Berapa kerap anda mesti mendapat botox ? Anda mesti melakukan botox setiap tiga hingga empat bulan . Sejak sekian lama, rawatan Botox telah digunakan sebagai ubat anti-penuaan yang mudah digunakan. Memang, bukan sahaja di AS tetapi lelaki dan wanita dari seluruh dunia datang untuk Rawatan Botox. Ada sebab di sebalik populariti yang sangat besar. Botox tidak diragukan lagi mengembalikan penampilan wajah yang muda dan bertenaga. Ia kemudian digunakan untuk pelbagai tanda-tanda klinikal di mana otot melepaskan diri dapat membantu pesakit. Sebahagian daripada keadaan ini termasuk torticollis (leher sesuai), bahagian muka, sakit otak, sakit kepala, keringat yang tidak perlu, dan pundi kencing. Tetapi kini menjadi trend di kalangan lelaki dan wanita pada usia 30 hingga 50 tahun untuk mendapatkan BOTOX. Selama dua tahun pertama rawatan ini, perlu dilakukan suntikan setiap tiga atau empat bulan. Selepas dua tahun, anda boleh mendapatkan suntikan botox sekali dalam enam bulan.

Apa itu Botox:

Botox adalah protein yang berasal dari bakteria bernama Botulinum toxin yang digunakan oleh pakar untuk merawat kedutan wajah dan proses penuaan untuk waktu yang cukup lama. Botox adalah nama jenama racun yang dibuat oleh bakteria Clostridium botulinum. Terdapat jenama yang berbeza, seperti Dysport dan Xeomin. Botox adalah istilah yang biasa anda dengar kerana ia adalah racun botulinum utama yang dapat disuntik.

Berapa kerap anda mesti mendapat botox:

Walaupun Botox dapat sementara menghentikan komunikasi antara saraf, kesannya tidak kekal. Dalam beberapa bulan selepas terapi, anda mungkin melihat garis wajah terakhir muncul kembali. Walau bagaimanapun, lipatan menjadi kurang menonjol dengan terapi yang kerap.

Salah satu pemboleh ubah yang mempengaruhi hasil rawatan Botox anda adalah jumlah unit yang digunakan. Sekiranya kuantiti yang lebih rendah disuntik ke lokasi yang dimaksudkan, kesannya akan cepat hilang. Inilah sebabnya mengapa anda harus selalu menghubungi pakar bedah plastik yang diakreditasi oleh dewan, kerana doktor dapat mencadangkan dos yang tepat untuk kawasan sasaran.

Pakar bedah anda akan memulakan terapi anda dengan dos yang sederhana untuk menilai seberapa baik terapi ini berfungsi. Pakar bedah anda boleh menaikkan dos jika reaksi menguntungkan.

Bagaimana Botox Berfungsi

Botox adalah neurotoksik yang berfungsi sebagai orang yang mengalami lumpuh secara tempatan. Pada penggunaan awal, strabismus atau mata yang berputar membantu pesakit mengendurkan rona wajah mereka dan menormalkan penglihatan mereka. Sekarang ia menargetkan wajah anda pada garis tipis dan kerutan sehingga otot wajah kecil tidak mengencangkan dan menarik wajah anda ke alur yang dikenali, sehingga anda kelihatan lebih tua.

Suntikan dibuat di sekitar otot di banyak tempat yang mesti dilonggarkan, dan keseluruhan rawatan berlangsung sekitar 10 minit. Tetapi, tidak seperti kepercayaan, Botox diberikan oleh doktor yang berkelayakan dengan secukupnya tidak menjadikan wajah anda rata atau tanpa ekspresi. Anda masih boleh menyeringai, mengunyah, ketawa, dan menyipit - kerutan di sekitar ekspresi semula jadi anda tidak akan membiarkan otot anda berkembang.

Kekerapan Botox

Masa anda mendapat Botox bergantung pada usia, kedutan, dan berapa lama anda mendapatnya. Tidak semua pesakit sama, tetapi jangka masa keberkesanan khas Botox adalah kira-kira empat bulan . Selepas waktu itu, garis wajah dan kedutan asal anda akan mula kembali.

