Betty White adalah pelawak Amerika yang pernah membintangi 'The Mary Tyler Moore Show,' seorang gadis berwarna dan Hot di Cleveland selama lebih dari lapan ratus tahun dalam bidang seni. Dia berumur 99 tahun sekarang. Betty White merayakan kehidupan yang melimpah, berusia 99 tahun pada 17 Januari 2021. Dia pelawak , penulis, pelakon Amerika yang hebat, dan penyokong keselamatan dan kesihatan haiwan. Dia memperoleh banyak anugerah dan berjaya dalam kerjaya. Betty bekerja keras. Pada mulanya, dia menghadapi penolakan juga tetapi kemudian dia mendapat banyak penghargaan. Profesion White bermula lebih dari 80 tahun yang lalu pada tahun 1939 , sejurus selepas tamat sekolah menengah.

Siapa Betty White?

Pada akhir 1930-an, Betty White memulakan karier televisyennya. Pada tahun 1950-an, dia membintangi Life with Elizabeth dan sebagai selebriti TV dia mempertahankan reputasinya dengan menghadiri wawancara, drama panggung dan drama. Tahun 1970-an mengikuti sekuel lama dari The Mary Tyler Moore Show, White utama dalam salah satu rancangan TV paling popular abad berikutnya dengan projek The Golden Girls. Kejayaannya berterusan hingga 80-an dan kemudian 90-an, pada tahun 2010 Betty White berhubung dengan pelakon Hot di Cleveland. Dan tahun 2010 juga merupakan penyampai terbesar Saturday Night Live, setelah memicu perjuangan di Facebook untuk mengetengahkannya.

Kehidupan dan pekerjaan awal

Betty white dilahirkan pada 17 Januari 1922 di Oak Park, Illinois. Dia satu-satunya anak Horace dan Tess White. Tess White adalah jurutera elektrik dan pembantu rumah. Dia berpindah ke Los Angeles bersama keluarganya ketika Betty White berusia dua tahun. Betty White memulakan kerjayanya sebagai pembantu di stesen televisyen serantau. Dia memulakan siri televisyen pertamanya, Life with Elizabeth pada awal 1950 - an , yang dia hasilkan bersama dengan George Tibbles. "Dia menulis siri itu dan saya menghasilkannya," kata Betty White kepada wartawan Hollywood. "Di Hollywood saya adalah salah satu pengeluar wanita pertama." Asas permainan ini berasal dari bingkai yang pernah dibuatnya di televisyen tempatan. Betty White hadir sebagai tetamu istimewa di rancangan seperti United States Steel Hours dan Petticoat Junction sambil meneruskan kerjanya di televisyen . Dia adalah salah satu kegemaran tuan rumah rancangan bual bicara Jack Paar, yang sering menemaninya di Tonight Show, dan membuat penampilan tepat pada waktunya di acara permainan sebagai Kata Laluan. Pada tahun 1961, dia bertemu suami ketiganya, Allen Ludden, dalam pementasan.

Populariti TV

Karya Betty White mendapat banyak dorongan dari siri televisyennya yang seterusnya, The Mart Tyler Moore Show. Orang kulit putih menunjukkan kepada penonton bahawa selepas senyumannya yang indah, mereka membuat olok-olok membosankan semasa bermain Sue Ann Nivens. Perwatakannya telah diperkenalkan sebagai pasangannya kepada bintang drama, Mart Tyler Moore, di ruang berita Minneapolis. Walaupun tidak mengikuti rakan sekerjanya, Sue Ann dapat diandalkan untuk membuat lelucon, namun menyentuh, muncul dengan bayaran Morey. Betty White telah memenangi dua anugerah kerana kerjanya yang luar biasa dalam siri ini. Berbeza dengan wataknya Sue Ann, dalam pertunjukan popular The Golden Girls pada tahun 1980-an, Betty melakonkan Rose NY Lund yang disayangi dan setia, serta rakan-rakannya Rue McClanahan, Bea Arthur dan Estelle Getty. Acara ini telah dipaparkan dalam kehidupan empat rakan , senior, wanita, dan kejayaannya telah membuktikan bahawa ada penonton program yang menampilkan watak dewasa. Selama tujuh musim di udara, siri ini muncul di tengah-tengah siri persembahan berprofil tinggi, dan menerima banyak anugerah, termasuk Anugerah Emmy Betty White yang lain.

