berapa umur spongebob SpongeBob SquarePants adalah animasi Amerika . Siri ini menceritakan pengembaraan dan usaha watak tajuk dan rakan-rakan akuatiknya di bandar bawah laut fiksyen Bikini Bottom . Siri animasi Amerika yang paling lama berjalan kelima, popularitinya menjadikannya francais media. Ia adalah siri bertaraf tertinggi yang disiarkan di Nickelodeon dan [ViacomCBS Domestic Media Networks] harta yang paling banyak diedarkan. Pada akhir tahun 2017, francais media telah menjana pendapatan dagangan berjumlah $ 13 bilion untuk Nickelodeon.

Banyak idea siri ini berasal dari The Intertidal Zone , sebuah buku pendidikan yang tidak diterbitkan yang Hillenburg buat pada tahun 1989 untuk mengajar para pelajarnya tentang kehidupan bawah laut, Dia mula mengembangkan SpongeBob SquarePants menjadi siri televisyen pada tahun 1996 setelah pembatalan Dia berpaling kepada Tom Kenny, yang telah bekerja dengannya dalam siri itu, untuk menyuarakan watak tajuk. SpongeBob pada mulanya akan diberi nama SpongeBoy, dan siri yang dipanggil SpongeBoy Ahoy! ; kedua-duanya diubah kerana namanya sudah ditandakan.

Nickelodeon mengadakan pratonton untuk siri ini di Amerika Syarikat pada 1 Mei 1999, setelah menayangkan [1999 Kids 'Choice Awards]. Siri ini secara rasmi ditayangkan pada 17 Julai 1999. Ia mendapat pujian kritis di seluruh dunia sejak tayangan perdana dan telah mendapat populariti yang sangat besar pada musim kedua. Sebuah filem pilihan , [The SpongeBob SquarePants Movie] , dirilis di pawagam pada 19 November 2004. Adaptasi filem kedua, [The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water] , diikuti pada 6 Februari 2015. Filem ketiga dan prekuel untuk siri televisyen, The SpongeBob Movie: Sponge on the Run , dilancarkan di pawagam Kanada pada 14 Ogos 2020 diikuti dengan tayangan perdana berdasarkan video-on-demand dan [CBS All Access SpongeBob SquarePants telah memenangi pelbagai anugerah termasuk: enam [ Anugerah Annie], empat [Anugerah Emmy, 17 [Anugerah Pilihan Kanak-kanak], dan dua. Siri ini telah terlibat dalam beberapa kontroversi awam termasuk spekulasi mengenai orientasi seksual yang dimaksudkan oleh SpongeBob. [Muzik Broadway] berdasarkan siri yang dibuka pada tahun 2017 untuk siri kritikal Three spin-off, Kamp Koral: SpongeBob's Under Years , sebuah projek tanpa judul berdasarkan watak Squidward Tentacles, dan The Patrick Star Show , sedang dikembangkan mulai tahun 2020 .

Berapakah umur SpongeBob SquarePants

Susunan TV SpongeBob SquarePants berumur 22 tahun selepas 2021. Pertama anda harus ingat bahawa di sini saya membincangkan spongeBob squarepants menunjukkan usia bukan watak. Namun, ketika membincangkan watak spongeBob, usianya sama rahsia dan boleh dibingungkan. Di tempat kejadian? Waktu mengantuk ?, SpongeBob memberikan izinnya yang menunjukkan bahawa Dia dibawa ke dunia pada 14 Julai 1986. Pengaturan ini secara rasmi disiarkan pada 17 Julai 1999 yang akan menjadikan kosmetik pada masa SpongeBob berusia 14 tahun masih belum berlaku. mantap. Memang SpongeBob berumur 14 tahun

Berapa umur SpongeBob selepas 2021?

