Terdapat banyak faktor yang boleh anda pertimbangkan ketika cuba membuang atau mematikan akaun Facebook anda, walau apa jua keadaannya, itu bukan sains roket.

Mungkin anda percaya anda meluangkan terlalu banyak masa untuk itu dan juga berhasrat untuk keluar dari rangkaian sosial untuk menjaga kebersihan hidup anda, atau mungkin anda dan juga teman rapat anda telah berhenti menggunakannya, jadi tidak ada faktor untuk mengekalkannya dan melaburkan masa di atasnya. Walau apa pun keadaannya, penghapusan atau penyahaktifan akaun Facebook agak teknikal dan anda mesti melakukan setiap langkah dengan berhati-hati. Dalam artikel ini, kita akan merangkum semua aspek yang mungkin menimpa anda selama proses tersebut. Mari kita mulakan prosesnya:

Tetapi jika anda memastikan anda bersiap untuk meninggalkan rangkaian rangkaian sosial yang paling disukai di dunia, ini adalah prosedur asas.

Fahami perbezaan antara penghapusan dan penyahaktifan

Adalah mustahak untuk memahami apa perbezaan utama antara penghapusan akaun Facebook anda adalah dengan menyahaktifkan akaun anda - apabila dipadamkan; ia tidak akan dapat dikembalikan semasa penyahaktifan memberi anda masa tenggang selama 14 hari.

Ingat, jika anda membuang Facebook anda, gambar dan semua perincian Facebook anda pasti akan diturunkan seumur hidup. Sekiranya anda ingin menyimpan butiran tersebut, saya pasti akan mengesyorkan memuat turun dan memasang pendua daripadanya.

Untuk memuat turun dan memasang pendua dari semua butiran Facebook anda, kemungkinan besar untuk "Persediaan" dan juga klik, "Muat turun dan pasang pendua maklumat Facebook anda," dan selepas itu, "Permulaan Arkib Saya."

Cara Memadam Facebook

Kemungkinan besar https://m.facebook.com/account/deleteKlik , "hapus akaun saya"

  • Jangan log masuk semula ke Facebook dan tunggu juga 2 minggu sehingga permintaan penghapusan selesai
  • Sebaik sahaja anda memastikan bahawa anda bersedia untuk membuang akaun Facebook anda secara kekal, klik ini kami sekelip mata. Apabila anda mengklik pautan Web, mesej ini pasti akan muncul:
  • Yang perlu anda lakukan ialah klik "Hapus Akaun Saya."
  • Facebook menyatakan bahawa memerlukan beberapa hari untuk menyelesaikan pembuangan setelah anda memintanya, dan jika anda masuk semula ke Facebook sepanjang masa itu, anda akan menghentikan permintaan penghapusan.

Ingatlah, jika anda yakin ada kemungkinan anda ingin menyambung semula akaun Facebook anda pada masa akan datang, anda mungkin bermaksud untuk menyahaktifkannya daripada menghapusnya. Sekiranya anda menyahaktifkan akaun anda, Facebook menyimpan semua maklumat, gambar, dan juga persediaan anda, dan anda juga boleh mengaktifkannya semula bila-bila masa. Sementara itu, akaun anda pasti akan disembunyikan.

Hanya Bagaimana Menyahaktifkan Facebook?

Klik "Persediaan".

  • Di bawah Penyediaan Akaun Umum, klik "Tangani Akaun".
  • Klik "Nyahaktifkan Akaun".
  • Masukkan kata laluan Facebook untuk meneruskan.
  • Pilih "faktor untuk meninggalkan" gelembung pilihan ganda, setelah itu klik "Tutup".

Cara Memadam Kumpulan Facebook Anda

Kami telah membahas dengan tepat cara membuang akaun anda, namun membenarkan tuntutan bahawa anda tidak bermaksud untuk membuang keseluruhan akaun anda - anda hanya bermaksud membuang pasukan yang anda kembangkan.

