Bagaimana kuat mental? Kekuatan mental adalah keadaan kesihatan mental di mana individu menyedari kemahirannya sendiri, dan menangani tekanan hidup tradisional. Mengembangkan kekuatan mental pada individu berputar di sekitar beberapa perkara asas, iaitu pemikiran positif, kawalan diri, visualisasi, penetapan matlamat, dan keyakinan diri. Untuk menjadi kuat dari segi mental, anda mesti mempunyai tahap fleksibiliti, namun tidak semua orang yang serba boleh kuat secara emosional.

Apakah kekuatan mental?

:small_blue_diamond: Kekuatan Mental adalah had seseorang untuk menguruskan tekanan, faktor tekanan, kesukaran, dan keadaan kebebasan di mana mereka mendapatkan diri mereka sendiri.

:small_blue_diamond: Membangunkan kekuatan mental adalah tujuan utama untuk meneruskan kehidupan terbaik anda. Begitu juga, ketika kita pergi ke gimnasium dan mengangkat beban untuk membina otot kita yang sebenarnya, kita juga harus meningkatkan kekuatan emosi kita menggunakan instrumen dan strategi mental.

:small_blue_diamond: Doktor psikologi yang ideal mencadangkan untuk menjalani rutin harian dengan apa yang kita sukai, mempunyai hubungan sosial yang signifikan, dan keyakinan positif . Ini juga membantu dalam kemampuan kita untuk menghadapi cabaran, mencuba perkara baru, dan menyesuaikan diri dengan setiap titik sukar yang mungkin dilalui oleh hidup kita.

:small_blue_diamond: Kekuatan mental merangkumi peningkatan kecenderungan dari hari ke hari yang membentuk otot mental. Ini juga merangkumi penyerahan diri dengan pemikiran negatif yang membuat anda kecewa.

Membangun daya tahan dan kekuatan mental

:small_blue_diamond: Ungkapan "Keserbagunaan", yang digunakan menurut kekuatan emosi positif, benar-benar diperoleh dari merancang, di mana ia menunjukkan keupayaan zat atau objek untuk muncul kembali.

:small_blue_diamond: Begitu juga, ketika artikel material memerlukan kekuatan dan kemampuan menyesuaikan diri untuk mencerminkan, hal yang sama berlaku pada manusia, mereka juga memerlukan sifat-sifat ini untuk menjadi kuat secara mental.

:small_blue_diamond: Untuk menjadi kuat dari segi mental, anda mesti mempunyai tahap fleksibiliti, namun tidak semua orang yang serba boleh kuat secara emosional. Jika anda menganggapnya sebagai analogi, kekuatan akan menjadi gunung, sementara ketahanan mental mungkin merupakan prosedur untuk menaiki gunung itu.

Kaedah untuk mencipta kekuatan mental berputar di sekitar lima topik:

  • Pemikiran positif
  • Kawalan diri
  • Visualisasi
  • Tetapkan matlamat
  • Kawalan Perhatian

:small_blue_diamond: Begitu juga, dengan mengembangkan kekuatan mental, mewujudkan kekuatan mental memerlukan perhatian dan tanggungjawab. Orang-orang yang kuat dari segi intelektual nampaknya dapat mencapai lebih banyak daripada kecerdasan intelektual dan meningkatkan tahap kebahagiaan yang lebih penting.

Kekuatan Mental 4 C:

1. Mengawal.

:small_blue_diamond: Ini adalah sejauh mana anda percaya bahawa anda bertanggungjawab dalam hidup anda, termasuk perasaan, sebab hidup anda. Kami boleh melihat segmen kawalan sebagai keyakinan anda. Untuk menjadi tinggi pada skala Kawalan bermaksud merasa hebat di kulit anda sendiri dan mempunyai kepakaran mengenai identiti anda.

:small_blue_diamond: Anda sudah bersedia untuk mengawal perasaan anda - kurang cenderung untuk membongkar keadaan penuh semangat anda kepada orang lain - dan kurang sibuk dengan perasaan orang lain. Ke bawah di bawah skala Kawalan menunjukkan bahawa anda mungkin merasa seperti kejadian berlaku kepada anda dan anda tidak mempunyai kawalan atau kesan terhadap apa yang berlaku.

2. Tanggungjawab:

:small_blue_diamond: Ini adalah tahap kepekatan anda dan kualiti yang tidak tergoyahkan. Menjadi tinggi pada skala Komitmen adalah memiliki pilihan untuk menetapkan objektif dan pencapaiannya dengan tepat, tanpa dapat dialihkan. Tahap Komitmen yang tinggi menunjukkan bahawa anda boleh diterima dalam membina jadual dan kecenderungan yang mengembangkan pencapaian.

:small_blue_diamond: Skala Komitmen menunjukkan bahawa anda mungkin berfikir bahawa sukar untuk menetapkan dan menumpukan pada objektif atau menyesuaikan jadual atau kecenderungan ciri pencapaian. Orang lain atau keperluan yang bersaing boleh membuat anda cepat kecewa.

3. Cabaran

:small_blue_diamond: Ini adalah sejauh mana anda didorong dan serba boleh. Untuk menjadi yang tinggi dalam skala Cabaran menunjukkan bahawa anda menuju untuk mencapai yang terbaik, dan anda melihat kesukaran, perubahan, dan penderitaan sebagai keadaan yang menjanjikan berbanding dengan bahaya; anda mungkin akan dapat menyesuaikan diri dan lesu. Skala Cabaran menyiratkan bahawa anda mungkin menganggap perubahan sebagai bahaya dan menjauhkan diri dari keadaan ujian daripada rasa kecewa.