Di tempat kejadian? Sleepyhead Time ?, SpongeBob diberi izin memandu, yang mendedahkan dia dibawa ke dunia pada 14 Julai 1986. Tempat kejadian? Tiada Perjalanan Percuma? menunjukkan izinnya sekali lagi dengan tarikh lahir yang setara, jadi ia diambil sebagai rasmi. Walau apa pun, itu akan berarti SpongeBob berusia 13 tahun ketika persetujuan itu dibuat secara sah (17 Julai 1999), jadi dia mengejar kedudukan di Krusty Krab pada usia yang sangat muda? dan dia mendapatnya. Sekiranya tarikh dan waktu udara dalam pengaturan sesuai, dan undang-undang Amerika Syarikat berlaku untuk Bikini Bottom, pada saat itu SpongeBob tidak akan bekerja secara sah di Krusty Krab sejak awal pengaturan, dan Mr. Krabs akan mengalami kesukaran yang besar (bukan berarti dia akan memikirkannya. Dia hanya memerlukan wang tunai).

Mungkin kerana fakta bahawa nombor tidak betul-betul berkoordinasi, tarikh lahir SpongeBob dihapuskan dari penampilan tambahan izinnya (atau apa-apa arkib lain yang biasanya termasuk), dengan cara ini lebih sesuai dengan susunan peluncuran. kursus acara dan rasional animasi kuno di mana watak tidak pernah berumur. Semua perkara dipertimbangkan, ada persamaan umur SpongeBob dan cara hidup dan wataknya: dia cukup dewasa untuk hidup sendirian dan membuat kenangan penuh, namun dia masih remaja. Sehubungan dengan dia pergi ke Sekolah Berperahu, cukup saja dia terus berlanjutan dan tidak akan berhenti sehingga dia mendapat izinnya. Akhirnya, usia asli SpongeBob tidak sepenuhnya jelas, jadi dia boleh menjadi seperti muda, tua, atau tidak tahan seperti yang diperlukan oleh setiap penonton. Tambahan pula, siapa tahu: mungkin tisu laut dari usia Bikini Bawah dengan cara yang tidak dijangka.

Berapa umur Gary dari spongeBob squarepants

Garold "Gary" Wilson, Jr. adalah siput laut peliharaan SpongeBob SquarePants dan haiwan peliharaan yang paling diperhatikan dalam susunan itu. Dia tinggal bersama SpongeBob di rumah nanasnya di 124 Conch Street. Gary disuarakan oleh Tom Kenny dan pertama kali muncul di lokasi percontohan, "Help Wanted." Dia akhirnya ditambahkan ke Main Model Pack pada 22 Mac 2000 dan mendapat salah satu daripada sepuluh watak utama. Dengan cara ini, seperti yang ditunjukkan oleh realiti semasa, watak spongeBob squarepants Gary berumur 21 tahun.

Dia adalah peliharaan rumah terlatih dengan keistimewaan yang setara dengan kucing, yang paling luar biasa adalah suara "yowl", kerana siput adalah tenggelam sama dengan kucing dalam pertunjukan. Telah dikemukakan bahawa SpongeBob telah memiliki Gary sejak dia masih kecil. Adegan "Rawat!" mengetahui bahawa Gary dipeluk oleh SpongeBob. Dalam "Tiny fish's Pet" SpongeBob mendapati bahawa telah membeli Gary di sampul makhluk itu.

Gary dibuat sebagai watak jenaka kecil yang akan muncul di pondasi ruang SpongeBob, hampir sama dengan kerang peliharaan SpongeBob Shelley. Walau begitu, ketika pengaturannya maju, Gary membangun watak yang lalu dengan mengatakan "melolong."

Gary adalah siput laut dengan cangkang merah jambu dengan bintik-bintik biru keunguan dan belitan merah. Dia mempunyai wayar radio mata yang menyatukan mata hijau merahnya dengan pelajar berwarna oren-merah. Bahagian badannya berwarna biru muda dan usus berwarna hijau. Dia terkenal membuat jejak lumpur ketika merayap. Walaupun dia sering diperhatikan tanpa kaki, "Your Shoe's Untied" mengetahui bahawa dia mempunyai kaki dan memakai kasut. Dia muncul dengan kaki lagi di "SpongeBob's Last Stand," dan ini pada akhirnya berubah menjadi tujuan plot "Gary's Got Legs." Dia juga mempunyai puting susu, yang tidak ditemukan ketika SpongeBob memerahnya dalam "New Digs".