Bagaimana sasuke mendapat Rinnegan? Sasuke mendapatkan Rinnegan dari setengah chakra dan Mangekyo Sharingan, setelah Madara menikamnya.

Menurut anime manga, Rinnegan, berarti "roda mata", yang secara harfiah berarti: mata samsara. Dikenal sebagai mata yang paling kuat di antara "Tiga Dojutsu hebat" bersama dengan Sharingan dan Byakugan.

Bagaimana sasuke mendapat Rinnegan:

Sasuke mendapatkan Rinnegan di mata kirinya, yang berisi tiga tomoe (seperti murid merah dan hitam) pada dua bulatan terdalamnya untuk sebungkus enam. Oleh itu, semuanya berlaku dengan cepat.

Seperti yang kita semua ketahui sekarang, sasuke itu membuat Rinnegan secara tidak sengaja, tetapi persoalannya di sini adalah, bagaimana sasuke mendapat Rinnegan ?.

Itu adalah 424 episod televisyen anime manga Naruto berjudul "Untuk bangkit" Di mana Rinnegan dilihat untuk pertama kalinya di mata kiri sasuke dan itu adalah episod di mana Mangekyō Sharingan memberikan Rinnegan untuk sasuke.

Semuanya berlaku seperti itu,

Pada mulanya, sasuke ditikam oleh Madara, dengan menggunakan kekuatan Rinnegan yang cukup untuk hati Pierce sasuke, setelah itu sebuah portal terbuka untuknya, di mana dia menuju ke jalan enam jalan secara telepati.

Di mana dia diberi kuasa separuh dari enam jalan bijak, yang dikenali sebagai setengah yin. Dengan setengah yin dan chakra Mangekyo Sharingan yang abadi, dia diberi Rinnegan di mata kirinya.

Setelah itu, dia disembuhkan oleh kabuto. Dalam semua senario itu, sasuke sedang tidur.

Untuk membiarkan sasuke mendapatkan Rinnegan, satu perkara mesti berlaku bersama dengan bertemu roh Hagoromo melalui Senju Chakra dan Uchiha's Chakra . Yang satu itu,

(1) Dia mesti disuntik sel tubuh hashirama dan Uchiha:

Setelah bertemu Hagoromo dengan menggunakan chakra kedua uchiha dan Senju, Hagoromo melemparkan jitsu untuk membuka kunci yin separuh dirinya, yang sebagai gantinya membuka kunci Rinnegan.

Tetapi untuk membiarkan semua itu terjadi, sasuke mesti disuntik dengan sel-sel tubuh Hashirama. Yang diperlukan untuk membuka kunci Rinnegan di tubuhnya.

Setelah mendapatkan sel tubuh hashirama melalui kabuto, sasuke mendapat kekuatan yang cukup untuk membuka atau membuka kunci Rinnegan darinya.

Apa itu Rinnegan di Naruto

Rinnegan (輪 廻 眼, dalam arti sebenarnya yang berarti: Saṃsāra Eye) dikhabarkan sebagai mata yang paling terpuji di antara "Three Dōjutsu Besar", yang lain adalah Sharingan dan Byakugan.

Dikatakan bahawa di tengah-tengah kebingungan, seseorang yang menggunakan Rinnegan diturunkan dari langit untuk berubah menjadi "Tuhan Penciptaan" yang akan menenangkan dunia atau sesuatu seperti merendahkan yang mengubah segalanya menjadi sia-sia. Rinnegan secara terperinci diliputi oleh bulatan sepusat yang menutupi bola mata.

Individu utama di Bumi yang menggunakan Rinnegan adalah Hagoromo Ōtsutsuki, yang ibunya memiliki Rinne Sharingan.

Dalam anime, ia mendapatkan Rinnegan miliknya secara serentak sebagai Mangekyo Sharingannya, yang bergolak karena melukai saudara kandungnya. Dengan menggunakan kekuatan Rinnegan, Hagoromo menyelamatkan dunia dari Sepuluh Ekor dan menjadikan ninshū, anteseden kepada ninjutsu semasa.

