Berapa lama pemanas air? Secara amnya, pemanas air bertahan selama 12 tahun, kira-kira. Sekiranya anda menyimpannya dengan penyelenggaraan dan pengurusan yang betul . Walau bagaimanapun, dalam pelbagai kes, pelbagai faktor mempengaruhi menentukan berapa lama pemanas air anda akan bertahan. Terdapat pelbagai jenis pemanas air seperti pemanas air tanpa tangki , pemanas air elektrik dan sebagainya.

:eight_pointed_black_star: Berapa lama Pemanas Air Berakhir?

Pertama-tama, tanda-tanda pemanas air yang goyah bergabung dengan air teduh, air sejuk, dan raket terhantuk yang keluar dari mesin, namun kita akan melihatnya nanti. Pemboleh ubah yang mempengaruhi jangka hayat pemanas air anda termasuk:

  • Tangki berbanding tanpa tangki.

  • Sifat air anda (air keras dapat menurunkan jangka hayat 2 tahun atau lebih).

  • Berapa kerap anda menggunakannya.

  • Ia terletak di ruang paip atau bilik bawah tanah yang belum selesai di mana memerlukan lebih banyak masa untuk memanaskan badan.

Jangka hayat juga bergantung pada jenis pemanas air yang anda miliki. Pemanas air tangki akan terus beroperasi selama 8 hingga 12 tahun, sementara tangki tanpa tangki boleh bertahan lebih lama, selama 20 tahun. Terdapat juga pemanas air suhu tinggi elektrik dan gas yang akan berbeza dalam jangka hayat. Walau bagaimanapun, secara keseluruhan, gas dapat bertahan 8-12 tahun, sementara pemanas elektrik boleh bertahan sehingga 10-15 tahun.

Menjauhkan diri dari bahagian air sejuk yang mendadak dengan memerhatikan usia dan keadaan alat pemanas air anda sehingga anda akan menyedari kapan harus menggantikannya. Di antara kelebihan pemasangan pemanas air lain yang sesuai, kemungkinan besar anda akan menikmati bil tenaga yang lebih rendah - sama seperti kemasukan berterusan ke pancuran mandian air panas.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Apa yang perlu dicari sebelum membeli Pemanas Halogen 2. Bilakah kaca dicipta? 3. Bagaimana Membaiki Pemanas Beras Elektrik?

:small_red_triangle_down: Purata Jangka Hayat Pemanas Air Panas

  • Jenis Pemanas - Jangka Hayat Purata
  • Tangki Gas - 8 hingga 12
  • Tank Electric - 10 hingga 15
  • Gas tanpa tangki - 20 tahun
  • Tankless Electric - 20 tahun

:eight_pointed_black_star: Kualiti dan Lokasi Air Boleh Mempengaruhi Kehidupan Pemanas Air.

Air keras melancarkan pemusnahan pada pemanas air dan dapat mengurangkan jangka hayat pentadbirannya sekurang-kurangnya dua tahun. Lebih-lebih lagi, pemanas air yang terletak di tempat letak kereta atau ruang paip yang belum selesai, di mana suhu pada dasarnya turun, perlu bekerja dengan lebih bersemangat untuk memanaskan air. Akibatnya, mereka secara umum akan menghancurkan lebih cepat daripada unit yang diperkenalkan di rumah yang dikendalikan suhu. Sekiranya kedua-dua komponen tersebut merangkumi pengaturan anda, mulailah mencari tanda pemberitahuan akhir hayat lebih cepat daripada yang dicadangkan oleh pembuatnya. Semasa anda memasuki separuh kedua masa pemanas air anda, perhatikan petunjuk adanya alat yang matang.

