APAKAH PERKATAAN KERAS UNTUK MENGUCAPKAN?

Bahasa Inggeris sarat dengan kata-kata yang sukar untuk dieja dengan huruf-huruf yang tidak berguna, merasa seperti mereka harus dieja dengan cara yang lain, atau hanya tidak bertulis dengan baik. Sebahagian daripadanya disebutkan di bawah:

  • Onomatopoeia

  • Perancang

  • Bersungguh-sungguh

  • Pemerolehan

  • Gubernur

  • Nakal

  • Orang utan

  • Menampung

  • Suci

  • Minuscule

  • Fuchsia

  • Penulis drama

  • Mual

Onomatopoeia:

Onomatopoeia adalah salah satu perkataan sukar untuk dieja. Onomatopoeia adalah cara membuat kata yang menyalin, kelihatan seperti, atau mengesyorkan suara yang digambarkannya secara fonetik. Kata seperti itu sendiri juga disebut kesamaan suara. Peniruan bunyi normal ke kata menggabungkan bunyi-bunyi makhluk, misalnya, "oink", "yowl" (atau "miaow"), "thunder" dan "tweet". Kesamaan bunyi dapat berbeza antara dialek: ia agak sesuai dengan sistem etimologi yang lebih luas; akibatnya bunyi jam mungkin dikomunikasikan sebagai "tick tock" dalam bahasa Inggeris, "spasm tac" dalam bahasa Sepanyol dan Itali (muncul dalam gambar), "di da" dalam bahasa Mandarin, "katchin" dalam bahasa Jepang , atau "tik-tik "Dalam bahasa Hindi.

Walaupun dalam bahasa Inggeris, istilah sound to word tiruan menandakan 'peniruan suara', kata majmuk bunyi untuk meniru perkataan dalam bahasa Yunani menandakan 'membuat atau membuat nama '. Untuk kata-kata yang meniru bunyi, istilah atau (echomimetic) digunakan. Perkataan (echomimetico) menandakan 'gema' atau 'bunyi', 'menandakan' meniru 'atau' menyamar '.

Kegunaan:

Pada akaun daripada mengepam katak, ejaan boleh beralih berdasarkan fakta bahawa spesies katak pelbagai semua di seluruh planet ini membuat pelbagai bunyi: Ancient brekekekex koax Greek (hanya dalam permainan komik Aristophanes 'The Frogs) kemungkinan besar untuk katak paya; Tulang rusuk Inggeris untuk jenis katak yang terdapat di Amerika Utara; Kata tindakan Inggeris croak untuk katak asas.

Beberapa model berbahasa Inggeris yang sangat biasa adalah cegukan, zoom, bang, blare, moo, dan taburkan. Mesin dan suaranya juga digambarkan secara berkala dengan peniruan bunyi ke kata: cahaya atau isyarat untuk tanduk kereta, dan ruang atau motor untuk motor. Dalam membincangkan bencana termasuk daya tarikan yang dapat dilihat, "menghancurkan" sering digunakan (dan penggunaannya telah dicapai untuk menggambarkan kesan yang tidak dapat didengar untuk sebagian besar menunjukkan jenis yang serupa namun impedansi atau pemusnahan yang terbatas namun menyeluruh seperti itu dihantar secara hamper).

Bunyi manusia di sana-sini memberikan contoh bunyi untuk meniru kata, seperti ketika mwah digunakan untuk mengatasi ciuman.

Untuk bunyi makhluk, perkataan seperti dukun (itik), moo (sapi), kulit kayu atau woof (anjing), guruh (singa), melolong / miaow atau murmur (kucing), clack (ayam) dan baa (domba) biasanya digunakan dalam Bahasa Inggeris (baik sebagai perkara dan sebagai kata tindakan).

Beberapa dialek dengan tepat menyelaraskan kata-kata onomatopoeik ke dalam pembinaannya. Ini dapat berkembang menjadi kata lain, hingga titik siklusnya tidak, pada titik ini dianggap sebagai kesamaan dalam suara. Salah satu modelnya adalah perkataan bahasa Inggeris "bleat" untuk kekacauan domba: dalam era yang lalu ia diartikulasikan sebagai "blairt" (namun tanpa segmen R), atau "blet" dengan vokal yang ditonjolkan, yang dengan lebih hati-hati mengambil setelah suara domba daripada pembentangan yang canggih.

Ilustrasi kes yang bertentangan adalah "cuckoo", yang, karena pengetahuan yang konsisten tentang keributan burung ketika berabad-abad berkembang, telah mengartikulasikan artikulasi serupa seperti pada kesempatan Anglo-Saxon dan vokalnya tidak berubah seperti yang ada dalam kata kedut .

Verba dicendi ("kata-kata pepatah") adalah strategi untuk memasukkan kata - kata onomatopoeik dan ideofon ke dalam struktur bahasa.

Kadang-kadang, perkara-perkara dinamakan dari bunyi yang mereka buat. Dalam bahasa Inggeris, misalnya, ada gesper umum yang dinamakan untuk suara yang dihasilkannya: tanda sempang (di UK) atau ritsleting (di AS) Banyak burung diberi nama atas panggilan mereka, misalnya, puyuh puyuh, weero, morepork, killdeer, chickadees and jays, cuckoo, chiffchaff, crane yang mencabar, whip-poor-will, dan kookaburra . Dalam bahasa Tamil dan Malayalam, perkataan gagak adalah kaakaa. Latihan ini sangat biasa dalam dialek-dialek tertentu seperti Māori, dengan demikian pada nama-nama makhluk yang diperoleh dari dialek-dialek ini.