Atas komitmennya kepada dunia, Hagoromo disembah sebagai Sage of Six Paths, dan kedua dia dan matanya naik ke status yang luar biasa setelah kematiannya dalam apa jua keadaan, ketika Rinnegan kemudiannya terbukti ada, ada yang memaafkannya sebagai transformasi yang tidak teratur .

Adalah mungkin untuk menggerakkan Rinnegan lain dengan memperoleh chakra Hagoromo, baik dengan menggabungkan chakra anak-anaknya, Indra dan Asura, untuk menghasilkan semula anaknya, atau dengan menerimanya secara langsung dari Hagoromo sendiri.

Dark Zetsu melalui ratusan tahun berusaha untuk mengawal kebangkitan Indra dan Asura untuk membangkitkan Rinnegan, namun tidak sampai jam Madara Uchiha - kebangkitan Indra - ini berkesan.

Madara memasukkan zat Hashirama Senju - kebangkitan Asura - ke dalam tubuhnya sendiri, menyebabkan sepotong chakra Asura bergabung dengan Indra. Walaupun begitu, mata Madara tidak menjadi Rinnegan sampai waktu lain, ketika jangka hayatnya yang hampir menjelang akhir; ini juga mengukuhkan penglihatan mata yang betul, yang telah hilang dari penggunaan Izanagi sebelumnya. Orochimaru dan Kabuto Yakushi kemudian menebak bahawa Sharingan dapat diubah menjadi mata Rinnegan dengan menggabungkan DNA Uchiha dan Senju. Dengan pemikiran itu, Kabuto dengan berkesan memperbanyak Rinnegan dengan memasukkan sel-sel Hashirama ke dalam tubuh Madara yang dibangkitkan, namun mata palsu ini tidak sepenuhnya menerima kemampuan yang pertama.

Sekiranya Sasuke menyalahgunakan kekuatan Rinnegan-nya, kekuatan visualnya akan berkurang sebentar, menyebabkan tomoe di Rinnegan-nya hilang sehingga kekuatan penuhnya kembali. Selama ini, dia juga nampaknya tidak mampu menggerakkan Mangekyō Sharingan mata kanannya atau menggunakan Susanoo.

Rinne Sharingan memiliki kekuatan visual Sharingan, dan dapat digunakan untuk memproyeksikan Tsukuyomi Tak Terbatas, genjutsu yang sangat luar biasa yang harus ditentang oleh Rinnegan dan chakra dari sembilan raksasa yang diikuti. Dengan menggunakan dōjutsu ini, Kaguya dapat memindahkan dirinya dan orang-orang di daerahnya ke kemajuan pengukuran pengganti.

Dalam Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 4 dan Naruto: Shinobi Collection Shippū Ranbu, Sasuke's Rinnegan secara keliru disebut sebagai Rinne Sharingan.

Sasuke - siapa dia?

Sasuke dari Sharingan, yang membuat pengenalan pertamanya dalam Manga Volume # 1 , Naruto Bab # 3 .

Sasuke Uchiha (う ち は サ ス ケ, Uchiha Sasuke) adalah salah satu individu terakhir yang bertahan dari kumpulan Uchiha Konohagakure. Setelah saudaranya yang lebih mapan, Itachi, membantai faksi mereka, Sasuke menjadikannya tujuan utamanya agar ada untuk membalas dendam dengan membunuh Itachi.

Dia ditambahkan ke Pasukan 7 setelah berubah menjadi ninja dan, melalui persaingan dengan lawan dan teman terdekatnya, Naruto Uzumaki, Sasuke mulai membangun kemampuannya. Kecewa dengan kemajuannya, dia meninggalkan Konoha sehingga dia dapat memperoleh kekuatan yang diharapkan dapat mendapat imbalannya.

Jangka masa panjangnya untuk mencari pembalasan dan kegiatannya yang diikuti menjadi permintaan secara progresif, tidak masuk akal dan memisahkannya dari orang lain, mendorongnya untuk ditandai sebagai penjahat global. Setelah mengetahui realiti penebusan saudara saudaranya, yang kemudian menunjukkan instrumental dalam menyelesaikan Perang Dunia Shinobi Keempat, dan disambut dengan ceria oleh Naruto, Sasuke memilih untuk kembali ke Konoha dan mengabdikan hidupnya untuk membantu memastikan bandar dan penghuninya, disinggung sebagai “Supporting Kage” (支 う 影, Sasaukage, dalam erti kata sebenarnya: Supporting Shadow).