4. Kepastian

:small_blue_diamond: Ini adalah sejauh mana anda mempunyai keyakinan terhadap kemampuan anda untuk menjadi mahir dan berkemahiran; adalah keyakinan diri anda dan keyakinan bahawa anda dapat mempengaruhi orang lain. Menjadi tinggi pada skala Keyakinan adalah dengan menerima bahawa anda akan berjaya mencapai matlamat anda dengan berkesan, dan menerima kesukaran sambil mengikuti jadual harian dan memperkuat tujuan anda.

:small_blue_diamond: Skala kepastian menunjukkan bahawa musibah dengan mudah mengganggu anda dan tidak menerima bahawa anda kompeten atau memberi kesan kepada orang lain. Bersama-sama, skala Cabaran dan Keyakinan menangani bahagian Keyakinan definisi Ketangguhan Mental.

:small_blue_diamond: Ciri-ciri ini adalah hak milik seseorang untuk membezakan dan memanfaatkan percutian bertuah dan mempertimbangkan keadaan kebebasan untuk merangkul dan Meningkatkan Kekuatan Mental pada Pelajar .

:small_blue_diamond: Sebenarnya seperti orang tua, pemuda dan pemuda yang kuat dari segi intelek dapat menangani masalah, bangkit dari kekecewaan, dan menyesuaikan diri dengan kesukaran hidup. Mereka kuat dan mempunyai keberanian dan kepastian untuk mencapai kemampuan maksimum.

Bagaimana membina kekuatan mental pada kanak-kanak:

:small_blue_diamond: Menciptakan kekuatan mental pada kanak-kanak sama pentingnya dengan kemampuan lain. Membantu anak-anak dengan mencipta kekuatan mental memerlukan kaedah serampang tiga mata, yang disebutkan di bawah:

  • Gantikan perenungan negatif dengan renungan positif dan lebih praktikal
  • Kawal perasaan mereka supaya perasaan mereka tidak dapat mengawalnya
  • Buat langkah positif.

:small_blue_diamond: Walaupun terdapat banyak metodologi, prosedur disiplin, dan alat instruksi yang membantu anak-anak membina otot psikologi mereka, berikut adalah 10 teknik untuk membantu kanak-kanak dan anak muda dengan membina kekuatan yang mereka perlukan untuk berubah menjadi orang dewasa yang kuat secara intelektual:

1. Kemahiran Khusus

:small_blue_diamond: Mungkin kemudian membuat anak-anak merana atas kesalahan mereka. Pesanan harus diikat dengan menunjukkan kepada anak-anak bagaimana untuk memperbaiki suatu ketika nanti. Daripada disiplin, gunakan hasil yang menunjukkan kemampuan berharga, misalnya pemikiran kritis dan kawalan pemacu. Mencapai matlamat, dan membuat sedikit usaha untuk mencapai objektif anda, dapat membantu membina keyakinan anda.

2. Biarkan Anak Anda Membuat Kesalahan

:small_blue_diamond: Kesalahan adalah bahagian kehidupan dan pembelajaran yang tidak dapat dielakkan. Tunjukkan anak muda atau pelajar anda bahawa ini adalah dan ke mana mereka tidak boleh merasa terhina atau malu kerana salah memahami sesuatu.

3. Tunjukkan Anak Anda Bagaimana Membangunkan Perbincangan Diri yang Sihat

:small_blue_diamond: Adalah mustahak untuk membantu anak muda membangun sudut pandang yang masuk akal dan penuh harapan, dan bagaimana memikirkan semula pertimbangan negatif ketika mereka muncul. Menguasai kepakaran ini sejak awal dalam kehidupan akan membantu mereka menghadapi masa-masa yang menyusahkan.

4. Mendesak Anak Anda Menghadapi Ketakutan Berdepan

:small_blue_diamond: Memperkasakan anak muda untuk menangani perasaan takut mereka secara langsung akan membantu mereka memperoleh kepercayaan besar. Salah satu pendekatan untuk melakukan ini adalah melatih anak muda anda untuk menceburkan diri di luar kebiasaan biasa mereka dan menghadapi perasaan takut mereka setiap sedikit kemajuan sambil memuji dan mengingati aktiviti mereka.

5. Biarkan Anak Anda Merasa Sakit

:small_blue_diamond: Mungkin sangat menarik untuk menenangkan atau melindungi anak muda atau anak muda anda pada tahap mana pun mereka bertengkar, bagaimanapun, sangat penting untuk membiarkan mereka kalah atau bertempur, dan menuntut bahawa mereka mampu ketika mereka lebih suka tidak. Mengendalikan pertempuran kecil sendirian dapat membantu anak muda mengembangkan daya tahan psikologi mereka.

6. Berkumpul Perwatakan

:small_blue_diamond: Anak-anak muda dengan kerangka kompas dan nilai yang baik akan lebih bersedia untuk memilih pilihan yang baik. Anda boleh menolong dengan memberikan maklumat seperti keaslian dan simpati dan menetapkan pembelajaran pintu terbuka yang membina kualiti ini, secara rutin.

7. Fokus pada Syukur

:small_blue_diamond: Melatih penghargaan mungkin merupakan perkara terbaik yang dapat anda capai untuk kekuatan psikologi anda, dan hal yang sama untuk anak-anak muda (untuk tambahan. Bersyukur membantu kami menjaga keadaan dalam keadaan yang paling sukar. Untuk membesarkan anak muda yang kuat dari segi intelek, anda harus mendesak mereka untuk mempraktikkan rasa syukur secara konsisten.

