Berapa Kos Insurans Penjagaan Jangka Panjang?

Baki kos LTC kira - kira $ 2,700 setiap tahun, atau $ 225 setiap bulan, perbelanjaan yang mungkin tidak dapat dikendalikan oleh beberapa orang.2 Umur, tempat, atribut strategi, dan juga pilihan kelebihan optimum adalah semua elemen yang dapat mempengaruhi perbelanjaan umum.

Oleh kerana generasi bayi boomer masih berumur, penyelidikan tentang apa yang harus dilakukan mengenai harga rawatan jangka panjang akhirnya menjadi lebih penting. Dengan perbelanjaan purata di seluruh negara untuk kawasan eksklusif di kediaman berbantu dapat dijumpai pada $ 8,517 setiap bulan, menurut Genworth's Cost of Care Survey 2019, perlu membayar perbelanjaan rawatan yang berkekalan dapat dengan cepat menguras simpanan kewangan anda.

Tidak ada cara lain untuk memahami sama ada anda memerlukan rawatan yang berpanjangan, tidak ada cara untuk memahami jumlah bulan atau tahun yang mungkin anda perlukan. Namun, anda harus memikirkan untuk menjamin keselamatan anda sendiri berbanding kos yang mungkin merosakkan ini dengan polisi insurans rawatan jangka panjang.

Syarikat insurans sebenarnya telah mencipta pelbagai kaedah bagi pelanggan untuk melindungi diri mereka daripada bahaya memerlukan rawatan tahan lama, dari rancangan tersendiri yang diselaraskan hingga polisi insurans hayat hibrid dan juga rancangan rawatan yang tahan lama, hingga anuiti dengan kelebihan rawatan yang berpanjangan.

PENGAMBILAN

Walaupun sebilangan besar individu yang berumur 65 dan lebih tua tentu memerlukan rawatan jangka panjang pada suatu masa, banyak yang tidak mempunyai perlindungan insurans rawatan yang berpanjangan.

Banyak orang tidak mempunyai perlindungan insurans rawatan jangka panjang kerana kenyataannya mahal dan sukar dikenali.

Syarikat insurans sebenarnya telah membuat pelbagai kaedah untuk menampung perbelanjaan rawatan jangka panjang yang berlanjutan berdasarkan perlindungan insurans yang berdiri sendiri.

Pelan rawatan jangka panjang yang diselaraskan, rancangan hibrida, serta anuiti dengan kelebihan rawatan jangka panjang adalah pelbagai pilihan lain.

Insurans Penjagaan Jangka Panjang: Beberapa Latar Belakang

Ramai orang tidak menggunakan polisi insurans rawatan jangka panjang kerana kenyataannya biasanya mahal, sukar dikenali dan juga penuh dengan perdebatan mengenai kenaikan kos mengenai rancangan lama yang salah. Kira-kira 70% individu yang mengubah usia 65 hari ini pastinya memerlukan rawatan yang berpanjangan, menurut Jabatan Kesihatan AS dan juga Perkhidmatan Manusia. Tetapi lebih daripada 10 juta individu mempunyai rancangan, menurut Persatuan Amerika untuk Insurans Penjagaan Jangka Panjang.

Selain itu, ini adalah item yang mesti dimiliki oleh kebanyakan orang berbanding dengan syarikat, yang menunjukkan bahawa tidak ada orang yang membiayai harga atau memilih rancangan yang bagus untuk anda. Penyedia insurans berusaha mengubahnya.

"Sekiranya saya perlu menyimpulkan kaedah soliter yang digunakan oleh semua pemain penting, itu pasti akan bergabung dengan kelebihan bersaiz lebih kecil," kata Stephen D. Forman, CLTC, naib ketua negara dari Senior Long-Term Care Associates, sebuah syarikat polisi insurans di Bellevue, Washington. Pelan bersaiz lebih kecil adalah kaedah untuk penyedia insurans sampai kepada pelanggan pasar menengah, jadi firma insurans menggunakan rancangan dengan batasan yang berkurang dan juga jangka waktu penyelesaian yang lebih fleksibel.

Program-program dalam kajian dan fasa perintis terdiri dari satu yang dimulai sebagai strategi polisi insurans hayat jangka panjang selama pemegang insurans bertahun-tahun setelah itu beralih ke polisi insurans rawatan berkekalan di kemudian hari dan juga satu lagi dikembangkan sebagai persaraan yang dapat disesuaikan, seperti sebagai 401 (k) atau IRA, dengan polisi insurans rawatan berkekalan yang disusun dalam, menjelaskan Forman. Kita juga dapat melihat perlindungan insurans rawatan berkekalan, global, pembiayaan gaji, tragis yang berfungsi sebagai kolaborasi awam-swasta, setanding dengan bagaimana fungsi pasaran suplemen Medicare.