Alat Peraga:

Ini adalah dari senarai kata-kata yang sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris .Paraphernalia pada umumnya merujuk kepada pengumpulan alat, perkakasan, atau pakaian yang digunakan untuk tindakan tertentu. Sebagai contoh, penyokong yang bersungguh-sungguh dapat menutupi pembahagi dengan bola sepak dan juga barang bola .

Istilah sah sejarah

Dalam bahasa yang sah, "barang" adalah istilah pengerjaan dari undang-undang keluarga yang lebih berpengalaman. "Stuff" adalah jamak, yang menandakan "hal-hal yang melewati anugerah". Barang-barang adalah harta yang berbeza dari seorang wanita yang sudah berkahwin, seperti pakaian dan perhiasan "sesuai dengan stesennya ", namun melarang sumber yang mungkin telah dikenang untuk bahagiannya. Istilah ini dimulakan dalam undang-undang Rom, dalam hal apa pun berasal dari bahasa Yunani (parapherna), "melewati (para) penyelesaian".

Harta tersebut dianggap sebagai harta yang berbeza dari seorang wanita berkahwin di bawah perlindungan. Pasangan tidak dapat menjual, sesuai, atau memberikan gelaran hebat kepada sumber daya orang lain yang penting yang dilihat sebagai alat tanpa persetujuannya yang berbeza. Mereka tidak berubah menjadi bagian dari domain setengahnya yang lebih baik setelah kematiannya, dan dapat diteruskan dengan wasiat wanita yang sudah menikah.

Perubahan dalam undang-undang keluarga dan undang-undang warisan (mencerminkan corak dalam masyarakat yang lebih luas, misalnya, beberapa Undang-undang Harta Wanita Berkahwin yang berbeza dari bidang undang-undang berdasarkan adat), biasanya menyampaikan idea yang sah mengenai barang-barang yang sudah ketinggalan zaman.

Dalam fiksyen:

Idea gear yang sah dalam pengertian ini adalah titik plot penting dalam epik Anthony Trollope The Eustace Diamonds. Dalam novel itu, ia melibatkan beberapa hasil sama ada permata judul itu harta, harta waris, atau pakaian wanita , yang secara terbuka dapat diasingkan olehnya.

Teliti:

Ini adalah dari senarai kata-kata sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Seorang pembangkang yang tidak berhati-hati adalah "orang yang telah menjamin pilihan untuk menolak untuk melakukan perkhidmatan ketenteraan" dengan alasan peluang pemikiran, hati nurani, atau agama.

Di negara-negara tertentu, pembangkang yang tidak berhati-hati diperuntukkan kepada pentadbiran rakyat biasa yang terpilih sebagai pengganti bantuan tentera atau tentera. Sebilangan pembangkang yang tidak berhati-hati menganggap diri mereka radikal, tidak campur tangan, tidak selamat, tidak agresif, memusuhi penjajah, antimilitaris atau tidak berwawasan (tidak mempercayai pemikiran negara).

Pada 8 Mac 1995, matlamat Suruhanjaya PBB mengenai Hak Asasi Manusia 1995/83 menyatakan bahawa "orang yang melakukan bantuan ketenteraan tidak boleh ditolak dari pilihan untuk memiliki masalah hati-hati dengan perkhidmatan ketenteraan". Ini ditegaskan kembali pada tahun 1998, ketika tujuan 1998/77 merasakan bahwa "orang yang sudah melakukan bantuan ketenteraan dapat membuat keberatan dengan hati-hati". pelbagai persatuan di seluruh planet memuji standard pada 15 Mei sebagai Hari Penolakan Kesedaran Antarabangsa. Istilah ini juga telah menghulurkan untuk membantah bekerja untuk kompleks tentera moden yang disebabkan satu kecemasan hati nurani

Sejarah:

Banyak pembangkang yang tidak berhati-hati telah dieksekusi, ditahan, atau dalam hal apa pun dihukum ketika sabitan mereka mendorong kegiatan yang bertentangan dengan undang-undang atau pemerintahan masyarakat umum mereka. Definisi yang sah dan status aduan hati nurani telah berbeza sepanjang jangka panjang dan dari satu negara ke negara lain. Keyakinan tegas adalah tahap awal di banyak negara kerana secara sah memberikan status pembangkang yang tidak berhati-hati .

Seorang penentang yang tidak berhati-hati, Maximilianus, telah direkrut menjadi tentera Tentera Rom pada tahun 295, namun "memberitahu Proconsul di Numidia bahawa memandangkan keyakinannya yang tegas, dia tidak dapat berkhidmat dalam tentera" . Dia dieksekusi untuk ini, dan kemudiannya dikuduskan sebagai Saint Maximilian.

Pengakuan awal mengenai aduan hati nurani diserahkan oleh William the Silent kepada orang-orang Belanda pada tahun 1575. Mereka boleh menolak bantuan ketenteraan sebagai balasan pembayaran kewangan.

