Bagaimana Cara Membuat Sandaran iPhone atau iPad ke Mac, iTunes atau iCloud anda? Proses membuat sandaran data penting bagi rancangan pemulihan bencana (DRP) yang berjaya.

Apa itu Sandaran?

Sandaran merujuk kepada penyalinan fail atau pangkalan data fizikal atau maya ke lokasi sekunder untuk pemeliharaan sekiranya berlaku kerosakan peralatan atau bencana. Proses membuat sandaran data penting bagi rancangan pemulihan bencana (DRP) yang berjaya.

Kaedah Untuk Sandaran iPhone

Orang sering sukar membuat sandaran iPhone. Anda mahu membuat sandaran semua data untuk penggunaan masa depan. Sekiranya telefon dicuri atau hilang, data selamat bersama kami. Dalam siaran ini, anda akan mengetahui cara membuat sandaran iPhone tanpa risau.

Terdapat dua kaedah untuk membuat sandaran semua barang anda dari telefon lama anda: iCloud atau iTunes. Masing-masing boleh dipercayai dan selamat, tetapi pilihan iCloud lebih mudah. Namun, jika anda tidak merasa mengambil masa beberapa minit untuk mengosongkan ruang iCloud tambahan, atau hanya tidak mempercayai Cloud (hai ibu!), Anda boleh menyimpan salinan cadangan pada komputer anda melalui iTunes. Saya akan menunjukkan kepada anda bagaimana melakukan kedua-duanya, langkah demi langkah, di bawah:

Sandarkan dan pulihkan menggunakan iCloud

Buat sandaran iCloud Sebelum anda menuju ke Kedai Apple (atau paling tidak sebelum anda mula menyiapkan peranti baru anda), pastikan anda tersambung ke Wi-Fi, kemudian pergi ke Tetapan> iCloud> Sandarkan pada telefon lama anda dan ketik "Sandarkan Sekarang." Ada kemungkinan anda tidak mempunyai cukup ruang di akaun iCloud anda untuk menampung sandaran yang betul, dalam hal ini anda akan mendapat mesej yang memberi amaran kepada anda.

Pindahkan kad SIM anda Jika peranti baru anda menggunakan kad SIM jenis yang sama dengan yang sebelumnya, alihkannya (gunakan hujung klip kertas yang tajam untuk membuka ruang sebelah). Jika tidak, pasang yang baru yang diberikan oleh pembawa anda.

Pindahkan sandaran iCloud anda ke telefon baru anda

Setelah anda menghidupkan telefon baru anda, geser ke kanan pada layar "Hello" dan ikuti langkah-langkahnya sehingga mendorong anda untuk bergabung dengan rangkaian Wi-Fi. Apabila anda melihat skrin Aplikasi & Data, ketuk "Pulihkan dari Sandaran iCloud" dan tekan "seterusnya". Log masuk ke akaun iCloud anda, pilih versi sandaran terbaru, dan biarkan berjalan melalui proses pemulihan sepenuhnya (ini mungkin memerlukan sedikit masa bergantung pada ukuran sandaran dan kelajuan rangkaian Wi-Fi anda, jadi bersabarlah).

Cara Membuat Sandaran iPhone Ke iCloud

Sekiranya anda membuat sandaran iPhone, iPad, atau iPod touch, anda akan mempunyai salinan maklumat anda untuk digunakan sekiranya peranti anda diganti, hilang, atau rosak.

  1. Sambungkan peranti anda ke rangkaian Wi-Fi.
  2. Pergi ke Tetapan> [nama anda], dan ketuk iCloud.
  3. Ketik butang "Sandaran iCloud".
  4. Ketik Sandarkan Sekarang. Tetap berhubung dengan rangkaian Wi-Fi anda sehingga prosesnya selesai.

Anda boleh memeriksa kemajuan dan mengesahkan cadangan selesai. Pergi ke Tetapan> [nama anda]> iCloud> Sandaran iCloud. Di bawah Sandarkan Sekarang, anda akan melihat tarikh dan masa sandaran terakhir anda.

