Berapa banyak insurans rumah? juga Panduan mengenai pelbagai langkah yang terlibat. Adakah anda mendapat wang anda kembali pada akhirnya?

Semasa pemilik rumah mencari rancangan insurans rumah yang ideal, soalan awal anda mungkin akan berapakah jumlah perlindungan insurans rumah sebulan. Ini bergantung pada beberapa faktor, dan beberapa faktor ini dapat anda kendalikan, bergantung pada jenis rumah yang anda dapatkan.

Sebahagian besar kos

Sebahagian besar kos yang perlu anda bayar untuk perlindungan insurans rumah setiap bulan bergantung pada nilai rumah anda. Ini adalah salah satu faktor yang paling penting, jadi anda pasti ingin ingat bahawa semasa anda berusaha mencari rumah yang sesuai. Semakin besar nilainya, semakin besar premium untuk insurans anda. Jenis perlindungan yang anda perolehi juga akan mengenal pasti harga. Sekiranya anda memerlukan perlindungan insurans pengganti bersama dengan perlindungan insurans seluruh rumah, anda tentu akan membayar lebih banyak lagi untuk perlindungan insurans tambahan. Namun anda boleh mendapatkan perlindungan polisi insurans yang akan menanggung kos selagi gadai janji anda layak.

Elemen penting insurans rumah

Terdapat beberapa elemen polisi insurans rumah yang boleh anda atur dari segi kadar. Semua bergantung pada jenis kediaman yang ingin anda beli. Kawasan adalah kebimbangan pertama. Sekiranya anda berbaring di pesawat banjir, anda pasti akan diminta untuk membeli perlindungan insurans banjir. Bergantung pada kawasan, polisi insurans banjir boleh menjadi mahal. Sekiranya anda ingin menjimatkan wang tunai, jauhkan dari zon banjir. Anda juga boleh membayar lebih banyak jika anda tinggal di bandar berbanding kawasan perumahan. Harga insurans rumah anda setiap bulan boleh berdasarkan kawasan anda ke pili bomba terdekat. Oleh itu, semasa anda membeli rumah, pastikan anda memperhatikan beberapa aspek ini.

Tidak ada satu ukuran yang sesuai untuk semua penyelesaian untuk pertanyaan itu. Harga jaminan kediaman anda bergantung kepada banyak pemboleh ubah dan juga pemboleh ubah. Ukuran dan usia rumah anda, kawasan tempat anda tinggal, jumlah perlindungan liabiliti yang anda mahukan, nilai harta benda peribadi di dalam rumah, jumlah perlindungan yang anda inginkan, dll. Setiap satu dari pemboleh ubah ini dan lebih banyak lagi pasti akan mempengaruhi jumlah yang anda pasti perlu bayar.

Bagaimana mendapatkan anggaran?

Untuk mendapatkan idea hebat tentang apa yang mungkin anda perlu bayar, anda pasti perlu menentukan berapa banyak liputan yang anda mahukan. Cara untuk melakukannya adalah dengan mengetahui berapa banyak kos untuk memperbaiki atau membina semula rumah anda sekiranya ia musnah sepenuhnya. Apabila anda tahu berapa banyak kos untuk membaiki rumah anda dan mengganti apa-apa jenis harta tanah di dalam rumah, anda pasti akan mempunyai idea yang baik tentang berapa banyak perlindungan insurans yang anda perlukan. Sebaik sahaja anda mengetahui berapa banyak perlindungan insurans yang anda perlukan, anda masih berhasrat untuk mengatasi masalah tersebut, berapa banyak perlindungan insurans pemilik harta tanah?

Berapa banyak insurans rumah?

Jumlah insurans rumah mungkin berbeza dari negeri ke negeri atau polisi yang anda pakai tetapi biasanya, rata-rata ia adalah $ 1200.

