Mata smokey beremosi, mencabar, dan kuat, dan sesuai untuk apa sahaja dari malam hingga acara yang luar biasa. Lebih baik lagi, dengan sedikit latihan, sesiapa sahaja boleh mencapai penampilan serba boleh ini. Warna apa pun boleh digunakan untuk membuat mata berasap, tetapi anda memerlukan sekurang-kurangnya tiga warna warna yang serupa. Walaupun hitam dan kelabu adalah pilihan biasa untuk mata berasap, anda boleh menggunakan warna coklat atau kreatif dengan ungu, hijau, biru, atau warna yang anda mahukan!

imej

Membuat Mata Smokey Klasik

1. Sapukan primer kelopak mata.

Primer pembayang mata mewujudkan asas yang halus untuk bayangan mata anda. Cukup sapukan lapisan nipis pada kelopak mata anda dengan jari anda sebelum anda mula memakai solek mata. Warna tidak hanya akan bertahan lebih mudah, tetapi juga akan bertahan lebih lama dan warna yang anda gunakan akan lebih cerah.

  • Anda boleh menemui primer kelopak mata di mana sahaja produk kecantikan dijual.
  • Sekiranya anda tidak mempunyai primer kelopak mata, anda boleh menggunakan primer muka biasa.

Kecantikan adalah perkara yang anda rasakan dan ia terpantul di mata anda. Ia bukan sesuatu yang fizikal.

2. Sapukan naungan sederhana anda ke seluruh kelopak mata.

Ambil bayangan mata sederhana anda dan sapukan ke seluruh kelopak mata anda. Namun, berhenti apabila anda mencapai lipatan semula jadi di kelopak mata anda, daripada menyikat warna ke alis anda.

  • Berus bayangan mata berbentuk kubah sangat sesuai untuk memberi warna pada kelopak mata anda.
  • Anda juga boleh berhenti tepat sebelum sudut dalaman mata anda, kerana di sinilah tempat penyorot anda akan pergi.
  • Sebagai contoh, jika anda menggunakan palet coklat yang mempunyai espresso gelap, madu hangat, dan warna keemasan berkilau, anda akan menggunakan madu di seluruh kelopak mata anda.

Tidak pasti warna mana yang paling sesuai? Fikirkan warna apa yang akan melengkapkan warna mata dan warna kulit anda. Sebagai contoh, mata hijau kelihatan sangat baik dengan mata abu-abu dan berasap plum, sementara mata biru penuh dengan emas atau tembaga. Mata coklat kelihatan hebat dengan warna navy dan kelabu.

3. Sapukan nada paling ringan ke sudut dalaman mata anda dan di bawah dahi anda.

Ia dikenali sebagai penyorot warna paling ringan di palet anda. Dengan menggunakan berus pembayang mata anda, ketuk lampu sorot dengan ringan di sudut dalaman kedua-dua kelopak mata atas dan bawah anda. Sapukan dari awal hingga akhir alis anda tepat di bawah alis anda. Seterusnya, gunakan berus pembayang mata yang lembut untuk menyatukan penyorot ke warna sederhana anda.

  • Berus rata kecil sangat bagus untuk melukis pembayang mata di sudut dalam mata anda, tetapi anda boleh menggunakan sikat yang sama dengan yang anda gunakan untuk warna sederhana jika anda mahu. Pastikan anda menggunakan kain untuk membersihkan salah satu warna lama sebelum beralih ke warna baru.
  • Sekiranya anda menggunakan palet coklat dari atas, ini akan menjadi warna madu yang hangat.
  • Oleh kerana bentuk mata setiap orang berbeza, mengetahui tepat di mana meletakkan eyeshadow adalah bahagian yang sukar bagi mata smokey. Hanya berlatih dan bersenang-senang!

4. Mulakan meletakkan warna paling gelap anda di sudut luar mata anda

Imbas warna paling gelap dalam bentuk "C", bermula dari luar mata anda. Warna yang lebih gelap harus kembali sekitar separuh garis garis bulu mata anda, ke sudut, dan kira-kira separuh lipatan kelopak mata anda. Apabila anda perlu menggunakan lebih banyak warna yang lebih gelap, mulailah di sudut luar mata anda dan kisar ke dalam atau ke atas. Untuk hasil terbaik, gunakan lapisan nipis daripada menggunakan banyak produk pada masa yang sama.

