Memukul Gim bermaksud pergi ke gimnasium atau orang harus pergi / bersenam di gim untuk kecergasan badan mereka secara tetap dan sihat. Orang kebanyakan menggunakan frasa ini dari segi latihan yang dilakukan di gimnasium. Hit 'digunakan sebagai slanga yang biasa digunakan untuk mengemas kini konsep' sesuatu yang perlu diselesaikan 'Contohnya, jika anda dan rakan anda akan melakukan perjalanan darat maka sebagai slanga anda akan mengatakan "membenarkan memukul jalan". Sekali lagi, jika anda hendak tidur maka anda pasti akan mengatakan "membenarkan memukul tempat tidur".

Sebab untuk Memukul Gim:

Terdapat banyak sebab untuk menyerang gimnasium dan beberapa di antaranya disebutkan di bawah:

1. Penyelenggaraan kesihatan yang baik:

Sudah jelas, namun kami akan menyebutnya tetap pergi ke pusat kecergasan baik untuk kecergasan dan kesihatan anda!

Kenyataannya, semasa bersenam kita mendorong kesihatan kardiovaskular kita dengan menguatkan jantung dan paru-paru koronari kita dan kita mendorong tenaga kita dengan mencipta otot tanpa lemak.

Cawangan kesihatan pihak berkuasa Australia mengesyorkan senaman ringan selama 5 jam sesuai dengan minggu, termasuk aktiviti menguatkan otot sekurang-kurangnya dua kali seminggu.

Kajian menunjukkan bahawa senaman normal dan tekanan elektrik dan kesihatan aerobik dapat membantu mengurangkan ancaman kebimbangan dan penyakit kecergasan, yang merangkumi:

2. Akses ke alat:

Salah satu berkat besar untuk menjadi ahli pusat kecergasan adalah pelbagai peralatan yang ada, yang merangkumi mesin kardio, mesin tenaga,

Berat, kit tinju dan banyak peralatan pendidikan yang bertujuan (trx, bola sihat, tali rintangan dan sebagainya).

Ini mungkin menakutkan pada mulanya, tetapi anda akan menemui pakar yang senang diakses untuk membantu anda menggunakannya. Semuanya jauh lebih sederhana daripada yang kelihatan!

3. Buat rakan:

Gim adalah cara yang cemerlang untuk bersosial dan bertemu dengan orang yang berpikiran sama. Kelas kecergasan berkumpulan akan membantu anda mencapai matlamat anda dan merupakan kaedah yang menggembirakan untuk membuat rakan.

Anda mungkin mencari seseorang yang menyukai pam bingkai sama seperti anda! Apabila anda berhubung dengan seseorang di tahap kecergasan anda

Dan jadikan mereka sebagai teman sekolah rasmi anda, anda akan dapat mengumpulkan dan mencuba rutin latihan rakan mereka untuk mendapatkan hasil yang maksimum.

4. Dapatkan hak masuk ke maklumat:

Kelab-kelab gim mempunyai kasut lari peribadi yang berpengalaman (banyak dengan tahap kesihatan dan aktiviti sukan) yang dapat dijangkau yang boleh mencadangkan anda dalam acara sukan dan rutin senaman yang baik untuk mencapai matlamat anda.

Mereka dapat membuat laluan latihan anda secara individu di gim, menjadikan anda selamat dan memotivasi anda juga.

5. Tetapkan rutin yang sihat:

Salah satu rintangan dalam melakukan keahlian gim adalah membenarkan nilai dan jenis anda akan menggunakannya.

Sangat mudah untuk mengatur orang yang sihat dengan keahlian gim jika anda menggunakan pusat tidak kira hujan, hujan es atau bersinar di luar.

Tidak ada tempat yang perlu dikhawatirkan basah, tidak ada anjing yang boleh berjalan ketika berjalan dan tidak ada ancaman keletihan pada hari musim panas .

Oleh itu, ubah masalah kewangan itu menjadi motivator, buat berulang dan anda juga akan mewujudkan tabiat baru yang baik dan bernilai baik dengan pembiayaan dengan cepat.

