Cara Cepat Kurus: Diet, sesuaikan pengambilan makanan untuk memperbaiki keadaan fizikal, terutama untuk mengurangkan kegemukan atau lemak badan yang berlebihan.

Cara Cepat Kurus:

Saya tidak perlu mengawal berat badan kita, ini hanya cara mudah untuk melihatnya. Oleh kerana hidup dalam wabak penyakit akan membawa semua tekanan emosi dan fizikal, perkara terakhir yang harus anda lakukan adalah menyalahkan badan anda kepada manusia, tanpa perlu bimbang bahawa anda akan mengumpulkan berat badan melebihi tahap normal. tahun lepas. Penerangan yang hebat adalah bahawa anda bukan sahaja. Banyak orang telah mencari petua bagaimana menurunkan berat badan dengan cepat. Nasib baik, artikel ini memberikan beberapa petua pasti untuk membantu diri anda untuk mula menurunkan berat badan.

Sebelum memperincikan cara menurunkan berat badan dengan cepat dan mudah, anda perlu ingat perkara berikut:

  • Walaupun kami mempunyai banyak petua mengenai cara menurunkan berat badan dengan cepat dan mudah di rumah, ingatlah bahawa petua yang telah kami sebutkan akan memberi manfaat kepada diri sendiri. Anda akan secara beransur-ansur menurunkan berat badan dan menjadi sihat, kehilangan 1 hingga 2 paun atau 0,5 hingga 1 kg seminggu.
  • Elakkan diet yang dirancang untuk membantu menurunkan berat badan dengan ketara dalam jangka masa yang singkat. Dia pasti mengatakan satu perkara: anda dapat menurunkan berat badan hanya dengan air, dan setelah anda beralih ke diet biasa, anda akan menurunkan semua berat badan anda (atau lebih banyak lagi).
  • Sebelum memulakan diet atau senaman untuk menurunkan berat badan, pastikan anda berjumpa dengan doktor atau pakar diet anda. Dengarkan pendapat mereka mengenai cara terbaik untuk menurunkan berat badan (terutamanya mempertimbangkan keperluan diet dan status kesihatan anda).

Petua Surefire Cara Mengurus Kurus Dengan Cepat:

Berikut adalah beberapa cadangan cara untuk kurus dengan cepat.

Pertanyaan kepada anda, “Apakah saya siap untuk membayar?

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, cara terbaik untuk menurunkan berat badan adalah dengan menurunkan berat badan secara beransur-ansur, yaitu 1-2 paun atau 0,5-1 kg sepanjang minggu. Jadi, sebagai contoh, jika anda ingin menurunkan 30 kg, berat badan akan memakan masa sekitar 30 minggu. Itu sukar. Oleh itu, anda perlu memahami jika anda mampu untuk jangka masa yang panjang. Tanyakan pada diri anda bila anda sudah bersedia untuk mengubah diet Anda Biasakanlah, meningkatkan jumlah latihan pada siang hari, mengurangkan atau bahkan berhenti minum, dll., Anda boleh memulakan perjalanan penurunan berat badan yang sebenarnya. Rancangkan kemajuan. Ketahui sama ada anda sudah bersedia untuk melepaskan perkara atau aktiviti yang membawa kepada kenaikan berat badan, dan apabila anda pasti sudah bersedia, mulakan perjalanan menurunkan berat badan anda. Di samping itu, anda harus bertanya kepada doktor atau pakar diet anda jika anda dapat memulakan perjalanan anda terlebih dahulu. Sebagai contoh, jika anda memutuskan untuk mengamalkan diet ketogenik, anda harus bertanya kepada doktor atau pakar diet anda sama ada diet rendah karbohidrat ini sesuai untuk anda, atau jika ini menyebabkan anda lebih sukar daripada yang diramalkan.

Tetapkan rancangan yang boleh didapati!

Benjamin Franklin menyatakan: "Sekiranya anda tidak membuat persiapan, maka sesuaikan dengan kegagalan.

Sebelum anda mula mengira kalori dan bersenam, anda perlu menentukan matlamat anda terlebih dahulu. Adakah anda ingin menurunkan berat badan? "Di mana? Menstruasi? Bagaimana penurunan berat badan dapat dicapai? Apa yang harus saya elakkan semasa menurunkan berat badan? Berikut adalah beberapa soalan yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah. Sila jawab dan tuliskan untuk membantu anda mengingatnya. Ini belum selesai. Anda juga harus tetapkan matlamat yang dapat dicapai. Contohnya, anggap anda ingin menurunkan 10 paun dalam seminggu, yang tidak berlaku untuk kategori anda. Menetapkan matlamat yang dapat dicapai hanya akan mendorong anda.

Motivasi diri:

Perkara adalah peribadi seperti menurunkan berat badan. Anda perlu bersenam, anda akan menjadi orang yang mengubah diet anda, dan akhirnya anda ingin memerhatikan perubahan dalam badan anda. Oleh itu, motivasi untuk menurunkan berat badan mesti bersifat dalaman. Hanya kerana seseorang mahu anda menurunkan berat badan dengan cara tertentu, anda tidak akan menurunkan berat badan. Anda perlu mencari motivasi intrinsik untuk menurunkan berat badan. Jika tidak, mudah kehilangan kehendak untuk meneruskannya. Ketahui apa yang membuat anda mempunyai keinginan kuat untuk menurunkan berat badan. Adakah anda ingin menurunkan berat badan dan memakai seluar jeans ketat yang anda beli tiga bulan lalu? Berapa banyak pound supaya anda merasa lebih selamat? Apa pun alasannya, pastikan bahawa ia adalah dalaman dan mencukupi untuk membimbing anda menuju kejayaan. Untuk terus termotivasi, cari cara untuk memastikan bahawa faktor motivasi anda cukup untuk menyesuaikan diri anda dengan godaan. Anda boleh menuliskannya dan menggantungnya di dinding, atau hanya mengingatkan mereka tentang telefon anda.

Tetapkan pengambilan kalori harian anda dan ikuti:

lupakan semua tentang detoks dan penurunan berat badan atau terus bersenam untuk menurunkan berat badan. Satu-satunya cara untuk menurunkan berat badan adalah melalui kekurangan kalori. Apabila anda mengambil kalori lebih sedikit daripada yang badan anda makan, kekurangan kalori biasanya berlaku. Untuk memastikan bahawa anda berada dalam keadaan kekurangan kalori, anda dapat memantau kalori yang dibakar setiap hari atau melakukan lebih banyak senaman. Sebagai contoh, jika anda ingin menurunkan 1 hingga 2 paun seminggu, anda perlu membakar 5.000 hingga 1.000 kalori sehari, yang dilakukan dengan mengurangkan pengambilan kalori anda atau dengan meningkatkan latihan fizikal harian anda. Sekiranya anda memutuskan untuk mengurangkan kalori bersih anda untuk mengekalkan kekurangan kalori, anda perlu memastikan anda mendapat nutrien dan vitamin yang mencukupi dari makanan anda. Anda boleh melakukannya dengan mencari pakar pemakanan dalam perjalanan pemakanan anda. Walaupun anda ingin menurunkan berat badan dengan cepat, pastikan anda tidak mengurangkan terlalu banyak kalori dalam diet anda. Tidak digalakkan mengambil kurang daripada 1200 kalori setiap hari.

Makan protein pada setiap hidangan:

Protein mempunyai rekod prestasi penurunan berat badan yang baik. Protein tanpa lemak akan membantu anda kekal kenyang dan menahan keinginan untuk makan ringan di antara waktu makan. Selain itu, dibandingkan dengan lemak dan karbohidrat, protein juga terbukti dapat meningkatkan metabolisme kerana anda memerlukan lebih banyak kalori untuk memetabolismekan protein. Untuk mengurangkan berat badan, disarankan agar anda mengambil kira-kira 0.8 gm proteid dengan kilogram jisim badan. Sebagai contoh, jika berat badan anda 68 kilogram, anda mesti mengambil sedikitnya 55 kilogram. Proteid Penggunaan setiap hari. Beberapa sumber protein yang baik termasuk daging lembu tanpa lemak, dada ayam, ikan berminyak, lentil , kacang, dan yogurt Yunani.

Elakkan kalori cecair:

Makan makanan bergula atau alkohol dapat mencegah penurunan berat badan (3 Amanah). Minuman ini mengandungi kalori tersembunyi, dan anda mungkin tidak menyedarinya. Lain kali anda minum soda, sila baca label pemakanan dan tanyakan pada diri anda apakah itu berbaloi. Lebih-lebih lagi, minuman ini tinggi gula dan natrium, yang boleh menurunkan berat badan anda dalam jangka masa panjang. Sekiranya anda ingin minum sedikit minuman bergula, cubalah air mendidih. Air tidak hanya mengurangkan permintaan minuman. Ia juga dapat membantu anda kekal terhidrat. Salah satu sebab utama kami menginginkan makanan tertentu semasa anda membuangnya dari taman, anda berada di arah yang betul.

Tuliskan makanan anda:

Sekiranya anda mencatat makanan yang anda makan, anda akan dipertanggungjawabkan. Anda boleh merakam makanan anda melalui aplikasi, dan bahkan menggunakan buku harian makanan untuk memasak secara manual.

Elakkan makanan ringan selepas makan:

Sekiranya anda tidak pernah makan makanan ringan selepas makan, angkat tangan. Anda lihat, semua orang melakukannya. Namun, ini sangat memudaratkan penurunan berat badan, terutama pada waktu tengah malam. Semasa tidur, badan anda mesti membakar lemak. Makan makanan ringan sebelum tidur akan memaksa badan anda mencerna makanan ringan tanpa membakar lemak. Apa yang memerlukannya? Sudah tentu, mungkin lebih gigih untuk tidak makan popcorn ketika menonton filem larut malam, tetapi percayalah, ia berbaloi.

Amalkan HIIT:

HIIT adalah senaman intensiti tinggi yang telah terbukti berkesan dalam mengurangkan lemak. HIIT terbukti dapat membakar lemak setiap kalori dengan lebih berkesan daripada senaman intensiti rendah. Denyut jantung melebihi 75% daripada kadar denyut jantung maksimum, yang membantu mempercepat metabolisme dan membakar kalori.

Tambahkan latihan tenaga untuk latihan seharian anda:

Latihan kekuatan membantu menentukan dan membentuk otot dan mempercepat metabolisme anda. Untuk hasil terbaik, cubalah berlatih sekurang-kurangnya 30 minit kekuatan tiga hingga empat kali seminggu.

Kekal aktif sepanjang hari:

Menetapkan waktu bersenam setiap hari adalah hebat. Perkara lain yang ingin anda lakukan ialah kekal aktif sepanjang hari. Latihan fizikal yang teratur pada siang hari, ditambah dengan kalori yang tidak mencukupi, akan menjadikan penurunan berat badan anda ke arah yang betul. Di samping itu, tetap aktif sepanjang hari akan meningkatkan mood anda, menurunkan tekanan darah, dan menguatkan sistem kardiovaskular . Kekal aktif juga membantu mengekalkan penurunan berat badan. Beberapa minit, ia akan membantu anda kehilangan lemak. Sekiranya anda tidak dapat berjalan pantas selama 30 minit sehari, pertimbangkan cara lain untuk meningkatkan jumlah latihan, seperti B. Naik tangga dan bukannya naik lif atau pergi ke stesen bas. Bukannya teksi menunggu.

Makan makanan rendah karbohidrat:

Diet rendah karbohidrat adalah diet rendah karbohidrat, yang ditakrifkan sebagai diet yang membatasi karbohidrat, seperti: B. Karbohidrat dalam sayur-sayuran, buah-buahan, dan biji-bijian berkanji. Anda cenderung makan lebih banyak makanan yang tinggi protein dan lemak. Terdapat banyak diet rendah karbohidrat, seperti diet ketogenik. Sebilangan besar untuk penurunan berat badan, sementara yang lain adalah untuk orang yang mempunyai penyakit tertentu seperti diabetes dan epilepsi. Sebelum memulakan diet rendah karbohidrat, anda harus berjumpa doktor untuk memastikan bahawa diet tersebut tidak lagi memberi kesan serius kepada kesihatan anda, terutamanya jika anda mempunyai masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, diabetes, atau penyakit jantung yang lain. penyakit. Diet rendah karbohidrat mengehadkan jumlah karbohidrat yang boleh anda makan setiap hari. Ini dilakukan untuk memaksa badan anda membakar lemak yang disimpan dan bukannya karbohidrat untuk tenaga, yang menyebabkan penurunan berat badan. Walaupun diet juga membatasi pengambilan karbohidrat, ia lebih menekankan protein daripada sayur-sayuran berkanji. Beberapa makanan yang tidak boleh anda makan dalam diet anda termasuk pasta, roti, kacang, biji-bijian, buah-buahan, kacang-kacangan dan biji-bijian, dan sayur-sayuran berkanji. Garis panduan diet Amerika mengesyorkan bahawa karbohidrat menyumbang 45% hingga 65% makanan. Pengambilan kalori harian seseorang. Oleh itu, jika anda mengambil 2,000 kalori setiap hari, karbohidrat anda mestilah antara 900 hingga 1.300 kalori setiap hari. Terdapat banyak faedah diet rendah karbohidrat, yang terbesar ialah ia dapat membantu menurunkan berat badan. Diet ini membantu mengurangkan kalori dan karbohidrat, yang boleh menyebabkan penurunan berat badan jangka panjang. Apabila anda makan lebih banyak lemak dan protein mengikut keperluan diet anda, anda akan merasa kenyang dan kurang makan. Diet rendah karbohidrat juga dapat membantu mengurangkan risiko diabetes jenis 2 dan penyakit jantung dengan memberi tumpuan kepada sumber karbohidrat yang sihat.