Sekiranya anda berumur 20 tahun dan menggunakan Botox secara pencegahan, anda mungkin ingin merancang rawatan setiap 12 minggu. Jika tidak, siri penyelenggaraan suntikan yang dirancang setiap 12-16 minggu mungkin banyak. Oleh kerana anda mungkin kembali ke hari anda setelah Botox, rawatan boleh diambil sekitar waktu makan tengah hari atau pada hari cuti anda, dan faedahnya dapat dinikmati selama berbulan-bulan.

Calon Botox yang baik

Botox mungkin sesuai jika anda mempunyai kedutan dinamik sederhana hingga teruk, yang merupakan kerutan kontraksi otot dan tidak rosak oleh cahaya matahari. Anda mungkin mendapat rawatan jika anda tidak menyukai penglihatan garis-garis halus dan kerutan di wajah anda:

Teliti mata anda (kaki gagak) Sepanjang depan anda (garis risau) Di sekitar mulut (garis kerutan) Di bibir (garis bibir) Sebelum menjalani rawatan Botox, anda semestinya berada dalam keadaan sihat. Beritahu Dr. Feldman jika anda hamil atau menyusu, menghidap penyakit neuromuskular, mengalami jangkitan pada kulit yang hampir dengan lokasi yang anda cadangkan, atau alergi terhadap apa pun dalam produk.

Bersedia untuk membincangkan rawatan Botox dan anti-penuaan lain dengan profesional? Hubungi Agoura Institute for Vitality di 818-208-3803 atau buat janji temu dalam talian sekarang.

Inilah rupa program Botox® khas. Pertama, sangat penting untuk diingat bahawa program Botox® yang optimum untuk anda dan anda sendiri disesuaikan.

Walau bagaimanapun, anggap anda mencari garis panduan yang kasar sehingga anda dapat menentukan harapan anda. Dalam kes ini, itu adalah manfaat Most Botox® selama tiga hingga empat bulan rata-rata, walaupun banyak pesakit sangat gembira dengan rawatan mereka selama 6 bulan. Orang lain yang tidak menyukai pergerakan di kawasan yang dirawat lebih suka setiap empat bulan.

Rutin ini dapat membantu anda mengekalkan hasil Botox® anda tanpa merasa seperti anda sering tinggal di pejabat penyedia Botox® tempatan anda !

Bolehkah saya melakukan Botox terlalu banyak?

Secara teori, sememangnya. Sekiranya anda terus menjalani rawatan setiap 2-3 bulan selama bertahun-tahun, otot akan lebih lemah dan rata. Ini mungkin kelihatan seperti kulit kelihatan kurus dan hilang.

Selain itu, otot-otot tetangga yang belum lumpuh boleh tumbuh ketika mereka diminta untuk otot Botox yang tidak aktif.

Yang manakah langkah seterusnya?

Pastikan anda menyiasat doktor anda dengan teliti untuk mengelakkan pengalaman negatif Botox atau kesan buruk jangka panjang. Berjumpa dengan perunding dengan Pakar Bedah Plastik atau Pakar Dermatologi untuk melihat terapi apa yang terbaik untuk anda dan menyesuaikannya dengan keperluan anda.

Bolehkah saya menggabungkan Botox dengan kaedah lain untuk memperbaiki tanda penuaan wajah? Kombinasi Botox dengan rawatan permukaan kulit seperti pengelupasan kimia, rawatan permukaan laser, dan perawatan kulit perubatan untuk mengatasi masalah dispigmentasi, garis halus, dan kedutan adalah selamat. Pastikan anda membincangkan penjadualan operasi tersebut dengan pakar bedah plastik atau pakar dermatologi anda. Banyak pejabat termasuk spa perubatan bersebelahan sehingga semua rawatan tersedia di laman web yang sama.

Seperti biasa, diet, tidur, dan penggunaan pelindung matahari yang seimbang juga penting, dan ini dapat membantu mengelakkan perubahan fotografi kulit di masa depan.

Dr. Parcells adalah pakar bedah plastik yang berkelayakan oleh dewan New Jersey. Di samping itu, dia telah diperakui oleh Lembaga Pembedahan Plastik Amerika.

