Berapa model yang dibuat? Model menghasilkan dari $ 24,970 hingga $ 124,730 setahun, berdasarkan pengalaman dan pengetahuan industri. Rata-rata mereka akan memperoleh gaji $ 54,500 setahun. Model mungkin menghasilkan paling banyak wang di Maryland, di mana mereka akan memperoleh purata $ 42,460 per tahun. Gelaran pekerjaan ini rata-rata membayar paling tinggi dalam industri Artistik, Riadah, dan Rekreasi, dengan gaji purata $ 116,120. Di Amerika Syarikat, model lelaki biasa memperoleh $ 49,309. Model lelaki menghasilkan yang tertinggi di San Francisco, dengan jumlah gaji purata $ 73,771, 50 peratus lebih tinggi daripada purata nasional.

Berapakah perolehan model di landasan?

Mungkin anda telah memilih untuk meneruskan karier sebagai model , dan salah satu kebimbangan yang ada di fikiran anda adalah, "Berapa banyak model supermodel?" Walaupun anda mungkin tergoda untuk terus masuk ke dalam profesi dan mula menghadiri panggilan panggilan, ada baiknya anda memeriksa terlebih dahulu bagaimana kehidupan anda jika anda dibayar seperti model. Oleh itu, berapa banyak yang diperolehi model di landasan?

Model di landasan sering dibayar setiap jam, dan wangnya tidak selalu mempesonakan pekerjaan. Model mungkin memperoleh apa-apa dari $ 0 hingga $ 20,000 atau lebih untuk satu persembahan, menurut Cosmopolitan. Hanya dalam satu tahun, Gisele Bundchen, antara supermodel paling diminati pada zaman kita, memperoleh $ 30 juta. Model seperti Karlie Kloss dan Kendall Jenner sangat diminati dan dianggap seperti selebriti, dengan pereka bersedia membayar berjuta-juta dolar agar mereka mempamerkan pakaian mereka.

Model landasan dengan reputasi buruk, sebaliknya, tidak begitu bernasib baik. Sesuai dengan Business Insider, tidak biasa model yang tidak dikenali mendapat bayaran yang sangat sedikit untuk prestasi daripada menerima pakaian, makanan, atau sekadar pendedahan percuma. Gadis-gadis ini sering kali perlu memilih antara pekerjaan berbayar dan acara berprofil tinggi seperti Minggu Minggu Fesyen, yang tidak lebih dari sekadar peluang rangkaian.

Ini menimbulkan persoalan : bolehkah model bertahan hanya berdasarkan pendapatan mereka? Sekali lagi, terdapat terlalu banyak elemen untuk diramal dengan pasti. Pendapatan tahunan khas untuk model adalah $ 21,870 pada tahun 2016, menurut Biro Statistik Tenaga Kerja AS, melalui salah satu model yang memperoleh $ 19,010 atau kurang setiap tahun, angka yang menjadikannya sukar untuk bertahan di pusat pemodelan yang lebih besar seperti Nyc atau Los Angeles.

Perkara lain yang perlu diingat adalah bahawa tidak semua wang masuk terus ke dalam akaun bank anda. Sebilangan besar agensi bakat menyimpan akaun untuk setiap model mereka untuk membantu membayar tiket, penginapan, pemotretan, dan perbelanjaan lain, menurut satu model. Model, sebaliknya, diminta untuk membayar balik firma mereka untuk semua kos ini, yang untuk beberapa cara mengirimkan keseluruhan gaji mereka ke agensi. Yang lain akan berhutang kepada organisasi ini sehingga mereka dapat membayar pembayaran.

Oleh itu, adakah pemodelan adalah profesion yang paling menguntungkan? Kemungkinan besar tidak. Sekiranya anda hanya berminat untuk membuat model demi populariti atau menambah pendapatan , anda harus memikirkan semula pilihan profesional anda. Walaupun pemodelan dapat memberi anda kemungkinan rangkaian yang berharga, tidak mungkin membantu anda membayar sewa anda.

Apa Model Dibayar?