Nyatakan PURATA NEGERI PURATA
Alabama $ 1,433 Montana $ 1,174
Alaska $ 959 Nebraska $ 1,481
Arizona $ 825 Nevada $ 755
Arkansas $ 1,373 New Hampshire $ 972
California $ 1,008 Jersi baru $ 1,192
Colorado $ 1,495 Mexico baru $ 1,017
Connecticut $ 1,479 New York $ 1,309
Delaware $ 833 Carolina Utara $ 1,086
Daerah Columbia $ 1,235 Utara Dakota $ 1,253
Florida $ 1,951 Ohio $ 862
Georgia $ 1,267 Oklahoma $ 1,885
Hawaii $ 1,102 Oregon $ 677
Idaho $ 730 Pennsylvania $ 931
Illinois $ 1,056 Pulau Rhode $ 1,551
Indiana $ 1,000 Carolina Selatan $ 1,269
Iowa $ 964 Dakota Selatan $ 1,202
Kansas $ 1,584 Tennessee $ 1,196
Kentucky $ 1,109 Texas $ 1,893
Louisiana $ 1,968 Utah $ 692
Maine $ 882 Vermont $ 918
Maryland $ 1,037 Virginia $ 999
Massachusetts $ 1,488 Washington $ 854
Michigan $ 942 Virginia Barat $ 940
Minnesota $ 1,348 Wisconsin $ 779
Mississippi $ 1,537 Wyoming $ 1,156
Missouri $ 1,285

Apa yang dilindungi insurans Pemilik Rumah?

Yang meliputi daripada pemilik rumah insurans bergantung kepada dasar yang telah diterima pakai. Ia boleh berbeza-beza dari satu keadaan ke keadaan yang lain. Terdapat beberapa perkara tertentu yang boleh dibuat oleh pembuat dasar dan anda boleh menuntut mengenainya. Namun, jika tidak disebutkan dalam senarai peristiwa seperti insurans tidak memberikan jaminan untuk bencana alam, maka anda tidak boleh menuntut bantuan dari polisi insurans. Insurans pemilik rumah merangkumi kerosakan berikut:

  • Segala kerosakan yang disebabkan oleh kemalangan itu berlaku disebabkan oleh kenderaan seperti kapal udara.
  • Kekacauan tiba-tiba yang mungkin berlaku.
  • Sekiranya terdapat apa-apa kejadian kebakaran disebabkan oleh apa-apa sebab atau asap yang tinggi muncul tiba-tiba.
  • Sebarang letupan yang mungkin berlaku sebagai kejadian seperti kebocoran gas atau kerosakan elektrik.
  • Sekiranya harta peribadi anda dicuri dan terdapat banyak perkara mahal yang termasuk di dalamnya.
  • Sekiranya berlaku pergolakan politik di negara ini dan rakyat merosakkan harta benda sebagai bagian dari membantah .
  • Kerosakan yang disebabkan oleh banjir bukan merupakan sebahagian daripada insurans pemilik rumah tetapi sekiranya terdapat jenis kebocoran air lain seperti melalui paip maka ia akan dimasukkan ke dalam insurans.
  • Segala kerosakan yang berkaitan dengan cuaca seperti hujan lebat atau ribut hujan es yang lebat .
  • Kadang-kadang bumbung rumah runtuh atau pecah kerana salji yang berlebihan dan ketika cair, ia juga boleh bocor. Jadi kerosakan seperti itu juga merupakan sebahagian daripada insurans anda.

Insurans pemilik rumah apa yang tidak dilindungi?

Oleh kerana anda telah melalui perkara-perkara yang akan dilindungi oleh insurans pemilik rumah, mari kita perhatikan perkara-perkara yang harus anda hadapi sendiri atau memberikan sejumlah wang tambahan jika anda mahu mereka dimasukkan ke dalam polisi insurans.

  • Ia tidak termasuk kerosakan yang disebabkan oleh bencana alam seperti banjir, gempa bumi, gelongsor tanah atau letusan gunung berapi. Oleh itu, jika anda tinggal di kawasan di mana bencana alam ini sering berlaku, maka disarankan juga untuk memasukkan insurans bagi mereka.
  • Beberapa polisi juga mengabaikan kerosakan yang disebabkan oleh paip air atau sistem kumbahan . Walaupun mereka memilikinya, sebahagian daripada mereka mengehadkan jumlah lawatan untuk kerosakan tersebut.
  • Sekiranya anda telah lama mengabaikan kerosakan anda, contohnya bumbung anda telah rosak dan anda mengabaikannya selama 20 tahun dan ia menjadi lebih teruk lagi, maka pembuat dasar juga boleh menolak tuntutan anda.
  • Begitu juga, jika sebuah rumah musnah sepenuhnya kerana sebab apa pun, maka mereka akan membayar sejumlah wang kepada anda dan tidak lebih dari itu.