8. Tegaskan Tanggungjawab Peribadi

:small_blue_diamond: Toleransi kewajiban mengenai aktiviti atau kesilapan anda juga penting untuk mengembangkan ketabahan mental. Sekiranya anak anda berusaha untuk mengecam orang lain dengan cara dia berfikir, merasakan, atau bertindak, pada dasarnya menjauhkan mereka dari pengampunan dan mencerminkan penjelasan.

9. Tunjukkan Kemahiran Peraturan Emosi

:small_blue_diamond: Daripada meredakan atau menenangkan anak anda setiap kali, kerana mengganggu mereka, tunjukkan kepada mereka bagaimana menguruskan perasaan canggung sendirian dengan tujuan agar mereka tidak membesar bergantung kepada anda untuk mengarahkan fikiran mereka. Anak - anak muda yang memahami skop sikap mereka dan mempunyai pengalaman menguruskannya lebih bersedia untuk menguruskan mata utama dan titik kehidupan yang rendah.

10. Jadilah Model Peranan untuk Kekuatan Mental.

:small_blue_diamond: Tidak ada kaedah yang lebih baik untuk menunjukkan anak daripada sebagai demonstrasi visual. Untuk menyokong kekuatan mental pengganti atau anak-anak anda, tunjukkan kekuatan mental. Tunjukkan kepada mereka bahawa anda memfokuskan diri pada pengembangan peribadi dalam hidup anda, dan perbincangan mengenai objektif dan langkah-langkah anda untuk mengembangkannya lebih jauh.

Petunjuk langkah demi langkah untuk Mendapatkan Fikiran yang Lebih Kuat

:small_blue_diamond: Kepastian adalah salah satu daya tahan mental 4C! Mempertahankan pandangan diri yang positif dan mewujudkan kepercayaan terhadap kemampuan anda untuk menangani masalah dan memperhatikan perasaan usus anda, adalah salah satu elemen asas dalam membina fleksibiliti. Oleh itu, bagaimana kita mengembangkan penjagaan yang lebih pasti?

:small_blue_diamond: Berikut adalah 10 cara pasti yang boleh anda gunakan untuk mengumpulkan keyakinan anda

1. Capai matlamat anda

:small_blue_diamond: Kepastian dan pencapaian saling berkaitan. Mencapai tujuan, dan membuat sedikit langkah untuk mencapai objektif anda, dapat membantu membina keyakinan dan kepercayaan anda terhadap kemampuan anda.

2. Skrin Kemajuan Anda

:small_blue_diamond: Semasa mencapai tujuan, besar atau kecil, sangat penting untuk memisahkannya menjadi peningkatan yang lebih sederhana dan lebih munasabah. Dalam melakukan seseorang berpendapat bahawa lebih mudah untuk menyaring kemajuan mereka dan membuat kepastian kerana mereka melihat peningkatan itu berlaku secara berterusan. Ini membantu mengukur objektif anda, sama pentingnya dengan pencapaian objektif tersebut.

3. Buat pilihan terbaik

:small_blue_diamond: Orang yang sangat yakin mengawasi kehidupan dengan kerangka kerja yang layak dan bergantung pada pilihan yang bergantung pada latar belakang harga diri ketika itu tidak benar-benar menguntungkan mereka. Pada saat pilihan anda berbaris dengan diri anda yang paling tinggi, ia dapat mengembangkan otak yang lebih yakin.

4. Bersenam

:small_blue_diamond: Latihan memberi manfaat kepada badan dan otak anda yang sebenarnya. Kelebihan mental untuk senaman termasuk peningkatan pusat, pemeliharaan ingatan, dan tekanan dan kegelisahan. Mereka juga mengatakan latihan untuk mencegah dan membantu dalam kesedihan. Kepastian dari berlatih berasal dari kelebihan fizikal, yang jelas, selain kelebihan psikologi.

5. Jangan Takut

:small_blue_diamond: Untuk berani dalam mengejar fantasi dan objektif anda memerlukan kepastian. Menguji diri anda dengan terjun ke perkara yang membimbangkan anda akan membantu membina keyakinan anda.

:small_blue_diamond: Sering kali ketika kita menetapkan objektif yang sangat besar untuk diri kita sendiri, mudah untuk dikuasai dan menjadi malang atau kecewa. Dalam kes-kes ini, adalah mustahak untuk mengumpulkan ketabahan mental anda dan terus meneruskannya, dengan penjagaan khas.

6. Sokonglah Diri Anda

:small_blue_diamond: Untuk menyokong diri anda apabila seseorang memberitahu anda bahawa anda tidak dapat mencapai sesuatu adalah kaedah yang menarik untuk meningkatkan kepastian anda. Selalunya kita mungkin akan menerima orang yang jatuh, kerana mereka mengulangi diri mereka sendiri, ketidakpastian yang mungkin kita dengar dalam fikiran kita. Untuk mengekalkan pandangan diri yang positif adalah dengan mengganti pemikiran negatif itu dengan yang positif.

7. Selesaikan

:small_blue_diamond: Menyelesaikan apa yang anda katakan bahawa anda tidak hanya membantu memperoleh kekaguman orang lain, tetapi juga membina kepercayaan kepada diri sendiri. Membangunkan kemampuan permukaan anda juga akan membantu anda mencapai objektif anda dan diharapkan dapat memperkuat hubungan anda juga.