Latar belakang

Perenggan berikut mengandungi maklumat mengenai kehidupan sasuke, Sasuke sebagai bayi.

Sasuke adalah anak kedua dan paling muda Mikoto dan Fugaku Uchiha; mereka menamainya Sasuke Sarutobi dengan harapan bahawa dia suatu ketika atau yang lain akan sama kuatnya dengan shinobi.

Sasuke mengalami masa kecil di bawah bayangan saudaranya yang lebih berpengalaman, Itachi, satu keajaiban ciri yang banyak di suku Uchiha dan bandar akan terus memikirkan Sasuke dan apa sahaja pencapaiannya.

Sasuke sendiri menghormati Itachi, selalu gagal meninggalkan peluang untuk melaburkan tenaga dengannya. Walaupun Itachi mengundang organisasinya, membiarkan Sasuke mengawasinya berlatih dan membawanya ke hutan, Itachi akhirnya jarang membantu Sasuke menjadi shinobi yang unggul; ketika ditanya, dia lebih kerap memilih kening Sasuke dan jaminan untuk melakukannya kemudian.

Sasuke mendapati ini menjengkelkan, namun tidak membenarkan ketidaksempurnaan penilaian tinggi terhadap saudaranya.

Setelah memasuki Akademi Konoha Ninja, Sasuke akhirnya menjadi juara kumpulannya, dengan pasti mendapat nilai teratas. Namun, dia tidak akan pernah mencapai pencapaian serupa yang telah Itachi tetapkan, yang menyebabkan ayah mereka tidak memperhatikan Sasuke.

Menyedari pengabaian ini, Itachi, tanpa menghiraukan progresifnya, berusaha menundukkan ayah mereka dengan memberi Sasuke pengakuan yang dia mahukan, sekali-sekala, memeras Fugaku untuk melaburkan tenaga dengan Sasuke.

Seiring berjalannya waktu, Itachi mulai tersingkir dan bersikap dingin terhadap keluarga mereka, datang dalam lingkaran penuh dengan sebahagian besar puak Uchiha kerana keraguan mereka bahawa dia telah membunuh rakan karibnya, Shisui Uchiha. Sasuke tidak memahami tujuan di sebalik ini, namun dia tidak akan kecewa dengan hasilnya: ayahnya mula memeriksa giliran acara.

Fugaku menunjukkan kepada Sasuke cara bermain Teknik Bola Api Hebat, yang dia kuasai dalam seminggu. Fugaku menyatakan rasa bangga pada Sasuke atas pencapaian ini, namun mendesaknya untuk tidak meniru teladan Itachi.

Penampilan Sasuke

Seperti Hashirama Senju, Sasuke memiliki kemiripan dengan Izuna Uchiha: dia mempunyai mata lebam dan rambut gelap runcing dengan warna biru.

Rambut Sasuke panjang dan melilit di wajahnya sebagai letupan sejak dia masih muda, yang apabila dia semakin mantap dia membiarkannya tumbuh lebih lama dan, dengan demikian, menutupi wajahnya yang lebih besar.

Setelah mendapatkan Rinnegan-nya, Sasuke mengembangkan rambutnya untuk menutup separuh kiri wajahnya, mata yang luar biasa. Dia dipandang menarik oleh kebanyakan wanita muda yang hampir dengan usianya.

Pakaian biasa Sasuke telah berubah berbagai kesempatan selama hidupnya, namun puncak puak Uchiha pada umumnya terdapat beberapa tempat di pakaiannya,

sebagai contoh, bahagian belakang garis leher bajunya. Untuk sebahagian besar Bahagian I, dia mengenakan kemeja kasual biru, angkatan laut dengan garis leher tinggi, seluar pendek putih, dan, untuk sementara waktu, pemanas lengan putih.

