Cara melabur dalam Bitcoin adalah fenomena baru-baru ini dan tidak seperti pelaburan perbankan atau pasaran saham , masih ada beberapa organisasi yang diluluskan untuk menjalankan prosedur untuk anda di Perancis. Terdapat banyak penipuan di sekitar Bitcoin; oleh itu berwaspada dan lebih suka menguruskan pelaburan anda sendiri di laman web pembelian Bitcoin yang dikenali .

Tetapi bagaimana anda memulakan? Dalam panduan ini, kami menerangkan cara melabur dalam bitcoin dan tinjauan kami mengenai laman web terbaik untuk melakukannya.

Bagaimana untuk melabur dalam Bitcoin dengan mudah?

Hari-hari ini, melabur dalam Bitcoin tidak begitu sukar seperti dulu. Langkah yang harus diikuti adalah untuk peniaga pemula. Berikut adalah ringkasan:

  1. Pilih platform untuk melabur

  2. Buat akaun

  3. Membiayai akaun anda

4. Cari "Bitcoin" di bar carian
  1. Pilih jumlah dalam euro yang ingin anda laburkan dalam Bitcoin.

Mengapa melabur dalam Bitcoin?

Pelaburan dalam Bitcoin mempunyai banyak kelebihan, termasuk mempelbagaikan portfolio anda.

Tetapi mengapa melabur dalam Bitcoin? Apa kelebihan melabur dalam cryptocurrency pertama dalam sejarah?

1.1 Bitcoin, mata wang alternatif yang mendorong keyakinan

Oleh kerana Bitcoin adalah mata wang terdesentralisasi yang dikembangkan untuk orang mendapatkan kembali kuasa atas wang mereka, ia menawarkan alternatif wang yang menarik bagi sesiapa sahaja yang ingin menjadi bank mereka sendiri.

Oleh kerana terdesentralisasi, ia kebal terhadap manipulasi harga oleh badan pusat atau pengaruh politik.

1.2 Kaedah pembayaran yang semakin diterima

Bitcoin adalah cryptocurrency yang berpandangan ke hadapan dan semakin ramai peniaga mula menerimanya sebagai ** kaedah pembayaran, ** termasuk banyak syarikat multinasional seperti KFC atau Microsoft.

1.3 Ia adalah cryptocurrency yang paling popular dan tertua

Melabur dalam Bitcoin juga bermaksud memanfaatkan pengalaman cryptocurrency pertama yang pernah dilancarkan pada tahun 2009. Masih ada, Bitcoin adalah cryptocurrency terpenting dari segi permodalan pasaran.

1.4 Ia adalah mata wang yang lebih murah untuk digunakan daripada alternatif tradisional

Memindahkan Bitcoin membantu mengelakkan yuran institusi kewangan yang tinggi. Tidak ada jumlah maksimum Bitcoin yang dapat anda miliki, dan tidak ada risiko over-drafting.

1.5 Mata wang digital yang semakin jarang berlaku

** Bitcoin tidak banyak **, kerana jumlah Bitcoin yang ada berkurang dari masa ke masa. Jumlah Bitcoin adalah 21 juta. Jadi terdapat jumlah BTC yang terhad.

Semasa anda menambang BTC, selalu ada sedikit yang tersisa dan menjadi semakin sukar dan mahal untuk ditambang, yang semestinya akan menaikkan harganya terutama jika permintaan meningkat sementara penawaran menurun.

Di mana untuk melabur dalam Bitcoin?

Terdapat pelbagai tempat di mana anda boleh mendapatkan Bitcoin, dalam talian dan juga dalam kehidupan sebenar. Walau bagaimanapun, kami menasihati anda agar mendapatkannya di internet untuk kemudahan dan keselamatan.

Ini adalah laman web yang dikawal selia, dan oleh itu agak selamat. Pembelian anda akan dijamin, dan anda tidak akan mengalami penipuan.