8. Berfikir Jangka panjang

:small_blue_diamond: Kadang-kadang kita bertukar kepuasan tarik panjang untuk kebahagiaan yang lebih cepat. Kita dapat mengembangkan kepastian kita dengan menetap pada penebusan wang dan pilihan yang bergantung pada objektif jarak jauh dan bukannya penyelesaian sesaat.

:small_blue_diamond: Menemui kawalan untuk melakukannya akan mendapat kegembiraan yang lebih menonjol dalam jangka masa panjang dan kemungkinan yang lebih tinggi untuk mencapai objektif yang telah anda tetapkan untuk diri sendiri.

9. Cuba jangan mengambil berat apa yang difikirkan oleh orang lain

:small_blue_diamond: Adalah mudah untuk terperangkap dalam mempertimbangkan pendapat orang lain tentang anda, namun, ingatlah bahawa apa yang difikirkan oleh orang lain tidak ada bedanya mengejar fantasi anda. Kumpulkan keyakinan anda dengan menaruh keyakinan pada diri sendiri dan terus maju apabila orang lain mungkin tidak akan bersetuju dengan anda.

10. Capai Lebih Banyak Perkara Yang Membuat Anda Bahagia.

:small_blue_diamond: Pada titik ketika kita mengetepikan usaha untuk mengurus diri sendiri dan melakukan perkara-perkara yang membawa kita kebahagiaan, itu membantu dengan memajukan hidup kita dan berubah menjadi diri kita yang terbaik. Kepastian datang apabila kita berbaris dengan diri kita yang paling tinggi dan gembira dengannya.

Apa yang perlu saya lakukan untuk menjadi bebas dari segi mental?

:small_blue_diamond: Kesihatan mental, sesuai dengan Pertubuhan Kesihatan Sedunia, adalah "keadaan kesejahteraan di mana individu menyedari kemahirannya sendiri, akan menangani tekanan hidup tradisional. Dia akan bekerja dengan baik dan menguntungkan dan bersedia untuk memberikan sumbangan kepada masyarakatnya.

Apa itu kemerdekaan?

:small_blue_diamond: Kebebasan adalah keupayaan untuk mengawal perasaan anda dan masih mempunyai pandangan positif terhadap diri anda ketika titik-titik sukar memperkenalkan diri. Demikian juga tindakan memiliki pilihan untuk mengarahkan perasaan anda tanpa meminta kebenaran, pertimbangan, dan persetujuan dari orang lain.

:small_blue_diamond: Berikut adalah beberapa petua yang dapat membantu anda kuat mental dan bebas secara semula jadi :

1. Amalkan penjagaan.

:small_blue_diamond: Penjagaan adalah demonstrasi memberi tumpuan kepada keadaan semasa. Ini adalah kesedaran tentang apa yang berlaku di dalam diri anda (kenangan, emosi, dan sensasi) dan di luar anda (keadaan dan komponen luar yang lain) tanpa menghakimi mereka sebagai bertuah atau tidak bernasib baik.

:small_blue_diamond: Latihan melatih dapat membantu anda membina kebebasan yang bersemangat kerana dapat membantu anda meningkatkan kesadaran terhadap tanggapan dan reaksi anda. Kami tidak dapat memperbaiki perkara yang tidak kami ketahui. Oleh itu, penjagaan dapat membantu kita meningkatkan perhatian terhadap contoh amalan dan pertimbangan yang menjaga kebebasan.

2. Bezakan "mengapa" anda.

:small_blue_diamond: Anda boleh memulakan dengan menggunakan pertanyaan ini sebagai petunjuk harian untuk mengetahui lebih lanjut mengapa anda perlu membina fleksibiliti dalaman anda. Sebab apa penting bagi anda untuk berubah menjadi benar-benar autonomi?

:small_blue_diamond: Bagaimana ia boleh menyebabkan anda merasa ketika anda bergantung kepada orang lain atau perkara di luar anda sehingga anda mudah berfikir tentang diri anda?

:small_blue_diamond: Seperti apa pengalaman ini untuk anda? Apa kepentingannya untuk anda berubah menjadi sepenuhnya bebas, dan bagaimana anda melihat anda luar biasa kerana mempunyai pilihan untuk memiliki lebih banyak kuasa terhadap keadaan teruja anda?

3. Rubah semula pemikiran anda.

:small_blue_diamond: Catat pertimbangan dan keyakinan yang membuat anda benar-benar bergantung. Contohnya, "Saya memerlukan orang lain untuk memiliki pandangan positif terhadap saya dengan tujuan agar saya dapat merasa baik" atau "Saya memerlukan perkara-perkara yang baik untuk saya sehingga saya dapat merasa bertanggung jawab dalam hidup saya."

:small_blue_diamond: Pada titik ketika anda menghadapi pertimbangan semacam ini (sebaliknya disebut perenungan negatif yang diprogramkan), berusaha menggantinya dengan sesuatu yang tidak berat sebelah dan serba boleh, misalnya, "Saya dapat menangani sentimen yang menyusahkan yang muncul" atau "Saya siap untuk merasakan OK dengan diri saya walau bagaimana perasaan orang lain terhadap saya. "

4. Berlatih empati diri.

:small_blue_diamond: Tanyakan pada diri sendiri, apa yang anda cuba untuk tidak bergantung pada orang lain dengan ikhlas? Adakah itu kemurungan , kepahitan, ketakutan terhadap pembuangan? Fokus pada apa yang ada di bawah perasaan yang benar-benar bergantung pada orang lain dan simpati kepada perasaan asas.