1- Gegaran atau gemuruh secara berterusan berlaku di hampir masa depan terjauh pemanas. Sementara pembuat mencadangkan pemanas air gaya tangki setiap tahun dan sangat penting untuk memastikan penegasan. Ikut betul idea itu, jadi kalsium bertambah dari jumlah air keras di bahagian bawah tangki. Penumpukan membuat, mengeras, dan membentuk kerangka tebal yang dapat membuat pemanas air memekik dan membentak ketika digunakan.

2 - Air dipanaskan berwarna, sama ada merah atau kuning suram, yang berasal dari mana-mana spigot boleh bererti karat. Sangat mustahak untuk memutuskan apakah pewarnaan juga kelihatan ketika air virus mengalir. Sekiranya tidak, kebimbangan anda mungkin bermula di dalam pemanas air berbanding dengan penyaluran pengadukan yang berkarat.

3 - Penurunan suhu air: Jika air tidak memanaskan seberapa banyak yang biasa atau selama ini, pemanas air mungkin akan menghampiri akhir kehidupan pentadbirannya.

4 - Pengumpulan air di sekitar landasan tangki pemanas air juga mengemukakan berita buruk. Sebagai permulaan, periksa untuk memastikan kerosakan tidak datang dari pemasangan atau injap yang semestinya dipasang atau diganti. Hubungi pakar untuk melihat masalah ini dan dapatkan bantuan penting. Sekiranya anda mendapati kerosakan itu berasal dari tangki yang sebenarnya, ia mungkin pecah atau habis di dalam.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Apakah Peranti IoT (Internet oF Things)? 2. Bagaimana cara memuat turun mesej dari icloud? 3. Bagaimana Membuat Tandatangan Elektronik?

:eight_pointed_black_star: Bilakah Anda Tahu Pemanas Air Tidak Terpelihara Dengan Baik

Isu utama lain - terutama dalam tangki yang tidak dijangkakan - adalah jarak tempuh rata-rata. Sekiranya anda mendapati pemanas air anda menumpahkan atau membuat komersil, itu adalah petanda yang baik untuk turun dan keluar. Selain itu, apabila air berkarat melalui lekapan anda dan tangki anda berusia lebih dari 10 tahun, sila dapatkan sendiri pemanas air lain. Pemanas air boleh mahal. Oleh itu, sekiranya anda akhirnya mendapat lebih dari satu perbaikan, gantilah, dan pastikan anda memberikan sokongan yang sah yang diperlukannya untuk bertahan.

:eight_pointed_black_star: Apa yang Mempengaruhi Jangka Hayat Pemanas Air?

Walaupun pelbagai pemanas air mempunyai niaga hadapan yang berbeza, beberapa pemboleh ubah unik dapat menjadikan pemanas air anda hancur lebih cepat atau merosot. Salah satu faktornya ialah pengembangan residu. Ini adalah masalah yang mempengaruhi pemanas air gaya tangki. Dalam jangka masa panjang, residu dapat berkembang di bahagian bawah tangki dan menguatkan. Apabila ini berlaku, pemanas air perlu bekerja dengan lebih tekun untuk memanaskan air. Selepas itu, bahagian boleh mula memusnahkan dengan lebih cepat. Kadang-kadang membersihkan tangki dapat membantu membuang pembangunan dan melindungi keberadaan pemanas air anda.

Faktor penekanan air yang berlebihan dapat menghilangkan pemanas air anda. Ini berlaku apabila psi air lebih tinggi daripada butiran pada pemanas air. Ini boleh berlaku kerana air terlalu panas atau banyak faktor penekan di delta. Sekiranya elemen penekan tambahan tidak diperbaiki atau diturunkan, ia dapat membuat tangki pecah.

