owen Hunt dilantik kepala trauma. Hospital kemudian menghadapi masalah kewangan , jadi kami bertemu dengan Pusat Perubatan Mercy West, yang terletak di Hospital Seattle Grace.

2. Hospital Seattle Grace Mercy West

Hospital itu kemudian dinamakan semula sebagai Seattle Grace Mercy West Hospital, dan akibat penggabungan itu, terdapat sejumlah besar kakitangan, dan banyak yang dipecat kerana kekangan anggaran , di antaranya Izzie Stevens. Seattle Grace Mercy West Hospital menyaksikan tembak-menembak ketika janda yang berduka itu membalas dendam atas kematian isterinya, dengan niat untuk membunuh doktor yang menangani kesnya. Penembak itu membunuh 11 orang dan mencederakan tujuh yang lain, dan bukannya membunuh Webber, seorang doktor terkemuka dalam kes isterinya, dia membunuh diri. Hospital akhirnya runtuh dan dibeli oleh Harper Avery Foundation. Ahli lembaga pengarah yang baru kemudian memilih untuk menamakannya sebagai Gray Sloan Memorial Hospital.

3. Hospital Memorial Sloan Gray

Lembaga itu terdiri daripada mangsa nahas pesawat (Meredith, Cristina Yang, Arizona Robbins, dan Derek Shepherd) dan Callie dan Jackson, yang memutuskan nama itu untuk menghormati dua doktor yang terbunuh dalam nahas pesawat itu: Lexie Gray dan Mark Sloan. Sejak musim ke-16, hospital utama di Grey's Anatomy disebut Grey Sloan Memorial Hospital, dan setakat ini, tidak ada tanda-tanda perubahan nama lain tidak lama lagi.

Adakah Hospital Anatomi Grey adalah hospital sebenar?

Sebilangan besar Grey's Anatomy mengambil bahagian di Gray Sloan Memorial Hospital di mana semua watak berfungsi. Walaupun adegan difilemkan di tempat lain, sebahagian besar drama itu berlaku di hospital itu sendiri, sama ada di lorong, kawasan penerimaan atau teater operasi itu sendiri. Oleh itu, mudah difahami mengapa peminat tidak percaya bahawa hospital itu nyata.

Tidak ada hospital dalam kehidupan nyata yang disebut Gray Sloan Memorial Hospital dan tidak pernah seperti sekarang. Namun, sebahagian dari pertunjukan itu difilemkan di pusat perubatan, memberikan penonton sekilas tentang apa itu. Walaupun rancangan Grey's Anatomi ada di Seattle, pemandangan luar sebenarnya difilemkan di Pusat Penjagaan Ambulatori Pentadbiran Veteran Sepulveda di Los Angeles.

Satu sisi pusat perubatan digunakan untuk melihat sepenuhnya hospital sementara bahagian lain digunakan untuk pelakon yang memasuki dan keluar dari kemudahan tersebut. Tetapi ketika struktur rumah sakit dirobohkan di pusat perubatan, bahagian dalam rumah sakit Gray Sloan Memorial Hospital difoto di bilik pameran di Los Feliz, juga di Los Angeles.

Oleh itu, sementara bahagian-bahagian dari Anatomi Grey difilemkan di klinik kehidupan nyata, banyak adegan dibuat pada satu set filem.

Ketika Gray's Anatomy bermula pada tahun 2005, rumah sakit itu dipanggil Seattle Grace Hospital. Nama itu diubah pada tahun 2009 ketika hospital digabungkan dengan Pusat Perubatan Mercy West.

Selepas ini, hospital ini dikenali sebagai Seattle Grace Mercy West Hospital. Semasa perjumpaan, Dr. Jackson Avery (diperankan oleh Jesse Williams) dan Dr. April Kepner (Sarah Drew) menyertai pemeran kerana mereka sebelumnya pernah bekerja di sebuah pusat perubatan.

