Betapa Besarnya Bola Golf Dan Beberapa Fakta Menarik Mengenainya

Sekiranya anda tertanya-tanya seberapa besar bola golf dengan baik, di bawah peraturan khas permainan golf, bola golf mesti dimeter 42.67 mm (1.680 inci) dan berat sekitar 45.93 gram (1.620 oz) tidak lebih dari had ini. Bola yang digunakan dalam permainan golf dikenali sebagai bola golf. Bola golf direka khas untuk permainan golf.

Bola mesti dilakukan dalam had kecepatan, jarak, dan simetri yang ditentukan.

Fakta Menarik Mengenai Bola Golf:

Walaupun banyak pemain golf berpendapat bahawa kelab membuat permainan, bola golf adalah bahagian penting bola golf adalah bahagian penting dari pusingan golf yang bermanfaat. Bola golf dibuat dari penutup dan tengah. Dalam artikel ini, anda akan menemui beberapa fakta mengenai seberapa besar bola golf dan perkara lain yang berkaitan dengan bola golf. Pemain golf tahap keahlian ditawarkan bola yang dilemparkan pada jenis, membuat dan tekanan. Bola-bola ini dapat membantu anda meningkatkan kecacatan anda dan memanfaatkan sepanjang masa anda melalui sambungan.

Jenis Bola Golf:

Tiga jenis bola golf: 1. Dua bahagian 2. Berlapis-lapis 3. Berprestasi tinggi.

Bola golf dua keping mempunyai penutup keras dan bahagian dalam yang kuat. Bola dua keping dibuat untuk jarak dan kekuatan. Bola semacam ini berguna untuk amatur kerana ia tahan sehingga terkena pohon atau bahaya. Bola golf berlapis mempunyai pusat cecair atau kuat dengan pusat luaran elastik yang berbentuk. Penutupnya lebih lembut dan bertujuan untuk kadar giliran yang lebih tinggi. Rasa lembut dan giliran tinggi membolehkan pemain golf peralihan lebih banyak kawalan dan kekuatan berhenti yang lebih baik. Bola ini lebih mahal dan tidak sekuat bola dua keping. Bola golf yang unggul bergabung dengan kapasiti dan jarak putaran tinggi untuk pemain golf orang kurang upaya. Bola ini tidak sukar dan sangat mahal.

* Penutup Bola Golf

Bahagian depan bola golf berubah-ubah dan digunakan untuk pelbagai jenis pertandingan golf.

Surlyn adalah padang sukar yang merupakan keputusan utama di kalangan kebanyakan pemain golf.

Ini adalah penutup yang keras dan selamat yang menjadikan jarak lebih penting, lebih masuk akal untuk pemain golf biasa. Balata adalah bahan seperti elastik dan lebih ringan daripada surlyn. Balta memberikan lebih banyak giliran dan rasa tidak senang untuk pemain golf. Balata lebih mahal namun kurang kukuh berbanding surlyn. Elastomer adalah penutup elastik yang memberikan campuran surlyn dan balata, memberikan sentuhan dan kekuatan. Bola jenis ini lebih dirancang untuk pemain golf kurang upaya kerana lebih sukar dikendalikan sebagai ganti kompositnya yang bertujuan untuk putaran tinggi dan daya tambah.

Nombor Pemampatan Bola Golf:

Tekanan bola golf umumnya dibahagikan kepada tiga nombor: 80, 90 dan 100. Angka-angka ini merujuk kepada ukuran tekanan bola golf. Lapan puluh adalah tekanan paling sedikit yang mempunyai pusat halus untuk kesan seperti musim bunga yang meningkatkan jarak. Tekanan 80 ditujukan untuk wanita, warga emas dan remaja.

Tekanan 90 dipandang normal dan digunakan untuk kebanyakan pemain golf rekreasi. Tekanan 100 terdiri daripada pusat yang lebih ketat dan lebih keras daripada yang memerlukan kelajuan swing tinggi dengan pemain golf yang canggih. Kepelbagaian Mengenai Bola Golf:

Sejak tahun 1900, terdapat lebih dari 5.000 lesen yang disetujui untuk bola golf. Kesan bola ke bola hanya sebentar sesaat, jauh lebih cepat daripada kelajuan suara. Sepanjang baris ini, bunyi bola berlaku setelah anda memukulnya. Bola elastik seperti balata menyampaikan kurang dari 15 ela di iklim dingin, biasanya sekitar 32 darjah F, daripada suhu pertengahan tahun yang lebih panas. Kuantiti lesung pipit pada bola golf dari 400 hingga 1,000.

Saiz dan Berat Bola Golf:

Persatuan Golf Amerika Syarikat mengharuskan bahawa bola tidak boleh mengukur lebih dari 1,62 oz. Bola yang lebih berat menyiratkan bahawa kurang perlindungan dari angin dan mungkin terbang lebih jauh. Bola golf dengan lebar 1.68 merangkak lebar. Bola yang lebih sederhana juga boleh terbang lebih jauh daripada bola yang lebih besar jika beratnya sama dengan fakta bahawa bola yang lebih sederhana menghadapi lawan angin yang kurang.

Kelajuan Bola Golf:

Sebiji bola terkena tee pada umumnya pada kelajuan pada umumnya 160 batu untuk setiap jam.

Pivot terbalik dari tee hampir 3,000 kitaran untuk setiap minit, berkali-kali kelajuan roda kenderaan. Pukulan baji boleh berubah pada 10,000 unrests, setiap saat.