Anda juga boleh mendapatkan bitcoin anda di kedai khusus . Sebaliknya, anda harus berhati-hati dengan cara membeli BTC ini. Beberapa peniaga diatur, tetapi yang lain dengan etalase juga dapat menjual aset kripto ini kepada anda tanpa mempunyai kebenaran sah untuk melakukannya.

Tempat paling ikonik untuk membeli bitcoin secara peribadi adalah Coinhouse , sebelumnya adalah " Maison du Bitcoin ", yang terletak di Paris. Reputasi tempat ini mapan, jadi anda pasti mendapat bitcoin anda selepas pembayaran.

Strategi apa yang harus anda gunakan untuk melabur dalam cryptocurrency?

Sebelum membincangkan strategi pelaburan yang ada, adalah mustahak untuk menyatakan perkara penting. Cryptocurrency adalah aset yang mempunyai risiko , seperti semua jenis pelaburan. Oleh itu, anda hanya perlu mempertaruhkan wang yang anda bersedia untuk kehilangan.

Setelah pernyataan kecil ini dibuat, sekarang adalah perlu untuk memutuskan bagaimana anda ingin melabur dalam aset kripto.

Terdapat dua strategi yang berbeza: " tahan " dan " perdagangan ". Mari kita perhatikan setiap strategi ini secara ringkas dan strategi mana yang sesuai untuk anda.

1,1 Apakah strategi "tahan" yang terdiri daripada strategi pemuliharaan jangka panjang?

Strategi "tahan" sudah pasti paling mudah dikuasai. Setelah membeli bitcoin, anda menyimpannya. Anda tidak mempunyai apa-apa lagi kecuali memutuskan bila hendak mengurangkan kerugian atau bila mengambil untung.

Sebagai contoh, jika anda membeli bitcoin pada harga 3.000, anda boleh memutuskan bahawa dari 2,000 anda akan menjual semula aset crypto anda untuk mengehadkan kerugian anda.

Sebaliknya, anda juga boleh memutuskan bila anda mahu mengambil keuntungan anda. Sekiranya anda berjaya menggandakan saham anda, anda boleh menjual semuanya, menjual sebahagian pelaburan anda atau memutuskan untuk menyimpan semuanya untuk mendapatkan lebih banyak wang.

Penting untuk anda menetapkan matlamat tersebut sebelum membuat pembelian dan mematuhinya. Sekiranya tidak, anda berisiko terbebani oleh emosi anda dan membuat pilihan yang tidak rasional dan kesalahan yang mahal.

1.2 Apa strategi "perdagangan" terdiri dari strategi jual beli biasa?

Nama "perdagangan" berasal dari istilah Inggeris "perdagangan", iaitu, "pertukaran". Untuk mempraktikkan strategi ini, anda perlu menguasai lebih banyak konsep daripada mempraktikkan strategi "tahan".

Matlamat perdagangan bitcoin adalah untuk membuat pembelian dan penjualan semula dalam jangka masa yang agak singkat. Tujuannya adalah untuk menjual ketika Bitcoin (atau aset kripto yang diperoleh) berada di bahagian bawah kurva, dan menjualnya semula ketika berada di puncak.

Strategi ini dapat dilaksanakan dengan menggunakan petunjuk yang berbeza:

  1. Dengan menganalisis grafik evolusi harga bitcoin. Anda kemudian perlu menggunakan petunjuk yang berbeza untuk mengetahui keputusan yang perlu dibuat.

  2. Dengan menganalisis berita. Contohnya, berita baik akan menaikkan harga dan berita buruk akan menurunkannya. Tujuannya adalah untuk membeli sebelum berita baik dan menjual sebelum berita buruk.

  3. Dengan memerhatikan kualiti intrinsik aset di mana anda melabur. Sekiranya aset crypto jarang berlaku, revolusioner, sangat berguna tetapi masih sedikit diketahui, ada peluang yang baik untuk memperoleh keuntungan. Sebaliknya, jika itu adalah projek yang tidak mempunyai utiliti sebenarnya, satu-satunya spekulasi dapat menaikkan harganya.

