Berapa umur Bulma dengan baik bermula pada usia 16 tahun, kemudian pada usia 19 tahun semasa Tienshinhan Saga, dan kemudian pada usia 22 tahun semasa Piccolo Jr Saga. Lima tahun telah berlalu sejak permulaan Dragon Ball Z, jadi dia kini berusia 27 tahun. Fakta hubungan menarik Bulma dengan Vegeta.

Selepas 11 bulan di Vegeta Saga, dia sudah pasti berusia 28 tahun. Umur Bulma sedikit kacau. Dia dilahirkan pada tahun 733, dan dia bertemu dengan Goku pada tahun 749, ketika dia berusia 16 tahun. Ini dibantah oleh War of Gods. Bulma nampaknya berusia 38 dalam kedua-dua filem dan DBS menceritakan semula filem itu, walaupun pada kenyataannya ia berlaku pada Umur 778, menjadikannya berusia 45 tahun. Seseorang mungkin berpendapat bahawa dia berbohong mengenai usianya, tetapi memberinya keengganan untuk bertindak balas ketika tanya, dan betapa marahnya dia saat ini, kemungkinan besar dia tidak sengaja mengaburkan usia sebenarnya karena kecewa, tetapi seperti yang aku katakan sebelumnya, ini bertentangan dengan garis masa.

Bulma akan berusia 40 tahun semasa Tournament of Power, filem Broly, dan Galactic Patrol Prisoner Arc jika dia mengatakan yang sebenarnya tentang menjadi 38 pada masa itu. Semua ini berlaku pada tahun 780, jadi usia sebenarnya adalah 47 tahun mengikut garis masa. Pengungkapan dalam filem Broly bahawa Bulma mengumpulkan bola naga untuk berharap menjadi 5 tahun lebih muda, dan mungkin telah melakukannya pada masa lalu, semakin merumitkan keadaan. Sekiranya ini berlaku, dia mungkin ingin berusia 7 tahun lebih muda daripada 5, yang akan menjelaskan mengapa dia mengaku berusia 38 dan bukan 45 tahun jika dia merujuk pada usia fizikalnya dan bukannya usia berangka.

Berikut adalah fakta mengenai hubungan vegeta dan bulma:

1. Impian Mengganggu Bulma Mengenai Vegeta:

Bulma sudah melihat kemampuan Vegeta untuk membunuh, jadi dapat dimengerti bahawa dia akan segera memperhatikannya. Bulma mempunyai visi tentang Vegeta mengejarnya untuk Dragon Balls yang selesai sebelum dia menyerangnya ketika mereka berdua berada di Namek. Mimpi buruk itu segera memudar ketika Bulma menumpukan perhatian pada Frieza, tetapi itu bukan kali terakhir dia bermimpi tentang Saiyan.

Bulma adalah salah satu orang pertama di Bumi yang melakukan pemanasan kepada Vegeta setelah kembali. Dia menjadi sangat terpikat dengannya sehingga dia memberitahu Yamcha tentang mimpi yang dia miliki tentang mencium Saiyan. Perkara ini menjadi lebih tidak selesa kerana Bulma dan Yamcha bersama-sama pada masa itu. Namun, nampaknya mimpi itu merupakan bayangan dari perkara-perkara yang akan datang.

2. Chi-Chi Ditawarkan Untuk Menukar Suami Dengan Bulma:

Oleh kerana ini adalah penampilan ringkas di Dragon Ball, dapat difahami jika anda melupakannya. Pemandangan antara Bulma dan Chi-Chi ini selalu baik untuk ketawa ketika melihat semula kisah Buu. Semasa menunggu Goku, Chi-Chi memperhatikan bahawa Bulma nampaknya sangat prihatin terhadap Goku. Oleh kerana mereka saling kenal sejak kecil, ini tidak mengejutkan, tetapi Chi-Chi menafsirkannya sebagai daya tarikan.

Chi-Chi menawarkan untuk menukar suami dengan Bulma, tetapi kebanyakannya hanya gurauan. Dia mengakui bahawa Vegeta tidak begitu ramah, tetapi dia boleh dipercayai. Vegeta hadir untuk tawaran dan tidak dapat menahan diri dari ketawa. Memandangkan kedua-dua wanita mempunyai hubungan yang sama dengan orang-orang Saiyans, mungkin tidak begitu aneh. Selain itu, ketika Goku masih muda, dia memiliki kemampuan luar biasa untuk berakhir dalam situasi seksual dengan Bulma.