  • Berus kecil yang rata bagus untuk memberi warna pada lipatan, tetapi anda mungkin lebih suka berus yang lembut dengan petua yang lebih nipis.
  • Jangan gunakan bayangan terlalu dalam. Bergantung pada bentuk mata anda, semestinya tidak ada bayang-bayang gelap di ketiga atau separuh kelopak mata anda. Ini akan membantu mata anda tetap terbuka dan cerah.
  • Dalam palet coklat ini akan menjadi warna espresso gelap.

5. Campurkan bayangan mata anda.

Putar berus pembayang mata yang lembut dari sudut luar mata anda di sepanjang lipatan anda, kemudian sepanjang bahagian bawah kelopak mata anda, dan hingga ke tulang alis. Terus sebati sehingga bayangan secara beransur-ansur memudar dari warna paling gelap ke warna kulit anda tanpa garis yang jelas atau kasar. Mungkin memerlukan sedikit masa untuk mendapatkan pembayang mata yang digabungkan sepenuhnya, jadi harap bersabar.

  • Campurkan hingga ke tulang kening dan dari sudut luar ke sudut dalaman kelopak mata anda.
  • Sekiranya diperlukan, anda boleh menggunakan lebih banyak warna semasa anda melakukan ini.
  • Sekiranya anda tidak mempunyai sikat pencampuran yang berasingan, gunakan kain untuk membersihkan semua warna pada kuas bayangan mata anda sebelum anda mulai mengadun, sehingga anda tidak memindahkan warnanya.

Kecantikan adalah subjektif bergantung pada pilihan setiap orang.

6. Tambahkan eyeliner gelap di sepanjang garis bulu mata anda jika mahu.

Untuk menjadikan mata smokey anda lebih dramatik, sapukan pensil, krim, atau eyeliner cair di garis bulu mata dari sudut dalam hingga sudut luar mata anda. Untuk membuat mata kucing, yang sering dikaitkan dengan mata berasap, tambahkan tetes eyeliner ke atas di sudut luar mata anda, menunjuk ke arah tepi luar alis anda.

  • Untuk penampilan yang bernoda, lukiskan garis tebal di bahagian atas garis bulu mata anda, kemudian gunakan jari anda atau berus bayangan mata kecil untuk mengotorkan dan mengadunkan garis.
  • Untuk menambahkan lebih banyak drama ke mata berasap anda, ketatkan mata anda. Ini adalah ketika anda menggunakan eyeliner anda untuk menarik garis di tepi dalam mata anda, terletak tepat di bawah bulu mata atas dan di atas bulu mata bawah anda. Ini mungkin sukar bagi sesetengah orang kerana melibatkan penggunaan eyeliner yang sangat dekat dengan bola mata anda.
  • Untuk berbaris di sepanjang garis bulu mata bawah, sapukan eyeliner anda atau gunakan sikat bersudut untuk menyapu beberapa bayangan gelap anda di sepanjang bulu mata anda. Anda mungkin hanya mahu meletakkan bayangan gelap di bahagian luar garis bulu mata bawah sehingga ia mencerminkan warna gelap penutup atas anda.

7. Tambahkan maskara untuk menentukan bulu mata anda.

Sapukan maskara anda dengan lembut dan gerakkan sikat di antara bulu mata anda untuk menentukannya dengan lebih baik. Jangan tambahkan lebih daripada dua lapisan untuk mengelakkan gumpalan dan penampilan yang tidak wajar. Juga, sapukan satu lapisan pada bulu mata bawah anda.

8. Bersihkan sebarang eyeshadow yang jatuh atau mascaras yang dibasahi.

Sekiranya bayangan mata atau maskara jatuh di pipi anda di bawah mata anda, gunakan berus solek yang besar dan lembut untuk mengelapnya dengan cepat dan lebar. Sekiranya mana-mana maskara anda dilumurkan di sepanjang kelopak mata atau pipi anda, gunakan hujung Q yang dicelupkan ke dalam alat penghapus solek untuk mengeluarkannya, kemudian gunakan sikat pengisar anda untuk memperbaiki sebarang solek tambahan yang mungkin telah dikeluarkan.