Menguasai perdagangan sangat rumit, dan anda memerlukan sedikit pengalaman sebelum dapat mempraktikkan aktiviti ini dengan sebaik-baiknya. Penjelasan ini tetap sangat sederhana dan hanya berfungsi untuk menyatakan idea di sebalik konsep ini.

Untuk siapa "tahan" itu sesuai? Untuk siapa "perdagangan" itu sesuai?

Sekiranya anda seorang pemula, kami mengesyorkan agar anda hanya menggunakan strategi "tahan" , sebelum anda mengetahui lebih lanjut. Jual beli terlalu rumit, dan anda berisiko melakukan kesalahan besar.

Sekiranya anda berada di tahap pertengahan, kami mengesyorkan agar anda sekali lagi mengamalkan "menahan" dengan sebahagian besar pelaburan anda. Anda boleh mencuba "perdagangan" jika anda suka tetapi hanya melakukannya dengan 10 atau 20% wang yang anda laburkan.

Sekiranya anda berada di tahap yang lebih maju maka anda boleh menentukan yang terbaik untuk anda. Perlu diketahui, walaupun peniaga yang paling berpengalaman menyimpan sebahagian besar aset mereka dalam simpanan.

Aspek psikologi melabur dalam bitcoin

Perkara penting lain yang perlu dipertimbangkan ketika melabur dalam bitcoin adalah komponen psikologi yang berkaitan dengan jenis pelaburan tersebut.

Pasaran cryptocurrency masih merupakan pasaran yang sangat tidak matang. Ini bermaksud bahawa turun naik sangat penting. Dalam jangka masa tertentu, tidak jarang membuat + 25% atau -15% dalam satu hari.

Walaupun + 20% tidak menjadi masalah bagi sesiapa sahaja, -20% akan menjadi masalah bagi sebahagian besar pelabur kali pertama. Malangnya, ini adalah bahagian penting dalam pasaran cryptocurrency. Anda tidak akan mempunyai pilihan selain menerima keadaan ini.

Berikut adalah 3 kesilapan yang harus dielakkan ketika menjana wang terlalu cepat:

  1. Ini bukan bakat dan kemahiran anda. Oleh itu, tetap bersikap rendah hati dan tetap tenang. Tindak balas juga boleh menjadi sangat kejam.

  2. Jangan mula melabur dalam apa sahaja. Sentiasa berfikir dengan teliti sebelum membuat pelaburan dalam apa sahaja.

  3. Jangan mula meminta semua rakan atau keluarga anda untuk melaburkan wang dalam cryptocurrency juga. Fikirkan akibatnya jika mereka bermula dengan -20% pada hari tersebut. Mereka pasti akan menyalahkan anda.

Sekiranya anda kehilangan wang terlalu cepat, ada juga 3 kesalahan yang harus dielakkan:

  1. Tidak semestinya kesalahan anda hilang. Anda mungkin mempunyai tanggungjawab lebih kurang, tetapi jika analisis awal anda baik, maka anda tidak perlu malu.

  2. Jangan menjual terlalu cepat. Seperti yang telah kami jelaskan kepada anda sebelumnya, disarankan sebelum melakukan pelaburan untuk menetapkan ambang di mana anda akan memutuskan untuk mengurangkan kerugian anda. Oleh itu, ambang ini mesti dipatuhi.

  3. Jangan impulsif. Anda mungkin tergoda untuk melakukan apa sahaja untuk mengembalikan kerugian anda. Ini adalah kesalahan besar kerana dalam kebanyakan kes anda akan menambah kerugian anda.

Bercakap mengenai psikologi pelabur adalah subjek yang panjang dan kompleks. Kami hanya mencakar permukaan di sini untuk menunjukkan kepada anda bagaimana ini boleh mempengaruhi orang dan sikap yang perlu diambil untuk menangani masalah turun naik cryptocurrency.

Berapa banyak untuk melabur dalam Bitcoin?

Terdapat pelbagai cara untuk memperoleh keuntungan dari Bitcoin. Pada akhirnya, modal yang ada, strategi pelaburan dan matlamat kewangan anda itulah. akan menentukan jumlah yang ideal untuk melabur dalam Bitcoin.