Undang-undang rasmi untuk mengecualikan pembangkang dari pertempuran pertama kali diserahkan pada pertengahan abad ke-18 Great Britain berikutan isu-isu dengan usaha untuk mengekang Quakers menjadi bantuan ketenteraan. Pada tahun 1757, ketika usaha utama dibuat untuk membina Milisi British sebagai pegangan tentera awam yang pakar, satu pernyataan dalam Militia Act Undi membenarkan Quakers dikecualikan dari perkhidmatan ketenteraan.

Di Amerika Syarikat, keluhan hati nurani dibenarkan dari penubuhan negara itu , walaupun garis panduan diserahkan ke negara-negara tunggal sebelum penyampaian wajib.

Pemerolehan:

Ini adalah dari senarai kata-kata sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. "Acquiesce" adalah lagu oleh kru muzik Inggeris Oasis, yang disusun oleh Noel Gallagher. Melodi ini pada awalnya muncul sebagai single nombor satu untuk Oasis pertama di Oasis, "Some Might Say", pada 24 April 1995. Kelazimannya mendorongnya untuk dikenang untuk koleksi akumulasi sisi B The Master plan, yang disampaikan dalam 1998, setelah diputuskan untuk digabungkan oleh penggemar kumpulan muzik di laman web pihak berkuasa mereka.

Pada tahun 1998, melodi diberikan sebagai single radio di Amerika Utara untuk memajukan kedatangan rancangan Master. Ia tiba di nombor 24 pada rajah Laluan Rock Modern Billboard AS, nombor 20 pada Alternatif RPM Kanada 30, dan nombor 44 pada grafik RPM Tunggal.

"Acquiesce" juga disampaikan sebagai salah satu trek utama ke Stop the Clocks EP, sebagai tambahan koleksi koleksi mereka yang juga muncul di, Stop the Clocks.

Bahagian untuk "Acquiesce" dinyanyikan oleh Liam Gallagher, dengan melodi yang dinyanyikan oleh Noel (kerana, dia menegaskan, Liam tidak dapat mencapai nada tinggi).

Sejarah:

Noel Gallagher mengaku telah menyusun ayat-ayat untuk "Acquiesce" ketika dalam perjalanan ke studio untuk pertemuan kronik dari Definitely Maybe. Kereta api ditunda, dan semasa gangguan ini, dia menyusun potongan lagu. Menurut catatan lengan Masterplan (disusun oleh pengarang muzik dan pakar Paul Du Noyer), "Melodi adalah mengenai kekeluargaan dalam arti luas dan bukan, seperti yang biasa diduga, tentang saudara kandung Gallagher itu sendiri."

"Acquiesce" berubah menjadi pilihan peminat dan dimainkan secara konsisten secara langsung. Banyak peminat Oasis merasakan melodi ini semestinya ditahan untuk meneruskan Morning Glory (Apa Cerita)? koleksi, dengan yang lain juga merasakan lagu itu cukup dapat disampaikan sebagai kesendirian. Ini adalah penilaian yang dimiliki oleh Alan McGee ketika dia mula-mula mendengar lagu; dia berusaha meyakinkan Noel untuk menyampaikan "Acquiesce" sebagai kesendirian daripada "Beberapa Mungkin Berkata". Noel menolak pemikiran ini kerana dia tidak fleksibel sehingga karya pada single itu selesai, dan enggan perlu meletakkan sisi B lain dan menjelaskannya. Walaupun begitu, Noel sejak itu mengatakan bahawa dua atau tiga melodi yang berbeda ini, misalnya, "The Master Plan " cukup mampu menjadi koleksi lagu dan single.

Rakaman studio lagu tersebut menyoroti klip lagu akustik lagu Oasis lain, "Morning Glory". Ini didengar pada awal dan menjelang akhir melodi. Selain itu, mengenai perkiraan dan gitar pengenalan, perbualan antara Liam dan suara yang tidak diketahui (yang diterima sebagai pembuat bersama Owen Morris) dapat didengar, dimainkan ke belakang.

Gubernurial:

Ini adalah dari senarai kata-kata sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Gubernur, sebagian besar waktu, otoritas publik dengan kemampuan untuk mengawasi kepresidenan sebagai bagian dari pemerintahan yang tidak berdaulat atau sub-publik, yang berada di bawah ketua negara. Dalam liga, wakil utama mungkin menjadi gelaran penggubal undang-undang yang mengawasi negara penyusun dan mungkin ditunjuk atau dipilih. Kekuatan wakil pemimpin individu dapat beralih secara drastik antara kerangka politik, untuk wakil pemimpin tertentu yang hanya dapat dilihat atau kekuatan formal yang besar, dengan yang lain memiliki wewenang yang tidak terbatas atas seluruh pemerintahan.

Secara amnya, judul itu juga berlaku untuk ketua-ketua penguasa yang akan menjadi perwakilan organisasi yang disetujui yang telah diakui menjalankan pengaruh di wilayah jemaah, misalnya, Syarikat Hindia Timur Inggeris atau Syarikat Hindia Belanda. Organisasi-organisasi ini berfungsi sebagai negara yang signifikan di dalam negeri dengan ketenteraannya sendiri.