Ringkasan:

Anda harus menyusun jadual yang sihat untuk bersenam dan semua perkara di dalamnya yang diperlukan untuk kehidupan seharian.

Ini tidak boleh dijadikan alasan untuk melangkau sesiapa pun.

6. Tahap kekuatan dipercepat:

Salah satu akibat sampingan dari latihan adalah peningkatan tahap kekuatan dan peningkatan rasa marah, kerana pembebasan endorfin herba yang senang.

Tidak ada perasaan yang lebih tinggi daripada meninggalkan kelab kesihatan setelah latihan bertenaga dan bersiap tanpa mengira hari yang dilemparkan kepada anda.

Sekiranya anda mencari musim bunga tambahan di depan pintu , adalah kelebihan besar untuk menjadi ahli gimnasium.

7. Bercabar:

Sekiranya anda mencari tugas kecergasan, penampilan tidak serupa! Misi kehidupan 12 minggu yang baik dan usaha 8 minggu yang lebih pendek

Masing-masing menawarkan senaman fokus dan perisian pemakanan yang akan membantu anda memperoleh jangka masa panjang dan akibat yang berubah-ubah.

Gim kehidupan yang baik juga telah dianggap sebagai salah satu perkhidmatan keanggunan kesihatan kumpulan terbesar yang merangkumi keanggunan senaman 30 minit

Emily Skye menyala dan trend kecergasan moden menyatukan Pilates, yoga dan menari.

8. Dipengaruhi:

Anda berdua suka bersenam atau anda harus berusaha untuk menyelesaikannya. Sekiranya anda salah satu yang terakhir, menuju ke pusat kecergasan dan berkeliling orang lain

Siapa yang berada dalam situasi yang sama seperti anda boleh menjadi dorongan dan motivasi yang anda ingin teruskan.

Anda mungkin akan mendapati diri anda berubah menjadi pencinta senaman semasa anda menuju ke gim dengan asas normal yang lebih besar, mencapai matlamat kecergasan anda dan melihat hasil dari dalam dan luar untuk terus mendapat inspirasi.

Perbezaan antara memukul gim dan tidak bersenam:

Perbezaannya dapat difahami dengan mudah oleh jadual berikut :

Pukul gimnasium Tiada senaman
Fikiran dan badan yang sihat Penampilan rendah dan kusam
Aktif dan fleksibiliti Kusam dan tidak ada fleksibiliti
Badan berotot Badan besar atau kurus
Tiada masalah jantung Kemungkinan besar masalah jantung
Peningkatan testosteron Tidak mendorong testosteron

Tidak kehilangan minat untuk bermain gim:

Cara untuk tidak kehilangan minat memukul gimnasium disebutkan di bawah:

1. Jadikan senaman pusat kecergasan sebagai kunci agenda anda:

Banyak orang melihat latihan hanya sebagai aktiviti, sekarang bukan suatu keperluan, kerana ini adalah perkara utama yang harus dihadapi apabila jadual dari hari ke hari semakin teruk .

Anda perlu memutuskan bahawa bersenam adalah sama pentingnya dengan sesuatu yang ada pada diri anda, dan sama pentingnya dengan kehidupan itu sendiri.

Sekiranya anda tidak melakukannya, sebaik sahaja kegembiraan awal perisian baru berakhir, banyak lagi cara yang sesuai;

Janji temu perniagaan, ikatan tanggungjawab saudara, TV, duduk untuk orang bodoh anda.

Tuliskan contoh latihan anda ke dalam kalendar anda dan tetap mengikutinya seperti yang anda mahukan dalam perhimpunan perniagaan yang penting.

Ringkasan:

Tidak boleh melangkau dari gimnasium, jika motivasi anda habis. Sekiranya anda melewatkan hari dari gim, anda akan merasa kurang motivasi dari hari berikutnya secara automatik.

2. Pastikan ia lembut:

Anda lebih cenderung untuk mengekalkan program anda untuk jangka masa panjang jika anda menjauhkan diri daripada membiarkan ke pusat kecergasan bersenam menjadi masalah.