Kadar saraan setiap jam, harian, atau per iklan atau sesi gambar adalah semua pilihan. Harga setiap jam adalah sekitar £ 40, dari ratusan rendah hingga £ 1,000 atau lebih, bergantung pada industri. Pendapatan tahunan model antara £ 40,000 hingga £ 50,000.

Gaji model sangat berbeza bergantung pada kedudukan anda dan niche tempat anda bekerja; beberapa model mungkin berfungsi secara percuma di tempat pertama untuk mendapat pengiktirafan dalam penerbitan berprofil tinggi atau dengan pereka berprofil tinggi.

Kerana batasan perundangan pada waktu bekerja, model anak dan remaja mampu memperoleh pendapatan lebih rendah daripada orang dewasa. Ibu bapa akan mewakili anak-anak mereka dalam rundingan. Pemodelan anak memerlukan persetujuan dan penyertaan ibu bapa, yang diberi ganti rugi untuk masa dan perbelanjaan mereka.

Sebagai model, potensi pendapatan anda ditentukan oleh sejumlah pemboleh ubah, beberapa di antaranya berada di luar kawalan anda. Anda mungkin "harta panas" satu minggu dan "kehabisan gaya " keesokan harinya sebagai model fesyen.

Upah Model Dipengaruhi oleh Faktor-Faktor Berikut:

Jenis pekerjaan pemodelan lain, termasuk pemodelan komersial dan katalog, dapat memberikan konsistensi yang lebih besar. Walau bagaimanapun, berikut adalah sebab yang paling kerap menyebabkan pendapatan anda meningkat atau turun:

1. Berapa kerap anda ditempah.

Anda mungkin ditempah untuk tugas bergaji rendah setiap hari, atau anda mungkin bernasib baik dan menerima gaji yang besar untuk satu pekerjaan, hanya untuk tidak dipesan selama berminggu-minggu atau bulan. Perniagaan pemodelan tidak mempunyai formula atau corak operasi yang tetap. Ia memerlukan watak yang dapat disesuaikan dan dapat mengatasi ketidakpastian.

2. Sama ada anda seorang freelancer atau mempunyai kontrak dengan agensi.

Sebagai freelancer , anda boleh menetapkan harga anda sendiri atau bersetuju untuk beroperasi dalam anggaran yang ditetapkan oleh pelanggan. Sekiranya anda bekerja di sebuah agensi, anda akan diminta membayar sebahagian daripada gaji anda secara komisen. Sebelum anda menandatangani kontrak dan menerima pekerjaan, pastikan anda memahami semua perbelanjaan.

3. Sektor Industri di mana Anda Bekerja.

Beberapa profesion pemodelan mendapat manfaat daripada mempunyai keperluan yang lebih sedikit dan mungkin mempunyai peluang yang lebih baik untuk mendapatkan pekerjaan yang konsisten. Model untuk katalog dan iklan mungkin lebih mudah untuk memperoleh pekerjaan yang konsisten, sementara perniagaan fesyen tinggi lebih mudah berubah.

4. Sama ada anda seorang profesional dan senang bekerja dengan individu.

Memesan pekerjaan adalah permulaan yang baik, tetapi model yang berjaya mungkin diminta kembali ke sekolah dengan pelanggan yang sama setiap hari jika mereka menetapkan reputasi sebagai orang yang boleh dipercayai dan senang.

5. Diskriminasi terhadap model lelaki.

Model lelaki mendapat lebih sedikit wang daripada rakan sekerja mereka, walaupun industri ini memerlukan lelaki. Model wanita memperoleh 148 peratus lebih banyak daripada model lelaki, dengan membayar wanita £ 40,000 setiap tahun lelaki mendapat £ 24,000; ini adalah wahyu mengejutkan yang sama sekali tidak adil semasa melakukan pekerjaan yang sama.

Walaupun terdapat sebilangan besar model lelaki, imbalan mereka jauh lebih rendah daripada model lawan jenis; ini sangat berbeza dengan sektor lain di mana wanita didiskriminasi kerana jantina mereka.

Ketidakadilan itu berpunca dari kenyataan bahawa sektor pakaian wanita menjana lebih banyak wang daripada fesyen lelaki. Walau bagaimanapun, pasaran terus berkembang seiring dengan pertumbuhan gaya yang lebih peka. Inilah masa depan di mana semua jantina dihargai atas sumbangan mereka.

