Berapa umur sponge bob pada tahun 2021?

Tarikh lahir Well SpongeBob Square Pant pada 14 Julai 1986. Episod "No Free Rides" menunjukkan lesennya sekali lagi dengan tarikh lahir yang sama, jadi ia diambil sebagai rasmi. Oleh itu, berdasarkan umur sponge bob pada tahun 2021 adalah 35

SpongeBob

Umur SpongeBob pada tahun 2021

SquarePants adalah kes khas, kerana usia watak utama telah ditunjukkan secara ringkas, tetapi logik kartun membuatnya agak membingungkan. SpongeBob dan syarikat telah berada di layar TV di seluruh dunia selama 20 tahun sekarang dan masih tidak menunjukkan tanda-tanda berhenti segera kerana siri ini sedang menikmati musim ke-12 dan telah diperbaharui untuk yang ke-13, menjadikannya salah satu yang paling lama berjalan Siri animasi Amerika. Dalam episod "Sleepy Time" diberikan lesennya dalam episod dari tahun 2000 dan 2001.

Berapa umur SpongeBob yang sering ditanya dalam internet. Umur sebenar SpongeBob adalah 35 dalam rancangan yang tayang perdana pada 17 Julai 1999.

Namun nampaknya pencipta rancangan Hillenberg telah menjaga usia SpongeBob tidak jelas. Hillenburg pernah bergurau bahawa dia berumur 50 tahun. Dia menjelaskan bahawa SpongeBob sebenarnya tidak mempunyai usia tertentu, tetapi dia cukup tua untuk bersendirian dan masih bersekolah di sekolah berperahu.

Pembuatan Seluar Spongebob Square:

:small_blue_diamond: Stephen Hillenburg pada asalnya membingkai versi awal watak SpongeBob Square Pants pada tahun 1984, semasa dia mengajar dan mempelajari biologi marin di tempat yang kini menjadi Orange County Marine Institute di Dana Point, California.

:small_blue_diamond: Dalam jangka masa ini, Hillenburg terpesona dengan animasi, dan menulis sebuah buku komik berjudul The Intertidal Zone yang dibintangi oleh pelbagai bentuk makhluk laut humanoid, yang kebanyakannya akan berubah menjadi watak SpongeBob SquarePants termasuk "Bob the Sponge", yang merupakan tuan rumah bersama komik dan menyerupai span laut yang sebenarnya berbanding SpongeBob.

:small_blue_diamond: Pada tahun 1987, Hillenburg meninggalkan institusi ini untuk mengejar impiannya menjadi animator. SpongeBob SquarePants disuarakan oleh Rodger Bumpass, Tom Kenny, Clancy Brown, Mr. Lawrence, Jill Talley, Carolyn Lawrence, Bill Fagerbakke, Mary Jo Catlett dan Lori Alan. Sebilangan besar watak one-off dan latar belakang disuarakan oleh Dee Bradley Baker, Sirena Irwin, Bob Joles, Mark Fite dan Thomas F. Wilson.

:small_blue_diamond: Sebagai tambahan kepada pemeran siri pelbagai selebriti dari pelbagai profesi telah menyuarakan watak tetamu dan peranan berulang.

Watak Sponge bob

Zaman watak kartun sering menjadi misteri atau boleh menjadi sangat rumit kerana kebanyakan watak tidak berumur tidak kira berapa lama siri mereka aktif di televisyen kita, dan yang lain tidak pernah mengungkapkan usia mereka.

Apakah watak Spongebob?

Spongebob adalah siri televisyen komedi animasi Amerika yang dicipta oleh pendidik sains marin dan animator Stephen Hillenberg untuk saluran Nickelodeon. Siri animasi terpanjang kelima, popularitinya menjadikannya francais media.

  • Ia adalah siri yang diberi nilai tertinggi untuk ditayangkan di saluran Nickelodeon. Francais media telah menjana lebih dari 13 bilion dolar hasil dagangan untuk Nickelodeon. Nama watak berasal dari "Bob the Sponge".

  • Hillenburg tahu bahawa nama watak itu masih harus mengandungi Sponge sehingga penonton tidak akan salah menganggapnya sebagai "Cheese Man". Pada tahun 1997, dia memutuskan untuk menggunakan nama "SpongeBob" dengan SquarePants sebagai nama keluarga, dengan yang terakhir merujuk pada bentuk persegi karakter dan memiliki cincin yang bagus untuknya.

  • Siri ini menunjukkan pengembaraan dan perjuangan watak utama dan rakan-rakan akuatiknya di bandar bawah laut fiksyen Bikini Bottom. SpongeBob adalah span [laut] yang berfungsi sebagai tukang goreng di Krusty Krab, yang merupakan restoran makanan segera yang terkenal dengan burger khasnya, Krabby Patty. Dia dicirikan oleh keceriaan dan sikap kekanak-kanakannya, dan dipengaruhi oleh watak komik lain, termasuk Stan Laurel dan Pee-Wee Herman.