:small_blue_diamond: Ini memberi rasa empati pada diri sendiri seperti: “Tidak apa-apa menghadapi masalah dan kesal. Tidak ada yang salah dengan saya kerana merasa canggung dengan pembuangan. "

:small_blue_diamond: Pada saat kita dapat duduk dengan sentimen mendasar yang mendorong pergantungan penuh semangat dan memberi kasih sayang dan simpati kepada emosi tersebut, pada ketika itu kita dapat membangun kemampuan kita untuk menahan perasaan yang menyusahkan tanpa meringankannya dengan mencari perakuan dari orang lain. Seseorang boleh mengatakan, berlatih empati diri adalah jenis menenangkan diri ketika kita merasa terharu dengan perasaan.

5. Pelajari persetujuan diri.

:small_blue_diamond: Ketergantungan yang bersemangat menghubungkan dengan menjadi orang yang menampung. Ini nampaknya mengikat diri anda dan melonggarkan had anda untuk menyenangkan orang lain. Melakukan persetujuan diri menunjukkan bahawa anda membiarkan diri anda merasakan perasaan anda dan bertolak ansur dengan emosi dan perasaan anda.

:small_blue_diamond: Inilah yang kelihatan seperti: "Emosi saya menjadi baik. Tidak apa-apa untuk merasakan apa yang saya rasakan. Saya diizinkan untuk menentukan had." Persetujuan diri berguna dalam memberi ruang untuk emosi anda.

:small_blue_diamond: Sekiranya anda bertarung dengan persetujuan diri, setiap kali anda meminta persetujuan daripada orang lain, tanyakan pada diri sendiri, "Mungkinkah saya mungkin ingin mendengar pendapat orang ini?" Kemudian berusaha mengucapkan kata-kata itu kepada diri sendiri.

6. Berusahalah untuk berputus asa.

:small_blue_diamond: Ketergantungan adalah titik di mana kita mempunyai perasaan bahawa kita tidak boleh OK kecuali jika orang lain menyetujui kita. Berusaha menyerah bermaksud memenuhi keperluan untuk mengawal perasaan orang lain terhadap kita sehingga kita dapat menyetujui diri kita sendiri.

:small_blue_diamond: Dengan mencari cara untuk melepaskan anggapan ini, kita juga menanggung tanggungjawab terhadap emosi kita tanpa membuat orang lain bertanggungjawab terhadapnya. Ini adalah jenis pengakuan yang tulen di mana kita dapat menyedari bahawa orang lain memenuhi syarat untuk emosi mereka sendiri terhadap kita, namun, ini tidak mengubah pusat identiti kita dan bagaimana perasaan kita terhadap diri kita sendiri.

:small_blue_diamond: Beralih dari pergantungan yang bersemangat ke autonomi yang bersemangat dapat menyusahkan, terutama jika kita berasal dari seorang pemuda yang membatalkan. Nasib baik, mencari cara untuk menjadi kuat dari segi mental adalah pencapaian yang berpotensi berlaku dengan toleransi, toleransi , dan amalan yang dapat diluluskan sendiri.

:small_blue_diamond: Orang-orang secara teratur mencari rawatan ketika mereka merasa tertekan, liar, atau tidak mampu melakukan gerakan yang baik. Mereka fikir mereka datang untuk menyelesaikan sesuatu dan mungkin tidak menyedari bahawa psikoterapi dapat membuat anda lebih beralasan. Menentukan pilihan dan menyelesaikan bukanlah penyelesaian asas.

Ringkasan :writing_hand:

:small_blue_diamond: Dengan amalan positif yang dapat diramalkan, anda dapat menguatkan otot psikologi anda dan setelah beberapa lama, anda akan menjadi lebih kuat secara intelektual! Sepanjang kehidupan seharian, kita melalui pelbagai perkara yang akan mendatangkan kesukaran bagi kita. Satu perkara yang saya gemari adalah ketika individu kuat dari segi intelektual, gembira, dan nampaknya semuanya dalam keadaan sempurna.

Tabiat yang akan membantu anda kuat mental

1. Langsung Sikap Bagus terhadap Diri Anda Setiap Hari

:small_blue_diamond: Buat janji untuk menghilangkan perbincangan diri yang negatif dan menarik perkara-perkara menyenangkan yang anda katakan kepada diri sendiri. Anda mungkin merasa gila sejak awal ketika anda menjadi pendorong pasukan anda sendiri, namun, pertimbangkan betapa luar biasanya perasaan anda ketika anda memilih pilihan yang lebih beralasan dan lebih berlandaskan kehidupan anda.

:small_blue_diamond: Pilihan yang setara itulah yang akan membuat anda tidak maju ke arah tujuan anda. Hati-hati, pantulan negatif dapat menyelinap masuk ke dalam dengan segera, apabila anda mendapatkannya, ingatlah ia sebagai palsu (tidak kira sama ada anda perlu mengatakannya untuk didengar semua) dan menggantikannya dengan idea positif.

3. Rakam Sesuatu yang Hebat Setiap Hari

:small_blue_diamond: Anda boleh menyimpannya di dalam botol, buku harian, kotak kasut, atau di mana sahaja tempat yang anda perlukan, bagaimanapun, rakam sesuatu yang luar biasa setiap hari. Ini menjadikan penghargaan dalam hidup anda.

:small_blue_diamond: Menjelang akhir tahun, anda akan mempunyai pilihan untuk merosot dan melihat kembali perkara positif yang anda hadapi dan capai, bukan hanya kesukaran atau situasi sukar yang membuat anda perlu menyerah.