Terdapat juga wakil pemimpin bukan politik: pihak berkuasa tinggi dalam pentadbiran swasta atau setanding seperti perniagaan dan lembaga yang tidak memberi faedah, gabenor yang bergaya, yang pada dasarnya mentadbir pertubuhan, seperti organisasi atau bank. Sebagai contoh, di United Kingdom dan negara-negara Komanwel lainnya, ada wakil pemimpin penjara ("pengawas" di Amerika Syarikat), wakil ketua sekolah dan wakil ketua bank.

Pengubah yang berkaitan dengan wakil utama adalah gubernur, dari akar bahasa Latin gubernare. Istilah yang sudah lapuk untuk wakil ketua wanita adalah tutor struktur wanita, bagaimanapun istilah lanjutan bagi pihak berkuasa wanita adalah wakil ketua struktur yang tidak berat sebelah secara seksual (tanpa postfix eksplisit seks - esei) untuk menjauhkan diri dari kekeliruan dengan implikasi tutor yang berbeza .

Nakal:

Ini adalah dari senarai perkataan sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Mischvous or Mischief atau malignan adalah nama khas untuk pelbagai kesalahan jenayah di pelbagai tempat. Walaupun demonstrasi yang tidak adil secara teratur akan mencakup apa yang terkenal digambarkan sebagai memfitnah, ada pemisahan yang sah antara keduanya. Kata terbitan berasal dari Old French meschief, yang menandakan "kecelakaan", dari meschever, "berakhir serius".

Scotland:

Kesalahan ganas adalah satu kesalahan terhadap undang-undang adat Scotland. Ia tidak memerlukan kerosakan yang nyata terhadap harta benda agar kesalahan itu dilakukan; kemudaratan wang yang disebabkan oleh demonstrasi adalah memadai , tidak normal untuk melakukan kerosakan yang memerlukan kerosakan sebenar pada harta benda untuk membentuk kesalahan, yang terakhir dicirikan oleh segmen 52 Akta Undang-undang Jenayah (Penyatuan) (Scotland) 1995.

AS:

Dalam undang-undang jenayah Amerika Syarikat, salah laku adalah kesalahan terhadap harta benda yang tidak termasuk penukaran. Biasanya merangkumi kerosakan, kerosakan, penyesuaian, atau pemusnahan harta benda. Struktur normal merangkumi pencemaran, cat semburan (yang boleh membawa hukuman tambahan), atau beberapa penghapusan atau pemusnahan harta benda lain selain pembakaran. Diatur oleh undang-undang negara, kesalahan jenayah dilakukan ketika pelakunya, tidak memiliki hak istimewa untuk melakukannya atau alasan yang masuk akal untuk menerima bahawa dia mempunyai hak, sengaja atau liar merosakkan harta benda orang lain, dengan sengaja mengambil bahagian dalam pemusnahan harta orang lain, atau berminat dengan bahaya atau pemusnahan harta benda orang lain.

Orang utan:

Ini adalah dari senarai perkataan sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Orang utan adalah cimpanzi yang luar biasa di hutan hujan Indonesia dan Malaysia. Mereka kini ditemui secara unik di beberapa kepingan Borneo dan Sumatera, namun semasa Pleistosen mereka melalui Asia Tenggara dan China Selatan. Diatur dalam jenis Pongo, orangutan pada mulanya dipandang sebagai satu kumpulan haiwan. Dari tahun 1996, mereka dipisahkan menjadi dua spesies: orangutan Bornean (P. pygmaeus, dengan tiga subspesies) dan orangutan Sumatera (P. abelii). Pada tahun 2017, jenis haiwan ketiga, orangutan Tapanuli (P. tapanuliensis), dibezakan secara sah. Orangutan adalah jenis Ponginae subfamily yang bertahan lama, yang berpisah dari primata yang berbeza (gorila, simpanse, dan orang) antara 19.3 hingga 15.7 juta tahun sebelumnya.

Yang paling arab dari primata yang luar biasa, orang utan melaburkan sebahagian besar tenaga mereka di pokok. Mereka mempunyai lengan yang agak panjang dan kaki pendek , dan memiliki rambut berwarna bersahaja yang menutupi badan mereka. Lelaki dewasa beratnya sekitar 75 kg (165 lb), sementara wanita mencapai sekitar 37 kg (82 lb). Orang dewasa boleh membuat bantal pipi atau duri tertentu dan memutuskan keputusan panjang yang menarik pada wanita dan menakutkan saingan; lebih ramai lelaki muda tidak dan lebih mengambil wanita dewasa. Orang utan adalah yang paling utama dari primata yang luar biasa, ikatan sosial yang berlaku secara mendasar di kalangan ibu dan keturunan mereka, yang tinggal bersama selama dua tahun pertama. Produk organik adalah bahagian utama dari rutin makan orangutan, namun mereka juga akan memakan tumbuh-tumbuhan, kulit kayu, nektar, serangga dan telur burung. Mereka boleh hidup lebih dari 30 tahun, baik di alam liar maupun dalam penjara.

