Penting untuk mengetahui berapa banyak karbohidrat sehari pada diet keto yang dibenarkan sebelum memulakannya. Umumnya, orang yang memulakan diet keto dilarang makan 20 gram karbohidrat sehari untuk cepat memasuki ketosis. Karbohidrat sehari di Keto

Berapa banyak karbohidrat yang perlu anda ambil untuk mendapatkan ketosis?

Seseorang yang mengikuti diet keto dan ingin mengurangkan berat badan dalam masa yang lebih sedikit mesti memilih produk yang kurang diproses dalam rancangan dietnya. Anda perlu menjaga ketosis mengikut rancangan diet keto, dan dapat dicapai dengan memakan 20-50 gram karbohidrat sehari.

Tetapi tidak semua orang memerlukan batasan yang sama untuk menjaga ketosis kerana setiap individu mempunyai komposisi tubuh yang berbeza, tetapi sangat penting untuk memiliki kesihatan yang optimum. Individu yang aktif secara fizikal dan sihat, dengan berat badan rata-rata, tidak perlu mengehadkan karbohidrat hingga 20 gram sehari. Ia dapat disesuaikan mengikut tujuan dan rancangan penurunan berat badan.

Keadaan semula jadi badan di mana tubuh membakar lemak sebagai pengganti glukosa untuk menghasilkan tenaga disebut "ketosis." Mengekalkan ketosis dalam badan sihat dan mempunyai sedikit risiko.

Tetapi seiring berjalannya waktu mengikuti diet keto , berat badan mula berkurang secara beransur-ansur sehingga seseorang dapat meningkatkan pengambilan karbohidrat sebanyak 5 gram. Pengambilan karbohidrat yang meningkat ini mesti dipantau, sama ada selamat atau tidak, dan anda mengekalkan ketosis atau tidak dengan mempunyai tambahan 5 gram karbohidrat setiap hari.

Ringkasan: Pakar pemakanan dan pakar diet biasanya mengesyorkan pengambilan 20 gram karbohidrat setiap hari. Pengambilan karbohidrat ini secara amnya selamat dan boleh dimakan tanpa rasa takut semasa mengikuti diet keto.

Berapa Banyak Karbohidrat yang Boleh Saya Makan untuk Menghidap Ketosis?

Penting untuk mempertimbangkan beberapa pengubahsuaian dalam kehidupan, seperti perubahan diet dan gaya hidup. Pengikut diet keto mesti memberi tumpuan kepada berapa banyak karbohidrat pada keto yang dapat memasuki ketosis dengan lebih cepat. Ini dapat dicapai dengan makan lemak sihat dan mengukur kadar keton, dan mempunyai makanan rendah karbohidrat dalam rancangan diet.

Sekiranya anda tahu bahawa anda telah dikeluarkan dari ketosis dengan meningkatkan pengambilan karbohidrat, anda mesti kembali ke rutin sebelumnya iaitu minum 20 gram sehari. Ini kerana ini adalah petunjuk bahawa pengambilan karbohidrat 20 gram adalah kelebihan anda, dan anda tidak boleh melebihi jika anda ingin menjadi bahagian ketosis.

Oleh itu, penting untuk mengetahui sama ada badan berada dalam ketosis atau tidak. Ketosis adalah proses semula jadi yang membakar lemak badan sebagai pengganti glukosa dan mengakibatkan beberapa perubahan metabolik. Ketika tubuh membakar lemak, dan setelah memasuki keadaan ketosis, lemak mulai terurai, mengakibatkan pengeluaran keton, sehingga memberikan tenaga kepada tubuh.

Keton ini menjadi sebahagian daripada air kencing di dalam badan dan, oleh itu, merupakan petunjuk bahawa tubuh berada dalam ketosis.

Ringkasan : Anda boleh terus mempunyai 25 gram karbohidrat sehari, memantau selama 3 hari seminggu, dan mengetahui mengenai toleransi karbohidrat anda. Penting untuk memastikan bahawa anda berada dalam ketosis walaupun telah meningkatkan pengambilan karbohidrat.

Pokoknya:

Kita semua mempunyai tahap toleransi yang berbeza untuk karbohidrat jadi, berapa banyak karbohidrat setiap hari pada diet keto berbeza dari orang ke orang. Sebilangan orang mungkin mengekalkan ketosis dengan tambahan 5 gram karbohidrat, tetapi ada yang dikeluarkan kerana peningkatan pengambilan karbohidrat.

Oleh itu, kami menyimpulkan bahawa diet ketogenik biasanya memerlukan kurang dari 20 gram karbohidrat bersih sehari. Pengambilan karbohidrat ini membantu menurunkan berat badan dan juga bermanfaat dalam merawat penyakit tertentu seperti diabetes jenis-2.

Baca Lagi:

Berapa Banyak Karbohidrat yang Anda Boleh Makan Diet Keto?

Berapa Banyak Karbohidrat pada Keto?

Ketosis, semua yang anda perlu ketahui mengenai bagaimana ketosis berfungsi

Sangat bermaklumat. Ya, ini semua berkaitan dengan pengeluaran ketosis melalui pengambilan 60 hingga 65% lemak dan 30 hingga 35% protein. Lebih khusus lagi, penggunaan keton (berubah dari lemak) sebagai bahan bakar untuk tubuh dan bukannya karbohidrat. Alangkah baiknya jika anda berkongsi makanan dan resipi diet keto dengan kami.

1 Suka

Pasti :slight_smile:

Berapa banyak karbohidrat yang boleh anda makan setiap hari pada diet keto adalah persoalan biasa ketika memulakan diet keto. Saya selalu menyimpan maksimum 25 karbohidrat sehari, tetapi adakah ini benar-benar diperlukan?

Semasa carian saya, saya menemui banyak jawapan yang berbeza. Ada yang bersumpah dengan kandungan karbohidrat serendah mungkin atau bahkan pendekatan sifar karbohidrat. Yang lain mengaku memakan hingga 75 hingga 150 gram karbohidrat sehari tanpa keluar dari ketosis. Purata yang baik adalah sekitar 30-35 karbohidrat sehari atau 25 karbohidrat bersih. Saya telah menemui dua teknik untuk mengetahui jumlah karbohidrat maksimum peribadi anda. Nombor ini bergantung pada beberapa faktor, beberapa di antaranya mudah dimanipulasi.

Anda tahu bahawa diet ketogenik adalah mengenai makan banyak lemak. Anda makan ini bukan karbohidrat. Oleh itu meletakkan badan dalam keadaan ketosis. Ringkasnya, ini bermakna badan anda akan membakar lemak dan bukannya karbohidrat untuk tenaga. Ini akan membantu anda membuang lebihan lemak badan anda dan membuat anda berasa lebih sihat. Tetapi berapa banyak karbohidrat yang boleh anda makan pada diet ketogenik? Tiada apa-apa pun? Atau sedikit? Saya akan menerangkan dalam artikel ini.

Berapa banyak karbohidrat yang anda makan pada diet ketogenik?

