Bagaimana menjadi ejen insurans?

Memilih jalan kerjaya adalah salah satu keputusan terbesar dan penting yang boleh ditangani oleh orang dewasa. Untuk membuat keputusan yang terbaik, individu harus memperhatikan waktu, jenis pekerjaan, dan juga bagaimana keperibadiannya sesuai dengan keterangan kerja. Sekiranya seseorang senang menolong individu, mempunyai kemampuan sosial dan interaksi yang hebat, serta terdidik dalam perkhidmatan, akhirnya menjadi wakil perlindungan insurans boleh menjadi pilihan yang hebat.

Bagaimana untuk memulakan?

Sekiranya anda berminat dengan dunia insurans, ada banyak kemungkinan untuk anda menjadi sebahagian daripadanya. Polisi insurans merangkumi pelbagai elemen kehidupan termasuk nyawa, kesejahteraan, harta kediaman atau komersial dan juga insurans tanggungjawab sehingga anda pasti akan mempunyai kemungkinan untuk memilih pekerjaan dari salah satu bidang tersebut. Sekiranya anda berhasrat untuk mendapatkan pekerjaan di dunia perlindungan insurans, berikut adalah beberapa cadangan mengenai perkara yang perlu anda selesaikan. Artikel pendek ini adalah bahagian ke-2 dari artikel pendek berjudul "Tepat bagaimana untuk Menjadi Wakil Insurans Bahagian 1."

Semasa anda masih bersekolah untuk mendapatkan ijazah, selesaikan persekutuan pengajaran atau bekerja sambilan di pembekal insurans. Apabila anda menamatkan pengajian, anda akan mempunyai banyak pengalaman yang pastinya akan kelihatan berharga bagi bakal majikan. Begitu juga, terdapat pergantian atau pelatih yang tinggi untuk mendapatkan tugas di tempat magang mereka, jadi pastikan untuk memenuhi tanggungjawab anda dengan kemampuan yang paling berkesan.

Keperluan peperiksaan harus dipenuhi

Anda perlu mengambil peperiksaan negeri sebelum anda mendapat izin. Ujian setiap negeri adalah berbeza kerana setiap negeri mempunyai keperluan yang berbeza untuk ejen mereka. Pastikan anda mendapat izin sebelum anda mendapatkan pekerjaan anda, atau dapatkannya tepat setelah anda mendapat pekerjaan. Banyak kerja pasti akan dibelanjakan untuk anda menduduki peperiksaan.

Perniagaan perlindungan insurans hanyalah salah satu sektor terbesar di AS dan memungkinkan keselamatan kerja yang baik. Langkah utama untuk mendapatkan pekerjaan di pasaran organisasi ini adalah menuju ke kolej yang diperakui. Semasa di sekolah, penekanan penting dalam penyelidikan yang dicari oleh penyedia insurans adalah perkhidmatan dan ekonomi perniagaan. Tahap di bidang ini paling sesuai untuk orang yang ingin akhirnya menjadi ejen polisi insurans .

Apa yang perlu dilakukan selepas tamat kursus?

Apabila pendidikan dan perlesenan selesai, pengambilan pekerja syarikat insurans akan menjadi tindakan berikut. Dalam penempatan peringkat kemasukan baru ini, seseorang individu akan dididik mengikut jangkaan syarikat dan juga standard. Setelah prosedur latihan penuh, seseorang sebenarnya telah menyelesaikan prosedur ini dan kini merupakan ejen polisi insurans penuh.

Setelah pendidikan selesai, seorang perwakilan perlindungan insurans berpotensi harus berfungsi untuk mendapatkan lesen. Setiap negeri di negara ini mempunyai peraturan yang berbeda dan juga panduan dalam kaitannya dengan pemeriksaan yang harus diambil dan datang untuk mendapatkan pengakuan. Terdapat kelas unik dan juga risalah yang dapat membantu agen berpotensi memperoleh pengiktirafan.

Menjadi wakil insurans adalah tugas yang luar biasa bagi mereka yang membantu orang melalui masa sukar. Untuk menjadi ejen, dapatkan taraf sarjana dalam perniagaan, dapatkan sijil, dan juga bersedia untuk menjalani latihan yang panjang setelah tugas dicapai. Setelah langkah-langkah ini selesai, seseorang akan mengetahui bahawa mereka mempunyai profesion baru yang hebat dalam dunia polisi insurans.

Bagaimana menjadi ejen insurans?