RINGKASAN: Walaupun terdapat faedah jelas diet rendah karbohidrat, diet ini juga mempunyai kesan sampingan seperti sakit kepala dan kekejangan otot. Dan sembelit. Mengehadkan karbohidrat juga boleh menyebabkan tubuh memecah lemak menjadi keton untuk menghasilkan tenaga, suatu proses yang disebut ketosis. Ketosis boleh menyebabkan kesan sampingan yang tidak diingini seperti bau mulut, sakit kepala, malaise, dan kelemahan. Selain itu, mengehadkan karbohidrat juga boleh menyebabkan kekurangan vitamin atau mineral. Perlu juga diperhatikan bahawa para pakar percaya bahawa pengambilan lemak dan protein haiwan yang berlebihan akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan jenis barah tertentu. Kemungkinan penyakit teras. Sebelum memulakan diet rendah karbohidrat, pastikan anda bertanya kepada doktor atau pakar diet anda jika anda harus melakukan ini.

Minum banyak air:

Peningkatan pengambilan air dapat membantu mencegah dehidrasi dan keinginan makanan pada masa yang sama. Anda juga boleh jatuh dengan mengambil segelas air sebelum makan.

Elakkan makan berlebihan dan elakkan makanan yang diproses:

Sekiranya anda perlu menjauhkan diri dari makanan yang diproses, yang tinggi gula, bahan pengawet, lemak, natrium, dan perasa tiruan, anda dapat memilikinya dengan berani. Berbanding dengan makanan sihat, makanan yang diproses mengandungi lebih banyak kalori dan lebih sedikit nutrien. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, sila abaikan produk ini. Di samping itu, makanan yang diproses tidak mengandungi nutrien seperti serat, lemak, dan antioksidan.

Katakan tidak untuk diet yang popular:

Adakah anda ingat diet ini untuk membantu anda menurunkan 10 kg seminggu? Mengapa anda tidak lupa bahawa dalam jangka masa panjang, diet yang menjanjikan penurunan berat badan secara tidak realistik tidak akan membantu? Sudah tentu, mereka dapat membantu menurunkan berat badan, tetapi yang tidak anda ketahui ialah penurunan berat badan adalah air, bukan lemak, dan jika anda berhenti berdiet, berat badan anda akan turun semula. Tidak selamat bagi sesiapa untuk kehilangan satu pound besar dalam jangka masa yang singkat.

Puasa adalah sama:

Ia dapat membantu menurunkan berat badan, tetapi tidak dapat menurunkan berat badan selama-lamanya. Apabila anda makan lagi, anda dapat mengelakkan tekanan. Telah terbukti bahawa tekanan adalah penyebab utama kegemukan. Tekanan boleh menyebabkan makan berlebihan, dan makan berlebihan biasanya berkaitan dengan makanan yang tidak sihat. Pendekatan yang lebih baik untuk memberikan kebimbangan.

Dapatkan tidur malam yang nyenyak:

Kurang tidur yang baik boleh mempengaruhi diet anda dan boleh menyebabkan anda makan lebih banyak sepanjang hari. Pastikan tidur sekurang-kurangnya 6-7 jam setiap malam untuk membantu sel-sel meremajakan dan menjaga pemakan otak.

Tiga makanan ringan sehari:

Tiga makanan ringan dan berat sehari, dan bukannya beberapa makanan kecil sepanjang hari, akan membantu mengurangkan berat badan dengan mendorong badan anda untuk menghancurkan lebih banyak minyak tambahan. Oleh itu, semasa makan, anda memberi ruang badan anda untuk membakar lemak dan mengisi semula bateri.

Makan ketika anda lapar dan berhenti ketika anda kenyang:

Salah satu perkara yang paling penting untuk diketahui ketika berusaha menurunkan berat badan adalah mendengar badan anda. Dia lapar dan berhenti sebaik sahaja dia kenyang.

Makanan penurunan berat badan yang cepat:

Berikut adalah beberapa makanan untuk menurunkan berat badan dengan cepat di rumah.

Tembikai:

Tembikai tidak hanya enak, tetapi juga sumber penting vitamin A, vitamin C, dan antioksidan. Ini juga mengandung lycopene, yang telah terbukti dapat mengurangkan risiko barah, penyakit jantung, dan kehilangan penglihatan yang berkaitan dengan usia.

Quinoa:

Quinoa membantu mengekalkan tahap gula darah yang stabil, dengan itu membantu untuk tetap kenyang dalam jangka masa yang lama. Ia juga merupakan pengganti karbohidrat untuk nasi.

Bawang:

Secawan bawang cincang mengandungi 60 kalori. Oleh itu, bagaimana? tidak melekatkannya pada makanan anda? Slaws, sup, dll?

Yogurt Yunani:

Yogurt Yunani penuh dan juga mengandungi banyak protein. Makanan ringan juga dapat membantu meningkatkan keberkesanan latihan kekuatan. Lebih-lebih lagi, semakin banyak otot yang anda perolehi, semakin banyak kalori yang anda bakar dalam sehari.

Alpukat:

Alpukat mengandungi lemak sihat jantung, yang dapat membantu menurunkan kolesterol LDL.

Ubi keledek:

Terdapat banyak sebab mengapa anda mesti makan ubi jalar lebih banyak. Pertama sekali, ubi jalar bersaiz sederhana mengandungi 4 gram serat, yang memuaskan. Di samping itu, dibandingkan dengan kentang putih, ubi jalar mengandungi lebih sedikit kalori . Ubi jalar rata-rata mengandungi 150 kalori, sementara ubi jalar dengan ukuran yang sama mempunyai 300 kalori.

Raspberi:

Raspberi dapat mengurangkan keinginan gula. Hanya ada 60 kalori dalam secawan buah. Salmon dan ikan berlemak lain adalah sumber asid lemak omega-3 yang sangat baik, yang dapat mengurangkan risiko penyakit jantung. Hidangan ikan 4 ons mengandungi 160 kalori sahaja.

Cara menurunkan berat badan dengan cepat:

Berikut adalah beberapa petua untuk menurunkan berat badan dengan cepat.

Bersenam wajah:

Secara amnya, senaman wajah dapat meningkatkan kekuatan otot, memperbaiki penampilan wajah, dan bertarung dengan usia. Senaman wajah juga boleh menyebabkan tisu muka anda menjadi tegang. Sebagai gantinya, anda boleh menjadikan wajah anda kelihatan lebih kurus daripada yang sebelumnya. Satu tinjauan bahkan melaporkan bahawa senaman wajah dapat meningkatkan nada otot wajah. Kajian lain mendapati bahawa melakukan senaman wajah dua kali sehari selama 8 minggu dapat meningkatkan ketebalan otot dan meningkatkan peremajaan wajah.

Lakukan senaman aerobik:

Untuk membuang lemak muka, anda mesti terlebih dahulu membuang lebihan lemak yang membantu menurunkan berat badan. Senaman aerobik akan membantu anda meningkatkan degupan jantung anda, yang seterusnya akan membantu anda membakar. Minum banyak air: Minum banyak air dapat membuat anda kenyang dan menurunkan berat badan.

Hadkan minuman keras menggunakan:

Minum berlebihan boleh menyebabkan pembengkakan wajah dan pengumpulan lemak. Alkohol juga boleh menyebabkan kenaikan berat badan kerana kandungan kalori tinggi tetapi nutrien sangat sedikit.

Kurangkan pengambilan natrium:

Pengambilan natrium boleh menyebabkan gas, yang akhirnya menyebabkan bengkak dan bengkak pada wajah. Ini kerana badan anda menyekat air melalui natrium.

Cara menurunkan berat badan dengan cepat di rumah:

Berikut adalah beberapa petua berguna mengenai cara menurunkan berat badan dengan cepat:

Senaman Aerobik:

Lakukan aktiviti aerobik paling lama 150 minit seminggu. Ini akan membantu anda meningkatkan kadar denyutan jantung dan membakar kalori dengan cekap mungkin.

Lakukan latihan kekuatan:

kehilangan lemak sahaja akan mengurangkan nada kaki anda, jadi anda juga perlu meluangkan masa untuk membina otot. Menggunakan kelebihan lipid sebagai kekuatan.

Cara menurunkan berat badan dengan cepat:

Untuk mengurangkan lemak di lengan anda, lakukan perkara berikut:

Berfokus pada penurunan berat badan secara keseluruhan dan mengurangkan titik tidak akan membantu anda mengurangkan lemak di lengan anda, tetapi fokus untuk mengurangkan semua lemak badan. Anda juga akan kehilangan lemak di tangan anda.

Latihan berat:

Latihan berat badan dapat membantu anda meningkatkan penurunan lemak dan menegangkan lengan anda.

Tingkatkan pengambilan serat anda:

Apabila anda makan lebih banyak serat, anda boleh menurunkan berat badan dan mengurangkan lemak berlebihan.

Makan lebih banyak protein:

Meningkatkan pengambilan protein akan membantu mengawal selera makan dan mengurangkan keinginan makanan. Lakukan senaman aerobik: senaman aerobik akan membantu menurunkan berat badan dan meningkatkan jisim otot.

Cara berbuka puasa di seluruh perut:

Apabila lemak di sekitar perut meningkat, anda akan meningkatkan risiko penyakit jantung, diabetes, dan penyakit lain. Secara amnya, lilitan pinggang lelaki tidak boleh melebihi 40 inci, dan lilitan pinggang wanita tidak boleh melebihi 40 inci.

Berikut adalah beberapa petua untuk membantu anda mengecilkan pinggang:

Makan lebih sedikit kalori, lacak berapa banyak kalori yang anda makan, konsumsi lebih banyak protein dan serat, kurangkan pengambilan gula, minum lebih banyak air, dapatkan kualiti tidur yang mencukupi, elakkan senaman yang tertekan dan tetap aktif sepanjang hari.

Menetapkan Diri Untuk Berjaya:

Tetapkan matlamat yang ketat untuk diri sendiri: menurunkan berat badan dengan cepat bukanlah perkara yang mudah. Menetapkan matlamat yang spesifik dan tepat waktu dapat membantu anda mencapai berat badan ideal. Percayalah di mana anda akan mencapai tujuan anda. Bersikap spesifik mungkin untuk mengetahui kursus mana yang sesuai untuk anda. Sebagai contoh, matlamat anda mungkin adalah kehilangan 5 paun. Sertakan maklumat tentang apa yang harus dilakukan dan apa yang anda makan. Contoh tujuan yang baik: "Matlamat saya adalah menurunkan 5 paun dalam dua minggu, kemudian makan makanan seimbang sebanyak 1,200 kalori sehari dan bersenam sekurang-kurangnya 30 minit sehari.

Tetapkan had kalori setiap hari: Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan sebanyak lima paun, anda mesti mengurangkan banyak kalori setiap hari. Untuk menurunkan berat badan 1 hingga 2 paun seminggu, anda perlu membakar 500 hingga 1,000 kalori sehari. Kurangkan kalori dan aktiviti.

Tetap bermotivasi:

Tetap bermotivasi untuk mendapatkan kurus dengan cepat. Ini mungkin bahagian paling sukar daripadanya. Sekiranya anda terlalu menyekat diri, ia akan menjadi lebih sukar. Oleh itu, penting bukan sahaja berusaha untuk mencapai tujuan sendiri tetapi juga berusaha untuk mencapainya. Buku harian makanan. Tuliskan diet dan jumlah latihan anda. Kelemahan anda akan diserlahkan, dan anda akan melihat di mana anda boleh memperbaiki diri untuk memaksimumkan kesannya. Sewa rakan. Memegang pendapat yang berbeza akan membantu anda membina keyakinan. Sekiranya orang lain memerhatikan anda (dan buku harian anda), anda cenderung berada di landasan yang betul. Mereka dapat membantu anda tetap bermotivasi apabila anda kehilangan barang-barang anda. Pertimbangkan ganjaran. Bersedia untuk saat anda sampai di tengah jalan dan sampai ke destinasi anda . Ini boleh menjadi apa-apa: percutian pendek, belanja, menonton filem. Jangan kaitkan ganjaran makanan dengan makanan.

Dimaklumkan mengenai perubahan:

Menurunkan berat badan dengan cepat adalah kesukaran jangka pendek. Berat yang jarang dikurangkan seseorang dikekalkan (terutamanya jika mereka mengurangkan pengambilan karbohidrat mereka untuk beberapa waktu dan kemudian memasukkannya semula ke dalam diet); dia sering cepat sembuh melalui apa yang disebut "diet yo-yo". Ini boleh menyebabkan penyakit arteri koronari dan kematian jantung secara tiba-tiba pada wanita pascamenopause. Berat badan harus dilihat sebagai komitmen jangka panjang dan harus menjadi hasil perubahan gaya hidup jika anda mahu dan tidak mahu kekal sihat.