"Saya percaya ini adalah satu-satunya profesi di mana lelaki dihargai lebih rendah daripada wanita. Itu tidak adil, dan saya tidak akan menyebutnya pemberdayaan wanita. "

Ringkasan:

Model di landasan sering dibayar setiap jam, dan wangnya tidak selalu mempesonakan pekerjaan. Gisele Bundchen, antara model moden yang paling banyak diminati pada masa ini, memperoleh $ 30 juta dalam satu tahun. Pendapatan tahunan purata untuk model adalah $ 21,870 pada tahun 2016, Biro Statistik Buruh AS. Pendapatan tahunan model boleh berkisar antara £ 40,000 hingga £ 50,000. Model kanak-kanak mampu memperoleh pendapatan lebih rendah daripada orang dewasa kerana batasan perundangan pada waktu bekerja.

Menjadi Model Muncul dengan Harga.

Perlu diingat bahawa pendapatan anda tidak hanya ditentukan oleh gaji setiap jam anda. Perjalanan, penginapan, makanan, bayaran agensi, dan caj portfolio adalah beberapa perbelanjaan yang perlu anda pertimbangkan, dan semuanya akan diambil dari pendapatan anda sekiranya anda mendaftar ke agensi.

Upah sebenar banyak model, setelah dikurangkan kos, akhirnya berakhir dengan lebih sedikit untuk pekerja mereka sehari-hari, menurut laporan. Rasa adrenalin, kegembiraan , dan tanda dolar besar untuk peluang mengambil alih, dan naluri mengambil alih. Ramai orang menerima pekerjaan dengan gaji yang jauh lebih rendah daripada gaji pokok.

Perjalanan ke NYC , tempat tinggal model, teksi ke laman web, dan makanan di lokasi mesti dibayar oleh seseorang, dan biasanya model itulah yang melakukannya. Hadiah dan bunga Krismas pelanggan pada hari lahir model sebenar dikeluarkan dari gaji mereka. Sebelum anda menaiki pesawat dengan bodoh, adalah mustahak untuk mengekalkan kekuatan nasib anda sendiri dan bertanya.

Luangkan masa untuk membaca dan memahami setiap bahagian kontrak sebelum menandatanganinya dengan pejabat atau pelanggan, terutama mengenai kos . Sekiranya anda tidak pasti, minta anggaran sebenar mengenai apa yang anda bayar, kerana £ 1000 dengan mudah boleh berubah menjadi £ 200 atau bahkan tidak sama sekali jika anda tidak berhati-hati.

Model yang bekerja secara bebas.

Sekiranya anda seorang freelancer, anda perlu membayar perbelanjaan ini terlebih dahulu, yang mungkin tidak dapat anda sampaikan kepada pelanggan anda. Sekali lagi, dapatkan semua butiran sebelum menyetujui peluang. Adalah mustahak bahawa sebagai manekin bebas, anda menghitung cukai anda sendiri dan menyatakan diri anda bekerja sendiri. Ingatlah untuk mengetepikan sebahagian keuntungan anda untuk membayar keseluruhan jumlah sebelum tarikh akhir, atau anda mungkin akan menghadapi hukuman yang besar.

Pemotretan vs Catwalk.

Anehnya, jumlah model yang dibayar untuk persembahan catwalk di London Fashion Week vs yang muncul dalam iklan komersial sangat berbeza. Baru muncul model dibayar yang sangat sedikit pada landasan, dan mereka terpaksa bekerja keras untuk sangat sedikit gaji.

Mereka yang mendapat kejayaan besar dalam landasan untuk jenama besar tidak menghasilkan banyak wang. Molly Blair hanya menghasilkan £ 1,700 dalam 48 persembahan. Walau bagaimanapun, model terkenal yang terkenal di mata orang ramai, seperti Gisele Bundchen, akan memperoleh jumlah yang jauh lebih besar. Terdapat banyak wang mungkin jika anda direkrut untuk kempen pereka. Model itu akan dibayar lebih banyak kerana jenama akan mendapat keuntungan daripada pelaburan tersebut.