7 Fakta yang Perlu Dipertimbangkan Sebelum Mendapatkan Botox:

Untuk penggemar kecantikan, Botox mungkin merupakan perkara pertama yang perlu diingat ketika keriput mulai berkembang. Ini telah menjadi bahagian penting dari komuniti kosmetik selama bertahun-tahun, dari penemuannya pada akhir 1980-an hingga penggunaan kosmetik dan terapi yang banyak digunakan. Sejak Botox menjadi jenama isi rumah, ia juga telah mendapat reputasi untuk dirinya sendiri; wajah klise "beku" pelanggan Botox diingati secara meluas yang tidak dapat meniru secara normal. Tetapi Botox mempunyai lebih banyak daripada yang ditunjukkan dalam gambar ini. Di Klinik Maas, kami ingin anda mengetahui kebenaran mengenai rawatan anda. Di sini anda boleh mendapatkan fakta-fakta lucu kegemaran kami mengenai Botox untuk memberitahu anda mengenai injeksi inovatif ini.

1. Ini adalah salah satu terapi kosmetik yang paling popular di dunia.

Menurut Persatuan Pakar Bedah Plastik Amerika, pada tahun 2017, lebih daripada 7.2 juta suntikan Botox tunggal dan jenama setanding disampaikan, menjadikannya prosedur kosmetik bukan pembedahan yang paling popular di negara ini. Sebaliknya, kira-kira 4.5 juta prosedur mengatasi masalah tergesa-gesa ( pengisi kulit). Di pentas antarabangsa, International Society of Aesthetic Plastic Surgeons juga merupakan peneraju pasaran dalam suntikan jenis Botox, dengan kira-kira separuh daripada semua produk suntikan didaftarkan untuk 2016.

2. Ia mempunyai bahaya dan kesan buruk yang sangat kecil.

Peluang anda mendapat jangkitan atau masalah lain dengan suntikan Botox adalah nol sebagai terapi bukan invasif. Botulinum toxin A di Botox mungkin kelihatan menakutkan - tetapi ia hanya protein semula jadi yang dikenali kerana ciri-ciri ototnya. Kuantiti yang terdapat dalam setiap suntikan Botox diurus dengan ketat dan diteliti dengan baik. Anda boleh mengurangkan risiko lebih banyak lagi dengan memberitahu pakar bedah plastik anda mengenai sebarang masalah perubatan atau masalah kesihatan yang berpotensi untuk bersaing atau meminta mereka mengambil jumlah sekecil mungkin sehingga anda merasa lebih selesa dengan prosedur anda.

3. Ia memenuhi syarat kualiti klinikal tertinggi .

Sebagai ubat yang diluluskan oleh FDA, Botox dikawal ketat dan dipantau untuk menjamin setiap botol menghasilkan kuantiti setiap komponen dengan tepat dalam lingkungan steril. Di samping itu, lingkungan di mana Botox diciptakan menyediakan kawalan kualiti , dari udara bersih di kawasan pembuatan hingga pakaian penutup penuh untuk keselamatan dan kemandulan teknolog berpengalaman. Selanjutnya, Allergan, firma induk Botox, mempunyai jabatan jaminan kualiti khusus yang selalu mengatasi kriteria keselamatan dan kebersihan FDA.

4. Ini tidak akan membuat anda kelihatan kaku.

Apabila pakar yang terlatih mentadbir Botox, hasil anda sangat semula jadi dan tidak akan mengganggu ekspresi wajah anda. Kunci untuk menghasilkan hasil yang baik dengan Botox adalah mengetahui di mana setiap suntikan harus dilakukan dan dos apa yang harus digunakan di setiap laman web. Oleh kerana Botox begitu popular, hampir mana-mana pengamal prosedur estetik yang kompeten dapat memberikan penampilan yang anda inginkan tanpa radang dingin. Pastikan anda merancang rawatan dengan pengamal yang boleh dipercayai dan bertauliah, seperti pengendali plastik atau doktor kulit yang diperakui papan, apabila anda memilih Botox.