Dengan diet ketogenik, anda mengelakkan hampir semua karbohidrat. Dalam praktiknya, ini bermakna anda boleh makan maksimum 25 hingga 50 gram karbohidrat setiap hari. Dengan jumlah ini, anda boleh mengalami ketosis.

Dengan 25 hingga 50 gram karbohidrat sehari, anda boleh mengalami ketosis

Setiap diet membolehkan sebilangan kecil karbohidrat. Sayuran dan produk kaya protein selalu mengandungi beberapa karbohidrat, tetapi tidak banyak.

Oleh itu, anda boleh terus makan sayur-sayuran (hijau) yang rendah karbohidrat.

Lemak bertahan lebih dari dua kali lebih lama daripada karbohidrat. Di mana karbohidrat memberikan 4 kkal per gram, lemak menyediakan 9 kkal per gram. Oleh itu, anda mendapat lebih daripada dua kali lebih banyak tenaga daripada lemak. Diet ketogenik memastikan bahawa badan anda tidak lagi bergantung pada karbohidrat, tetapi pada lemak.

Anda harus mengajar badan anda terlebih dahulu, jadi anda boleh mengambil maksimum 25 hingga 50 gram karbohidrat dengan diet ketogenik.

Berapa gram karbohidrat setiap kumpulan sasaran

Untuk idea mengenai sebilangan kecil karbohidrat yang boleh anda makan semasa diet ketogenik, berikut adalah gambaran keseluruhan berapa banyak karbohidrat yang biasanya dimakan orang.

Lebih daripada 150 gram sehari

Orang yang ingin menambah berat badan harus melebihi 150 gram karbohidrat sehari. Orang yang bersenam secara fanatik juga. Atlet terbaik sebenarnya makan lebih banyak.

100-150 gram sehari

Sebilangan besar orang menggunakan jumlah karbohidrat ini untuk mengekalkan berat badan. Sebagai tambahan kepada sisa makanan yang mereka makan, tentu saja. Ia tidak banyak, tetapi cukup untuk kebanyakan berfungsi.

50 - 100 gram sehari

Jumlah karbohidrat sehari sesuai untuk penurunan berat badan. Sekiranya anda ingin membakar lemak, anda boleh memilih untuk makan sedikit karbohidrat sebelum dan selepas bersenam. Selebihnya anda tidak makan karbohidrat, tetapi anda makan lebih banyak protein.

Kurang daripada 50 gram sehari

Untuk diet ketogenik, anda mesti makan kurang daripada 50 gram karbohidrat sehari. Tubuh anda kemudian mengalami ketosis dan tidak lagi bergantung pada karbohidrat. Tubuh anda akan membakar lemak, memberi anda faedah berikut:

  1. bakar lemak badan
  2. penurunan berat badan yang mudah dan sihat
  3. kelenjar tiroid yang sihat
  4. kulit lebih baik
  5. lebih banyak tenaga
  6. kurang rasa lapar
  7. mental lebih tajam

Gula

Yang harus selalu anda hindari dari diet ketogenik adalah gula. Gula adalah karbohidrat yang sangat cepat, jadi cara mudah bagi tubuh untuk mendapatkan tenaga. Gula diubah menjadi tenaga dengan segera, sehingga lemak dilewatkan sebagai sumber tenaga. Anda cepat keluar dari ketosis.

Gula memang tidak baik untuk anda. Mengambil terlalu banyak gula setiap hari mengganggu keseimbangan hormon anda. Anda sentiasa membuat terlalu banyak insulin, yang menjadikan sel anda kebal terhadapnya. Tubuh anda akan mula menyimpan gula sebagai lemak, bukannya membakarnya. Ini membawa kepada kegemukan dan anda berisiko tinggi menghidap diabetes jenis 2.

Berapakah jumlah karbohidrat yang maksimum untuk diri saya?

Untuk mengetahui dengan mudah berapa banyak karbohidrat maksimum peribadi anda sebelum anda membuang ketosis, anda perlu mengetahui sama ada anda sudah mengalami ketosis. Yang paling mudah adalah jika anda sudah berada dalam ketosis, tetapi saya juga mempunyai pendekatan jika anda masih perlu menjalani ketosis. Strategi ini tahan peluru tetapi memerlukan kesabaran. Kemudian dalam artikel ini, saya akan menerangkan faktor mana yang berperanan dalam pengukuran, dan bagaimana anda boleh memanipulasinya jika perlu.

Saya sudah menghidap ketosis

Oleh kerana anda sudah mengalami ketosis, adalah lebih mudah untuk mengetahui tahap maksimum peribadi anda daripada jika anda belum makan keto. Pertama, anda melihat semula berapa banyak karbohidrat yang anda makan rata-rata sehari dalam seminggu yang lalu, sebagai contoh kami akan menggunakan nombor saya: 20. Kemudian anda akan makan 5 karbohidrat tambahan setiap tiga atau empat hari untuk tempoh yang akan datang. Oleh itu, jika anda makan 20 karbohidrat pada hari Isnin, anda akan makan 25 pada hari Selasa, 30 pada hari Rabu, dan lain-lain. Apabila anda merasakan badan anda keluar dari ketosis (atau dengan bantuan tongkat keto), anda akan mengetahui jumlah maksimum anda. Berhati-hatilah untuk tidak menyimpang terlalu banyak dari tugas harian biasa anda pada hari ini, kerana ini dapat banyak mempengaruhi.

Saya belum ketosis

Sebelum anda dapat mengetahui tahap maksimum, badan anda mesti berada dalam keadaan ketosis. Anda boleh mendekatinya dengan cara yang berbeza, di bawah ini saya akan membincangkan dua cara. Satu cara untuk pemula keto, dan satu cara untuk pemain keto lanjutan.

Kaedah untuk pemula

Sekiranya anda belum ketosis dan tidak pernah menyesuaikan diri dengan lemak, saya akan mengesyorkan makan karbohidrat dalam jumlah yang cukup tinggi pada mulanya dan mengurangkannya secara beransur-ansur. Sebagai contoh, anda boleh memulakan dengan jumlah karbohidrat maksimum 70 sehari, dan memotongnya kira-kira 5 gram setiap tiga atau empat hari. Ini akan memastikan peralihan ketosis secara beransur-ansur. Apabila anda menyedari (atau mengukur dengan keto stick) bahawa anda berada dalam ketosis, anda boleh mendapatkan nombor ini.

Kaedah lanjutan

Kaedah berikut tidak digalakkan untuk pemula. Mendapat ketosis untuk pertama kalinya boleh dianggap berat, jadi saya cadangkan mengurangkan secara perlahan-lahan pada kali pertama. Sekiranya sebelum ini anda mengalami ketosis atau bahkan gemuk, anda boleh menggunakan kaedah berikut.

Pertama sekali, tetapkan maksimum karbohidrat yang sangat rendah. Fikirkan 15 karbohidrat atau lebih rendah, atau lakukan pendekatan sifar karbohidrat. Saya sendiri peminat makanan steak & telur untuk memulakan ketosis saya selepas menipu hujung minggu. Dalam beberapa hari, anda mengalami ketosis kerana kekurangan karbohidrat di dalam badan anda. Sekarang ketika anda berada dalam ketosis, seperti kaedah pertama, perlahan-lahan anda dapat meningkatkan karbohidrat maksimum sehingga anda menyedari (atau mengukur dengan keto stick) bahawa anda akan keluar dari ketosis.