  • Stephen Hillenburg pada mulanya mengandung watak-watak SpongeBob SquarePants versi awal pada tahun 1984, semasa dia mengajar dan mempelajari biologi marin di Institut Laut Orange County di Dana Point, California.

  • Selama tempoh ini, Hillenburg menjadi tertarik dengan animasi, dan menulis sebuah buku komik berjudul The Intertidal Zone yang dibintangi oleh berbagai bentuk makhluk laut antropomorfik, yang kebanyakannya akan berubah menjadi watak SpongeBob SquarePants, termasuk "Bob the Sponge", yang merupakan tuan rumah bersama komik dan menyerupai span laut yang sebenarnya Pada tahun 1987, Hillenburg meninggalkan institusi ini untuk mengejar impiannya untuk menjadi animator.

  • SpongeBob adalah span laut yang baik hati, tidak bersalah, dan dinamik. Dia tinggal di kota bawah laut Bikini Bottom bersama makhluk akuatik seperti manusia yang lain. Dia bekerja sebagai tukang masak goreng di restoran makanan segera tempatan, Krusty Krab, tempat dia terikat dengan obsesif menunjukkan ketaatan di atas restoran lain.

  • Bosnya adalah Eugene Krabs, ketam tamak yang tetap memperlakukan SpongeBob seperti anak lelaki. Squid ward Tentacles, gurita, dan jiran SpongeBob yang tidak berperikemanusiaan, berfungsi sebagai juruwang restoran. Hobi SpongeBob termasuk memancing ubur-ubur juga berlatih karate dengan rakannya Sandy Cheeks (tupai dari Texas) dan meniup gelembung.

  • SpongeBob sering dilihat berkeliaran dengan rakan baiknya bernama bintang laut Patrick Star, salah seorang jirannya. SpongeBob tinggal di nanas tenggelam dengan siput peliharaannya bernama Gary. Sorakannya yang tidak terbatas sering membawanya untuk melihat hasil dari banyak percubaan dan keperibadian orang-orang di sekelilingnya lebih bahagia daripada yang sebenarnya.

  • Dia percaya misalnya, bahawa Squid ward Tentacles menikmati syarikatnya walaupun dia jelas tidak menyukai dia (walaupun mereka terbukti akrab dalam kejadian yang jarang berlaku dalam siri ini). Matlamat terbesar SpongeBob dalam hidup adalah mendapatkan lesen memandu dari sekolah berperahu Puan Puff tetapi dia sering panik dan terbabas ketika memandu kapal.

Baca Juga 1. Berapa Umur Tayangan Spongebob?

Penciptaan watak SpongeBob

Patrick, Pearl, Mr. Krabs, dan wad Squid adalah watak lain yang dibuat oleh Hillenburg untuk persembahan itu. Sebilangan besar ciri mereka berdasarkan pengalaman Hillenburg selama berada di Ocean Institute atau mereka terinspirasi oleh sifat spesies mereka.

Keperibadian Patrick melambangkan sifat bintang laut menurut Hillenburg mereka kelihatan "bodoh dan lambat" tetapi "sangat aktif dan agresif" dalam kenyataannya, seperti Patrick dalam siri ini. Hillenburg mendapat inspirasi dari bekas pengurusnya di restoran makanan laut semasa mencipta Mr Krabs. Menurutnya, pengurus ini berkepala merah, berotot, dan bekas tentera memasak ciri-ciri ini semua disesuaikan dengan watak Krab.

Keputusannya untuk merancang Pearl dipengaruhi oleh pengawasannya secara berkala semasa jam paus di Ocean Institute dan juga kerangka cetacea di institut ini. Dia menarik Pearl dengan kepala hampir geometri yang besar sebagai rujukan kepada paus sperma yang mempunyai ukuran otak terbesar dari haiwan yang masih ada di Bumi.

Dia merancang bangsal Squid sebagai gurita kerana spesies berbentuk pir berbentuk gurita, katanya memiliki "kepala bulat yang besar dan Squidward menganggap dia seorang intelektual jadi tentu saja dia akan memilikinya".

Hillenburg menarik Squidward dengan enam tentakel kerana animasi lebih mudah untuk menariknya dengan enam kaki dan bukannya lapan. Terdapat watak sokongan dan minor lain dalam siri ini juga.

Ringkasan:

Siri ini berkisar pada watak tajuk dan pemeran ensemble rakan akuatiknya. SpongeBob SquarePants telah menjadi yang paling popular di kalangan kanak-kanak dan orang dewasa. Perwatakan tersebut telah memberikan respon positif dari pengkritik media dan sering disebut sebagai salah satu watak kartun terhebat sepanjang masa.