Botox sangat berkesan dalam rawatan kerutan yang dihasilkan oleh otot yang terlalu banyak digunakan. Buat wajah anda bermasalah atau naikkan kening anda-jika anda melihat garis menegak di antara kening atau garis mendatar di dahi anda secara berkala; mereka akhirnya boleh membentuk kedutan. Komponen utama Botox, jenis A botulinum toxin, adalah pelonggaran otot - ketegangan yang timbul yang menyebabkan keriput dilepaskan apabila Botox disuntik dengan otot muka anda untuk membiarkan kulit anda menjadi tekstur yang lebih halus.

6. Ia mempunyai beberapa aplikasi yang dibenarkan oleh FDA.

Botox pada masa ini dibenarkan untuk rawatan kerut. Ini boleh menyembuhkan kekejangan otot di bahagian hujung kaki, leher atau wajah, mata berkedut atau penempatan mata yang tidak teratur, undercarriage, migrain , dan kerosakan pundi kencing, untuk menyebutkan beberapa aplikasi lagi. Walaupun masih terkenal sebagai terapi estetik, para doktor dan saintis selalu mengkaji kualiti toksin botulinum dan kaedah penyelidikan untuk menggunakannya untuk merawat berbagai masalah kesihatan yang berbeza.

7. Ini sesuai dengan jadual waktu yang sibuk.

Oleh kerana Botox dilakukan hanya dengan siri suntikan pendek, rawatan Botox anda biasanya memakan masa hingga 30 minit. Botox tidak menimbulkan kesan sampingan visual yang berterusan seperti kemerahan atau bengkak sehingga anda dapat meneruskannya sebaik sahaja anda menjalani aktiviti normal. Anda boleh menempah janji temu Botox rehat makan tengah hari selepas sarapan pada hari Sabtu atau bahkan dalam perjalanan untuk menjemput anak-anak dari sekolah. Satu-satunya masa pakar bedah kosmetik menasihatkan penghindaran Botox tidak lama sebelum atau selepas tekanan darah yang meningkat semasa latihan boleh mengganggu kesannya.

8. Penyelidikan dan penambahbaikan masih dijalankan.

Setelah lebih dari dua dekad penggunaan, kajian dan kajian klinikal Botox telah diterbitkan beratus-ratus kali dalam penerbitan perubatan dan ilmiah terkemuka. Pakar bedah plastik terus mencari kaedah baru atau baru untuk menggunakan rawatan Botox di mana sahaja. Ia dijelajahi, antara lain, untuk mengurangkan kemurungan, ketidakselesaan otot, dan fibrilasi atrium pasca operasi. Penyelidik yang diketuai oleh Corey S. Maas, MDTM dari The Maas ClinicTM, baru-baru ini menyiasat terapi Xeomin toksin botulinum untuk mengenal pasti had dos hasil jangka panjang. Sudah tentu terdapat banyak penambahbaikan untuk masa depan suntikan toksin Botox dan botulinum. Hubungi Maas ClinicTM untuk menempah konsultasi di lokasi kami di San Francisco atau Tahoe untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Botox dan apa yang boleh dilakukannya untuk anda. Corey S. Maas MDTM adalah pakar kosmetik wajah yang terkenal di seluruh dunia, supaya anda pasti yakin dengan hasil terbaik bagi kami.

Dos / Kiraan Unit

Semakin banyak unit Botox® ditadbir, semakin lama kesannya akan kekal. Walaupun ini benar, ingatlah bahawa semakin besar jumlah syarikat yang disuntik, semakin banyak kawasan yang disuntik akan "dibekukan". Ramai individu lebih suka kawasan ini tidak dibekukan sepenuhnya untuk mengekalkan penampilan dan rasa yang lebih semula jadi. Objektif mereka adalah untuk melakukan pergerakan sesedikit mungkin. Suntikan Botox® di dahi mungkin terasa sangat "berat" apabila lebih banyak unit diberikan; Oleh itu, berhati-hati dengan kesan unit tambahan. Pertimbangkan berapa lama ia akan bertahan ketika menentukan berapa banyak keping untuk dibeli dan bagaimana ia akan kelihatan dan dirasakan. Selain itu, penyedia Botox® akan dapat membantu pesakit dalam membuat keputusan itu.