Faktor-faktor yang mempengaruhi berapa banyak karbohidrat yang anda boleh makan setiap hari

Semua orang berbeza, jadi penting untuk anda mengenali badan anda sendiri. Seperti yang saya katakan sebelumnya, seseorang keluar dari ketosis dengan hanya 35 gram karbohidrat, sementara yang lain hanya keluar lebih dari 100. Jumlahnya akan berbeza bagi setiap orang, tetapi ada beberapa faktor yang boleh anda mempengaruhi diri anda untuk memanipulasi ini nombor. Bahkan terdapat variasi diet keto di mana makan karbohidrat yang lebih banyak bermanfaat!

Latihan fizikal

Pergerakan fizikal sejauh ini merupakan faktor yang paling berpengaruh, yang mana anda juga dapat mempengaruhi diri anda dengan mudah. Apabila seseorang melakukan senaman, tubuh menggunakan simpanan glikogennya. Oleh itu, makanan ringan atau makanan yang kaya karbohidrat sebelum bersenam boleh memberi kesan yang baik terhadap prestasi sukan anda. Dengan maklumat ini, dua varian diet keto standard telah dibuat: diet keto yang disasarkan dan diet keto kitaran.

Diet keto yang disasarkan [TKD]

Diet keto yang disasarkan cukup sederhana. Kira-kira setengah jam hingga satu jam sebelum bersenam, anda mengambil 20 hingga 30 gram karbohidrat yang cepat menyerap. Anda tidak memasukkan karbohidrat ini dalam jumlah maksimum anda. Ini disyorkan jika anda berlatih dengan intensiti tinggi untuk jangka masa pendek, misalnya, powerlifting. Untuk sukan ketahanan seperti berlari atau berbasikal, disarankan untuk mengikuti diet ketogenik standard.

Diet keto siklik [CKD]

Diet keto kitaran sedikit lebih sukar daripada diet keto yang disasarkan, dan oleh itu tidak digalakkan untuk pemula. Penting juga untuk berada dalam ketosis dalam jangka masa yang lebih lama sebelum memulakan ini. Di CKD anda makan mengikut SKD (diet ketogenik standard) selama lima atau enam hari. Satu hingga dua hari anda makan banyak karbohidrat dan sedikit lemak. Ini memastikan stok glikogen anda terisi dan memberi kesan positif kepada senaman anda. Varian diet ketogenik ini sangat sesuai untuk pertumbuhan jisim otot tanpa lemak.

Had kerosakan makanan cheat?

Dengan maklumat ini, adalah selamat untuk mengatakan bahawa anda dapat mengehadkan kerosakan makanan cheat dengan bersenam setelah makan makanan. Sekiranya makanan tidak terlalu besar, ada kemungkinan anda boleh mengosongkan kedai glikogen anda melalui sesi kardio yang baik.

Berapa kerap dan berapa lama anda berada dalam ketosis

Orang yang telah lama ketosis, atau bahkan beradaptasi dengan lemak, biasanya akan dapat kembali ke ketosis dengan lebih mudah setelah makan makanan cheat. Harap maklum: terdapat perbezaan besar antara ketosis dan menyesuaikan diri dengan lemak. Hanya setelah beberapa bulan berada dalam ketosis, anda akan dapat menyesuaikan diri dengan lemak. Semakin anda bereksperimen dengan pengambilan karbohidrat anda sebelum itu, semakin lama diperlukan.

Namun, ketika lemak disesuaikan, tubuh akan merasa senang ketika perlu beralih kembali ke membakar lemak untuk mendapatkan tenaga. Di internet, terdapat blog di mana orang makan hingga 100 gram karbohidrat setiap hari tanpa latihan intensif, tanpa keluar dari ketosis.

Dalam praktiknya, kita telah melihat bahawa seseorang memasuki ketosis lebih cepat daripada yang lain. Permulaan yang baik adalah bermula dengan maksimum 50 g karbohidrat setiap hari. Anda kemudian boleh menguji (dengan menggunakan jalur ketosis atau dengan memeriksa berapa banyak berat badan yang anda turunkan) berapa gram karbohidrat yang sesuai dengan anda.

Pada akhirnya, anda adalah orang ujian terbaik anda. Dan penting untuk mengetahui apa yang sesuai dengan anda. Sekiranya anda menurunkan berat badan dengan cepat dengan 50 g karbohidrat, ini bagus untuk anda. Sekiranya anda rasa terlalu cepat, anda boleh menambahkan karbohidrat tambahan setiap hari. Sekiranya terlalu perlahan, anda boleh mengehadkan pengambilan karbohidrat sedikit lebih jauh.

Ini mungkin kali pertama anda menjalani diet keto. Dan adakah anda tidak pernah memperhatikan pengambilan karbohidrat anda. Maka mungkin lebih masuk akal untuk memulakan sekitar 70 gram karbohidrat setiap hari. Anda masih akan menurunkan berat badan dengan cepat dan badan anda dapat terbiasa dengan pembakaran lemak. Dengan cara ini anda secara beransur-ansur memasuki ketosis.

Bagaimana untuk mengetahui sama ada anda menghidap ketosis?

Anda boleh mengukur dengan tongkat keto sama ada anda mengalami ketosis. Tetapi anda juga dapat melihatnya dari perubahan fizikal.

Nafas berbau. Kerana aseton juga dikeluarkan melalui nafas semasa ketosis. Anda menyedari bahawa anda mempunyai bau nafas yang lebih kuat semasa ketosis. Menambah kencing dan membuang air besar yang berbau Pada akhirnya setiap orang berbeza. Oleh itu, cubalah yang sesuai untuk anda. Selagi anda fikir anda menurunkan berat badan dengan baik, anda baik-baik saja. Tetapi adakah anda terlepas sebiji buah setiap hari, misalnya? Kemudian lihat bagaimana kelanjutannya jika anda menambahkannya, anda mungkin akan menurunkan berat badan sedikit lebih cepat, tetapi anda akan bertahan lebih lama, yang akhirnya akan menyebabkan lebih banyak penurunan berat badan.

Sekiranya anda bersenam secara intensif, anda juga akan dapat makan lebih banyak karbohidrat setiap hari, kerana anda juga membakar karbohidrat ini semasa bersenam.

5% karbohidrat 70% lemak 25% protein

Kami ingin menegaskan sekali lagi bahawa tidak ada peraturan "tetap". Anda harus merasakan sendiri apa yang sesuai untuk anda dan apa yang boleh dicapai. Namun, untuk terus dalam proses pembakaran lemak, anda harus memastikan anda tidak terlalu tinggi karbohidrat. Selalunya kurang daripada 50 g baik untuk penurunan berat badan.

Sebagai contoh, anda juga boleh memperhatikan karbohidrat selama 4 minggu dan kemudian beralih kepada makan karbohidrat rendah selama 8 minggu.