Insurans adalah profesion yang baik untuk dipilih jika anda mempunyai rancangan untuk menjana lebih banyak dalam jangka masa yang terhad. Sekiranya menawarkan sejumlah faedah serta kemampuan untuk anda melayani umat manusia dan menangani mereka dalam mengatasi kerosakan mereka. Walau bagaimanapun, ini bukan bidang yang mudah kerana ia memerlukan banyak usaha dan anda harus menghadapi beberapa penolakan dalam hidup, tetapi jika anda bimbang untuk mendapatkan pakej gaji yang baik maka bekerja sebagai ejen insurans mungkin baik untuk anda. Oleh itu, untuk menjadi ejen insurans, anda perlu ingat perkara berikut:

1). Anda akan mempunyai ijazah sarjana muda:

Sesetengah orang menganggap kerja ini sebagai akan mudah profesion dan mereka berfikir bahawa mempunyai diploma mudah akan membantu mereka. Mungkin berlaku bagi beberapa syarikat tetapi tidak semua. Lebih baik memperoleh beberapa kursus yang berkaitan dengan kewangan , pemasaran atau perniagaan jika anda ingin menjadi ejen yang mahir. Oleh kerana anda harus mempromosikan syarikat dan polisi insuransnya , oleh itu anda juga harus mempunyai kemahiran komunikasi yang baik dan dengan itu anda perlu dapat memahami psikologi orang lain dan menangani mereka dengan sewajarnya. Oleh itu, untuk menjadi ejen, anda sekurang-kurangnya harus memperoleh kursus ini jika bukan ijazah keseluruhan.

2). Keperluan untuk pelesen:

Di beberapa negeri, ini adalah syarat utama untuk menjadi ejen polisi. Anda harus meluangkan masa beberapa jam untuk menghadiri kelas atau sesi latihan sebelum benar-benar menyertai syarikat insurans. Ini penting kerana anda perlu mempunyai maklumat mengenai semua perkara. Sebilangan syarikat hanya memberitahu anda untuk memberi tumpuan kepada bidang di mana anda ingin menjadi ejen tetapi lebih baik anda mendapat pengetahuan mengenai semuanya. Bersamaan dengan itu mereka akan meminta maklumat latar belakang yang betul dengan tandatangan dan cap jari di atasnya, dan kemudian anda akan dapat bekerja sebagai ejen.

3). Menjadi pelesen:

Langkah ketiga kemungkinan anda memperoleh lesen tersebut . Oleh kerana anda telah belajar dan mengikuti kelas mengenai bidang yang akan anda jual pada masa akan datang, sekarang anda perlu lulus ujian untuk memastikan anda mendapat cukup maklumat untuk menjadi ejen kerana ini adalah tanggungjawab yang sangat besar. Terdapat pendaftaran keselamatan tertentu dan bergantung pada jenis yang akan anda pilih, anda juga akan melalui pendaftaran tersebut.

4). Dapatkan pekerjaan di syarikat insurans:

Jadi, setelah menyelesaikan semua langkah, kini tiba masanya untuk melamar pekerjaan itu. Sebilangan besar orang juga lebih suka mempunyai agensi sendiri dan memulakan perniagaan mereka sendiri. Tetapi jika anda melamar dan mendapatkan pekerjaan di syarikat yang tepat, maka Anda akan diberi pelatihan yang tepat seperti bagaimana menangani klien dan menggunakan strategi pemasaran yang berbeza.

Jenis ejen insurans:

Terdapat 2 jenis ejen insurans utama:

1). Penulis Tawanan atau Langsung:

Seperti yang jelas dari namanya, ejen-ejen ini bekerja untuk syarikat secara langsung dan peraturannya adalah untuk satu syarikat sahaja. Mereka hanya dibenarkan bekerja dan menjual polisi insurans satu syarikat tertentu dan tidak boleh melampaui itu tidak kira berapa harga syarikat lain menjadi kompetitif atau berapa harga syarikat itu berubah-ubah. Kelebihan bekerja sebagai ejen langsung adalah membolehkan anda mendapat pengiktirafan dan kesederhanaan. Lebih-lebih lagi, mereka mendapat kecekapan dalam kemahiran menulis dan pengetahuan mereka. Kelemahannya adalah jika dia memilih untuk meninggalkan pekerjaan atau negara, maka ia akan bergantung kepada syarikat insurans untuk membuat keputusan dalam hal itu, dia tidak dapat membuatnya sendiri.