Pilih gimnasium yang mungkin anda dapati dalam jumlah masa yang berpatutan pada waktu hari anda akan melatih.

Sekiranya anda bertarung dengan pelawat kelab kesihatan, anda pasti kurang bersemangat. Cari tempat di mana anda tidak perlu berbaris untuk menggunakan peranti yang anda mahukan.

Dan melainkan jika anda akan pergi pada akhir hari dan mungkin mencuci di rumah, pastikan ia mempunyai pancuran mandian yang lancar dan persekitaran penukaran yang selesa .

3. Jangan memotong lebih banyak daripada yang anda boleh kunyah:

Banyak manusia sering bermula dengan agresif, menuju ke tahap yang lebih baik daripada yang mereka mampu.

Hasilnya, mereka mencederakan serat otot mereka, jadi selama 48 jam mereka berjalan-jalan seperti mumia.

Kemudian mereka berhenti pergi ke gimnasium kerana mereka mendapati diri mereka takut akan kesakitan.

Ramai manusia tidak memahami bahawa senaman yang panjang dan menarik tidak lebih tinggi. Anda tidak memberikan masa yang cukup untuk pulih semasa latihan.

60 minit teratas (jika anda melakukan latihan elektrik dan kardio), atau kira - kira setengah jam latihan atau latihan aerobik.

Jadikan minit itu bergantung! Anda masih boleh berolahraga di kelab kesihatan setiap hari selagi anda mengekalkan rutin senaman anda dengan cepat.

4. Tetapkan keinginan yang mungkin:

Tidak dapat dielakkan apabila anda memulakan program baru, anda memotret diri anda seperti fesyen di TV atau di majalah.

Tetapi jika anda menetapkan tempat menarik anda terlalu berlebihan, anda dapat mengurangkan keuntungan yang anda perolehi .

Semasa anda memulakan, ikuti impian jangka masa panjang anda dengan pelatih atau mengajar, dan tentukan apa yang mungkin anda perolehi berdasarkan agenda latihan anda.

Kemudian, daripada mencari jarak ke takdir, sampaikan impian mingguan dan bulan ke bulan pertengahan, yang merangkumi melakukan perwakilan lebih lanjut atau mengangkat 10 paun lagi .

Sekiranya anda sentiasa mempunyai impian baru untuk dicuba, ia tetap menarik. Jangan lupa: anda tidak lagi bersenam untuk menurunkan berat badan.

Anda bersenam kerana bagaimana anda akan mengalami kerana kerap bersenam. Anda mungkin semakin ramping, anda akan mempunyai tenaga tambahan, dan anda akan mempunyai harga diri yang lebih tinggi.

Sekiranya anda tidak memperoleh keinginan pada masa yang pertama anda tetapkan, bukan niat yang salah lagi. Jangka masa inilah yang menjadi tidak betul. Tetap fokus dalam keinginan anda .

Ringkasan:

Satu program harus dipilih dan semua latihan harus sesuai dengan itu untuk mencapai hasil yang diinginkan.

5. Buat kemajuan anda:

Keuntungan dari satu latihan ke yang seterusnya dapat disebarkan, dan cara yang paling berkesan untuk menyedari betapa baiknya anda dengan jujur ​​adalah dengan menuliskan keseluruhan.

Buat jurnal latihan anda, selain daripada apa yang anda makan. Bahkan individu yang rajin tidak memikirkan dengan tepat bagaimana keadaannya berjalan lancar jika mereka menyimpan keseluruhan kepalanya.

Semasa anda menuliskannya, anda dapat membandingkan hasilnya, melihat apa yang tidak dan tidak berfungsi, dan perhatikan bahawa seiring dengan berjalannya waktu, anda sebenarnya sedang membuat pengembangan.

6. Campurkan:

Melakukan senaman pusat kecergasan yang sama berulang kali menerima barang antik dengan cepat , dan kesan yang anda perolehi sesuai seperti anda melakukan pilihan aktiviti fizikal.

Berbanding melakukan 40 minit hari ke hari di treadmill, lakukan setiap alat kardio yang fokus di pusat kecergasan dan terus berjalan kaki.

