Bagaimana cara mendapatkan Insurans Kesihatan?

Perkara pertama yang perlu dilakukan oleh individu ialah membuat kajian mengenai pelbagai jenis rancangan insurans kesihatan dan juga rancangan yang tersedia. Atas sebab ini, sebagai permulaan, terdapat empat jenis pelan insurans kesihatan standard yang tersedia.

Jenis strategi awal adalah strategi ganti rugi. Strategi ganti rugi membolehkan individu memilih doktor mereka sendiri. Dalam Strategi ini, syarikat insurans mengimbangi semua perbelanjaan perbelanjaan klinikal jika orang dimasukkan ke hospital. Strategi ganti rugi adalah salah satu strategi insurans kesihatan yang paling mudah disesuaikan. Walaupun begitu, Strategi ini juga merupakan salah satu strategi paling mahal di antara semua strategi dan memerlukan banyak dokumen.

HMO , PPO dan juga Program Kesihatan dan Kesihatan POS:

Strategi jenis kedua adalah strategi HMO (Organisasi Penjagaan Kesihatan). Dalam Strategi ini, orang perlu membayar kos polisi insurans dari bulan ke bulan. Ini memungkinkan bagi individu untuk mencari terapi dari pelbagai pusat kesihatan yang terdapat di seluruh negara. Walaupun begitu, kemudahan atau kemudahan penjagaan kesihatan ini mesti ada dalam senarai semak kemudahan perubatan yang ditawarkan oleh penyedia insurans.

Dalam Strategi ini, orang boleh memilih profesional perubatan pilihan mereka; namun, profesional perubatan itu perlu beroperasi di salah satu pusat kesihatan yang dinyatakan dalam senarai semak. HMO mengehadkan jenis insurans kesihatan, tetapi sesuai dengan anggaran. Dalam Strategi ini, orang perlu membayar kos perlindungan insurans yang dikurangkan.

PPO (Organisasi Penyedia Perkhidmatan Pilihan) adalah strategi tambahan di mana orang perlu membayar kos perlindungan insurans dari bulan ke bulan untuk menggunakan terapi dari rangkaian doktor dan kemudahan perubatan. Dalam strategi PPO, individu mungkin memilih profesional perubatan mereka sendiri atau memilih profesional perubatan dari rangkaian. Walau bagaimanapun, jika orang memilih profesional perubatan mereka sendiri, mereka pasti perlu membayar kos tambahan setiap bulan.

Jenis Strategi berikut adalah strategi POS (Faktor perkhidmatan). Strategi POS adalah gabungan strategi HMO dan juga strategi PPO. Di sini, orang perlu memilih profesional perubatan mereka dari senarai semak profesional perubatan seperti yang dibekalkan oleh penyedia insurans. Walaupun begitu, individu mungkin memilih profesional perubatan lain yang mungkin tidak ada dalam senarai semak tanpa membayar kos tambahan.

Cara memilih Strategi terbaik:

Setelah kajian menyeluruh mengenai strategi insurans kesihatan ini, individu perlu mendapatkan sebut harga dari pelbagai perniagaan insurans kesihatan. Untuk tujuan itu, mereka mungkin dekat dengan mana-mana wakil insurans kesihatan kejiranan. Wakil-wakil ini berfungsi sama ada untuk pelbagai firma insurans kesihatan atau untuk perniagaan bersendirian.

Walaupun demikian, individu memerlukan dekat dengan wakil-wakil yang memberi manfaat kepada pelbagai perniagaan. Faktornya ialah, perwakilan seperti itu pasti akan berada dalam keadaan yang jauh lebih baik untuk memberikan sebut harga dari banyak perniagaan. Orang mungkin juga melayari laman web insurans kesihatan dan juga memilih jenis soalan. Hantarkan jenisnya, dan juga individu pasti akan mendapat sebut harga dari pelbagai penyedia insurans terkemuka terkemuka dengan segera.

Kontras pelbagai petikan dan pilih juga yang memberikan harga terbaik. Semasa memilih strategi, individu perlu melihat apakah Strategi yang dipilih merangkumi fungsi yang mereka perlukan. Periksa pembayaran bersama, harga kos, potongan, dan sebagainya. Oleh itu, individu memerlukan perbezaan sifat dan memilih strategi yang memenuhi semua permintaan mereka. Tidakkah rawatan bagaimana mendapatkan insurans kesihatan bermaksud asasnya mencukupi?

Anda boleh pergi sekarang dengan mendapatkan petikan yang memanfaatkan mematuhi sumber.