Beli buah-buahan dan sayur-sayuran:

Selain protein tanpa lemak, makan lebih banyak buah-buahan dan sayur - sayuran adalah cara mudah untuk mengurangkan kalori dan mempercepat penurunan berat badan. Biji-bijian dan sayur-sayuran kurang lemak, hanya kaya serat. Vitamin juga mineral. Mereka dapat meningkatkan pengambilan makanan anda, menjadikan anda lebih gembira dengan lebih sedikit kalori. Pertama, beri tumpuan kepada sayur-sayuran yang tidak berkanji (seperti selada, brokoli, tauge Brussels, atau kacang hijau). Kentang dan buah mengandungi sedikit lebih banyak kalori dan karbohidrat, yang dapat melambatkan (tetapi tidak menghentikan) penurunan berat badan yang cepat.

Larangan bijirin:

Sekiranya anda ingin mencair dengan cepat, anda ingin mengehadkan diet anda dengan ketat. penyingkiran penyakit kulit akan membantu menurunkan berat badan dengan cepat, namun ia membawa risiko yang serius. Elakkan memakan bijirin putih atau diproses, dan tetap menggunakan bijirin penuh daripada menghapuskannya. Kajian menunjukkan bahawa diet rendah karbohidrat dapat membantu menurunkan berat badan dengan lebih cepat. Tetapi, jika anda mendapatkan semula karbohidrat ketika menyelesaikan diet, anda mungkin dapat segera menambah berat badan, mengakibatkan diet bermain berbahaya. Bijirin, terutama biji-bijian, mungkin merupakan sebahagian daripada diet yang sihat dan merupakan sumber tenaga penting bagi banyak orang. Sekiranya anda ingin memakannya, pilih biji-bijian kerana ia diperbuat daripada serat dan nutrien penting yang berbeza.

Kesimpulan:

Cara cepat kurus: Penurunan berat badan adalah proses bertahap yang memerlukan banyak kemahuan dan tenaga. Petua mengenai cara menurunkan berat badan dengan cepat dapat membantu menurunkan berat badan.

Soalan Lazim:

S1: Bagaimana menurunkan berat badan semalaman?

J: 10 cara bangun siput untuk mengelakkan makan malam. Pilih makanan diet. Bersenam pada waktu malam. Waktu TV.

S2: Adakah anda menurunkan berat badan dalam 10 hari?

J: Bagi mereka yang tertanya-tanya jika anda boleh menjadi langsing dalam beberapa hari, jawapannya adalah ya. Menurunkan berat badan dan menjaga kesihatan berkaitan dengan gaya hidup yang anda jalani, dan ada yang berkaitan dengannya. Berikut adalah beberapa petua untuk membantu anda menurunkan berat badan 2-3 kg hanya dalam 10 hari.

S3: Bagaimana menurunkan berat badan dalam 7 hari?

J: Nasihat penurunan berat badan: Elakkan makan makanan yang diproses. Beri badan anda makanan semula jadi, ia dapat mencerna dan memotong semua yang ada dalam bungkusan. Graves menunjukkan bahawa anda juga harus menggunakan petua di restoran. Makan slaw panggang dan putih ovum. Jangan tambah perasa.

S4: Bagaimana menurunkan berat badan dalam dua hari?

J: Cara menurunkan berat badan dan mengurangkan lemak perut dalam 2 hari. Lampirkan lebih banyak proteid tambahan ke menu anda. Dapatkan serat sebagai rakan anda yang paling dipercayai. Ambil banyak cecair seperti air. Turunkan minuman keras bergula. Beberapa minit kemudian, berjalan-jalan selepas setiap makan.

S5: Bagaimana mengurangkan saiz perut dalam 7 hari?

J: Juga, periksa petua ini untuk mengetahui cara membakar lemak perut dalam masa kurang dari seminggu. Latihan aerobik akan menjadi sebahagian daripada kerja harian. Kurangkan karbohidrat halus, tambahkan ikan berlemak untuk diet anda, mulakan hari anda dengan sarapan pagi protein tinggi, minum banyak air, kurangkan pengambilan garam, dan makan serat larut.

S6: Adakah anda menurunkan berat badan 1 kilogram setiap hari?

J: Walau bagaimanapun, penyelidikan menunjukkan bahawa orang yang menurunkan berat badan terlalu cepat akhirnya akan gemuk lagi. Program penurunan berat badan NHS dirancang untuk membantu anda menurunkan berat badan pada kadar selamat dari 0.5 kilogram hingga 1 kilogram setiap minggu. Pengambilan kalori harian untuk lelaki ialah 1900 kkal dan pengambilan kalori harian untuk wanita ialah 1400 kkal.

S7: Bagaimana menurunkan 5 kg dalam 7 hari?

J: Pelan diet GM adalah pilihan yang sesuai untuk pekerja GM. Oleh itu nama diet yang diubahsuai secara genetik. Rancangan diet diharapkan dapat membantu anda menurunkan berat badan lima hingga tujuh paun dalam tujuh hari. Diet tujuh hari melibatkan penggunaan makanan dari kategori makanan yang berbeza.

S8: Apakah diet dua minggu?

J: Diet dua minggu menyediakan makanan nutrien yang diperlukan untuk menjaga kesihatan dan berfungsi normal, dan juga menghilangkan makanan yang memperlambat atau bahkan mencegah pembakaran lemak. Diet biasa membakar karbohidrat dan protein lebih cepat daripada lemak, tetapi diet khas dapat melewati urutan ini.

S9: Adakah berat untuk menurunkan 1 kg seminggu?

J: Pada akhirnya, disarankan untuk mengurangkan 0.5 hingga 1 kg setiap minggu. Kalori yang diambil per paun seminggu adalah 500-1,000 lebih banyak kalori daripada yang dikonsumsi melalui diet rendah kalori dan senaman fizikal biasa.

Q10: bagaimana pun wanita akan dagu?

J: tutup mulut anda, dan perlahan-lahan tolak dagu anda ke hadapan. Angkat bibir bawah dan tekan sehingga dagu dan otot terasa lurus. Pastikan kedudukan ini selama sepuluh saat sebelum meneruskan latihan. BACA JUGA:

https://npcparty.org/t/how-to-lose-weight-fast/444

Bagaimana cara cepat kurus? Untuk cepat kurus, rancangan diet, senaman, pengambilan air, dan berjalan kaki sangat membantu. Pada era pekerjaan subuh hingga senja kebanyakan orang menambah berat badan dan ingin kurus dengan cara termudah dan termurah.

Bagaimana menurunkan berat badan dengan pantas dengan bersenam?

Bersenam adalah cara yang paling biasa dan boleh dipercayai untuk cepat kurus bersama dengan rancangan diet yang kuat.

Berjalan untuk Menurunkan Berat Badan

Ini adalah peribahasa berjalan adalah latihan terbaik untuk hidup sihat dan panjang. Jadi untuk cepat kurus, berjalan kaki sekurang-kurangnya 40 minit dalam sehari. Oleh itu, pada waktu pagi, dan selepas makan malam, berjalan kaki selama 20 minit pada kedua masa akan menyebabkan metabolisme anda memakan lemak dan glukosa untuk menjadikan anda kurus.

Papan untuk cepat kurus

Melakukan papan secara berkala akan membantu tubuh kita membina jisim otot dengan mengambil lemak yang tersimpan . Pada mulanya anda harus memulakan papan di rumah dengan 30 saat dan 20 pengulangan . Waktu terbaik untuk papan adalah selepas berjalan kaki pagi dan petang.

Duduk untuk Menjadikan Abs Kurus

Melakukan Sit-up memberi tekanan yang besar pada bahagian perut bawah dan atas. Tekanan ini menjadikan abs dengan cara yang berkesan. Persembahan duduk-up pada waktu pagi dan petang akan membawa anda kurus cepat hanya dalam pasangan hari. Melakukan 20 sit-up, 03 pengulangan pada waktu pagi dan malam menjadikan anda langsing & cerdas.

Ringkasan

Berjalan selama 40 minit, papan 30 saat, dan 25 tempat duduk membantu anda menurunkan berat badan dengan cepat. Berjalan adalah latihan terbaik untuk hidup sihat, Oleh itu lakukan pada waktu pagi dan selepas makan malam sekurang-kurangnya selama 40 minit.

Bagaimana menurunkan berat badan dengan cepat dengan air?

Air adalah elemen yang sangat penting untuk menjadi kurus. Minum air pada waktu yang tepat mendorong tubuh kita untuk merangsang metabolisme dan memakan lemak badan dengan cara yang berkesan.
  • Air lemon dan madu: Semasa anda bangun pagi, sebelum berjalan-jalan pagi, cubalah madu & air lemon . Ini akan membiarkan badan anda membuat sistem imun anda kuat dan meningkatkan metabolisme .

  • Cumin & Ginger Air: Setiap kali anda berasa dahaga mengambil halia jintan putih air, ia akan membantu anda penghadaman sistem untuk detox badan anda dan meningkatkan metabolisme.

  • Air detoks: Air detoks sangat bermanfaat untuk kesihatan. Ia membantu sistem pencernaan untuk mengambil semua nutrien penting dari makanan dan mengelakkan mengambil bahan toksik . Gunakan Timun , Halia, Pudina, dan lemon untuk membuat air detoks.

Ringkasan

Air detoks, air madu lemon, dan air halia & jintan membantu sistem pencernaan untuk mengambil nutrien penting untuk menjadi kurus. Air meningkatkan sistem pencernaan dan metabolisme yang cepat untuk menjadikan kurus cepat.

Apa yang perlu dimakan untuk menurunkan berat badan?

Perkara yang paling penting untuk mendapatkan kurus dengan cepat adalah rancangan diet yang tepat dan sempurna. Pelan diet mesti mengandungi penuh mineral dan nutrien yang penting agar mekanisme badan berfungsi dengan baik. Mengikuti rancangan diet akan sangat membantu orang yang bertanya kepada orang lain "bagaimana cepat kurus".
Sarapan Pagi Sarapan pagi 10 pagi Makan tengah hari 4 petang makan malam
Air madu lemon Roti coklat dengan telur rebus Buah Ayam bakar / nasi / roti Buah Ikan Bakar
Air Dotex Jem / mentega dengan roti perang Salad Sayuran Panggang dengan roti keseluruhan Shami kabab nasi dengan ayam kukus

Soalan Lazim

1. Bagaimana kita boleh kurus dengan cepat?

Untuk cepat kurus, berjalanlah pada waktu pagi & selepas makan malam sekurang-kurangnya 40 minit, minum air yang sesuai, lakukan senaman, dan ikuti rancangan diet.

2. Bagaimana saya boleh menurunkan 20 paun dalam seminggu?

Puasa secara rawak, tinggalkan makanan karbohidrat, & hanya mengambil protein dan buah-buahan akan menyebabkan anda menurunkan berat badan. Tetapi ia adalah cara yang tidak sihat untuk menurunkan berat badan sebanyak 20 paun dalam seminggu.

3. Berapa banyak berjalan kaki yang diperlukan untuk kehidupan yang sihat?

Berjalan kaki sekurang-kurangnya 40 minit setiap hari adalah baik untuk kesihatan. Lakukan dua kali, pada awal pagi dan selepas makan malam. Cara terbaik adalah berjalan dengan langkah cepat untuk menurunkan berat badan dengan banyak.

4. Bagaimana anda cepat kurus dan tidak sihat?

Diet & berpuasa akan menjadikan anda kurus dengan cepat tetapi dengan cara yang tidak sihat. Pelan ini menyebabkan tubuh anda menjadi lemah kerana pengambilan kalori rendah dan nutrien yang tidak betul.

5. Apakah orang gemuk kurus?

Seseorang yang lemak badannya lebih besar daripada ototnya yang dikenali sebagai orang gemuk kurus. Seseorang yang mempunyai BMI normal tetapi nisbah jisim lemak dan ototnya tidak normal.

Kesimpulannya

Untuk memiliki badan yang seimbang dan berbentuk baik, setiap orang harus memperoleh gaya hidup yang seimbang. Jangan lupa melakukan senaman, berjalan kaki 40 minit, detoks dan air lemon pada awal pagi. Tidur dengan nyenyak dan mengambil makanan seimbang yang betul akan membiarkan badan anda mengambil lemak yang disimpan ke dalam pembinaan otot, dan sangat membantu menurunkan berat badan.

artikel berkaitan

Bagaimana nak kurus dengan cepat? Makan dengan baik jika anda ingin menurunkan berat badan dalam seminggu. Dengan makan makanan yang membakar lemak, menghalang penumpukan lemak, dan membuat anda tetap aktif, anda dapat menurunkan berat badan dengan cepat. Anda juga harus bersenam dan mengubah cara anda. Artikel ini merangkumi contoh 1 rancangan diet mingguan yang merangkumi pengurangan kalori harian secara progresif, rejimen senaman, dan modifikasi gaya hidup. Tetapkan objektif yang dapat dicapai untuk diri sendiri, dan anda akan bersedia untuk mengalihkan pandangan anda ke pesta besar itu. Teruskan membaca!