Sandarkan secara automatik dengan iCloud

Untuk membolehkan iCloud membuat sandaran peranti anda secara automatik setiap hari, inilah yang perlu anda lakukan:

  • Pastikan Sandaran iCloud dihidupkan dalam Tetapan> [nama anda]> iCloud> Sandaran iCloud.
  • Sambungkan peranti anda ke sumber kuasa.
  • Sambungkan peranti anda ke rangkaian Wi-Fi.
  • Pastikan skrin peranti anda terkunci.
  • Pastikan anda mempunyai cukup ruang di iCloud untuk sandaran. Apabila anda log masuk ke iCloud, anda mendapat storan iCloud 5GB secara percuma. Sekiranya anda memerlukan lebih banyak storan iCloud, anda boleh membeli lebih banyak lagi dari iPhone, iPad, iPod touch atau Mac anda.

Cara Membuat Sandaran iPhone ke iTunes

  1. Pergi ke Tetapan [nama anda]> iCloud> Sandaran iCloud.
  2. Hidupkan iCloud Backup. iCloud membuat sandaran iPhone anda secara automatik setiap hari apabila iPhone disambungkan ke kuasa, terkunci dan menggunakan Wi-Fi.
  3. Untuk melakukan sandaran manual, ketuk Sandarkan Sekarang.

Untuk melihat sandaran iCloud anda, pergi ke Tetapan> [ nama anda ]> iCloud> Urus Penyimpanan> Sandaran. Untuk menghapus sandaran, pilih sandaran dari senarai, kemudian ketuk Hapus Sandaran.

Cara Membuat Sandaran iPhone ke Mac

Mungkin, Anda masih melayari Internet dan mencari cara yang mudah dan tepat untuk menyalin atau memindahkan data iPhone anda ke Mac. Nasib baik awak! Di sini anda datang ke tempat yang betul. Dalam catatan ini, anda akan mengetahui 3 cara bagaimana membuat sandaran iPhone, iPad, atau iPod di Mac, Macbook, termasuk menyandarkan muzik, video, foto, aplikasi, ebook, kenalan, mesej, dan sebagainya.

Terdapat 3 penyelesaian untuk ini:

  1. Sandarkan iPhone di Mac melalui Syncios iPhone Manager

  2. Sandarkan iPhone di Mac melalui iTunes

  3. Sandarkan iPhone di Mac melalui Pemindahan Data Syncios

3 penyelesaiannya akan dijelaskan satu persatu

Penyelesaian 1: Sandarkan iPhone di Mac melalui Syncios iPhone Manager

Langkah 1: Muat turun dan pasang Alat Sandaran iPhone percuma untuk Mac.

Cukup muat turun dan pasang Syncios iPhone Backup Tool pada Mac anda. Pastikan iTunes telah dipasang pada Mac anda.

Harap maklum bahawa anda tidak perlu menjalankan iTunes semasa menggunakan Pemindahan Muzik iPhone percuma ini.

Langkah 2: Sambungkan iPhone anda ke Mac.

Pasangkan iPhone anda ke Mac dengan kabel USB, lancarkan perisian sandaran iPhone ke Mac Syncios. Kemudian ia akan memaparkan semua data di iPhone anda, termasuk musik, video, foto, pesan, aplikasi, kenalan, penanda buku, log panggilan, dan catatan.

Langkah 3: Sandarkan Muzik dari iPhone ke Mac.

  1. Klik tab Media di panel kiri dan pilih Muzik dari kanan.
  2. Pilih lagu di iPhone yang anda mahu sandarkan ke Mac. Petua : Tahan kekunci Command untuk memilih banyak muzik, atau Command + A untuk memilih semua lagu dalam satu masa.
  3. Klik butang "Eksport".
  4. Cari lokasi output dan eksport muzik terpilih dari iPhone ke Mac anda.

