Bagaimana Meningkatkan ROI Pemasaran, Teknologi Pemasaran? Di blog tamu ini, kami melihat beberapa prinsip asas yang harus anda ketahui untuk meningkatkan pulangan pemasaran digital anda. Pelbagai bidang pemasaran yang diedarkan dapat ditingkatkan dengan automasi pemasaran dan akhirnya menghasilkan ROI yang lebih tinggi daripada usaha pemasaran tempatan .

Cara Meningkatkan ROI Pemasaran

Sekiranya anda mendapati bahawa ROI pemasaran anda perlu ditingkatkan tetapi tidak pasti bagaimana mencapainya, panduan pakar ini memberi anda petua dan trik terbaik untuk memperbaikinya supaya anda dapat menjana lebih banyak keuntungan dari poket anda. Langkah-langkah ini membantu anda melancarkan program pemasaran influencer anda dan fokus pada perkara yang betul untuk memastikan anda memperoleh ROI yang baik dan memanfaatkan setiap usaha pemasaran influencer. Beberapa cara menerangkan cara meningkatkan ROI pemasaran .

Untuk meningkatkan ROI pemasaran, pertama-tama anda harus menentukan seberapa berkesan usaha pemasaran anda di setiap bidang dan berapa harganya.

1. Ukur ROI

Pertama, anda perlu memahami cara mengukur ROI pemasaran masuk untuk menentukan kesan aktiviti pemasaran anda terhadap matlamat perniagaan anda. Sekiranya anda ingin memahami dengan lebih baik bahagian strategi pemasaran digital anda dan implikasinya terhadap perniagaan, anda memerlukan kaedah untuk mengukur pemasaran digital.

Setelah anda mengenal pasti kaedah untuk mengukur ROI pemasaran digital anda, langkah seterusnya adalah menetapkan matlamat. Matlamat anda untuk ROI pemasar digital harus setinggi yang anda mahukan, dan harus menetapkan matlamat untuk setiap bidang.

Meningkatkan ROI pemasaran anda tidak akan terjadi dalam semalam, tetapi jika anda melakukan perubahan yang tepat pada usaha pemasaran, perniagaan anda akan berpotensi untuk berkembang di banyak bidang, termasuk ROI. Apabila anda memasuki saluran pemasaran yang lebih menguntungkan, anda mungkin akan melabur semula dalam pemasaran untuk meningkatkan keuntungannya dengan cepat. Anda berpotensi untuk meningkatkan pulangan pemasaran dengan ketara.

Di sini anda boleh memuat turun kalkulator ROI terperinci yang membolehkan anda mengira ROI yang diproyeksikan dan ROI sebenar untuk kempen pemasaran anda, membina belanjawan pemasaran berdasarkan ROI dan matlamat tertentu, dan mengira ROI berdasarkan hasil yang diunjurkan. Setelah selesai, anda harus mempunyai semua yang anda perlukan untuk mengetahui ROII kempen pemasaran anda dan bagaimana menggunakan (atau tidak menggunakan) Pulangan Pelaburan sebagai KPI pemasaran, dan bagaimana menggunakan atau tidak menggunakan pulangan pelaburan anda untuk pemasaran KPI.

2. Ikut strategi maju

Dengan mempertimbangkan semua pemahaman ini, mari kita pertimbangkan beberapa strategi yang dapat membantu anda meningkatkan ROI pemasaran tempatan anda. Mari kita bincangkan apa itu ROI pemasaran tempatan dan bagaimana anda dapat menyelaraskan strategi pemasaran wilayah anda untuk mencapai lebih banyak ROI dan meningkatkan ROI anda.