Kadar Metabolik

Botoxduration ® juga bergantung pada bagaimana tubuh setiap individu memetabolisme bahan tersebut. Sebagai contoh, sebilangan pesakit yang sangat aktif secara fizikal nampaknya mempercayai rawatan Botox® mereka tidak bertahan lama. Namun, ini tidak ada kaitan dengan aktiviti fizikal mereka melainkan dengan fakta bahawa tubuh mereka mencerna zat dengan lebih cepat. Akibatnya, Botox® hanya bertahan tiga hingga empat bulan pada orang-orang ini. Tetapi, sekali lagi, ini berbeza setiap individu

Faedah Botox

Botox memberikan wanita dan lelaki dari semua peringkat umur kelebihan fizikal dan psikologi. Sekiranya anda ingin meningkatkan penampilan dan kelihatan lebih muda tanpa pembedahan, suntikan Botox tidak invasif dan menyelesaikan pelbagai masalah kesihatan yang berkaitan dengan penuaan . Ia mengurangkan garis-garis halus dan kedutan dengan kelebihan tambahan dengan menggerogoti otot-otot dahi dan mata yang mendasari. Selain keseronokan kosmetik dan estetik, suntikan Botox yang fleksibel dapat membantu menyembuhkan atau mengurangkan gangguan yang tidak selesa dan menyusahkan. Sebagai contoh, banyak menggunakan Botox untuk mengatasi seluar dalam, kekejangan otot, ketidakstabilan kembung atau usus, ketidakselesaan di leher, dan masalah mata. Dengan kata lain, terapi pesakit luar yang sederhana ini dapat mengurangkan ketidakselesaan dan ketidakamanan penuaan. Di sini kita akan mengkaji asal usul supernova kontemporari dan anti penuaan ini serta banyak aplikasinya.

Apakah faedah utama Botox?

Walau bagaimanapun, banyak lagi aplikasi yang mungkin mengejutkan anda. Sebagai contoh, kebanyakan pesakit menganggap Botox adalah terapi suntikan yang hanya digunakan untuk mengawal tanda-tanda dan gejala penuaan. Botox mempunyai latar belakang yang ganjil. Asal-usulnya berasal dari neurotoksin (bakteria clostridium botulinum) yang terdapat di dalam tanah sesekali. Ia menghasilkan botulisme dan melumpuhkan pengambilan keracunan makanan. Tetapi botox disampaikan kepada masyarakat perubatan pada tahun 1970-an sebagai ubat terapi untuk pelbagai jenis penyakit fizikal. Pada mulanya, saintis dan penyelidik berusaha menyembuhkan mata silang dengan menggunakan produk tersebut. Mereka mengesan kelemahan otot frontal antara mata (glabella) serta pengurangan kerutan dan kerutan.

Dari mana asalnya?

Botox Cosmetic adalah jenis toksin botulinum yang dipatenkan. Botox dilesenkan pada tahun 1989 untuk tujuan perubatan seperti terapi mata silang dan kekejangan leher atau pengurangan kontrak. Telah disetujui FDA sejak tahun 2002 untuk suntikan kosmetik "antara kening" (glabella). Kaki Crow disetujui pada tahun 2013, tetapi mereka digunakan untuk fungsi itu selama bertahun-tahun. Ia memberi manfaat sekarang untuk mengurangkan migrain kekerapan (pengurusan migrain). Ia juga dapat digunakan untuk mencegah garis-garis halus dan keriput terbentuk. Di samping itu, anda akan melambatkan proses penuaan dengan melindungi kulit daripada terkena pergerakan otot yang berulang.

Bagaimana Botox berfungsi?

