Apabila anda akhirnya mendapat "penampilan" dan anda bergerak mencari ciuman pembunuh itu ketika anda menyedari bahawa anda memerlukan pertolongan — dan cepat. Sekiranya anda ingin mempelajari semua perkara yang perlu anda ketahui mengenai siapa, apa, kapan, di mana, mengapa dan bagaimana mencium, anda sudah sampai di tempat yang tepat. Lekas ​​dan mari kita bersenang-senang!

Bahagian 1 Memulakan Ciuman

1 Tetapkan petunjuk yang anda minati. Anda boleh mengeluarkan beberapa isyarat halus bahawa anda memancing ciuman tanpa keluar dan mengatakannya. Inilah cara untuk menyampaikannya secara romantik: Tergamam melihat (sebentar) di bibir orang lain. Jangan tutup bibir anda. Biarkan mereka berpisah dengan lembut - tidak terlalu banyak sehingga anda dapat bernafas dengan selesa melalui bukaan, tetapi cukup sehingga anda dapat menggigit bibir bawah anda dengan mudah. Buat mulut anda menarik. Gunakan chapstick atau lipgloss untuk menghaluskan bibir yang mengelupas, dan biarkan nafas segar dengan pudina atau semburan. Elakkan permen karet, yang mungkin anda cetuskan dengan canggung jika orang lain masuk untuk mencium.

2 Putuskan penghalang ciuman (pilihan). Sekiranya anda merasa berani, uji air dengan ciuman kecil di tangan atau pipi. Sekiranya orang lain kelihatan berminat, mungkin selamat untuk meneruskan ciuman di mulut. Sekiranya anda mencium seorang gadis: Ambil tangannya dan angkat perlahan ke mulut anda. Tekan perlahan-lahan bibir anda ke belakang tangan anda selama 2 atau 3 saat sebelum melepaskan diri. Sekiranya anda mencium lelaki: Bersandar dan tanam ciuman 2 atau 3 saat di pipinya. Pastikan bibir anda lembut, dan hindari kerutan seperti yang anda lakukan sekiranya anda mencium ahli keluarga. Sekiranya anda ingin niat anda menjadi lebih jelas, arahkan bahagian pipinya ke sebelah bibirnya.

3 Tetapkan suasana dengan pujian romantis. Beri peluang besar dan berikan pujian tulus kepada orang lain yang boleh anda fikirkan. Sekiranya anda berjaya, orang lain mungkin memimpin dan bersalam untuk mencium anda. Katakan dengan cara yang intim. Turunkan kelantangan dan nada suara anda sedikit, dan kunci mata. Ini bukan sahaja memberitahu bahawa anda mempunyai perasaan yang mendalam terhadap orang ini, tetapi juga mendorong dia untuk mendengarkan anda. Fokus pada kualiti yang memikat. Walaupun anda benar-benar menganggap bahawa tarikh anda adalah pemain bola keranjang yang luar biasa, sekarang mungkin bukan masa terbaik untuk mengemukakannya. Sebaliknya, dasar pujian anda pada bagaimana anda melihat tarikh anda sebagai pasangan romantis. Cubalah baris berikut: "Anda sangat cantik." "Matamu membuatku gila." "Saya suka melihat anda tersenyum." "Saya sangat bertuah dapat bersama anda sekarang."

4 Pertimbangkan untuk meminta ciuman secara langsung. Sekiranya semuanya gagal, hancurkan dan nyatakan niat anda. Sekiranya janji temu anda tidak menunjukkan apa-apa petunjuk anda dan anda ingin mengunci bibir, anda mungkin juga berterus terang dan bertanya sama ada anda boleh menciumnya. Jangan bimbang - anda boleh bersikap lurus sambil tetap romantis dan memikat. Cubalah ungkapan-ungkapan ini jika anda kehilangan kata-kata: "Saya tidak akan lebih suka mencium anda sekarang." "Saya minta maaf jika ini terlalu maju, tetapi saya benar-benar ingin mencium awak." "Saya sangat ingin mencium awak sehingga hanya membunuh saya."

5 Masuk untuk ciuman. Jangan buang masa setelah anda meneruskannya - tutup mata anda, bersandar dan berciuman! Bahagian seterusnya akan membincangkan beberapa teknik mencium, serta cara menangani ciuman dalam situasi temu janji yang berbeza seperti ciuman pertama atau ciuman selepas tarikh.