Semasa final Peperiksaan Chūnin, dia memakai varian satu warna pakaian berwarna gelap dengan sehelai tali pinggang kecil yang meningkatkan lengan kirinya dan kumpulan perbandingan di sekitar kedua kaki. Dia memakai bek alis berpakaian biru dengan kedua-dua pakaian ini, namun mulai memakainya dan semakin kurang setelah dimasukkan ke hospital oleh Itachi, akhirnya melepaskannya sepenuhnya hingga akhir Bahagian I.

Pada Bahagian II, Sasuke dengan pasti mengenakan seluar jeans biru kusam, yang menggantung kain biru yang menutupinya dari perutnya hingga ke lutut, yang dia dapatkan dengan tali pinggang ungu; seperti biasa bagi Orochimaru dan penyokongnya.

Dia pada mulanya melengkapkan ini dengan kemeja lengan panjang putih yang terbuka di monitor lengan tengah dan gelap yang menutupi lengan bawahnya. Membuka jalan ke dan selama pertarungannya dengan Itachi, dia menggantikan bahagian atas ini dengan kemeja kusam tanpa lengan dan jam tangan lengan dengan kain kasa di pergelangan tangannya.

Dia beralih setelah kematian Itachi, memakai kemeja kasual kasual kasual kasual dan pergelangan tangan berwarna biru (berwarna gelap dalam anime) dengan ritsleting berwarna putih, kemas dan tinggi.

Dia memakai kafan berkerudung di atas gaunnya dengan pelbagai fokus, secara umum, yang tidak berwarna gelap ketika mencari Itachi yang dekat dengan Hebi, dan untuk waktu yang singkat, menjenamakan kafan jenama Akatsuki, hanya dengan tudung dan bukannya kolar tinggi yang standard .

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Bagaimana madara mendapat rinnegan?

Setelah bertempur semasa hashirama, dia kemudiannya terasing dan dengan satu atau lain cara dia mengambil sel-sel hashirama dan membenamkannya ke tubuhnya mengapa? Oleh kerana ia cenderung digunakan untuk menahan monster yang diikuti seperti mengawal sepuluh ekor yang dia ketahui sejak awal dan pada umumnya memperbaiki struktur badan yang cedera.

Dengan cara dia mempunyai sel hashirama, dia tidak dapat mengaduk rinnegan dengan alasan dia hanya memiliki satu mangekyou sharingan. Ia kemudian semasa perang ninja yang keempat luar biasa di mana dia dihidupkan kembali dengan dua mata membuatnya siap menggunakan dua mangekyou sharingannya, itu adalah saat kedua dia menggerakkan rinnegan.

Selanjutnya, ia menggunakannya untuk memanfaatkan jutsu kebangkitan-rinnegan untuk kembali hidup sepenuhnya.

Apa mata yang paling kuat di Naruto

Salah satu dari Tiga Mata Besar di Naruto, Rinnegan adalah mata yang paling berasas dari semua. Ini pertama kali digunakan oleh Hagoromo Otsutsuki, Sage of Six Paths

Atas sebab apa Sasuke mempunyai satu rinnegan?

Jawapan asas penting yang asas adalah dengan alasan bahawa ia adalah berkat dari Hagoromo sendiri. Sama sekali tidak seperti Madara yang mencarinya secara paksa dan menggunakan campuran chakra kasar yang difikirkan untuk mencapai rinnegan di kedua mata sejak chakra Asura memasuki kedua mata Hus, Hagoromo hanya memilih untuk membesarkan salah satu mata sasuke sebagai rinnegan.

Kesimpulan:

Bagaimana sasuke mendapat Rinnegan? Nah sasuke mendapat Rinnegan dari Hagoromo melalui Mangekyo sharingan di mata kirinya.

Sasuke adalah watak luar biasa dari siri televisyen manga yang disebut naruto. Dia adalah salah seorang anggota klan uchiha, klan ninja yang hebat yang tinggal di negara sebelah Konohagakure.

Sasuke mempunyai kakak lelaki itachi, seorang ninja yang sangat mahir dan santai, yang akhirnya menyembelih seluruh klan uchiha, kecuali Sasuke (kerana dia adalah saudaranya).

Rinnegan adalah mata yang paling kuat dari semua 6 jenis mata yang berbeza. Mata ini terdapat pada anggota klan uchiha hanya kerana mereka adalah warisan chakra.

