cara menyewa untuk memiliki kediaman PEMILIKAN RUMAH SENDIRI dapat menawarkan cara elektif untuk pemilikan rumah bagi individu yang tidak dapat memenuhi semua syarat untuk pinjaman rumah atau tidak mendapat bayaran awal. Dengan pemahaman yang dimiliki, anda dapat berpindah dan menyewa rumah, dengan pilihan untuk mendapatkannya kemudian - namun metodologi ini tidak selamat. Penjual yang kurang berhati-hati boleh memanfaatkan cara memajak penduduk menuntut tidak mempunyai jumlah hak yang sama dengan pemegang harta tanah. Bergantung pada syarat-syarat pemahaman sewa-untuk-tuntutan, peniaga dapat memilih untuk mengusir penghuni, menyimpan uang tunai yang dibeli, dan kemudian menyewakan rumah kepada penduduk alternatif.

Setiap negara dapat memaksakan berbagai undang-undang sehubungan dengan menyewa untuk menuntut atau menyewa untuk memiliki pemahaman. Sebahagian besarnya, tindakan ini merangkumi membuat ansuran yang dijadualkan secara berkala kepada pemiliknya, dengan pemahaman bahawa menjelang akhir tempoh sewa atau sewa, anda boleh membeli harta tanah.

Pemahaman sewa-ke-tuntutan dapat terus berjalan selagi anda dan pemiliknya menyetujui, namun mereka biasanya berlangsung dari satu hingga tiga tahun.

Pada saat anda menandatangani sewa, anda akan bersetuju dengan tanda harga rumah. Pemilik boleh menuntut kedai langsung yang disebut premium atau caj alternatif.

Ini adalah jumlah yang tidak dapat dikembalikan yang merupakan perbelanjaan tahap atau tahap harga rumah. Sebahagian atau keseluruhan wang tunai ini boleh digunakan untuk ansuran awal atau tanda harga rumah kemudian.

Anda membuat ansuran sewa bulan ke bulan, dan anda juga boleh membayar tambahan setiap bulan, dengan tambahan kewangan yang ditahan.

Contohnya, pemilik tanah anda mungkin mengenakan 20% ke atas pajakan pasaran, dengan perbezaan memeriksa angsuran awal atau tanda harga rumah anda. Ini dikenali sebagai premium sewa atau kredit sewa.

Jenis Perjanjian Sewa untuk Milik

Pemahaman sewa-ke-tuntutan tidak berbeza. Sejujurnya, sewa rumah yang dimiliki dapat disusun dengan pelbagai cara.

Alternatif pemahaman pembelian, atau disebut pemahaman pilihan sewa, menyiratkan bahawa penghuni dapat memutuskan untuk membeli rumah menjelang akhir sewa atau melepaskan premium sewa dan caj pilihan. Tampaknya sewa biasa digabungkan dengan pilihan untuk membeli harta tanah menjelang akhir tempoh sewa, kata Judy Williams, wakil penjualan tanah yang sah dengan Manhattan's Chattel Real Estate.

Sementara itu, komitmen untuk membeli kaedah pemahaman anda pasti akan membeli rumah setelah sewa habis.

Sekiranya anda memutuskan untuk tidak membeli rumah atau tidak dapat memenuhi semua syarat untuk mendapatkannya, anda tidak boleh menghadapi akibat yang sah tetapi juga melepaskan premium alternatif atau premium sewa yang telah anda bayar.

Sekiranya anda berminat untuk memiliki pemahaman, cari pemahaman alternatif sewa dan bukannya komitmen untuk memahami pembelian, kata John Michael Grafft, perantara dengan Chicago's Compass. "Sekiranya anda tidak dapat mendapatkannya sekarang, kemungkinan besar anda tidak akan dapat memperolehnya kemudian," katanya.