Sekiranya anda ingin mengambil bahagian dalam revolusi monetari ini dan menggunakan token BTC, maka anda harus membeli Bitcoin melalui pertukaran crypto seperti Libertex, Kraken, Coinbase atau bahkan Binance dan meletakkannya di dompet seperti Ledger Nano S.

melabur bitcoin

Sekiranya matlamat anda adalah untuk memanfaatkan turun naik harga cryptocurrency terbesar tanpa memiliki token, maka anda boleh memperdagangkannya melalui derivatif seperti CFD melalui broker seperti Libertex .

Jumlah yang harus anda laburkan dalam Bitcoin bergantung terutamanya pada anggaran anda dan jumlah awal yang diminta oleh platform. Beberapa broker mengenakan deposit minimum kepada anda bergantung pada kaedah pembayaran yang digunakan.

Anda misalnya boleh membuka akaun dan bermula dengan $ 200 di Libertex. Kelebihan menggunakan leverage dan margin margin dengan CFD adalah anda dapat meningkatkan pendedahan kepada Bitcoin. Oleh itu, anda boleh memperdagangkan jumlah yang lebih besar daripada yang anda ada dalam akaun anda.

Pendapat: Perlukah kita melabur dalam Bitcoin pada tahun 2020?

Ini tidak diragukan lagi adalah persoalan yang paling banyak muncul kerana harga cryptocurrency semakin stabil setelah penurunan ketara yang diperhatikan pada tahun 2018.

Pada bulan Disember, mengikuti gembar-gembur Bitcoin, banyak orang menjadi mangsa pelaburan cryptocurrency kerana ulasan Bitcoin yang sangat positif, tanpa benar-benar memahaminya, dan meninggalkan bulu di sana.

Hari ini, hampir semua orang telah mendengar mengenai Bitcoin . Oleh itu, sukar untuk membayangkan senario gelembung kedua di sekitar 'buzz' dan kenaikan harga yang mendadak serupa dengan Disember 2017.

Namun, kini ada faktor lain yang mampu mempengaruhi harganya ke atas. Kita misalnya boleh menyebut kedatangan syarikat besar seperti Facebook, Fidelity atau JP Morgan, seterusnya mengesahkan kelas aset ini. Juga, sebilangan pelabur mula melihat Bitcoin sebagai sejenis emas digital kerana jumlah penawarannya terhad (21 juta unit).

Di samping itu, ketegangan perdagangan antara Amerika Syarikat dan China ketika ini, yang berlatarbelakangkan krisis ekonomi, nampaknya menarik pelabur ke aset yang tidak berkaitan dengan pasaran saham dan akan menjelaskan kenaikan harga Bitcoin baru-baru ini.

Namun, perlu juga mempertimbangkan faktor-faktor yang dapat mempengaruhi harganya ke bawah seperti kejadian yang tidak dijangka seperti peraturan yang kuat dan berhati-hati .

Tidak ada yang dapat meramalkan masa depan di pasar keuangan, terutama ketika datang ke pasar baru berdasarkan teknologi yang masih cukup eksperimental, walaupun menjanjikan.

11 perkara yang perlu diketahui sebelum melabur dalam Bitcoin

Berikut adalah 11 petua hebat untuk diikuti, terutamanya jika anda baru memulakan pelaburan BTC.

1. Memahami blockchain Bitcoin

Blockchain itu muncul pada tahun 2008 dengan Bitcoin. Teknologi baru ini menawarkan kemungkinan memindahkan nilai secara dalam talian .

Oleh itu, pengguna Internet kini dapat mengirim wang melalui Internet secara bebas, tanpa campur tangan pihak ketiga (bank), dan dengan cara yang selamat.

2. Ketahui cryptocurrency utama sebelum melabur dalam Bitcoin

Sejak munculnya Bitcoin, banyak cryptocurrency telah muncul. Sebilangan besar hanyalah salinan Bitcoin yang mudah dan tidak mungkin mempunyai masa depan yang baik. Walau bagaimanapun, ada yang mencipta inovasi sebenar dan jadi penting untuk mengetahui cryptocurrency teratas dan terbaik dalam ranking.