Bahagian 2 Teknik Mencium

1 Pastikan bibir anda lembut. Ketegangan ditujukan untuk ahli keluarga atau orang yang wajib anda cium, tetapi menjaga mulut sedikit terbuka dan lembut menyampaikan rasa keterbukaan.

2 Lakukan beberapa ciuman lembut. Mulailah perlahan dengan ciuman lembut dan lembut dan lewatkan lidah dan gigi - buat masa ini. Sekiranya pasangan anda kelihatan senang, anda boleh terus mencium Perancis. Cuba elakkan bibir anda memukul. Kebisingan dapat mengganggu, dan mungkin mematikan perendaman anda pada masa ini. Sekiranya anda mendapati diri anda memukul, perlahankan dan bahaskan bibir anda sedikit lagi. Kekal ringan pada mulanya. Elakkan memukul bibir anda ke mulut kencan anda - buat masa ini. Mencium dengan lembut dan lembut memberi peluang kepada orang lain untuk berhenti jika tidak selesa, dan juga membolehkan anda mengukur minatnya.

3 Tetap berada dalam tahap air liur yang terkawal. Anak anjing slobbery adalah perkara terakhir yang anda inginkan memikirkan tarikh anda semasa anda menciumnya. Elakkan nasib ini dengan sekali-sekala menelan air liur berlebihan. Sekiranya anda menyedari bahawa bibir anda sedikit terlalu basah, tarik dan angkat secara berhati-hati untuk membawa kembali ludah ke mulut anda. [4]

4 "Kunci" bibir. Sekiranya ciuman awal anda berjalan lancar, cuba kunci bibir, yang boleh menyebabkan ciuman lebih dekat (dan merupakan pintu masuk yang baik untuk ciuman Perancis). Pada asasnya, anda akan "mengetap" bibir anda sehingga (misalnya) kelihatan seperti ini: Bibir bawah bibir bawah pasangan anda Bibir atas Bibir atas bibir pasangan anda Pada mulanya, meletakkan bibir bawah pasangan anda di antara bibir anda adalah pertaruhan paling selamat. Sebilangan besar orang mempunyai bibir bawah yang lebih besar, menjadikannya lebih mudah digenggam dengan bibir anda dengan lembut.

5 Pastikan bernafas. Sebaik-baiknya, anda dapat bernafas dengan lembut melalui hidung semasa anda berciuman. Sekiranya itu tidak mungkin, lepaskan sebentar untuk menarik nafas. Jangan merasa sedar diri kerana kehabisan nafas atau perlu berehat sebentar. Bernafas dengan kuat adalah petunjuk bahawa anda gugup dan gembira, yang mungkin disukai pasangan anda.

6 Gunakan tangan anda. Jangan biarkan tangan anda tergantung di sebelah anda seperti dua mi fettuccini lemas - gunakannya dengan baik! Letakkan tangan anda dengan ringan di bahu pasangan anda atau di pinggangnya. (Dalam budaya Barat, gadis-gadis biasanya meletakkan tangan mereka di bahu anak lelaki sementara dia meletakkan tangannya di pinggangnya.) Ambil keakraban dengan menarik pasangan anda lebih dekat. Letakkan tangan anda di sisi wajahnya, gunakan ibu jari anda untuk menyapu tulang pipi, atau letakkan satu tangan di bawah dagunya dan condongkan ke atas. Langkah sensual lain yang serius adalah meletakkan kedua tangan di bahagian belakang kepala pasangan anda dan menjeratnya ke rambutnya, dengan menarik perlahan.

7 Uji menggunakan lidah. Sebaik sahaja anda berada di bahagian bibir dengan bibir bawah pasangan anda di antara kedua-duanya, gerakkan hujung lidah anda dengan perlahan di atasnya. Sekiranya anda dapat menggerakkannya dengan perlahan, lebih baik lagi. Lihat bagaimana pasangan anda bertindak balas. Sekiranya dia menekan lebih dekat atau mengembalikan isyarat, anda mungkin jelas untuk terus meningkatkan intensiti ciuman. Sekiranya tarikh anda hilang, mungkin yang terbaik adalah menarik kembali lidah buat masa ini dan berpegang pada ciuman bibir sahaja.