Sasuke mendapat Rinnegan dari sharingan Mangekyō Rinnegan. Rinnegan ini diwarisi hanya oleh anggota klan kurta.

bagaimana sasuke mendapat rinnegan

Bagaimana sasuke mendapat rinnegan? Ketika Sasuke ditikam oleh Madara, dia secara telepati dikirim ke Sages of the Six Ways. Selama ini, Sasuke diberi separuh orang bijak dari enam hantaran, separuh bayangan. Dia memberinya Rinnegan dengan menggabungkan separuh bayangan chakra-nya dengan Eternal Mangekyou Sharingan.

apa itu Rinnegan

Rinnegan (Rinnegan, lit. Saṃsāra Eye) adalah teknik mata had keturunan yang jarang muncul yang muncul pada orang terpilih. Ia dianggap sebagai mata yang paling mulia pada "tiga murid utama" (tiga murid utama, tiga murid utama), dan dua yang lain adalah Sharingan dan Mata Putih.

naruto sasuke mata

Oleh kerana kami adalah anggota klan Uchiha, Sasuke memiliki batas garis keturunan visual yang dikenali sebagai Sharingan. Mata ini sangat kuat dan membolehkan pengguna membaca pergerakan orang lain dengan lebih baik.

dari mana sasuke mendapat rinnegan-nya

Sasuke mendapatkan Linnegan dari bayangan separuh chakra dan Mangekyou Sharingan setelah Madara menikamnya. Menurut anime manga, Rinnegan bermaksud "Rinnegan" dan secara harfiah berarti Rinnegan.

bagaimana mendapatkan mangekyou sharingan

Mangekyou Sharingan diaktifkan ketika pengguna mengalami kerugian besar, terutama bagi seseorang yang dekat dengannya. Ini bermaksud bahawa Itachi tidak perlu membunuh Shisui untuk mengaktifkan kaleidoskop.

kekuatan apa yang dimiliki oleh rinnegan

Winnder Rinnegan mempunyai akses kepada enam kebolehan, yang secara kolektif dikenali sebagai teknik Six Pass. Devapus mengawal daya tarikan dan tolakan. Tukar badan anda secara mekanikal dengan Asura Path. Keluarkan jiwa melalui jalan manusia. Memanggil pelbagai makhluk melalui jalan haiwan.

mengapa sasuke berubah menjadi jahat

Sasuke berubah menjadi "jahat" sebagai hasil daripada belajar mengenai pengorbanan yang dilakukan adiknya yang dikasihi Itachi untuk menjaga keselamatan Konoha. Sehingga saat itu, Sasuke percaya bahawa Itachi telah membunuh seluruh klannya sebagai ujian kekuatannya sendiri dan untuk menghilangkan ancaman terhadap kekuatannya.

berapa banyak chakra yang ada pada sasuke

Setelah menerima Sixpas Chakra, Sharingan kiri Sasuke berkembang menjadi Rinnegan. Tidak seperti gadis angsa, Linnegan miliknya mempunyai enam tomo di sekitar matanya, keadaan sekunder yang mewakili potensi penuhnya.

bagaimana sasuke mendapat sharingan mangekyou abadi

Mangekyou Sharingan Sasuke menjadi aktif ketika Itachi meninggal. Dia juga tidak membunuhnya, tetapi menyaksikan kematiannya cukup trauma untuk meremajakannya, walaupun dia membencinya. Setelah ini Sasuke akhirnya mewarisi mata Itachi, ia menghidupkan kembali Mangekyou Sharingan yang abadi.

bijak mata enam jalan

Rinnegan, salah satu daripada tiga mata utama Naruto, adalah yang terkuat dari semuanya. Dikatakan bahawa Hagoromo Otsutsugi, orang bijak dari Six Roads, bertindak terlebih dahulu. Rinnegan membolehkan pengguna mempelajari teknik kegemaran mereka dan mendapatkan akses ke kekuatan khas yang disebut Six Paths Powers.

bilakah sasuke mendapat mata itachi

Sekarang, kami pertama kali melihat Sasuke ingin memindahkan mata Itachi setelah pertemuan singkat dengan anggota Pasukan 7. yang lain. Ini adalah Musim 10, Episode 216. Dan setelah pemindahan selesai semasa Sasuke sedang sembuh, dia kemudian dapat bertemu dengan Sasuke. Ini adalah Musim 10, Episod 220.