Cara Cepat Kurus:

Mengurangkan 1-2 paun (0,5-0,9 kg) setiap minggu adalah tujuan yang selamat dan realistik bagi kebanyakan individu. Menjatuhkan lebih dari itu selama seminggu adalah sukar, dan jika anda tidak berhati-hati, itu boleh membahayakan kesihatan anda. Terdapat, bagaimanapun, perkara-perkara tertentu yang mungkin anda lakukan jika anda perlu menurunkan berat badan atau beberapa inci di pinggang dengan cepat. Penurunan berat badan Air adalah salah satu yang paling cepat dan paling mudah kaedah untuk menurunkan berat badan, sehingga membuat beberapa penyesuaian gaya hidup mudah untuk mengurangkan jumlah air badan anda mengekalkan. Dengan mengurangkan pengambilan kalori dan meningkatkan aktiviti, anda mungkin dapat menurunkan beberapa kilogram dalam seminggu. Ikuti langkah-langkah berikut untuk menurunkan berat badan:

Berat Air (Longgar):

Untuk membuang lebihan cecair, minum lebih banyak air. Semakin banyak cecair yang anda ambil, semakin sedikit air yang anda simpan, yang mungkin kelihatan berlawanan dengan intuisi. Pastikan jus tambahan mengalir ke sistem anda dengan minum air atau minuman penghidratan lain seperti buah-buahan ringan atau kaldu rendah sodium. Makan banyak makanan kaya air, seperti buah-buahan dan sayur-sayuran berair, untuk meningkatkan pengambilan cecair anda.

  • Jauhi minuman sukan yang tinggi garam dan gula dan boleh menyebabkan pengekalan cecair.

  • Elakkan minuman penyahhidratan seperti minuman beralkohol, teh dan kopi. Bercakap dengan doktor anda jika menghentikan wain, walaupun buat sementara waktu, adalah sesuatu yang mencabar bagi anda. Mereka dapat membantu anda mencegah atau mengurangkan perbelanjaan anda.

  • Penggunaan kopi mungkin menjadi kebiasaan yang sukar untuk dipecahkan. Cuba sapu diri secara beransur-ansur selama beberapa hari sebelum berhenti sama sekali.

Kurangkan pengambilan garam anda untuk mengurangkan pengekalan air.

Garam menyebabkan badan anda menyimpan cecair apabila anda memakannya dengan banyak. Makanan masin, termasuk daging yang diproses, kentang goreng masin dan kerisik, dan minuman sukan, harus dielakkan. Tahan godaan untuk menambahkan banyak garam pada makanan anda semasa anda memasak atau makan.

  • Makan makanan kaya kalium seperti pisang, kentang, dan tomato boleh membantu tubuh anda mengeluarkan garam tambahan.

  • Semasa memasak , cuba gunakan rempah seperti garam dan lada, serbuk bawang putih, atau minyak sayuran aromatik dan bukan garam (seperti minyak bijan).

  • Memasak makanan anda sendiri dari bahan mentah segar dan segar dapat membantu anda mengelakkan terlalu banyak mengambil garam .

Elakkan Karbohidrat:

Elakkan karbohidrat jika anda ingin mengurangkan berat air dengan cepat. Anda mungkin menyimpan air jika anda makan banyak makanan kaya karbohidrat. Akibatnya, banyak individu kehilangan banyak pengekalan air ketika mereka mula-mula makan diet rendah karbohidrat. Hilangkan makanan seperti roti putih, spageti, kentang, dan pencuci mulut panggang dari makanan anda.

  • Gantikan makanan berkarbohidrat tinggi dengan buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya serat, seperti beri, sayur-sayuran hijau, dan kekacang.

  • Memotong karbohidrat dari diet anda dapat membantu menurunkan berat badan dengan cepat, tetapi itu bukan jawapan jangka panjang. Ambil karbohidrat kompleks seperti roti gandum dan spageti, beras perang , dan kacang untuk mengekalkan makanan yang seimbang.

Ringkasan:

Pastikan cecair tambahan mengalir dengan minum air atau minuman penghidratan lain seperti buah-buahan ringan atau kaldu natrium rendah. Makan banyak makanan kaya air, seperti buah-buahan dan sayur-sayuran berair, untuk meningkatkan pengambilan cecair anda. Elakkan minuman penyahhidratan seperti minuman beralkohol, teh dan kopi.

Berpeluh dengan bersenam.

Peluh membolehkan anda menumpahkan air dan garam tambahan semasa anda bersenam. Agar peredaran anda berjalan lancar dan keringat yang baik, cubalah berjoging, berbasikal, atau berjalan-jalan sebentar.

  • Untuk membuang cecair dengan cepat , cubalah yoga atau latihan intensiti tinggi yang lain.

  • Semasa bersenam, ingat untuk minum banyak air. Anda hanya akan menyerap lebih banyak air jika anda mengalami dehidrasi!

Lawati doktor anda mengenai ubat diuretik.

Anda mungkin menyimpan banyak air akibat masalah perubatan tertentu. Sekiranya anda menghadapi masalah untuk menurunkan berat badan berlebihan, berjumpa dengan pakar anda untuk mengetahui apa yang menyebabkan masalah ini. Mereka mungkin dapat mengatasi masalah yang mendasari dan memberi ubat untuk membantu anda menahan lebih sedikit air.

  • Untuk mengurangkan jumlah air yang anda simpan, doktor anda mungkin menetapkan ubat diuretik atau suplemen magnesium.

PMS, kehamilan, masalah ginjal atau hati , penyakit jantung, dan penyakit paru-paru tertentu adalah kemungkinan penyebab pengekalan cecair. Sebilangan ubat boleh membuatkan anda menahan air juga.

Untuk mengisi lebih cepat, makan protein tanpa lemak.

Protein dapat membantu anda membakar kalori dengan lebih berkesan dengan meningkatkan metabolisme anda. Ia juga membuat anda kenyang lebih lama daripada makanan lain, jadi anda cenderung merasa lapar di antara waktu makan. Berusahalah untuk makan. Untuk menurunkan berat badan, makan 7 gram (0,025 oz) protein tanpa lemak setiap paun (0,45 kg) berat badan setiap hari.

  • Daging putih, ayam, ikan, kacang, dan yogurt Yunani adalah sumber protein tanpa lemak yang baik.

Kalori cecair harus dielakkan.

Sangat mudah untuk mengambil terlalu banyak kalori dari minuman anda tanpa menyedarinya. Elakkan minuman yang kaya dengan kalori dan gula, termasuk vodka, soda bergula, jus, atau kopi dan teh berperisa, jika anda berusaha menurunkan berat badan dengan cepat.

  • Minum banyak air untuk kekal terhidrat. Minum banyak air bukan sahaja dapat membantu menurunkan berat badan air, tetapi juga akan membuat anda merasa kurang lapar.

Ringkasan:

Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, ingatlah untuk minum banyak air semasa bersenam. Protein dapat membantu anda membakar kalori dengan lebih berkesan dan menjadikan anda kenyang lebih lama daripada makanan lain. Cuba yoga atau senaman intensiti tinggi yang lain untuk melancarkan peredaran darah anda. Lawati doktor anda mengenai ubat diuretik jika anda menyimpan air

.

Untuk merangsang badan anda untuk membakar kalori, makan tiga makanan ringan setiap hari.

Sekiranya anda berusaha mengurangkan berat badan, makan tiga makanan ringan tetapi banyak setiap hari dan bukannya banyak makanan kecil sepanjang hari. Protein tanpa lemak, buah-buahan dan sayur-sayuran, dan bijirin lengkap harus dimasukkan ke dalam makanan anda. Setelah selesai makan, melawan godaan untuk menggigit hingga makanan seterusnya.

  • Sekiranya anda tidak menjamu selera antara waktu makan, badan anda akan mula membakar lemak untuk tenaga.

  • Anda lebih cenderung merosakkan lemak semasa tidur jika anda tidak makan selepas makan malam.

Latihan selang intensiti tinggi dapat membantu anda meningkatkan metabolisme.

Latihan yang berintensiti tinggi dapat meningkatkan metabolisme dan membantu tubuh anda membakar lemak. Untuk membuat jantung anda berdegup kencang dan membakar kalori dengan cepat, berjumpa doktor, ahli fisioterapi, atau pengajar kecergasan mengenai percubaan latihan selang intensiti tinggi.

  • Cuba lakukan lapan latihan intensiti tinggi selama 4 minit. Setiap latihan mesti berlangsung selama 20 saat, dengan masa rehat 10 saat di antara.

  • Crunches, jump squats, dan pendaki gunung adalah latihan yang sangat baik untuk senaman intensiti tinggi.

Rujuk doktor anda sebelum memulakan diet rendah kalori.

Makanan rendah kalori adalah pilihan jika anda perlu mengurangkan berat badan dengan cepat. Diet ini sering memerlukan anda mengambil tidak lebih dari 800-340 kalori setiap hari. Walau bagaimanapun, ingat bahawa ini bukan pilihan bijak untuk pengurangan berat badan jangka panjang. Hanya ikuti diet rendah kalori di bawah bimbingan doktor atau pakar pemakanan yang diperakui, dan hanya selama mereka memberi nasihat.

  • Sekiranya anda hamil , menyusui, atau mempunyai masalah kesihatan seperti kekurangan vitamin atau gangguan makan, memakan diet rendah kalori mungkin berbahaya.

Ringkasan :

Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, makan tiga makanan ringan setiap hari dan bukannya banyak makanan kecil sepanjang hari. Latihan selang intensiti tinggi dapat membantu anda membakar kalori dengan cepat. Sekiranya anda hamil, menyusui, atau mempunyai masalah kesihatan seperti kekurangan vitamin, pengambilan makanan rendah kalori mungkin berbahaya.

makanan / makanan Berat / ukuran bahagian Kumpulan makanan dan bilangan hidangan
Sarapan pagi
Bijirin sarapan gandum, dengan dikurangkan
susu lemak 60g bijirin 1 cawan (250ml) susu rendah lemak 2 biji gandum **** Satu hidangan susu / yogurt / keju
Yogurt berkurangan lemak 100g yogurt ½ hidangan susu / yogurt / keju
Rehat pagi
Kopi dengan susu 200ml (kopi kecil) ¼ hidangan susu / yogurt / keju
Makan tengah hari
Sandwic dengan salad dan ayam Dua keping roti 40g ayam Satu sudu teh marjerin 1 cawan sayur salad 2 butir menghidangkan ½ daging dan / atau alternatif menghidangkan 5g penyebaran tak jenuh (½ hidangan ) Satu hidangan sayur
epal Satu medium Satu buah hidangan
Waktu rehat petang
Kacang tanpa garam 30g Satu daging dan / atau alternatif disediakan
Kopi dengan susu 200ml (kopi kecil) ¼ hidangan susu / yogurt / keju
Makan petang Pasta dengan daging sapi dan kacang merah, tomato dan salad hijau dengan minyak zaitun dan cuka 1 cawan pasta masak 2 biji menyajikan Satu daging dan / atau sajian alternatif hidangan sayur serve hidangan sayur Dua sayur menyajikan 14g minyak tak jenuh (2 hidangan )
Makanan ringan petang
Plum dan yogurt rendah lemak 1 cawan plum rebus 100g yogurt Satu buah hidangan ½ sajian susu / yogurt / keju

SOALAN YANG BANYAK DITANYA:

1. Apakah kaedah terbaik untuk saya menurunkan 20 paun dalam seminggu?

Berikut adalah sepuluh kaedah yang paling berkesan untuk menurunkan 20 paun dengan cepat dan selamat.

  1. Jejaki pengambilan kalori anda.

  2. Tingkatkan pengambilan air anda.

  3. Tingkatkan Penggunaan Protein Anda ...

  4. Kurangkan pengambilan karbohidrat anda.

  5. Mula mengangkat berat.

  6. Tingkatkan pengambilan serat anda.

  7. Buat jadual tidur.

  8. Tanggungjawab atas tindakan anda.

2. Apakah cara berbahaya untuk kurus dengan cepat?

  1. Senaman yang berlebihan.

  2. Menghilangkan karbohidrat.

  3. Kurangkan berat badan dengan minum lebih banyak air.

  4. Bersenam di perut kosong membantu anda membakar lemak.

  5. Makanan tertentu mempunyai keupayaan untuk mempercepat metabolisme anda.

  6. Anda akan lapar .

  7. Pil diet bermanfaat.

  8. Pengurangan berat badan dibantu oleh makanan rendah lemak dan rendah lemak.

3. Apa yang boleh saya lakukan dalam masa 5 minit untuk menurunkan berat badan?

  1. Buat rancangan sarapan anda sebelum tidur.

  2. Tambahkan sedikit warna ke aliran anda.

  3. Luangkan sedikit masa untuk membersihkan pemikiran anda.

  4. Lakukan pecah kardio.

  5. Tambahkan segelas air ke pesanan kopi anda.

  6. Tukar kafein anda dengan teh hijau dua kali seminggu.

  7. Mandi wangi

4. Adakah saya akan menurunkan berat badan jika saya pergi selama tiga hari tanpa makan? *

Diet 3 Hari dapat membantu menurunkan berat badan, tetapi hanya kerana kalori sangat rendah. Oleh itu, diet rendah karbohidrat, kebanyakan penurunan berat badan kemungkinan besar adalah berat air daripada penurunan lemak. Berat akan turun sebaik sahaja pemakanan mula mengambil karbohidrat dalam kuantiti biasa.

5. Bagaimana saya boleh menurunkan satu paun sehari?

Untuk menurunkan satu paun sehari, anda mesti membakar 3500 kalori sehari, dan jika anda melakukan aktiviti biasa, anda memerlukan antara 1900 hingga 2500 kalori sehari. Untuk mengurangkan kalori yang tinggal, anda mesti berpuasa sepanjang hari dan bersenam semaksimum mungkin. Ini hampir mustahil untuk dicapai.

6. Adakah yang boleh saya makan untuk mengurangkan berat badan dengan cepat?

Enam minuman yang dapat menurunkan berat badan sebelum tidur

  • Smoothie protein dibuat dengan yogurt Yunani.