Memahami bahawa acara eksklusif yang canggih, yang menjadi fokus utama dalam kalendar fesyen, kekurangan sumber untuk membayar model dengan betul adalah membuka mata. Perbelanjaan pertunjukan fesyen sangat mahal, dengan setiap syarikat berusaha mengatasi pesaingnya. Akibatnya, ketika mereka dapat melepaskan model pengisian yang sedikit, mereka akan mengeluarkan uang untuk sesuatu yang lain.

Siapa yang Meliputi Kos Pemotretan?

Anda telah ditipu jika anda fikir supermodel adalah satu-satunya yang mungkin dibayar di sini. Ini menunjukkan bahawa model hampir pasti akan membayar untuk pemotretan pertama mereka, atau mungkin diambil dari pendapatan mereka kemudian. Agensi ini akan menguruskan semua perbelanjaan seiring dengan berkembangnya jenama nama model.

Ya, anda sudah menguasai seni membaca! Sekiranya anda memerlukan firma atau penembak untuk mengambil beberapa gambar anda, sebagai contoh, anda pasti akan membelanjakan tambahan atau mungkin membayar untuk pemotretan penuh. Pada kebiasaannya, jika anda menggunakan agensi, anda akan menjadi orang yang memenuhi syarat.

Harganya berkisar antara $ 500 hingga $ 1000, bergantung pada syarikat dan pasaran, yang bukan harga rendah untuk foto . Penjelasan untuk ini adalah kerana agensi pemodelan sering mempunyai banyak model untuk dipilih. Mereka tidak perlu membayar model kerana mereka mungkin mempunyai selusin setiap hari.

Seorang jurugambar mungkin membayar model untuk postur untuknya, dan model itu akan dibayar dengan cepat dalam hal ini. Jurugambar adalah pelanggan, dan dia mengatakan jika dia memerlukan gambar seperti itu untuk portfolio atau pameran muzium. Ini menjadikan wanita lebih mudah untuk mendapatkan pekerjaan sebagai model, dan kemungkinan besar mereka tidak akan mengenakan sebarang bayaran, terutamanya untuk pemotretan peribadi.

Model dikompensasikan dengan pelbagai cara.

Ini telah dibahas di bahagian esei sebelumnya, tetapi mari kita bahaskan lagi. Model mungkin memperoleh banyak wang melakukan pelbagai tugas untuk pelbagai perniagaan . Anda mungkin, misalnya, menjadi model perniagaan yang ingin memanfaatkan anda untuk mempromosikan barangnya. Selalunya, ia adalah produk kosmetik baru atau gabungan fesyen baru yang akan menggegarkan dunia. Perniagaan akan memberikan anda tugas, dan setelah anda menyelesaikannya, anda akan dibayar jumlah yang telah dipersetujui. Sekiranya anda mempunyai pengurus , dia akan menerima 10% hingga 20% daripada gaji anda, dan itu sahaja.

Perkara sedikit berbeza untuk model profesional. Model profesional diberi kompensasi oleh pelbagai perniagaan dan promosi produk. Pada satu ketika sepanjang hidup mereka, setiap perniagaan memerlukan model. Perniagaan seperti Nike, Puma, Reebok, Adidas, dan syarikat setanding lain, misalnya, memerlukan model. Model kemudian akan dibayar untuk pemotretan atau hanya mempromosikan produknya.

Bahagian terbaik untuk bekerja sebagai model profesional adalah anda mendapat produk percuma untuk dipromosikan dan diberi pampasan untuknya! Sekarang, tidak begitu bagus kerana anda masih mempunyai jalan panjang.

Ringkasan:

Jumlah model yang dibayar untuk persembahan catwalk di London Fashion Week sangat berbeza. Molly Blair hanya menghasilkan £ 1,700 dalam 48 persembahan. Model terkenal seperti Gisele Bundchen memperoleh jumlah yang jauh lebih besar daripada gaji biasa. Orang / agensi / model yang paling memerlukan yang lain membayar untuk pemotretan. Pada kebiasaannya, jika anda menggunakan agensi, anda akan menjadi orang yang memenuhi syarat. Harga antara $ 500 hingga $ 1000 bergantung pada syarikat dan pasaran.