bagaimana madara mendapat wajah hashirama

Itu adalah wajah Hashirama Senju. Semasa pertempuran terakhir antara Madara dan Hashirama, Madara mengunyah daging Hashirama di mulutnya dan merancang Izanagi untuk menghidupkannya semula setelah mati. Hashirama menikam Madara di dadanya, di mana dia dapat melihat wajah Hashirama.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

S: Mengapa Sasuke mempunyai satu Linnegan?

Dia bertemu dengan bijak enam hantaran, jadi dia mendapat mata rinnegan di mata kirinya untuk menebus kebutaan Itachi, Izanami, dan oleh itu dia adalah miliknya. Tidak boleh dinyahaktifkan sesuka hati. Sebabnya ialah Sasuke secara harfiah mempunyai separuh dari chakra Hagoromo.

S: Mengapa Sasuke mempunyai enam titik di Linnegan-nya?

Ini adalah gabungan EMS dan Rinnegan. Oleh kerana ia terdiri dari dua mata Sharingan, ia memiliki enam titik. Ini menjelaskan mengapa Sasuke kehilangan tomoe ketika chakra rendah. Rinnegan bukan miliknya, jadi dia tidak dapat menonaktifkannya, tetapi ketika kekurangan chakra, EMS dinonaktifkan.

S: Mengapa Sasuke mendapatkan Linnegan dan bukannya Naruto?

Sasuke secara harfiah mendapat chakra dari bijak enam hantaran. Oleh itu, dia juga mendapat Rinnegan, karena dia memiliki bijak chakra 6-pass, sehingga dapat dikatakan bahwa dia memiliki chakra Indra dan Ashura. Dan Naruto tidak mendapat Rinnegan kerana kita tidak mempunyai Taoisme.

S: Bolehkah Naruto mendapatkan Rinnegan?

Naruto dapat memperoleh Rinnegan dengan pemindahan. Satu-satunya pilihan ialah mengalihkan pandangan anda dari Madara semasa anda sudah terjaga. Sebaliknya, tidak mungkin untuk membangunkan Rinnegan hanya dengan mencampurkan sel Uchiha ke dalam badan.

Q: Adakah Rinnegan Sasuke sebenarnya sudah tiada?

Sasuke kehilangan Linnegan dalam Bolt Bab 53 ketika Bolt yang dikuasai merah jambu menikam matanya dengan kunai. Dia telah kehilangan semua kemampuan Rinnegan, termasuk ninjutsu ruang-waktu, kehancuran planet, dan penyerapan chakra.

S: Siapa saudara Naruto?

Itachi Uchiha

Itachi Uchiha (Bahasa Jepun: う ち は イ タ チ, Hepburn: Uchiha Itachi) adalah watak fiksyen dalam manga Naruto dan siri anime yang dibuat oleh Masashi Kishimoto.

S: Siapa yang mempunyai Rinnegan terkuat?

Hagoromo Otsutsuki

Hagoromo Otsutsuki

Walaupun setelah mengagihkan kekuatannya antara Naruto dan Sasuke, Hagoromo memiliki cukup chakra untuk memanggil bayangan mati dari Tanah Murni dan menghancurkan reinkarnasi Edo. Tidak dinafikan, dia adalah pengguna Rinnegan terkuat sepanjang persembahan. Kaguya lebih kuat daripada Hagoromo.

Kesimpulannya

Ketika Sasuke ditikam oleh Madara, dia secara telepati dikirim ke Sages of the Six Ways. Selama ini, Sasuke diberi separuh orang bijak dari enam hantaran, separuh bayangan. Dia memberinya Rinnegan dengan menggabungkan separuh bayangan chakra-nya dengan Eternal Mangekyou Sharingan.

apa itu rinnegan

Rinnegan (Rinnegan, lit. Saṃsāra Eye) adalah teknik mata had keturunan yang jarang muncul yang muncul pada orang terpilih. Ia dianggap sebagai mata yang paling mulia pada "tiga murid utama" (tiga murid utama, tiga murid utama), dan dua yang lain adalah Sharingan dan Mata Putih.