  • Teh yang dibuat dari bunga chamomile.

  • Segelas wain merah.

  • Kefir.

  • Smoothie protein dibuat dengan soya.

  • Air.

7. Bagaimana saya boleh mendapatkan perut yang rata?

Berikut adalah beberapa teknik yang dapat membantu mencapai perut kembung:

  1. Tingkatkan kardio anda.

  2. Tingkatkan pengambilan serat anda.

  3. Pastikan karbohidrat halus minimum.

  4. Tingkatkan pengambilan protein anda.

  5. Bersenam sambil berdiri daripada duduk.

  6. Sertakan senaman tahan dalam rutin anda.

  7. Tingkatkan pengambilan asid lemak tak jenuh tunggal anda.

8. Bagaimana saya boleh kehilangan 15 paun di rumah dalam 15 hari?

Jadi, inilah cara kami dapat membantu anda menurunkan 15 paun dalam 15 hari:

  1. Mulakan hari anda dengan segelas air suam atau kapur.

  2. Berjalan - Selepas setiap makan, berjalan-jalan untuk mengelakkan badan anda menyimpan lemak.

  3. Makan bahagian sederhana - Menurunkan berat badan tidak bermaksud sama sekali tidak makan.

9. Apakah kaedah terbaik untuk menurunkan 5 paun dalam seminggu?

Sekiranya anda ingin menurunkan 5 paun dalam seminggu, anda perlu mengurangkan penggunaan kalori sebanyak 17,500, yang merupakan jumlah kalori yang banyak. Sekiranya berat badan anda ialah 250 paun, anda perlu mengurangkan pengambilan kalori kepada kira-kira 1.250 kalori, yang merupakan bilangan yang sangat rendah yang boleh menyebabkan kebuluran.

10. Apakah kaedah terbaik untuk membuang lemak di wajah saya?

  1. Kerjakan kardio anda.

  2. langsingkan rahang anda.

  3. Senaman muka harus dilakukan.

  4. Kurangkan pengambilan alkohol anda.

  5. Tingkatkan pengambilan cecair anda.

  6. Tidur lebih.

  7. Lakukan perubahan diet secara umum.

  8. Kurang garam.

KESIMPULAN:

Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, ambil.7 gram protein per paun berat badan. Untuk mengira bilangan gram protein yang akan dimakan setiap hari, kalikan berat badan anda dalam pound dengan.7. Protein juga membantu mempercepat metabolisme anda kerana memerlukan lebih banyak kalori untuk dicerna daripada lemak atau karbohidrat. Mengunyah makanan anda secara perlahan dapat membuat anda merasa lebih puas sambil memakan lebih sedikit kalori. Ini kaedah mudah untuk menurunkan berat badan dan mengelakkan kenaikan berat badan.

Berhenti makan selepas makan malam jika anda mahu badan anda membakar kalori semasa anda tidur. Ini adalah langkah penting untuk mengurangkan berat badan dengan lebih cepat! Tunggu hingga makanan berikut untuk dimakan lagi selepas makan yang enak. Ini juga menjadikan tubuh anda kekurangan kalori yang diperlukan untuk mula membuang lemak badan. Telah ditunjukkan bahawa menaikkan kadar denyutan jantung anda melebihi 75% maksimum membantu anda membakar kalori. Sebagai perbandingan dengan senaman intensiti rendah, kalori berlebihan dengan intensiti tinggi adalah sepuluh kali lebih banyak lemak setiap kalori.

Menurunkan Berat Badan Dan Memakan Makanan

Makan dengan baik jika anda ingin menurunkan berat badan dalam seminggu. Dengan makan makanan yang membakar lemak, menghalang penyimpanan lemak, dan menjadikan anda aktif, anda dapat menurunkan berat badan dengan cepat. Anda juga harus bersenam dan mengubah cara hidup anda. Artikel ini merangkumi contoh rancangan diet 7 hari yang merangkumi pengurangan kalori harian secara progresif, program latihan, dan penyesuaian gaya hidup. Anda akan berjaya sekiranya anda menetapkan matlamat yang munasabah. Ini adalah masa tahun lagi, ketika kita menyedari betapa menyesalnya pilihan diet musim panas kita kerana pakaian kita terlalu ketat! Menjelang bulan September, percutian dan percutian menyeluruh ke pantai dan kolam kadang-kadang boleh menghasilkan beberapa pound tambahan dan, sebagai akibatnya, pakaian yang tidak betul. Dengan taktik membentuk cepat ini, anda akan dapat melihat yang terbaik dan memakai seluar jeans langsing itu dalam masa yang singkat.

Cabaran Diet Tradisional Dan Bersenam

Adalah sukar untuk mengikuti diet tradisional dan rutin bersenam. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa strategi yang boleh dicuba dan dapat membantu anda makan lebih sedikit kalori dengan mudah. Ini adalah kaedah yang berguna untuk menurunkan berat badan dan mencegah kenaikan berat badan pada masa akan datang. Berikut adalah 11 strategi bukan diet, bukan bersenam untuk mengurangkan berat badan. Semuanya berdasarkan bukti saintifik. Kunyah perlahan dan teliti. Kehilangan 1-2 paun (0,5-0,9 kg) setiap minggu adalah tujuan yang selamat dan masuk akal bagi kebanyakan orang. Kehilangan lebih daripada itu dalam seminggu adalah sukar, dan jika anda tidak berhati-hati, itu boleh membahayakan kesihatan anda. Terdapat, bagaimanapun, beberapa perkara yang boleh anda cuba jika anda perlu mengurangkan sedikit berat badan atau beberapa inci di pinggang dengan cepat. Menurunkan berat badan adalah salah satu cara paling cepat dan mudah untuk menurunkan berat badan, jadi cubalah. Terdapat banyak strategi yang tersedia, mulai dari detoksifikasi hanya cair hingga diet sup kubis, yang menjanjikan untuk membantu menurunkan berat badan dengan cepat dan secara ajaib kekal seperti itu sepanjang hayat anda. Sebilangan besar rancangan penurunan berat badan yang terlalu bagus untuk dijadikan kenyataan, sebaliknya, tidak berkesan secara terbaik dan, dalam beberapa keadaan, membahayakan kesihatan seseorang. Oh, dan banyak kaedah penurunan berat badan yang cepat mungkin juga membuat anda merasa tidak senang. (Kata "gembira" digunakan untuk menggambarkan situasi bahagia.) Ya, mungkin untuk mengurangkan berat badan dengan cepat. Terdapat banyak diet yang menjanjikan untuk membantu menurunkan berat badan dengan cepat sambil meninggalkan anda lapar dan kekurangan. Tetapi apa kebaikannya untuk menurunkan berat badan hanya untuk mendapatkannya kembali? Penting untuk menurunkan berat badan secara beransur-ansur jika anda ingin mengurangkan berat badan dalam jangka masa panjang. Dan, menurut banyak pakar, anda boleh melakukannya tanpa menjalani "diet". Dengan 12 garis panduan pemakanan dan aktiviti ini, anda akan memulakan rancangan terbaik untuk menurunkan berat badan NHS.

Kesimpulannya

Anda tidak akan menurunkan berat badan dengan melewatkan sarapan.

Kepentingan

Anda mungkin kehilangan nutrien penting, dan anda mungkin merasa lebih senang pada waktu siang kerana anda lapar. Resipi sarapan yang sihat boleh didapati di sini. Menjaga jadual makan yang konsisten sepanjang hari.

Selama dua minggu, anda dapat menurunkan berat badan dengan membuat modifikasi gaya hidup. Selama dua minggu, anda dapat menurunkan berat badan dengan membuat modifikasi gaya hidup. Sekiranya seseorang menetapkan matlamat untuk menurunkan berat badan dalam dua minggu, mereka harus bersikap realistik. Matlamat untuk menurunkan berat badan yang cepat adalah tidak realistik dan berbahaya. Pendekatan yang ideal adalah menetapkan objektif penurunan berat badan yang lebih kecil dan dapat dicapai.

Selama bertahun-tahun, saya telah menulis mengenai penurunan berat badan. Tetapi saya juga telah menasihati orang yang sebenarnya selama beberapa dekad, dan inilah yang saya pelajari: apa yang menjadi tajuk utama, memberi perhatian, atau menjadi bergaya tidak selalu berfungsi dalam kehidupan nyata. Saya telah bercakap dengan banyak orang yang mencuba pembersihan, diet yang teruk, dan kaedah penurunan berat badan yang lain dan akhirnya betul-betul kembali di tempat mereka bermula (atau lebih teruk lagi).

Walaupun kurus mungkin bermanfaat, kekurangan berat badan boleh membahayakan jika disebabkan oleh pemakanan yang buruk, atau jika anda hamil atau mengalami masalah kesihatan yang lain. Oleh itu, jika anda kekurangan berat badan, jadilah janji temu dengan doktor atau pakar diet anda.

Anda boleh merangka strategi untuk mencapai matlamat penurunan berat badan anda bersama-sama. Sekiranya anda kurang berat badan, berikut adalah beberapa strategi sihat untuk menambah berat badan: Makan lebih kerap. Saya tahu secara langsung betapa sukarnya menurunkan berat badan dan menjauhkannya. Kesukaran saya semakin meningkat sebaik sahaja saya mencapai usia matang.

Saya berpindah ke Itali ketika berusia 18 tahun, di sekolah menengah saya. Saya berjaya menambah 25 paun dalam enam bulan di sebuah bandar berhampiran Laut Adriatik. Saya makan ais krim, roti, dan mozzarella di buffet seperti yang belum pernah saya lihat sebelumnya dalam hidup saya, dan itulah sebab pertumbuhan pinggang Itali saya. Mengurangkan berat badan yang lama boleh menjadi sukar, tetapi ada beberapa petua praktikal yang dapat membantu. Mengurangkan makanan dan minuman yang dikaitkan dengan kenaikan berat badan dan meningkatkan pengambilan makanan yang lebih banyak nutrien adalah dua cara yang berkesan.

Kaedah Kaedah lain menumpukan pada bagaimana membina diri anda untuk makan makanan jangka panjang melalui perubahan kecil dan bertahap. Penting untuk menumpukan perhatian pada penyesuaian jangka panjang yang kecil yang boleh anda lakukan setiap hari jika anda ingin menurunkan berat badan dengan berkesan.

Minum lebih banyak air, merancang makanan yang sihat lebih awal, dan menjadualkan rancangan yang tidak memerlukan makan atau minum adalah idea yang baik.

Anda juga dapat bersenam dengan cepat dengan menggunakan tangga, menonton DVD latihan, atau berjalan-jalan di luar. Perpustakaan Rujukan Kesihatan Insider adalah tempat yang baik untuk memulakan. Ketika berkaitan dengan penurunan berat badan, ada dua teori mengapa JIKA boleh berkesan. Yang pertama ialah "tempoh puasa menyebabkan defisit kalori bersih, dan akibatnya, anda menurunkan berat badan," kata Rekha Kumar, MD, pakar endokrinologi, diabetes, dan metabolisme di Weill Cornell Medicine dan New York – Presbyterian di New York City . Idea lain sedikit berbeza.

Kesan Kritikal Anda belajar mengapa sangat penting untuk menggabungkan aktiviti fizikal dengan diet sebagai kaedah untuk mendapatkan dan mengekalkan berat badan yang sihat dalam kursus percuma ini, Makan untuk Menang: Aktiviti, Diet, dan Pengawalan Berat. Anda juga melihat bagaimana aktiviti fizikal mempengaruhi kelaparan kita, serta bagaimana makanan dan senaman mempengaruhi metabolisme lemak. Akhirnya, anda melihat cara makan dan minum dengan berkesan.

Soalan Lazim Anda mahu menurunkan berat badan sekarang. Dan anda mahu melakukannya dengan selamat. Tetapi bagaimana anda melakukannya?

Untuk memulakan, ingatlah bahawa banyak pakar mengesyorkan menurunkan berat badan secara beransur-ansur. Ia mempunyai peluang yang lebih baik untuk menjauh. Menurut Akademi Pemakanan dan Dietetik, jika anda menurunkan berat badan terlalu cepat, anda akan kehilangan otot, tulang, dan air dan bukannya lemak. Saranan akademi adalah menurunkan 1-2 pound setiap minggu dan menjauhkan diri dari diet dan barang-barang. Sukar untuk membuka majalah hari ini tanpa melihat iklan untuk rawatan penurunan berat badan yang terbaru. Mengapa terdapat begitu banyak diet baru jika diet ini sangat berkesan?

Menurunkan berat badan dengan cara yang sihat. Anda boleh mencari cara cepat untuk mengurangkan berat badan, dan ada banyak pilihan diet untuk dipilih. 'Diet' ini boleh menghasilkan hasil yang cepat, tetapi sukar untuk dijaga dan, pada akhirnya, ia menyusut.

Dalam hal penurunan berat badan, tidak ada kekurangan nasihat. Majalah, buku dan laman web semuanya berjanji bahawa anda akan menurunkan semua berat badan yang anda mahukan dengan baik, menggunakan diet yang menghilangkan lemak atau karbohidrat atau yang mengandungi makanan tambahan atau makanan tambahan.

Dengan begitu banyak pilihan yang bertentangan, bagaimana anda tahu pendekatan mana yang sesuai untuk anda? Berikut adalah beberapa cadangan untuk memilih program penurunan berat badan.

