Terdapat empat musim Haikyu. Haikyu adalah siri manga Jepun yang ditulis oleh Haruichi Furudate. Musim 1 (2014), musim 2 (2015), musim 3 (2016), musim 4 (2020). Haikyu adalah anime bola tampar yang kelihatan hebat seperti kehidupan sebenar. Sekiranya anda gemar menonton sukan, inilah anime anda. Sebaliknya, ia masih merupakan filem yang sangat baik jika anda tidak berminat dengan sukan. Sama ada anda bermain bola tampar atau tidak, ada kemungkinan yang munasabah bahawa anda jatuh cinta dengan anime yang indah ini.

Haikyu

Haikyu adalah siri manga Jepun oleh Haruichi Furudate, ditulis dan dilukis. Naratifnya mengikuti Shōyō Hinata, seorang anak muda yang, walaupun ketinggiannya yang rendah, berusaha untuk menjadi pemain bola tampar yang hebat. Ia dikeluarkan dari Februari 2012 hingga Julai 2020 dalam Shueisha Weekly Shōnen Jump dalam 45 volume tankōbon.

Sebuah siri TV anime 25 episod yang diadaptasi oleh Production IGIG ditayangkan antara April 2014 dan September 2014. Musim kedua dengan 25 episod dijalankan antara Oktober 2015 dan Mac 2016. Musim ketiga ditayangkan dalam sepuluh episod antara Oktober 2016 dan Disember 2016.

Semasa lompat Festa 19, musim keempat diumumkan, dengan pelepasan dua arah, mahkamah pertama dengan 13 episod disiarkan antara Januari dan April 2020, dan pengadilan kedua dengan 12 episod disiarkan antara Oktober dan Disember 2020. Manga dilesenkan di Amerika Utara oleh Viz Media, sementara siri anime dilesenkan untuk siaran digital dan rumah Sentai Filmworks.

Manga dan anime telah mendapat maklum balas yang sangat baik. Komik itu menerima hadiah manga Shogakukan ke-61 pada tahun 2017. Haikyu !! mempunyai lebih daripada 50 juta salinan yang diedarkan pada November 2020. Setelah melihat sekolah menengah Karasuno di Nationals di TV, pelajar sekolah menengah pertama Shōyō Hinata tergila-gila dengan bola tampar.

Perawakannya yang kecil diilhamkan oleh pengulas 'The Little Giant', spiker sayap pendek Karasuno yang mahir. Walaupun tidak berpengalaman, Hinata atletik dan mempunyai lompatan menegak yang sangat baik; dia bergabung dengan kelab bola tampar sekolahnya - untuk menjumpainya sebagai ahli tunggal, memaksa rakan sekelasnya menghabiskan dua tahun berikutnya untuk berusaha meyakinkan anak-anak tambahan.

Ditulis oleh Haruichi Furudate
Negara asal Jepun
Musim 4
Episod 85
Isipadu 45
Haikyu musim 1 Episod 1 - 25
Haikyu musim 2 Episod 26 - 50
Haikyu musim 3 Episod 51 - 60
Haikyu musim 4 Episod 61 - 85

Sebilangan rakan Hinata bersetuju untuk bergabung dengan kelab pada tahun ketiga dan terakhir SMP untuk bertanding dalam pertandingan. Dalam permainan rasmi pertamanya, pasukan memilih kekalahan yang luar biasa - termasuk tahun ketiga Tobio Kageyama, pemain luar biasa yang dikenali sebagai "Raja Pengadilan." Baik untuk keahliannya dan juga gaya permainannya yang kejam. Kedua-duanya mempunyai persaingan pendek, dan Hinata berjanji untuk menghancurkan Kageyama di sekolah menengah setelah pertandingan.

Musim Haikyu

Haikyu Musim 1 (2014) Haikyu Musim 2 (2015) Haikyu Musim 4 bahagian 1 (2020) Haikyu Musim 4 bahagian 2 (2020)

Haikyu Musim 1

Haikyu! adalah adaptasi anime dari siri mangga Haruichi Furudate. Dihasilkan oleh Production IG, ia telah disiarkan di MBS, pelbagai stesen JNN, dan sari kata bahasa Inggeris di Crunchyroll dari 6 April hingga 21 September 2014. Sentai Filmworks telah dilesenkan untuk siaran media digital dan media rumah. Medialink juga lesen Asia Tenggara

Siri ini menggunakan empat kepingan tematik: dua tema dan dua tema. Pembukaan muzik untuk episod 1-13 adalah Spyair ini "Imagination," semasa lagu tersebut berakhir adalah "Tenchi Gaeshi" lagu oleh Nico Touches Tembok. Pembuka episod 14 hingga 25 adalah Ah Yeah Sukima Switch dan LEO Tacica. Final untuk Episode 14 juga "Ah Yeah," yang tidak mempunyai pembukaan.