Botox dianggap sebagai neuromodulator, tanpa mengira penyakit yang digunakan. Ini menunjukkan bahawa racun melumpuhkan atau "membeku" unit otot tertentu sebentar. Pergerakan otot kembali sepanjang tempoh bulan, tetapi ia adalah hebat "touch-up" teknik tanpa kulit atau otot kecederaan. Botox menyekat pembebasan neurotransmitter aktif otot kolinergik dan menyekat tindakan otot di lokasi yang disasarkan. Selama beberapa bulan, neuron secara beransur-ansur diperbaharui, menyebabkan garis-garis itu muncul kembali. Neuromodulatory sama suntikan termasuk Xeomin Estetik dan Dysport berjenama ubat-ubatan. Walau bagaimanapun, ini masih toksin botulinum jenis A murni dan kepekatan yang sedikit berbeza dengan dos yang berbeza-beza. Diperlukan kira-kira dua minggu untuk mendapatkan kesan terbaik dari suntikan Botox anda. Selepas itu, hasilnya berlangsung antara tiga hingga enam bulan sehingga lawatan lain diperlukan.

Pesakit melihat dan merasa lebih baik Botox membantu.

Botox melonggarkan beberapa otot di bahagian depan wajah, mengurangkan atau menghilangkan kerutan dan kedutan pada satu tarikh. Oleh kerana anda tidak dapat mengerutkan kening anda dengan sengaja atau tidak sengaja kerana otot tidak akan menguncup, anda akan kelihatan muda dan segar.

Pada akhirnya, anda kurang cenderung untuk mengembangkan corak keausan pada wajah dari masa ke masa dengan suntikan Botox yang kerap atau dua tahunan.

Sekiranya anda ingin mengekalkan kesan ekspresif anda, cuba corak suntikan yang berbeza dan dos yang lebih rendah. Botox berfungsi, bagaimanapun, untuk mencegah, mengurangkan dan mengekalkan. Semasa anda mengunjungi pejabat kami untuk berunding, kami akan bertanya kepada anda mengenai objektif, keinginan, kebimbangan, dan pengalaman sebelumnya yang disesuaikan dengan keperluan unik anda.

Lif yang tidak beroperasi

Tubuh dipengaruhi oleh penurunan berat badan, usia, dan penyakit kronik. Oleh itu, kami menganjurkan menggabungkan Botox dengan pengisi wajah seperti Juvederm. Di kebanyakan kemudahan pembedahan kosmetik, pasangan ini akan memberi anda "facelift tanpa pembedahan" untuk pecahan.

Juvederm dan pengisi wajah yang berkaitan boleh membantu ciri-ciri wajah yang ceroboh atau tidak menyenangkan semasa terapi ini. Sebagai tambahan, pesakit mungkin meminta botox (dan pengisi seperti Juvederm) untuk menunda gejala penuaan sebagai rawatan pencegahan.

Kami juga menggunakan Juvederm dengan mengangkat wajah tanpa pembedahan untuk meningkatkan ciri wajah tertentu, seperti menjadikan tulang pipi lebih menonjol. Pakar percaya bahawa suntikan wajah adalah sumber sebenar orang muda.

Penggunaan kesihatan perubatan Botox

• Suntikan dosis dos Botox yang digunakan di pelbagai bahagian badan dapat membantu: • Pengurusan migrain digunakan untuk mengurangkan kekerapan gejala migrain. • Pundi kencing yang aktif. Terlalu aktif. • Mata melintang (strabismus). • Dia memusingkan kelopak mata (blepharospasm). • Kekejangan otot di leher (dystonia serviks, yang mungkin dirawat dengan Myobloc, toksin botulinum jenis B). • Gejala sklerosis berganda (MS), seperti kekejangan anggota badan. • Berpeluh berlebihan di ketiak, telapak tangan, dan telapak kaki (hiperhidrosis). • Air liur atau air liur berlebihan (untuk orang dewasa dengan sialorrhea kronik). • Dan banyak lagi! Dan banyak lagi! Setiap tahun, saintis menemui penggunaan dan aplikasi baru. Kesan negatif Botox yang jarang berlaku mungkin termasuk kelumpuhan otot di luar kawasan yang dirawat. Selain itu, bengkak, kabur, dan sakit kepala tempatan lebih kerap berlaku pada beberapa hari pertama selepas pembedahan pertama anda.

Rawatan Botox Kebimbangan dan Kemurungan Sosial

Botox tidak diresepkan atau digunakan untuk rawatan tekanan . Botox, bagaimanapun, dapat mengurangkan ketegangan di kawasan yang kita rawat, oleh itu dapat mengurangkan tekanan psikologi atau fizikal. Botox adalah penyembuhan rawatan yang berkesan apabila kegelisahan dan ketegangan di wajah timbul akibat usia, mencairkan gigi, atau tekanan di bahagian depan dan rahang. Masalah yang berkaitan dengan tekanan dapat diatasi dengan Botox.