Libatkan doktor anda dalam usaha mengurangkan berat badan anda

Sebelum anda memulakan program penurunan berat badan, berbincanglah dengan doktor anda. Doktor anda boleh mengkaji masalah perubatan dan ubat-ubatan anda yang mungkin mempengaruhi berat badan anda dan memberikan panduan mengenai program untuk anda. Dan anda boleh membincangkan cara bersenam dengan selamat, terutamanya jika anda menghadapi cabaran fizikal atau perubatan, atau sakit dengan tugas harian.

Beritahu doktor anda mengenai usaha anda sebelumnya untuk menurunkan berat badan. Bersikap terbuka mengenai diet yang menarik minat anda. Doktor anda mungkin dapat mengarahkan anda ke kumpulan sokongan penurunan berat badan atau merujuk anda kepada ahli diet berdaftar.

Pertimbangkan keperluan peribadi anda

Tidak ada satu rancangan diet atau penurunan berat badan untuk semua orang. Tetapi jika anda mempertimbangkan pilihan, gaya hidup dan tujuan penurunan berat badan anda, anda mungkin akan menemui rancangan yang dapat anda sesuaikan dengan keperluan anda.

Sebelum memulakan program penurunan berat badan, fikirkan:

  • Diet yang telah anda cuba. Apa yang anda suka atau tidak sukai tentang mereka? Adakah anda dapat mengikuti diet? Apa yang berjaya atau tidak berfungsi? Bagaimana perasaan anda secara fizikal dan emosi semasa menjalani diet?

  • Keutamaan anda. Adakah anda lebih suka melakukan program penurunan berat badan sendiri, atau anda mahukan sokongan daripada kumpulan? Sekiranya anda suka sokongan kumpulan, adakah anda lebih suka sokongan dalam talian atau perjumpaan secara langsung?

  • Belanjawan anda. Beberapa program penurunan berat badan memerlukan anda membeli makanan tambahan atau makanan, kunjungi

klinik penurunan berat badan atau menghadiri mesyuarat sokongan. Adakah kos sesuai dengan anggaran anda?

  • Pertimbangan lain. Adakah anda mempunyai keadaan kesihatan, seperti diabetes, penyakit jantung atau alahan? Adakah anda mempunyai keperluan budaya atau etnik atau pilihan mengenai makanan?

Cari program penurunan berat badan yang selamat dan berkesan

Sangat menggoda untuk menjanjikan penurunan berat badan yang cepat dan dramatik, tetapi pendekatan yang perlahan dan stabil lebih mudah dijaga dan biasanya mengatasi penurunan berat badan yang cepat untuk jangka panjang. Penurunan berat badan 0,5 hingga 2 paun (0,2 hingga 0,9 kilogram) seminggu adalah cadangan biasa.

Dalam beberapa keadaan, penurunan berat badan yang lebih cepat dapat menjadi selamat jika dilakukan dengan betul - seperti diet rendah kalori dengan pengawasan perubatan, atau fasa permulaan cepat dari rancangan makan sihat.

Penurunan berat badan yang berjaya memerlukan komitmen jangka panjang untuk membuat perubahan gaya hidup sihat dalam makan, bersenam dan tingkah laku.

Pengubahsuaian tingkah laku sangat penting, dan boleh memberi kesan terbesar pada usaha penurunan berat badan jangka panjang anda. Pastikan memilih rancangan yang boleh anda jalani. Cari ciri berikut:

  • Kelenturan. Pelan yang fleksibel tidak melarang makanan atau kumpulan makanan tertentu, melainkan merangkumi pelbagai jenis makanan dari semua kumpulan makanan utama. Diet yang sihat merangkumi sayur-sayuran dan buah-buahan, biji-bijian, produk tenusu rendah lemak, sumber protein tanpa lemak, dan kacang-kacangan dan biji-bijian. Pelan yang fleksibel memungkinkan anda untuk memanjakan diri jika anda mahu. Ia mesti mengandungi makanan yang anda dapati di kedai runcit tempatan anda dan bahawa anda menikmati makan. Namun, rancangan itu harus menghadkan alkohol, minuman bergula dan gula-gula tinggi kerana kalori di dalamnya tidak memberikan nutrien yang mencukupi.

  • Seimbang. Rancangan anda harus mengandungi nutrien dan kalori yang mencukupi. Makan sejumlah besar makanan tertentu, seperti limau gedang atau daging; mengurangkan kalori secara drastik; atau menghilangkan keseluruhan kumpulan makanan, seperti karbohidrat, boleh menyebabkan masalah pemakanan. Diet yang selamat dan sihat tidak memerlukan vitamin atau makanan tambahan yang berlebihan.

  • Kesukaan. Diet harus merangkumi makanan yang anda sukai, yang akan anda nikmati sepanjang hayat - bukan makanan yang anda boleh tahan sepanjang rancangan ini. Sekiranya anda tidak menyukai makanan dalam rancangan itu, jika rancangan itu terlalu ketat atau membosankan, anda mungkin tidak akan mematuhinya, jadi penurunan berat badan jangka panjang tidak mungkin.

  • Aktiviti. Rancangan anda harus merangkumi aktiviti fizikal. Senaman ditambah lebih sedikit kalori dapat membantu meningkatkan penurunan berat badan anda. Senaman juga menawarkan banyak manfaat kesihatan, termasuk mengatasi kehilangan jisim otot yang berlaku dengan penurunan berat badan. Dan senaman adalah faktor penting dalam menjaga penurunan berat badan.

Apa pilihannya?

Jadual di bawah menyenaraikan beberapa diet yang lebih biasa. Terdapat pertindihan, tetapi kebanyakan rancangan dapat dikelompokkan menjadi beberapa kategori utama.

Kajian yang membandingkan program penurunan berat badan yang berbeza telah mendapati bahawa kebanyakan program menghasilkan penurunan berat badan dalam jangka pendek berbanding dengan program yang tidak ada. Perbezaan penurunan berat badan antara diet umumnya kecil.

Jenis dan contoh diet Fleksibel Berkhasiat seimbang Berkekalan untuk jangka masa panjang
DASH = Pendekatan diet untuk menghentikan hipertensi, HMR = Sumber Pengurusan Kesihatan.
Seimbang (DASH, Mayo Clinic, Mediterranean, Weight Watchers) Ya. Tidak ada makanan yang dilarang. Ya. Ya. Penekanan adalah membuat perubahan gaya hidup kekal.
Protein tinggi (Dukan, Paleo) Tidak. Menekankan daging tanpa lemak, tenusu. Kekurangan mungkin berlaku pada rancangan yang sangat ketat. Kemungkinan. Tetapi diet mungkin sukar dipakai dari masa ke masa.
Karbohidrat rendah (Atkins, Pantai Selatan) Tidak. Karbohidrat terhad; lemak atau protein atau kedua-duanya ditekankan. Kekurangan mungkin berlaku pada rancangan yang sangat ketat. Kemungkinan. Tetapi diet mungkin sukar dipakai dari masa ke masa.
Lemak rendah (Ornish) Tidak. Jumlah lemak terhad; kebanyakan produk haiwan tidak terhad. Ya. Kemungkinan. Tetapi diet mungkin sukar dipakai dari masa ke masa.
Penggantian makanan (Jenny Craig, HMR, Medifast, Nutrisystem, SlimFast) Tidak. Produk pengganti menggantikan satu atau dua kali makan sehari. Kemungkinan. Keseimbangan adalah mungkin jika anda membuat pilihan makanan yang sihat. Kemungkinan. Kos produk berbeza-beza; ada yang boleh melarang kos.
Kalori sangat rendah (Optifast) Tidak. Kalori sangat terhad, biasanya 800 atau lebih sedikit kalori sehari. Tidak. Tidak. Diet hanya bertujuan untuk penggunaan jangka pendek dengan pengawasan perubatan.

Tanyakan kepada diri anda soalan-soalan ini semasa menilai rancangan penurunan berat badan

Sebelum anda menyelami rancangan penurunan berat badan, luangkan masa untuk mempelajarinya sebanyak mungkin. Hanya kerana diet popular atau rakan anda melakukannya tidak bermakna ia sesuai untuk anda. Tanya soalan ini terlebih dahulu:

  • Apa yang terlibat? Adakah rancangan itu memberikan panduan yang dapat anda sesuaikan dengan keadaan anda? Adakah ia memerlukan membeli makanan atau makanan tambahan khas? Adakah ia menawarkan sokongan dalam talian atau secara peribadi? Adakah ini mengajar anda bagaimana membuat perubahan positif dan sihat dalam hidup anda untuk membantu mengekalkan penurunan berat badan anda?

  • Apa yang ada di sebalik diet? Adakah terdapat penyelidikan dan sains untuk menyokong pendekatan penurunan berat badan? Sekiranya anda pergi ke klinik penurunan berat badan, apakah kepakaran, latihan, sijil dan pengalaman yang dimiliki doktor, pakar diet dan kakitangan lain? Adakah kakitangan akan berkoordinasi dengan doktor biasa anda?

  • Apa risikonya? Mungkinkah program penurunan berat badan membahayakan kesihatan anda? Adakah cadangan selamat untuk anda, terutamanya jika anda mempunyai keadaan kesihatan atau mengambil ubat?

  • Apa hasilnya? Berapakah berat badan yang boleh anda kurangkan? Adakah program ini menyatakan bahawa anda akan menurunkan banyak berat badan dengan cepat atau anda dapat menyasarkan kawasan tertentu di badan anda? Adakah gambar sebelum dan selepas gambar yang kelihatan terlalu bagus untuk menjadi kenyataan? Bolehkah ia membantu mengekalkan berat badan anda dari masa ke masa?

Kunci kejayaan penurunan berat badan

Penurunan berat badan yang berjaya memerlukan perubahan jangka panjang terhadap tabiat makan dan aktiviti fizikal anda. Ini bermakna anda perlu mencari pendekatan penurunan berat badan yang boleh anda ikuti seumur hidup. Anda mungkin tidak akan mengekalkan penurunan berat badan apa pun yang dibantu oleh diet jika anda kemudian keluar dari diet dan kembali kepada tabiat lama.

Diet yang membuat anda merasa kekurangan atau lapar boleh menyebabkan anda menyerah. Dan kerana banyak diet penurunan berat badan tidak mendorong perubahan gaya hidup sihat kekal, walaupun anda menurunkan berat badan, berat badan dapat kembali dengan cepat setelah anda berhenti berdiet. Anda mungkin akan sentiasa berwaspada mengenai berat badan anda. Tetapi menggabungkan diet yang lebih sihat dengan lebih banyak aktiviti adalah kaedah terbaik untuk menurunkan berat badan, menjauhkannya untuk jangka masa panjang dan meningkatkan kesihatan anda.

Bagaimana nak kurus dengan cepat? Bersenam, makan di pinggan kecil, makan bijirin penuh, buah-buahan, sayur-sayuran, dan lain-lain, adalah cara berkesan untuk menurunkan berat badan. Lada cili dan limau gedang juga membantu menurunkan berat badan. Terdapat beberapa kaedah lain untuk menurunkan berat badan tanpa diet dan bersenam.

:arrow_right: Bagaimana menurunkan berat badan tanpa bersenam?

Terdapat banyak kaedah untuk menurunkan berat badan tanpa bersenam. Beberapa kaedah ini diberikan di bawah:

:dizzy: Minum air

Air, terutama jika diminum sebelum makan, dapat membantu anda makan lebih sedikit dan menurunkan berat badan. Menurut satu penyelidikan, anda minum setengah liter air (30 auns) 30 minit sebelum makan mengurangkan selera makan dan pengambilan kalori pada orang dewasa.

Sepanjang 12 minggu , mereka yang minum air sebelum makan menurunkan berat badan 44 peratus lebih tinggi daripada mereka yang tidak minum. Sekiranya anda mengganti minuman padat kalori seperti soda atau jus dengan air, anda mungkin akan melihat lebih banyak perbezaan.

:dizzy: Hidangkan bahagian yang lebih kecil.

Ukuran porsi meningkat dalam beberapa dekad kebelakangan ini , terutama di restoran. Hidangan yang lebih besar mendorong individu untuk makan lebih banyak, yang berkaitan dengan kenaikan obesiti dan kenaikan berat badan.

Dalam satu kajian orang dewasa, menggandakan ukuran pemula makan malam menyebabkan peningkatan penggunaan kalori sebanyak 30 peratus. Anda mungkin dapat mengambil kalori yang jauh lebih sedikit jika anda melayani diri anda sedikit lebih sedikit. Dan anda mungkin tidak menyedari perbezaannya.

:dizzy: Makan tanpa gangguan elektronik.

Memperhatikan apa yang anda makan boleh membantu pengurangan kalori. Orang yang makan sambil menonton televisyen atau bermain permainan video mungkin akan kehilangan penggunaannya . Makan berlebihan boleh berlaku akibat ini.

Orang yang terganggu ketika makan makan kira-kira 10% lebih banyak dalam keadaan itu, menurut analisis 24 jenis penyelidikan. Selain itu, terganggu semasa makan mempunyai kesan yang lebih ketara terhadap penggunaan makanan anda pada waktu yang akan datang.

Orang yang terganggu semasa makan menggunakan 25% lebih banyak kalori pada makanan berikutnya daripada mereka yang tidak. Anda mungkin makan berlebihan secara tidak sengaja jika anda makan semasa menonton TV atau menggunakan alat teknologi .

:dizzy: Elakkan tekanan dan tidur lena.