Haikyu Musim 2

Musim ke-2 Haikyu !! Ini adalah adaptasi anime dari siri manga Haruichi Furudate. IG produksi dibuat dan disiarkan antara 4 Oktober 2015, dan 27 Mac 2016. Siri ini menggunakan empat kepingan tematik: dua tema dan dua tema. Dari episod 1 hingga 13, muzik pembuka adalah Spyair's "I'm a Believer" dan "Climber" oleh Galileo Galilei adalah lagu terakhir.

Tema pertama lagu ini adalah "FLY HIGH" oleh Burnout Syndromes, dari 14 hingga 25 episod, tetapi lagu tema sebelumnya adalah "Hatsunetsu (Demam)" oleh Tactical. Selepas kemunduran mereka dalam peringkat awal antara Aobajohsai, Karasuno berusaha keras. Berita positif datang dari Ittetsu Takeda, penasihat profesor kelab bola tampar Karasuno: Nekoma, dan Academy , Shinzen, dan Ubugawa High, yang telah meminta Karasuno untuk bergabung dengan kem latihan mereka.

Kageyama dan Hinata secara tidak sengaja berpisah dari kumpulan itu dan memasuki komandan pasukan Shiratorizawa Academy, Ushijima. Ushijima dicabar oleh Hinata, mengakui bahawa Oikawa adalah satu-satunya pemain baik di Prefektur Miyagi. Hinata, Kageyama, Nishinoya, dan Tanaka takut bahawa mereka tidak akan bermain di Tokyo jika mereka tidak lulus peperiksaan akhir.

:large_blue_diamond: Ringkasan

Sebuah siri TV anime 25 episod yang diadaptasi oleh Production IG ditayangkan antara April 2014 dan September 2014. Musim kedua dengan 25 episod dijalankan antara Oktober 2015 dan Mac 2016. Musim ketiga diselesaikan dalam sepuluh episod antara Oktober 2016 dan Disember 2016.

Haikyu Musim 3

Sekolah Menengah Karasuno berbanding Shiratorizawa Academy Haikiū !! Karasuno Kôkō VS Shiratorizawa Gakuen Kōkō adalah gabungan siri manga oleh Haruichi Furudate. Pada musim pertama, siri Haikyu dilancarkan. Production IG dibuat dan disiarkan dari 8 Oktober hingga 10 Disember 2016. Musim ketiga juga telah dilesenkan oleh Sentai Filmworks.

Lagu motto pembuka adalah "Hikariare" dari Burnout Syndromes, sementara "Mashi Mashi" dari Nico Touches the Walls adalah lagu moto terakhir. Ini adalah permulaan permainan berbanding Shiratorizawa untuk memberi semangat kepada pasukan. Pemula kedua belah pihak dipersembahkan kepada orang ramai, dan perlawanan pertama dimulakan dengan Ushijima menjaringkan gol Nishinoya kerana membunuh.

Tetapi Libero tidak kecewa; sebaliknya, dia tidak sabar untuk bermain di sebelah kiri seperti rakan-rakannya. Permainan berlangsung antara Karasuno dan Shiratorizawa, dan Shiratorizawa memenangi set pembukaan 25-16. Skuad Karasuno tidak putus asa, dan mereka mahu memenangi pusingan seterusnya.

Sementara itu, Akiteru memberitahu orang lain mengenai perbezaan antara lonjakan kiri dan lonjakan kanan. Karasuno mengalahkan Shiratorizawa; mereka pulang dengan air mata gembira dan bertekad untuk memenangi pertandingan Interhigh Spring yang akan datang.

Haikyu Musim 4 (Bahagian 1)

Anak-anak lelaki akan diukur menjelang Spring Natasured, dan pasukan akan bersaing persahabatan. Kageyama dijemput ke Kem Latihan Pemuda untuk Seluruh Jepun, sedangkan Tsukishima diundang ke kem latihan tahun pertama untuk wilayah itu sahaja. Hinata tergelincir kerana cemburu ke pusat Tsukishima. Walaupun ketidakpastian awal, jurulatih Shiratorizawa membolehkan Hinata mengambil bahagian di pusat sebagai pemain bola untuk menunjukkan bakatnya secara bebas dari Kageyama.

Hinata dibaca berikutan kesulitan yang disebabkan oleh Sawamura Daichi, Pelatih Ukai, dan profesornya, Takeda, yang memberitahunya, "Mereka yang memanjat daun harus mulai dari bawah." Kembali ke Shiratorizawa, Hinata memerhatikan sebagai budak bola. Pertandingan mengejutkan diadakan untuk peserta perkhemahan berbanding tahun ketiga dan alumni Shiratorizawa.