Pemanas air anda mungkin tidak akan berjalan sejauh yang diharapkan kerana ukurannya. Ukuran pemanas air yang anda perlukan bergantung pada beberapa elemen, termasuk jumlah individu yang anda miliki di rumah anda dan jumlah alat air yang anda miliki. Katakan pemanas air anda terlalu sedikit bahkan untuk mempertimbangkan untuk memenuhi keperluan keluarga anda. Sekiranya demikian, ia perlu sentiasa berusaha untuk memenuhi keperluan air mendidih di rumah anda sepenuhnya. Apabila ia berfungsi secara berterusan, ada kemungkinan lebih tinggi ia akan hancur lebih cepat.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Bilakah Tenaga Elektrik Dicipta? 2. Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik 3. Cerek teh elektrik terbaik

:eight_pointed_black_star: Berapa lama Pemanas Air Perlu Berakhir? Elemen yang Perlu Dipertimbangkan

Beberapa elemen boleh mempengaruhi jangka hayat pemanas air, baik secara mutlak maupun buruk.

Unsur Perincian
Alam Air : Sekiranya pemanas air memanaskan air keras berulang-ulang kali, jangka hayatnya mungkin akan berkurang sekitar dua tahun. Air keras mengandung mineral yang dapat mengembangkan kapur di pemanas air anda, sehingga mengurangi kemampuannya. Penghawa dingin dapat menghilangkan mineral sebelum tiba di alat seperti pemanas air anda
Amalan Penjagaan : Sekiranya anda sering melakukan pembaikan dan sokongan, pemanas air anda mungkin akan berhenti setelah beberapa tahun. Walau apa pun, pemanas air yang tersimpan di sekitarnya dapat bertahan lebih lama daripada yang dijangkakan.
Bahan Pemanas Air : Pemanas air yang diperbuat daripada bahan teratas, misalnya, kaca gentian lebih tahan daripada yang dihasilkan menggunakan bahan seperti keluli.
Mata Air Kuasa : Pemanas air dapat menggunakan tenaga atau gas petroleum, bergantung pada keputusan pengeluar. Pemanas air yang dikawal elektrik mengawasi lebih dari sekadar pemanas air berbahan bakar gas sekitar 1-2 tahun.
Kawasan Pemasangan : Sekiranya anda memperkenalkan pemanas air anda di ruang paip yang belum selesai, mesin akan berfungsi dengan lebih bersemangat untuk mengekalkan suhu air yang ideal. Ia akan memusnahkan cepat dan akhirnya terpisah. Pemanas air yang diperkenalkan di rumah yang dikendalikan suhu berjaga-jaga untuk yang terakhir.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Cerek teh elektrik terbaik 2. Mengapakah Fluorin bukan logam yang paling reaktif? 3. Pemanasan udara paksa

:eight_pointed_black_star: Empat Tanda Pemanas Air Anda Perlu Diganti

Sekiranya anda mempertimbangkan dengan teliti, pemanas air anda mungkin memberi anda beberapa tanda bahawa kehidupan pentadbirannya berakhir. Sekiranya anda menyedari bahawa unit anda berada dalam fasa kehidupan kedua, beri perhatian yang unik kepada petunjuk yang disertakan:

1. Bunyi Khas

Beberapa pemanas air secara konsisten akan membuat keributan. Walau apa pun yang berlaku, jika anda tiba-tiba mendengar guruh atau gegaran, ini adalah peluang yang ideal untuk melihat lebih kritikal. Raket kerana kelodak berkembang yang merupakan akibat khas dari sokongan yang tidak konsisten. Perkembangan mineral jatuh ke pangkal, di mana ia menguat dan membuat bahagian luar tebal. Oleh itu, apabila anda menggunakan unit, ia akan memicit dan menggedik.

2. Air berwarna

Air berwarna jarang menjadi tanda yang baik. Tidak kira sama ada merah atau kuning, itu adalah, pada amnya, tanda karat. Oleh itu, adalah mustahak untuk mengetahui dari mana asalnya. Hidupkan lekapan yang luar biasa, dan jika tidak berfungsi dengan baik dan jelas, anda tahu ada karat di pemanas air. Tidak banyak yang perlu dilakukan sekarang selain daripada mengganti unit.