Kerja Terkini

Pada tahun 1992, setelah The Golden Girls meninggalkan udara Betty White tiba di lokasi sementara, Istana Emas. Dia bernasib baik sebagai bintang istimewa, tiba dengan sejumlah program televisyen. Pada tahun 1996, dia bahkan membintangi The John Larroquette Show, memperolehnya satu lagi Anugerah Emmy. Baru-baru ini, Betty White telah menerapkan peraturan dari semasa ke semasa di David E. Kelley's Boston Legal dan dalam siri Bold dan yang mempesona. Pada tahun 2009, dia juga membintangi drama komedi pendukung The Proposal, yang dibintangi oleh Sandra Bullock dan Ryan Reynolds.

Kerjaya Betty White kembali menggegarkan pada tahun 2010 semasa dia bekerja secara berkala selama bertahun-tahun. Dia juga masuk ke iklan bar gula-gula lucu semasa tahun Super Bowl, yang dengan cepat menjadi kegemaran penonton. Terima kasih banyak atas prestasi Facebook bahawa Betty White mungkin telah menjadi wanita tertua yang menjadi tuan rumah Saturday Saturday Live. Pada mulanya dia ragu-ragu untuk melakukan pertunjukan itu, menjelaskan kepada Newsweek bahawa itu adalah "perkara paling mengerikan yang pernah saya lakukan." Ia sangat lucu, tetapi ia adalah satu cabaran.

Kembali ke siri

Betty White kembali ke televisyen dalam siri yang membintangi watak dalam rancangan Hot Hotand, yang dibintangi oleh selebriti Valerie Bertinelli, Jane Leeves, dan Wendie Malick. Pada mulanya dia hanya menandatangani juruterbang, tetapi kemudian dia mengaitkan watak. Dia mengatakan kepada Newsweek, "Ini hanya pertunjukan besar. Komunikasi kanak-kanak perempuan sangat baik. "Betty White akhirnya menikmati gelombang kejayaannya baru-baru ini. Dia juga menangkap Betty White's Off They Rockers, selain pekerjaannya di Hot di Cleveland. Rancangan kamera rahsia ini, yang disiarkan di televisyen dari tahun 2012 hingga 2017, membanggakan sekumpulan penghibur gembira yang membuat lelucon ke generasi muda. Untuk kerjanya dalam program pada tahun 2012 White juga menerima pencalonan Anugerah Emmy.

Pada tahun 2012, dia menyambut ulang tahunnya yang ke-90 dengan semua ciri khas selebriti televisyen. PBS menyiarkan Betty White; Tuan rumah TV pertama pada bulan Ogos 2018. Orang yang kembali mengingat 80 tahun dia bekerja di industri televisyen, cemerlang untuk siri pertamanya, wataknya yang unik dalam The Mary Tyler Moore Show dan The Golden Girls, dan peremajaannya sebagai penatua bodoh dalam dirinya tahun-tahun kemudian. Belum bersedia untuk jatuh ke dalam penyesalan sekarang, pelakon itu telah mengaitkan senarai Toy Story 4 yang luar biasa tahun 2019, yang menampilkan mainan bermain macan tutul bernama Bitey White, sebelum disenarai pendek untuk filem kontroversial dalam filem percutian seumur hidup tahun hadapan.

Kehidupan peribadi

Betty White mengatakan kepada The Hollywood Journalist pada tahun 90-an bahawa "Saya harus terus meniru supaya saya dapat terus melakukan kerja penggalangan dana saya!" haiwan cintanya yang berlebihan. Dia telah bekerja dengan Kebun Binatang Los Angeles dan asas Morris Animals selama lebih dari empat ratus tahun. “Saya sebenarnya adalah seluas hidup lama yang diberkati. Sebahagian hidup saya bekerja di bidang yang saya sayangi dan separuh lagi bekerja dengan haiwan. " Selain menjadi pelakon dan aktivis, Betty White juga seorang penulis. Sepanjang tahun 1980-an dan 1990-an dia menulis banyak buku, termasuk tahun 1987 Betty White In Person dan 1995s Here We Go Again; My Life in Television, yang diterbitkan semula pada tahun 2010. Dia juga meminta perjanjian dua buku dengan GP Putnam's Sons pada tahun 2010. Kumpulan pemeriksaan Betty White baru-baru ini mengenai kehidupan dan profesionnya, If You Ask Me dikeluarkan pada tahun 2011 . Karya seterusnya My Life at the Zoo; Betty dan rakan-rakannya keluar pada musim gugur itu. Dia berkahwin tiga kali; Betty White mengatakan bahawa suaminya yang ketiga, Allen Ludden, adalah cinta dalam hidupnya. Mereka berkahwin pada tahun 1963 tetapi Allen meninggal pada tahun 1981. Dia sudah berkahwin dengan juruterbang Perang Dunia II Dick Barker dan ejen dramatik Lane Allen.