3. Memahami risiko pelaburan Bitcoin

Yang turun naik yang tinggi harga cryptocurrencies sering menyebabkan turun naik yang besar. Walaupun boleh membawa kemenangan besar, ia juga boleh menyebabkan kerugian besar.

Oleh itu, disarankan untuk melaburkan sebahagian kecil sahaja dari modalnya. Beberapa pakar mengesyorkan agar pelabur institusi (profesional) melabur hanya 2 hingga 5% daripada modal mereka di pasaran baru ini. Bitcoin dan aset lain juga dilihat sebagai cara untuk mempelbagaikan pelaburan anda kerana harganya tidak berkaitan dengan aset lain buat masa ini.

Mungkin nasihat terbaik adalah melaburkan apa yang anda mampu untuk kerugian.

4. Tentukan strategi pelaburan anda

Terdapat dua strategi utama.

  1. Pertama, pelaburan bitcoin jangka panjang : Pelabur yang membeli mata wang untuk pulangan dari masa ke masa. Ini adalah mengenai pelaburan dalam satu atau lebih mata wang kripto pilihan anda untuk menjana keuntungan selama beberapa bulan atau bahkan bertahun-tahun.
  2. Dan pelaburan Bitcoin dalam jangka pendek : Pedagang yang mengamalkan perdagangan murni, iaitu, membuat puluhan atau bahkan ratusan transaksi di cryptos setiap hari. Strategi kedua ini memerlukan lebih banyak penglibatan dan teknik.

5. Beri keutamaan kepada mata wang kripto yang membawa kebaharuan

Penting bahawa mata wang mempunyai utiliti dan bukan salinan Bitcoin yang lain . Sebagai contoh, Ethereum memungkinkan untuk melancarkan pengumpulan dana dalam mata wang kripto yang dipanggil ICO .

Walau bagaimanapun, kita juga harus berhati-hati dengan cryptocurrency yang menjanjikan keajaiban dan menawarkan konsep yang jauh. Tetap betul dan berpegang pada fakta, bukan janji.

6. Elakkan Kesalahan Pemula dalam Berdagang

Harga mata wang maya yang tinggi tidak semestinya bermaksud pelaburan yang lebih besar dan menguntungkan. Kita juga mesti mengambil kira jumlah transaksi harian dan terutamanya permodalan pasaran mata wang.

Juga, jangan melabur dalam cryptocurrency kerana seseorang menasihati anda untuk melakukannya atau kerana anda telah membaca bahawa itu adalah 'pelaburan yang baik'.

Lebih suka menyiasat diri sendiri dan berunding dengan forum khusus untuk membaca, malah berbincang dengan orang yang pakar dan membentuk pendapat anda sendiri.

7. Beli dan jual beli Bitcoin

Sekiranya anda merasa bersedia untuk melabur dalam sektor ini, anda boleh melihat panduan khusus kami untuk membeli Bitcoin dan cryptocurrency untuk memulakan pelaburan pertama anda.

Buat masa ini, hanya kira-kira sepuluh mata wang kripto yang tersedia untuk pembelian (kad kredit, pindahan atau Paypal). Ini adalah yang paling terkenal: Bitcoin, Ethereum, Ripple, Bitcoin Cash, IOTA, Cardano, Stellar, Dash, NEO, EOS, Litecoin dan Ethereum Classic.

Untuk mendapatkan mata wang lain yang kurang popular seperti TRON, Dogecoin atau Binance Coin , anda perlu berdagang setelah anda mempunyai Bitcoin.

8. Selamatkan Bitcoin dan crypto anda

Setelah mata wang kripto anda berada di dalam poket anda, anda boleh memutuskan untuk membiarkannya menggunakan perkhidmatan dalam talian atau menyimpannya dalam dompet crypto atau Bitcoin di luar rangkaian internet dan dengan itu mengelakkan risiko peretasan yang berpotensi.