Di antara, Hinata mengambil masa sebentar di bilik peralatan sahaja. Selepas upacara pembukaan, skuad memanaskan badan di gimnasium lain untuk permainan pertama mereka. Ketika mereka kembali ke lokasi rasmi, Hinata mengetahui bahawa bagasinya tidak betul dan kasutnya hilang. Kiyoko melakukan perjalanan untuk mengumpulkan beg Hinata yang salah tempat ketika pasukan memanaskan diri untuk pertempuran pertamanya.

Haikyu Musim 4 (Bahagian 2)

Musim bunga kedua tinggi dengan Sekolah Menengah Inarizaki, yang dibuka. Sekolah Tinggi Karasuno dikejutkan oleh kembar terkuat, "Miya Brothers" dan SMA Inarizaki, dari dalam gelanggang dan luar. Apa yang muncul di kerusi bersorak Karasuno. Kapten Shinsuke dihantar kembali ke Inarizaki.

Melalui usaha Sawamura dan Azumane, Karasuno memulihkan momentum; kembar Miya bertindak balas dengan baik. Kageyama dan Tanaka menunjukkan hasil perkembangan terbaru mereka. Setelah beberapa kali berlanjutan, Hinata menjaringkan mata yang tidak biasa, yang membolehkan Karasuno memimpin permainan pada akhirnya. Kageyama mendorong dirinya ke tahap baru, sementara Hinata menunjukkan kemahiran baru di gelanggang.

Perhimpunan kuat diteruskan ketika Azumane memecahkan Karasuno, tetapi Inarizaki terus. Ketika permainan melepasi 30 mata, Karasuno mula kehilangan kawalan . Akhirnya, perlawanan terakhir dimainkan oleh Miya Twins lwn Kageyama dan Hinata. Secara rasmi, Karasuno melangkah ke pusingan ketiga.

Haikyu musim 5 Tarikh Tayangan

Oh ya, haikyuu !! Antara Januari dan Disember 2020, Musim 4 dilancarkan. Pencinta anime kini menunggu perkembangan terbaru pada musim kelima. Malangnya, berita mengenai Haikyuu masih rasmi Musim 5. Siri anime memecahkan banyak rekod.

Haikyu !! mempunyai lebih daripada 50 juta salinan yang diedarkan pada November 2020. Kedua-dua manga dan anime mempunyai reaksi yang baik.'Haikyuu !! ' mengikuti Shōyo Hinata, yang, walaupun ketinggiannya yang kecil, memutuskan untuk menjadi pemain bola tampar yang hebat. Ia menggambarkan narasi pasukan bola tampar di sekolah menengah dan persahabatan antara ahli-ahlinya. Haruichi Furudate menulis dan menggambarkan siri manga Jepun.

Haikyuu !! Tahap 5 mungkin merangkumi kisah baru yang tidak berkaitan dengan Tahap 4 atau sebelumnya. IBT memerhatikan bahawa musim depan kemungkinan besar berpusat pada perlawanan antara Karasuno High dan Nekoma High. Juga dinyatakan bahawa untuk satu musim lagi, ada sumber bahan yang mencukupi. Oleh itu, mungkin ada musim 6 juga.

Watak utama Haikyu

1 - The Hinata Shoyo

2 - Kenma Kojima

3 - Taibo

4 - Oikawa Toru

5 - Nishinoya

6 - Kei

7 - Tetsuro

8 - Kotaro

9 - Daichi

Haikyu Seasons di Netflix

Pada masa itu, hanya dua musim Haikyuu di Netflix yang tersedia, musim pertama ketika anda bertemu dengan pasukan bola tampar Karasuno yang menampilkan Hinata dan Kageyama, dan musim kedua ketika Karasuno berlatih di Tokyo.

Malangnya, Haikyuu tidak berada di Netflix di Amerika pada musim ketiga, yang menampilkan perlawanan bola tampar yang sangat baik antara Shiratorizawa Academy dan Karasuno High School.

The Net Line melaporkan bahawa dua musim pertama dikeluarkan pada November 2019; namun, kerana pandemi di seluruh dunia, musim ketiga dan musim keempat mungkin ditangguhkan lebih lama daripada yang direncanakan pada November 2020.

Mulai sekarang, anda hanya boleh melihat laman web streaming anime rasmi untuk musim ketiga dan keempat, Crunchyroll, dengan harga bulanan yang sederhana. Laman web ini juga menawarkan OVA Haikyuu untuk streaming!

:large_blue_diamond: Ringkasan

Haikyu adalah siri manga. Haikyuu adalah anime sukan kegemaran sejak tahun 2014, dengan pertandingan bola tampar animasi dan jangka panjang yang luar biasa, cerita gaya shonen, dan ciri-ciri yang lebih mendalam dari kerangka komprehensif watak menarik. Setelah menyaksikan permainan Karasuno High di TV, siri ini dimulakan ketika guru sekolah menengah Shōyō Hinata yang murung tetapi suka jatuh cinta dengan bola tampar, hanya kerana tidak ada seorang pun di sekolahnya yang berminat dengan sukan ini.