Apakah banyak cara untuk membayar model?

  • Bahagian peratusan: Bahagian peratusan dipersetujui, terutamanya untuk gambar stok (iaitu, gambar yang mungkin dibeli oleh pengguna dalam talian). Model-model tersebut diberikan sebahagian daripada pendapatan penjualan masa depan dari gambar jika mereka memilih pilihan pembayaran ini. Peratusannya boleh berkisar antara sepuluh peratus hingga lima puluh persen,

  • ** Kadar tetap **: Biasanya, harga ditetapkan yang dibayar selama setengah hari atau setiap tangkapan.

  • Gaji setiap jam : Walaupun di model syarikat, ada upah per jam lama biasa , yang ditetapkan sebelum permulaan tugas dan dibayar setelah selesai.

  • Pembelian: Sebagai model, anda memiliki hak untuk gambar dan filem yang anda rakam. Ini menyiratkan bahawa selain layanan , pelanggan harus membeli hak atas konten yang dihasilkan, yang disebut sebagai "pembelian." Hak-hak ini selalu dijual untuk jangka masa tertentu, yang tidak dapat diperpanjang tanpa lebih banyak wang.

  • Pembelian, misalnya, mungkin merangkumi iklan TV nasional dan bagus selama dua tahun. Iklan katalog yang menggunakan kandungan, di sisi lain, akan dilarang. Syarat-syarat tepat pembelian akan dibincangkan dan dipersetujui antara pelanggan dan model.

  • Pembayaran alternatif: Menerima tugas yang tidak membayar tetapi memberi anda penilaian internet yang bagus, pakaian percuma, atau foto profesional diri anda (pada sesi TFP) mungkin masuk akal, terutama pada permulaan perniagaan anda sendiri. Tugasan seperti ini juga memberi anda pengalaman dan keyakinan di hadapan kamera.

Pemboleh ubah apa yang memberi kesan pada gaji model anda?

Terdapat beberapa pemboleh ubah yang boleh mempengaruhi pembayaran anda, seperti yang berlaku dalam profesion lain. Untuk kemudahan anda, kami telah mengumpulkan senarai perkara penting:

  • Gaji bergantung kepada pengalaman: Seperti profesi lain, model berpengalaman sering mendapat gaji tertinggi. Dalam perniagaan, caj harian 300 hingga 1.000 euro adalah tipikal, dan semakin berpengalaman dan yakin modelnya, semakin sedikit waktu yang diperlukan untuk melaksanakan tugas dengan betul, menghasilkan gaji setiap jam yang lebih besar.

  • Gaji berdasarkan kecantikan dan kriteria lain: Sudah tentu, model mesti cantik serta memenuhi kehendak pelanggan. Semakin tinggi gaji anda, semakin baik anda memenuhi syarat-syarat ini, terutamanya jika anda mempunyai penampilan unik yang sukar ditemui di pasaran.

  • Gaji jantina: sukar dipercayai tetapi benar: Salah satu daripada beberapa industri di mana lelaki mendapat sesedikit wanita adalah perniagaan fesyen. Sebabnya: iklan fesyen wanita dan barang kecantikan menjadikan perniagaan lebih banyak wang. Sebagai contoh: walaupun Kendall Jenner menghasilkan sekitar 20 juta EUR setahun, gadis dengan bayaran tertinggi di dunia, Sean O'Pry, mendapat "hanya" EUR 1.4 juta.

  • Upah mengikut usia: Umur juga memainkan peranan penting dalam perniagaan pemodelan. Untuk kebanyakan profesi, hanya model remaja yang dicari, dan model sering dianggap "terlalu tua" di wilayah tertentu pada akhir 20-an. Ini juga bergantung pada formatnya. Anda mungkin tidak disewa sebagai bikini dengan jumlah 38 tetapi sebagai iklan keluarga.