Orang sering mengabaikan tidur dan tekanan ketika berkaitan dengan kesihatan mereka. Kedua-duanya mempunyai kesan yang besar terhadap selera makan dan berat badan anda. Kurang tidur boleh mengganggu hormon leptin dan ghrelin yang mengatur selera makan. Apabila anda tertekan, hormon lain yang disebut kortisol meningkat.

Fluktuasi hormon ini dapat meningkatkan selera makan dan keinginan anda untuk makanan yang tidak sihat, yang menyebabkan peningkatan pengambilan kalori. Tambahan pula, kekurangan tidur dan tekanan yang berterusan telah dikaitkan dengan peningkatan risiko terkena pelbagai penyakit, termasuk diabetes jenis 2 dan kegemukan.

:dizzy: Elakkan minuman bergula

Gula tambahan mungkin merupakan satu-satunya komponen yang paling berbahaya dalam diet hari ini. Minuman bergula, seperti soda, dikaitkan dengan peningkatan risiko pelbagai penyakit.

Oleh kerana kalori cair tidak mempengaruhi rasa kenyang seperti makanan padat, cukup mudah untuk mengambil terlalu banyak kalori dari minuman bergula. Mengelakkan minuman ini sama sekali boleh memberi kelebihan kesihatan jangka panjang yang ketara.

Walau bagaimanapun, jus buah tidak boleh diganti dengan soda kerana mungkin mempunyai gula sama banyak. Sebaliknya, air, kopi, dan teh hijau adalah cecair yang sihat untuk diminum.

:dizzy: Gunakan pinggan merah untuk makanan yang tidak sihat.

Menggunakan pinggan merah untuk membantu anda makan lebih sedikit adalah teknik yang unik. Menurut penyelidikan, strategi ini nampaknya berfungsi sekurang-kurangnya dengan makanan ringan yang berbahaya.

Sukarelawan makan lebih sedikit pretzel dari plat merah daripada plat putih atau biru, menurut satu penyelidikan. Kami mungkin mengaitkan warna merah dengan tanda berhenti dan amaran buatan lain sebagai penjelasan.

Ringkasan

Jangan gunakan minuman bergula, makan di pinggan merah, elakkan tekanan, tidur lena, minum banyak air, dan lain-lain adalah kaedah untuk menurunkan berat badan tanpa diet dan bersenam.

:arrow_right: Makanan untuk menurunkan berat badan

Banyak barang makanan membantu menurunkan berat badan. Ini adalah:

:dizzy: Bijirin penuh

Walaupun biji - bijian bijirin memiliki rap yang buruk dalam beberapa tahun terakhir, beberapa jenis agak berkhasiat. Ini mengandungi bijirin penuh, yang tinggi serat dan termasuk jumlah protein yang sederhana . Oat, beras perang, dan quinoa adalah contoh terbaik.

Oat kaya akan beta-glukan, serat larut yang didapati dapat meningkatkan kesihatan metabolik dan meningkatkan rasa kenyang. Kedua-dua beras perang dan putih boleh mempunyai banyak pati tahan di dalamnya, terutama jika dimasak dan dibiarkan sejuk.

Perlu diingat bahawa biji-bijian halus tidak sihat, dan item yang dilabel sebagai "biji-bijian" sering kali merupakan makanan ringan yang diproses yang tidak sihat dan berlemak. Biji-bijian, yang tinggi karbohidrat , harus dielakkan jika anda menjalani diet rendah karbohidrat. Namun, jika anda dapat mengatasinya, tidak ada salahnya memakan bijirin penuh.

:dizzy: Cili lada

Lada cili dapat membantu menurunkan berat badan jika memakannya. Mereka termasuk capsaicin, bahan kimia yang telah dijumpai dalam ujian khusus untuk mengurangkan rasa lapar dan memperbaiki pembakaran lemak. Bahan kimia ini bahkan boleh didapati sebagai makanan tambahan dan sering menjadi komponen banyak produk penurunan berat badan komersial.

Dalam satu kajian, pengambilan 1 gram lada cabai merah mengurangkan rasa lapar dan meningkatkan pembakaran lemak pada orang yang tidak mengonsumsi lada setiap hari. Orang-orang yang biasa menggunakan makanan pedas, sebaliknya, tidak memberi kesan, menunjukkan bahawa sejumlah toleransi dapat berkembang.

:dizzy: Buah-buahan

Buah sihat, menurut majoriti profesional kesihatan. Menurut beberapa kajian demografi, orang yang paling banyak menggunakan buah (dan sayur-sayuran) lebih sihat daripada mereka yang tidak. Kajian-kajian ini tidak menunjukkan apa-apa kerana korelasi tidak menunjukkan sebab-sebab.

Buah-buahan, sebaliknya, menawarkan ciri - ciri yang membantu mengurangkan berat badan. Mereka mempunyai ketumpatan tenaga yang rendah dan memerlukan waktu yang lama untuk mengunyah, walaupun mengandung gula semula jadi. Tambahan pula, komponen serat makanan ini membantu mengelakkan gula daripada dilancarkan terlalu cepat ke dalam peredaran anda.

Hanya individu yang menjalani diet rendah karbohidrat, ketogenik atau yang mempunyai alergi terhadap buah yang harus mengelakkan atau membatasi pengambilan buah. Sebilangan besarnya, buah-buahan boleh menjadi alat yang berharga untuk menurunkan berat badan.

:dizzy: Buah limau gedang

Grapefruit adalah salah satu buah yang memerlukan perhatian khusus. Kesannya terhadap pengurusan berat badan telah disiasat dengan baik. Dalam percubaan 12 minggu terhadap 91 orang gemuk, makan setengah limau gedang sebelum makan mengakibatkan penurunan berat badan sebanyak 3,5 paun (1,6 kg).

Rintangan insulin, keadaan biokimia yang dikaitkan dengan pelbagai penyakit kronik, juga lebih rendah pada kumpulan limau gedang. Akibatnya, makan setengah limau gedang kira - kira setengah jam sebelum tirai makanan biasa anda dapat membantu anda merasa kenyang dan mengambil lebih sedikit kalori secara keseluruhan.

:dizzy: Biji Chia

Biji Chia adalah salah satu makanan padat nutrien di dunia. Mereka mempunyai kandungan karbohidrat tinggi 12 gram per auns. Walau bagaimanapun, 11 gram itu adalah serat. Akibatnya, biji chia adalah makanan ringan rendah karbohidrat yang juga merupakan salah satu sumber benang yang paling penting di planet ini.

Biji Chia dapat menyerap hingga 11-12 kali beratnya dalam air, berubah seperti gel dan bengkak di perut anda, berkat kandungan seratnya yang tinggi. Walaupun penyelidikan khusus menunjukkan bahawa biji chia dapat membantu mengurangkan rasa lapar, tidak ada kesan statistik yang bermakna terhadap penurunan berat badan. Sebaliknya, biji Chia masuk akal sebagai suplemen penurunan berat badan kerana profil pemakanannya.

Ringkasan

Biji Chia, limau gedang, buah-buahan, lada cili, biji-bijian, dan lain-lain, adalah cara yang berkesan untuk menurunkan berat badan.

:arrow_right: Soalan Lazim (Soalan Lazim)

1: Adakah minyak kelapa membantu menurunkan berat badan?

Minyak kelapa tinggi dalam trigliserida rantai sederhana, yang merupakan asid lemak dengan panjang sederhana (MCT). Asid lemak ini didapati dapat meningkatkan pembakaran kalori dan meningkatkan rasa kenyang lebih baik daripada lemak lain. Tambahan pula, minyak kelapa menurunkan lemak perut dalam dua percubaan, satu pada wanita dan satu lagi pada lelaki.

Minyak kelapa mengandungi kalori, jadi meletakkannya di atas apa yang sudah anda makan bukanlah idea yang baik. Ini bukan mengenai menambahkan minyak kelapa ke dalam diet anda; ini mengenai penggantian minyak kelapa dengan beberapa lemak memasak anda yang lain.

2: Apakah faedah sayur-sayuran salib?

Brokoli, kembang kol, kubis, dan pucuk Brussels adalah contoh sayur- sayuran salib. Mereka kaya serat dan, seperti sayur-sayuran lain, cenderung sangat memuaskan. Tambahan pula, sayur-sayuran ini biasanya membekalkan protein dalam kuantiti yang banyak.

Mereka tidak mempunyai banyak protein seperti makanan haiwan atau kekacang, tetapi mereka lebih banyak daripada sayur-sayuran lain. Sayuran salib adalah makanan yang sangat baik untuk dimasukkan ke dalam makanan anda jika anda perlu menurunkan berat badan kerana ia termasuk protein, serat, dan ketumpatan tenaga yang rendah. Mereka juga padat nutrien dan mengandungi sebatian melawan kanser.

3: Apakah kelemahan menurunkan berat badan dengan cepat?

  • Batu empedu berkembang pada 12 peratus hingga 25% orang yang kehilangan banyak berat badan dalam jangka masa yang panjang.
  • Dehidrasi adalah masalah yang boleh dicegah dengan minum air secukupnya.
  • Kekurangan protein menyebabkan kekurangan zat makanan selama berminggu-minggu pada satu masa.

4: Adakah saya akan menurunkan berat badan jika berhenti makan selama 3 hari?

Untuk menurunkan satu paun sehari, anda mesti membakar 3500 kalori sehari, dan jika anda melakukan aktiviti biasa, anda memerlukan antara 2000 hingga 2500 kalori sehari. Untuk mengurangkan baki kalori, anda mesti berpuasa sepanjang hari dan bersenam sebanyak mungkin.

Kesimpulannya

Bagaimana nak kurus dengan cepat? Terdapat beberapa kaedah untuk menurunkan berat badan. Biji Chia, biji-bijian, buah-buahan, sayur-sayuran adalah cara berkesan untuk menurunkan berat badan. Terdapat banyak kaedah lain untuk menurunkan berat badan tanpa diet dan senaman.

Bagaimana nak kurus dengan cepat? Diet, bersenam, makan lebih banyak protein, kunyah perlahan-lahan, dan lain-lain adalah kaedah untuk cepat kurus. Prosedur penurunan berat badan bergantung pada jenis badan. Telur utuh, salmon, yogurt, dan lain-lain, juga membantu menurunkan berat badan. Terdapat banyak kaedah lain untuk menurunkan berat badan tanpa diet dan bersenam.

:round_pushpin: Jenis badan

Jenis badan anda menentukan tahap kesukaran atau kemudahan untuk mengurangkan berat badan. Terdapat tiga jenis asas badan. Mari kita perhatikan masing-masing sebelum beralih ke strategi menurunkan berat badan dengan cepat.

:arrow_right: Jenis badan ectomorphic

Ectomorphs, yang mempunyai lemak dan otot yang sangat sedikit dan mempunyai struktur tulang yang lebih rapuh daripada yang lain, terlintas di fikiran ketika anda memikirkan orang yang langsing. Jenis badan ectomorphic adalah orang yang kurus secara semula jadi. Ada kemungkinan mereka lebih mudah menurunkan berat badan.

:arrow_right: Jenis badan mesomorf

Orang dengan jenis badan ini secara semula jadi mendapat otot . Tubuh mereka juga mengumpulkan lemak pada kadar yang lebih cepat. Manfaat mereka adalah bahawa mereka dapat dengan mudah membuang lemak yang mereka perolehi.

:arrow_right: Jenis badan endomorfik

Jenis endomorf tubuh sangat kompleks. Mereka mesti berusaha keras untuk memastikan peratusan lemak badan mereka terkawal. Menurunkan berat badan adalah masalah bagi mereka. Penyanyi Beyonce memberi contoh jenis badan endomorfik.

:writing_hand: Ringkasan

Proses penurunan berat badan bergantung pada jenis badan. Terdapat tiga jenis badan utama. Ini adalah Ectomorphic, Mesomorphic, dan endomorphic.

:round_pushpin: Makanan mesra penurunan berat badan

Terdapat banyak makanan mesra penurunan berat badan yang disokong oleh sains. Sebahagian daripadanya diberikan di bawah:

:arrow_right: Telur keseluruhan

Telur utuh, sering dicerca kerana kandungan kolesterol tinggi, kembali. Telur adalah salah satu makanan yang paling luar biasa untuk dimakan jika anda perlu menurunkan berat badan , walaupun pengambilan yang tinggi meningkatkan kadar kolesterol LDL "buruk" pada orang tertentu.

Mereka kaya protein dan lemak, dan mereka membuat anda kenyang dalam jangka masa yang lama. Dalam kajian 30 wanita yang berlebihan berat badan, makan telur dan bukannya bagel untuk sarapan meningkatkan perasaan kenyang dan menyebabkan peserta makan lebih sedikit dalam 36 jam berikutnya.

Percubaan lapan minggu yang lain menunjukkan bahawa makan telur untuk sarapan meningkatkan pengurangan berat badan berbanding dengan makan bagel pada diet tanpa kalori. Telur juga kaya akan nutrien, jadi mereka dapat membantu anda menerima semua nutrien yang anda perlukan semasa diet rendah kalori. Anehnya, kuning telur mengandungi hampir semua nutrien.

:arrow_right: Salmon

Ikan berlemak, seperti salmon, sangat berkhasiat dan kenyang, menjadikan anda kenyang selama beberapa jam sambil memakan sedikit kalori . Salmon banyak terdapat dalam protein, lemak sihat, dan pelbagai elemen penting. Iodin juga banyak terdapat dalam ikan dan makanan laut secara amnya.