  • Perlu diingat: jika anda tidak mengembangkan pasukan namun anda adalah pentadbir, anda boleh memadamkan pasukan sekiranya perancang awal meninggalkannya.
  • Kemungkinan besar kepada pasukan yang ingin anda hapus serta klik "Peserta".
  • Berdekatan dengan semua orang, pilih "Eliminate from Team".
  • Apabila anda menyingkirkan orang lain, pilih "Tinggalkan Pasukan" di sebelah nama anda.
  • Klik "Tinggalkan dan hapus juga".

Kemungkinan besar kepada pasukan yang ingin anda hapuskan, dan juga klik "Peserta." Klik dekat dengan nama semua orang, dan pilih "Hapuskan dari Pasukan."

Sebab-sebab Berhenti Facebook

Kami tinggal di dunia yang bersambung dengan hiper dan juga agak belum pernah terjadi sebelumnya bagi seseorang dari Generasi Y untuk tidak memiliki Facebook. Seperti yang mungkin anda fahami, mungkin di antara Resolusi Tahun Baru saya (sebenarnya, 2 tahun berturut-turut) untuk menjadikan Facebook lebih kurang untuk meningkatkan prestasi saya. Saya sangat kekurangan dua tahun ini dan juga daripada melayari dalam talian, saya pasti akan mengunjungi dengan aplikasi Facebook iPhone Apple saya.

Ini mencapai faktor yang mungkin anda nyatakan bahawa saya ketagihan Facebook - saya pasti akan menaikkan suapan berita saya, oh, mungkin 20 kali sehari, selalunya saya pasti akan menyegarkan semula pemberitaan berita itu lebih kurang 10 minit setelah saya meningkatkannya sekarang. Ya. Orang miskin itu.

Pemerasan dan Pelecehan di media Sosial

Sebab lain mengapa individu, terutamanya pengguna wanita menyahaktifkan atau memadamkan akaun Facebook mereka secara kekal adalah gangguan dan pemerasan. Meningkatkan pelbagai jenis individu yang terus menerus memeras ugut di laman media sosial. Namun, ada sedikit usaha untuk mensintesis kajian penyelidikan mengenai perkara ini.

Walaupun begitu, tekanan terhadap privasi peribadi dan juga peluang untuk menjadi pemeras ugut di laman media sosial tidak selalu menghindari pendedahan perincian halus. Ramalan penemuan ini untuk rawatan dan juga kajian penyelidikan masa depan dibincangkan.

Penyelidikan ini bertujuan untuk menyelesaikan ruang ini dengan meneroka apa yang ditemui semasa memeras ugut serta pendedahan maklumat halus di rangkaian sosial. 2 testimoni cepat dilakukan dan juga berdasarkan pencarian mereka yang menyebarkan lebih banyak maklumat, lebih muda, wanita, dan juga senang menggunakan laman media sosial untuk menghasilkan dan juga menyebarkan gambar lebih mungkin diturunkan dengan pemerasan di rangkaian sosial .

Bagaimana semua kegilaan itu bermula?

Ketika saya mula-mula mendaftar dengan Facebook pada tahun 2010, adalah menarik untuk berhubung kembali dengan rakan sekolah rendah yang panjang, rakan sekolah menengah, dan juga individu yang saya penuhi sebentar namun berhasrat untuk berhubungan.

Saya melihat tajuk pada hari yang lain mengenai perekrut tugas dengan banyak meminta kata laluan anda atau untuk anda mengunjungi Facebook sepanjang perjumpaan dan juga saya menganggap berkongsi idea saya tentang mengapa saya mematikan (masih belum dikeluarkan, namun sehingga sekarang, saya tidak mempunyai memikat untuk kembali "mengaktifkan semula Facebook saya) laman web Facebook individu saya dengan anda pasti akan bermanfaat.