Orang utan adalah antara primata yang paling cerdik. Mereka menggunakan bermacam-macam peralatan kompleks dan mengembangkan rumah tertidur yang rumit setiap malam dari dahan dan dedaunan. Kapasiti pembelajaran primata telah ditumpukan secara meluas. Mungkin ada masyarakat tertentu di dalam masyarakat. Orangutan telah diketengahkan dalam tulisan dan ketukangan sejak abad ke-18, terutamanya dalam karya-karya yang memberi perhatian pada budaya manusia. Penyelidikan lapangan terhadap gorila dipelopori oleh ahli primatologi Birutė Galdikas dan mereka telah disimpan di pejabat tebusan di seluruh planet ini sejak pertengahan abad kesembilan belas.

Masing-masing dari tiga spesies orang utan dianggap pada dasarnya hancur. Latihan manusia telah menyebabkan penurunan yang serius dalam populasi dan jangkauan. Bahaya bagi orangutan liar merangkumi perburuan liar, penghapusan wilayah akibat pengembangan kelapa sawit, dan pertukaran haiwan peliharaan yang tidak sah. Beberapa persatuan pemeliharaan dan pemulihan dikhaskan untuk daya tahan orang utan di alam semula jadi.

Tampung:

Ini adalah dari senarai kata-kata sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Menampung atau Menginap adalah interaksi di mana mata vertebrata mengubah kemampuan optik untuk menyimpan gambar atau sorotan yang wajar pada artikel kerana jaraknya berbeza. Dalam hal ini, jarak berbeza bagi orang dari jarak jauh pemisahan paling ekstrem dari mata yang dapat dilihat gambar yang wajar dari artikel, hingga dekat untuk menunjukkan jarak asas untuk gambar yang tidak jelas. Kemudahan biasanya bertindak seperti refleks, termasuk sebahagian daripada refleks vergence kemudahan, namun ia juga dapat dikendalikan dengan sengaja. Vertebrata, burung dan reptilia berbeza daya optik mata mereka dengan mengubah jenis titik fokus fleksibel menggunakan badan silia (pada orang hingga 15 dioptres). Ikan dan makhluk darat dan air mengalihkan daya dengan mengubah jarak antara titik fokus yang tidak fleksibel dan retina dengan otot.

Mata semula jadi muda dapat berubah pusat dari jarak (tanpa henti) menjadi sedekat 6,5 cm dari mata. Perubahan emosi ini pada kekuatan pusat mata sekitar 15 dioptres (berkadar panjang pusat dalam meter) berlaku akibat penurunan tekanan zonular yang disebabkan oleh penarikan otot ciliary . Kitaran ini boleh berlaku hanya dalam 224 ± 30 milisaat dalam cahaya yang luar biasa. Banyaknya kemudahan berkurang seiring bertambahnya usia. Menjelang dekad kelima kehidupan, kelimpahan akomodatif dapat merosot dengan tujuan bahawa jarak dekat dengan mata jauh lebih jauh daripada jarak pemahaman. Pada ketika ini berlaku pesakit adalah presbiopia. Apabila presbiopia berlaku, individu yang emmetropik (tidak memerlukan penyesuaian optik untuk penglihatan jarak jauh) akan memerlukan panduan optik untuk jarak dekat dengan penglihatan; individu yang rabun jauh (astigmatik dan memerlukan pembetulan optik untuk penglihatan jarak jauh ), akan mendapati bahawa mereka melihat dengan lebih baik pada jarak dekat tanpa semakan jarak jauh; dan individu yang hiperopik (berpandangan jauh) akan mendapati bahawa mereka mungkin memerlukan pindaan untuk jarak dan dekat dengan penglihatan. Perhatikan bahawa impak ini paling dikenali apabila pelajarnya sangat besar; contohnya dalam keadaan samar-samar. Penurunan kemudahan yang berkaitan dengan usia berlaku pada umumnya di bawah 2 dioptres apabila seseorang tiba pada usia 45 hingga 50 tahun, pada masa yang mana majoriti penduduk akan melihat penurunan kapasiti mereka menjadi sifar pada artikel yang dekat dan seterusnya memerlukan kacamata untuk titik fokus teliti atau bifocal. Kemudahan berkurang menjadi sekitar 1 dioptre pada usia 70 tahun. Ketergantungan kemudahan yang mencukupi pada usia disimpulkan secara grafik oleh selekoh gaya lama Duane

Sacrilegious:

Ini adalah dari senarai perkataan sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Sacrilegious adalah pelanggaran atau perlakuan berbahaya terhadap barang, laman web atau individu yang suci. Ini boleh muncul sebagai kelonggaran kepada orang-orang, tempat, dan benda-benda suci. Pada saat pelanggaran sesat adalah lisan, itu disebut cabul, dan ketika fizikal, sering disebut merusak. Dalam pengertian yang kurang sah, setiap pelanggaran terhadap apa yang dipandang sebagai kebenaran agama akan menjadi pengorbanan, seperti mendekati laman suci tanpa izin. Ungkapan "sacrilege" bermula dari sacer Latin, yang berarti ditahbiskan, dan legere, yang berarti mengambil. Dalam peristiwa Rom, ia menyinggung kerusakan tempat kudus dan kubur. Semasa di Cicero, sakrilege telah menerima makna yang jauh lebih luas, termasuk kesalahan lisan terhadap agama dan perlakuan yang tidak bermoral terhadap artikel-artikel yang dikuduskan .