Sasuke menerima Rinnegan dari Half-Yin Chakra dan Mangekyo Sharingan setelah Madara menikamnya. Menurut Manga, Rinnegan bermaksud "mata roda", itu secara harfiah berarti: Beccu di Samsara. Dikenal sebagai mata paling kuat di antara "Big Three Dojutsu" bersama dengan Sharingan dan Byakugan.

Cara Sasuke menggunakan Rinnegan-nya diterima

Kaedah dengan mana Sasuke menerima Rinnegan adalah mendekati langsung Sage of Six Ways dan mendapatkan separuh Yin dari chakra-nya.

Ketika Sasuke ditikam oleh Madara Uchiha, dia mengirimnya ke Sage of the Six Paths (Hagoromo Otsutsuki). Di sana Sasuke menerima Enak Laluan Chakra, yang mengubah Mangekyou Sharingan miliknya menjadi Rinnegan.

Madara menaklukkan Rinnegan, sel-sel Hashirama bergabung di dalam hatinya dan membangunkan Rinnegan-nya sangat lewat, di mana dia meninggal tidak lama kemudian. Tobi adalah jalan Sharingan yang dibahagikannya, Zetsu adalah bagian dari Senju, Rinnegan memberi Nagato dan meletakkan Akatsuki untuk mencari bahan terakhir, sepuluh ekor.

Bolehkah Naruto mempunyai Rinnegan?

Secara teorinya Naruto dapat memiliki Rinnegan. Pergerakan mata antara ninja tidak jarang terjadi dan Naruto terbukti memiliki tahap chakra yang diperlukan untuk melayani Rinnegan. Madara secara khusus memilih Nagato untuk mengenakan matanya kerana keturunan Uzumaki.

Bagaimana Rinnegan terbangun?

Rinnegan tersedar dengan percampuran chakra putra Hagoromo, Asura dan Indra. Sasuke menerima Rinnegan dari Hagoromo, yang mengalihkan kuasanya secara seragam kepada Sasuke dan Naruto.

Soalan Lazim

Setelah bertarung melawan Hashirama, Madara kehilangan perhatian pada Izanagi. Dia hanya mengenangkan sebelah mata Rinnegan sebelum dia mati. Tetapi ketika dia dibangkitkan dengan Edo Tensei, dia memiliki sepasang mata Rinnegan. Begitu juga, dia mempunyai Rinnegan di kedua matanya ketika dia menemukan tubuhnya yang sebenarnya.

Topi Madara Rinnegan terbangun dua kali?

Ketika Madara mempunyai Rinneganer ketika dia meninggal, dia akan dibangkitkan dengannya (dalam mod Kabuto jika kamu ingat)

Adakah berlaku pada mata kanan Madara?

Mata asli Madara buta setelah menggunakan Mangekyo Sharingan secara berlebihan. Kemudian dia mengeluarkan mata saudaranya Izuna dari mayat Izuna. Kemudian Mangekyo Eternal Sharingan diaktifkan. Apabila dikalahkan oleh Hashirama, dia menggunakan Izanagi sebagai ganti mata kanannya untuk menghidupkannya kembali.

Siapa yang mengambil mata kanan Madara?

Bab 602 di halaman 17 menyebutkan bahawa Madara melihat seseorang tetapi tidak disebutkan untuk siapa. Dia juga mengatakan bahawa matanya bukan miliknya (dia mungkin merujuk kepada mata saudaranya). Sebilangan besar Soal Jawab yang saya dapati di Google mengatakan ini adalah sumbangan kepada Nagato!

Siapa yang Membunuh Obito?

Kedua-duanya mengambil bahagian dalam pertarungan di mana Konan menang dan dapat membunuh Obito hanya untuk menggunakan Izanagi dan mengejutkannya.

Capashi anak lelaki?

Ken adalah anggota Konoha Shinobi dari klan Hatake. Dia adalah satu-satunya anak Kakashi Hatake dan Mina. Dia sama pintarnya dengan ayahnya, tetapi dia sama lucu dan tidak memandang serius perkara seperti ibunya.