Tidak ada yang lebih baik daripada bangun untuk minum secawan kopi panas dan bersiap untuk hari itu. Dan melainkan jika anda mempunyai pembantu peribadi, anda mesti membuat secawan kopi itu sendiri. Sekarang beberapa soalan akan muncul di fikiran anda, seperti bagaimana anda membersihkan alat pembuat kopi? Apa ukuran yang anda perlukan? Betapa panasnya ia?

Baiklah, setiap persoalan mengenai kopi eksotik dijawab di sini. Tidak diragukan lagi, kedai kopi tersebar luas, tetapi ada sesuatu tentang minum cawan pertama itu di rumah, mungkin masih dalam baju tidur, dan tanpa harus berjaga-jaga atau bercakap secara konsisten dengan orang lain. Dan semasa anda membuat kopi sendiri, anda boleh menggunakan kacang yang anda suka, yang lebih enak. Tambahkan perasa atau biarkan sederhana, tambah susu, krim, atau pemanis yang betul. Tuangkan ke dalam cawan mewah anda dan bukannya cawan kertas sekali pakai tanpa penutup yang menjengkelkan. Lebih-lebih lagi, membuat kopi di rumah menjimatkan banyak.

Perkara terbaik seterusnya ialah mesin kopi automatik yang membuat secawan kopi yang kuat hanya dengan satu sentuhan butang. Tidak kira mesin kopi apa yang anda pilih, konsep asasnya sama. Kopi tanah memenuhi air yang mengeluarkan air dari kacang. Air mengalir melalui kacang yang disimpan dalam penapis. Oleh itu, kopi tanpa biji-bijian dihantar ke cawan atau gelas. Walaupun kaedahnya nampak jelas, pelbagai pembuat kopi dapat menghasilkan hasil yang berbeza. Suhu adalah faktornya.

di sini. Ia mempengaruhi rasa yang diekstrak dari kacang tanah. Faktor lain adalah masa. Masa air bersentuhan dengan kacang boleh mempengaruhi kekuatan minuman. Pembuat kopi yang berbeza menggunakan pelbagai teknik untuk mengaduk atau mengaduk tanah di kawasan, sementara yang lain mengalirkan air ke atas tanah daripada menghantarnya ke aliran. Semasa membeli mesin kopi, anda perlu mengetahui beberapa faktor untuk memastikan mesin kopi memenuhi keperluan anda. Pembuat kopi hadir dalam pelbagai reka bentuk dan ciri, dari model penuangan bukan elektrik hingga pembuat kopi titisan elektrik hingga mesin espresso automatik .

Apa yang Perlu Diperhatikan dalam Mesin Kopi?

Terdapat banyak perkara yang perlu dipertimbangkan semasa membeli alat pembuat kopi, bergantung pada pilihan anda.

Kemudahan: -

Adakah anda memerlukan pengalaman membuat kopi? Adakah anda mahu kopi menunggu anda ketika anda bangun pada waktu pagi? Baiklah, pembuat kopi elektrik yang boleh diprogramkan dapat melakukannya untuk anda. Kopi anda boleh siap apabila anda bangun pada waktu pagi. Sebaliknya, mesin kopi yang kurang automatik mungkin memerlukan perhatian anda tetapi tetap beroperasi dengan menekan beberapa butang. Periuk espresso stovetop dan pembuat kopi tuang manual memerlukan perhatian sepenuhnya untuk secawan kopi eksotik itu. Sebaliknya, mesin periuk berfungsi dengan baik untuk isi rumah yang semuanya lebih suka jenis kopi daripada kuantiti yang banyak. Sama ada untuk rumah, pejabat, atau restoran anda, pastikan mesin dapat memenuhi keperluan anda.

Jenis Kopi: -

Mesin kopi dan Espresso berbeza. Mesin hibrid yang menyediakan kedua-dua jenis kopi juga disediakan. Namun, mempunyai dua mesin kopi akan merangkumi banyak ruang. Tetapi jika anda ingin mendapatkan yang terbaik dari kedua dunia, anda boleh memiliki dua mesin kopi. Walaupun mempunyai mesin Coffe hibrid memerlukan ruang yang lebih sedikit, harganya lebih murah, tetapi mungkin bukan pilihan terbaik jika anda mencari kopi berkualiti terbaik di setiap cawan. Mesin Pod juga mempunyai pilihan minuman jenis espresso, tetapi ia bukan yang paling sahih. Oleh itu, jika anda peminat espresso tradisional atau cappuccino, lebih baik anda memilih pilihan ini.

