Peralatan audiovisual (AV) boleh dikatakan bahagian paling rendah dari acara korporat yang berjaya. Terdapat banyak orang yang teruja dengan teknologi terkini dan menghabiskan banyak wang di gerai yang mencolok, sepanduk menarik, dan sejumlah besar produk audiovisual, tetapi ketika membawanya, peralatan audiovisual cenderung diabaikan dan ditinggalkan di habuk.

Tapi kenapa? Mengapa orang cenderung meninggalkan peralatan audiovisual di sebelah gudang ketika mereka berpeluang memenangi anugerah pada persidangan atau memberi kesan yang baik kepada pelanggan atau bakal pelanggan di usaha perniagaan baru?

Cari Kedai yang Betul:

Peralatan audiovisual (AV) memberikan pernyataan yang hebat, tetapi ia tidak mendapat penagihan yang sama dengan produk saudaranya yang lebih terkenal. Sebagai contoh, tidak salah nilai sistem PA profesional berkabel untuk konsert rock, tetapi anda sukar mencari salah satunya di kedai sewa.

Perkhidmatan Pembekal AV masih dilihat sebagai alternatif yang berpatutan untuk penyewaan peralatan audio, tetapi dengan begitu banyak pilihan yang tersedia dan harga yang rendah, banyak syarikat merasa lebih baik untuk menyewa peralatan AV daripada membelinya. Sama ada anda menghadiri persidangan atau mengadakan bengkel perhotelan korporat, kekuatan peralatan audiovisual dapat membuat atau mematahkan acara anda.

Pengetahuan Teknikal adalah Kritikal:

Ramai orang gagal menyedari kepentingan peralatan audiovisual di persidangan dan acara serupa yang lain, hanya kerana mereka tidak terlatih untuk menghadapinya. Kedai penyewaan peralatan AV menyediakan perkhidmatan, tetapi mereka juga menyediakan banyak pengetahuan dan kepakaran teknikal pada bila-bila masa.

Ketika datang ke acara seperti pameran dagang, pameran, dan pelancaran produk, pengetahuan teknikal sangat penting. Penting untuk dapat bekerjasama dengan pembesar suara , projektor dan monitor dengan cara yang berbeza. Bukan itu sahaja, anda perlu tahu apa yang harus dilakukan sekiranya berlaku sesuatu!

Cari Syarikat Pengeluaran:

Sekiranya anda menjalankan pameran perdagangan atau pameran yang berjaya atau merancang penyewaan kedai teknologi yang berjaya, sangat penting untuk mencari syarikat produksi yang dapat membantu anda menubuhkan dan menguraikan peralatan audiovisual anda dan mengatur sistem bunyi anda. Syarikat pengeluaran yang baik akan mempunyai pelbagai jenis peralatan AV untuk disewa, termasuk monitor , projektor, unit DVD / VCR, pemain DVD / CD, dan banyak lagi.

Mereka juga mempunyai sebilangan besar aksesori AV dan aksesori audiovisual untuk menyediakan acara anda, termasuk kabel AV, alat kawalan jauh, dan aksesori A / V. Mereka bahkan akan menawarkan perkhidmatan penyediaan dan penghancuran, jadi anda tidak perlu risau tentang masalah teknikal semasa acara utama!

Syarikat produksi juga dapat menyediakan perkhidmatan penyediaan AV asas dan meruntuhkan selepas acara tersebut.

Walau bagaimanapun, beberapa tempat lebih sesuai untuk penyediaan AV dan perkhidmatan meruntuhkan, bergantung pada jenis acara, jumlah peserta, dan faktor lain. Contohnya, penyediaan AV dan meruntuhkan acara korporat mungkin lebih mudah daripada kelab atau bar intim. Selain itu, tempat dengan tingkat dalaman yang lebih tinggi mungkin dilengkapi dengan lebih baik untuk mengendalikan peralatan audio-visual yang lebih besar, termasuk projektor dan skrin LCD .

Peralatan untuk Tempat Kecil dan Besar:

Tempat korporat mungkin tidak memerlukan aksesori AV seperti monitor untuk penyewaan peralatan audiovisualnya, bergantung pada ukurannya. Ia akan lebih sesuai untuk acara yang lebih kecil. Walau bagaimanapun, acara yang lebih besar memerlukan kombinasi skrin AV dan LCD dan peralatan lain yang lebih besar dan lebih rumit. Dengan cara yang sama, acara yang lebih kecil memungkinkan kita menggunakan peralatan AV yang lebih sederhana dan tidak rumit, tetapi acara yang lebih besar akan lebih sesuai untuk peralatan audiovisual yang lebih besar, dan peralatan yang lebih besar akan lebih sesuai untuk tempat yang lebih besar.

Tanya Mengenai Spesifikasi Teknikal:

Secara keseluruhan, kami yakin kelab atau bar kecil yang intim adalah tempat yang jauh lebih baik untuk menggunakan peralatan AV. Tempat yang besar dan mesra mungkin berfungsi untuk peralatan audiovisual yang lebih besar, bergantung pada ukuran penonton dan sifat perniagaan anda.

Walau bagaimanapun, jika anda menyewa peralatan AV dari Pembekal AV profesional, anda harus memastikan anda bertanya tentang spesifikasi teknikal setiap peralatan, untuk memastikan anda menyewa peralatan yang betul untuk acara anda. Sekiranya boleh, pilih tempat yang sudah mempunyai peralatan AV, kerana ini akan memastikan anda mendapat pengalaman dan perkhidmatan terbaik dari syarikat penyewaan audiovisual.

Mengakhiri

Ringkasnya, penyewaan peralatan AV memberi kami banyak pilihan untuk acara korporat, termasuk dinding video dan teknologi unjuran, bilik DJ, produksi audiovisual dan pencahayaan, papan tanda, dan bahkan kesan khas seperti mesin asap dan mesin kabut . Penyewaan peralatan AV juga digunakan dalam pelbagai jenis produksi swasta, seperti video muzik, pertunjukan fesyen, kesan khas, perkahwinan, dan prom.

Mereka juga boleh disewa untuk festival dan konferensi filem, seperti konvensyen dan acara promosi. Peralatan tidak semestinya canggih - tidak ada alasan untuk menyewa sesuatu yang anda tidak perlukan. EMS Events memungkinkan untuk membuat produksi audio-visual berkualiti tinggi, apa sahaja anggaran anda, apa sahaja keperluan anda.