3. Vegeta mengakui tarikannya kepada keperibadian Bulma yang memaksa:

Di Super, Vegeta secara terang-terangan mengakui hal ini, tetapi memandangkan betapa singkatnya, mudah untuk mengabaikan fakta bahawa dia mengesahkan sesuatu yang sudah lama diketahui tentang orang-orang Saien: mereka tertarik dengan pasangan yang berkeinginan kuat. Bulma dan Chi-Chi kedua-duanya terkenal berkepala panas dan mendominasi, jadi ini adalah sesuatu yang banyak disukai oleh peminat. Namun, sangat menarik untuk mendengar Vegeta secara bebas mengaku bahawa Bulma menarik kepadanya kerana dia berdiri dengannya.

Walau bagaimanapun, sukar untuk mengetahui apakah Vegeta hanya menggeneralisasikan pilihan peribadinya kepada semua orang Saiyan yang lain. Ibu bapa Goku, Bardock dan Gine, nampaknya tidak sepadan dengan definisi Vegeta, berdasarkan apa yang kita lihat mengenai mereka. Gine digambarkan sebagai seorang suri rumah daripada seorang pahlawan. Namun, Chi-Chi dan Bulma menjaga rumah mereka, sehingga Gine dapat memiliki sisi yang lebih kejam yang belum kita lihat.

:large_orange_diamond: Baca Juga:

Bugs Bunny Characters Tonton Kartun dalam talian Percuma Kartun Terbaik untuk Kanak-kanak

4. Vegeta tidak pernah dikalahkan oleh sesiapa yang menyerang Bulma:

Vegeta, seperti Goku, tidak berminat mendapatkan pekerjaan bergaji kerana dia lebih suka berlatih. Vegeta percaya bahawa sumbangannya kepada rumah tangga seimbang kerana dia adalah pemain pertahanan, tetapi rekod prestasi di kawasan ini tidak bagus. Tindakan vegeta ini telah menunjukkan cintanya kepada Bulma dan status hubungannya dengan Bulma.

Ini dapat dilihat sejauh Dragon Ball Z, ketika Bulma dan Baby Trunks hampir diletupkan dari langit oleh Android 20, tetapi Vegeta tidak banyak menyelamatkannya. Vegeta menjadi lebih berperikemanusiaan dari masa ke masa, tetapi keinginannya untuk membalas dendam Bulma tetap tidak menentu. Setelah Buu membunuh Bulma, dia sedikit berjaya menuntut dendam terhadap penjahat itu.

Semua orang ingat Vegeta marah dan menyerang Beerus setelah yang terakhir menampar Bulma, tetapi Vegeta kalah dalam pertarungan dengan cepat. Kemudian, ketika Frieza muncul kembali di Super dan mengancam Bulma dengan melepaskan letupan tenaga padanya semasa pertarungannya dengan Goku, Vegeta berjaya menghindari letupan itu tetapi tidak pernah mengalahkan Frieza. Akhirnya, Bulma berusaha menundukkan Zamasu dengan berpura-pura tertarik kepadanya, hanya untuk Zamasu yang membuatnya tidak sedarkan diri. Vegeta berjuang untuk mengalahkan Zamasu sekali lagi, meninggalkannya dengan catatan suram dalam mempertahankan isterinya.

5. Nama Bulma Dughter:

Sekiranya anda biasa dengan karya Akira Toriyama, anda akan tahu bahawa dia menamakan wataknya mengikut tema (contohnya, semua kaum Frieza mempunyai nama yang berkaitan dengan kesejukan), tetapi jika anda bukan peminat sayur, anda mungkin akan ketinggalan ia. Vegeta pada mulanya keberatan ketika Bulma mengumumkan bahawa dia dan anak perempuan Vegeta akan dipanggil Bulla dalam episod Super. Dia mengatakan bahawa dia mahu memanggilnya Eschalot mengikut watak Saiyan. Walaupun kebanyakan orang tidak pernah mendengar tentang eschalot, itu hanyalah bawang.