Kesimpulannya

Kita harus menerima bahawa tidak ada nombor ajaib di mana setiap orang mendapat keputusan yang baik. Setiap badan berbeza, dan kita harus menyesuaikan pendekatan kita dengan sewajarnya. Penting untuk belajar mendengar dan bertindak balas terhadap badan anda sendiri. Cuba bereksperimen dengan pengambilan karbohidrat yang lebih tinggi selama beberapa hari, dan perhatikan bagaimana reaksi badan anda. Kemudian cuba pengambilan karbohidrat yang lebih rendah dan lihat bagaimana reaksi anda terhadapnya. Anda juga boleh melakukannya dengan nisbah lemak / protein anda.

1 Suka

Berapa banyak karbohidrat sehari dalam diet Keto?

Sekiranya anda berminat dengan diet keto, maka satu perkara penting yang harus anda ketahui ialah berapa banyak karbohidrat yang harus anda ambil setiap hari semasa diet keto, kerana diet ini adalah mengenai makan jumlah karbohidrat yang betul. Diet keto adalah makanan yang popular dan dari pengalaman orang yang benar-benar mencuba diet ini, tidak salah untuk mengatakan bahawa diet khusus ini sangat berkesan untuk menurunkan berat badan. Rata-rata 5 hingga 10 peratus kalori yang anda makan semasa diet keto mestilah berasal dari karbohidrat atau kita boleh mengatakan bahawa dalam diet keto anda harus mengambil 15 hingga 30 gram karbohidrat sehari. Sekiranya anda tidak tahu apa itu diet keto dan bagaimana ia berfungsi, mari kita perhatikan lebih dalam.

Apakah diet keto:

Dengan kata mudah diet keto dapat didefinisikan sebagai diet yang mengandungi karbohidrat rendah dan jumlah pengambilan lemak yang tinggi. 70 hingga 80 peratus kalori yang anda makan dalam makanan ini berasal dari lemak sementara 25 hingga 10 persen berasal dari protein dan seperti yang disebutkan di atas hanya 5 hingga 10 persen kalori berasal dari karbohidrat. Ia melibatkan pengambilan lemak dalam jumlah tinggi tetapi tetap berkesan untuk menurunkan berat badan. Mari kita lihat mekanisme itu.

Bagaimana diet keto mendorong penurunan berat badan:

Seperti yang kita semua ketahui bahawa karbohidrat dan lemak adalah dua tenaga utama yang menyediakan makromolekul tetapi sumber tenaga utama badan kita adalah karbohidrat. Tubuh manusia memecah karbohidrat yang membebaskan tenaga yang digunakan oleh badan kita untuk aktiviti yang berbeza. Lemak biasanya disimpan di dalam badan dan tidak dipecah untuk menghasilkan tenaga. Pengumpulan lemak yang terlalu banyak di dalam badan menjadikan orang gemuk. Untuk membuang lemak itu harus dibakar (dipecah). Dalam diet keto kita sebenarnya memaksa badan kita mendapatkan tenaga daripada lemak dan bukannya karbohidrat. Apabila karbohidrat yang mencukupi tidak dimakan maka tubuh akan memecahkan lemak untuk memenuhi keperluan tenaga. Tubuh memasuki keadaan yang dikenal sebagai "ketosis". Pada tahap ketosis ini tubuh memecah lemak menjadi sebatian yang dipanggil keton dan kemudian menggunakan keton ini untuk mendapatkan tenaga. Dengan cara ini lemak yang disimpan di dalam badan dibakar (dipecah) untuk memberi tenaga kepada badan. Kedua badan mula menghasilkan glukosa dari lemak yang tersimpan di dalam badan. Proses ini disebut "Gluconeogenesis". Inilah asas asas diet keto yang sebenarnya melibatkan banyak proses biokimia yang kompleks. Jadi secara ringkas apa yang berlaku ialah tubuh mula menggunakan lemak untuk aktiviti metabolisme dan oleh itu lemak dibakar yang menyebabkan penurunan berat badan.

Selesema keto:

Tubuh kita tidak langsung beralih dari karbohidrat menjadi lemak memerlukan sedikit masa untuk mengubah fisiologinya (berfungsi). Pada masa itu beberapa orang mengalami loya, sakit kepala, kurang tumpuan, keletihan, mudah marah, sukar tidur, kekejangan otot, mati rasa dan sakit perut. Orang menyebut keadaan ini sebagai selesema keto tetapi setelah tubuh terbiasa dengannya selesema keto hilang. Rata-rata keadaan ini kekal selama 2 hingga 7 hari tetapi boleh berbeza-beza dari orang ke orang bergantung kepada fisiologi mereka.

Kehilangan air:

Pada permulaan diet keto kadar penurunan berat badan cukup tinggi tetapi itu bukan kerana diet keto kerana kehilangan air. Sebilangan besar air dan elektrolit hilang kerana jumlah karbohidrat yang kurang. Untuk mengatasi dehidrasi ini, anda harus minum air dalam jumlah yang cukup dalam sehari.

12 Makanan yang harus dielakkan semasa diet keto:

Dalam diet keto, anda harus mengelakkan makanan yang mengandungi karbohidrat dalam jumlah tinggi seperti sayur-sayuran berkanji. Beberapa makanan yang mempunyai jumlah karbohidrat tinggi disenaraikan di bawah. 1 Oat 2 Milkshake 3 Ais krim 4 Kek 5 pai 6 Produk roti 7 Kentang kentang 8 Pisang 9 Mangga 10 keledek 11 Pasta 12 Susu

12 Makanan untuk dimakan semasa diet keto:

Beberapa makanan yang tinggi lemak disenaraikan di bawah. 1 Keju 2 Alpukat 3 Yogurt 4 Telur 5 Mentega kacang 6 Kacang 7 Ikan 8 Coklat gelap 9 Minyak zaitun 10 Minyak kelapa 11 Krim disebat 12 Kacang soya

Aspek diet keto:

Sekiranya anda mencari mengenai diet keto maka anda akan mendapat beberapa faedah diet keto yang terdengar sangat menarik tetapi pada masa yang sama anda akan mendapat beberapa pernyataan yang tidak menggalakkan mengenainya. Dalam bahagian ini kita akan membincangkan beberapa aspek diet keto yang baik dan buruk.

4 Faedah diet keto:

Berikut adalah empat faedah utama diet keto.

1 Berat badan:

Oleh kerana semua diet mempunyai tujuan utama penurunan berat badan seperti diet keto. Diet keto sangat berkesan untuk menurunkan berat badan kerana memaksa tubuh menggunakan lemak sebagai sumber tenaga utama dan bukannya menyimpannya.

2 Kurang selera makan:

Satu lagi perkara yang baik mengenai diet keto adalah bahawa dalam diet ini anda tidak akan merasa lapar setelah makan, yang merupakan masalah dengan banyak diet. Kajian menunjukkan bahawa apabila orang memakan lemak yang tinggi dan bukannya karbohidrat maka mereka kurang selera makan dan oleh itu mereka makan lebih sedikit kalori.

3 Membantu diabetes:

Diet keto berkesan untuk diabetes terutamanya diabetes jenis 2. Oleh kerana anda tidak makan karbohidrat dalam jumlah yang tinggi, dos ubat gula darah anda akan mengurangkan. Ramai penghidap diabetes mendakwa bahawa ia membantu mereka menghidap penyakit ini.

4 Mencegah Kanser:

Dikatakan bahawa diet keto dapat mencegah barah. Diet rendah karbohidrat telah menunjukkan beberapa hasil positif mengenai hal itu, tetapi belum ada kajian yang tepat dan tidak ada yang dapat dituntut.

4 Faktor risiko diet keto:

Beberapa faktor risiko dan aspek negatif diet keto disebutkan di bawah. Perlu diingat di sini adalah bahawa semua faktor risiko ini dikatakan sebagai kesan jangka panjang dari diet keto.

Kekurangan nutrien:

Oleh kerana anda makan karbohidrat dan lemak yang tinggi dalam diet keto, terdapat kemungkinan kekurangan nutrisi. Bahagian utama diet manusia iaitu karbohidrat dipotong dari diet sehingga boleh menyebabkan kekurangan nutrien.

2 masalah buah pinggang:

Diet keto jangka panjang boleh menyebabkan masalah buah pinggang terutamanya batu karang. Orang yang sudah mengalami masalah buah pinggang harus mendapatkan nasihat doktor sebelum masuk ke dalamnya.

3 Tahap tinggi LDL:

Ini banyak bergantung pada diet anda tetapi pengambilan lemak dalam jumlah yang tinggi untuk jangka masa panjang dapat meningkatkan kolesterol jahat atau LDL yang boleh menyebabkan banyak penyakit termasuk penyakit jantung juga.

4 Sukar untuk diteruskan:

Oleh kerana sebahagian besar makanan harus dielakkan, sukar untuk meneruskannya dalam jangka masa yang lebih lama. Sukar untuk mematuhi diet keto.

Kesimpulan:

Diet keto adalah makanan yang melibatkan pengambilan karbohidrat rendah dan tinggi lemak. Ia sangat berkesan untuk menurunkan berat badan. Terdapat beberapa faktor risiko diet keto tetapi itu adalah kesan jangka panjang. Untuk jangka pendek, adalah diet yang baik untuk menurunkan berat badan tetapi untuk jangka masa panjang mungkin tidak baik.

1 Suka

Berapa banyak karbohidrat bersih setiap hari untuk diet keto?

15-30g jika karbohidrat bersih setiap hari disyorkan untuk diet keto atau 5-10% daripada jumlah kalori yang anda makan. Ia bergantung pada aktiviti seseorang, jika seseorang itu aktif, mereka mengambil lebih banyak karbohidrat.

Karbohidrat bersih = karbohidrat total - serat - alkohol gula

Sekiranya seseorang tidak aktif dan berat badan berlebihan, hendaklah menjaga karbohidrat bersih serendah mungkin.

Makanan dengan karbohidrat sifar

Makanan yang diperbolehkan dalam diet keto termasuk daging, ikan, telur, keju, mentega, minyak, air, dan kopi atau teh biasa. Kacang-kacangan, biji-bijian, sayur-sayuran tidak berkanji, dan buah-buahan tinggi lemak seperti alpukat dan kelapa kerana makanan ini rendah karbohidrat.

Makanan dengan jumlah karbohidrat yang tinggi

Elakkan makanan berkarbohidrat tinggi termasuk buah-buahan, pasta, kentang, gula-gula, pastri, donat, gula-gula, soda, jus, nasi, dan roti dalam diet ketogenik.

Kesan makan terlalu banyak karbohidrat dalam diet keto

Segala-galanya turun apabila kita menambah karbohidrat dalam diet cheat ketogenik, gula darah akan meningkat, menjadikan banyak tenaga cepat yang tersedia dan mengakibatkan tubuh beralih kembali ke glukosa sebagai sumber bahan bakar akibatnya pengeluaran keton akan berhenti.

Untuk mengurangkan lemak perut jenis karbohidrat yang dielakkan?

Sebilangan lemak yang hilang pada diet rendah karbohidrat adalah lemak perut yang berbahaya. Karbohidrat halus harus dielakkan seperti gula, gula-gula, dan roti putih, terutamanya jika kita menjaga pengambilan protein kita tinggi. Apabila tujuannya adalah menurunkan berat badan dengan cepat, sebilangan orang mengurangkan pengambilan karbohidrat menjadi 50 gram sehari.

Bagaimana untuk mengelakkan keinginan karbohidrat?

  1. Elakkan semua karbohidrat berkanji seperti pasta, roti, beras, bagel dan kentang, serta pizza, keropok, pretzel, kerepek, biskut dan kek, dan gantikannya dengan makanan yang lebih memberi kesan pada gula darah seperti putih telur dan keju dengan beri untuk sarapan, yogurt untuk makanan ringan, salad ayam panggang dengan kacang untuk makan tengah hari, epal untuk makanan ringan dan sepotong ikan dan sayuran untuk makan malam.

  2. Elakkan minuman beralkali dan gula, karbohidrat bergula cepat melancarkan aliran darah, menyediakan banyak gula tanpa tambahan khasiat.

  3. Tambahkan beberapa makanan berlemak tinggi yang tidak menyebabkan pelepasan insulin, sehingga gula darah lebih stabil.

  4. Pasta gandum atau pasta chickpea adalah pilihan yang baik juga, ini adalah karbohidrat berkanji berkualiti tinggi.

  5. Simpan had karbohidrat halus, seperti roti putih dan nasi putih, beras basmati putih, pizza atau sushi, hadkan makanan ini kepada beberapa kali seminggu.

Asas diet Keto

diet keto biasanya mempunyai: 5-10% karbohidrat 15-25% protein 65-80% lemak ketosis adalah keadaan metabolisme pembakaran lemak di mana kita menggunakan lemak untuk sumber tenaga utama kita. Biasanya diet rendah karbohidrat tidak cukup rendah karbohidrat untuk menjaga kita ketosis penuh. Ini adalah keadaan ketosis ringan antara makanan dan keluar sepenuhnya setelah kita makan karbohidrat. Kita tidak akan mengalami ketosis penuh pada diet rendah karbohidrat, kecuali mungkin pada waktu-waktu tertentu (ketika kita sedang tidur, setelah bersenam, atau ketika berpuasa).

1 Suka

Berapa banyak karbohidrat yang anda boleh ambil dalam diet keto adalah sesuatu yang akan anda tanyakan kepada diri sendiri semasa melakukan diet ini. Tetapi apa sebenarnya diet keto? Diet keto adalah makanan yang membuat anda mengambil makanan yang rendah karbohidrat, tetapi lebih tinggi lemak. Ia boleh dibandingkan dari pelbagai sudut pandangan dengan karbohidrat rendah yang juga memerlukan lebih sedikit karbohidrat. Walaupun anda makan lebih sedikit kanji pada diet keto, anda harus selalu menggunakan penggunaan protein yang sederhana dan juga memperbanyakkan pengambilan lemak semasa menjalani diet ini. Penurunan penggunaan karbohidrat menempatkan tubuh anda dalam keadaan metabolik yang disebut ketosis, di mana lemak, dari rutin makan anda dan dari badan anda, digunakan untuk penggunaan tenaga.

Ia didapati dari penyelidikan bahawa anda tidak perlu menjalani diet keto untuk menurunkan berat badan. Diet keto adalah rutin makan restoratif yang digunakan untuk mengawal kejang pada individu yang mengalami epilepsi, seperti di Yayasan Epilepsi. Bagi individu ini, diet keto mungkin terlalu penting untuk kesejahteraan mereka sendiri.

DIET KETOGENIK - UNTUK KEHILANGAN BERAT

Pada abad ini kita hidup sekarang, bukan sahaja rutin makan diet keto ini menjadi semakin terkenal, tetapi banyak individu menggunakannya untuk mendapatkan bentuknya. Makan lemak tepu yang tinggi akan menimbulkan masalah di jantung anda, buat sementara waktu, yang menyebabkan serangan jantung; yang kadang-kadang bersifat sementara, dan kadang-kadang diet rendah karbohidrat boleh membawa hasil yang mengerikan, serupa dengan halangan dan migrain. Memandangkan idea keto yang melarang (ia menghapuskan kebanyakan produk yang diekstrak terus dari tanah Bumi, biji-bijian, banyak sayur-sayuran). Anda juga mungkin kehilangan rasa makanan tambahan tertentu semasa menjalani diet ketogenik, seperti serat.

KAJIAN DIET KETOGENIK KERETA RENDAH

Walaupun dengan rutin makan yang tinggi lemak boleh menjadi kaedah yang sangat sukar untuk anda pilih. Penyelidikan yang dilakukan pada diet ketogenik karbohidrat rendah mendapati bahawa "pemeriksaan dilakukan dengan melihat ketosis dengan lebih dekat melalui diet dan mendapati bahawa tidak ada hasil negatif yang nyata yang terlihat ketika dilakukan untuk sementara waktu," kata Scott Kealey, RDN, Terapi Pemakanan Perubatan Keatley di New York City. Selain itu, dia juga mengatakan bahawa Ketosis adalah diet metabolik normal, dan orang yang mengikuti diet ini segera mengalami penurunan berat badan dalam waktu kurang dari 4 minggu.

Bagaimanapun, tidak banyak kajian panjang yang dilakukan mengenai diet keto dibandingkan dengan diet lain, tambah Kendra Whitmire, pakar pemakanan dan ahli diet di Laguna Beach, California, yang melakukan eksperimen makanan pemulihan. Dia mengatakan bahawa sukar untuk mengatakan bahawa diet keto adalah untuk setiap individu yang ingin menurunkan berat badan, tetapi juga bergantung pada jenis makanan yang anda makan pada diet keto. (Sebagai contoh, minyak zaitun adalah keputusan yang lebih menguntungkan bagi anda untuk makan jika anda pesakit marjerin; juga, salmon lebih bermanfaat daripada daging.) Yang dinyatakan, mengikuti diet keto dengan tepat, dan terutama dengan bantuan dari pakar klinikal , harus mengurangkan kesan negatif yang mungkin ada ketika anda mengikuti diet keto, kata Whitmire.

KETODIET KERETA RENDAH

Cuba jangan Makan

Biji-bijian - gandum coklat, oat, dan sebagainya

Gula - madu, kek, gula-gula, ais krim, chocalate dan sebagainya

Buah-buahan semula jadi dari pelbagai musim - nanas, tembikai, marmalade, dan sebagainya

Umbi - kentang, keledek, dan sebagainya

Adakah Makan

Daging - ayam, makanan laut termasuk udang galah, ketam, daging burger, kambing, telur, dan sebagainya

Verdant Greens - bayam, timun, kangkung, dan sebagainya

Sayuran yang mengandungi lebihan serat - wortel, jagung, akar bit, kembang kol, dan sebagainya

Susu Lemak Tinggi - keju keras, krim lemak tinggi, penyebaran, dan sebagainya

Kacang dan biji - kenari, kacang mete, kacang tanah, biji rami, biji chia, dan sebagainya

Alpukat dan beri - raspberi, beri hitam, dan buah beri rendah glisemik lain

Gula - fruktosa, glukosa dan sebagainya

Lemak berbeza - lemak tepu, lemak tak jenuh, lemak trans, lemak tak jenuh ganda, dan sebagainya

DIET KETO KERETA RENDAH:

PRODUK ORGANIK

Produk organik secara amnya mempunyai kandungan pati yang lebih tinggi daripada kebanyakan sayur-sayuran kerana biasanya mengandungi lebih banyak gula daripada makanan lain. Walaupun demikian, ini tidak menunjukkan bahawa individu harus menghindari mereka semasa menjalani diet rendah karbohidrat. Individu yang mengikuti diet rendah karbohidrat dan memeriksa kemasukan gula dalam badan mereka harus selalu memilih produk organik yang mempunyai kandungan air lebih banyak. Ini menunjukkan bahawa mereka memberikan lebih sedikit karbohidrat setiap 100 g hidangan.

Akan datang adalah beberapa alternatif produk semula jadi karbohidrat rendah.

1. WATERMELON

Ini adalah produk semula jadi musim bunga yang mempunyai kandungan pati paling minimum, dengan hanya 7.55 g setiap 100 g produk organik. Ini juga merupakan makanan ringan nutrien yang baik bersama dengan fakta bahawa ia mempunyai kandungan air yang tinggi, menjadikannya makanan dengan jumlah yang luar biasa. Tembikai juga dapat memberi selera anda rasa yang sangat manis sambil memberi anda kalori yang sangat sedikit.

2. STRAWBERRI

Beri dianggap sebagai keputusan yang terkenal bagi individu yang makan melihat pengambilan karbohidrat mereka, dan strawberi selalu dianggap kurang kalori tetapi manis dalam rasa daripada beri apa pun. Setiap hidangan 100 g strawberi memberikan 7.68 g gula. Mereka juga merupakan sumber nutrien yang sangat baik yang mengandungi kalium (membantu pengecutan otot dan kawalan isyarat saraf) dan nutrien C (yang baik untuk penglihatan anda). Oleh itu, selalu mengambil lebih banyak pengambilan strawberi semasa diet keto rendah karbohidrat.

3. MELON

Melon oren ini adalah makanan berdaun musim panas yang terkenal dengan hanya 8.16 g pati setiap 100 g. Sangat sedikit orang yang suka makan tembikai, termasuk tembikai dan madu, dengan periuk hijau campuran. Cubalah mencampurkannya dengan kapur, pudina, dan air untuk membuat kembali segar.

4. AVOCADOS

Alpukat adalah produk semula jadi dengan kandungan pati umumnya rendah. Untuk setiap 100 g alpukat, seseorang mendapat 8.53 g pati yang diharapkan. Alpukat juga merupakan makanan enak yang terdiri daripada lemak tak jenuh tunggal. Ini boleh mempengaruhi jantung dan urat.

5. HONEYDEW

Jenis tembikai lain, honeydew, memberikan sekitar 9.09 g pati untuk setiap 100 g. Ia juga merupakan sumber nutrien C yang luar biasa, sama seperti kalium. Kalium adalah elektrolit yang menjaga sistem peredaran darah stabil, menyeimbangkan tahap menghakis, dan memberi tenaga pencernaan yang baik.

6. PEACH

Persik mempunyai kandungan gula yang sangat rendah, memandangkan ia adalah antara produk organik yang lebih mudah diakses. Untuk setiap 100 g produk organik, seorang individu mendapat 9.54 g gula. Sekiranya anda mengikuti diet rendah karbohidrat, makan buah persik dengan sedikit dadih, atau buat smoothie peach dan blueberry untuk memberi rasa yang unik.

7. SAYUR

Dalam rutin pengendalian diet, sayur-sayuran adalah makanan berkhasiat. Mereka sangat berguna sebagai komponen rejimen makan yang dikendalikan karbohidrat untuk memberi makanan tambahan sambil mengehadkan pengambilan kanji. Mereka tinggi serat dan rendah kalori setiap hidangan daripada beberapa rancangan kawalan pemakanan lain. Mereka juga mengandungi berbagai jenis dan makanan yang merupakan pengadun makanan yang berbeza dan juga sihat termasuk semua nutrien, mineral, dan fitokimia yang diperlukan untuk tubuh.

Sebagai peraturan, semakin tinggi kandungan air, semakin rendah kandungan karbohidrat setiap 100 g hidangan. Yang akan datang adalah keputusan sayur-sayuran dengan karbohidrat yang paling sedikit.

VEGETABEL KERETA RENDAH UNTUK DIET KETO

1. CUCUMBER

Timun adalah sayur-sayuran yang menghidupkan dan berkhasiat untuk setiap pinggan hijau campuran. Pada suatu ketika individu melepaskan kulit luar timun, maka timun ditinggalkan dengan hanya 2.16 g pati setiap 100 g hidangan. Timun dengan kulit luarnya bersambung dengan itu memberikan 3.63 g pati, menjadikannya sayur karbohidrat rendah dengan kedudukan tinggi jika seseorang lebih suka memakannya bersama dengan kulit luarnya. Seiring dengan ini, terbukti dari penyelidikan bahawa sebilangan besar makanan tambahan timun terdapat di kulit. Oleh itu, individu harus berusaha memakan kulit di samping daging timun. Mereka yang menjalani rutin makan yang dikendalikan karbohidrat harus memikirkan timun yang mempunyai kulit yang sangat lembap, misalnya, timun Parsi. Timun Inggeris secara amnya mempunyai kulit yang lebih tebal, yang akan meningkatkan jumlah karbohidrat dalam sayur.

8. CUTI PENGGUNAAN ICE

Sebilangan besar selada ais mungkin salah satu sayur yang paling terkenal, walaupun rendah dalam semua sayur-sayuran sihat yang paling biasa di bumi. Walaupun begitu, potongan selada ais hanya mempunyai 2,97 g gula per 100 g. Apabila bahagian ini dipasangkan dengan beberapa sayur yang berbeza maka kombinasi ini akan mengurangkan jumlah kalori dan membuat makanan rendah karbohidrat dari campuran hijau dengan jumlah makanan tambahan yang sihat.

9. CELERY

Saderi adalah sayur yang boleh disesuaikan dan berfungsi dengan baik jika ditambahkan ke dalam pinggan hijau campuran dan pinggan. Sayuran ini memberikan sukatan gula yang serupa dengan selada rak ais (2.97 g per 100 g). Ia dapat menambahkan rasa yang enak pada pinggan makan anda. Kelebihan terbesar sayur ini adalah bahawa ia sangat enak dan mempunyai kalori yang sangat rendah dan kurang karbohidrat.

  1. BAJU PUTIH

Cendawan hanya memberikan 3.26 g gula per 100 g. Individu boleh menambahkannya ke telur dadar putih telur untuk sarapan pagi yang rendah karbohidrat. Beberapa pemeriksaan mengesyorkan bahawa cendawan dapat menyelamatkan anda dari serangan jantung dan mengurangkan bahaya keganasan tertentu dan diabetes jenis 2.

11. SPINACH

Setiap 100 g bayam memberikan 3.63 g gula. Kesendirian itu berharga sekitar 1 g untuk setiap cawan. Bayam adalah makanan asas yang terdiri daripada zat besi, kalsium, dan magnesium, dan cenderung sangat berharga untuk meningkatkan mineral asas ini dalam rutin makan kekasih vegetarian atau dalam diet vegetarian. Individu boleh menggunakan bayam untuk menguatkan pinggan hijau campuran, hidangan pasta, dan bungkus.

1 2. SWISS CHARD

Swiss chard adalah suplemen sayuran hijau pekat yang lain. Ia hanya memberi 3,74 g pati dalam setiap hidangan 100 g. Individu dapat menghargai chard Swiss dalam sup atau tumis dengan bawang putih.

  1. TOMAT

Tomato adalah sejenis sayur. Mereka hanya mengandungi 3.89 g pati untuk setiap 100 g. Tomato sangat fleksibel. Individu yang memeriksa kawalan karbohidratnya boleh mengambilnya dalam bentuk kasar, panggang, atau memasukkannya ke dalam piring hijau campuran. Selain fakta bahawa mereka enak, mereka dapat mengurangkan bahaya strok seseorang.

PENGURANGAN BERAT DI KETO KERETA RENDAH

Secara berkala, badan anda memisahkan pati sebagai sumber bahan bakar pilihannya. Ketosis adalah titik di mana tubuh anda bertukar menjadi keadaan di mana kandungan lemak dalam badan anda mengurangkan dan memecahkan lemak menjadi badan keton yang digunakan sebagai tenaga. Setelah keto influenza, "banyak penyelidikan menunjukkan bahwa memasuki ketosis satge melalui diet tidak memiliki hasil negatif yang sebenarnya untuk saat ini," kata Keatley.

Dengan cara yang sama, rancangan makanan diet jarak jauh yang dipilih oleh individu diharapkan dapat benar-benar meningkatkan pengurangan lemak di tubuh anda, tambahnya. Tetapi, memasukkan badan anda ke ketosis buat sementara waktu untuk jangka masa yang sangat singkat kemungkinan tidak selamat.

APA DIET KETO YANG DIBUAT?

Diet keto biasanya terdiri daripada 70 hingga 75 persen lemak, 20 hingga 25 persen protein, dan 5 hingga 10 persen gula, kata Jill Keene, yang merupakan ahli diet dan pakar pemakanan dalam amalan swasta di White Plains Hospital, New York. Bilangan gram gula tertentu akan menjadi khas bagi semua orang, jadi selalu berjumpa dengan doktor anda sebelum memulakan diet ketogenik, dan disyorkan agar hanya mengambil sekitar 20 hingga 50 g setiap hari. Sebilangan besar individu dalam diet diet keto membuat rancangan diet mereka yang melibatkan karbohidrat kurang serat. Serat tidak dan tidak boleh dimasukkan ke dalam makanan yang mengandungi gula kerana ia meningkatkan pengambilan kalori anda ke tahap yang lebih tinggi. Walau bagaimanapun, jumlah karbohidrat ini rendah dan memerlukan penyusunan yang berhati-hati. Makan sedikit produk organik, sayur-sayuran kusam, khasiat manis, atau bijirin penuh dapat memberikan hasil yang negatif.

