Pelaburan luar negara memberikan peluang berpotensi lebih besar untuk pertumbuhan jangka panjang dan kepelbagaian aset. Anda perlu mengetahui mengenai pasaran antarabangsa sebelum anda melaburkan aset anda di pasaran. Sebelum mengambil risiko, pelajari mengenai aspek penting pelaburan di luar negara.

Pertimbangan pertukaran asing

Apabila seseorang melabur di negara lain salah satu fakta yang paling penting untuk diketahui adalah turun naik antara mata wang kedua negara. Keuntungan atau kerugian yang dicapai oleh mana-mana pelabur akan dikenakan penukaran mata wang. . Hal-hal lain yang kekal sama akan bergerak seiring dengan pergerakan mata wang.

Kadar pertukaran juga boleh berubah-ubah dan ini mesti diketahui oleh pelabur yang melabur di negara lain. Nilai tukar juga dipengaruhi oleh banyak faktor politik dan ekonomi serta faktor seperti penawaran dan permintaan di pasaran semasa.

Fakta ini mesti dipertimbangkan oleh orang yang ingin melabur dalam saham AS .

Kerangka peraturan

Apabila anda mengglobalisasikan aset anda, anda mesti mengetahui kerangka kerja yang berfungsi di pasaran negara tersebut. Ketika datang ke pasaran saham AS, ia adalah salah satu pasaran paling telus, paling cekap, terkawal dengan baik dan tertua.

Adalah perlu untuk melabur di pasaran yang menyenaraikan beberapa syarikat yang mempunyai kehadiran global.

Banyak pasaran saham luar negara diatur oleh agensi yang memastikan penegakan undang-undang yang ketat menetapkan standard integriti dan ketelusan tertinggi . Ini diperlukan untuk keyakinan dan perlindungan para pelabur.

Cukai

Cukai adalah fakta yang mesti dipertimbangkan sebelum anda mengglobalisasikan aset anda. Cukai dikenakan di negara tempat pelabur tinggal dan negara tempat dia melabur. Mengetahui kadar cukai adalah perlu sebelum melabur di mana-mana negara dari negara anda sendiri.

Had dana

Setiap negara mempunyai had transaksi dalam pelaburan luar negeri. . Ini merangkumi jual beli serta tujuan perjalanan dan pendidikan. Melewati had ini setiap tahun pastinya memerlukan kebenaran daripada pihak berkuasa negara itu. Had dana memainkan peranan penting dengan pelabur luar negara. Apabila anda melabur dalam saham AS , perlu dilakukan pelaburan sesuai dengan had dana.

Bayaran

Selain cukai yang dikenakan atas keuntungan dari pelaburan luar negeri, ada perbelanjaan yang perlu dipertimbangkan juga. . Untuk pelaburan antarabangsa jumlahnya perlu dipindahkan dalam mata wang asing. Amaun adalah perbelanjaan pengiriman wang yang dikenakan untuk tujuan memindahkan mata wang asing.

Selain itu, caj penyelenggaraan transaksi dan akaun lain juga dikenakan. . Bersama dengan semua ini, terdapat juga kos berkaitan akaun bank yang lain yang perlu diperhatikan oleh pelabur.

Adalah lebih baik untuk mengetahui perkara ini sebelum melabur di negara lain. Bayaran yang dikenakan dinyatakan dengan jelas dan setiap pelabur mesti mengetahui perincian ini.