berapa jenis roti

Terdapat 11 jenis roti seperti Roti Pisang, Baguette, batang roti, Brioche, Challah, Ciabatta, Roti Jagung, Focaccia, Roti Multigrain, Roti Pita, dan roti gandum.

1 roti pisang:

Roti pisang adalah makanan yang padat, lembab, beberapa makanan manis, biasanya ada yang ditumis secara kimia dengan serbuk dan baking soda. Jenis ini paling banyak digunakan oleh orang Amerika. Hari ini kebanyakan tukang roti Amerika biasanya mencari dalam talian untuk resipi roti ini. Ini sangat popular, malah ada hari roti pisang kebangsaan pada 23 Februari.

2 Baguette

Hampir tidak ada yang lain dalam keluarga, mungkin sebenarnya croissant yang sangat hebat, memaparkan gambar Menara Eiffel dan semua perkara Perancis dengan tepat kaedah yang digunakan baguette. Roti panjang, seperti tongkat, juga disebut roti Perancis (karena akarnya), dirancang dari ragi, gandum, air, bersama dengan natrium. Dari komponen asas ini, baguette legendaris dicirikan oleh keraknya yang padat, cahaya bulu di dalamnya, dan slash sisi atas, yang memungkinkan pembesaran petrol sepanjang pembersihan. Roti ini terbaik untuk membuat roti bakar Perancis. terutamanya roti jenis ini sesuai untuk French Toast kerana ini adalah seberapa tebal yang anda potong. mengapa sesetengah orang menggunakan roti ini semasa membuat roti kerana roti ini tidak perlu terlalu banyak direndam dalam campuran telur, hanya celup dan ambil dan goreng.

3 batang roti

Roti ini sama dengan pensil. roti ini jauh lebih kecil daripada roti baguette di atas, pada asalnya roti ini dibuat di negara berbentuk but pada abad ke-17. Pada masa ini beberapa restoran Amerika menyajikan roti ini dengan penutup keju dan bawang putih sebagai bentuk pencuci mulut.

4 Brioche

Brioche French Toast adalah salah satu yang terbaik dan klasik, roti ini banyak digunakan di restoran di Amerika Syarikat dan Kanada semasa anda membuat pesanan. Roti ini terbaik untuk direndam dalam campuran telur. Ia akan menghasilkan kesempurnaan sarapan yang ringan dan lembut! (Ini adalah jenis roti yang saya gunakan di fauna French Toast Casserole).

5 Challah

Challah biasanya dijual dalam bentuk kepang dan roti ini tidak berlapis. Ini adalah asas yang sempurna untuk resipi roti bakar Perancis ini. Roti Challah terdiri dari telur dan paling sering dikepang, merupakan bagian dari kepercayaan Yahudi. roti ini Dihidangkan pada hari Sabat dan cuti, Nama asal roti ini adalah pantai sebelum kalimah challah.

6 Ciabatta

Ciabatta tinggal di Itali, di mana pun sebenarnya perkataan itu bermaksud "selipar" dari ucapan orang asli. Lazimnya komprehensif, pangsapuri, dan sedikit jatuh dari tengah, ia benar-benar lebih enak berbanding dengan kasut dan juga terbaik untuk digunakan di dalam paninis dan kek. Tidak seperti kebanyakan roti dalam senarai semak ini, roti berasaskan tepung gandum ini merupakan inovasi yang sangat baru, yang pada asalnya dinyatakan pada tahun 1982.

7 roti jagung

Roti ini terdiri dari jagung tanah, gandum, sebilangan telur, dan susu atau anda boleh menggunakan dadih. Roti ini rapuh, kaya, dan rangup. kita tidak dapat menyimpan roti ini lama-lama jadi kita mesti menggunakannya dengan cepat

8 Focaccia

Roti ini pertama kali dibuat di Itali, roti focaccia adalah roti rata. Roti ini terdiri daripada ragi pada suhu tinggi. Dan sering diisi dengan minyak zaitun terbaik, garam kasar, tomato, dan cendawan.

9 Roti Multigrain

Roti ini hanya dibuat dari lebih dari satu biji. Rami, oat, dan barli juga termasuk di dalamnya. Anda telah menyedari bahawa roti juga terdiri dari gandum dan sedikit tepung yang berasal dari sebiji gandum kedua.

10 Roti Pita

Sama seperti tortilla bersama naan, roti pita mungkin sebenarnya hanya roti mendatar. Roti rapuh dan bulat, roti yang sedikit beragi ini, yang bermula di timur tengah beberapa 4.000 tahun yang lalu, dimasak dengan demam. Ini berakhir di dalam adunan untuk menggembung, dan membuat yang sesuai di dalam poket ketika bau.

11 Roti gandum

Roti ini sangat sihat dan terbaik untuk badan anda. Roti yang sihat ini terdiri dari tepung yang menggunakan biji-bijian, juga termasuk dalam roti ini dedak, dan kuman, Roti ini mempunyai lebih banyak serat, protein, dan vitamin daripada roti putih seperti roti lainnya. Ia juga mempunyai rasa dan aroma yang lebih kaya. Roti ini digunakan khas untuk membuat roti bakar atau sandwic perancis

Bagaimana anda membuat roti dari awal?