Penyelesaian 2: Sandarkan iPhone di Mac melalui iTunes

Langkah 1: Tutup iCloud sebelum membuat sandaran.

Sebelum anda membuat sandaran iPhone atau iPad menggunakan iTunes, perlu memastikan iCloud dimatikan pada iPhone atau iPad anda. Anda tidak dapat membuat sandaran menggunakan iTunes apabila iCloud diaktifkan. Pergi ke Tetapan> iCloud> Penyimpanan & Sandaran dan matikan suis Sandaran iCloud.

Langkah 2: Sambungkan iPhone atau iPad ke Mac anda dan lancarkan iTunes.

Petua: jika anda ingin menyegerakkan iPhone anda dengan iTunes menggunakan wi-fi, kemudian pergi ke Tetapan> Umum> Penyegerakan Wi-Fi iTunes dan pilih komputer anda dari senarai. Anda akan melihat pilihan untuk "Segerakkan Sekarang" tetapi secara lalai, peranti iOS akan diselaraskan secara automatik apabila peranti memenuhi tiga syarat: 1) layar terkunci (iaitu, anda tidak menggunakan peranti), 2) peranti disambungkan ke Wi-Fi, dan 3) peranti dipasang ke sumber kuasa.

Langkah 3: Mula Buat Sandaran.

Pilih peranti anda di panel kiri, kemudian klik Sandarkan Sekarang di sebelah kanan.

Penyelesaian 3: Sandarkan iPhone di Mac melalui Alat Pemindahan Data iOS

Langkah 1: Muat turun dan lancarkan Pemindahan Data Syncios.

Transfer Data Syncios membuat sandaran dan memulihkan ke dan dari komputer anda semua maklumat dan fail media penting yang disimpan di telefon pintar anda atau peranti Android yang lain. Program ini akan menyimpan dalam folder di PC anda sebarang video, gambar, kenalan, aplikasi, dan bahkan log panggilan yang disimpan di telefon atau tablet anda tanpa kehilangan kualiti.

Langkah 2: Sambungkan iPhone atau iPad anda ke Mac anda.

Sambungkan peranti iOS anda ke Mac dan Klik pada pilihan Sandaran untuk memunculkan Panel Sandaran

Langkah 3: Pilih data untuk membuat sandaran ke Mac.

Setelah anda memeriksa semua data yang ingin anda sandarkan, klik Seterusnya , Pemindahan Data akan mula membuat sandaran kandungan yang dipilih di telefon anda ke komputer.

Cara Membuat Sandaran Kenalan Pada iPhone

Gunakan boleh membuat sandaran kenalan di iPhone dengan mengikuti langkah mudah berikut:

  1. Pada Skrin utama, ketik Tetapan .
  2. Ketik ID Apple anda di bahagian atas senarai.
  3. Sekiranya diminta, log masuk dengan Apple ID anda.
  4. Ketik iCloud .
  5. Ketik Kenalan untuk menukar ON gelangsar.
  6. Sekiranya diminta, pilih untuk Gabungkan kenalan dengan iCloud.
  7. Ketik aplikasi Sandaran iCloud di bahagian bawah senarai.
  8. Hidupkan iCloud Backup jika dilumpuhkan.
  9. Ketuk Sandarkan Sekarang dan tunggu sandaran selesai.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

1. Bagaimana membuat sandaran iPhone 7?

Penyelesaian 1: Sandarkan iPhone 7 menggunakan iTunes

Sekiranya anda memasang iTunes di komputer, anda boleh menggunakan perisian sandaran terbina dalam yang kuat untuk menyimpan salinan semua maklumat penting anda dengan selamat di komputer anda. Anda hanya boleh membuat sandaran iPhone 7 atau iPhone 7 Plus pada satu komputer. Setelah peranti disambungkan, klik pada Fail> Peranti> Sandarkan untuk memulakan.