Jenis polisi insurans pemilik rumah:

Tidak semestinya polisi ini merangkumi semua faktor . Itu bergantung kepada anda bahawa kebijakan mana yang anda pilih dan liputan yang sesuai dengannya. Untuk tujuan ini, terdapat beberapa jenis polisi insurans pemilik rumah dan ia berkisar antara HO-1 hingga HO-8.

Polisi HO-1: Ini adalah jenis dasar yang ditawarkan untuk keluarga kecil. Namun sekarang tidak ada kerana tidak sering digunakan. Contohnya, kerosakan yang disebabkan oleh ais tidak dilindungi olehnya

Dasar HO-2: Ini merangkumi perkara yang sedikit lebih banyak daripada HO-1 tetapi tidak merangkumi pelbagai faktor.

Polisi HO-3: ini adalah jenis polisi insurans yang paling biasa, merangkumi 16 bahaya.

Polisi HO-4: Polisi ini direka khas untuk penyewa . Ia membantu memulihkan kerosakan harta benda penyewa.

Dasar HO-5: Ini adalah dasar paling komprehensif yang dirancang untuk penggunaan keluarga tunggal dan merangkumi banyak perkara.

Dasar HO-6: Dasar HO-6 direka untuk orang yang memiliki kondominium. Kondominium adalah bentuk ringkas untuk kondominium, yang merupakan bangunan yang mengandungi banyak pangsapuri kecil. Jadi pada dasarnya ia telah dibuat untuk pemilik dan penyewa apartmen.

Polisi HO-7: Ini merangkumi perlindungan fizikal dan juga harta benda pemiliknya. Ia telah dirancang untuk rumah perkilangan atau rumah bergerak. Rumah bergerak adalah yang dibina sebelum kepala dan kemudian diangkut ke lokasi yang dikehendaki.

Dasar HO-8: Ia telah dirancang untuk kediaman lama yang dalam keadaan buruk. Biasanya pemilik harus membayar barang-barang yang akan digunakan untuk pemulihan atau penyelenggaraan.

Tahap liputan:

Terdapat 3 tahap perlindungan yang berbeza untuk insurans pemilik rumah:

1). Nilai Tunai Sebenar:

Ia meliputi perbelanjaan rumah dan juga barang-barang peribadi, tidak termasuk kos susut nilai (nilai barang).

2). Kos Penggantian:

Polisi insurans pemilik rumah akan membolehkan anda membuat pembayaran untuk membaiki bahan rumah dan pada tahap ini, jumlah pemotongan susutnilai tidak akan ada.

3). Nilai atau Kos yang Dijamin atau Dipanjangkan:

Ini adalah dasar pemilik rumah yang paling berkesan kerana ia akan membantu anda memperbaiki apa sahaja kerosakan yang ditimbulkan. Ia adalah polisi yang mahal tetapi ia juga berbaloi . Ia membantu mengatasi kerosakan walaupun lebih besar daripada jumlah yang telah anda bayar untuk polisi tersebut. Secara purata , ia dapat memberi anda keuntungan antara 20% hingga 25% .

Topik-topik yang berkaitan:

1). APA INSURANS GAP?

2). Apakah jurang insurans auto

3). Apa itu Insurans Bahaya?

4). Apakah Insurans Penyewa?

5). Insurans komprehensif

6). Apa yang Dilindungi Insurans Pemilik Rumah?

Rujukan

https://www.policygenius.com/homeowners-insurance/how-much-does-homeowners-insurance-cost/

Berapakah kos insurans pemilik rumah? Ini mungkin salah satu soalan pertama yang terlintas di fikiran ketika membeli rumah baru. Dan itu adalah persoalan penting, terutamanya jika anda berusaha untuk menganggarkan perbelanjaan hidup anda. Jawapan ringkas untuk soalan ini adalah: bergantung. Berikut adalah beberapa faktor yang dapat membantu anda menentukan berapa banyak yang akan anda bayar untuk insurans pemilik rumah:

Anda memilih yang boleh ditolak Kos rumah dan peralatan anda.

Sejarah tuntutan insurans anda Pemboleh ubah lain, seperti umur dan lokasi kediaman anda