3. Suhu yang lebih rendah

Sekiranya anda melihat pemanas air anda berjuang untuk memberikan air suhu tinggi, ia hampir sampai ke penghujungnya. Airnya tidak sekerap dulu atau jumlahnya jauh lebih sedikit. Walau apa pun, ganti sebelum berhenti sepenuhnya.

4. Kolam Air

Sebahagian besar air yang mendekat di dasar unit anda, menyiratkan berita buruk. Walau bagaimanapun, mungkin merupakan pemasangan atau injap yang memerlukan penyesuaian atau penggantian dalam beberapa kes. Walau apa pun, jika ia berasal dari tangki, itu adalah tanda kerosakan dan hakisan - hukuman mati bagi pemanas air.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Heat sink 2. Apakah contoh sifat air? 3. Hari Darjah Pemanasan (HDD)

:small_red_triangle_down: Petunjuk Masalah

Pemanas air anda memisahkan anda ketika anda sangat memerlukannya (terutamanya pada waktu yang lebih sejuk sepanjang tahun), jadi perhatikan beberapa tanda yang mungkin bermaksud kesukaran. Ini termasuk:

  • Air Berkarat

Katakan anda melihat air bersahaja atau berwarna berasal dari pemanas air anda. Dalam kes itu, ini dapat berarti salah satu dari dua perkara: pemanas air anda berkarat di dalam atau penyaluran rumah anda berkarat. Mungkin sangat sukar untuk dibezakan, jadi mengadakan pertemuan dengan salah satu pakar pemeliharaan pemanas air kami. Kami akan membantu anda untuk mengetahui apa itu.

  • Bergemuruh / Menggeram

Dalam jangka masa panjang, lumpur berkembang di pemanas air panas anda. Ketika menghangatkan, berulang-ulang kali, ampas akan menjadi keras dan akan mulai bergerak, menyebabkan gemuruh atau gumaman. Bunyi-bunyi ini pasti bukan tanda yang baik dan boleh menyebabkan pemanas air yang habis, pelepasan, bahaya ke dalam, dan itulah puncak gunung es .

  • Air sejuk

Motivasi di sebalik tangki air yang dipanaskan adalah air mendidih, jadi jika pemanas anda menyala, anda akan mendapat air sejuk. Oleh itu, ini adalah peluang yang sesuai untuk memanggil Oliver. Kami akan menyelesaikan masalahnya dan menyelesaikannya dengan cepat.

  • Air / Kelembapan

Sekiranya anda melihat air atau kelembapan di sekitar alat pemanas air anda, ini mungkin bermaksud anda mengalami kerosakan atau lubang. Bergantung pada tempat retakan atau lubang dijumpai, anda mungkin perlu mengganti pemanas air anda.

  • Umur

Umur matang secara konsisten menjadi faktor yang tidak terpisahkan berkenaan dengan tanda pemberitahuan pemanas air. Anggaplah anda berumur sekitar 10 tahun atau lebih berpengalaman. Sekiranya demikian, anda mungkin perlu memikirkan untuk memasukkan sumber ke sumber lain sebelum surut anda dan aliran mula melepaskan atau menyebabkan masalah yang berbeza.

:eight_pointed_black_star: Mengapa Pemanas Air Saya Berhenti Berfungsi?

Terdapat beberapa sebab penting pemanas air dapat merosot, dengan pemampatan berlebihan menjadi yang paling dikenali. Ini merangkumi banyak faktor penekan pada saluran atau pemanasan berlebihan.

Anda boleh menjauhi masalah ini dengan menjaga kehangatan tangki pada suhu seratus empat puluh darjah atau lebih rendah. Injap bergerak yang diperkenalkan di teluk juga dapat mengurangkan aliran. Sebab utama yang lain adalah pengembangan residu. Bahan pencemar dan sebatian sintetik di dalam air menyebabkan karat atau hakisan, yang boleh menyebabkan pecahnya. Namun, jika peluang yang difokuskan dengan tepat, pemanas air yang dinilai rendah dapat bertahan lebih lama.