  • Gaji khusus: Berapa banyak yang anda hasilkan sebagai model bergantung pada kepakaran di mana anda beroperasi. Sebagai contoh, bayaran biasa untuk model kanak - kanak adalah EUR 100-200 setiap sesi, sedangkan model bayi boleh mencapai hingga EUR 300.

CARA MENJADI MODEL BALK

Pemodelan bukanlah kerjaya yang anda lamar (kecuali David Gandy, yang merupakan pemenang peraduan ITV lebih dari dua puluh tahun yang lalu pagi ini). Jadi bagaimana anda membuat kerjaya?

FOKUS KADAR PERSONALITI DARI MENCARI

"Ini lebih kurang mengenai bagaimana orang itu dan menunjukkan wajah mereka semakin banyak," jelas seorang model model di agensi Berita yang berpusat di London. "Media sosial telah membantu mengembangkan fokus baru ini pada keperibadian bersama dengan meningkatnya segelintir syarikat pakaian lelaki yang lebih kecil yang lebih mementingkan penampilan kreatif - yang memiliki wajah yang sesuai dan bukan langkah-langkah model yang ketat. Yang benar ialah sekarang ini terdapat beberapa model yang dapat melakukan pekerjaan yang sama lebih kurang daripada pelanggan yang semakin mencari keunikan. "

HARI DIAMBIL DI BUKA

Beberapa agensi mempunyai hari terbuka di mana sesiapa sahaja boleh muncul, sementara yang lain mengambil peluang mereka melebihi waktu tersebut. "Ia boleh berfungsi," kata Michael Baker, pengarah model lelaki agensi Storm.

"Kami mempunyai satu anak [model lelaki biasanya dipanggil ' budak lelaki ', yang suatu hari masuk ke pejabat kami, dan walaupun dia baru berusia 16 tahun, kami menandatanganinya di lokasi dengan banyak perkembangan. Tetapi itu tidak kerap berlaku.

Sebaliknya, sebilangan besar model dicari: dihubungi oleh wakil agensi atau oleh model yang berpengalaman. Pengakap itu mencari di semua tempat: dari acara muzik hingga pusat membeli-belah hingga Instagram. "

MEDIA SOSIAL AKTIF

" Media sosial sekarang menjadi tingkap model yang besar, dan saya secara peribadi telah mencari beberapa orang yang melakukannya dengan sangat baik," kata Cheshire. "Banyak individu dilihat seperti ini hari ini, jadi jika anda berada di pihak yang lebih muda, lihat ini sebagai kaedah untuk meningkatkan potensi diri."

Walaupun tidak dapat dicapai, sedikit yang benar-benar ditarik keluar dari kegelapan untuk mencapai masa yang besar. "Ini muslihat PR klasik untuk membicarakan model yang ditemui di tapak bangunan," kata hakim Britain, Max Rogers, Next Top Model. "Kuantiti model yang menunggu tapak pembinaan sukar dipercayai."

Kerana aura Blue Steel model lelaki, pendekatan Pengakap sering ditolak. "Kami masih menentang persepsi," tambah Baker. Walau bagaimanapun, Pengakap biasanya berfungsi kerana agensi tahu apa yang berfungsi pada masa itu untuk perniagaan fesyen. Kerana kebanyakan supermodel bermula lebih awal, mereka memerlukan pengawasan agensi. "

Ringkasan:

Sebagai model, anda memiliki hak untuk gambar dan filem yang anda rakam. Semakin berpengalaman dan yakin modelnya, semakin sedikit waktu yang diperlukan untuk melaksanakan tugas dengan betul, menghasilkan gaji setiap jam yang lebih tinggi. Harga berbeza dari 300 hingga 1,000 Euro setiap hari. Modeling bukanlah kerjaya yang anda lamar; dan ini adalah tugas yang anda pilih. Bayaran khas model kanak-kanak adalah EUR 100-200 setiap sesi, sedangkan model bayi boleh mencapai hingga EUR 300.

Apakah 10 Bandar Pekerjaan Model Teratas

Kami telah menjumpai sepuluh bandar di mana gaji biasa melebihi median negeri untuk pekerjaan model. San Mateo, CA, dan Berkeley, CA, dan Daly City berada di bahagian atas senarai, dengan CA tertinggal di tempat kedua dan ketiga. Purata nasional adalah $ 27,412 (21,9 peratus) untuk Daly City, CA, dan trend untuk $ 32,943 (26,3 peratus) melebihi $ 125,457 untuk San Mateo, CA.