Saiz minuman: -

Pembuat kopi yang berbeza boleh membuat anda dari satu cawan hingga sebiji gelas saiz keluarga. Beberapa mesin memberi anda pelbagai jenis minuman, dan yang lain dihadkan pada jarak yang lebih sempit. Sekiranya anda tinggal bersendirian dan mempunyai citarasa kopi dan pilihan gaya yang berbeza, pembuat bir satu cawan adalah pilihan terbaik untuk anda. Dan pembuat bir yang menghasilkan kuantiti yang lebih besar adalah yang terbaik untuk orang yang suka banyak kopi, untuk sarapan keluarga dan makan tengah hari jiran.

Masa: - Jika anda gemar minum kopi sepanjang hari, maka anda mungkin ingin memilih mesin yang mempunyai karaf termal yang akan terus menyalurkan kopi panas tidak kira waktunya. Bagi orang yang kehabisan pintu pada waktu pagi, mesin pod adalah pilihan yang baik. Anda boleh minum secawan kopi dengan cepat tanpa perlu risau sekiranya anda membiarkan mesin Kopi dihidupkan.

  • Saiz: - Saiz mesin adalah faktor sebenar yang perlu dipertimbangkan. Walau bagaimanapun, ukuran mesin kopi akan mempengaruhi rasa kopi anda, tetapi jika tidak sesuai dengan tempat yang ditentukan, boleh menyebabkan sakit di leher. Pastikan anda mempunyai akaun kawasan tersebut. Lebih-lebih lagi, pertimbangkan ukuran cawan. Sebilangan besar cawan tidak sesuai di bawah bir.

Pembuat Kopi mana yang terbaik untuk Anda?

1. Pembuat Bir Bukan Elektrik: -

Tidak syak lagi bahawa pembuat kopi elektrik menawarkan kemudahan kepada anda, tetapi mereka juga memenuhi ruang meja secara kekal. Sebaliknya, pembuat bir bukan elektrik seperti tuang, bahagian atas espresso memerlukan ruang yang jauh lebih sedikit dan boleh disimpan di dalam kabinet. Stovetop espresso mendidih dan menyedut air tepat di dalam periuk. Walaupun semuanya mudah dikendalikan dan memerlukan perhatian anda untuk membuat kopi.

2. Pembuat Kopi Electric-Drip: -

Mereka mudah dikendalikan dan membolehkan anda memilih kacang sendiri. Anda boleh membancuh biasa, berperisa, atau mencampurkan campuran kegemaran anda. Selain itu, anda boleh menambah lebih sedikit atau lebih banyak alasan untuk mengimbangkan kekuatan kopi anda. Beberapa alat pembuat kopi elektrik adalah unit ringkas dengan suis hidup / mati yang memanaskan air dan menghantarnya ke perkarangan. Walau bagaimanapun, terdapat sebilangan besar mesin yang kompleks yang mempunyai pelbagai ciri dan fungsi sama seperti yang anda suka.

3. Mesin Servis Tunggal: -

Mesin ini menggunakan kapsul atau cawan dan mudah digunakan kerana anda tidak perlu mengacaukan kopi. Untuk mengendalikannya, anda hanya memasukkan cawan dan minuman. Beberapa mesin menetapkan suhu khusus dengan membaca maklumat pada cawan, sementara yang lain membiarkan anda memilih suhu dan ukuran cawan. Sebilangan besar mesin kopi menggunakan julat suhu yang sama untuk setiap cawan kopi.

4. Mesin Espresso: -

Mesin espresso berbeza dari model mesra bajet hingga model mewah untuk memenuhi keperluan anda. Mereka tersedia dalam pelbagai gaya, seperti model kompor dan mesin pod. Tidak kira sama ada anda suka secangkir espresso sesekali atau terobsesi dengannya, terdapat alat pembuat kopi sempurna yang sesuai dengan dapur dan gaya hidup anda. Mesin ini direka khas untuk membuat espresso sahaja. Walau bagaimanapun, terdapat mesin hibrid yang dapat menyeduh kopi dan espresso biasa.

5. Pembuat Kopi Sejuk: -

Ini adalah kategori pembuatan kopi yang berbeza kerana menggunakan air sejuk dan kadang-kadang bahkan ais untuk mengekstrak rasa dari kacang tanah. Sebilangan besar ini memerlukan masa yang lama untuk menghasilkan kopi yang diseduh sejuk. Keistimewaan kopi yang diseduh sejuk adalah kurang berasid dan rasanya kurang pahit. Tetapi memerlukan masa yang lama. Anda boleh membancuh dalam jumlah besar untuk menyejukkannya untuk menggunakannya selama beberapa hari.