Di sepanjang jalan ini, ketika mencari pemanas air lain, gunakan model yang menggabungkan bar anod. Batang ini berfungsi dengan menarik pencemar di dalam air, yang akan menyelamatkan tangki daripada hakisan. Dalam jangka masa yang panjang, bar akan dikeraskan dengan bahan asing, menjadikan batangnya hancur, sehingga akhirnya akan diganti. Walau apa pun, bahagian ini umumnya dinilai berbeza dengan perbelanjaan yang besar untuk mengganti pemanas air.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Apakah contoh sifat air? 2. Penggantian Dandang 3. Mengalahkan Panas: Bagaimana Anda Boleh Melindungi Kereta Anda Dari Matahari

:eight_pointed_black_star: Menggunakan Pelbagai Sumber Air

Sekiranya individu yang berbeza dari keluarga anda memerlukan kemasukan ke air suhu tinggi secara serentak, pemanas air tanpa tangki terkawal mungkin akan dipersoalkan.

Contohnya, andaikan anda mempunyai lebih daripada satu pancuran mandian di rumah anda. Dalam kes itu, anda boleh, bagaimanapun juga, mengetahui bahawa hanya setiap individu yang dapat mandi secara bergantian jika pemanas anda tidak diukur dengan tepat. Anda juga mungkin harus membersihkan diri sambil melakukan timbunan pakaian dengan menggunakan air suhu tinggi . Itu adalah jika anda perlu menjauhkan diri dari letusan air sejuk yang tidak dijangka. Yang dikatakan, jika anda memilih pemanas air tanpa tangki dengan GPM yang diperlukan untuk keluarga. Ini tidak boleh menjadi masalah, dan pemanas tanpa tangki dapat berfungsi jauh lebih baik daripada unit standard untuk banyak sumber air.

:eight_pointed_black_star: Bolehkah Anda Memanjangkan Kehidupan Pemanas Air?

Walaupun tidak ada penyelesaian untuk tangki berkarat, ada beberapa perkiraan sokongan biasa yang dapat memperluas keberadaan pemanas air. Pertama, tangki yang digunakan menghasilkan longkang yang tumbuh di bahagian bawah tangki. Walaupun boleh membersihkan sebahagian residu ini dengan menggunakan injap saluran untuk menyiram unit, ingat bahawa ini tidak akan benar-benar menghentikan masalah karat . Membilas tangki secara konsisten (kira-kira sekali setiap tahun) masih merupakan pemikiran yang bijak. Walau bagaimanapun, kelodak dapat menghalang injap saluran dan dapat mempercepat hakisan dalaman kerana dibiarkan tanpa pengawasan. Dalam kes yang asli, ia dapat mempengaruhi faktor penekanan tangki ke dalam, sehingga pecah .

Walaupun tidak sukar untuk mendapatkan unit penggantian dari pembuat anda sebagai ciri yang dijamin, kemungkinan besar anda tidak memenuhi langkah dan syarat khusus untuk perkara ini berlaku. Pertama, jaminan tidak boleh luput. Kedua, pembenaran anda untuk meminta penggantian harus berada di bawah kesenian yang tidak berdaya dan bukan kelas bahaya kebetulan.

Sebilangan besar pemanas air juga menyertai tiang anod yang diperkenalkan untuk menangguhkan interaksi hakisan. Handymen secara berkala menyebut bar anod sebagai "simbol penebusan dosa" kerana peranan utamanya adalah membuang karat untuk memastikan sisa tangki.

Tiang anod standard bertahan sekitar lima tahun dan dapat diganti dengan mudah. Beberapa unit mungkin mempunyai lebih daripada satu daripadanya. Sejujurnya, banyak pemanas air kontrak perkhidmatan lebih minimum daripada unit standard dengan bar anod tambahan diperkenalkan! Tiang penggantian pada umumnya dapat dibeli dengan cekap, jadi penggantiannya setelah tanda jangka panjang adalah kaedah yang wajar untuk memperluas keberadaan pemanas air.