Yang penting, San Mateo, CA, mempunyai pasaran buruh model yang sangat aktif kerana banyak perniagaan pada masa ini menyewa jawatan seperti itu. Dengan sepuluh komuniti ini yang mempunyai upah rata-rata lebih besar daripada negara rata-rata, kemungkinan pembangunan ekonomi melalui peralihan model nampaknya sangat berjaya.

Akhirnya, satu lagi masalah yang perlu dipertimbangkan adalah gaji rata-rata dari 10 bandar teratas antara San Mateo, CA dan Lakes, AK, untuk jumlah yang sangat sedikit, yang memperkuat kemungkinan terhad untuk pertumbuhan upah. Potensi pengurangan kos sara hidup dapat digunakan sebaiknya semasa menilai lokasi dan upah peranan model.

Bandar Gaji tahunan Bayaran Bulanan Bayaran Mingguan Upah Setiap Jam
San Mateo, CA $ 158,400 $ 13,200 $ 3,046 $ 76.15
Berkeley, CA $ 153,297 $ 12,775 $ 2,948 $ 73.70
Daly City, CA $ 152,870 $ 12,739 $ 2,940 $ 73.50
Richmond, CA $ 148,311 $ 12,359 $ 2,852 $ 71.30
Stamford, CT $ 144,419 $ 12,035 $ 2,777 $ 69.43
Bellevue, WA $ 144,052 $ 12,004 $ 2,770 $ 69.26
Brooklyn, NY $ 142,057 $ 11,838 $ 2,732 $ 68.30
San Francisco, CA $ 141,291 $ 11,774 $ 2,717 $ 67.93
New Haven, CT $ 140,799 $ 11,733 $ 2,708 $ 67.69
Tasik, AK $ 140,354 $ 11,696 $ 2,699 $ 67.48

Apakah 5 Pekerjaan Pemodelan Bergaji Tertinggi di Amerika Syarikat?

Ketika kami melihat beberapa pekerjaan yang sebanding dalam kategori Model, kami mendapati bahawa pekerjaan Model Validation Quant dibayar lebih rata-rata daripada pekerjaan Model.

Model Pengesahan Kuantiti, sebaliknya, hanya 4.3 peratus lebih tinggi ($ 5,360) daripada pendapatan Model biasa $ 125,457. Mencari pekerjaan sebagai penganalisis Data Pengesahan Model mungkin memberi anda peningkatan sederhana berbanding pekerjaan Model biasa jika anda berkelayakan.

Tajuk Pekerjaan Gaji tahunan Bayaran Bulanan Bayaran Mingguan Upah Setiap Jam
Kuantiti Pengesahan Model $ 130,817 $ 10,901 $ 2,516 $ 62.89
Penganalisis Pengesahan Model $ 119,677 $ 9,973 $ 2,301 $ 57.54
Pengesahan Model Risiko $ 119,519 $ 9,960 $ 2,298 $ 57.46
Pengurus Pengesahan Model $ 119,394 $ 9,950 $ 2,296 $ 57.40
Pengesahan Model Pengarah $ 119,040 $ 9,920 $ 2,289 $ 57.23

SOALAN YANG BANYAK DITANYA:

Berikut adalah beberapa soalan yang paling sering ditanya mengenai gaji model:

1. Berapakah model yang dibayar untuk setiap pemotretan?

Katalog membayar hingga $ 100 per jam atau $ 1,500 sehari, sedangkan firma pengiklanan membayar hingga $ 250 per jam atau rata-rata $ 10,000 per hari. Model Range Show - Anda akan dibayar bergantung pada jumlah hari anda bekerja, yang mungkin lebih banyak daripada sesi fotografi atau jalan raya tertentu.