Ini berkaitan dengan kenyataan bahawa semua Saiyans berdarah murni Dragon Ball mempunyai nama yang berkaitan dengan sayur-sayuran. Tetapi, kerana Bulla bukan Saiyan tulen, dapat difahami bahawa ini akan ditutup. Walaupun anda tidak tahu apa itu eschalot, banyak orang mendapati kepala Bulla pada dasarnya digambar seperti bawang, jadi jenaka itu disampaikan. Bulla benar-benar merupakan kata yang berarti Bra, tetapi Eschalot akan menjadi nama yang lebih baik kerana semua orang dalam keluarga Bulma diberi nama pakaian dalam.

:arrow_right: Soalan Lazim:

Bulma mungkin berumur di bawah umur kronologinya 47 tahun, kerana tidak jelas berapa kali dia ingin menjadi lebih muda atau apakah dia pernah ingin menjadi lebih muda. Namun, karena bola naga masih siap digunakan ketika diperlukan (yang cukup sering), dia mungkin hanya melakukannya sekali atau dua kali.

1. Berapakah umur Bulma dan Vegeta?

Vegeta berumur 30 tahun, ketika berusia 29 tahun. Oleh kerana tekad Vegeta dalam latihan, jurang usia antara mereka meningkat lima tahun lagi. Super Bulma kini berusia 47 tahun, dan Vegeta berusia 53 tahun dalam kisah Universal Tournament.

2. Berapakah umur Bulma dan Goku?

Kisah ini dikatakan berlaku sepuluh tahun sebelum babak pertama Dragon Ball, dan Bulma dikatakan berusia lima tahun pada masa itu, sementara Goku berusia tiga tahun. Goku berumur dua belas tahun ketika manga bermula, dan Bulma berusia enam belas tahun.

3. Berapa umur Bulma masa depan?

Pada permulaan Sejarah Trunks, Future Bulma berumur sekitar 45-47 tahun (dengan kata-katanya sendiri dia telah berusia 37 tahun selama 10 tahun).

4. Berapakah umur Goku pada masa ini?

Perlu diingat bahawa Goku belum berumur secara fizikal sehari dalam tujuh tahun terakhir kerana secara teknikalnya dia tidak hidup sama sekali. Goku berusia 37 tahun, tetapi dia tidak hidup selama lapan tahun di alam semesta Dragon Ball, menurut kedua kematiannya.

5. Adakah Vegeta Suka Bulma?

Vegeta sangat memuja Bulma. Vegeta juga menyebutkan bahwa dia tertarik pada Bulma bukan hanya kerana sifatnya yang dominan, tetapi juga kerana kecantikan fizikalnya. Selepas itu, mereka berdua berkahwin dan mempunyai seorang lagi anak, Bulla, bersama.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Kesimpulan:

  • Berapa umur Bulma dan Hubungan fakta menunjukkan kepada kami maklumat yang sangat menarik. Bulma bermula pada usia 16 tahun, kemudian pada usia 19 tahun semasa Tienshinhan Saga, dan kemudian pada usia 22 tahun semasa Piccolo Jr Saga. Lima tahun telah berlalu sejak permulaan Dragon Ball Z, jadi dia sekarang berusia 27 tahun. Setelah 11 bulan di Vegeta Saga, dia hampir pasti berusia 28 tahun. Setahun setengah berlalu di Trunks Saga (setahun setengah berlalu di sagama Namek dan Frieza), jadi dia 29/30. Tiga tahun lagi telah berlalu di Android Saga, menjadikannya 32/33.

  • 7 tahun lagi telah berlalu di Buu Saga, menjadikannya 39/40. Kemudian, kira-kira 4 tahun setelah ingatan Majin Buu dipadamkan dari fikiran Bumi, Bulma bertukar menjadi 45 (ingatan Majin Buu dipadamkan dari fikiran semua orang setengah tahun selepas kematian Kid Buu.) Antara sagas Perang Dewa dan Kebangkitan F, dia berusia 46 tahun tahun. Antara Kebangkitan F dan penyakit Pan, satu tahun lagi telah berlalu, dan dia sekarang berumur 47 tahun. Dia berumur 47 tahun menjelang akhir Mega.

:large_orange_diamond: Artikel berkaitan:

Karakter Disney dengan Kacamata Anime Ova Anime yang digemari Apakah 10 Pokemon Terkuat? Banyak Episod ada di Fairy Tail?