Sebelum membeli beg galas untuk diri sendiri atau untuk anak anda, anda perlu mengetahui fungsi apa yang paling sering digunakan ransel dan berapa banyak kegelisahan yang harus ditanggungnya. Adakah anda akan mendapat beg kulit untuk membawa barang runcit anda? Sudah tentu tidak.

Oleh itu, adalah lebih baik mengetahui mengenai pelbagai produk beg galas sebelum anda memperolehnya untuk memastikan bahawa anda dapat memperoleh yang terbaik dari wang yang sebenarnya telah anda belanjakan.

Pasar beg galas

Sekiranya anda menganggap pasaran menjana ransel, ia telah banyak berkembang. Anda mungkin melihat pelbagai jenis produk dan kain yang digunakan untuk pengeluaran pelbagai jenis ransel. Setiap dari mereka mempunyai kelebihan dan kekurangan, fungsi, aplikasi, dan banyak lagi. Ada yang lebih berguna sementara yang lain tidak. Sebahagian daripada mereka dapat menarik perhatian anda sementara yang lain tidak dapat menarik perhatian anda.

Kami akan membelek beg galas ini dengan teliti dalam tulisan ini untuk memudahkan anda membuat pilihan yang ideal sambil mendapatkan beg galas untuk anak anda atau bahkan untuk diri anda sendiri.

Beg galas kulit semula jadi

Sebagaimana sebahagian besar dari kita memahami bahawa beg pakaian kulit ini dihasilkan dari kulit binatang peliharaan yang kering. Haiwan peliharaan mungkin kerbau , kambing, domba, dll. Ransel kulit sangat terkenal di kalangan remaja kerana penampilan dan tarikan mereka yang bergaya. Mereka sebenarnya boleh dipercayai dan juga tahan lama serta tahan lebih lama jika disimpan dengan betul.

Beg galas ini sangat mahal dan anda mempunyai pilihan warna yang sangat terhad. Akibatnya, anak-anak tidak seperti beg galas ini, dan mereka juga boleh memilih yang berwarna-warni.

Beg galas Nylon

Nylon adalah produk yang dihasilkan secara kimia di makmal. Ia adalah polimer yang biasanya disebut termoplastik. Anda mungkin menemui banyak ransel yang dihasilkan oleh produk ini. Sebagai polimer, ia tahan air dan dianggap lebih baik daripada kapas .

Beg galas nilon tahan lama dan juga mempunyai kemasan yang elegan dan perasaan yang halus namun ia dapat mengekalkan kehangatan pada musim panas dan mungkin juga memanaskan peranti elektrik jika ada di dalamnya.

Beg galas poliester

Poliester, perubatan juga disebut polyethylene terephthalate juga merupakan bahan sintetik dan juga digunakan untuk pembuatan ransel. Ransel ini tidak kehilangan warna, tahan lebih lama, dan juga kebal lipatan. Ia juga dapat menahan penggunaan yang keras setiap hari dan juga mencuci.

Ini mungkin pilihan paling efektif untuk penggunaan sehari-hari kerana dapat mentolerir penggunaan yang teruk selain air atau salji.

Beg kapas

Beg galas ini mungkin paling berkesan untuk anak-anak yang mempunyai kulit sensitif atau untuk kanak-kanak. Beg galas kapas diperbuat daripada serat semula jadi. Sememangnya wajar kerana tidak mendatangkan kesan buruk pada kulit manusia.

Lazimnya, beg ini ringan dan senang dipakai. Mereka juga boleh dibersihkan dengan cepat. Namun anda juga harus menyedari bahawa beg ini agak mahal daripada beg poliester.

Beg galas PVC

PVC adalah polimer yang dibuat secara kimia dan disebut secara kimia sebagai polivinil klorida. Beg galas yang dihasilkan dari bahan ini sering disebut Clear Knapsack atau Transparan Backpack… Oleh kerana beg ini sepenuhnya telus, jadi anda mungkin tidak menghadapi masalah pemeriksaan perlindungan sekiranya anda melihat konsert, arena , atau tempat awam lain.

Siri kadar beg ransel yang jelas ini cukup menjimatkan. Satu-satunya kelemahan memiliki beg itu ialah privasi peribadi bahan beg anda.

Beg galas jerami

Beg galas ini adalah untuk mereka yang menjadi pengikut barang-barang antik, kerana ia adalah antara produk tertua di latar belakang pembuatan beg galas. Ia masih dibuat di beberapa bahagian dunia .

Beg ini mempunyai liang kecil sehingga boleh dibersihkan dengan mudah. Mereka biasanya murah tetapi beg jerami anyaman tangan mungkin sedikit mahal.

Beg plastik

Sebilangan besar pembekal beg galas bergantung pada keberadaan yang lebih hijau dengan bahan yang boleh dikitar semula . Plastik membantu mendapatkannya kerana beg galas ini memiliki kemampuan untuk mendapatkan kitar semula dan dapat digunakan kembali. Beg sandang ini juga agak murah . Ia tahan lama dan juga serba boleh namun sensitif terhadap panas.

Kesimpulannya

Sekarang setelah memahami semua kelebihan dan kekurangan banyak ransel, mungkin mudah bagi anda untuk membuat pilihan yang tepat mengenai pilihan ransel, untuk anak muda atau anda sendiri.