Sebilangan besar agama kuno mempunyai konsep yang menyerupai sacrilege, sering dianggap sebagai semacam tidak-tidak. Pemikiran asasnya adalah bahawa wilayah sakrum atau haram tetap berada di atas alam semesta profanum dan pelancarannya, lihat pembagian Suci-tidak senonoh .

Agama Kristian:

Dengan kedatangan agama Kristian sebagai agama penguasa Empayar Rom, Kaisar Theodosius mengutuk pengorbanan dalam pengertian yang jauh lebih jauh, termasuk dosa, perpecahan, dan kesalahan terhadap penguasa, misalnya, penghindaran cukai.

Menjelang Abad Pertengahan, konsep sacrilege sekali lagi terbatas pada demonstrasi sebenar terhadap artikel suci, dan ini menyusun premis semua pelajaran Katolik yang dihasilkan mengenai masalah itu. Kesalahan yang ketara adalah mengubah tuan rumah yang dikuduskan, juga disebut Tubuh Kristus.

Sebilangan besar negara saat ini telah meninggalkan undang-undang untuk menentang pengorbanan dengan mengingat peluang artikulasi, selain dalam situasi di mana ada masalah fizikal pada orang atau harta benda. Di Amerika Syarikat, kes Mahkamah Tinggi AS Burstyn lwn Wilson (1952) menjatuhkan peraturan menentang sakral, memutuskan bahawa istilah itu tidak dapat dicirikan dengan cara yang akan melindungi terhadap asas satu gereja di atas yang lain dan bahawa ketetapan tersebut melanggar hak bebas agama dan peluang artikulasi.

Walaupun dekriminalisasi mereka, demonstrasi sesat masih dalam beberapa kes dihormati dengan bantahan yang kuat oleh orang pada umumnya, bahkan oleh orang-orang yang kelihatan atau sebelumnya dan bukan penganut agama yang marah, terutama ketika demonstrasi ini dilihat sebagai tanda penghinaan terhadap sesuatu yang spesifik. pesanan atau pernyataan iman.

Kesetiaan individu adalah rasa tidak hormat yang muncul pada seseorang yang ditahbiskan oleh janji-janji yang ketat (imam, biarawati, dan sebagainya) atau oleh perintah surgawi (diakon, ulama, menteri). Menggoda, mengejek, atau menyalahgunakan individu dari pastor dianggap sebagai pengorbanan individu, kerana secara berkala niat jahat tidak diselaraskan bukan pada individu yang sebenarnya melainkan di Gereja atau Tuhan yang mereka tuju. Walau apa pun mereka yang menjalani kehidupan tegas atau pentadbiran menyalahgunakan Perintah ke-6 dan melanggar ikrar mereka, itu dianggap sebagai pengorbanan individu dari pihak mereka. Meletakkan tangan garang pada seorang pastor yang digunakan untuk menyebabkan pembuangan yang diprogramkan dari Undang-Undang Kanun 1917. Sejak 1983, hanya seseorang yang menyerang Paus dilarang.

Sacrilege yang berdekatan adalah pelanggaran dan pencabutan tempat dan ruang suci. Merosakkan atau merosakkan jemaah, rumah doa, ucapan, biara, atau biara akan termasuk dalam klasifikasi ini. Ini juga boleh mengemukakan demonstrasi yang tidak wajar dan korup di dalam struktur yang dikuduskan, misalnya, menyerahkan pembunuhan atau mengambil bahagian dalam demonstrasi seksual. Undang-undang masa lalu (Kod 1917) menganggap penguburan orang yang diasingkan secara terbuka di kuburan Katolik atau kubur yang disukai sebagai pengorbanan. Undang -undang semasa (Kod 1983) tidak memperhatikannya.

Sacrilege yang sejati adalah penghinaan yang menghina yang muncul untuk perkara-perkara suci, terutama tujuh perayaan suci atau apa sahaja yang digunakan untuk cinta ilahi (kawasan yang dibesarkan khas, sampah, piala, tempat perlindungan, dan lain-lain.). Ini boleh terjadi sebagai perkara pertama yang penting oleh organisasi atau pengumpulan upacara dalam keadaan dosa fana sebagai penderitaan Ekaristi dalam dosa manusia, dan juga dengan melakukan salah satu perkara dengan tidak berhati-hati. Menggunakan kapal yang dikuduskan untuk kegunaan arus perdana, seperti cawan untuk minum minuman campuran, atau menggunakan barang biasa seperti pinggan kertas dan cawan Styrofoam untuk cinta istiadat, juga merupakan contoh pengorbanan asli. Jenis yang paling dahsyat, sekali lagi, adalah merosakkan Sakramen Mahakudus, kerana ia adalah perkara yang paling penting dan paling dikuduskan dalam Katolik (tidak dapat dinafikan lebih dari sekadar peninggalan atau zaman kuno sama sekali).

Minuscule:

Ini adalah dari senarai perkataan sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Minuscule Yunani adalah gaya mengarang Yunani yang diciptakan sebagai buku dalam komposisi Byzantine pada abad kesembilan dan kesepuluh. Ini menggantikan gaya komposisi unial sebelumnya, dari mana ia berbeza dalam menggunakan struktur huruf yang lebih sederhana, lebih disesuaikan dan lebih terkait, dan menggunakan banyak ligatur. Sebilangan besar struktur ini baru-baru ini berkembang sebagai bahagian komposisi kursif yang lebih kasual. Bentuk huruf asas yang digunakan dalam kandungan kecil adalah pendahuluan huruf Yunani huruf kecil semasa.

Dari abad kesepuluh dan seterusnya, kebanyakan komposisi Byzantine karya tradisional dan Yunani Kristian awal di tahap demi tahap diubah dalam gaya kecil yang baru, dan tidak banyak salinan asli yang lebih berpengalaman disimpan. Oleh itu, salinan asli yang tidak biasa hari ini sangat tidak biasa, sementara komposisi awal yang sangat kecil adalah sumber yang paling berpengalaman yang disimpan untuk mengesahkan karya lama dan akibatnya mungkin sangat penting untuk pemeriksaan filologinya. Salinan asli dari periode komposisi minuscule yang paling mapan (pertengahan abad kesembilan hingga pertengahan abad kesepuluh) disebut dalam pemberian hari ini sebagai kod vetustissimi ("kodeks paling berpengalaman"). Mereka dari abad ke-10 hingga pertengahan kedua belas abad ke-12 dikenali sebagai kodeks vetusti ("kodeks lama"), dan yang kemudian sebagai kodik baru-baru ini ("kod yang lebih terkini").

Penulisan minuscule tetap digunakan untuk penulisan sepanjang Zaman Bizantium dan ke zaman pasca-Bizantium. Pada masa yang lebih maju, pencetak barat menggunakan tangan buku kecil sebagai model untuk mengembangkan gaya teks cetakan Yunani awal. Seperti bahasa Latin, menjadi dasar menggabungkan huruf kecil untuk huruf kecil atau huruf besar, dengan yang terakhir digunakan untuk penekanan, dalam judul dan inisial. Dari latihan ini, munculnya susunan ortografik huruf besar untuk bahasa Yunani. Dalam komposisi Yunani sekarang, huruf besar umumnya ditampilkan pada huruf huruf ukiran kuno, sementara huruf kecil bergantung pada praktik penulisan yang sangat kecil.

Fuchsia:

Ini adalah dari senarai kata-kata sukar untuk dieja dalam bahasa Inggeris. Fuchsia adalah pelbagai tumbuh-tumbuhan berbunga yang merangkumi sebahagian besar semak atau pokok kecil. Yang pertama digambarkan secara deduktif, Fuchsia triphylla, ditemui di pulau Hispaniola di Karibia (Haiti dan Republik Dominika) sekitar tahun 1696–1697 oleh imam dan ahli botani Minim Perancis, Charles Plumier, semasa kempen ketiganya ke Greater Antilles. Dia menamakan jenis baru itu setelah ahli botani Jerman Leonhart Fuchs (1501-1566)

Penulis drama:

Seorang penulis atau penulis skrip adalah individu yang menyusun drama.

"Main" adalah dari bahasa Inggris Tengah, dari Old English ("bermain, bersenam; sukan, permainan; dramatisasi, pemujaan". "Wright" adalah ungkapan bahasa Inggeris lama untuk seorang pakar atau pengilang (seperti pada roda roda atau Cartwright). Kata-kata bergabung untuk menunjukkan seseorang yang mempunyai kata-kata, topik, dan komponen yang berbeda dalam struktur emosional bermain. (Homofon dengan "keadaan" adalah bertualang.)

Penggunaan ungkapan " penulis " yang dicatatkan sebelumnya adalah dari tahun 1605, 73 tahun sebelum catatan awal dari ungkapan "dramatis". Nampaknya pertama kali digunakan dari perspektif penipuan oleh Ben Jonson untuk mengusulkan karya reka bentuk pedagang sederhana untuk teater.

Jonson menggunakan kata dalam Epigram 49nya, yang dianggap menyinggung John Marston:

Quip XLIX - Pada Playwright

Dramatis saya meneliti, dan masih bait saya,

Dia mengatakan bahawa saya memerlukan lidah cogan kata;

Saya tidak mempunyai garam, tidak ada warna yang dia maksudkan;

Sebab pandai, dalam bahasanya , tidak senonoh.

Dramatis, saya enggan mengetahui kebiasaan anda

Dalam buku murni saya; Saya mengaku mereka sendiri.

Jonson menggambarkan dirinya sebagai penulis, bukan dramatis, kerana drama pada masa itu ditulis dalam meter seperti yang dilihat sebagai wilayah seniman . Pandangan ini dipegang pada akhir abad kesembilan belas. Ungkapan "dramatis" kemudian sekali lagi kehilangan makna yang mendasari ini.

Mual:

Kekemasan adalah kesan meresap dan tidak selesa, yang selalu dilihat sebagai hasrat muntah. Walaupun tidak sulit, ini cenderung menjadi manifestasi yang melumpuhkan setiap kali ditunda dan telah digambarkan sebagai memberi tekanan pada dada, bahagian tengah atas, atau belakang tekak.

Lebih daripada 30 makna penyakit dicadangkan dalam buku 2011 mengenai topik tersebut.

