Batu Permata Ulang Tahun Perkahwinan: Batu permata ulang tahun seperti yang diberikan sebagai hadiah ulang tahun untuk menyatakan kasih sayang, kasih sayang, sokongan, ini menghargai anda kepada pasangan, ibu bapa atau saudara-mara.

Pilih Batu Permata untuk Ulang Tahun Perkahwinan Anda

Batu permata yang indah ini bukan sahaja membuat hadiah Ulang Tahun yang menarik, tetapi mengikut simbol Hari Jadi, batu permata ini merupakan batu permata yang sepatutnya diberikan untuk memberi ganjaran kepada pasangan ini selama mereka bersama.

Permata Emas Permata Ulang Tahun ke-1:

Ulang tahun ke - 1 disambut dengan perhiasan emas. Bagi mereka yang tidak begitu berminat dengan emas kuning, ada aloi lain untuk dipilih, seperti emas mawar dan emas putih.

Garnet Batu Permata Ulang Tahun ke-2:

Garnet adalah batu kelahiran Januari dan batu permata ulang tahun ke-2. Terdapat banyak pilihan garnet di hampir setiap warna pelangi, dari pirop dan almandine yang berpatutan hingga garnet tsavorite hijau langka dan garnet spessartite oren.

Mutiara Batu Permata Ulang Tahun ke-3:

Ulang tahun ke-3 secara tradisional disambut dengan mutiara, batu permata klasik yang dimiliki kebanyakan wanita di kotak perhiasan mereka. Mutiara boleh digerudi, tidak digerudi atau setengah dibor dan terdapat dalam pelbagai warna yang sesuai dengan setiap warna.

Blue Topaz Batu Permata Ulang Tahun ke-4:

Topaz biru adalah batu permata biru popular sepanjang masa yang diberikan untuk ulang tahun ke-4. Biru langit pastel, biru tua London, dan topaz biru Swiss terang adalah tiga warna yang ada.

Batu Permata Ulang Tahun ke-5 Nilam:

Ulang tahun ke-5 layak mendapat sesuatu yang istimewa, dan safir adalah batu permata untuk menandakan kejayaan ini. Terdapat banyak warna untuk dipilih, termasuk safir biru klasik, ungu, hijau, kuning, oren, putih, dan banyak lagi.

Batu Permata Ulang Tahun Amethyst ke-6:

Enam tahun perkahwinan diraikan dengan kecubung. Batu permata ungu berharga ini juga merupakan batu kelahiran Februari. Warna mewah ini kelihatan indah dalam perhiasan dengan tetapan emas kuning.

Batu Permata Ulang Tahun ke-7 Onyx:

Batu akik berjalur hitam dan putih yang dikenali sebagai onyx adalah batu permata ulang tahun ke-7. Disukai oleh lelaki dan wanita kerana penampilan dua nada yang neutral, batu permata onyx juga boleh berwarna hitam atau putih semata-mata dan sangat serba boleh.

Tourmaline Batu Permata Ulang Tahun ke-8:

Untuk tahun ke-8 perkahwinan, pilihan warna sepenuhnya menjadi milik anda; turmalin boleh didapati di hampir setiap warna pelangi. Beberapa Batu Permata Tourmaline bahkan berwarna dua atau pelbagai warna.

Lapis Lazuli Batu Permata Ulang Tahun ke-9:

Sejak zaman kuno, batu permata biru klasik, lapis lazuli, telah dihargai dan digunakan untuk menandakan ulang tahun perkahwinan ke-9. Batu permata biru yang termenung ini sering diukir atau dipotong sebagai cabochon.

Permata Berlian Batu Permata Ulang Tahun ke-10:

Tahun ke-10 perkahwinan memerlukan perhiasan berlian, batu permata paling sukar di bumi yang dikaitkan dengan cinta abadi. Sama ada anda lebih suka berlian putih yang mempesonakan, berlian cognac, berlian sampanye, atau berlian biru yang mewah, hadiah ulang tahun ke-10 anda pasti menakjubkan.

Turquoise Batu Permata Ulang Tahun ke-11:

Cantik, batu permata biru kehijauan klasik dinamakan sempena laluannya melalui Turki. Ia digunakan untuk meraikan 11 tahun perkahwinan. Perhiasan pirus disukai oleh semua orang, sama ada berwarna biru telur robin atau bermotif dengan matriks.

Jade Batu Permata Ulang Tahun ke-12:

Jade diberikan untuk ulang tahun ke-12 dan mungkin warna hijau, lavender, putih, atau warna lain. Ini adalah salah satu batu permata yang paling serba boleh dan tahan lama, sering diukir atau dipotong secara cabochon.

Batu Permata Ulang Tahun ke-13 Citrine:

Sunny citrine menyambut 13 tahun perkahwinan. Citrine berwarna kuning kepada ahli oren dari keluarga kuarza yang boleh dijadikan hampir semua jenis perhiasan, besar dan berani atau mungil.

Opal Batu Permata Ulang Tahun ke-14:

Opal berwarna-warni diberikan untuk ulang tahun ke-14, dan terdapat banyak jenis untuk dipilih bergantung pada perhiasan yang ada, seperti opal api Mexico, opal coklat, opal hitam, opal batu, dan opal berharga klasik dengan permainan warna pelangi .

Ruby Batu Permata Ulang Tahun ke-15:

Batu permata yang mewakili perkahwinan selama 15 tahun adalah batu permata, batu permata semangat dan keinginan. Batu permata merah klasik, rubi tidak akan pernah mengecewakan mereka yang cukup bernasib baik untuk memilikinya.

Peridot Batu Permata Ulang Tahun ke-16:

Peridot adalah batu permata yang dipersembahkan untuk ulang tahun ke-16, warna zaitun hingga hijau terang. Ini juga dikenal sebagai "zamrud malam" karena cara yang mempesona ia bersinar pada waktu malam.

Menonton Batu Permata Ulang Tahun ke-17:

Jam tangan meraikan 17 tahun perkahwinan; sama ada jam tangan batu permata mewah atau jam tangan yang sederhana dan elegan, ia akan menjadi peringatan masa berharga yang dihabiskan bersama.

Batu Permata Batu Permata Ulang Tahun ke-18:

Batu permata kucing klasik meraikan ulang tahun ke-18. Batu permata ini umumnya adalah cabochon yang comel untuk menampilkan cahaya yang dipantulkan sebagai celah yang kelihatan seperti mata kucing. Batu permata mata kucing sangat bagus untuk cincin yang menarik.

Batu permata ulang tahun ke-20 Zamrud:

Emerald Ulang tahun ke-20 disambut dengan batu permata hijau klasik, zamrud, yang berharga ribuan tahun. Zamrud dianggap batu permata yang meningkatkan kesejahteraan.

Batu Permata Ulang Tahun ke-21 Iolite:

Iolite adalah batu permata biru ungu yang mewakili 21 tahun perkahwinan. Sama seperti perkahwinan mempunyai banyak suasana, begitu juga iolite, yang dapat muncul biru-ungu, kuning keemasan, atau tidak berwarna bergantung pada sudut pandangan.

Putar Batu Permata Ulang Tahun ke-22 :

Spinel cemerlang diberikan untuk ulang tahun perkahwinan ke-22, batu permata yang indah yang dapat muncul seperti safir halus ketika berwarna biru atau seperti ruby ​​ketika berwarna merah. Spinel juga mungkin berwarna hitam, merah jambu, ungu, dan warna lain.

Batu Permata Kuning / Imperial Topaz ke-23:

Topaz keemasan ke merah adalah batu permata tahun ke-23 perkahwinan. Selalunya warna peachy seperti warna matahari terbenam.

Tanzanite Batu Permata Ulang Tahun ke-24:

Batu permata berwarna biru hingga ungu yang jarang dikenali sebagai tanzanite adalah batu permata ulang tahun ke-24 yang hanya terdapat di Tanzania. Warna tanzanit semakin meningkat pada batu permata besar, yang menarik perhatian dari seberang ruangan.

Jubli Perak Batu Permata Ulang Tahun ke-25:

Perhiasan perak putih yang cantik dan terang meraikan perkahwinan selama 25 tahun. Sterling silver mengandungi 92.5 peratus perak tulen dan merupakan aloi yang kuat dan tahan lama yang sangat sesuai untuk perhiasan yang tahan lama.

Mutiara Jubli Batu Permata Ulang Tahun ke-30:

Perhiasan mutiara diberikan untuk jubli mutiara selama 30 tahun, menandakan tiga dekad perkahwinan. Sama ada tali manik-manik, cincin mutiara tunggal, atau anting-anting mutiara yang sepadan, mutiara adalah hadiah ulang tahun yang harus dihargai.

Zamrud Batu Permata Ulang Tahun ke-35:

Apabila batu permata ulang tahun diulang, satu set perhiasan yang sesuai dapat diberikan. Ulang tahun ke-35 adalah masa di mana peluang untuk memperluas hadiah ulang tahun ke-20 dapat diambil untuk membuat suite zamrud khas.

Ruby Batu Permata Ulang Tahun ke-40:

Ruby, batu permata pengabdian yang penuh semangat, mewakili 40 tahun perkahwinan yang setia. Mereka yang menjayakan perayaan ini wajar dilayan dengan sesuatu yang istimewa, mungkin termasuk rubi ulang tahun ke-15. Merah tidak pernah ketinggalan zaman.

Batu Permata Ulang Tahun ke-45 Sapphire:

Empat puluh lima tahun bersama dalam panggilan perkahwinan untuk perhiasan safir. Baginya, safir bintang akan menghasilkan cincin yang menakjubkan, dan baginya, warna biru klasik, merah jambu lembut, kuning mewah, atau warna lain dapat membuat perhiasan yang elegan.

Emas Batu Permata Ulang Tahun ke-50:

Jubli emas tahun ke-50 adalah perayaan yang sangat istimewa yang disambut dengan perhiasan batu permata emas, yang mewakili 50 tahun keemasan yang dihargai bersama.

Alexandrite Batu Permata Ulang Tahun ke-55:

Batu permata yang dinamai Tsar Rusia, alexandrite adalah bentuk chrysoberyl perubahan warna, yang diberikan untuk ulang tahun perkahwinan ke-55. Batu permata yang luar biasa ini dapat berubah warna di bawah pencahayaan yang berbeza, sesuai dengan perkahwinan 55 tahun yang luar biasa.

Berlian Batu Permata Ulang Tahun ke-60:

Setelah 60 tahun berkahwin, perhiasan berlian adalah untuk memperingati ulang tahun kehidupan bersama yang luar biasa ini. Sama ada anda menambah hadiah ulang tahun ke-10 atau merancang sesuatu yang baru, ia akan digemari sama.

Batu Permata Biru Sapphire ke-65:

Hadiah ulang tahun ke-65 tradisional adalah safir biru. Batu permata perhiasan elegan dan klasik ini sangat sesuai untuk lelaki dan wanita. Sama ada warna biru pastel, bunga jagung, biru sederhana, atau lebih gelap, perhiasan safir biru selalu dikagumi.

Batu Permata Ulang Tahun ke-70 Platinum:

Pasangan yang meraikan 70 tahun perkahwinan mereka mempunyai perkongsian khas yang hanya dapat diwakili oleh platinum, logam langka dan berharga yang dihargai kerana kilauan dan ketahanannya yang berkilauan. Sama seperti perkahwinan yang kuat, platinum mungkin tergores tetapi tidak akan hancur, kekal kuat selamanya.

Ruby Batu Permata Ulang Tahun ke-80:

Ruby, bentuk merah korundum, yang bermaksud kesejahteraan, kebijaksanaan, kesihatan yang baik, dan kehidupan cinta yang berjaya, mewakili ulang tahun ke-80 dan sepanjang masa pengabdian. Dipanggil sebagai "raja batu permata", apa yang lebih cocok untuk perayaan seperti itu ?