Soalan Lazim

Orang ramai bertanya banyak mengenai musim Haikyu. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

:one: Ada berapa musim Haikyuu?

Haikyû adalah siri anime sukan Shōnen berdasarkan manga Haruichi Furudate, dihasilkan dengan rangkaian televisyen Jepun MBS oleh Production IG dan Toho. Anime ini terdiri daripada 4 musim, empat filem, dan 5 OVA.

:two: Adakah Kiyoko suka Yachi?

Yachi (dalam benaknya) mengakui bahawa Kiyoko merasa sangat menarik - bahkan untuk menyebutnya tahi lalat "seksi". Yachi sering tersipu ketika melihat Kiyoko dan berfikir bahawa jika dia berjalan di sebelah pembunuhnya , dia akan membunuhnya kerana dia juga merasakan bahawa Kiyoko adalah gadis paling cantik di sekolah.

:three: Boleh melihat Haikyu di Netflix?

Malangnya, anime sukan terkenal tidak dapat ditayangkan di Netflix USA pada masa ini. Haikyu! boleh diakses hanya dengan dub Inggeris di Crunchyroll. Untuk dub Inggeris, perkhidmatan anime yang kurang dikenali akan memerlukan langganan HIDIVE.

:four: Adakah Musim 4 Haikyuu musim terakhir?

Separuh masa kedua musim keempat menyaksikan salah satu permainan anime Karasuno paling mencabar setakat ini, dan episod terakhir musim keempat selesai.

:five: Siapa yang terbunuh di Haikyuu?

Sederhananya, tidak, Daichi tidak mati. Ini hanya lawak jenaka di Haikyuu. Khususnya, penyokong merujuk kepada sesuatu yang berlaku pada musim kedua. Dalam Episod 16, dalam perlawanan antara Karasuno dan Wakutani, Tanaka dan Daichi saling bertembung setelah dua bola menyelam.

:six: Adakah Hinata pernah bertemu dengan gergasi kecil itu?

Karasuno sedang bersedia untuk berperang menentang Kamomedai di minute.Hinata akhir akhirnya bertemu beliau Idol , Giant Little, kerana dia tiba-tiba muncul pada Nationals untuk menyokong alma mater beliau.

:seven: Tarikh pengeluaran Haikyuu Musim 5?

Walaupun masa pelepasan HaiKyuu sukar untuk disangka !! Musim 5, kita masih boleh menganggap Musim 5 akan tiba pada akhir 2021 atau awal 2022. Pada akhir bulan Jun 2020, Yoshiki Kobayashi, seorang pengeluar muzik Jepun, mengumumkan bahawa rakaman Haikyuu telah dimulakan!

:eight: Adakah Hinata mengalahkan Little Giant?

Hinata secara tidak sengaja melepaskan gelaran Hoshiumi "Little Giant" dan tidak sengaja mengganggu yang terakhir, yang mendakwa bahawa gelaran itu sejak awal. Di sebalik semua usaha Karasuno untuk menghentikannya, Hoshiumi tanpa disangka menjaringkan gol . Adalah sangat masuk akal untuk Oikawa muncul ketika ini; jika anda mengembalikan watak di luar Karasuno, Oikawa adalah salah satu watak.

:nine: Mengapa Haikyuu adalah animasi terbaik?

Haikyuu !! Ini telah menjadi salah satu siri sukan anime yang paling disukai yang pernah ada, tetapi dengan beberapa kesilapan. Ini menyentuh hampir setiap detail yang menjadikan siri ini sebagai anime raksasa yang masih dipamerkan.

:keycap_ten:Mengapa Haikyuu begitu terkenal?

HAIKYUU !! Ia adalah sukan manga / anime dengan watak yang dipercayai, satu perkembangan yang hebat alam semula jadi, dan plot yang maju pada kadar yang bahawa mana-mana penonton menikmati . Animasinya hebat (walaupun pada musim 4, saya tidak akan mengatakan bahawa saya suka tenaga tetapi bukan kerana ia mengerikan).

:large_blue_diamond: Kesimpulannya

Haikyu !! Ia adalah siri anime Jepun yang ditulis oleh Haruichi Furudate's. Salah satu siri shonen yang paling popular sejak tayangan perdana pada tahun 2012. Sebanyak 36 jilid manga telah dihasilkan, dengan bab baru hampir setiap minggu. Haikyu !! Ia akan mendapat anime hampir dua tahun setelah melepaskan manga dan dengan cepat menjadi salah satu sukan anime Jepun yang paling berjaya.

artikel berkaitan