2. Adakah model diberi pampasan yang mencukupi?

Sekiranya anda berprestasi dengan baik, anda mungkin menjangka memperoleh sekitar $ 100 setiap jam. Gaji model permulaan mungkin serendah $ 20 sejam , dan anda mungkin perlu bekerja secara percuma untuk membina portfolio anda. Pemodelan jenis ini mungkin sangat menguntungkan, dengan kadar purata $ 200 setiap jam.

3. Model apa yang paling menguntungkan?

Pemodelan fesyen tinggi adalah cabang perniagaan pemodelan yang paling banyak dibayar. Model fesyen tinggi mengenakan pakaian murah, sering mengambil gambarnya, dan melakukan perjalanan meluas.

4. Apa yang diperolehi oleh model fesyen kelas atas di Amerika Syarikat?

Di Amerika Syarikat , gaji tahunan tertinggi untuk Model Fesyen Teratas ialah $ 211,308 dolar. Di Amerika Syarikat, gaji tahunan terendah untuk Model Fesyen Teratas ialah $ 35,666.

5. Adakah benar model menyimpan pakaian mereka?

Pakaian yang dipakai model di tanjakan hampir tidak pernah disimpan. Pakaian biasanya merupakan prototaip satu-of-a-kind yang dibuat beberapa hari atau beberapa jam sebelum pameran dan mesti dibungkus dan dihantar kepada pelanggan asing dengan segera.

6. Mengapa model dikompensasi dengan baik?

Walaupun peranan wanita adalah industri yang jauh lebih besar daripada fesyen lelaki, model wanita dibayar lebih banyak. Di AS, misalnya, wanita menghabiskan hampir dua kali ganda pakaian seperti yang dilakukan lelaki setiap tahun, dan perbezaannya jauh lebih besar di negara lain.

7. Adakah pemodelan menjadi profesion yang layak?

Profesion sebagai model mempunyai banyak kelebihan. Anda mendapat keyakinan dan ketenangan hasil daripada kemampuan yang anda perolehi. Bergantung pada kepakaran dan reputasi anda, anda mungkin berpeluang melancong ke lokasi menarik dan bertemu dengan orang-orang menarik , serta memperoleh pendapatan yang lumayan. Pemodelan adalah profesion yang sangat kompetitif.

8. Adakah sukar untuk memasuki industri pemodelan?

Pemasaran hanya untuk individu yang serius dengan penampilan dan keperibadian yang berbeza. Oleh kerana terdapat begitu banyak individu yang bercita-cita untuk menjadi model dalam masyarakat hari ini, menceburkan diri dalam perniagaan adalah sangat sukar. Kesabaran dan kegigihan adalah satu-satunya cara untuk mencapai kejayaan.

9. Apakah jenis badan model?

Model di catwalk mestilah tinggi dan kurus, sementara model kecantikan sering melengkung. Model alternatif harus mempunyai tindik dan tatu, sementara model komersial akan kelihatan hebat tanpa mereka. Sebilangan individu mungkin cantik secara peribadi, tetapi itu tidak menjamin bahawa mereka akan kelihatan menarik dalam video.

10. Berapakah nilai bersih Gigi Hadid?

Gigi Hadid , yang tertua dari saudara perempuan Hadid, memperoleh anggaran $ 9.5 juta setahun.

Kesimpulan:

Bayaran setiap jam bermula kira-kira £ 40 setiap jam, dengan kadar hari meningkat dari ribuan rendah menjadi £ 1,000 atau lebih, bergantung pada industri. Pendapatan tahunan model antara £ 40,000 hingga £ 50,000. Sudah tentu layak untuk mencari rezeki sebagai model; beberapa yang terpilih memasuki lingkungan jutawan dalam industri ini. Malangnya, menjadi benar-benar kaya dan terkenal sebagai model adalah pengecualian daripada peraturan. Walaupun demikian, sebagai model, anda dapat menghasilkan wang tambahan yang baik dengan usaha dan usaha keras, dan dengan sedikit keberuntungan, anda dapat menjana lebih banyak pekerjaan daripada pekerjaan pejabat yang membosankan. Tetapi yang paling penting, bersenang-senang di tempat kerja adalah dan akan terus menjadi aset paling berharga anda, dan bekerja sebagai model pasti akan menawarkan anda!

ARTIKEL BERKAITAN