3. Mesti mempunyai Belanjawan yang Baik

Untuk meningkatkan ROI pemasaran anda, juga penting untuk mengetahui berapa banyak perbelanjaan anda pada setiap peringkat kempen. Penting untuk anda menentukan secara konsisten apa yang akan dipertimbangkan oleh pasukan anda dalam pengukuran ROI pemasaran anda. Menetapkan anggaran untuk kempen pemasaran tempatan dan iklan media sosial anda dapat membantu pemasar merumuskan strategi pengukuran ROI pemasaran mereka dan memutuskan metrik mana yang harus disertakan dalam pengiraan ROI mereka.

4. Mengintegrasikan Strategi Pelbagai

Melaksanakan strategi bersepadu di pelbagai saluran akhirnya akan meningkatkan ROI pemasaran anda dan menjadikan semua usaha anda bermanfaat.

Ujian B-split membantu anda mengenal pasti strategi pemasaran yang paling berkesan dengan memberi tumpuan kepada peningkatan ROI pemasaran anda. Dalam ujian ini, anda mengesan pemasaran digital dan ROI mempunyai metrik yang penting bagi kempen anda. Metrik ini mempengaruhi ROI semua usaha pemasaran dengan memberi anda pemahaman yang lebih baik tentang bagaimana strategi pemasaran anda berfungsi. Mempunyai gambaran yang jelas mengenai taktik yang anda gunakan untuk membina kesedaran jenama adalah kaedah terbaik untuk meningkatkan ROI pemasar anda.

Mengukur ROI kempen pemasaran anda akan membantu anda mengetahui apa yang berfungsi dan apa yang tidak dapat dilakukan sehingga anda dapat mengukur dan mengoptimumkan prestasi anda.

Kesimpulannya

Untuk membantu anda merangkumi pelaporan ROI, mari kita bincangkan cara mengira ROI pemasaran dan metrik tertentu yang digunakan untuk mengukur pulangan pelaburan pemasaran untuk model perniagaan yang berbeza. Di jalan raya, penting untuk mengetahui cara mengira dan meningkatkan ROI pemasaran masuk anda.

Oleh itu, metrik teknologi pemasaran membantu mengukur pulangan pelaburan pemasaran anda di pelbagai model perniagaan dan strategi pemasaran lain.

Pemasaran telah menjadi komponen penting bagi organisasi untung dan bukan untung. Dalam sistem perniagaan global dan bersepadu hari ini, mereka yang berjaya memasarkan produk mereka berjaya sementara mereka yang ketinggalan dalam bidang seni pasti gagal walaupun mereka mempunyai beberapa produk yang sangat baik. Tetapi berapa banyak yang harus anda belanjakan untuk pemasaran dan adakah pelaburan itu berbaloi atau tidak, adalah soalan yang bermanfaat. Mari kita teliti beberapa teknik umum dan penting yang mungkin digunakan oleh perniagaan untuk meningkatkan ROI pemasaran. • Pertama sekali, anda perlu mengetahui tentang perangkap berikut di mana banyak pemasar jatuh;