Terdapat beberapa bahan ringkas yang diperlukan untuk membuat roti. Ini terbaik untuk penggunaan jangka panjang dan resipi buatan sendiri ini untuk pakar dan pemula.

Roti yang dibuat di rumah adalah salah satu roti dan makanan kegemaran saya sepanjang masa. Untuk membuat ini, anda mesti mengikuti arahan mudah. Anda boleh membuat roti hanya dalam 2 jam. Terdapat beberapa ramuan untuk membuat roti.

1 ramuan roti:

anda akan memerlukan air suam, sedikit gula atau sukrosa, sedikit ragi, garam, sedikit minyak sayuran, dan tepung. Semua bahan ini terdapat di mana-mana kedai atau anda boleh dapatkan dengan mudah di dapur anda. mari kita mulakan ke langkah seterusnya.

2 melarutkan yis dengan betul di dalam air

Ini adalah proses yang mudah dan sangat mudah dan proses ini hanya memakan masa 5 minit. Sekiranya anda menggunakan terlalu banyak air panas maka ragi anda akan mati. Jadi cadangan saya adalah menggunakan air suam atau suam-suam kuku sedikit. Sekarang masukkan beberapa bahan dalam air suam, 1 sudu gula atau sukrosa dan ragi dalam mangkuk dan campurkan dengan baik. dan kemudian biarkan campuran selama 5 hingga 7 minit. anda akan melihat selepas ini ragi menggembung sehingga menutupi seluruh permukaan air suam.

3 Masukkan semua bahan lain dan campurkan semuanya

Sekarang anda perlu menambahkan sedikit gula, minyak sayuran, garam, dan tepung yang anda boleh gunakan semua jenis tepung di sini. maka anda mesti mencampurkan semua bahan tersebut, anda boleh mencampurkan semua bahan ini dengan bantuan campuran elektrik, kira-kira 2 hingga 3 minit dan anda juga boleh mencampurkan semua ini dengan tangan tetapi ini memerlukan masa untuk mencampurkannya dengan baik.

4 Menguli roti

Mengikuti tradisi menguli roti sangat penting untuk roti menggunakan rasa yang luar biasa. Menguli doh menyebabkan bijirin anda sendiri dapat dihasilkan sehingga ini menjadikan doh anda dapat tumbuh, lebih ringan, dan lebih halus. Secara peribadi, saya memanfaatkan doh hook mixer saya dan juga mendidih selama dua minggu. Sekiranya anda hanya menguli secara manual, maka anda mungkin mahu jelqing selama 10 hingga 11 minit, kemudian kemudian ditentukan oleh apa yang anda konsisten.

5 Angkat adunan roti

Ambil mangkuk minyak dan letakkan adunan roti di dalamnya dan tutup mangkuk plastik atau anda boleh menggunakan tuala bersih di sini. Tetapi cadangan saya ialah anda mesti menutup mangkuk dengan plastik kerana ia menangkap udara panas ke dalam sepenuhnya dan adunan roti anda memerlukan masa yang lebih pendek untuk naik terlebih dahulu. pastikan untuk menyemburkan pada bungkus plastik dengan minyak dan yang akan menyentuh adunan roti.

6 bentuknya

Memotong doh dengan cepat melepaskan beberapa poket udara yang ditanam dan juga membantu roti anda sendiri mendapat peningkatan yang lebih konsisten bersama dengan rasa. Letakkan adunan anda sendiri dengan menggulungnya ke dalam bola dan kemudian menggulungnya 3 hari ke atas meja agar bola jauh lebih sedikit dan jauh lebih panjang. Saya biasanya menumbuk ke belakang dan membentuk roti dengan segera, kemudian memasukkannya ke dalam loyang roti yang sudah berminyak.

7 Kedua naik lagi

Saya ingin mendapatkan kenaikan segera saya di oven panas yang tidak pernah menyala. Saya membalikkan ketuhar sebelum saya menyebarkan doh saya, kemudian menanggalkannya pada saat saya meletakkan doh di dalam pembakar roti ke 2 dan naikkan. Ini hanya untuk mendapatkan satu atau 2 saat, dan itu bagus! Kenaikan kali ke-2 mungkin akan membantu mengemas roti anda dan biasanya memakan masa lebih kurang tiga puluh minit.

8 Bakar roti dan sejukkan:

Dalam langkah ini, anda harus memanggang roti selama 30 hingga 40 minit cadangan saya untuk menggunakan termometer memasak roti yang dimasak sepenuhnya akan menjadi 190 hingga 200 darjah F. Masak sehingga bahagian atasnya berwarna keemasan. Setelah memasak, anda harus menyejukkan roti, kerana itu anda harus meninggalkan roti yang telah dipanggang dalam kuali 15 minit, kemudian terbalikkan kuali ke rak penyejuk atau lipat dengan tuala untuk menyelesaikan penyejukan. roti anda sudah siap.