Sebagai alternatif, ini juga membolehkan anda mengakses butang "Back Up Now" di bawah Ringkasan di iTunes. Periksa semula kerja anda dengan mengklik menu atas iTunes> Pilihan> tab Peranti. Anda mesti melihat nama peranti dan masa sandaran.

Penyelesaian 2: Backup iPhone 7/7 Plus sekali klik Tanpa Menggunakan iTunes

Untuk membuat sandaran iPhone 7 ke komputer dalam satu klik: Pilih jenis fail yang ingin anda sandarkan di kotak centang tengah> klik "Next".

Program ini menyokong muzik sandaran, log panggilan, SMS / iMessages, foto, video, penanda buku, WhatsApp, ebook, nota, kenalan pada iPhone 4 / 4s / 5 / 5s / 6 / 6s, iPhone SE, dan iPhone 7/7 Plus . Anda boleh memilih jalan sandaran anda dengan mengklik butang “…”.

2. Bagaimana memulihkan iPhone dari sandaran?

  1. Hidupkan peranti anda. Anda mesti melihat skrin Hello. Sekiranya anda sudah menyiapkan peranti anda, anda perlu menghapus semua kandungannya sebelum anda dapat menggunakan langkah-langkah ini untuk memulihkan dari sandaran anda.
  2. Ikuti langkah penyediaan pada skrin sehingga anda mencapai skrin Aplikasi & Data, kemudian ketik Pulihkan dari iCloud Backup.
  3. Log masuk ke iCloud dengan ID Apple anda.
  4. Pilih sandaran. Lihat tarikh dan ukuran masing-masing dan pilih yang paling sesuai. Selepas anda memilih, pemindahan bermula. Sekiranya mesej mengatakan bahawa versi perisian yang lebih baru diperlukan, ikuti langkah-langkah di layar untuk mengemas kini (Sekiranya anda tidak melihat langkah-langkah di layar untuk membantu anda mengemas kini.
  5. Apabila ditanya, masuk dengan ID Apple anda untuk memulihkan aplikasi dan pembelian anda (Jika anda telah membeli kandungan iTunes atau App Store menggunakan beberapa ID Apple, anda akan diminta untuk masuk ke masing-masing). Sekiranya anda tidak dapat mengingati kata laluan anda, anda boleh mengetuk Langkau Langkah ini dan log masuk kemudian. Tetapi anda tidak akan dapat menggunakan apl sehingga anda log masuk dengan Apple ID anda.
  6. Tetap berhubung dan tunggu bar kemajuan muncul dan selesai. Bergantung pada ukuran sandaran dan kelajuan rangkaian, bar kemajuan mungkin memerlukan beberapa minit hingga satu jam untuk diselesaikan. Sekiranya anda memutuskan sambungan dari Wi-Fi terlalu cepat, kemajuan akan berhenti sehingga anda menyambung semula. Sekarang anda boleh menyelesaikan persediaan dan menikmati peranti anda. Kandungan seperti aplikasi, foto, muzik, dan maklumat lain akan terus dipulihkan di latar belakang selama beberapa jam atau hari berikutnya, bergantung pada jumlah informasi yang ada. Cuba kerap menyambung ke Wi-Fi dan kuasa untuk membiarkan prosesnya selesai.

3. Berapa lama masa yang diperlukan untuk membuat sandaran iPhone

Ia bergantung pada jumlah data, keadaan iPhone, dan keadaan Wi-Fi anda. Secara keseluruhan, mungkin diperlukan 30 minit hingga 2 jam untuk membuat sandaran iPhone anda untuk pertama kalinya.