  • Setelah selesai, anda sudah bersedia untuk menggegarkan mata berasap anda!

Bagaimana Membuat Solekan Mata Smokey?

Mata berasap mengeluarkan kesan kekuatan.

Dan wanita suka memperolehnya. Ketika melihat penampilan solek khas, mata berasap adalah tujuan utama. Sudah tentu, kesempatan yang tepat dan teknik yang betul cukup penting untuk mata smokey. Anda tidak boleh hanya mengenakan smokey hitam pada majlis perkahwinan (melainkan perkahwinan yang bertema gothic seperti 27 Dresses). Ada tempoh dan tempat untuk segalanya. Mata berasap sangat halus pada mulanya. Tidak mengetahui teknik yang betul semasa menerapkannya boleh mengakibatkan bencana.

1. Solek Mata Hitam Smokey

imej

Anda perlu

  • Lapisan * Concealer
  • Pembayang Mata Hitam
  • Pelapik hitam
  • Maskara
  • Berus pembayang mata

Saya sangat fokus pada solek mata hitam hingga rakun dan saya dapat mengatasi sepupu.

Bagaimana Memohon Makeup Mata Smokey Hitam?

Langkah 1: Anda harus selalu memulakan dengan asas yang bersih. Memakai primer membantu solekan lebih lama dan menjadikan pencampuran eyeshadow menjadi lebih mudah. Gunakan concealer di bawah mata dan di atas kelopak mata untuk menghilangkan perubahan warna.

Langkah 2: Letakkan eyeshadow hitam di sudut luar dan lipatan.

Langkah 3: Campurkan pembayang mata supaya tidak ada garis kasar.

Langkah 4: Sekiranya anda fikir ia memerlukan lebih banyak ketumpatan, anda boleh memilih lebih banyak warna.

Langkah 5: Sapukan gel atau pelapik pensil sedekat mungkin dengan garis bulu mata.

Langkah 6: Smudge dan campurkan dengan eyeshadow hitam yang ada.

Langkah 7: Sekiranya anda ingin membuat penampilan yang menarik, anda juga boleh mengambil eyeliner dan memperdalamnya. Pastikan mencampurkannya dengan baik.

Langkah 8: Ambil pelapik di bawah mata.

Langkah 9: Smudge untuk mewujudkan kesan berasap.

Langkah 10: Sekarang adalah masa untuk sentuhan akhir. Sapukan maskara penguat kegemaran anda dan anda sudah bersedia!

Smokey gelap adalah karya seni dan sesuai untuk bermalam di kelab!

2. Solek Mata Emas Smokey

Anda perlu

  • Primer
  • Penyembunyikan
  • Pembayang mata emas (tekstur krim dan serbuk)
  • Pembayang mata coklat gelap
  • Pelapik hitam
  • Bulu mata palsu
  • Maskara
  • Berus bayangan mata

Bagaimana cara menggunakan solek mata Gold Smokey?

Langkah 1: Siapkan, tutup dan tutup penutup. Gunakan asas eyeshadow krim emas. Ini akan membawa keluar emas lebih banyak apabila anda menambahkan eyeshadow serbuk.

Langkah 2: Balut pembayang mata keemasan dan kisar.

Langkah 3: Ambil eyeshadow coklat gelap dan sapukan ke sudut luar dan bawa ke dalam lipatan untuk membuat kedalaman.

Langkah 4: Terus gunakan emas di tengah penutup dan berwarna coklat di sudut luar sehingga anda berpuas hati dengan intensiti.

Langkah 5: Sapukan eyeshadow keemasan pada garis bulu mata bawah. Ikuti dengan pelapik hitam di garis bawah air.

Langkah 6: Sapukan eyeliner ke garis bulu mata atas dan luncurkannya.

Langkah 7: Untuk melengkapkan penampilan, sapukan bulu mata palsu dan selesaikan dengan maskara.