  1. Produk anda dibezakan daripada yang lain yang digunakan untuk tujuan yang sama dalam beberapa cara. Sebagai contoh, kami mungkin menggunakan mana-mana telefon bimbit untuk membuat panggilan tetapi untuk keselamatan terbaik data kami, pilihan pertama kami pasti akan menjadi IPhone.
  2. Pastikan bahawa pelanggan anda ingin membayar cukup untuk anda memperoleh keuntungan melebihi yang anda laburkan untuk mengembangkan ciri tambahan yang diperlukan. Walaupun anda telah mengembangkan produk dengan ciri-ciri yang diinginkan tetapi dengan kos yang tinggi dan pelanggan tidak mahu membayar apa yang anda harapkan, produk anda akan mengalami kegagalan. • Sekarang jika anda telah menangani masalah di atas dan mempunyai produk yang bagus untuk ditawarkan dengan harga yang berpatutan, anda perlu mengalihkan perhatian anda untuk memasarkan produk tersebut. Tidak semua produk yang baik berjaya tetapi hanya yang berjaya yang merangkumi minda pelanggan. Jadi walaupun mempunyai produk yang baik, anda mesti memasarkannya untuk menjualnya. 4R berikut boleh membantu.
  3. Memilih khalayak yang tepat; Pemasaran perlu disesuaikan dengan norma segmen produk yang dimaksudkan. Soalan pertama yang perlu anda jawab semasa mengiklankan produk adalah "Siapa yang akan menggunakan produk saya?" Sekiranya produk anda bertujuan untuk pelajar tempat terbaik untuk mengiklankannya adalah di sekolah dan media sosial sementara jika untuk kekayaan adalah tempat yang dimaksudkan untuk berpesta, permainan dan pawagam akan menjadi pilihan yang lebih baik. Oleh itu, anda perlu menentukan sasaran pengguna dan memilih saluran yang sesuai. Memilih saluran yang tidak menyampaikan mesej anda kepada khalayak yang tepat adalah masalah biasa.
  4. Pilihan strategi yang tepat; Budaya sangat berbeza dan tidak cara pemasaran tertentu akan berkesan untuk semua. Anda juga harus menyesuaikan strategi dengan target audiens. Contohnya orang Cina lebih suka kolektivisme daripada individualisme sedangkan Inggeris sebaliknya. Oleh itu, kempen pemasaran di China harus menumpukan pada kolektivisme dan yang di UK harus memfokuskan diri pada individualisme.
  5. Memilih alat yang betul; Ini akan menjadi tahap ketiga mengembangkan kempen pemasaran. Memilih orang dan strategi yang tepat akan diikuti dengan memilih alat yang tepat. Anda memerlukan pengetahuan yang baik tentang emosi pelanggan sebelum mengembangkan strategi untuk menjual produk anda kepadanya. Walaupun emosi ketakutan, kemurungan, kegelisahan, kemarahan dan kehilangan mendorong orang untuk membeli produk dalam beberapa keadaan, emosi cinta, empati, aspirasi dan kebahagiaan menarik orang untuk membeli produk. Jenis emosi orang yang berkaitan dengan kehendak anda akan membantu anda merancang kempen pemasaran dan emosi ini akan menjadi alat yang anda mahukan untuk memasarkan persembahan anda dengan lebih baik.
  6. Membentuk pasukan yang tepat; Kerja berpasukan adalah tulang belakang semua tugas dalam perniagaan dan pemasaran tidak terkecuali. Membentuk pasukan yang dapat menyampaikan mesej secara berkesan kepada orang ramai adalah penting. Begitu juga mereka harus dapat memperoleh pandangan mengenai pilihan pelanggan ketika berinteraksi dengannya sehingga anda akan menggunakan data untuk membentuk kempen anda di masa depan.

Kesimpulan: "Walaupun tidak ada jalan pintas untuk memperoleh ROI pemasaran yang lebih tinggi tetapi mengambil langkah di atas akan menjadikan Anda strategi yang baik dan memungkinkan Anda untuk memanfaatkan pelaburan dengan efisien dengan mengalihkan usaha anda ke khalayak yang tepat sehingga meningkatkan ROI pemasaran. Sesungguhnya Pelaburan pemasaran adalah proses jangka panjang yang menghasilkan hasil bertahun-tahun kemudian kerana memerlukan masa untuk menduduki tempat dalam minda pengguna. Sekiranya strategi anda tidak menunjukkan tanda-tanda yang baik dalam meningkatkan ROI, anda perlu mempertimbangkan semula jika anda menyasarkan khalayak yang salah, atau mempunyai strategi yang salah, atau tidak menggunakan alat atau pemasaran yang tepat melalui pasukan yang tidak efektif. Sekiranya anda tidak melihat kesalahan di sini, anda masih boleh mengharapkan hasil positif pada masa akan datang dan terus berusaha mencapai matlamat. "

Anda juga mungkin ingin tahu: Berapa lama masa yang diperlukan untuk merealisasikan keuntungan dari pemasaran ROI. Bagaimana mengukur ROI pemasaran Apa itu ROI pemasaran.