Kehilangan 1 hingga 2 paun seminggu dianggap sihat; kehilangan 10 paun dalam seminggu adalah berisiko dan tidak boleh dilakukan secara berkala. Untuk menurunkan 10 paun dalam seminggu, anda memerlukan pengambilan bahan bakar yang lebih tinggi iaitu 3,500 hingga 5,000 kalori, yang boleh anda lakukan dengan mengehadkan diet anda kepada sebahagian kecil makanan sihat tetapi rendah kalori. Anda akan melihat peningkatan yang ketara dalam senamrobik dengan latihan selang, sukan, dan aktiviti lain. Ini adalah matlamat yang berisiko dan mencabar untuk dicapai, tetapi mungkin.

Pakar Mendapatkan 6 Cara Kehilangan 10 Pound dalam Seminggu

Berikut adalah 6 cara untuk menurunkan 10 paun dalam seminggu:

1. Kurangkan jumlah air yang anda bawa.

Dr. Huether memberitahu kita, "Setiap orang memiliki berat air berlebihan, yang biasanya merupakan jenis berat pertama yang turun, terutama dalam jangka waktu yang lebih pendek."

Berikut tiga cadangan untuk menurunkan berat badan dengan cepat adalah seperti berikut:

  1. Tingkatkan pengambilan air anda. Badan kita mula menahan air , yang mungkin kelihatan tidak logik.

  2. Jadikannya makanan yang tidak diproses sepenuhnya.

  3. Makan lebih banyak protein dan kurang sodium dan karbohidrat (karbohidrat langsung seperti gula, pasta, roti)

"Dengan melakukan ini selama satu minggu, kebanyakan orang akan kehilangan empat hingga dua belas pound. Apabila digabungkan dengan sekurang-kurangnya 30 minit aktiviti sehari, anda dapat menurunkan 10 pound dengan cepat." Dr. Huether meneruskan.

2. Kurangkan pengambilan makanan manis-gula anda.

"Lelaki harus mengambil kurang dari 36 gram gula tambahan, sementara wanita harus mengambil kurang dari 24 gram. Walau bagaimanapun, saya menasihati pelanggan lelaki saya untuk mengambil gula kurang dari 20 gram setiap hari, sementara saya menasihati pelanggan wanita saya untuk mengambil kurang dari 15 gram gram. Strategi paling mudah untuk mengurangkan pengambilan gula adalah dengan mengambil lebih sedikit minuman bergula dan berpakaian. Kurangkan pengambilan gula, turunkan berat badan, dan kembalikan kesihatan dan kehidupan anda. "—Sean M. Wells, DPT, PT, OCS, ATC / L , CSCS Dr. Sean M. Wells, DPT, PT, OCS, ATC / L, CSCS.

3. Gantikan karbohidrat sihat untuk karbohidrat yang diproses.

Shaun T, pelatih kecergasan terkenal dan pengasas Insanity, Max: 30, dan Hip Hop Abs, berpendapat bahawa labu spaghetti adalah alternatif yang hebat untuk pasta . "Saya menyukainya dengan sos spaghetti buatan sendiri kerana ia membuat saya berasa seperti makan mi, tetapi saya mendapat hidangan sayur!" Pastikan anda tidak menyajikannya dengan sos pasta Amerika yang tidak sihat.

4. Buang sampah.

"Menyerah makanan yang diproses adalah perkara terbaik yang dapat anda lakukan untuk perut anda. Menurut satu kajian yang diterbitkan dalam jurnal Food & Nutrition Research, badan kita membakar hanya setengah kalori yang memproses makanan yang diproses berbanding dengan makanan yang makan keseluruhan. Jadi, walaupun kalori sama, rasanya makan dua kali lebih banyak! " Body by CEO dan Pengasas Mark, Mark Langowski, adalah pelatih selebriti .

kehilangan

5. Jangan lupa sarapan.

"Sarapan adalah makanan terpenting sepanjang hari, jadi jangan ketinggalan. Makan makanan yang sihat dalam 90 minit selepas bangun tidur, dan kemudian setiap tiga hingga empat jam selepas itu. Tubuh kita mula menjimatkan tenaga, dan metabolisme kita menjadi perlahan apabila kita terlepas sarapan atau menunggu terlalu lama untuk makan pada waktu pagi. Kekurangan sarapan pagi sering menyebabkan makan berlebihan di kemudian hari . " Sekiranya Saya Mengeluarkan Bagel Saya? Ilyse Schapiro, MS, RD, CDN