Botox juga boleh menyumbang kepada kegelisahan sosial .

Ekspresi wajah berkait terus dengan emosi anda. Contohnya, apabila anda mengalami ketakutan, kebencian, dan kesedihan, otak anda menyebarkan impuls ke seluruh tubuh - mesej ini menyebabkan ketegangan otot yang menghasilkan garis tipis dari masa ke masa. Botox menghentikan pengecutan otot dan menenangkan sistem saraf. Selepas operasi Botox, perasaan yang tidak menyenangkan sebenarnya menjadi lebih sukar, dan keseluruhan fisiologi anda berubah akibatnya. Orang yang telah menjalani suntikan Botox kelihatan lebih bahagia, lebih sihat, dan lebih selesa. Walaupun marah, keletihan, dan kesal - sukar untuk menatap cermin dan tetap dalam keadaan tidak baik.

Masa Depan Botox

Pengilang Botox telah menyatakan niat untuk menilai ubat tersebut sebagai terapi kemurungan. Penyelidikan sebelumnya menunjukkan bahawa lebih daripada 50 peratus peserta kajian mendapat rawatan yang berkesan dan baik.

Secara umum, orang yang mempunyai rawatan Botox merasa lebih selamat dalam persekitaran sosial. Mereka tahu bahawa kerana sakit kepala yang tidak menyenangkan, mereka tidak perlu membatalkan makan tengah hari dengan rakan. Anda tidak merasa malu di tempat kerja atau pada tarikh mengenai kemungkinan keringat berlebihan.

Orang-orang ini mendakwa bahawa lebih mudah keluar dan menghadiri aktiviti. Spontaniti lebih selesa dan senang. Anda tidak perlu mencari di mana kemudahannya atau meletakkan sebungkus tisu ke mana sahaja anda pergi. Pesakit juga mengalami kenaikan harga diri kerana mereka merasa lebih baik dan kelihatan lebih muda dan lebih menarik. Suntikan Botox tidak mempunyai banyak kelemahan kerana tidak membahayakan kesihatan jangka panjang atau prestasi kognitif anda dan tidak memerlukan anestesia.

SOALAN YANG BANYAK DITANYA:

1. Berapa kerap anda mesti mendapat botox?

Anda harus mendapatkan terapi botox tiga hingga empat bulan sekali. Kesan Botox biasanya berlangsung hingga tiga hingga empat bulan. Walaupun begitu, jika otot muka anda mula berlatih untuk berkurang, tempoh terapi mungkin lebih besar daripada tiga atau empat bulan. Oleh itu, sangat penting untuk berunding dengan pakar bedah untuk mengembangkan strategi rawatan khusus. Suntikan Botox selamat untuk penggunaan berterusan, dengan syarat bahawa pakar bedah yang merawat berkelayakan dan mahir oleh dewan. Kami mengesyorkan anda untuk bercakap dengan Dr. Sean Boutros di My Houston Surgeons sekiranya anda memikirkan terapi ini. Buat temu janji.

2. Berapa kerapkah anda mendapat Botox untuk kedutan?

Anda harus mendapatkan suntikan botox anda untuk kedutan setiap tiga hingga empat bulan. Botox untuk kedutan sering bertahan 3-4 bulan . Mungkin ada pesakit dalam jangka masa 2 bulan dalam jangka masa yang lebih lama, 4-6 bulan atau lebih pendek. Buat pertama kalinya, biasanya diperhatikan bahawa ia mungkin tidak lama begitu lama tetapi mungkin bertahan lebih lama setelah rawatan kedua. Setiap orang mempunyai pengalaman yang unik dan mungkin berbeza hasilnya.

3. Berapa kerapkah anda mendapat Botox di sekitar mata anda?

Menurut Mayo Clinic, suntikan Botox mengambil masa kira-kira tiga hari untuk menghasilkan faedah yang jelas di mata anda . Otot di sekitar mata anda mungkin merehatkan selepas beberapa hari. Kesannya biasanya berlangsung selama 3 hingga 4 bulan.