Walau bagaimanapun, dalam beberapa cara, Facebook meningkatkan sisi buruknya dan saya mula ragu-ragu mengapa saya banyak ketagihan dengan Facebook. Oleh itu, saya membuat keputusan beberapa hari yang lalu untuk menyahaktifkannya.

Kemudian saya memutuskan untuk Menyahaktifkan

Sebelum saya mengklik "baik" untuk menyahaktifkan akaun saya, Facebook menyatakan "Adakah anda pasti? _______ pasti akan merindui anda! _______ pasti akan merindui anda! _____ pasti akan merindui anda! " dan juga saya dapati bahawa jauh lebih menakutkan daripada Facebook pasti akan menawarkan "nag" terakhir dan juga melancarkan pertukaran akaun.

Facebook pada asasnya menyediakan 2 kaedah untuk mengucapkan selamat tinggal kepada rangkaian. Anda boleh memadam atau menyahaktifkan akaun Facebook anda. Semasa membuang akaun Facebook anda dalam masa 90 hari, sistem menjamin untuk menghapus semua maklumat anda. Sekiranya anda berhasrat untuk masuk ke Facebook sekali lagi, anda perlu menghasilkan akaun baru. Mematikan akaun Facebook menunjukkan bahawa anda tidak lagi dapat ditemui menggunakan carian dan juga anda pasti tidak akan muncul lagi dalam senarai rakan baik anda.

Catatan blog anda dan juga mesej, mesej sembang dan banyak lagi pastinya akan berterusan. Hanya catatan eksklusif anda yang hilang dari garis masa masyarakat umum. Sebahagian besarnya, penyahaktifan dapat dibandingkan dengan jangka masa kurang bersenam.

Jadi di bawah ini adalah sebab saya menyahaktifkan laman web Facebook individu saya.

Itu memakan Privasi saya

Setiap kali, saya pasti akan mengubah maklumat privasi peribadi saya SELEPAS saya menyemaknya di satu lagi berita rakan rapat, mengenai bagaimana mereka mengubah peraturan privasi peribadi dan juga agar laman web akaun anda tidak dapat diperiksa oleh orang ramai, anda akan pastinya perlu dikunjungi dan juga mengubah kotak centang di kawasan privasi peribadi. Saya tidak pasti berapa kali saya perlu menyesuaikan persediaan agar sesuai dengan kehendak privasi saya sambil mengekalkan akaun Facebook awam (antara rakan Facebook saya juga).

Saya selalu menjadi individu peribadi (juga ketika saya tidak menulis blog penyamaran di laman blog ini) dan saya juga benar-benar sengsara mengenai teknik Facebook di mana mereka pasti akan mengubah "perundangan" privasi peribadi atau apa sahaja, di Facebook.

Menjilat terakhir bagi saya ialah peningkatan terbaru ini. Saya memastikan bahawa foto akaun Facebook utama saya tidak terdiri daripada gambar wajah saya sekiranya individu mencari saya di Facebook. Walaupun begitu, dengan serangan peningkatan terbaru ke privasi peribadi ini, setiap foto akaun Anda, juga yang dilihat dari tahun sebelumnya, muncul kepada individu yang mencari anda.

Saya akhirnya menghapus gambar dengan wajah saya untuk memulakan dan juga "menyesuaikan diri" dengan peningkatan baru ini.

Itu mengingatkan saya kepada SMA saya

Ya, lebih dari benar, Facebook adalah ... seperti sekolah menengah lagi. Walaupun saya tidak bersusah payah bersekolah menengah (saya terlepas dari geosentrik dan juga ketiadaan tanggungjawab selain daripada diri saya sendiri).

Lebih banyak rakan karib Facebook yang anda miliki bukanlah petunjuk betapa tepatnya pilihan anda, bukan? Sebilangan individu cuba memasukkan anda juga apabila anda menunaikannya secepat mungkin. Mereka juga tidak pernah berusaha untuk bercakap dengan anda di Facebook. Cukup jejak anda. Itu sahaja.

kerana saya mempunyai banyak rakan sekolah menengah di laman web Facebook saya, saya mendapati bahawa di Facebook, individu ingin memasukkan lebih ramai rakan (saya percaya bahawa saya memahami seseorang dari sekolah menengah yang mempunyai lebih daripada 1000 kawan baik) sejak ia semacam pertandingan menarik. Beberapa sebab lagi adalah:

Sensasi saya juga dirugikan ketika saya mengetahui seseorang mencabul saya. Semua ini terlalu mengganggu saya.

Saya tidak memerlukan keseluruhan 200+ individu Facebook saya dalam senarai rakan saya untuk mengenali apa yang berlaku dalam hidup saya. Saya tidak menghendaki mereka menilai lebih banyak daripada menilai sendiri.

Peliknya, anda memahami apa yang berlaku dalam kehidupan seseorang ketika anda tidak pernah bercakap dengan mereka

Adakah Facebook membawa yang terbaik dalam diri individu atau yang paling mengerikan?

Hei, saya cadangkan untuk menyatakan tanduk anda sendiri; namun, jangan menyatakannya setiap jam. Tidak, saya tidak memerlukan pemahaman bahawa anda kelaparan, atau anda sangat gembira kerana cuti hujung minggu yang anda rindukan suami anda. Tidak, saya tidak perlu mendengar bahawa anda sangat berpuas hati dengan najis yang direka sepenuhnya yang anda hasilkan hari ini.

Tidak, saya tidak perlu melihat bahawa anda telah mencapai penilaian tinggi di Bejeweled, atau Farmville, atau apa sahaja permainan video Facebook yang telah anda muat turun dan pasang.

Anda juga harus menyingkirkan pemberitahuan e-mel

Sama saja, perhatikan perkara "Saya tidak bermaksud untuk mendapatkan e-mel lagi dari Facebook pada masa akan datang", jika tidak, anda pasti akan selalu diberitahu mengenai rakan-rakan terdekat yang merindukan anda dan juga mengenai kekurangan latihan yang masih berjalan akaun anda. Sudah tentu, anda dengan sengaja dapat mengaktifkan semula akaun anda pada bila-bila masa dengan mengunjungi dengan alamat e-mel dan juga kata laluan anda.

Facebook mungkin masih mengganggu anda dengan berhati-hati mengenai menumpahkan rakan baik anda dan juga kebimbangan mengenai faktor-faktor tersebut. Gunakan faktor Pelbagai dan hanya masuk ke dalam rentetan huruf yang tidak berguna untuk mematuhi kawasan mesej percuma.

Apa yang berlaku pada data di pelayan mereka?

Hanya setelah anda gagal melakukannya, data anda akan dihapuskan. Diperlukan waktu hingga 90 hari sebelum semua catatan, foto, pesan status, dan data lain yang tersimpan dalam sistem sandaran dihapus. Namun, dan Facebook sendiri menunjukkan ini, anda mungkin masih mempunyai beberapa data yang tidak terikat langsung dengan akaun Facebook anda, seperti mesej sembang yang mungkin masih dilihat oleh rakan anda atau membuat sandaran di kedalaman rangkaian.

Facebook memberitahu anda bahawa akaun anda akan dihapus dalam masa 14 hari. Seluruh proses, bagaimanapun, hanya bermula setelah 14 hari, kerana selama itulah Facebook menunggu anda masuk lagi, secara sedar atau tidak.

Apa yang perlu dilakukan sekiranya anda mempunyai saudara atau rakan yang sudah meninggal?

Kematian tidak mudah ditangani. Yang ingin kita lupakan dalam berkabung bagi si mati adalah kematian digitalnya. Facebook sudah menawarkan kemungkinan kepada penggunanya untuk menentukan apa yang harus berlaku pada akaun Facebook mereka sekiranya berlaku kematian. Di sini juga, Facebook menawarkan dua pilihan: status peringatan atau penghapusan kekal. Sekiranya terdapat patung peringatan, anda boleh menetapkan kenalan harta tanah, iaitu memilih rakan yang mempunyai akses terhad ke akaun anda sekiranya berlaku kematian anda.

Si mati tidak boleh memadamkan akaun Facebooknya. Oleh itu, Facebook kini menawarkan kemungkinan untuk menghapus akaun orang yang telah meninggal dunia atau memasukkannya ke dalam status peringatan. Ini tidak begitu penting seperti yang anda fikirkan.

Sekiranya ini belum dilakukan, orang lain juga boleh meminta penghapusan akaun anda atau pemindahan ke status peringatan. Anda sekarang akan mengetahui bagaimana ini berfungsi.

Padamkan akaun Facebook orang yang meninggal dunia

Walaupun ketika mencari penghapusan profil Facebook orang yang sudah meninggal dunia, Facebook terlebih dahulu menawarkan kemungkinan untuk meletakkan akaun tersebut dalam keadaan ingat. Anda juga boleh memilihnya dalam bentuk pengguna yang meninggal dunia. Daripada menghapus akaun, cukup pilih "Tetapkan akaun ini ke status peringatan".

Untuk memadam akaun Facebook dari pengguna yang meninggal dunia, anda mesti mengisi borang untuk pengguna yang meninggal dunia. Facebook juga meminta anda memberikan sijil kematian atau notis kematian si mati. Selain itu, anda mesti memberikan bukti bahawa anda adalah saudara terdekat atau pelaksana harta pusaka. Facebook akan memeriksa semua ini dan memadam akaun Facebook - secara kekal dan lengkap.

Sebab Popular Lain untuk Menyahaktifkan Akaun Facebook

Di atas kami telah menyebutkan beberapa alasan teknikal semata-mata untuk menghapus media sosial terutamanya akaun Facebook. Terdapat juga banyak sebab psikologi yang lain kerana individu menonaktifkan Facebook mereka. Marilah kita membincangkannya satu persatu:

Mereka mempunyai hubungan yang cukup dan ingin menghilangkan kenangan

Saya biasanya tidak suka menikmati kenangan indah, namun ketika separuh saya yang lebih baik dan juga saya berpisah setahun yang lalu, saya berhasrat untuk jet-pack secara langsung kembali ke Zaman Rock. Facebook menyukarkan melupakan bekas pasangan anda. Anda boleh menyembunyikannya dari umpan berita anda, anda dapat menghalangnya dari Perbualan (serius, tidak ada yang mengetahui tentang hal ini, namun anda boleh membuat "senarai" rakan baik hanya dengan bekas kekasih anda di atasnya, dan selepas itu ketika mereka dalam talian, cukup klik suis "Go Offline" untuk penyenaraian itu), anda boleh membatalkan tanda nama anda sendiri dari semua gambar di mana anda berdua muncul di antara satu sama lain, anda juga boleh memfitnahnya, tetapi mereka pasti tidak akan pernah hilang .

Dan tentu saja, mereka melakukannya untuk mendapatkan tumpuan anda - jangan biarkan rakan baik anda memujuk anda atau yang lain. Facebook adalah wanita jahat yang terus membangkitkan bekas kekasih anda dalam perbincangan untuk membuat anda merasa negatif. Menutup tirai jendela rumah yang menyedihkan ini secara ringkas ke cinta baru bekas kekasih anda adalah salah satu faktor yang paling mudah difahami untuk mematikannya.

Perubahan dalam Persona Media Sosial mereka

Selain individu sombong dan kepala bisu bulimik, tidak ada orang yang menikmati gambar diri mereka yang dikenal pasti. Tidak seperti gambar yang dibentangkan, gambarnya biasanya diambil dengan kamera video yang buruk pada sudut yang tidak biasa.

Selain cermin, anda tidak boleh bergerak serta mengubah badan anda dan juga menurunkan cahaya sehingga anda puas dengan gambar di hadapan anda. Ini hanyalah gambar kecil yang mati, tersedia di internet, untuk diperiksa oleh mana-mana orang, dan anda juga tidak dapat melakukan apa-apa. Secara amnya, un-tagging sudah mencukupi, namun dalam beberapa kes, serangan yang sangat mengerikan dapat menyebabkan canggung ditutup.

Individu ini biasanya akan menjalani diet selama 6 jam dan selepas itu diaktifkan semula apabila mereka memikirkan keadaan yang menggembirakan. Ini sedikit tidak perlu dan terlalu dramatik, namun ia adalah kaedah yang boleh dipercayai untuk meramalkan tekanan anda tanpa melancarkan peluru.

Beban kerja dan gangguan semasa tugas penting

Banyak orang adalah Pelanggan yang biasanya menonaktifkan akaun mereka akibat masalah berkaitan pekerjaan. Seperti yang telah kita lihat, banyak orang ketagih dengan Facebook dan membukanya walaupun pada waktu bekerja. Untuk menghilangkan tabiat buruk itu, mereka harus menyahaktifkan akaun mereka. Salah satu contohnya adalah pemburu kerja yang mungkin menyahaktifkan akaunnya kerana dia tidak mahu syarikat yang mungkin mencari akaun Facebooknya juga menggunakannya untuk menilai dia.

Satu lagi contoh individu yang memberhentikan kerja berlebihan terdiri dari spesies yang tugasnya memerlukannya untuk menjaga profil rendah, seperti ejen penguatkuasaan undang-undang yang tersembunyi.

Pencari Perhatian juga gemar penyahaktifan

Sebilangan besar individu yang menyahaktifkan akaun Facebook mereka sebenarnya adalah pencari perhatian. Ini adalah individu yang kesepian yang mahu fokus daripada rakan mereka. Dalam keadaan seperti ini, penyahaktif dihadapkan dengan paradoks. Sekiranya mereka menyatakan apa-apa mengenai kecederaan, mereka akan kelihatan berlebihan.

Mungkin mereka tersusun di permukaan dinding teman rapat yang menutup teman yang tidak pernah dibuat kembali; mungkin rakan mereka menetapkan syarat untuk mengadakan malam paling berkesan dalam hidup mereka setelah menegaskan bahawa mereka tinggal di sini.

Namun, jika mereka tidak melakukan apa-apa untuk mengungkapkan rasa sakit mereka, rakan karib itu pasti akan percaya bahawa mereka adalah sebiji kek dan juga kekal memanfaatkannya.

Kecurigaan Facebook

Walaupun beberapa pelanggan menyahaktifkan akaun mereka kerana minat bagaimana Facebook menjaga privasi mereka, bagi sesetengah pelanggan, masalah ini jauh lebih mendalam daripada itu: mereka berbeza dengan aspek Facebook mengenai penyelesaiannya, mereka mempersoalkan Ketua Pegawai Eksekutif Facebook dan juga pilihan yang dia buat, sebagai serta mereka tidak bersetuju dengan tepat bagaimana Facebook menggunakan maklumat mereka. Individu ini mungkin menyahaktifkan akaun mereka sebagai protes terhadap Facebook atau tidak tergolong dalam penyelesaian yang mereka benci.

Bagi sebilangan individu, Facebook boleh memiliki sifat kediaman yang membentuk kebiasaan, seperti memeriksa Facebook secara berkala untuk mendapatkan kemas kini dari rakan atau aplikasi yang membuat anda memeriksa kembali setiap jam untuk menikmati insentif. Pelanggan ini mungkin menyedari bahawa Facebook mengganggu kehidupan seharian mereka sehingga mempengaruhi mereka; perkhidmatan untuk pelanggan ini adalah menyahaktifkan akaun mereka untuk menghilangkan daya tarikan dari kehidupan mereka.