Peranti storan jenis ini dipanggil dompet perkakasan , ini adalah dompet yang dapat dilihat seperti kunci USB. Bagi pihak kami, mengetahui bahawa produk anti- kecurian jenis ini berharga sekitar 100 €, kami mengesyorkan penggunaannya apabila pelaburan anda melebihi 500/1000 €.

Juga, beberapa perkhidmatan seperti Libertex menawarkan pelaburan dalam mata wang kripto melalui kontrak. Pilihan menarik bagi orang yang lebih suka mewakilkan hak asasi mereka.

9. Mempelbagaikan pelaburan crypto anda, tetapi tidak terlalu banyak

kaedah pembayaran crypto

Banyak pelabur pemula memutuskan untuk memperoleh puluhan cryptocurrency yang berbeza untuk menyebarkan risikonya . Namun, kita sekarang tahu bahawa banyak projek akan gagal dan lebih baik kita bertaruh pada beberapa saham selamat seperti Bitcoin.

Sebagai tambahan, jika anda memiliki terlalu banyak cryptocurrency, anda berisiko tersesat dalam pelaburan anda dan membuat kemungkinan kesalahan. Jadi, seperti yang disebutkan sebelumnya, selidiki dan pilih beberapa aset yang anda fikir membawa nilai tambah yang nyata.

10. Baca berita mengenai Bitcoin dan cryptocurrency

Juga penting untuk mengikuti berita Bitcoin untuk mengetahui kuda mana yang harus ditaruhkan dan dapat melakukan transaksi yang betul pada waktu yang tepat. Kami menawarkannya setiap hari di Cryptonaute tetapi anda juga mesti menggunakan sumber lain sebagai tambahan.

11. Baca buku mengenai cryptocurrency dan pelaburan

Sekiranya anda tidak tahu hendak memulakannya, terdapat beberapa buku yang sangat menarik mengenai perkara ini, terutamanya untuk melangkah mundur dan melihat dengan lebih jelas. Lawati fail kami yang dikhaskan untuk buku terbaik mengenai cryptocurrency jika anda tidak takut membaca.

Bagaimana untuk menjamin pelaburan anda?

Anda mungkin pernah mendengar banyak cerita mengenai kecurian bitcoin. Walaupun ada yang suka menguatkan kisah-kisah ini, perlu diingat bahawa kebanyakan peristiwa ini malangnya berlaku.

Tetapi adakah itu bermakna anda juga berisiko mencuri bitcoin anda? Sudah tentu tidak!

Sebilangan besar kecurian yang berkaitan dengan cryptocurrency berlaku atas sebab yang sama:

  1. Laman pertukaran yang tidak bertanggungjawab telah meninggalkan wang tunai.

  2. Laman pertukaran telah diretas. Sekarang semakin sukar dan semakin sukar apabila keselamatan semakin meningkat di semua platform.

  3. Orang ramai menemui penipuan. Mereka cukup naif dan jatuh ke dalam perangkap yang ditetapkan oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab.

Sekarang, terdapat banyak perlindungan yang akan memastikan bitcoin anda selamat. Oleh itu, anda boleh melabur tanpa takut aset anda dicuri.

Berikut adalah beberapa pilihan yang tersedia untuk memastikan bitcoin anda selamat:

  1. Anda boleh menyimpannya di dompet simpanan. Ini boleh dilakukan secara digital, fizikal atau bahkan pada satu helaian kertas. Kami menjemput anda untuk melihat artikel penuh kami mengenai perkara ini untuk maklumat lebih lanjut: dompet terbaik untuk menyimpan bitcoin anda (BTC) .

  2. Anda boleh mengaktifkan langkah pengesahan tambahan, seperti 2FA (pengesahan dua faktor). Beberapa laman pertukaran juga menghendaki pengguna mereka menggunakan kaedah keselamatan ini. Perlu diketahui, bagaimanapun, bahawa kaedah TOTP 2FA yang disebut, iaitu dengan perubahan kod yang dienkripsi setiap 30 saat, jauh lebih aman daripada yang berdasarkan SMS, seperti yang dijelaskan di bawah.