4. Catat Aspek Positif Setiap Cabaran

:small_blue_diamond: Ubah pandangan anda mengenai pelbagai aspek kehidupan. Daripada menyusahkan dan marah atau bingung (menikmati perbincangan diri yang negatif) mengenai segala kesulitan yang mungkin timbul, kembangkan kekuatan mental positif anda dengan merakam sudut positif dan perkara yang dapat anda perolehi dari kesulitan tersebut. Berusaha untuk mencari sesuatu yang harus disyukuri secara konsisten.

5. Latih minda dengan penuh Kebahagiaan

:small_blue_diamond: Ambil kesempatan atau detik atau ingatan ketika anda merasa lebih baik dan biarkan diri anda menikmati perasaan itu. Lihat bagaimana ia duduk di dalam badan anda, bagaimana pantulan anda berubah, bagaimana badan anda berubah, dan bagaimana rasanya; periksa sama ada terdapat watak yang mungkin terasa. Luangkan sedikit tenaga dengan minda ceria anda.

6. Berusahalah Menjadi Sahabat Terbaik Anda Setiap Hari

:small_blue_diamond: Ini adalah kaedah yang luar biasa untuk berubah menjadi intelektual lebih terdampar kerana ia memerintahkan kita untuk bergantung pada diri kita sendiri, dan tidak memerlukan orang lain untuk mendapatkan kita, kerana kita dapat melakukannya tanpa bantuan siapa pun.

:small_blue_diamond: Bila ada sesuatu yang tidak diatur, atau anda memuji atau memeriksa diri anda, berhenti dan bertanya: "Adakah saya akan membenarkan rakan tersayang saya memperlakukan saya seperti ini?" atau "Adakah saya akan memperlakukan sahabat terdekat saya seperti ini?"

:small_blue_diamond: Tanggapannya mungkin tidak, dan adalah pemikiran yang baik untuk menghargai diri sendiri, jika tidak lebih daripada yang anda sayangi rakan terdekat anda.

7. Bekerja dengan mengatakan "Tidak" tanpa Penjelasan

:small_blue_diamond: Sebagai khalayak ramai, kami telah memilih beberapa tempat yang mesti ada alasan untuk mengatakan tidak, dan tidak mempunyai keinginan untuk mencapai sesuatu pastinya bukan penjelasan yang mencukupi. Dengan andaian anda berakhir dengan pemikiran, buanglah.

8. Amalkan 20 Minit Penjagaan Diri Setiap Hari

:small_blue_diamond: Tidak ada bezanya identiti anda atau apa yang anda lakukan, sekiranya anda tidak menyisihkan usaha untuk benar-benar menumpukan perhatian pada diri sendiri, anda akhirnya akan kering dengan baik dan tidak mempunyai pilihan untuk memuja dan benar-benar memberi tumpuan kepada orang di sekitar anda.

:small_blue_diamond: Rawatan diri boleh menjadi sesuatu yang tidak dapat diramalkan seperti menjalani rawatan kuku atau hari spa, atau sama asasnya dengan mengamankan diri anda di bilik cuci selama lima minit hanya untuk bersantai. Tidak ada bezanya apa, pastikan anda meluangkan sedikit ruang dan juga latihan yang membuat anda merasa lengkap dan gembira.

9. Lakukan Hobi atau Aktiviti Harian yang Memberi Kegembiraan

:small_blue_diamond: Ini adalah jenis rawatan diri yang luar biasa. Periksa sama ada anda tidak dapat menemui minat atau pergerakan yang anda hargai kerana ia menyebabkan anda merasa lebih baik.

:small_blue_diamond: Apabila anda menjadi lebih yakin dan mampu melakukannya, anda akan dapat mengetahui bagaimana kepastian dan keyakinan diri akan merangkumi pelbagai bahagian dalam hidup anda. Ceramah positif yang anda gunakan dan kegembiraan yang anda dapati dalam kesenangan anda akan membantu menjadikan anda lebih kuat dari segi intelektual semasa anda mengatasi bahagian yang lebih sukar dari tujuan yang anda pilih.

10. Lakukan lebih banyak penghargaan dan Kurang Mengeluh.

:small_blue_diamond: Terlibat dengan corak mengeluh boleh menjadikannya sukar untuk didekati, namun ia juga boleh menanggung kos psikologi anda. Daripada hanya terus-menerus mengeluh tentang suatu keadaan, cubalah dan temukan sesuatu yang harus dihargai.

11. Tenangkan fikiran dan badan anda

:small_blue_diamond: Ini sangat besar! Anda telah melihat anak-anak kecil kehilangan jiwa mereka ketika mereka terlalu tertekan. Orang tua adalah cara yang serupa, Pada saat anda terlalu tertekan, anda bersantai dengan pilihan yang tidak berdaya, kekuatan psikologi anda turun, otak anda yang masuk akal berubah menjadi anak berusia 6 tahun, dan badan anda bertindak balas dengan meningkatkan bahan kimia tekanan.

Tidur 8 Jam Semalam

:small_blue_diamond: Fokus pada rehat fizikal dan mental, yang akan membantu anda kekal kuat mental. Tidur sekurang-kurangnya lapan jam adalah asas. Sekiranya bayaran anda dan mempunyai masa yang mencukupi, semakin banyak semakin baik. Sekiranya anda sibuk dan mempunyai waktu minimum untuk berehat, pastikan anda memberi diri anda peluang yang cukup untuk berehat dan berehat untuk membolehkan badan anda meningkatkan waktu mengantuk.