Pada musim kelapan, Dr. Lexie Gray (Chyler Leigh) dan Dr. Mark Sloan (Eric Dane) meninggal dunia dalam nahas pesawat yang melibatkan anggota pelakon Anatomi Grey. Selepas kematian mereka, Dr. Meredith Gray (Ellen Pompeo), mangsa lain yang selamat, dewan pengarah baru, Dr. Callie Torres (Sara Ramirez) dan Jackson mengambil alih hospital dan memutuskan untuk memberikannya nama baru.

Sebagai penghormatan kepada rakan dan rakan mereka yang meninggal dalam kemalangan itu, mereka menamakannya sebagai Gray Sloan Memorial Hospital.

Bagaimana 'Anatomi Grey' Mengambil Covid pada Musim 17

Kali terakhir peminat Grey's Anatomy mengunjungi Seattle's Gray Sloan Memorial Hospital, banyak yang berlaku. Amelia Shepard berhenti bermain "adakah mereka / tidak akan" dengan hubungannya dan menjadi pasangannya Atticus "Linc" Lincoln, dan membawa anak mereka dengan bantuan Miranda Bailey. Teddy Altman telah berkomitmen untuk memandu jalan pintas di seluruh dunia sambil menipu teman lelakinya, Owen Hunt, dan Tom Koracick, hanya beberapa jam sebelum perkahwinan mereka. Sementara itu, segitiga cinta DeLuca / Meredith / Cormac semakin besar dan besar.

Dan kemudian, malapetaka sebenarnya berlaku. Sementara presiden menyembunyikan maklumat dari orang ramai tentang penyebarannya, dia malah meletakkannya di nama julukan rasis dan berjanji bahawa "suatu hari itu akan menjadi keajaiban, ia akan hilang," Covid-19 terus menyebar, membunuh 238.000 di seluruh Amerika Syarikat dan 1.25 juta di seluruh dunia.

Untuk menjaga keselamatan diri dan orang yang kita sayangi, kita menghadapi jarak sosial , serta kekurangan hubungan fizikal, komunikasi dalaman, dan kesepian yang terjadi dengannya. Kadang-kadang, kami mendapat keselesaan dalam menonton berulang kali, tetapi Hollywood tidak bertahan dengan penderitaan itu. Banyak pameran dan produksi filem ditutup, antaranya ialah Grey's Anatomy of Shondaland. Covid tidak hanya memotong musim ini, penonton kehilangan beberapa episod lagi (dan mengetahui rasa rancangan permainan, lebih mengejutkan), tetapi juga mengubah khalayak ramai dengan masa depan yang lebih cerah.

Soalan Lazim

Berikut adalah soalan lazim yang berkaitan dengan topik ini.

1. Seberapa nyata atau tidak nyata kehidupan doktor seperti yang digambarkan dalam "Grey's Anatomy"?

Mereka semua berharap dan hanya boleh berharap (kebanyakan mereka) bahawa hari pertama mereka sebagai pelajar dapat bermula seperti Meredith Grey. Mabuk di tab mandi, bergaul dengan budak lelaki secara rawak, dia menyuruhnya untuk muncul keesokan paginya dan menjadi pasangannya sebentar. Apabila anda berfikir tentang betapa seronoknya dia dalam rancangan itu, betapa dia suka dan mengambil berat serta nilai hebat yang dia buat, Man! apa mangkuk yang penuh dengan tuah.

Beberapa perkara yang diinginkan oleh doktor:

  • Bangunan hospital yang bersih, terang, lapang dan lengkap. Tanya doktor di hospital awam mengenai rancangannya. Saya pernah pergi ke OT pada tahun kedua pemerhatian operasi hernia, memakai ukuran pakar bedah XXXL. Kemudian, salah seorang jururawat di sana pernah menolak saya dan memukul saya tepat di dada. (Atau mungkin dia tidak masuk akal.)

  • Mereka bermimpi mempunyai rakan sekerja panas seperti Izzie Stevens atau Mark Sloan. (Saya tertanya-tanya bagaimana saya akan berfungsi sekiranya saya mempunyai Mark?)

  • Mereka bermimpi memiliki harta seperti Derek.