2). Ejen Bebas:

Ejen insurans bebas bekerja berbeza. Tugasnya adalah menjual polisi syarikat yang berbeza sehingga dia harus bekerja untuk syarikat yang berbeza. Mereka sering disebut sebagai "broker" dan memberikan klien kepada syarikat insurans yang berbeza. Kelebihan menjadi ejen seperti itu ialah mereka boleh bekerja untuk beberapa syarikat dan lebih-lebih lagi mereka boleh bekerja untuk syarikat yang akan memberikan banyak faedah. Namun terdapat kelemahan kecil kerana mereka mempunyai sumber yang terhad kerana banyak syarikat tidak bersetuju untuk mengambil ejen ini.

Berapakah gaji purata ejen insurans?

Gaji ejen insurans mungkin berbeza dari satu negara ke satu negara atau satu negeri ke satu negeri yang lain kerana setiap negara mempunyai polisi sendiri. Di beberapa negara orang dibayar bekerja selama satu jam, jadi mereka akan dibayar dengan cara yang berbeza. Lebih-lebih lagi seseorang yang bekerja untuk ejen langsung atau ejen perubatan langsung akan mendapat lebih banyak pendapatan daripada ejen lain. Sebagai contoh, di AS gaji purata ejen insurans ialah $ 59,593 setahun. Di Pakistan, jumlahnya 32,396 ribu sebulan. Sekiranya kita melihatnya secara keseluruhan, maka ejen insurans dilaporkan mempunyai $ 79,938 setahun atau dari $ 18000 hingga 186,000 setahun.

Apakah faedah menjadi ejen insurans?

1). Lebih mudah memperoleh kursus yang berkaitan dengan insurans dan lulus peperiksaan. Keperluan pendidikan agak mudah dan walaupun anda perlu menjalani keseluruhan prosedur lesen, tetapi lebih mudah daripada melamar pekerjaan yang sukar dan membuat diri anda mengalami komplikasi .

2). Mendapat pekerjaan di syarikat insurans juga merupakan tugas yang mudah. Anda boleh pergi sendiri dan menyerahkan CV anda ke syarikat insurans atau jika anda mencarinya dalam talian, anda boleh menemui ribuan daripadanya. Oleh itu, anda memerlukan sedikit usaha untuk mencari dan kemudian semua prosesnya mudah dan mereka mengupah orang dengan cepat. Sebilangan besar syarikat bergantung pada gaji yang berdasarkan komisen dan bukan berdasarkan jaminan. Oleh itu, orang terus membuat permohonan dan terus pergi dan keluar dan mereka memerlukan pekerja baru dengan mudah mengambil pekerja.

3). Kelebihan terbesar syarikat insurans adalah wang. Bekerja di syarikat insurans memberi anda banyak wang dan komisen. Oleh itu, jika anda ingin menjana lebih banyak dalam masa yang singkat, ini adalah peluang terbaik untuk anda.

Soalan Lazim:

S: Mengapa ejen insurans berhenti?

Menurut beberapa laporan, orang berhenti kerana ejen insurans berhenti kerana masalah kewangan. Oleh kerana syarikat-syarikat ini membayar mengikut komisen yang diberikan kepada syarikat itu sendiri, maka kadangkala mereka tidak mendapat gaji yang mencukupi. Oleh itu, sekitar 26% orang telah berhenti kerana alasan ini. Namun, itu mungkin sebab lain seperti keinginan untuk memilih profesion lain atau masalah kesihatan.

S: Siapa ejen insurans terkaya?

Gideon du Plessis adalah ejen insurans terkaya yang memperoleh sekitar 7 juta dalam setahun dan merangkumi lebih daripada 700 polisi insurans dalam setahun. Dikatakan bahawa dia gagal di kelas 10, tidak pernah bersekolah lagi, memulakan kerjayanya 23 tahun yang lalu dan kini menjadi ejen insurans terkaya.

S: Bagaimana ejen insurans mendapatkan pelanggan?

Teknik terbaik untuk mensasarkan lebih ramai orang dan mendapatkan sejumlah besar pelanggan adalah dengan merujuk. Anda dapat menarik khalayak dengan terlebih dahulu menawarkan pakej insurans yang baik dan kemudian memberi mereka insentif kecil dengan logo syarikat anda. Dengan cara ini orang akan terkesan dengan rancangan anda dan mengesyorkan rakan dan keluarga mereka untuk mendapatkan insurans syarikat anda. Jadi untuk mengurangkannya, cara terbaik adalah dengan menggunakan teknik yang akan membantu dalam promosi syarikat anda.

Soalan Berkaitan:

1). Syarikat Insurans Murah 2). Berapa banyak yang dibuat ejen insurans? 3). Apa itu insurans? 4). Adakah Terapi Perlindungan Insurans 5). Apa itu premium insurans?

Rujukan

1). https://www.indeed.com/career-advice/career-development/how-to-become-an-insurance-agent