Terdapat juga pemahaman yang lebih biasa untuk dimiliki. Dustin Heiner, pencetus Master Passive Income, blog perniagaan hartanah pelaburan dan siaran web, mengatakan bahawa dia telah menjual beberapa rumah menggunakan sewa bertahun-tahun yang membolehkan penghuni menjaga rumah mereka setelah beberapa waktu.

Seperti bagaimana pemahaman sewa untuk menuntut dapat berfungsi dengan hiasan atau peralatan: Pembeli membayar kedai yang tidak dapat dikembalikan dan membuat ansuran sewa untuk jangka masa sewa. "Pemegang pajakan tidak perlu mendapatkan pendahuluan atau bahkan memenuhi tagihan untuk satu, namun mereka akhirnya akan memiliki rumah dengan syarat yang diselesaikan," kata Heiner.

Di mana anda boleh mencari rumah sewa untuk dimiliki?

Mencari pajakan untuk dimiliki mungkin bergantung pada siapa yang anda kenal. Contohnya, sebilangan ejen boleh bercakap dengan pemilik yang menawarkan pemahaman sewa-untuk menuntut. Atau sekali lagi anda mungkin mempunyai pilihan untuk mencari rumah sewa yang boleh diakses dari pemilik atau harta tanah organisasi eksekutif.

Ingatlah bahawa jenis dan kawasan sewa rumah yang dimiliki mungkin tidak semenarik rumah yang dibeli melalui jalan raya yang lebih biasa.

Semasa mencari sewa untuk menuntut rumah, gunakan peraturan yang tidak dapat dibezakan dari Anda jika anda membeli rumah secara langsung. Anda perlu mempertimbangkan faktor-faktor, seperti ukuran bahagian, lalu lintas jalan raya, sistem pendidikan, peratusan jenayah, kedekatan dengan tempat kerja dan membeli-belah, dan itu baru permulaan.

Siapa yang Membayar Cukai Harta Tanah ke Rumah Sewa ke Rumah?

Memiliki rumah mempunyai kos yang tidak akan anda bayar sebagai penyewa. Sekiranya anda berhasrat untuk membeli harta tanah dalam keadaan sewa untuk menuntut, pemilik mungkin menjangkakan bahawa anda harus menambah beberapa atau perbelanjaan ini, termasuk:

Caj harta tanah

Premium perlindungan pemegang harta tanah

Premium perlindungan banjir, jika perjanjian dibeli secara bebas dari perlindungan pemegang gadai janji

Adakah anda bersedia untuk menjadi pembeli rumah pertama ? Apakah langkah pertama yang harus anda ambil? Pertama, anda memerlukan gadai janji, gadai janji adalah perjanjian tanah dari bank atau masyarakat bangunan. Ia akan meminjamkan wang dengan faedah sebagai pertukaran dari hak milik harta penghutang.

Selepas itu, anda mesti mendapat markah kredit yang baik untuk layak mendapat harta tanah tersebut. Juga, mempunyai wang tunai untuk wang pendahuluan. Skor kredit adalah wajah peminjam kepada pemimpin yang berpotensi dari segi skor. Skor antara 300 - 800 menunjukkan nilai kredit pengguna. Pemberi pinjaman menggunakan skor kredit untuk menilai bahawa seseorang dapat membayar pinjaman tepat pada masanya atau tidak.

Tanpa ini, anda mungkin tidak mendapat hak rumah. Pantat… ada alternatif !!! Apa?

Perjanjian sewa untuk dimiliki:

Ada alternatif yang adalah "Perjanjian sewa-untuk-sendiri". Dalam ini, anda menyewa rumah dengan jumlah tertentu dan sebelum pajakan tamat, anda harus membelinya. Pajakan adalah kontrak antara dua pihak, di mana satu menyampaikan tanah atau perkhidmatan lain kepada pihak kedua dengan jumlah berkala untuk jangka masa.

