Berjalan dengan kuda adalah gaya asas empat rentak. Jalan kaki adalah langkah paling lambat. Trot adalah kelajuan seterusnya dari berjalan, ia adalah langkah dua rentak di mana kaki depan dan belakang kuda bergerak seiring. Trot adalah kuda yang setara dengan joging, dan sebenarnya disebut sebagai joging dalam beberapa disiplin ilmu. Canter, juga disebut lope, adalah gaya tiga rentak yang lebih cepat daripada trot tetapi tidak berpacu penuh. Pelarian, yang dilakukan kuda lumba di trek perlumbaan, adalah langkah terpantas. Ini adalah gaya berjalan empat rentak. Inilah langkah yang harus disebut sebagai berlari.

Penunggang yang tidak berpengalaman sering tidak memahami perbezaan antara pakaian kuda, dan oleh itu tidak semestinya memahami apa yang dilakukan kuda ketika dia berlari. Tidak jarang mendengar penunggang baru kembali dari jalan setapak dan memberitahu rakan mereka bahawa kuda itu berlari, padahal kuda itu tidak pernah berjalan lebih laju daripada trot.

Rata-rata kuda berjalan dengan kelajuan antara 3 hingga 4 batu sejam, berlari antara 8 hingga 10 batu sejam dan canter antara 10 hingga 17 batu sejam.

Seberapa pantas Rata-rata Kuda Berlari? Seperti orang, tidak ada dua kuda yang sama persis. Kuda terdapat dalam pelbagai bentuk, saiz dan keturunan. Sebilangan individu secara semula jadi lebih atletik daripada yang lain, dan latihan atletik, usia, kesihatan, tahap kecergasan dan pengkondisian dapat digunakan untuk meningkatkan dan meningkatkan bakat semula jadi. Semua faktor ini berlaku ketika menentukan seberapa pantas kuda boleh berlari. Tidak ada standar yang ditetapkan untuk seberapa cepat kuda individu tertentu dapat berlari, dan bahkan terdapat variasi antara individu dari keturunan yang sama dan garis keturunan.

Tapak Kuda Ultimate melaporkan bahawa rata-rata kuda boleh berlari dengan jarak kira-kira 30 batu sejam, memberikan atau mengambil beberapa batu untuk kuda individu. Kuda yang lebih tua, atau kuda yang tidak dikondisikan dengan baik atau mempunyai masalah kesihatan, mungkin akan berlari dengan perlahan berbanding 30 batu sejam.

Seberapa pantas Lumba Kuda Berlari? Baka kuda tertentu lebih cepat daripada yang lain. Ini kerana kuda-kuda ini telah dibiakkan kerana kepantasan, ketangkasan dan ketahanan mereka. Baka perlumbaan utama yang biasa dilihat di Amerika Syarikat termasuk American Quarter Horse dan the Thoroughbred. Kedua-dua kuda ini biasanya digunakan untuk perlumbaan, walaupun Quarter Horses unggul dan bersaing pada jarak perlumbaan yang lebih pendek daripada Thoroughbreds. Pelumba berketurunan tulen harus dapat mengekalkan kepantasan mereka untuk jarak yang lebih jauh agar berjaya di litar perlumbaan. Berapa pantas kuda boleh berlari? Pembiakan dan garis keturunan dalam baka juga akan mempengaruhi ini.

American Quarter Horses, yang menempuh jarak pendek dengan kelajuan tinggi, boleh berlari hingga 50 batu sejam. Thoroughbreds dianggarkan dapat berlari sekitar 40 hingga 45 batu sejam.

Pada tahun 1972, Sekretariat legenda perlumbaan Thoroughbred menetapkan rekod kelajuan yang tidak pernah rosak secara rasmi. Dia menempuh jarak satu setengah kilometer dalam masa kurang dari dua setengah minit.

YOUTUBE: bagaimana menjana wang sebagai remaja pada tahun 2020

Soalan Lazim: 1. Bagaimana menjana wang dalam talian. Jawapan: Klik Di Sini untuk menjana wang 2.Cara menjana wang di luar talian. Jawapan: Melakukan penyelenggaraan