Namanya Betty, bukan Elizabeth

Betty White adalah satu-satunya anak Christine Tess dan eksekutif syarikat ringan Horace Logan White. Dalam kisah hidupnya If You Ask Me, orang kulit putih menggambarkan orang tuanya menamakannya "betty" khasnya kerana mereka tidak menyukai banyak nama samaran lain yang diperoleh dari "Elizabeth" mengabaikan Beths anda, Lizaz anda, Ellies anda. Dia adalah Betty.

Dia adalah pemegang rekod dunia Guinness

Pada tahun 2014, edisi pendaftaran, Betty dianugerahkan sari kata profesion TV terbesar untuk seorang pelakon untuknya lebih dari 70 tahun dalam rancangan TV. Sebelum setahun, Guinness menyediakan profesion TV terbesar untuk seorang artis kepada hos TV Britain lama Bruce Forsyth. Seperti pada tahun 1939, kedua-duanya memulai profesion mereka, mereka akan sama dengan sari kata, sekiranya mereka tidak dipisahkan mengikut jantina.

Penampilan televisyen pertamanya hilang sejarah

Malah Betty tidak dapat mengingat nama rancangan yang dilancarkannya pada tahun 1939. Tetapi dalam pertemuan dengan Guinness Book of the World Records, dia menggambarkan kehidupan yang berubah-ubah, dengan mengatakan, "Saya menari di rancangan TV eksplorasi, pertama di pantai barat, di pusat bandar Los Angeles. Saya mengenakan gaun kelulusan sekolah menengah saya dan bawahan pelajar Beverly Hills High kami, Harry Bennett, dan saya menari Merry Window Waltz.

Peningkatan awal populariti Betty White tergendala oleh Perang Dunia II

Betty White bekerja di teater , radio, dan sebagai model sebelum dia beraksi di televisyen. Tetapi dengan Perang Dunia II, dia berdiri di atas cita-citanya dan menghubungkan Perkhidmatan Sukarela Wanita Amerika. Hari-harinya didedikasikan untuk membekalkan bekalan melalui trak PX di seluruh Hollywood Hills, tetapi malam-malamnya habis digunakan untuk menari inspirasi yang dilemparkan untuk memberikan pengiriman besar kepada pejuang yang akan dihantar. Pada masa itu, dia mengatakan kepada Cleveland Magazine, "itu adalah waktu yang tidak biasa dan tidak seimbang dengan segalanya."

Tayangan rancangan TV pertamanya adalah pada awal 1950-an

Menyelenggarakan bersama rancangan AL Jarvis di Hollywood on Television panduan untuk White mengeluarkan kenderaannya sendiri, Life with Elizabeth. Sebagai produser wanita tunggal, dia mendirikan pertunjukan itu bersama-sama dengan munculnya penulis-penulis George Tibbles, yang telah meneruskan kerjanya pada rancangan-rancangan tersayang seperti Dennis The Menace, Leave It To Beaver, dan The Munsters. Walaupun pertunjukan ini tidak banyak diingat hari ini, pada tahun 1951 ia berjaya mendapat Betty White pencalonan Emmy pertamanya sebanyak 21. Dari jumlah tersebut, dia memenangi anugerah lima kali.

Betty White suka perbarisan

Betty White menganjurkan Perbarisan Hari Kesyukuran NBG'S Macy bersama Bonanza's Lorne Greene dari tahun 1962 hingga 1971. Tetapi itu bukan semua. Dia juga merupakan penganalisis warna untuk acara tahunan Roses Parade NBG selama 20 tahun. Namun, ketika reputasinya berkembang di CBS's The Mary Tyler Moore Show, NBG menyimpulkan bahawa mereka mesti menarik White dari kereta mereka. Ini keputusan yang mengecewakan bagi White, yang mengatakan kepada orang-orang, "Saya hanya duduk di rumah dengan perasaan tidak senang, menyaksikan orang lain melakukan perarakan saya pada Hari Tahun Baru saya."