Mari mulakan untuk mengetahui bagaimana ketiga-tiga faktor mempengaruhi masa sandaran iCloud:

  1. Jumlah Data: Masa yang diperlukan untuk membuat sandaran untuk pertama kalinya bergantung pada ukuran fail yang disandarkan (anda boleh mendapatkannya dari tetapan sandaran anda). Contohnya, jika anda mempunyai 3000 foto, beratus-ratus video, atau rakaman, benar-benar memerlukan 1 atau 2 jam atau lebih banyak masa untuk mendapatkan salinan kandungan tersebut.
  2. Keadaan iPhone: Kadang-kadang, orang menyedari bahawa mereka perlu membuat sandaran apabila mereka mendapat mesej yang tidak dapat mengambil gambar lagi. iPhone mengingatkan mereka tentang penyimpanan penuh. Sekiranya storan iPhone anda hampir penuh, ini bermakna prestasinya semakin buruk. Maka sandaran iCloud akan memakan masa lebih lama.
  3. Keadaan Wi-Fi: Sandaran iCloud bergantung pada kelajuan Wi-Fi anda. Kelajuan yang lebih pantas dapat mengurangkan masa sandaran dengan ketara. Contohnya, jika kelajuan muat naik sekitar 1 Mbps maka 1 GB mungkin mengambil masa sekitar 2 jam untuk dimuat naik

Oleh itu, untuk soalan "berapa lama masa yang diperlukan untuk membuat sandaran iPhone ke iCloud", jawapannya adalah, tidak ada jawapan konkrit yang tidak pasti dan pelbagai keadaan. Tetapi secara umum, jika anda mempunyai tabiat sandaran yang baik. Contohnya, jika anda membuat sandaran sekurang-kurangnya sekali seminggu setelah anda mendapat iPhone baru, ia harus dijalankan selama kira-kira 7-10 minit setiap kali.

Kemudian, anda perlu mengetahui item yang disandarkan oleh iCloud secara automatik:

  • Foto dan video dalam Roll Kamera anda
  • Tetapan peranti
  • Data aplikasi
  • Skrin utama dan organisasi aplikasi
  • iMessage, teks (SMS), dan MMS
  • Nada dering
  • Mel Suara Visual

4. Bagaimana cara membuat sandaran foto di iPhone?

Bergantung pada tempat anda menyimpan dan menyusun foto, anda mempunyai beberapa pilihan untuk mengeluarkan gambar dari peranti anda.

Pilihan 1: Gunakan iCloud

Sekiranya anda menggunakan iCloud sebagai tempat utama menyimpan foto, semua yang perlu anda lakukan ialah memastikan akaun iCloud anda membuat sandaran dan menyegerakkan data anda.

Untuk peranti iOS, pergi ke Tetapan> Foto> Foto iCloud dan aktifkan tetapannya.

Sekarang, peranti anda akan memuat naik semua foto anda ke iCloud setiap kali peranti anda menyambung ke Wi-Fi dan bateri dicas. Dengan iOS 11 atau lebih baru, penyegerakan boleh berlaku melalui sambungan selular juga.

Pilihan 2: Gunakan Perkhidmatan Sandaran dan Penyegerakan

Pilihan 2 sama seperti Opsyen 1, hanya menggunakan perkhidmatan dalam talian yang berbeza. Jadi, daripada menggunakan iCloud, kami akan membincangkan pilihan penyegerakan dan penyimpanan fail lain, seperti Dropbox, Google Drive, dan OneDrive.

  1. Pilih perkhidmatan penyegerakan dan penyimpanan fail, buat akaun, dan muat turun aplikasi iOS perkhidmatan.
  2. Log masuk dan cari tetapan yang disebut seperti Muat Naik Kamera, Muat Naik Automatik, atau Sandaran & Penyegerakan. Tetapan ini memuat naik foto dari peranti anda ke perkhidmatan secara automatik. Hidupkannya.
  3. Setelah tetapan dihidupkan dan gambar anda disandarkan, anda boleh menghapusnya dari iPhone anda.
  4. Untuk menghapus gambar dari iPhone anda, buka aplikasi Foto Apple dan pilih Foto dari menu bawah. Ketik Pilih di kanan atas. Ketuk setiap gambar yang ingin anda hapus, kemudian ketuk ikon tong sampah di sudut kanan bawah. Sekarang pergi ke Album> Baru Dipadam. Pilih Pilih dan kemudian Padam Semua.