12. Fokus pada diet anda

:small_blue_diamond: Pencarian baru menunjukkan hubungan antara kesihatan emosi dan perangai anda, dan sesuatu yang secara langsung dapat dikenali dengan kesihatan emosi anda adalah makanan yang anda masukkan ke dalam badan anda.

:small_blue_diamond: Perut yang lebih baik membantu anda bekerja dengan mental dan fizikal yang lebih baik, memberi anda lebih banyak tenaga, dan juga dapat memperbaiki gejala kemurungan dan kegelisahan.

13. Potong Masa Media Sosial Anda di tengah.

:small_blue_diamond: Kami akan melakukan yang terbaik secara mutlak melalui media dalam talian, dan ini dapat berakhir dengan kami yang cuba membezakan kehidupan kami dengan ciri-ciri kehidupan orang lain. Melakukannya boleh membuat anda merasa takut dan tidak puas hati di mana anda berada sepanjang kehidupan seharian dan perkara luar biasa yang telah anda capai.

:small_blue_diamond: Ini juga boleh membuat anda tidak dapat mengingati jumlah kehidupan luar biasa yang anda hubungi sepanjang hari. Melaburkan sebahagian besar masa dan tenaga media berasaskan web anda untuk berjumpa dengan orang yang anda gemari, membaca buku atau membaca minat yang anda hargai. Apa sahaja yang anda habiskan, pastikan ia adalah sesuatu yang dapat menaikkan semangat anda.

14. Baca Tiga Petikan Inspirasi untuk Dibaca Setiap Hari.

:small_blue_diamond: Pada saat keadaan menjadi sukar dan anda mempunyai perasaan bahawa anda tidak merasa sihat secara mental, kata-kata yang memberi inspirasi dapat membuat anda tetap berada pada sasaran. Oleh itu cubalah membaca beberapa petikan yang memberi inspirasi setiap hari.

15. Visualisasikan Matlamat Anda selama 10 Minit Setiap Hari.

:small_blue_diamond: Setiap hari berusaha untuk membayangkan hasil dari cita-cita anda dan semua kesukaran yang akan anda lalui. Serta membayangkan tujuan anda, cubalah dengan sengaja mempersiapkan pendekatan anda untuk mencapai tujuan anda.

:small_blue_diamond: Memvisualisasikan Matlamat anda dapat membantu anda menyesuaikan aktiviti biasa anda dengan tujuan utama anda. Berusahalah untuk membayangkan bagaimana anda akan menangani masalah yang mungkin berlaku. Lihat diri anda di mana anda mesti berada dan rasakan betapa luar biasa rasanya untuk mencapai objektif anda.

16. Tinggalkan sikap Menggembirakan Orang.

:small_blue_diamond: Kami sering meluangkan masa dan fokus pada perkara yang sebenarnya tidak ada keinginan untuk kami lakukan. Ikuti bagaimana anda tidak dapat memuaskan hati semua orang. Banyak orang tolong dan minta persetujuan orang lain dalam perkara yang kita lakukan, kita mengatakan bahawa kita tidak peduli apa yang orang lain anggap.

:small_blue_diamond: Ini boleh menjadi mekanisme pertahanan semula jadi untuk melindungi dari kesakitan penolakan emosional , bagaimanapun, menjalani hidup anda sebagai orang-orang tidak akan membuat anda benar-benar bahagia kerana anda tidak akan menjalani kehidupan bersekutu dengan cara yang anda mahukan suka.

:small_blue_diamond: Orang yang kuat dari segi mental mempunyai hati yang spesifik namun mereka dengan jujur ​​merasakan dan bertindak namun mereka perlu, walaupun tidak popular dengan orang lain. Teks tidak akan berlaku sepanjang malam. Walau bagaimanapun, teks berformat, berusaha untuk melakukan dan mencari barang yang sangat anda perlukan.

17. Atasi pengkritik dalaman anda.

:small_blue_diamond: Terima kasih kepada satu perkara yang dikenali sebagai ramalan yang memuaskan diri, menjadi pengkritik terburuk anda sendiri adalah salah satu perkara terburuk yang akan anda lakukan kepada diri sendiri. Fikiran negatif itu hanya membuat anda gagal, jadi daripada menghakimi dan mengkritik diri sendiri, dan mengharapkan hasil terburuk dari keadaan, cuba memaksa diri anda untuk mempercayai bahawa anda bertujuan untuk mencapai sesuatu yang sedang anda lakukan.

:small_blue_diamond: Walau bagaimanapun, jika pemikiran negatif itu terus berlanjutan, luangkan masa sebentar untuk mempercayainya, dan kemungkinan adalah satuan, anda akan melihat bahawa beberapa dari mereka adalah unit yang tidak rasional sepenuhnya.

18. Serahkan tabiat tidak sihat.

:small_blue_diamond: Untuk menjadi orang yang kuat dari segi mental, anda ingin membuang tabiat tidak sihat anda secepat mungkin, kerana anda tidak dapat bergerak maju dengan mempertimbangkan anda. Beberapa tabiat terburuk yang paling teruk termasuk:

  1. Membandingkan diri anda dengan orang lain

  2. Kelilingi diri anda dengan orang negatif atau orang yang tidak anda sukai

  3. Merenung pada masa lalu

  4. Takut dengan pindaan

  5. Tidak belajar dari kesilapan anda

  6. Bimbang dengan perkara yang tidak dapat anda uruskan

:small_blue_diamond: Sebaik sahaja anda menghilangkan tabiat berbisa itu, hidup anda akan bertambah tinggi. Amanah.