Dia telah tiga kali berkahwin

Betty White dan pasangan pertamanya, Dick Barker, telah berkahwin dan cepat bercerai. Mereka bercerai pada tahun yang sama, 1945. Setelah empat bulan, di ladang ayam Ohio di luar bandar Barker, White melarikan diri kembali ke Los Angeles dan profesionnya sebagai seniman. Tidak lama kemudian, dia bertemu dengan Lane Allen, yang menjadi pasangannya pada tahun 1947, dan bekas pasangannya pada tahun 1949 setelah dia memasukkannya untuk meninggalkan showbiz. Sehingga tahun 1963, dia tidak akan berkahwin lagi, setelah dia jatuh cinta dengan tuan rumah rancangan Allen Ludden .

Dia bertemu dengan suami ketiganya melalui Kata Laluan

Sparkling Betty White adalah tepat waktu di orbit pertunjukan permainan, tetapi dia bertemu dengan pasangan ketiganya pada tahun 1961 ketika dia menjadi tamu di Password, yang dihoskan oleh Allen Ludden. Walaupun Betty pada mulanya menolak cincin kontrak perkahwinan Allen, pasangan itu tetap bersama hingga kematiannya pada tahun 1981. Hari ini, selebriti Hollywood Walk of Fame mereka duduk bersama.

Betty White mengikuti uji bakat untuk peranan Blanche di Golden Girls

Pencipta siri ini menganggap Betty White sebagai watak gadis berpakaian kostum kerana dia telah lama melakonkan watak Sue Ann Nivens yang kuat di The Mary Tyler Moore Show. Di antara mereka, mereka memperhatikan Rue McClanahan untuk karya Rose NY Lund yang pedesaan negara jahil kerana karyanya sebagai Vivian Harmon yang cantik tetapi keliru di Maude. Pengarah Jay Sandrich tidak berminat untuk diperibadikan, jadi dia meminta keduanya untuk mengubah peraturan dalam uji bakat. Dan seperti itu, sejarah The Golden Girl dibuat.

Sekiranya dia bukan pelakon, dia telah menjadi penjaga zook

"Hands down" pada wawancara 2014 yang dia akui. Ini mesti mengejutkan mereka yang menyedari ketenaran White sebagai peminat dan aktivis haiwan . Dia tidak hanya berusaha untuk mengunjungi kebun binatang serantau di mana sahaja dia boleh pergi, tetapi juga dia adalah penyokong gerakan Pergerakan Pembaruan Haiwan Pertanian dan kumpulan Friends of Animal serta rakan dewan Los Angeles, yang telah menyumbang "puluhan ribu dolar "Sejak 40 tahun kebelakangan ini. Dia membina garis kemeja-T yang faedahnya diberikan kepada Morris Animal Foundation pada tahun 2010.

Dia mewariskan watak dalam As Good as It Gets kerana adegan kekejaman haiwan

Betty White dipersembahkan oleh Beverly Connelly, ibu di layar untuk Helen Hunt, dalam filem pemenang anugerah As Good as Ti Gets. Tetapi kekasih haiwan yang setia itu ketakutan dengan pemandangan di mana anti-wira salib Jack Nicholson melemparkan seekor anjing kecil ke lereng sampah di bangunan flatnya. Betty White menerangkan di The Joy Behar Show bahawa, "sepenuhnya saya dapat bayangkan adalah semua orang di luar sana menonton filem itu ... dan jika ada anjing di bangunan itu yang menggeram dan orang tidak suka booming! Mereka melakukannya. " Dia mengerang kepada pengarah James L. Brooks dengan harapan dapat memotong adegan. Sebaliknya, dia tetap melakonkan watak Shirley Knight dalam watak itu.

Operasi Facebook menjadikan Betty wanita tertua yang pernah menjadi tuan rumah Saturday Night Live

Kumpulan Facebook yang dikenali sebagai Betty White To Host SNL ... Mohon? Mengumpulkan begitu banyak peminat hampir satu juta, dan begitu banyak pengiktirafan bahawa pencipta eksekutif SNL Lorne Michaels gembira dapat mewujudkannya. Betty White mencipta rekod baru, pada usia 88 tahun. Episodnya, di mana sejumlah elum wanita pertunjukan kembali, juga memenangkan analisis kemarahan, dan memberikan pertunjukan tertinggi dalam 18 bulan. White memenangi Emmy kelima untuk persembahan ini.

Dia adalah orang tertua yang mendapat pilihan Emmy

White memperoleh genuflection Emmy untuk Host yang luar biasa untuk Reality pada tahun 2014, atau Reality-Encounter Program untuk pertunjukan lelucon yang berpusat pada warga tua Betty white's Off They Rockers. Dia berusia 92. Dia juga memiliki rekod untuk jarak terbesar antara pilihan Emmy, antara 1951 pertama dan terakhir.