Bahagian perjanjian sewa-untuk-sendiri:

1. Pilihan pajakan standard:

Dalam ini, anda menyewa harta tanah dengan perjanjian sewa untuk jangka waktu tertentu

2. Pilihan beli:

Ini adalah bahagian lain yang memastikan bahawa anda boleh membeli harta tanah ini sebelum pajakan tamat.

Opsyen yang tidak dikembalikan - yuran:

Dalam perjanjian sewa-untuk-sendiri, pembeli membayar kepada penjual, yang tidak dapat dikembalikan. Bayaran ini disebut yuran opsyen atau bayaran pendahuluan, yuran opsyen, wang opsyen, dan pertimbangan opsyen. Bayaran ini biasanya berkisar antara 1% - 5% dari harga pembelian tanah.

Jenis kontrak sewa-untuk-sendiri:

Pajakan - pilihan

Ini memberi hak kepada pembeli bahawa pembeli boleh membeli rumah tersebut sebelum pajakan berakhir tetapi tidak wajib bagi pembeli. Sekiranya pembeli tidak mahu membeli rumah itu, sebelum pajakan berakhir, maka dia hanya akan pergi, tanpa sebarang hutang atau terus membayar sewa.

Ini adalah pendekatan yang lebih mesra pengguna dan fleksibel.

Pajakan - pembelian

Tetapi dalam pembelian sewa, wajib membeli rumah sebelum pajakan berakhir. Jadi, ia lebih mencabar. Anda harus mengkaji semua syarat kontrak sebelum menandatangani. Ini membantu anda mengetahui, apa sebenarnya yang anda hadapi!

Sewa untuk memiliki rumah pada asasnya cara membeli rumah dengan menyewa. Menyewa sebelum membeli hanya untuk beberapa tahun, pada tahun-tahun ini, sebahagian daripada pembayaran sewa bulanan anda ditambahkan pada jumlah pembelian akhir anda sebagai wang pendahuluan. Pada akhir tempoh perjanjian, anda mempunyai pilihan untuk membeli rumah atau menuntut gadai janji.

Sewa untuk memiliki rumah sangat menguntungkan bagi kedua-dua pihak, tetapi tidak untuk semua orang.

Setiap negeri mempunyai undang-undang masing-masing mengenai sewa untuk memiliki perjanjian dan kadang-kadang perjanjian diselesaikan yang disukai pembeli dan penjual. Kedua-dua pihak di setiap pihak bersetuju dengan harga untuk membeli rumah tersebut.

Tetapi seperti yang kita ketahui bahawa pasaran meningkat dari hari ke hari dan penjual meyakinkan pembeli untuk membeli rumah lebih dari nilai tahun semasa ini. Sebilangan penjual menaikkan harga pada saat pembelian.

Pembeli harus membayar kos pendahuluan semasa perjanjian ditandatangani. Kosnya berbeza dari 3% hingga 10% dari harga jualan. Pembeli harus merundingkan pilihan, pembelian dan sewa bulanan dari penjual semasa membuat perjanjian.

Kelebihan sewa untuk memiliki:

  • Sekiranya pembeli menyukai rumah, dan dia mengesahkan bahawa seseorang boleh membeli rumah ini kecuali dia. Oleh itu, dia menyewa untuk menyediakan jalan untuk melakukannya.
  • Pembeli baru boleh mencuba rumah dan kawasan kejiranan sebelum membelinya.
  • Dia dapat mengunci harga rumah, tidak perlu ada kenaikan pada masa akan datang.
  • Sekiranya dia tidak mahu membeli rumah pada akhir perjanjian, beberapa negeri yang bersetuju memberi mereka kebebasan ini juga.

Kelebihan sewa untuk memiliki:

  • Pembeli yang berpotensi bukan hanya membayar pilihan tetapi juga di atas sewa pasaran, jika tidak, dia tidak dapat memenuhi syarat untuk gadai janji.
  • Sekiranya mereka tidak dapat membayar sewa, ia juga akan kehilangan nilai .
1 Suka