  3. Anda boleh membenarkan pemindahan aset crypto anda hanya setelah meluluskan transaksi melalui e-mel.

Seperti yang anda lihat, terdapat banyak pilihan yang tersedia untuk memastikan keselamatan pelaburan anda. Di samping itu, membiarkan mereka berada di laman pertukaran tertentu pada masa ini menunjukkan risiko yang sangat sedikit kerana peningkatan keselamatan mereka yang drastik.

Soalan Lazim

1. Adakah sudah terlambat untuk melabur dalam Bitcoin?

Harga Bitcoin sering mengalami kenaikan dan penurunan harga yang boleh anda manfaatkan. Pada masa ini di bawah tahap psikologi 10.000 dolar , banyak peniaga merasa tahap yang menarik untuk memanfaatkan kenaikan seterusnya yang boleh menaikkan BTC / USD ke paras tertinggi tahunan sekitar $ 13,000.

2. Apakah platform terbaik untuk melabur dalam Bitcoin?

Terdapat banyak platform untuk melabur dalam Bitcoin. Pilihan anda terutamanya bergantung pada keperluan perdagangan dan matlamat kewangan anda. Antara platform yang kami cadangkan, Libertex. Ini memang salah satu yang terbaik kerana ia membolehkan anda membeli BTC dan memperdagangkannya dengan CFD. Juga, platformnya mudah, intuitif dan menawarkan keadaan perdagangan yang menarik.

3. Berapa minimum untuk melabur dalam Bitcoin?

Jumlah minimum untuk melabur dalam Bitcoin biasanya bergantung pada pertukaran atau platform perdagangan, serta kaedah pembayaran yang digunakan dan lokasi anda.

4. Bolehkah saya melabur dalam Bitcoin tanpa nama?

Hari-hari ini, sukar untuk membeli Bitcoin tanpa nama di internet. Sesungguhnya, apabila anda membeli token di pertukaran kripto atau platform perdagangan, anda mesti mematuhi syarat KYC (Kenali Pelanggan Anda) dan AML (Anti Pengubahan Wang Haram) dari platform ini dengan memberikan data peribadi kepada anda. Terdapat beberapa pasaran peer-to-peer yang boleh anda gunakan untuk membeli BTC tanpa nama tetapi tidak digalakkan. Anda juga boleh mempertimbangkan untuk menggunakan ATM Bitcoin.

5. Adakah Bitcoin Selamat?

Bitcoin adalah rangkaian yang selamat kerana ia menawarkan sistem yang telus dan boleh dipercayai. Blockchain juga terdesentralisasi, yang bermaksud bahawa tidak ada pihak berkuasa pusat yang mengatur Bitcoin dan sistem ini terbuka untuk semua orang. Oleh itu, tidak ada risiko memalsukan transaksi kerana blockchain Bitcoin tidak berubah.

Kesimpulan: perlukah anda melabur dalam Bitcoin?

Menjadi salah satu cryptocurrency yang paling popular, diniagakan dan diterima di kedai fizikal atau dalam talian, Bitcoin (BTC) sangat popular dengan pelabur yang ingin mempelbagaikan portfolio mereka dengan aset alternatif dan bukan. berkorelasi dengan pasaran saham tradisional.

Anda masih harus mengelakkan kesilapan pemula dan memilih platform yang tepat untuk melabur dalam Bitcoin.

Libertex adalah salah satu platform yang paling popular untuk pelabur baru dan maju. Mereka menawarkan kemungkinan membeli token atau memperdagangkannya. Platformnya mudah dan intuitif dan oleh itu dapat diakses oleh semua orang. Di samping itu, broker yang dikawal selia menawarkan persekitaran perdagangan yang selamat dan pilihan perdagangan salin. Sesuai untuk mereka yang hanya ingin mendapat keuntungan dari peniaga yang berjaya.

Baca Juga

Bagaimana Melabur dalam Bitcoin? Di mana untuk membeli Bitcoin? Bagaimana Melombong Bitcoin?