Dia suka makanan Junk

Penyelesaian untuk penuaan dengan cantik tidak ada kaitan dengan makanan kesihatan kerana White sangat risau. Pada tahun 2011, pelakonnya yang terkenal di Cleveland menunjukkan kebiasaan menyegarkan White, "dia makan Red Vines, hot dog, kentang goreng dll. Jika itu penting, mungkin dia memelihara kerana semua bahan pengawet," kata pelakon Wendie Malick , "Dia makan licorice merah, sangat bodoh.

Dia mahukan Robert Redford

White pernah memberikan wahyu berani ini; "Balasan saya untuk apa-apa di bawah sinar matahari, seperti apa yang belum anda lakukan dalam perniagaan yang selalu anda inginkan? Adakah Robert Redford. Walaupun dia memiliki lebih dari 110 pujian filem dan televisyen di atas filemnya, orang kulit putih tidak pernah bekerja dengan Out of Africa Celebrities, yang berusia 14 tahun lebih muda.

Ringkasan

Betty white dilahirkan pada 17 Januari 1922 di Oak Park. Setelah menamatkan pengajian di Beverly Hills High School pada tahun 1939. Dia berusaha menceburkan diri dalam perniagaan pertunjukan. Dia menghentikan profesinya ketika Perang Dunia II meletus. Selepas perang, dia mencuba filem tetapi kerap menolak kerana tidak cukup menarik. Dia mendapat peluang di radio. Dia menjadi terkenal kepada pendengar radio dan akhirnya mendapat persembahannya sendiri. White telah menganugerahkan gelaran profesion TV terpanjang untuk penghibur Rancangan TV pertamanya adalah pada awal 1950-an. walaupun pertunjukan ini tidak banyak dikenang hari ini tetapi pada tahun 1951 ia memperoleh White sebagai pencalonan Emmy pertamanya sebanyak 21. Ketika kemasyhurannya berkembang di The Mary Tyler Moore Show GBS, NBG memutuskan mereka mesti menarik Betty dari Parade mereka. Itu adalah keputusan yang mengecewakan Betty. Dia telah berkahwin tiga kali. Pasangan pertamanya bernama, Dick Barker, berkahwin pada tahun 1945 dan kemudian bercerai pada tahun yang sama. Suami keduanya adalah Lane Allen, yang menjadi pasangannya pada tahun 1947 dan mereka bercerai pada tahun 1949. Kemudian dia jatuh cinta pada tahun 1963, dengan tuan rumah pertunjukan Allen Ludden. Dia adalah pasangan ketiganya. Dia menemuinya di rancangan Kata Laluan. Mereka berpasangan tinggal bersama sehingga kematiannya pada tahun 1981. Betty White pada mulanya menjalani uji bakat untuk watak Blanche dalam The Golden Girls. Sekiranya dia bukan pelakon, dia sudah menjadi penjaga zook. Dia adalah orang tertua yang mendapat pencalonan Emmy. Dia suka makanan ringan. Kini dia berusia 99 tahun.

Soalan Lazim

1-Berapakah wang yang bernilai Betty White?

Dari Betty White Show hingga Golden Girls hingga Toy Story 4, pelakon Hollywood berusia 98 tahun adalah ikon global. Dia telah menghabiskan masa berabad-abad untuk membina profesionnya. Jadi, kekayaan bersihnya 75 juta dolar diperoleh dengan baik.

2- Adakah Betty White adalah anak tunggal?

Betty berkata, membesar sebagai anak tunggal "Saya adalah satu-satunya anak yang gembira dalam kurungan." Tetapi dia mempunyai saudara dan saudari berkaki empat. Dia belajar mencintai semua makhluk hidup semasa percutian musim panas keluarga di High Sierras. Semasa kecil, selalu ada binatang peliharaan di sekitar rumahnya.

3-Adakah Betty White masih hidup?

Kami dapat mengesahkan Betty White masih hidup dan sihat! Bintang TV itu menyambut ulang tahunnya yang ke - 99 lebih kurang dua bulan yang lalu pada 17 Januari.

4-Berapakah umur Betty White dari The Golden Girls?

Gadis emas Amerika, Betty White, merayakan hidupnya yang banyak dan panjang, berusia 98 tahun pada hari Jumaat. Gadis emas Amerika, Betty White, meraikan hidupnya yang banyak, menjadi 99 pada 17 Januari 2021.

