Semasa anda menjalankan perniagaan, anda perlu memikirkan lebih banyak masalah khusus yang memainkan peranan penting mereka dalam menandakan nilai perniagaan anda. Ini akan membantu jika anda menstabilkan tingkah laku untuk menjadikan kakitangan yang responsif berguna untuk menyenangkan pelanggan dan kewangan untuk menguruskan stok dan kualitinya.

Penjagaan mesti dilakukan secara intensif kerana kesalahan kecil sekalipun boleh menyebabkan penyelewengan akhir perniagaan anda. Kesalahan yang sering berlaku adalah aspek memprovokasi yang bertanggungjawab terhadap keruntuhan perniagaan anda.

Kesombongan

Kesombongan adalah kesalahan yang paling biasa. Ini menambah racun dalam hubungan dan dengan itu merosakkan hubungan. Blog ini akan mengiringi pembaca untuk memanfaatkan sikap peribadi mereka yang perlu diubah seiring dengan masa untuk mengekalkan perniagaan anda dan bekerja untuk kesejahteraan masyarakat. Ini akhirnya akan membuka jalan kepada kehidupan perniagaan yang berjaya.

Saya menulis blog ini setelah meninjau persembahan kehidupan sebenar dan dengan pengalaman peribadi saya. Dan saya mendakwa bahawa keangkuhan anda boleh membunuh perniagaan atau perniagaan anda. Sekiranya anda memiliki perniagaan dan sombong, maka saya meminta anda untuk berhenti merasa terlalu bangga dengan kekayaan yang anda miliki.

Bagaimana ego membunuh perniagaan

Sekiranya anda masih merasa bangga dengan harta benda anda, percayalah, anda boleh kehilangan status dan perniagaan anda bila-bila masa. Izinkan saya membuat anda memahami dengan beberapa contoh.

Ketika berusia sepuluh tahun, saya mula bekerja di sebuah kedai perubatan. Kedai itu terletak di kawasan paling ramai, dan satu-satunya kedai perubatan di sana. Pada tahun-tahun awal pembukaannya, kedai itu menjadi mudah, tetapi tidak lama kemudian pemiliknya mula merasakan pekerja dan bawahannya lebih rendah daripada dirinya.

Dia bahkan tidak melayan pelanggannya dengan cara yang munasabah, dan orang-orang itu tidak mempunyai pilihan lain. Orang ramai terpaksa membeli ubat dari kedainya. Beberapa minggu berlalu, kedai perubatan lain telah dibuka dalam jarak 1.5 km. Sebaik sahaja ia mula berfungsi, perniagaan yang pertama merosot.

Orang-orang terdahulu tidak mempunyai pilihan ketika mereka mula mengambil ubat dari sana ketika mereka menjahit kedai baru. Pemilik bekas kedai tersebut merasa bersalah dengan tingkah lakunya dengan pekerja bawahannya dan pelanggan. Dalam beberapa waktu, dia menutup akal, dan dia menyelamatkan perniagaannya dari kehancuran.

Perkara ini tidak dilakukan oleh kebanyakan pemilik perniagaan seperti ini dan tidak memahami sebab-sebab akibatnya yang merosakkan. Dan apabila tiba masanya untuk menyelesaikan masalah, waktunya akan habis.

Bukan hanya tunggal tetapi ada banyak contoh yang saya miliki dengan saya boleh menyarankan anda untuk berhenti merendahkan diri dengan sikap sombong dan sombong. Saya telah menyaksikan bahawa ego yang ditunjukkan dalam satu masa menyebabkan kehancuran keseluruhan perniagaan.

Ia berusaha untuk kehilangan status quo

Berikut adalah contoh lain dari manisan yang memiliki kedai gula-gula yang berumur sekitar 25 tahun. Sejak masa itu, ini adalah satu-satunya kedai, dan tidak ada yang membuka kedai yang serupa dengan itu. Pemiliknya bermula dari tahap yang sangat kecil, dan saya menghormatinya dari hati hingga hari ini.

Dia banyak berjuang, tetapi kerana kemajuannya, dia bertahan dengan ego. Malah pekerjanya merasa terlalu bangga dengan pekerjaan mereka, dan saya perhatikan bahawa pekerja tersebut berkelakuan buruk terhadap pelanggan. Setelah membuat banyak aduan , pemiliknya tidak membuatnya faham dan tidak mengambil tindakan.

Oleh kerana orang tidak mempunyai pilihan, maka kedainya mudah dikunjungi. Pada jarak minimum 20 meter, ada satu lagi kedai yang telah dibuka. Pemiliknya mengambil bantuan kewangan dari pemberi pinjaman langsung sebagai pinjaman di Ireland .

Para pekerja menyambut dan melemparkan sikap yang tepat kepada pelanggan. Dalam masa 25 hari, kedai baru telah menggantikan yang lama dengan margin keuntungan yang besar.

Yang terakhir ini mendapat banyak orang sedangkan yang pertama telah meninggalkan sedikit pelanggan. Ini berlaku untuk setiap perniagaan . Apabila anda mula merasa bangga, anda merendahkan diri dan menghalang pertumbuhan anda.

Keutamaan terakhir blog

Anda berhenti memberi nilai kepada pelanggan berharga anda dan kehilangan mereka. Dalam kes seperti itu, pelanggan mencari pilihan lain, dan ketika dia mendapat pilihan baru, dia mengarahkan arahnya ke arah itu. Ini juga berlaku dalam kes syarikat antarabangsa .

Yahoo, dengan egonya, tidak menghargai Google. Ia mendakwa bahawa tidak ada keperluan untuk mesin pencari kerana sistem direktori mereka yang ada sempurna. Seperti yang kita semua saksikan bahawa Google mengalahkan yahoo dengan memusnahkan semua pendapatannya.

Kesimpulannya

Sebelum Facebook, Myspace mempunyai rangkaian sosial yang besar, tetapi ia tidak mencari peningkatan dan kehilangan persaingan. Malah Nokia percaya bahawa telefon bimbitnya adalah yang terbaik, tetapi secara praktikal ia merosakkan dirinya sendiri. Blackberry hanya menyasarkan pasaran eksekutif sekarang tidak ada yang ingin memilikinya.

Contoh yang tidak terkira banyaknya penyebab satu-satunya perniagaan yang merendahkan pada kebanyakan masa adalah Kesombongan.