  • Mereka bermimpi dapat pergi ke bar pada waktu malam untuk minum dan bukannya minum malam mereka kerana di India kita mempunyai lebih banyak pesakit daripada di Amerika Syarikat.

  • Mereka bermimpi mempunyai pakar bedah pediatrik terkenal di hospital yang sama dan merasa sama bangga tetapi Meredith menyembunyikannya dan merasa kasihan, mengapa? Ya, hanya di sini, kami percaya dengan menggunakan nama ibu bapa kami untuk menyelesaikan tugas kami.

2. Sejauh mana tepat anatomi Grey menggambarkan kehidupan pakar bedah?

Bergantung pada bahagian mana: ancaman bom, pesawat terhempas, cinta segitiga? Mungkin tidak biasa dalam kehidupan pakar bedah paruh baya. Kecemasan adrenalin, kes yang mencabar, kaedah menyelamatkan nyawa, dan politik hospital? Lebih realistik.

Anatomi Grey, atau drama bersiri perubatan lain berdasarkan fakta dan membesar-besarkan agar penonton terus terlibat. Benar, pada pendapat saya salah satu program perubatan terbesar di TV adalah Scrubs, sebuah siri komedi yang muncul di ABC dari 2001-2010. Ia menunjukkan kes nyata, masalah dalaman sebenar yang didengar oleh seluruh klinik, pendapat doktor dan kakitangan hospital yang berbeza, kemungkinan, kesihatan warga, semuanya dengan sedikit kelucuan. Menari? Tidak begitu banyak.

3. Adakah kehadiran pekerja sukar seperti di Anatomi Grey?

Dalam pengalaman saya, kehadiran di tempat tinggal jauh lebih baik di TV maka mereka berada dalam kehidupan nyata. Saya telah menghadiri perjumpaan yang sebenarnya dapat melihat betapa tertekannya tekanan kerana mereka memberitahu kami 2 sebab. Yang mereka rasakan bahawa kerana mereka harus menanggungnya, kita juga melakukannya dan 2 bahawa satu-satunya cara untuk mengetahui sejauh mana seseorang boleh melangkah adalah dengan menolak had dan memaksa had-had itu didorong semasa di bawah pengawasan seorang hadirin untuk menangkap mereka ketika mereka jatuh seperti yang tidak akan berlaku di dunia nyata.

Di dunia nyata jika anda ditekan melewati titik putus, anda tidak mempunyai siapa pun untuk memulihkan anda semua yang berlaku adalah pesakit yang menderita. Di tempat tinggal, keseluruhan idea adalah pengajaran melalui pengawasan. Oleh itu, jika seorang penduduk didorong "terlalu" keras, proses perjumpaan warga emas dan lain-lain akan berada di sana untuk menangkap mereka sebelum bahaya yang sebenarnya dilakukan kepada pesakit.

Kesimpulannya

Jelas bahawa di dalam hospital Grey's Anatomy ada doktor yang saling berkencan, kerana doktor mempunyai jadual yang menuntut dan masuk akal bagi beberapa pasangan untuk bertemu di tempat kerja. Namun, dalam Grey's Anatomy, setiap doktor berselingkuh dengan doktor lain di hospital, dan terutama pakar bedah. Bukan hanya itu, tetapi juga hubungan antara pakar bedah sering berubah sehingga setiap doktor yang diberikan hampir mempunyai sejarah seksual yang dikongsi dengan bahagian unit pembedahan lain. Di hospital sebenar, ini nampaknya tidak mungkin.

Seperti yang kita semua tahu, dalam kehidupan nyata, peristiwa tragis berlaku. Namun, kemungkinan doktor hospital hampir lemas, menyekat bom, dilanggar bas, terlibat dalam penembakan, terselamat dalam nahas pesawat, dan lebih dari beberapa tahun kelihatan tidak mungkin.

Baca Juga

Hospital Onkologi Terbaik di India | Hospital Kanser Terbaik di India

Syarikat Insurans Kesihatan

Kemalangan Kereta Mark Hamill