8 Cuba ciuman Perancis (pilihan). Menggunakan lidah anda semasa ciuman, dalam budaya Barat, disebut sebagai ciuman Perancis. Mengapa orang Perancis mendapat penghargaan? Siapa tahu! Inilah cara untuk memulakan: Sapu lidah anda di bahagian dalam bibir bawah pasangan anda. Cuba bergerak perlahan dan ringan pada mulanya, meningkatkan kelajuan dan tekanan hanya jika pasangan anda nampaknya bertindak balas dengan baik. Geser hujung lidah anda ke dalam mulut pasangan anda dan gerakkan perlahan ke hujung lidahnya. Gunakan gerakan ringan dan panah dan lidah anda bergerak - membiarkannya duduk lemas di mulut pasangan anda tidak menarik dan akan segera mengakhiri ciuman. Cuba pukulan lebih dalam dan lebih keras jika pasangan anda kelihatan responsif.

9 Campurkannya. Jangan berkewajiban untuk memastikan aktiviti lidah intensif berlangsung selama-lamanya. Alternatif lembut dan keras, perlahan dan cepat, dalam dan cetek. Anda juga boleh kembali menggunakan bibir anda selama beberapa minit sahaja. Mengganti teknik anda akan menjadikan pasangan anda tidak dapat meramalkan apa yang akan datang. Dengan mengekalkan rasa terkejut dan spontan ini, ciuman anda tidak akan menjadi pucat.

10 Gosokkan bibir pasangan anda dengan lembut (pilihan). Gigi bukanlah elemen penting untuk mencium, tetapi meragut mereka di bibir pasangan anda dapat memperkenalkan elemen lain yang tidak dijangka. Berikut adalah beberapa petunjuk cepat: Pastikan tekanan ringan mungkin. Ingat bahawa anda bertujuan untuk menggigit, bukan menggigit. Bergerak perlahan. Sekali lagi, menjaga kelembutan anda akan membantu mencegah bibir pasangan anda secara tidak sengaja. Apabila bibir anda terkunci, letakkan gigi anda di atas bibir bawah pasangan anda dan perlahan-lahan tarik ke belakang sehingga gigi anda hampir berada di hujung bibir. Berhenti sebentar, kemudian sambung mencium seperti biasa. Jangan terlalu banyak pecah. Mereka semestinya menjadi faedah sekali-sekala, bukan tarikan utama. Bersedia untuk penolakan. Tidak semua orang menyukai bahagian gigi dengan ciuman mereka. Sekiranya pasangan anda tidak bertindak balas dengan baik, cubalah untuk tidak terlalu tersinggung - ini mungkin masalah selera peribadi, bukan kelewatan teknik anda.

11 Meningkatkan intensiti dengan rehat sekali-sekala. Tarik sejenak untuk melihat mata pasangan anda, bisikkan sesuatu di telinganya, atau tarik nafas dan kagumi nasib baik anda. Daripada meletakkan peredam pada aksi, momen-momen kecil ini sebenarnya dapat membuat ciuman lebih intim. Ini memberi pasangan anda rasa bahawa anda melihat dia sebagai orang yang lengkap, dan bukan sekadar sesuatu untuk dicium.

Bahagian 3 Mempunyai Ciuman Pertama Anda

1 Cuba pilih pasangan yang boleh dipercayai. Merapikan seseorang yang anda percayai dapat meredakan kegelisahan ciuman pertama anda. Sekiranya anda tahu bahawa anda memberikan ciuman pertamanya kepada seseorang, anda akan berusaha untuk bersabar dan memahami, jadi harapkan perkara yang sama dari pasangan anda. Perlu diingat bahawa ciuman pertama yang canggung bukanlah akhir hubungan (atau dunia). Sebenarnya, dapat membina keakraban melalui pengalaman bersama. Selagi anda boleh mentertawakannya, anda akan baik-baik saja. Ingat, semua orang telah melalui ciuman pertama mereka. Kemungkinannya adalah bahawa kebanyakan orang lebih janggal mengenainya daripada anda, walaupun anda tidak mengetahuinya.

2 Siapkan mulut anda. Gunakan chapstick atau lipgloss untuk melicinkan bibir yang pecah-pecah, dan gosok gigi dan lidah anda dengan baik. Sekiranya mulut anda terasa sedikit basi, gunakan pudina atau semburkan untuk menyegarkan. Mengetahui bahawa mulut anda bersih dan menarik dapat membantu anda merasa lebih yakin untuk mencium. Namun demikian, jangan merasa anda perlu terlalu menjaga kebersihan. Sebilangan besar mulut hanya "terasa" hangat, kecuali baru-baru ini anda makan sesuatu yang pedas (seperti bawang atau bawang putih) atau anda baru bangun pagi.