Vitamin ini sangat penting untuk fungsi tiroid yang sesuai, yang penting untuk metabolisme yang sihat. Menurut kajian, sebilangan besar orang tidak mendapat yodium yang mencukupi.

Salmon juga tinggi dalam Omega-3 asid lemak asid , yang telah terbukti membantu dalam mengurangkan keradangan, yang telah dikaitkan dengan obesiti dan penyakit metabolik.

:arrow_right: Kentang rebus

Untuk beberapa sebab, kentang putih tidak disukai. Walau bagaimanapun, mereka menawarkan beberapa ciri yang menjadikannya diet yang ideal untuk penurunan berat badan dan kesihatan keseluruhan. Mereka mempunyai pelbagai nutrien di dalamnya, dengan sedikit hampir semua yang anda perlukan.

Bahkan ada laporan mengenai orang yang hidup hanya menggunakan kentang untuk jangka masa panjang. Mereka sangat tinggi kalium , vitamin yang tidak mencukupi oleh kebanyakan orang tetapi penting untuk mengawal tekanan darah.

Kentang rebus putih adalah yang paling penuh dari semua makanan yang dinilai pada skala Indeks kenyang, yang menilai bagaimana makanan pengisiannya berbeza. Ini menunjukkan bahawa memakan kentang putih yang dimasak secara semula jadi akan membuat anda berasa kenyang, menyebabkan anda memakan lebih sedikit makanan lain.

Mereka membiarkan kentang sejuk setelah mendidih menghasilkan kanji tahan tinggi. Bahan seperti serat ini dikaitkan dengan pelbagai kelebihan kesihatan , termasuk penurunan berat badan. Sayuran akar seperti ubi jalar, lobak, dan sayur-sayuran akar lain sangat lazat.

:arrow_right: Tuna

Tuna adalah makanan protein tinggi dan rendah kalori. Ia adalah ikan tanpa lemak, yang bermaksud ia mempunyai kandungan lemak minimum. Tuna sangat popular di kalangan ahli bina badan dan model kecergasan dalam diet kerana kaedah ini sangat baik untuk mendapatkan lebih banyak protein sambil mengekalkan keseluruhan kalori dan lemak. Jika anda mahu meningkatkan penggunaan protein anda, pertimbangkan tuna tin dalam air dan bukannya minyak.

:arrow_right: Kekacang dan kacang

Sebilangan kacang dan kekacang lain dapat membantu mengurangkan berat badan. Lentil, kacang hitam , kacang ginjal, dan kekacang lain termasuk dalam kategori ini. Makanan ini tinggi protein dan serat, dua nutrien yang dikaitkan dengan perasaan kenyang.

Mereka juga mempunyai banyak pati tahan di dalamnya. Isu utamanya ialah banyak orang menghadapi masalah untuk menahan kekacang. Akibatnya, mereka mesti bersedia.

:arrow_right: Sup

Makanan dan diet dengan ketumpatan tenaga yang rendah menyebabkan orang mengambil lebih sedikit kalori. Sayuran dan buah-buahan, misalnya, mempunyai ketumpatan tenaga yang rendah kerana mengandungi banyak air. Anda juga boleh membuat sup dengan hanya menambahkan air ke makanan anda.

Menurut beberapa kajian, makan makanan yang sama seperti sup dan bukannya makanan pejal membuat orang merasa lebih kenyang dan memakan lebih sedikit kalori. Elakkan menggunakan terlalu banyak lemak dalam sup anda, seperti krim atau santan , kerana ini akan meningkatkan jumlah kalori dengan ketara.

:arrow_right: Keju kotej

Protein banyak terdapat dalam produk tenusu. Keju kotej adalah salah satu yang terbaik kerana, kalori untuk kalori, mengandungi terutamanya protein dengan karbohidrat dan lemak yang sangat rendah. Keju kotej adalah kaedah hebat untuk memasukkan lebih banyak protein ke dalam makanan anda.

Ia juga sangat kenyang, membuat anda merasa kenyang sambil hanya menggunakan sedikit kalori. Kalsium banyak terdapat dalam produk tenusu , yang dapat membantu pembakaran lemak. Yogurt Yunani dan skyr adalah dua produk tenusu rendah lemak dan tinggi protein.

:arrow_right: Alpukat

Alpukat adalah buah yang unik. Alpukat kaya akan lemak sihat, sementara kebanyakan buah mengandungi karbohidrat tinggi. Mereka kaya dengan asid oleik tak jenuh tunggal, lemak yang sama dengan minyak zaitun. Alpukat rendah kepadatan kalori, walaupun kebanyakannya gemuk.

Mereka mengandungi banyak air dan serat, menjadikannya lebih padat tenaga daripada yang anda sangka. Tambahan pula, kandungan lemaknya terbukti dapat meningkatkan penyerapan antioksidan karotenoid dari tumbuhan sebanyak 2.6 hingga 15 kali, menjadikannya tambahan yang sangat baik untuk salad sayur-sayuran.

:arrow_right: epal sider cuka

Dalam komuniti kesihatan semula jadi, cuka sari apel cukup popular. Ia sering dijumpai dalam bumbu seperti dressing dan vinaigrettes, dan sebilangan individu meminumnya setelah mencairkannya dengan air. Beberapa kajian manusia mendapati bahawa cuka sari apel dapat membantu orang menurunkan berat badan.

Apabila diambil dengan makanan berkarbohidrat tinggi, cuka dapat meningkatkan perasaan kenyang dan menyebabkan orang mengonsumsi 200-275 kalori lebih sedikit sepanjang hari. Cuka juga terbukti dapat menurunkan gula dalam darah setelah makan, yang mungkin menawarkan pelbagai manfaat kesihatan jangka panjang.

:arrow_right: Kacang

Walaupun kandungan lemak tinggi, kacang tidak menggemukkan seperti yang anda fikirkan. Mereka adalah makanan ringan yang hebat kerana mereka memberikan kombinasi protein, serat, dan lemak sihat. Kacang telah ditunjukkan dalam kajian untuk meningkatkan kesihatan metabolik dan bahkan penurunan berat badan.

Tambahan pula, kajian demografi menunjukkan bahawa orang yang mengonsumsi kacang lebih sihat dan langsing daripada mereka yang tidak makan kacang. Berhati-hatilah untuk tidak berlebihan, kerana kalori masih berat. Sekiranya anda cenderung makan dan makan banyak kacang , anda mungkin harus menjauhinya.

:arrow_right: Yogurt penuh lemak

Yogurt adalah produk tenusu yang hebat. Bakteria probiotik yang terdapat dalam beberapa jenis yogurt dapat membantu perut anda beroperasi dengan lebih baik. Keradangan dan ketahanan leptin, salah satu penyebab utama kegemukan hormon, mungkin dibantu oleh usus yang sihat.

Pilih yogurt yang mempunyai budaya aktif dan aktif kerana yogurt jenis lain mempunyai sedikit probiotik. Juga, yogurt penuh lemak adalah pilihan yang baik. Tenusu penuh lemak, tetapi tidak rendah lemak tenusu , telah dikaitkan dengan insiden yang lebih rendah obesiti dan diabetes jenis 2 dari masa ke masa dalam pelajaran. Yogurt rendah lemak umumnya tinggi gula , jadi jauhkan dari itu.

:writing_hand: Ringkasan

Makanan yang berbeza digunakan untuk menurunkan berat badan. Makanan ini adalah tuna, salmon, sup, yogurt, telur utuh, kacang, kentang, kacang, alpukat, dll.

:round_pushpin: Kaedah untuk menurunkan berat badan tanpa senaman atau diet.

Terdapat banyak kaedah berkesan untuk menurunkan berat badan tanpa diet dan bersenam. Ini diberikan di bawah:

:arrow_right: Kunyah perlahan

Memerlukan masa untuk otak anda mendaftar bahawa anda sudah cukup makan. Mengunyah makanan sama sekali menyebabkan anda makan dengan lebih perlahan, yang menyebabkan lebih sedikit kalori yang dikonsumsi, peningkatan kenyang, dan ukuran bahagian yang lebih kecil.

Berat badan anda mungkin dipengaruhi oleh seberapa cepat anda menyelesaikan makanan. Pemakan yang lebih cepat cenderung untuk menambah berat badan daripada pemakan yang lebih lambat, menurut penilaian baru dari 23 kajian pemerhatian.

Obesiti lebih kerap berlaku di kalangan pengguna makanan segera. Mengira berapa kali anda mengunyah setiap makanan mungkin dapat membantu anda membiasakan makan dengan lebih perlahan.

:arrow_right: Pinggan yang lebih kecil untuk makanan yang tidak sihat

Rata-rata hidangan makan malam sekarang lebih hebat daripada beberapa dekad yang lalu. Kecenderungan ini boleh menyebabkan kenaikan berat badan kerana menggunakan piring yang lebih kecil menjadikan porsi kelihatan lebih menonjol, yang dapat mendorong anda untuk makan lebih sedikit.

Sebaliknya, piring yang lebih besar mungkin membuat bahagian kelihatan lebih kecil, mendorong anda menumpuk lebih banyak makanan. Hidangkan makanan berkhasiat di kapal yang lebih besar dan makanan yang kurang sihat pada hidangan yang lebih kecil untuk memanfaatkannya.

:arrow_right: Makan lebih banyak protein

Protein mempunyai kesan yang signifikan terhadap selera makan. Ia dapat membantu anda merasa kenyang lebih lama, mengurangkan keperluan, dan mengambil lebih sedikit kalori . Ini mungkin kerana protein mempengaruhi banyak hormon yang terlibat dalam rasa lapar dan kenyang, termasuk ghrelin dan GLP-1.

Menurut satu kajian, meningkatkan penggunaan protein dari 15% hingga 30% kalori membantu individu mengonsumsi 441 lebih sedikit kalori setiap hari dan menurunkan purata 11 paun selama 12 minggu tanpa membatasi diet mereka.

Sekiranya anda makan sarapan pagi berasaskan bijirin, anda harus memikirkan untuk beralih ke makanan kaya protein seperti telur . Dalam satu penyelidikan, wanita yang makan telur untuk sarapan pagi menggunakan kalori lebih sedikit ketika makan tengah hari daripada wanita yang makan malam berasaskan bijirin.

Selanjutnya, individu mengambil lebih sedikit kalori sepanjang baki hari dan selama 36 jam berikutnya. Ayam, ikan, yogurt Yunani, lentil, quinoa, dan badam adalah beberapa contoh makanan kaya protein.

:arrow_right: Makan makanan kaya serat

Makanan kaya serat dapat membantu anda merasa kenyang lebih lama dengan meningkatkan rasa kenyang. Menurut penyelidikan, satu bentuk serat, serat likat, sangat bermanfaat untuk pengurangan berat badan . Ini membuatkan anda merasa kenyang lebih lama dan membantu anda makan lebih sedikit.

Apabila serat likat bersentuhan dengan air, ia menghasilkan gel . Gel ini memanjangkan masa yang diperlukan agar nutrien diserap dan melambatkan pengosongan perut anda.

Hanya makanan tumbuhan yang mempunyai serat likat. Kacang , bijirin oat, kubis Brussels, asparagus, jeruk, dan biji rami hanyalah beberapa contoh. Glucomannan, suplemen penurunan berat badan, juga tinggi serat likat.

:writing_hand: Ringkasan

Terdapat banyak kaedah lain untuk menurunkan berat badan daripada bersenam atau diet. Kaedah lain ini adalah mengunyah perlahan-lahan, makan makanan kaya serat, dan lebih banyak protein, dll.

:round_pushpin: Soalan Lazim (Soalan Lazim)

:one: Apakah diet ketenteraan?

Diet 3 hari, yang sering dikenali sebagai diet ketenteraan , adalah rancangan penurunan berat badan yang dapat membantu anda menurunkan berat badan hingga 10 paun dalam satu minggu. Pelan diet ketenteraan terdiri daripada rancangan makanan tiga hari diikuti dengan cuti empat hari, dengan kitaran mingguan diulang sehingga anda mencapai berat badan sasaran anda.

:two: Apakah orang yang "gemuk kurus"?

Meskipun memiliki BMI "normal", memiliki peratusan lemak badan yang relatif tinggi dan tahap massa otot yang rendah disebut sebagai "lemak kurus". Orang dengan komposisi badan ini mungkin lebih mudah terkena diabetes dan penyakit jantung .

:three: Apakah papan itu?

Plank adalah salah satu senaman yang paling berpengaruh dan berharga untuk membakar kalori. Pegangan papan merangsang banyak otot sekaligus, meningkatkan kekuatan teras badan anda. Mereka beroperasi dengan memperbaiki postur, kelenturan, dan sesak perut anda, selain membakar lemak di sekitar kawasan perut anda.

:four: Apa itu zumba?

Zumba adalah program senaman yang menggabungkan rutin menari dengan muzik Latin dan antarabangsa. Latihan selang, rentak cepat dan lambat bergantian dimasukkan dalam rutin Zumba untuk membantu meningkatkan kecergasan kardiovaskular.

:round_pushpin: Kesimpulannya

Bagaimana nak kurus dengan cepat? Banyak makanan membantu menurunkan berat badan. Sebilangan makanan ini adalah salmon, tuna, kacang, kacang, dan lain-lain. Jenis badan juga mempengaruhi proses penurunan berat badan. Terdapat banyak kaedah lain untuk menurunkan berat badan tanpa diet dan senaman.

:round_pushpin: Artikel berkaitan