Seperti beberapa alat lain, pemanas air mendidih memberi keselesaan yang diremehkan oleh banyak orang. Walau begitu, dengan sentuhan penjagaan dan pertimbangan, layak untuk memperluas kewujudan unit untuk masa yang lama setelah jaminan uniknya. Sekiranya anda tiba-tiba menentang pasukan yang tumpah atau dicederakan, sangat sesuai untuk memanggil paip yang diberi kuasa kepada pekerja projek secepat yang diharapkan.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Panas pendam 2. Pukulan panas 3. Beban haba

:eight_pointed_black_star: Membaiki Pemanas Air Anda

Sekiranya anda mengesahkan bahawa pemanas air anda boleh diperbaiki, anda mungkin mempunyai pilihan untuk menyelesaikan kerja itu sendiri. Bagaimanapun, jika anda memutuskan untuk merekrut pekerja tangan pakar, tanyakan kepadanya pertanyaan yang menyertainya:

1- Perbaikan pembaikan kritikal.

2- Dalam penilaiannya, apa masa depan alat pemanasan air setelah pembaikan selesai.

3- Kos pemanas air yang lain.

Dengan data ini, anda akan mempunyai pilihan untuk memilih apakah itu sesuai dengan masa dan wang anda untuk memperbaiki unit. Sudah tentu, sekarang dan kemudian, tanpa mengira sama ada pemanas air boleh diperbaiki , pilihan terbaik untuk jarak jauh adalah membeli yang lain.

:small_red_triangle_down: Bagaimana Membuat Pemanas Air Tahan Lebih Lama?

  • Penyesuaian Berjadual

Pemeriksaan berkala membantu pemanas air anda berfungsi lebih produktif dan bertahan lebih lama. Seorang profesional yang bersedia juga terikat untuk melihat tanda-tanda bahawa pemanas air anda mungkin akan merosot.

  • Inhibitor Skala atau Pelembut Air

Sekiranya anda tinggal di tempat dengan air keras, seperti Brampton, kedai mineral limescale boleh membahayakan pemanas air biasa dan tanpa tangki. Sebagai gantinya, gunakan saluran penghalang skala untuk mengamankan pemanas air anda dan membantunya bertahan lebih lama. Sekali lagi, memperkenalkan alat penghawa dingin seluruh rumah.

  • Pembilasan

Salurkan (“siram”) tangki alat pemanas air anda setiap 6 - setahun untuk mendapatkan pengembangan kelodak. Ini boleh menjadi tugas pemeliharaan rumah DIY; sekiranya anda tidak pasti. Apa yang anda cuba lakukan atau tangki sudah habis sebelum ini untuk jangka masa yang lama; anda mungkin perlu menghubungi pakar.

  • Penggantian Anod

Anoda, bar logam di dalam pemanas air anda, menarik zarah dan mineral yang entah bagaimana atau yang lain mengikis tangki. Setelah 2 - 3 tahun, pastikan anod diperiksa setiap tahun dan diganti apabila ia terpisah. Bantu tangki anda bertahan lebih lama; untuk insurans tambahan, memperkenalkan bar anod kedua.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Penukar haba 2. Cara Mendapatkan Lilin Karpet 3. Berapa auns dalam satu gelen air

:eight_pointed_black_star: Jenama Pemanas Air Terbaik Yang Mana Yang Terbaik?