3 Jangan tergesa-gesa. Anda hanya mendapat satu ciuman pertama! Kecuali anda berdua sangat terharu dengan keinginan sehingga anda harus mencium sekarang atau dunia akan berakhir, tariklah. Ini sangat menggembirakan dan sensual untuk menggoda ciuman sebelum terjadi, menjaga kontak mata sepanjang masa.

4 Biarkan orang lain memimpin (pilihan). Sekiranya anda gementar tidak mengetahui teknik yang betul, biarkan pasangan anda memulakan apa yang berlaku semasa ciuman. Tiru apa yang dia lakukan sehingga anda selesa mencuba pergerakan anda sendiri. TIP PENGALAMAN Moshe Ratson, MFT, PCCMOSHE RATSON, MFT, PCC Perkahwinan & Ahli Terapi Keluarga Apa jenis petunjuk yang berfungsi? Moshe Ratson, kaunselor pasangan, memberitahu kami: “Untuk menunjukkan kepada seseorang yang anda berminat untuk mencium, cubalah turunkan suara dan bersandar sedikit semasa anda bercakap. Anda bahkan boleh membisikkan ke telinga mereka. Lebih dekat secara fizikal daripada biasa. Juga pertimbangkan untuk mencerminkan bahasa badan pasangan anda. "

5 Ambil beberapa risiko yang dikira. Apabila anda menjadi lebih selesa dengan berciuman, cubalah memimpin memulakan ciuman atau mengusahakan teknik baru. Sekiranya pasangan anda tidak bertindak balas dengan baik, tuliskan sebagai pilihan peribadi dan cubalah yang lain.

Bahagian 4 Mencium Selepas Tarikh

1 Mendekati. Oleh kerana kemungkinan ciuman selamat tinggal selalu memberi isyarat - dan dengan andaian itu adalah keinginan anda - lebih baik anda mula mendekati lebih awal daripada kemudian. Jika tidak, anda akan merasa mengucapkan selamat tinggal dengan rasa seperti jurang antara anda, menjadikan pertukaran ciuman itu sangat jelas dan janggal. Teman-teman, ini adalah ketika anda menjalani rutinitas giliran-dan-ciuman-di-pipi pada saat-saat terakhir yang ditakuti, yang kedua setelah frasa, "Anda mengingatkan saya kepada saudaraku," untuk tarikh akhir yang paling mengecewakan. Semasa anda berjalan ke tarikh kereta, pintu, dan lain-lain, letakkan tangan anda (atau jaket) di bahu atau belakang kencan anda. Ini memecahkan halangan sentuhan, membiarkan tarikh anda mengetahui niat anda dengan lembut, dan memberi anda alasan untuk berdiri sangat dekat pada masa yang sama.

2 Perhatikan reaksi tarikh anda. Sekiranya tarikh anda memiringkan badannya dari anda atau mempercepat jarak, jangan cuba menyelesaikan ciuman selamat malam - dan jangan biarkan ego anda memperbodohkan anda. Cukup senyum lebar, terima kasih untuk masa yang indah, dan jalankan perniagaan anda. Mungkin saja kencan anda belum siap dicium.

3 Menjaga hubungan mata. Membuat kontak mata ketika berdiri dekat adalah petunjuk yang diakui secara universal bahawa ciuman selepas tarikh akan berlangsung. Sekiranya sentuhan mata menjadi terlalu lama, hancurkan dan pasangkan semula jika perlu; lebih baik membiarkan mata anda meliar daripada meminta tarikh anda dengan gaya soal siasat. Salah satu cara yang baik untuk menghentikan hubungan mata sambil mengekalkan percintaan adalah dengan melihat ke bawah pada bibir kencan anda. Mungkin terasa janggal untuk membuat keinginan anda begitu jelas, ingatlah bahawa dengan memberi tarikh awal, anda akan membuat ciuman itu semakin meningkat dengan lancar dan meningkatkan kemungkinan ia akan berubah menjadi sesi solekan yang gemilang. Sebaliknya, mencuba menanam ciuman secara mengejut, boleh menyebabkan hidung dan gigi tergelincir, kemunduran yang mengejutkan, dan banyak rasa janggal.