Pilihan 3: Muat turun Foto ke Komputer dan Sandaran

Pilihan ketiga dan terakhir yang ingin saya tawarkan melibatkan memuat naik foto dan video anda ke komputer terlebih dahulu dan kemudian memindahkannya ke perkhidmatan sandaran dan penyimpanan. Ini adalah penyelesaian terbaik untuk orang yang lebih suka pendekatan langsung.

Ini kaedah yang saya gunakan kerana saya suka melihat gambar saya di komputer yang lebih besar dan memutuskan gambar mana yang akan disimpan atau dibuang sebelum saya memindahkannya ke perkhidmatan sandaran. Ini juga membolehkan saya membuat pengeditan cepat, seperti pemotongan dan pembetulan warna semasa proses.

  1. Sambungkan telefon anda ke komputer dengan kabel pengisian Lightning-to-USB anda. Perhatikan bahawa semasa anda dapat memindahkan gambar tanpa wayar dengan AirDrop, kabelnya lebih cepat dan memberi anda pilihan untuk menghapus foto dari telefon anda secara automatik setelah mereka berpindah ke komputer.
  2. Lancarkan program penyuntingan gambar pilihan anda. Sekiranya anda pengguna Mac, lalai di sini ialah aplikasi Foto yang disertakan dengan Mac anda. Windows merangkumi aplikasi Foto yang serupa, dan penggemar fotografi yang lebih pro-pemikiran mungkin ingin menggunakan Adobe Lightroom di kedua-dua platform.
  3. Import gambar. Sebilangan besar perisian yang menyokong pengimportan foto menawarkan pilihan untuk menghapus semua gambar dari telefon anda setelah pemindahan selesai. Ini mungkin sedikit berbahaya, sekiranya import tidak selesai dengan jayanya. Saya lebih suka mengimport, dan kemudian hanya menghapus fail gambar dari telefon setelah saya yakin pengimportan selesai.
  4. Sekarang kerana anda mempunyai foto dalam program penyuntingan gambar, anda dapat melihatnya dengan mudah dan memutuskan sama ada anda mahu memadam atau mengeditnya.
  5. Langkah terakhir adalah menyeret dan melepaskan gambar ke dalam penyelesaian sandaran pilihan anda, sama ada Kotak, Flickr, IDrive, atau yang lain. Alternatif untuk penyimpanan awan adalah menggunakan peranti storan tempatan yang disambungkan ke awan seperti Western Digital My Cloud atau SanDisk ibi.

Rujukan

Rujukan
  1. Apa itu Sandaran (Sandaran Data)?
  2. Cara membuat sandaran iPhone, iPad, dan iPod touch - Sokongan Apple
  3. Sandarkan iPhone - Sokongan Apple
  4. 3 Cara Membuat Sandaran atau Menyegerakkan iPhone ke Mac | Alat pemindahan iPhone ke Mac percuma
  5. Sandaran & pulihkan: Apple iPhone & iPad pada iOS 11 | Sokongan T-Mobile
  6. Pulihkan iPhone, iPad, atau iPod touch anda dari sandaran - Sokongan Apple
  7. Berapa lama masa yang diperlukan untuk membuat sandaran iPhone ke iCloud .

Gelombang Mikro 1.7 Kw

Seberapa kuat gelombang mikro saya? Adakah ia menyatakan 1.7KW? ^

Jumlah penggunaan tenaga 1.7 kW. Ini tidak bermaksud kekuatan koko gelombang mikro 1.7KW anda, terdapat lebih banyak lagi mengenai struktur litar dan kualiti magenta, semuanya hilang, kuasa kok lebih daripada 1500W.

Kuasa 1.7KW

Satu kilowatt sama dengan 1000 watt

Oleh itu, 1.7 kW = 1700 watt

1.7 kW

Gelombang Mikro 1.7 Kw