Semasa mencari pemanas air lain, sangat baik memilih antara pelbagai jenama dan jenis pemanas air suhu tinggi yang ada sekarang. Salah satu pendekatan untuk memulakan adalah dengan meneroka jenis alat pemanasan air yang anda perlukan. Anda boleh pergi dengan tangki, tanpa tangki, menimbun stok, atau berkuasa matahari - yang mana yang anda fikirkan paling baik untuk kediaman anda. Bagaimanapun, pertaruhan yang unggul mungkin meneroka jenama paling dipercayai di luar sana. Kerana di samping jenis pemanas, anda perlu memikirkan nilai, sokongan pelanggan , dan kebolehpercayaan yang paling banyak.

Mungkin jenama yang paling dipercayai dan arus perdana yang akan anda temui semasa anda mencari pemanas air terbaik termasuk AO Smith, Rheem, Westinghouse, GE, Whirlpool, dan Kenmore. Sebahagian daripada jenama tersebut adalah nama semula jadi dan dikenali dengan cepat yang telah menyediakan rumah dengan mesin terbaik di kelas sejak sekian lama. Kesamaan itu cukup untuk menunjukkan di mana kedudukan mereka berkaitan dengan ketenaran dan kualiti . Namun, untuk jenama yang mempunyai kepakaran dalam barisan item yang lebih sederhana yang dikenali dengan pemanas air, saluran, dan peralatan paip lain, AO Smith dan Rheem mungkin merupakan pilihan paling bijak anda.

:eight_pointed_black_star: Apa yang Perlu Saya Pertimbangkan Semasa Merancang Pemasangan Pemanas Air?

Oleh kerana anda telah memilih usia dan penjelasan yang anda perlukan untuk penggantian tangki air suam, anda sudah semestinya memilih untuk menentukan jenis struktur yang terbaik untuk kediaman anda.

:small_red_triangle_down: Anda harus memikirkan pilihan dalam menggantikan pemanas air:

Saiz: Sebagai contoh, kerangka kerja standard boleh menampung 20-80 gelen air.

Jenis bahan api dan aksesibilitas: (petrol gas, propana, minyak bahan bakar, tenaga)

:small_red_triangle_down: Keberkesanan tenaga:

i- Rezeki malapetaka panas adalah tenaga pemanasan yang disia-siakan tidak digunakan dalam pemanas masalah pusat standard.

ii- Pemanas air tanpa tangki gas mempunyai kadar aliran yang lebih tinggi. Oleh itu, memilih antara lampu isyarat berdiri (menggunakan lebih banyak gas) dan alat permulaan (berfungsi lebih seperti kompas dan ketuhar broiler gas) adalah faktor penting dalam keputusan anda mengenai pengaturan wang anda.

Perbelanjaan: (membeli, bekerja, menyimpan dana)

Kod / undang-undang: Untuk pemasangan pemanas air gas dan elektrik

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Penukar haba 2. Galon berat air 3. Berapa banyak air yang harus anda minum sehari?

:stop_button: Soalan Lazim - Soalan Lazim

:one:Mungkinkah pemanas air panas bertahan selama 20 tahun?

Pemanas air rata-rata biasanya mempunyai jaminan lima tahun atau jangka panjang , sama ada gas atau elektrik. Oleh itu, walaupun kontrak mereka biasanya menuntut selama sekitar 10 tahun , kontrak mereka boleh bertahan selama 20 tahun.

:two:Adakah baik bagi saya untuk mengganti pemanas air saya sebelum habis?

Sekiranya tangki berkarat , kapal itu boleh mengebom dengan teruk dan meletup kediaman anda . Anda boleh menjauhkan diri dari malapetaka ini dengan mengganti pemanas air sebelum jatuh. Sebagai tambahan, pemanas air lain dapat menurunkan caj perkhidmatan anda: Anda dapat memasukkan sumber ke dalam pemanas air lain, namun ia akan mulai membayar balik dengan cepat dengan menggunakan bil tenaga yang lebih rendah.

:three:Berapakah jumlah yang baik untuk menampung pemanas air 40 galon?

Pemanas air 40 galon standard berharga $ 330 hingga $ 1,500 untuk unit itu sahaja atau $ 500 hingga $ 2,500, termasuk kerja ansuran .