Ringkasan:

Diameter bola golf yang boleh diterima ialah 1.680 inci, atau 42.67 mm. had beratnya ialah 1.620 auns, atau 45.93 gm tidak ada pengecualian dalam nilai ini yang dapat diterima. Pencinta permainan golf kebanyakannya mempunyai pertanyaan seberapa besar bola golf di fikiran mereka, ketika mereka mula bermain permainan golf.

Kesan Bola Golf pada Permainan:

Pemain golf menghabiskan masa berjam-jam untuk disiapkan dengan tepat untuk kelab golf dan menyumbang banyak dolar untuk inovasi kelab yang paling baru, namun kadang-kadang mengabaikan pilihan yang dapat diakses dalam bola golf. Inovasi bola golf telah berkembang dengan pesat dari "bulu" hari-hari yang berlalu. Bola itu pada dasarnya adalah karung kulit sapi yang dimuat dengan bulu angsa basah. Pada titik ketika bulu kering, bola membulat. Bulu adalah peningkatan yang luar biasa dari bola kayu yang ada di depannya, sama seperti bola saat ini adalah peningkatan yang signifikan terhadap bola elastik utama yang disebut gutties.

Pertimbangan Teras Asas:

Beberapa bola mempunyai pusat yang menjadi lebih ringan ke arah tengah. Pusat-pusat halus menyebabkan pergerakan tenaga yang lebih menonjol, membawa jarak yang lebih jauh - dan rasa lembut.

Pelan ini membantu pemain golf dengan kelajuan swing yang lebih rendah meningkatkan jarak yang mungkin. Pilih bola yang menyelaraskan rentak dan kekuatan ayunan anda.

Corak kawalan dan Dimple:

Bola yang disebabkan kawalan mempunyai rasa yang lembut ketika dipukul. Giliran mereka yang diperluas menjadikan bola lebih fleksibel di sekitar hijau dan keluar dari kebenaran yang melampau.

Reka bentuk lesung siap mendorong kawalan ini.

Lesung pipit mengurangkan daya tarik di bahagian luar bola, membuatnya tetap terlihat lebih lama. Sekiranya anda seorang pemula yang halus dengan hambatan rendah, anda mungkin cenderung ke arah bola golf yang memberi anda lebih banyak kawalan.

Bola Jarak dan Kadar Putaran:

Bola golf dibuat untuk mendukung jarak atau kendali, walaupun pembuat bola berusaha untuk mencapai pertukaran antara kedua-duanya dengan model tertentu. Bola jarak mempunyai kadar putaran yang lebih rendah, yang menghasilkan tembakan yang lebih panjang. Penutupnya diperbuat daripada bahan yang lebih keras. Contohnya, surlyn, berbanding uretana yang lebih ringan. Walau apa pun, laju putaran rendah dan rasa keras menjadikan bola ini pada tahap yang lebih besar sebagai ujian untuk dikendalikan - misalnya di sekitar hijau. Pemain rekreasi dengan kecacatan lebih tinggi secara berkala bersandar pada bola yang bertujuan menempuh jarak yang lebih menarik.

Soalan Lazim:

  1. Mengapa lubang golf 4.25 inci?

Pada tahun 1930-an, Gene Sarazen bercakap dengan hormat beberapa musim untuk membuka bukaan 8 inci. Jack Nicklaus, beberapa kali, memotong bukaan 8 inci di Muirfield Village Golf Club, untuk majlis yang unik. Sementara, ingat: ukuran pembukaan golf adalah 4,25 inci kerana itulah ukuran yang dipilih oleh R&A, pada tahun 1891, untuk menormalkan.

  1. Adakah bola golf mempunyai berat yang sama?

Seperti di USGA, berat bola golf tidak lebih penting dari 1,62 ons dan ukuran bola tidak akan di bawah 1,68 inci. Kelajuan permulaan bola tidak boleh lebih menonjol daripada 250 kaki untuk setiap saat dan bola tidak dapat berjalan normal, lebih jauh dari jarak 280 ela dan gulung. Logik ini juga menjawab persoalan seberapa besar bola golf seharusnya, kerana ada alasan standard di sebalik ini.

  1. Seberapa dalam lubang bola golf?

Kami secara keseluruhan menyedari bahawa, berapa pun ukuran pembukaan golf, ia tidak pernah cukup besar. Walau bagaimanapun, ini adalah ukuran untuk penjelasan - memang, semacam, tidak sengaja. Pembukaan golf di mana-mana pada realiti sekarang berukuran 4¼ inci (bahkan di negara metrik, di mana itu kira-kira 10,8 sentimeter), dan ukurannya sejak tahun 1891.

  1. Apakah lesung pipit di bola golf yang disebut?

Ini dikenali sebagai kesan Magnus. Lesung pada bola golf memutar udara di sekitar bola dengan cepat menyebabkan aliran angin bergelombang yang menghasilkan lebih banyak daya angkat Magnus daripada bola halus yang dapat dilihat.

** Kesimpulan:

Pemula selalu mencari jawapan ini untuk seberapa besar bola golf? Jenis Bola Golf terbaik mesti berada di bawah had standard. sebiji bola tidak boleh mengukur lebih daripada 1.62 oz. juga, ia harus mempunyai lebar 1,68 inci atau lebih. Ia juga harus "bulat sekata", dan bulat. Bola juga harus disesuaikan dengan kelajuan pengenalan USGA dan pada garis panduan jarak umum, yang ditentukan oleh USGA untuk keadaan tertentu.