5-Siapa yang berkahwin dengan Betty White?

Perkahwinan pertamanya adalah dengan Dick Barker pada tahun 1945, dan mereka bercerai pada tahun yang sama pada tahun 1945. Perkahwinan keduanya adalah dengan Lane Allen. Mereka berkahwin pada tahun 1947 dan bercerai setelah dua tahun pada tahun 1949. Dia jatuh cinta dengan Allen Ludden pada tahun 1961 setelah sekian lama. Dia berkahwin dengannya pada tahun 1963 dan dia meninggal pada tahun 1981.

6- Adakah Betty White adalah gadis emas terakhir?

Betty White berlakon di The Golden Girls, sebuah rancangan TV mengenai sekumpulan wanita tua yang tinggal bersama dan lelucon bodoh yang mereka hadapi. Betty kini berusia 99 tahun dan ahli terakhir dari The Golden Girls.

7-Adakah Betty White bermain piano?

Dia benar-benar tidak dapat bermain piano, itulah cara terbaik pelakon Betty. Pelakon dan humor yang memenangi anugerah telah membuat persembahan selama tujuh abad, yang merangkumi "The Golden Girls" yang ditonton dari tahun 1985 hingga 1992. Bintang TV yang sangat dikagumi adalah mengenai empat wanita tua yang berkongsi rumah di Miami.

8-Apa yang dimakan oleh Betty White?

Menurut Yummy, Betty White telah menyatakan secara adil tentang makanan yang sangat disukainya. Dia telah menggambarkan cinta French Fries, kentang kentang, vodka, soda, dan anggur licorice merah. Semua itu terdengar vegan menarik bagi kami.

9- Berapa lama Betty White dan Alan berkahwin?

Perkahwinan mereka tinggal hanya lapan bulan. Betty White memberitahu Newsweek bahawa dia "tidak dapat menggodam" tinggal bersama ibu bapa Barker di ladang ayam Ohio mereka dan diminta untuk membunuh ayam untuk makan malam sehingga dia mengakhiri barang dan kembali ke California.

10- Adakah Betty White pernah mempunyai Anak?

"Saya memperhatikan profesion saya" jelas Betty dalam wawancara sebelumnya. Difahamkan, Betty dan Allen tinggal bersama selama kira-kira dua abad, sehingga kematian Allen pada tahun 1981. Dia dan Betty mengangkat tiga anak, David Martha dan Sarah, dari perkahwinan Allens sebelumnya dengan Margaret McGloin.

11- Adakah Betty White vegetarian?

Betty White memberitahu Harper's Bazaar bahawa "Saya tidak makan makanan yang sempurna" dia sering melewatkan sarapan . Makan tengah hari biasanya adalah hot dog dan kentang goreng atau sesuatu yang sama terkutuk.

12- Adakah Betty White di PETA?

Golden Girl Betty White baru-baru ini mempublikasikan ketidaksukaannya dengan kumpulan haiwan yang betul, orang kerana perlakuan moral terhadap Haiwan PETA ...... namun, Betty telah bekerja dengan syarikat itu pada masa lalu, bertindak dalam pernyataan perkhidmatan awam anti-bulu dengan pasangannya Golden Girls .

13-Adakah Betty White Scandinavia?

Kakek leluhurnya berasal dari Denmark dan neneknya adalah orang Yunani, dengan musim bunga yang lain berbahasa Inggeris dan Welsh (kedua neneknya adalah orang Kanada). Keluarga Betty White menetap di Alhambra, California , pada tahun 1923 ketika dia berusia lebih dari satu tahun, dan kemudian ke Los Angeles semasa kesedihan yang luar biasa.

14- Bagaimana The Golden Girls berakhir?

Final siri berjam-jam The Golden Girls dikeluarkan pada 9 Mei 1992. Dalam episod itu, Dorothy bertemu dan mengahwini bapa saudara Blanche, Lucas, yang dimainkan oleh Leslie Nielsen. Dia kemudian berpindah ke Hollingsworth Manor di Atlanta bersama pasangan barunya.

15- Bilakah Betty White terakhir kali dilihat di khalayak ramai?

Betty White kembali ke Anugerah Emmy Primetime pada tahun 2018. Dengan lapan Emmy dan 24 pencalonan namanya, selebriti itu mendapat sorakan semasa kedatangannya di pentas. Ini menandakan kedatangannya yang terakhir untuk umum, walaupun secara profesional sejak itu dia meminjamkan suaranya ke "Toy Story" pada tahun 2019.

Artikel berkaitan