:four:Atas sebab apa pemanas air tumpah?

Tumpahan dari pemanas air anda adalah antara petunjuk pada masa tuanya. Ini biasanya berlaku di pangkalan unit, di dalam ruang pembakar. Pengembangan longkang yang panjang di bahagian bawah tangki menyebabkan karat dan reput . Pemanas air boleh tumpah dengan pelbagai alasan juga. Tumpahan avokasi biasa adalah saluran percuma. Anda boleh membetulkannya dengan membaikinya .

:five:Adakah saya dapat mandi sekiranya pemanas air panas saya tumpah?

Pemanas air yang tumpah sangat menjengkelkan - Ia dapat memancarkan tenaga berisiko. Ia boleh menyebabkan menggosok sehingga kelihatan berbahaya. Sebaliknya, ia dilindungi sepenuhnya ketika mandi ketika pemanas air tumpah .

:six:Adakah saya dapat meletakkan pemanas air saya di luar?

Memang, pemanas air dapat diperkenalkan di luar dalam contoh tertentu. Pemanas air gaya tangki elektrik dan bahan bakar tidak boleh dibentangkan di luar tanpa penutup . Pemanas air tanpa tangki elektrik juga dapat diperkenalkan dengan beberapa pelindung yang ditetapkan untuk melindungi unit dari iklim.

:seven:Adakah saya dapat memperkenalkan pemanas air panas sendiri?

Memasang pemanas air bukan projek DIY standard . Kebolehan memasang paip, elektrik, pemanasan dan pengudaraan , serta pertukangan , mengetahui peraturan pembinaan dan keadaan berhampiran, mendapatkan lesen untuk kerja itu , dan mengatur dengan wilayah anda untuk penilaian kerja.

:eight:Berapa lama pemanas air berguna?

Sebilangan besar pemanas air bertahan di suatu tempat dalam lingkungan lapan dan sepuluh tahun. Walaupun sepuluh adalah usia di mana penggantian pemanas secara umum disarankan, keperluan sebenar untuk menggantikan pemanas dapat muncul sebelumnya atau setelah jadual waktu ini.

:nine:Adakah Pemanas Air Depot Rumah hebat?

Pemanas air yang terbuka di rak di peruncit kotak gergasi terdekat anda, serupa dengan Home Depot, Lowe's, atau Menards, adalah kualiti kelas pelanggan, bukan penilaian pakar . Satu-satunya perkara yang menghalangi 40 atau 50 gelen air dari keluar ke rumah anda adalah kualiti dan ketebalan tangki keluli.

:keycap_ten:Adakah pemanas air HVAC atau paip?

Pemanas air, jelas, menyebarkan air ke keran, lekapan, dan pancuran mandian di rumah anda. Oleh itu, mereka dilihat sebagai paip , dan dandang dilihat sebagai struktur HVAC. Sekiranya pemanas air anda berhenti berfungsi, anda perlu menghubungi tukang paip.

:closed_book: Kesimpulan:

Mengakui kapan pengganti pemanas air anda memerlukannya. Sekiranya pemanas air anda mula mengeluarkan, berkarat, atau menimbulkan kegemparan yang luar biasa, mulailah menjimatkan wang untuk membeli yang lain. Anda tidak perlu bertahan sehingga ia terpisah sama sekali. Semasa mencari pemanas air yang lain, anda perlu membeli model yang mahir tenaga untuk membantu anda menjimatkan wang untuk perbelanjaan pemanasan. Dengan pemanas air yang dijamin Energy Star, anda dapat menjimatkan sejumlah besar dolar. Bagaimanapun, mereka boleh menjadi smidgen lebih mahal daripada model standard.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Sebab mengapa pemanas kereta meniup udara sejuk. 2. Mengapa Anda Memerlukan Termostat Pintar untuk Rumah Anda? 3. Adakah Aluminium adalah Logam?