4. Berapa kerap anda mesti mendapat botox untuk migrain?

Anda akan menerima banyak suntikan Botox di kepala dan leher anda setiap 12 minggu untuk mengurangkan atau mencegah sakit kepala dari migrain . Anda mungkin memerlukan 30-40 tangkapan secara keseluruhan, dan di setiap sisi kepala anda, anda akan mendapat jumlah yang sama. Anda mungkin memerlukan suntikan tambahan di sana jika anda mengalami ketidakselesaan migrain di tempat tertentu.

5. Adakah anda harus terus mendapatkan Botox sebaik sahaja anda mula?

Namun, setelah anda memulakan terapi Botox anda lagi, anda akan kembali lancar sekiranya anda memutuskan untuk tidak menerima Botox lagi (MENGAPA anda melakukannya sendiri), anda akan perhatikan bahawa garis yang anda cegah mula memperdalam otot anda dan akhirnya menjadi terpampang di kulit anda.

6. Adakah Botox membuat anda kelihatan lebih tua setelah habis?

Tidak, donat Botox membuat anda kelihatan lebih tua setelah habis. Dari perspektif perubatan , setelah kesan Botox dikeluarkan, wajah anda TIDAK akan kelihatan lebih tua. Sebenarnya, yang sebaliknya berlaku dengan pasti. Suntikan Botox membantu anda membersihkan mata, dahi, dagu dan lain-lain dari kerutan yang tidak diingini.

7. Adakah Botox tahan lebih lama apabila anda mendapatnya?

Menggunakan Botox secara rutin, faedahnya mungkin tetap sama dengan setiap dos untuk jangka masa yang lebih lama. Ini kerana botox melumpuhkan otot untuk mengelakkan anda menggunakannya . Sekiranya anda tidak menggunakan otot, anda akan menjadi lebih pendek dan lebih kecil. Ini menunjukkan bahawa untuk mendapatkan kesan yang sama, anda mungkin memerlukan lebih sedikit rawatan Botox dari masa ke masa.

8. Siapa yang tidak sepatutnya menerima Botox?

Menurut FDA, Orang yang berumur di bawah 18 tahun ke atas tidak boleh melakukan botox. Lebih-lebih lagi, orang yang alergi terhadap bahan botox dan botox tidak layak mendapat rawatan botox. Sebelum mendapatkan botox anda, beritahu doktor anda mengenai sebarang penyakit mata, penyakit kulit, atau penyakit jantung yang anda alami.

9. Apa yang dibeli oleh 20 unit Botox kepada anda?

Botox adalah seunit kos. Setiap unit berharga, rata-rata, antara $ 10 dan $ 15. Apabila anda memperoleh sehingga 20 syarikat di dahi anda, anda mungkin melihat sekitar $ 200 hingga $ 300 untuk terapi depan mendatar.

10. Apakah pilihan alternatif untuk Botox?

Alternatif Botox • Suntikan lain. • FaceXercise • Akupunktur. • Tompok muka. • Vitamin. • Krim muka. • Kulit kimia. "

KESIMPULAN :

Botox adalah protein yang berasal dari bakteria bernama Botulinum toxin yang digunakan oleh pakar sejak sekian lama untuk merawat kedutan wajah dan proses penuaan. Botox adalah nama jenama racun yang dibuat oleh bakteria Clostridium botulinum. Terdapat jenama yang berbeza, seperti Dysport dan Xeomin. Botox adalah istilah yang biasa anda dengar berdasarkan fakta bahawa itu adalah racun botulinum utama yang dapat disuntik. Anda harus mendapatkan terapi botox tiga hingga empat bulan sekali. Kesan Botox biasanya berlangsung hingga tiga hingga empat bulan. Walaupun begitu, jika otot muka anda mula berlatih untuk berkurang, tempoh terapi mungkin lebih besar daripada tiga atau empat bulan. Oleh itu, sangat penting untuk berunding dengan pakar bedah untuk mengembangkan strategi rawatan khusus.

ARTIKEL BERKAITAN