19. Ambil tindakan positif.

:small_blue_diamond: Lakukan perkara yang melelahkan - dan terus lakukan walaupun anda menganggap anda tidak dapat melakukannya. Anda mungkin meyakinkan diri anda bahawa anda lebih kuat daripada yang anda fikirkan. Tetapkan tabiat harian yang sihat. ikuti perasaan, bersenam, tidur lena, dan makan makanan yang sihat sehingga otak dan badan anda berada di tahap terbaik.

:small_blue_diamond: Carilah orang-orang yang memberi inspirasi kepada anda untuk menjadi yang terbaik dan jadikan persekitaran ijazah bersekutu yang menyokong usaha anda untuk membuat mod yang sihat.

20. Belajar untuk mengatakan "TIDAK"

:small_blue_diamond: Orang yang kuat dari segi mental tidak mempunyai daya tahan, tidak, yang membuat mereka tidak melakukan diri mereka sendiri. Sekiranya anda mengatakan penegasan terhadap sesuatu, anda tidak perlu melakukannya, atau bila-bila masa seseorang meminta anda untuk memudahkan atau menjemput anda ke suatu tempat, anda tidak akan mempunyai masa untuk diri sendiri, dan anda juga tidak boleh gembira.

:small_blue_diamond: Singkat cerita, cubalah memasukkan perkataan "tidak" ke dalam bahasa biasa anda. Fikiran dan badan anda dapat mengucapkan terima kasih.

21. Jangan salahkan orang lain

:small_blue_diamond: Sekiranya anda melakukan kesalahan atau ada yang salah, adakah seseorang itu boleh bermain permainan salah? Atau adakah seseorang bertanggungjawab atas apa yang berlaku? Walaupun biasanya menyalahkan orang lain, ini bukan masalah yang baik.

:small_blue_diamond: Sebagai contoh, jika teman wanita anda selalu marah kepada anda dengan beberapa masalah yang anda lakukan - misalnya, tidak bertimbang rasa - dan anda mendapati diri anda menyalahkannya kerana memulakan pergaduhan dan membuat anda merasa tidak sihat, berusaha untuk merenungkannya dari perspektifnya. Apa yang anda buat atau tidak yang membuatnya marah?

:small_blue_diamond: Mengambil tanggungjawab untuk masalah anda adalah memberi kuasa yang luar biasa sehingga perlu untuk mengumpulkan kekuatan mental, kerana dengan itu barulah anda dapat belajar dari kesilapan anda dan menghindarinya di masa depan, menyelesaikan masalah, dan menjadi banyak masalah.

22. Gantikan pemikiran negatif.

:small_blue_diamond: Bagaimanapun, cara anda berfikir mempengaruhi, dan perasaan anda serta tingkah laku anda. Memikirkan perkara seperti, "Saya tidak tahan dengan ini," atau "Saya seperti perubahan tahap," merampas kekuatan mental anda.

:small_blue_diamond: Perhatikan pemikiran anda. Anda mungkin akan melihat tema dan corak umum. Mungkin anda bercakap sendiri daripada melakukan perkara yang terasa menakutkan. Atau bahkan anda menukar diri anda bahawa anda tidak mempunyai pengurusan sepanjang hidup anda.

:small_blue_diamond: Balas pemikiran yang tidak produktif dan tidak rasional dengan satu perkara yang sangat berguna. Oleh itu, dan bukannya dengan berhati-hati, "Saya bertujuan untuk mengacaukan ini," isyarat pada diri sendiri, "Ini adalah kebarangkalian saya untuk bersinar dan saya bertujuan untuk melakukan yang terbaik." dinamik perbualan yang anda lakukan dengan diri anda mungkin menjadi masalah utama yang akan anda lakukan untuk mengubah kehidupan anda.

23. Jangan takut Sakit.

:small_blue_diamond: Oleh kerana kita cenderung memahami, barang-barang yang kita mahukan dalam hidup tidak seolah-olah oleh sihir kelihatan seperti orang-orang di hadapan, dan pada dasarnya kita ingin bekerja untuk perkara-perkara itu. And I'm talking blood, sweat, and tears.

24. Set a Monthly Budget.

:small_blue_diamond: Anything fun ought to do, it doesn't need to be huge. It very well may purchase another shirt, going out to see the film, or getting yourself the most loved air pocket shower — something you rarely allow yourself to go after, something which will cause you to smile and to feel great when you come into contact with it.

25. Contend with your emotion.

:small_blue_diamond: Take a second to believe what you are doing once you're feeling some unsavory emotions. does one bury yourself in your bed and sleep for hours once you're sad? Does one binge eat once you're stressed? Grab a bottle and begin drinking once you're angry?

Kesimpulannya

:small_blue_diamond: Nowadays people are worried about their mental health, and they don't know how to be mentally strong? While we're all guilty of doing a minimum of all those things that can keep us mentally strong. However, none of them are enough for really handling our emotions and dealing with them. That's why to be a mentally stronger person, you wish to find out higher cope skills. rather than self-medicating or taking part in different unsafe behaviors, strive for several activities.

:small_blue_diamond: Write in an exceeding journal. golf stroke those intense thoughts on paper really helps your method them. Go for a walk or run. Physical activity (without over-exerting yourself) can assist you to quiet down, and also the boost of endorphins can assist you to feel such a lot higher.

:small_blue_diamond: Meditate ! Empty your mind and push all those unhealthy thoughts aside. You'll scale back negative emotions, feel a lot of patients, and can be ready to cope higher.

.