4 Hentikan perbualan. Apabila orang gugup, mereka sering mendapat ganti rugi dengan mencari sesuatu untuk dibincangkan, membunuh peluang mencium. Walaupun anda tidak harus mengakhiri perbualan secara tiba-tiba, yang mungkin berlaku ketika berusaha untuk mengucapkan selamat tinggal, anda juga tidak boleh mendorong tarikh anda untuk bertele-tele. Biarkan perbincangan itu mati dengan memastikan respons anda tetap mesra tetapi minimum.

5 Pertimbangkan untuk memecahkan penghalang ciuman. Sekiranya semuanya berjalan lancar tetapi anda belum cukup bersedia untuk menyelami ciuman romantis, bersandar dan pelukan orang itu di pipi. Jangan mengelirukan ini dengan pukulan yang mesra di tengah pipi; jelaskan perasaan anda dengan meletakkan ciuman di dekat telinga atau mulut dan membiarkan bibir anda berlama-lama, atau membisikkan sesuatu yang menggoda di telinga mereka dengan bibir menyentuh. Ini akan membantu orang lain mengetahui bahawa ciuman itu tidak dimaksudkan dalam konteks platonik.

6 Pastikan sederhana. Sekiranya ini adalah ciuman pertama dengan orang ini — atau, lebih penting lagi, kencan pertama — jangan keterlaluan. Pastikan bibir anda dibelah dengan lembut dan letakkan ciuman langsung di bibir pasangan anda atau naik ke atas dengan mengunci bibir dengan lembut. Tahan godaan untuk mencium keras atau dengan lidah, kecuali jika anda sudah lama mengejar orang ini. Mungkin kelihatan terlalu maju dan menutup peluang masa depan.

7 Ikuti petunjuk tarikh anda. Perhatikan bagaimana tarikh anda bertindak balas dan bergerak semasa ciuman. Sekiranya mereka bersandar atau berlama-lama, anda mungkin dapat beralih ke ciuman yang lebih romantis; jika tidak, tamatkan ciuman dengan menarik perlahan-lahan ke belakang, membuka semula mata anda untuk membuat kontak mata, dan tersenyum.

Bahagian 5 Ciuman Bukan Romantik

1 Kerutkan bibir anda. Menjadikan bibir anda pucat menjadikannya ketat dan agak tertutup, menunjukkan bahawa anda tidak mahu membuka mulut untuk lebih mesra. Sebilangan besar orang akan membaca pucker sebagai platonik. Untuk mengetahui sama ada anda mengerutkan bibir dengan betul, ciumlah di udara. Berapa kuat bunyi ciuman? Ini mestilah "pop" bibir anda yang jelas terdengar semasa anda memisahkannya sambil menyedut udara. Ciuman romantis nyaris tidak akan mengeluarkan suara ini kerana bibir anda jauh lebih santai.

2 Jelaskan niat anda. Sekiranya anda ingin mencium seseorang di pipi dan seseorang berisiko salah menafsirkan niat anda, jelaskan bahawa anda tidak akan mulut dengan memusingkan kepala ke sisi sebelum bersandar. Cuba tanam ciuman tepat di tengah-tengah pipi sehingga tidak membelok ke kawasan yang lebih romantis seperti telinga atau mulut. Sekiranya anda tidak selesa sebenarnya mencium kulit orang lain, cubalah mencium udara. Bersandar sehingga pipi anda menyentuh sisi pipi orang lain, dan cium udara dengan beberapa keping cepat dan terdengar. Untuk kesan tambahan, tarik ke belakang, beralih sisi, dan lakukan lagi.

3 Pastikan ringkas. Jumlah masa yang dihabiskan oleh bibir anda di pipi atau bibir orang lain harus dibatasi pada apa sahaja yang diperlukan untuk membuat bunyi ciuman yang dijelaskan pada langkah sebelumnya — tidak lebih dari itu. Sekiranya bibir anda berlama-lama, ia tidak akan kelihatan begitu platonik.

4 Cium kerana menghormati atau menyembah. Tunduk atau berlutut di hadapan orang lain. Lihat dengan hormat. Kekal dalam kedudukan ini semasa ciuman. Ambil tangan orang itu dengan lembut dan dekatkan ke bibir anda.

YOUTUBE: Bagaimana Mencium?

Soalan Lazim: 1. Bagaimana menjana wang dalam talian. Jawapan: Klik Di Sini untuk menjana wang 2.Cara menjana wang di luar talian. Jawapan: Melakukan penyelenggaraan