Pengembaraan luncur dan berbasikal sebaris setiap kali anda menghadapi bahaya. Tukarlah pendidikan berat badan anda dengan kerap untuk mengekalkan perkara-perkara menarik dan membantu menghancurkan dataran tinggi.

Kekurangan jarak menyebabkan kebuntuan. Peraturan praktis yang hebat adalah menukar set, wakil, berat badan dan jangka masa rehat anda setiap 3-4 minggu.

Anda akan bersenang-senang sekiranya anda mempelajari alat baru dan terus melakukan pelbagai perkara.

Soalan Lazim:

1. Adakah kehabisan waktu pagi lebih baik untuk anda?

Anda mesti bersenam pada masa yang sesuai dengan anda dan badan anda. Tidak ada bukti yang menunjukkan bahawa senaman pagi lebih tinggi untuk anda,

Tetapi sebilangan kecil manusia kini lebih hijau. Anda akan mendapat hasil tanpa mengira waktu, panjang kerana ia sesuai untuk anda.

2. Adakah saya mesti menjalani sesi dengan rancangan?

Pasti, ini dapat membantu anda mendapatkan hasil maksimum dari latihan anda. Tentukan organisasi otot yang ingin anda lukis.

Sama ada anda melakukan konsultasi kekuatan atau senaman hebat dan peralatan apa yang anda perlukan.

Kemudian, fikirkan berapa banyak wakil dan unit yang akan anda laksanakan. Dengan cara itu, anda akan membuang masa dengan menunda - nunda dan juga lukisan anda akan menjadi lebih sukar sebagai hasil akhirnya.

3. Adakah saya perlu bersenam setiap hari?

Minggu senaman yang luar biasa tidak selalu menunjukkan pendidikan setiap hari. 3 hingga 4 senaman gim atau rumah setiap minggu cukup jika anda bekerja sekeras mungkin dalam setiap konsultasi.

Cuba mengimbangi minggu dengan campuran aerobik, hit, elektrik dan yoga atau Pilates.

Walau bagaimanapun, ketika aktif, anda mesti mengangkut seberapa banyak yang anda dapat setiap hari - sama ada dengan berjalan-jalan, berlari, berenang, berkebun atau memasukkan semua ke dalam rumah tangga.

4. Berapa lama saya perlu bersenam?

Ini bergantung pada tahap kesihatan anda, jenis pendidikan yang anda lakukan dan intensiti latihan anda .

Ingat, sesuatu sentiasa lebih baik daripada tidak ada. Sekiranya anda mempunyai masa setengah jam, cubalah bersenam dengan cepat (intensiti tinggi c program bahasa bahasa sekolah) atau lulus untuk berlari.

Sekiranya anda melakukan senaman tenaga, luangkan masa tambahan untuk pemanasan dan mobilisasi untuk membantu mengelakkan bahaya dan pastikan anda mendapat rehat yang mencukupi di antara unit.

Kedua-dua cara, anda tidak perlu mengeluarkannya berjam-jam!

5. Adakah saya mahu mengubah latihan saya dengan hasil yang baik?

Sekiranya anda mahu perubahan sebenar pada bingkai anda, anda ingin menggabungkan rutin anda.

Bingkai cepat menyesuaikan diri dengan latihan dan jika Anda terus melakukan latihan yang sama atau menggunakan bobot yang sama, itu akan tinggi ketika berhenti merespons rangsangan persekolahan.

Kekerapan pertumbuhan, kedalaman atau jenis pendidikan sekerap yang anda boleh.

6. Bagaimana saya mendapat enam pek?

Melakukan 100 sit-up sehari yang diterima memastikan set abs yang dijelaskan, anda perlu melakukan pelbagai perkara.

Mengurangkan lemak kerangka harus menjadi yang pertama pada jadual waktu anda dapat memiliki rangkaian otot otot yang paling kuat namun sekiranya peratus lemak badan anda terlalu tinggi, anda dapat melihatnya.

Pastikan anda merangkumi beberapa latihan dan kardio yang membakar lemak seperti biasa. Tetapi, rancangan makanan boleh dikatakan komponen penting maksimum jika anda ingin kurus.