Kekemasan adalah kesan sampingan yang tidak jelas, yang menunjukkan bahawa ia mempunyai banyak kemungkinan penyebab. Beberapa sebab asas untuk mual adalah gastroenteritis dan masalah gastrointestinal lain, pencemaran makanan, gangguan pergerakan, discombobulation, sakit kepala, pingsan, glukosa rendah dan ketiadaan rehat. Queasiness is a result of numerous meds including chemotherapy, or morning ailment in early pregnancy. Queasiness may likewise be brought about by disdain and depression.

Drugs taken to forestall and treat sickness are called antiemetics. The most normally recommended antiemetics in the US are promethazine, metoclopramide and the more up to date, amazingly compelling ondansetron. The word queasiness is from Latin queasiness, from Greek nausia, – nautia, movement infection , “feeling wiped out or squeamish”

So, these are some of the hard words to spell in English language which are mentioned above. Here we will discuss about that spell or spellings which are the main core of any word use in English language.

SPELLING:

Spelling is a bunch of shows that direct the method of utilizing graphemes (composing framework) to address a language in its composed form as such; spelling is the delivering of discourse sound (phoneme) into composing (grapheme). Spelling is one of the components of orthography, and profoundly normalized spelling is a prescriptive component.

Spellings started as records of the hints of communicated in language as indicated by the alphabetic guideline. They remain generally intelligent of the sounds, albeit completely phonemic spelling is an ideal that most dialects' orthographies just estimated, some more intently than others. This is valid for different reasons, including that elocution changes over the long haul in all dialects, yet spellings as visual standards may oppose change. Also, words from different dialects might be received without being adjusted to the spelling frame work and various implications of a word or homophones might be purposely spelled in various manners to separate them outwardly.

Soalan Lazim:

1. What are some hard words?

We've gathered together ten of the hardest words in English and gave tips that will help you quit misspelling then.

• Necessary.

• Stationary versus writing material

• Separate. At the point when we articulate this word, it seems like “separate”

• Affect versus Impact

• Embarrassed

• Compliment

• Accommodation.

• Rhythm.

2. What are hardest words?

Hardest words can't be sounded out without any problem. They are basic words that have complex spellings in them. New per users may discover precarious words hard to peruse as they have not yet educated a portion of the graphemes in those words. They are once in a while known as sporadic words, basic special case words or sight words.

3. What are tricky words in Jolly Phonics?

'Tricky words' are in some cases called 'catchphrases' or 'phonically sporadic high-recurrence words'. They are presently likewise called 'normal exemption words'. They used to be called 'sight words' nevertheless this term is not, at this point utilized in manufactured phonics.

4. What number of carefree phonics hard words is there?

72 hard words

They can without much of a stretch start understanding books. They can get familiar with the Jolly Phonics 72 precarious words. They can learn them through an adage or any pleasant action.

5.What is the strangest word?

Here are the fifteen strangest words in the English language.

• Serendipity. This word shows up in various arrangements of untranslatable words. …

• Gobbledygook

• Scrumptious

• Agastopia

• Half pace

• Impignorate

• Jentacular

• Nudiustertian

6. What word requires 3 hours to say?

METHIONYLTHREONYLTHREONYGLUTAMINYLARGINYL

On the whole, the full compound name for the human protein titan is 189,819 letters, and takes around three-and-a-half hours to articulate.

7. What is the longest name?

The longest close to home name is 747 characters in length, and has a place with Hubert Blaine Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff Sr. (b. 4 August 1914, Germany) who died on 24 October 1997, in Philadelphia, Pennsylvania USA, as confirmed on 1 January 2021.

8. What are the 5 longest words?

5 Longest Words in the English Language:

Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis (45 letters)

Pseudopseudohypoparathyroidism (30 letters)

Floccinaucinihilipilification (29 letters)

Honorificabilitudinitatibus (27 letters)

Thyroparathyroidectomized (25 letters)

9. What are some crazy words?

• Bumfuzzle. This is a straightforward term that alludes to being confounded, astounded, or bothered or to create turmoil.

• Cattywampu

• Gardyloo

• Taradiddle

• Snickersnee

• Widdershins

• Collywobbles

• Gubbins

10. What are the most uncommon words?

There are some uncommon words, in any case, that actually stimulates the ear and entertains the psyche:

• Farctate

• Philodox

• Gramercy

• Cavil

• Churlish

• Frisson

11. Is numbskull an awful word?

Numbskull, considering somebody a dolt resembles considering them a blockhead, nitwit, simpleton, or dope. It's certainly not a commendation. Dolt is a senseless sounding word that is additionally sort of antiquated, similar to ninny.

KESIMPULAN:

After a glance at the befuddling spelling words, rules, and letter sounds, I figure we would all be able to concur that English is a muddled language. For local speakers and those learning English as a subsequent language, spelling is something that trips us all up eventually. While spelling probably won't be some tea, it is imperative to realize how to spell tea instead of tee.

Try not to allow English to befuddle you anymore. Maybe, assume responsibility for your capacity to spell by improving comprehension of words, phonics, and vowel or consonant mixes. There are many spelling procedures accessible to help individuals of any age take their spelling abilities from zero to legend.

ARTIKEL BERKAITAN: