Cara mendapatkan pengikut di rangkaian sosial adalah persoalan yang banyak syarikat meminta diri mereka untuk menggunakan jenama digital mereka . Rangkaian sosial yang paling penting adalah Instagram, Facebook dan Twitter tetapi kita juga harus mengetahui yang lain yang menarik seperti Linkedin, Pinterest, TikTok dan Snapchat, yang juga boleh menjadi saluran trafik web yang baik. Oleh itu, kita akan melihat bagaimana kita menarik pengikut baru dalam setiap satu.

Bagaimana untuk mendapatkan pengikut di Facebook?

Kami memulakan panduan kami mengenai cara mendapatkan pengikut di rangkaian sosial dengan yang paling penting pada masa ini, Facebook . Seterusnya, kami akan memberikan serangkaian petua untuk meningkatkan pengikut anda di Facebook.

Kongsi catatan dalam kumpulan Facebook

Kumpulan di Facebook sangat berguna untuk menarik pengikut baru dan mendapatkan lawatan ke laman web kami. Apa yang mesti kita lakukan ialah mencari kumpulan yang berkaitan dengan perniagaan kita.

Orang menggunakan kumpulan untuk berkongsi berita mereka sendiri tetapi jika kita berkongsi kandungan yang menarik kita dapat menjana interaksi, memperoleh reputasi tertentu. Kita mesti berkongsi secara berkala kerana penting bahawa catatan dari kita selalu muncul.

Lihat apa yang sedang tren

Viral selalu memberi kesan lebih banyak daripada berita harian. Laman-laman Facebook yang menjadi viral adalah sebilangan besar suka dan peminat. Menggunakan kandungan yang dibincangkan oleh semua orang dapat meningkatkan kesan kandungan kami. Untuk membuat kandungan yang menarik dan menarik. Anda boleh menggunakan penjana teks keren untuk membuat catatan anda lebih menarik dan sekarang pada tahun 2021 ia digunakan oleh kebanyakan pengguna.

Bersikap gigih dan konsisten

Mungkin elemen terpenting untuk berjaya di media sosial. Walaupun kelihatan mudah, ketekunan lebih rumit daripada yang anda fikirkan. Kita mesti berkongsi secara berkala dan merancangnya. Segala-galanya mesti dikira secara sejuk.

Konsistensi inilah yang telah membuat banyak usahawan berjaya di rangkaian sosial, jika seseorang berminat mengikuti kami, mereka pasti akan melihat keteraturan penerbitan di dinding kami. Pengguna semakin menyempurnakan selera mereka dan telah belajar bagaimana menggunakan rangkaian sosial untuk memanfaatkannya sepenuhnya.

Gunakan Iklan Facebook

Iklan Facebook adalah selamat dan berkesan untuk mendapatkan pengikut di alat Facebook, tetapi mempunyai kelemahan yang harus kita bayar untuk mendapatkannya. Walau bagaimanapun, ia adalah cara terpantas untuk membuat diri kita dikenali dan menarik bakal pelanggan baru.

Lakukan pemberian hadiah di Facebook

Kita semua telah melihat seberapa berkesan pemberian hadiah. Mereka bukan sahaja baik untuk mendapatkan pengikut tetapi juga untuk menghasilkan interaksi dalam penerbitan anda.

Facebook tidak menyimpan semua undian yang memerlukan pengguna menyukai, berkongsi dan memberi tag dengan baik. Oleh itu, kita mesti berhati-hati semasa melakukannya.

Kami mengesyorkan menggunakan beberapa alat di luar sana untuk memberi anda lebih banyak kejelasan.

Jemput kenalan anda

Strategi yang baik adalah menjemput keluarga, rakan atau kenalan ke laman peminat Facebook kami, terutama pada awalnya, ketika kami masih belum mempunyai banyak pengikut . Lebih mudah bagi orang untuk mula mengikuti kami jika kami sudah mempunyai asas pengikut, dan untuk itu yang terbaik adalah menjemput.

Bagaimana mendapatkan pengikut di Instagram?

Walaupun ia milik Facebook , Instagram mengekalkan ciri tersendiri untuk mendapatkan pengikut. Kami akan melihat beberapa helah yang sangat berguna.

Muat naik foto dan video berkualiti

Sudah berlalu melihat foto dan video yang kabur. Sekarang praktikalnya semua telefon bimbit mempunyai kamera beresolusi yang baik dan dapat menghasilkan foto berkualiti.

Tidak menjaga kualiti penerbitan kami boleh merosakkan imej jenama kami. Kita mesti menjaga semua perinciannya kerana hari ini semuanya berkomunikasi.

Cari Interaksi

Cuba berikan sebanyak mungkin suka di Instagram. Suka adalah salah satu alat anda untuk menunjukkan nama kami. Dan ia adalah alat yang tidak terhad. Oleh itu kita mesti menggunakannya. Setiap suka adalah peluang susulan baru.

Mengeksploitasi semua kemungkinan yang ditawarkan oleh platform

Untuk mendapatkan pengikut untuk Instagram, kita juga mesti meneroka dan memahami semua kemungkinan platform ini. Oleh itu, penting untuk menggunakan hashtag, menggunakan cerita Instagram , yang menjual lebih banyak dan menjana lebih banyak interaksi adalah beberapa persoalan.

Kita mesti ingat bahawa setiap keadaan berbeza dan tidak semua melayani perkara yang sama.

Ikut semua minat

Terdapat dua jenis had di Instagram untuk dapat mengikuti orang dan akaun lain :

  1. Anda tidak boleh mengikuti lebih daripada 40 orang sejam.

  2. Anda tidak boleh mengikuti lebih daripada 1.250 orang sehari.

Ini mengenai strategi tindak balas, iaitu, saya mengikuti anda dan sebagai balasannya anda mengembalikan ikutannya. Teknik ini biasanya memberikan hasil yang sangat baik dalam jangka pendek. Satu-satunya perkara yang harus kita berhati-hati ialah memilih siapa yang kita ikuti sehingga paling dekat dengan pelanggan biasa kita.

Bijak menggunakan hashtag

Ada orang yang menggunakan semua kemungkinan hashtag, bahkan #hashtag yang tidak sesuai dengan skopnya. Mereka melakukan segalanya untuk membuat gambar anda muncul di mana-mana.

Jangan berikan siaran pengguna yang tidak mereka mahukan. Gunakan hashtag yang sesuai dengan anda dan jangan terlalu menyalahgunakannya.

Cerita, elemen utama

Kisah Instagram bukan sahaja di sini untuk bertahan tetapi juga menyisihkan kebisingan yang dibuat oleh Snapchat dengan aplikasinya .

Anda boleh menghantar apa sahaja yang anda mahukan, anda boleh berkomunikasi dengan khalayak anda, melakukan tinjauan, meletakkan penapis, emotikon, APA YANG ANDA mahukan.

Sekiranya jenama, syarikat atau syarikat anda membenarkannya menggunakannya, adalah wajib . Anda juga boleh menjual dengan mereka.

Bagaimana untuk mendapatkan pengikut di Twitter?

Strategi terbaik untuk mendapatkan lebih banyak pengikut di Twitter adalah:

Sesuaikan profil

Memperibadikan profil berguna di semua rangkaian sosial, semakin banyak maklumat dan nilai yang dapat kita berikan kepada pengguna. Terdapat banyak syarikat yang tidak memanfaatkan potensi yang dimiliki oleh rangkaian sosial ini dan tidak tahu bagaimana membuat diri mereka dikenali.

Cuba ketahui semua butiran yang boleh anda ubah untuk memberi lebih prestij pada profil anda.

Ikuti profil yang menarik

Di Instagram seperti di Twitter, semakin banyak orang yang anda ikuti semakin baik. Di Twitter sekarang lebih mudah untuk menghapus manual, kerana memberitahu anda pengguna mana yang mengikuti anda dan pengguna mana yang tidak.

Sekiranya anda ingin mempunyai Twitter yang "bersih" untuk melihat semua kronologi yang menarik, kami mengesyorkan:

  1. Buat senarai dengan minat anda.

  2. Buat Twitter baru.

Mengautomasikan kandungan

Tindakan lain yang meningkatkan tahap rangkaian sosial adalah mengotomatisasi . Di Twitter dan Facebook, menggunakan alat pengurusan dapat menyelamatkan nyawa anda. Ini dapat menjimatkan banyak masa untuk menghabiskan tindakan lain.

Baca juga - Cara menghapus pengikut di Instagram.