Gunakan aplikasi yang merangkumi rakan kesihatan saya untuk menyesuaikan pengambilan kalori anda dan jika penurunan berat badan adalah tujuan anda, pastikan anda kekurangan defisit kalori (membakar tenaga tambahan daripada yang anda makan).

Apabila anda telah mencapai matlamat lemak badan anda, inilah masanya untuk mengarahkan perut dan meningkatkan tisu otot mereka melalui pendidikan anda.

Kegiatan fizikal teras yang luar biasa merangkumi versi papan, kerosakan basikal dan putaran kabel, atau mencuba arahan khusus abs di kelab kesihatan.

7. Apakah jenis latihan yang ingin saya lakukan untuk meningkatkan jisim otot?

Sekiranya anda perlu membina otot, anda perlu memulakan pendidikan berat badan.

Mengangkat berat yang berat berjaya merobek serat otot dan sebagai rangka pemeliharaan, ia menggantikan serat otot yang patah untuk membentuk helai baru.

Akibatnya, ini akan meningkatkan ketebalan dan ukuran otot. Pilih berat yang lebih berat untuk mengurangkan pengulangan dan berehat lebih lama antara unit.

Sangat mustahak untuk melatih kumpulan otot yang ingin anda bangunkan beberapa minggu. Dan jangan lupa untuk meningkatkan pengambilan kalori anda - anda ingin memberi makan kumpulan otot jika anda memerlukannya untuk berkembang.

8. Apakah jenis latihan yang ingin saya lakukan untuk menurunkan berat badan?

Biasanya, pendidikan kardio bersama dengan berenang atau berjalan kaki akan membakar kalori maksimum seiring dengan berunding.

Pendidikan berat badan akan membantu anda membakar lebih banyak kalori sepanjang hari - otot membakar tenaga lebih banyak pada waktu rehat daripada tisu yang berbeza, termasuk lemak, dan oleh itu mempercepat metabolisme rehat anda.

Penyelidik di kolej Colorado mendapati bahawa latihan yang dilakukan membakar 25% -30% kalori tambahan daripada konsultasi senaman biasa bersama dengan latihan.

Oleh itu, menggabungkan latihan aerobik, berat dan latihan khusus di sepanjang rejimen makan sehingga seseorang dapat menghilangkan kekurangan kalori adalah satu-satunya arah untuk menurunkan berat badan.

9. Apa bentuk latihan yang saya perlukan untuk lebih kuat?

Elektrik boleh menyiratkan perkara yang berbeza kepada manusia yang berbeza. Bagi sesetengah orang, ini mungkin mampu melakukan satu tarikan, sementara yang lain mungkin mencapai pub deadlift, sebab itulah sangat penting untuk mengajar impian anda.

Dalam perjalanan untuk memanfaatkan tenaga di lokasi yang fokus, anda ingin meningkatkan tahap anda secara progresif (contoh sesuai dengan minggu dan pengulangan) dan kedalaman kelas tersebut.

Cuba tetapkan diri anda sasaran yang masuk akal setiap minggu agar anda mempunyai sesuatu yang khusus bertujuan. Selesaikan: selepas bersenam

10. Berapa kerap saya mahu berehat?

Pastikan anda mempunyai sekurang-kurangnya satu hari rehat sesuai dengan minggu untuk membolehkan badan anda tumbuh semula dan diperbaiki, supaya anda dapat kembali kuat.

Kesimpulan:

Memukul gim mungkin sangat penting dalam mengurangkan ancaman anda untuk menghidap penyakit kardiovaskular, yang merangkumi aterosklerosis dan hipertensi.

Hiburan badan meningkatkan pembuatan lipoprotein berkepadatan tinggi dan mengurangkan trigliserida.

Akibatnya, risiko penyakit kardiovaskular meningkat apabila tekanan darah anda semakin rendah dan kadar kolesterol meningkat.

Pada masa yang sama, anda akan menurunkan kemungkinan mengalami strok atau penyakit jantung koronari kerana darah dan jantung anda mula berfungsi dengan lebih baik.

ARTIKEL BERKAITAN: