Jadi, hari ini dalam artikel ini, saya akan memberitahu anda berapa banyak buku Harry Potter yang ada. Laporan ini berkaitan dengan rangkaian buku. Harry Potter adalah cerita rekaan berdasarkan beberapa rakan sekolah.

HARRY POTTER

Harry Potter adalah senarai tujuh novel fiksyen yang dikemukakan oleh penulis Inggeris JK Rowling. Buku ini menceritakan kehidupan seorang penyihir muda, Harry Potter, dan rakan-rakannya Hermione Granger dan Ron Weasley, yang semuanya merupakan pelajar sarjana di Sekolah Sihir dan Sihir Hogwarts . Arka kisah pusat melibatkan perjuangan Harry melawan Lord Voldemort, seorang ahli sihir gelap yang merancang untuk menjadi terkenal, mengatasi organisasi penyihir yang dikenali sebagai Kementerian Sihir dan mengatasi semua penyihir dan Muggles (watak-watak bukan ajaib).

SERI HARRY POTTER

Sejak pengumuman novel pertama, Harry Potter and the Philosopher's Stone, pada 26 Jun 1997, album-album tersebut telah mendapat reputasi yang luar biasa, refleksi positif, dan kejayaan kewangan di seluruh dunia. Mereka telah menarik pembaca dewasa yang luas dan juga pembaca yang lebih segar dan sering dikenali sebagai batu asas novel dewasa muda moden. Siri ini ditulis dalam bahasa Inggeris oleh dua penerbit dominan, Bloomsbury di United Kingdom dan Scholastic Press di Amerika Syarikat.

Harry Potter and the Cursed Child, berdasarkan kisah yang ditulis bersama oleh Rowling, ditayangkan di London pada 30 Julai 2016 di Palace Theatre, dan skripnya diterbitkan oleh Little, Brown. Tujuh buku asalnya diadaptasi menjadi siri mikrofilem senama dengan lapan bahagian oleh Warner Bros. Pictures, yang merupakan senarai filem terlaris ketiga sepanjang masa pada Februari 2020. Pada tahun 2016, jumlah nilai francais Harry Potter dianggarkan dengan harga $ 25 bilion, menjadikan Harry Potter sebagai salah satu francais media terlaris sepanjang masa.

POPULARITI HARRY POTTER:

Sehingga Februari 2018, buku-buku tersebut telah terjual lebih dari 500 juta pendua di seluruh dunia, menjadikannya siri buku terlaris pada masa lalu, dan telah diterjemahkan ke dalam lapan puluh linguistik. Empat buku terakhir secara berterusan menjadikan pengalaman sebagai buku terlaris dalam catatan, dengan bahagian terakhir menjual kira-kira sebelas juta salinan di Amerika Syarikat dalam masa dua puluh empat jam dari pengumumannya.

BAGAIMANA BANYAK BUKU POTTER HARRY ADA?

Terdapat tujuh buku Harry Potter. Biarkan penerbitan Harry Potter disebut musim ajaib pada masa anda, dari Harry Potter dan Sorcerer's Stone yang memulakan semuanya, hingga bahagian yang paling maju dari Dunia Penyihir Harry Potter, Fantastic Beasts dan Where to Find Them. Terokai semua tujuh buku Harry Potter yang dikemukakan oleh JK Rowling. Pembaca dari semua peringkat usia dapat mencari sesuatu untuk menjadikan mereka terkawal di alam ajaib Harry Potter.

Sama ada anda ingin menyelesaikan siri Harry Potter anda dengan penutup keras atau memberikan versi terang yang mempesonakan kepada ahli sihir kesayangan anda, pilihannya tidak terbatas. Belanja Barnes and Noble untuk koleksi buku Harry Potter yang komprehensif, lakon layar, novel garis besar, penerbitan mewarna, dan juga banyak!

SENARAI BUKU HARRY POTTER:

jadi terdapat tujuh buku siri Harry Potter berjudul:

  1. Harry Potter dan Batu Sihir
  2. Harry Potter dan Kamar Rahsia
  3. Harry Potter dan Tawanan Azkaban
  4. Harry Potter dan Piala Api
  5. Harry Potter dan Orde Phoenix
  6. Harry Potter dan Putera Setengah Darah
  7. Harry Potter and the Deathly Hallows

1. Harry Potter dan batu ahli falsafah:

Buku Harry potter Harry , Ron, dan Hermione menyimpulkan bahawa kedai di bawah pintu perangkap adalah Batu Philosopher , yang dapat mengubah logam menjadi emas dan juga dapat memberikan keabadian. Mereka seterusnya mengetahui bahawa Voldemort telah menembak unicorn di Forbidden Forest dan menghirup darah mereka, cara lain untuk memperoleh keabadian.

2. Harry Potter dan Dewan Rahsia:

buku Kamar Rahsia mendapat tempat pada tahun kedua Harry di Hogwarts , dan dia akan memerlukan semua yang dia lihat pada tahun pertama sebagai tambahan kepada semua yang akan dipelajarinya tahun ini (ditambah panduan ini) untuk bertahan. Pelakon pelakon biasa masih ada, begitu juga dengan pelakon baru.

3. Harry Potter dan Tawanan Azkaban:

Harry Potter dan Defendan Azkaban beroperasi pada malam sebelum ulang tahun ulang tahun Harry yang ketiga belas, ketika dia menerima anugerah oleh Owl Post dari rakan-rakannya di sekolah. Keesokan paginya semasa sarapan, Harry melihat di televisyen bahawa seorang lelaki bernama Black bebas dari penjara.

4. Harry Potter dan Piala Api:

Dokumentari keempat dalam francais Harry Potter menyaksikan Harry kembali untuk tahun keempatnya di Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, bersama rakan-rakannya Ron dan Hermione. Terdapat kejohanan yang akan berlaku di antara tiga sekolah sihir utama, dengan satu ahli dipilih dari setiap sekolah oleh Goblet of Fire. Apabila gelaran Harry ditarik, walaupun dia tidak tersedia dan merupakan ahli keempat, dia mesti bertanding dalam pertandingan kritikal.

5. Harry Potter dan Perintah Phoenix:

Filem Harry potter Walaupun siri Harry Potter secara keseluruhan adalah contoh yang luar biasa dari tema "baik berbanding yang salah," The Order of the Phoenix merangkumi banyak tema selanjutnya. Di antaranya adalah kesedihan, usia dewasa, cinta, cobaan, dan rasuah rasmi.

6. Harry Potter dan Putera Setengah Darah:

Sebagai ■■■■■■ Pemakan mendatangkan kehancuran di kedua dunia Muggle dan Wizard, Hogwarts bukan lagi tempat perlindungan para pelajar. Walaupun Harry menganggap bahaya baru bersembunyi di dalam benteng benteng, Dumbledore mempunyai lebih banyak niat daripada membuat penyihir muda untuk pertempuran terbaru dengan Voldemort. Sementara itu, hormon remaja berjalan liar melalui Hogwarts, memberikan usaha yang berbeza. Cinta mungkin ada di udara, tetapi masalah perjuangan dan Hogwarts mungkin tidak serupa lagi.

7. Harry Potter and the Deathly Hallows:

Ini adalah siri Harry Potter yang memberikan ketegangan tentang siapa yang memenangi pertempuran.

Ringkasan : Siri Harry Potter adalah salah satu siri paling popular yang terdapat lebih dari 500 juta salinan di dunia dan memenangi gelaran buku Terlaris di dunia.

PENULIS HARRY POTTER:

Joanne Rowling CH, OBE, HonFRSE, FRCPE, FRSL, yang lebih dikenali dengan nama rapatnya JK Rowling, adalah pengarang dan kemanusiaan Inggeris. Dia terkenal kerana menulis siri fiksyen Harry Potter, yang telah memenangi banyak hadiah dan menjual lebih dari 500 juta salinan, menjadi siri buku terlaris yang direkodkan.

JK Rowling seorang jutawan? Pada tahun 2004, Forbes menamakan Rowling sebagai orang pertama yang berkembang menjadi jutawan dolar AS dengan menulis novel, artis wanita terkaya kedua, dan keperibadian terkaya 1.062 di dunia.

Apakah novel JK Rowling sekarang? JK Rowling sedang menulis buku kanak-kanak baru dalam talian. Pencipta Harry Potter menerbitkan dua bahagian pertama The Ickabog di laman web baru.

Adakah anda tahu berapa lama masa untuk menulis buku terkenal? JK Rowling mengambil masa enam tahun untuk menulis Harry Potter and the Philosopher's Stone, buku pertama dalam urutan Harry Potter. Siri Harry Potter pertama kali diterbitkan pada 26 Jun 1997 dan merupakan siri cerita fantasi terlaris, dengan memperingati jubli ke-20 pada tahun 2017.

Ringkasan : Harry Potter ditulis oleh JK Rowling pada tahun 1997-2007 dan menjadi siri paling popular di seluruh dunia.

BAHAGIAN SOALAN-JAWAPAN:

Soalan1 : berapa jumlah buku yang terdapat dalam siri novel Harry Potter?

Jawapan: Terdapat tujuh buku dalam siri Harry Potter.

2. Bagaimana Harry Potter mati?

■■■■■■ miliknya sangat penting untuk kekalahan Voldemort. Harry Potter tidak mati. daripada membunuh Harry, Avada Kedavra Voldemort menghancurkan potongan jiwanya yang terhubung dengan Harry, yang menjadikannya Horcrux ketujuh.

Adakah Harry Potter kisah nyata?

Walaupun tidak, tidak ada Harry Potter sebenarnya, ia telah disokong oleh watak sebenar! JK Rowling memberi inspirasi untuk The Boy Who Lives dari jirannya Ian Potter, yang tinggal hanya empat pintu dari Rowling ketika dia masih kecil.

PENERBITAN BUKU HARRY POTTER:

1. Batu Filosof pada tahun 1997

2. Dewan Rahsia pada tahun 1998

3. Banduan Azkaban pada tahun 1999

4.Gobet Api pada tahun 2000

5. Perintah Phoenix pada tahun 2003

6. Putera Separuh Darah diterbitkan pada tahun 2005

7. Hallowathly Hallows diterbitkan pada tahun 2007

KESIMPULAN:

Harry Potter, seorang lelaki yang mengetahui pada hari ulang tahunnya yang kesebelas bahawa dia adalah anak yatim piatu dari dua penyihir yang kuat dan mempunyai kekuatan mistik yang berbeza. dia berkumpul dari hidupnya sebagai anak yang tidak diingini untuk menjadi pelatih di Hogwarts, sebuah sekolah swasta Inggeris untuk penyihir. Di sana, dia menghadapi beberapa rakan sekerja yang menjadi rakan karibnya dan membantunya mencari kenyataan tentang kematian pelik ibu bapanya.

4 Suka

Berapakah jumlah buku Harry Potter? Terdapat tujuh buku Harry Potter di dunia. Terokai semua tujuh buku Harry Potter JK Rowling. Pembaca dari semua peringkat usia dapat menemui sesuatu yang membatasi mereka dengan alam semesta Harry Potter yang terpesona. Novel-novel itu merangkumi Harry Potter, Hermione Granger dan Ron Weasley, semua murid Witchcraft dan murid Sekolah Wizardry Hogwarts.

HARRY POTTER

Harry Potter adalah senarai tujuh karya fiksyen yang dikemukakan oleh penulis Britain, JK Rowling. Buku ini mengisahkan Harry Potter, seorang penyihir muda, bersama rakannya Hermione Granger dan Ron Weasley, yang semuanya belajar di Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.

Kisah intinya adalah perjuangan Harry melawan Lord Voldemort, seorang penyihir jahat. Dia berhasrat untuk membuat namanya diketahui, menaklukkan organisasi penyihir yang mengendalikan, yang merupakan kementerian sihir, dan mengatasi semua penyihir dan massa (watak bukan ajaib).

Berdasarkan kisah yang ditulis bersama di London oleh Rowling, Harry Potter and the Cursed Child memulakan debutnya di Palace Theatre pada 30 Julai 2016. Warner Bros.

Gambar mengubah tujuh buku asal menjadi siri eponim lapan bahagian, senarai filem ketiga paling luas sejak Februari 2020. Pada 2016, nilai keseluruhan Harry Potter adalah $ 25 bilion, menjadikan Harry Potter salah satu sifat media paling terkenal di dunia.

Berapa banyak buku HARRY POTTER di dunia?

Terdapat tujuh buku mengenai Harry Potter. Biarkan penerbitan Harry Potter disebut sebagai musim yang luar biasa pada masa anda, dari Harry Potter hingga Sorcerer's Stone , yang telah memulai segalanya, hingga bahagian yang paling maju di Dunia Harry Potter Wizarding, binatang hebat, dan layar.

Terokai tujuh buku Harry Potter JK Rowling. Pembaca dari semua peringkat usia mungkin menemui sesuatu yang membatasi mereka dengan alam semesta ajaib Harry Potter.

Buku 1 Harry Potter dan Batu Sihir
Buku 2 Harry Potter dan Kamar Rahsia
Buku 3 Harry Potter dan Tawanan Azkaban
Buku 4 Harry Potter dan Piala Api
Buku 5 Harry Potter dan Orde Phoenix
Buku 6 Harry Potter dan Putera Setengah Darah
Buku 7 Harry Potter and the Deathly Hallows

Pada tahun 2001, penerbitan filem Hollywood Harry Potter and the Philosopher's Stone mendorong buku-buku tersebut kepada khalayak yang lebih luas lagi. Filem-filem ini memulakan karier Daniel Radcliffe sebagai Harry, Emma Watson sebagai Hermione, dan juga sebagai Cedric Diggory oleh Robert Pattinson.

Pottermania sejak itu tidak menunjukkan tanda-tanda penyembelihan: anda akan menemui Harry Potter Lego, mainan, permainan video , taman tema Harry Potter, permainan panggung yang berjaya, dan banyak lagi.

Impak sosial

Walaupun majalah Time memilih Rowling sebagai pengganti anugerah Person of the Year 2007 mereka, yang mengetengahkan inspirasi sosial, moral dan politiknya yang luar biasa , pandangan budaya mengenai siri ini berbeza-beza.

Pada bulan Julai 2007, pengulas Washington Post Book Ron Charles menyatakan bahawa rangkaian orang dewasa yang banyak membaca siri Potter tetapi beberapa buku lain dapat menggambarkan "kes infantiliti budaya yang mengerikan."

Dia menyatakan bahawa "kegilaan budaya dan pemasaran" dari penerbitan buku-buku berikutnya, "tanpa kesalahan Rowling's, mendidik anak-anak muda dan orang dewasa untuk menunggu gemuruh coliseum - sensasi media massa yang tidak mungkin ada novel lain."

Pustakawan Nancy Knapp menekankan potensi buku untuk meningkatkan literasi dengan mendorong anak muda membaca lebih banyak daripada yang mereka lakukan.

Tujuh-book siri mengandungi 1.083.594 tuduhan perkataan (edisi AS). Bersetuju dengan faedah memotivasi, Diane Penrod juga menghargai gabungan buku dengan hiburan yang mudah diakses dan 'fiksyen sastera coklat tinggi.' Namun, dia menyuarakan kebimbangan mengenai kesan mengganggu produktif yang produktif berikutan penerbitan buku tersebut.

Pengarang Buku Harry Potter

Dia diakui untuk siri fiksyen Harry Potter, yang mendapat beberapa penghargaan, terjual 500 juta salinan, dan menjadi siri buku rekod terlaris. Pada tahun 2004, Forbes mengisytiharkan Rowling sebagai individu pertama yang berkembang menjadi jutawan hanya dengan menulis novel, artis wanita terkaya kedua, dan tokoh terkaya ke-1062 di dunia.

Dalam trilogi Harry Potter, JK Rowling mengambil masa enam tahun untuk mencipta Harry Potter dan Philosopher's Stone. Pertama kali dilancarkan pada 26 Jun 1997, siri Harry Potter adalah siri naratif filem terlaris, meraikan ulang tahun ke-20 pada tahun 2017.

:large_blue_diamond: Ringkasan

Siri Harry Potter adalah salah satu siri paling popular yang boleh diakses di seluruh dunia dengan lebih daripada 500 juta salinan dan tajuk Buku Terlaris di Dunia. Pada tahun 1997-2007 Harry Potter ditulis oleh JK Rowling dan menjadi siri paling berjaya di dunia. Keberadaan Harry Potter di No. 4 Privet Drive dengan Dursley "normal" meninggalkan banyak perkara yang diinginkan.

Soalan Lazim

Orang bertanya banyak soalan mengenai buku Harry Potter. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

:one: Adakah naratif asli untuk Harry Potter?

Tidak, tidak ada Harry Potter yang sebenar, tetapi tokoh asli yang menyokongnya! K Rowling diilhamkan oleh The Boy Who yang tinggal oleh jirannya, Ian Potter, yang tinggal dari Rowling hanya empat pintu.

:two: Sekarang pada tahun 2020, berapa umur Harry Potter?

Walaupun Warner Bros. ' Filem "Harry Potter" mengelakkan tahun yang tepat; buku-buku JK Rowling menetapkan Jadual Waktu sebenar. Setelah ulang tahunnya yang ke-11 pada 31 Julai 1991, Harry memasuki Hogwarts, yang bermaksud dia dilahirkan pada tahun 1980. Dia menjadi 40 tahun pada tahun 2020.

:three: Apa perbezaan antara edisi kanak-kanak dan dewasa Harry Potter?

Tidak ada perubahan dalam plot atau kandungan untuk kanak - kanak dan orang dewasa dalam siri Harry Potter. Sampul buku berbeza untuk orang dewasa dan buku. Versi kanak-kanak sangat terang, suka bermain sementara yang dewasa mempunyai grafik gelap dan mendalam.

:four: Apakah jenis huruf Harry Potter?

Jenis huruf Harry Potter percuma direka oleh artis Australia Graham Meade dan dijuluki "Harry P" oleh Phoenix Fonts. Meade nampaknya menggunakan editor font perisian percuma untuk menghasilkan keluarga font Harry P.

:large_blue_diamond: Kesimpulannya

Harry Potter, seorang lelaki yang, pada hari ulang tahunnya yang kesebelas, mendapati bahawa dia adalah anak yatim piatu dari dua penyihir hebat yang memiliki pelbagai bakat mistik. Dia telah berkumpul sebagai anak muda yang tidak diingini dari hidupnya untuk menjadi pelatih sekolah penyihir swasta Inggeris Hogwarts.

Di sana dia berhadapan dengan beberapa rakan sekerja yang telah menjadi teman rapatnya dan membantunya membongkar kebenaran mengenai kematian orang tuanya yang tidak biasa.

artikel berkaitan