Ia adalah pemandangan percutian yang hebat. Ia juga kelihatan hebat untuk majlis perkahwinan.

3. Mekap Mata Smokey Ungu

Anda perlu

  • Primer
  • Pembetulan
  • Pembayang Mata Lilac Berkilau
  • Pembayang mata hitam
  • Pembayang mata ungu gelap
  • Pembayang mata merah jambu peachy
  • Lapisan hitam
  • Maskara
  • Berus pembayang mata

Bagaimana Memohon Makeup Mata Purple Smokey?

Langkah 1: Mulakan dengan pembayang mata berkilau ungu sebagai warna asas permulaan.

Langkah 2: Letakkan sedikit hitam di sudut luar dan gaul sehingga tidak ada garis yang keras.

Langkah 3: Gunakan warna ungu yang sedikit lebih gelap di tengah kelopak mata untuk membuat peralihan yang lancar antara ungu dan hitam. Tidak perlu dikatakan, tetapi campurkan sehingga kelihatan sempurna.

Langkah 4: Cari warna merah jambu peach dan gunakan sikat lembut untuk melekatkannya di lipatan. Ini memberikan kecerunan semula jadi.

Langkah 5: Sapukan kohl atau eyeliner pada garis bulu mata bawah dan noda untuk memberi kesan berasap.

Langkah 6: Kencangkan garis atas air anda agar bulu mata anda lebih kelihatan.

Langkah 7: Sapukan maskara dan asap ungu anda hilang!

Ini adalah salah tanggapan bahawa mata berasap mesti kuat. Ia menggunakan warna terang dan bahkan hitam tidak begitu sengit. Ini boleh dipakai dengan pakaian cantik untuk membeli-belah di pasar atau makan tengah hari.

Soalan Lazim

1. Adakah mata berasap sesuai untuk semua orang?

Gaya solek ikonik sesuai untuk semua orang dan rata. Semasa mencari penampilan malam yang seksi, ini adalah gaya sederhana yang selalu berfungsi, jadi penting untuk memilikinya dalam ■■■■■■■■ anda

2. Adakah mata Smokey sesuai untuk mata kecil?

Apabila anda mempunyai mata yang kecil, tujuan anda adalah untuk mencipta ilusi bahawa mata anda lebih jauh daripada mata mereka. Anda boleh melakukannya dengan menggunakan warna terang di bahagian dalam kelopak mata anda dan warna yang lebih gelap di bahagian luar.

3. Bagaimana cara memakai maskara?

Untuk menggunakan maskara anda, lihat, letakkan tongkat di dasar bulu mata atas anda, dan putar ke belakang dan ke belakang, melapisi pangkal bulu mata anda. Kemudian tarik tongkat ke atas ke arah hujung bulu mata anda, pastikan anda melapisi setiap bahagian bulu mata semasa menariknya keluar dan bergerak perlahan untuk mengelakkan gumpalan.

4. Bagaimana cara menggunakan eyeliner cecair?

Pegang eyeliner cair seperti pensil dan pasangkan jari kelingking ke pipi anda - sekali lagi, ini harus menjadi kelopak tangan anda yang anda gunakan untuk menggunakan eyeliner anda. Lihat lurus ke depan atau miringkan kepala sedikit ke belakang dan lihat cermin: mana yang memberi anda pandangan terbaik dari garis bulu mata atas anda.

5. Apa itu eyeliner pensil?

Pensil eyeliner dapat digunakan untuk membuat berbagai penampilan yang berbeda, dari sayap berbulu hingga mata yang bersih. Untuk penampilan klasik, pilih warna eyeliner semula jadi. Eye Liner di Kopi atau Ebony, dan sapu perlahan-lahan di bahagian atas bulu mata anda, tetap sedekat mungkin dengan bulu mata.

6. Untuk apa pensil mata?

Ini mewujudkan garis yang tajam dan tepat. Eyeliner jenis ini paling baik digunakan untuk membuat eyeliner bersayap yang renyah. Oleh kerana eyeliner cair memberikan penampilan yang lebih berat, ia hanya boleh digunakan pada garis bulu mata atas. Pensil mata berasaskan serbuk adalah eyeliner pada pensil kayu.