KERETA BURUK- ALKOHOL DIET KETO

Sesungguhnya. "Walaupun terdapat banyak karbohidrat dalam minuman keras, anda boleh menggunakan minuman lain selain wain yang juga enak dan rendah kalori," kata Keatley. Dia menambahkan bahawa latihan di dalam fikiran anda adalah dengan cara yang apabila pada hari-hari fikiran anda ingin minum minuman keras, selalu mengambil makanan yang tepat yang membuat anda kenyang dan rendah kalori, juga anda mungkin perlu menukar karbohidrat anda dari sumber yang berbeza juga. Ini mungkin bermaksud penciptaan pilihan makan yang ekstrem, seperti minum tetapi tidak menggunakan sejumlah produk organik atau yogurt Yunani.

Terdapat banyak kajian yang dilakukan mengenai diet ketogenik karbohidrat rendah dan mendapati bahawa bagi individu yang menghidap diet ketogenik adalah keputusan paling sesuai untuk makan dalam diet ketogenik (kerana ia menjauhkan anda dari pengisar yang mempunyai kalori), diikuti oleh anggur. Pilihan paling bijak anda ialah selalu dengan minum setengah minuman, kata Keatley. Hasil daripada kadar minuman keras yang lebih rendah dan penetapan yang berbeza, minuman, dan anggur "dapat menyerap banyak karbohidrat anda, dan mereka tidak mengandungi banyak nutrien dan mineral dibandingkan dengan minuman lain. Ini adalah penyalahgunaan karbohidrat anda, ”katanya.

Berikut adalah beberapa minuman dan kandungan kalori mereka serta kandungan minuman campuran, karbohidrat:

SEMANGAT

gin, rum, vodka, bourbon, 1.5 ons cair (fl oz), 0 g karbohidrat (1 hidangan)

WAIN MERAH

5 fl oz, 4 g karbohidrat (1 hidangan)

WAIN PUTIH

5 fl oz, 4 g karbohidrat (1 hidangan)

1 WAS KACA

12 fl oz, 6 g karbohidrat (Ikut separuh daripada minuman jika ini adalah keputusan anda.)

KETO KERETA RENDAH DAN TEMPOH

Ada kemungkinan anda dapat melihat penyesuaian dalam kitaran feminin. "Kajian mengenai lebih banyak wanita remaja dan remaja yang makan karbohidrat rendah untuk jangka masa yang merangkumi berakhir dengan tempoh yang tidak dapat diramalkan atau tempoh yang tidak dijawab," jelas Whitmire. Wanita yang menyekat pengambilan gula mereka mungkin menimbulkan masalah untuk kitaran badan dalaman mereka sendiri, menyebabkan faktor ketidakseimbangan hormon yang mengganggu kitaran hormon mereka sendiri. Selain itu, penurunan berat badan yang cepat juga boleh menyebabkan masalah ini.

FAKTA

"Menurut penelitian terbaru, wanita mungkin memerlukan karbohidrat berlebihan dibandingkan dengan lelaki yang mengikuti diet yang sama, dan jika ada wanita yang melihat perubahan dalam siklus haid mereka sendiri, dia pasti harus mengambil diet pengambilan karbohidrat tinggi," katanya. menambah.

Di seberang julat, ada bukti terhad bahawa bagi wanita dengan gangguan ovarium polikistik (PCOS), diet ketogenik dapat meningkatkan keseimbangan hormon mereka. Pemeriksaan kecil yang dilakukan dan juga disarankan serta diedarkan di jabatan Pemakanan dan Metabolisme di Amerika, mendapati bahawa wanita dengan PCOS yang mengikuti diet keto selama 24 minggu kehilangan 12 peratus berat badan mereka dan seiring dengannya didapati bahawa kadar testosteron (hormon) dan insulin dalam badan mereka menurun. Sekali lagi, selalu berbincang dengan doktor penjagaan utama anda, terutamanya sekiranya anda menggunakan makanan tambahan yang berbeza dalam diet anda untuk menyembuhkan penyakit yang berlainan.

PIKIRAN KECIL KERETA RENDAH KETO

Mengikuti rejimen pemakanan tinggi lemak mungkin digunakan untuk mengurangkan pengambilan kalori anda ke tahap yang agak rendah dan kurang pengambilan karbohidrat. Kesan sampingan berpotensi peningkatan kadar gula yang melebihi julatnya yang ditetapkan dan juga berterusan dari 1 hari hingga 7 hari seminggu merangkumi kerinduan, kelemahan, pemikiran rendah, kesedihan, penyumbatan, sakit otak, dan "jerebu" serebrum. Walaupun emosi canggung ini boleh hilang, tetap berpuas hati dengan pelbagai jenis makanan yang boleh diakses dan dibatasi oleh sumber makanan yang tidak sihat dan pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti epal yang renyah atau keladi yang kaya dapat menimbulkan kesulitan baru untuk kesihatan anda.

DIET CARB KETO RENDAH - MEMIMPIN PENYAKIT

Beberapa gejala negatif diet ketogenik yang dikawal karbohidrat ini telah diajukan, termasuk risiko dan bahaya batu ginjal dan osteoporosis, dan tahap darah urik yang semakin besar (faktor bahaya untuk gout). Kekurangan suplemen yang dapat difahami mungkin muncul jika pelbagai jenis makanan yang dicadangkan pada diet ketogenik dikecualikan. Adalah mustahak untuk tidak berpusatkan makan makanan berkhasiat tinggi secara eksklusif, tetapi juga menggabungkan pelbagai jenis daging, ikan, sayur-sayuran, produk organik, kacang-kacangan, dan biji-bijian untuk menjamin kemasukan serat, nutrien B, dan mineral yang mencukupi (zat besi, magnesium, zink) - makanan tambahan yang biasanya terdapat dalam sumber makanan seperti biji-bijian yang terhad dari rejimen makan. Oleh kerana keseluruhan kategori pemakanan ditolak dalam diet ketogenik, bantuan dari ahli diet yang terdaftar mungkin bermanfaat dalam membuat diet ketogenik yang membatasi kekurangan suplemen.

KESIMPULAN

Ketogenik bukan sahaja dapat membantu menurunkan berat badan dalam jangka masa yang singkat, tetapi anda juga akan merasa diri anda sihat. Faktor yang paling penting dalam menurunkan berat badan dalam diet ketogenik adalah dengan mengurangkan jumlah karbohidrat dalam makanan anda. Diet ketogenik memberi tumpuan kepada pengambilan karbohidrat rendah untuk mengurangkan berat badan. Seperti rancangan diet lain, diet ketogenik juga mempunyai beberapa kesan sampingan. Diet Ketogenik bukan untuk semua orang, kerana memerlukan pengambilan karbohidrat rendah, jadi sebelum memulakan diet ketogenik anda, selalu berjumpa dengan pakar diet yang kompeten untuk mengetahui sama ada diet ini sesuai untuk anda atau tidak.

1 Suka