6. Sekiranya anda belum melakukannya, kurangkan pengambilan alkohol anda.

"Alkohol tidak hanya menambah kalori , tetapi juga sering bergaul dengan jus / tonik, melambatkan metabolisme, menyebabkan rasa lapar, dan boleh menyebabkan pilihan makanan yang buruk (orang yang mabuk memesan kentang goreng, bukan salad). "Segelas wain" (atau dua) lima kali seminggu bertambah. Adalah idea yang baik untuk minum kalkun sejuk dengan alkohol untuk sementara waktu dan melihat apa yang berlaku. Tambahan pula, alkohol boleh menyebabkan kembung. " —Monica Auslander Moreno, MS, RD, LD / N, RSP Nutrisi perunding .

Ringkasan:

Huether berkongsi petua teratasnya untuk menurunkan berat badan sepuluh kilogram dengan cepat. Tingkatkan pengambilan air anda dan jadikannya makanan yang tidak diproses sepenuhnya. Lelaki harus mengambil kurang dari 36 gram gula tambahan setiap hari, dan wanita harus mengambil kurang dari 24 gram . Sarapan pagi adalah makanan terpenting sepanjang hari, jadi jangan ketinggalan. Tubuh kita membakar hanya setengah kalori yang memproses makanan yang diproses seperti yang mereka makan dengan makanan keseluruhan. Alkohol menambah kalori, melambatkan metabolisme, menyebabkan rasa lapar , dan boleh menyebabkan pilihan makanan yang buruk.

Cara Bersenam untuk Menurunkan 10 Pound

Untuk menurunkan 10 paun dalam seminggu, ikuti latihan yang disebutkan:

Senaman

Latihan

Berikut adalah latihan untuk menurunkan 10 paun dalam seminggu:

1. Ambil tangga apabila boleh.

  • Adakah anda perlu pergi ke kedai ? Berjalan-jalan di sana. Adakah anda perlu sampai ke tingkat 15 bangunan? Daripada menaiki lif , berjalanlah ke sana. Adakah anda mempunyai latihan bola sepak untuk menghadiri? Berjalan-jalan di sana. Pertimbangkan setiap peluang berjalan sebagai peluang untuk membakar lebih banyak kalori dan meningkatkan kecergasan anda.

  • Melabur dalam alat pengukur langkah. Pedometer akan menjejaki berapa banyak langkah yang anda ambil pada siang hari. Jumlah langkah yang dilalui akan ditukar menjadi kalori yang dibakar oleh pedometer yang layak. Mereka bernilai pelaburan !

2. Biasakan untuk memanaskan badan dan meregangkan sebelum habis.

Bersedialah untuk bersiap dengan mengenakan muzik tarian tahun 80-an yang terbaik dan paling menarik. Memanaskan badan dan meregangkan badan sebelum senaman akan membantu anda memanfaatkannya sepenuhnya. Siapa yang boleh bersenam semasa mereka cedera? Latihan memanaskan badan merangkumi yang berikut:

  • Push-up, sit-up, dan burpees (20 jumlah). (Burpees adalah ketika anda melompat ke udara, kemudian mendarat di kaki anda dan melakukan push-up.)

  • Satu minit berjalan kuat di tempat, diikuti dengan 1 minit joging mudah di tempat.

  • Sentuh jari kaki anda, rentangkan lengan di depan anda, lepaskan paha depan dan tali pinggang anda, dan jangan lupakan batang tubuh dan leher anda .

3. Eksperimen dengan latihan selang.

  • Latihan selang adalah ketika anda melakukan aktiviti intensiti tinggi untuk jangka masa yang pendek dan kemudian beralih ke aktiviti intensiti sederhana atau rendah untuk sepanjang waktu . Dalam pelbagai kajian, para saintis mendapati bahawa orang yang melakukan latihan selang untuk jangka masa yang lebih pendek dan membakar lebih banyak kalori daripada orang yang bersenam pada usaha sederhana untuk keseluruhan sesi.

  • Contoh latihan selang berjalan di trek sekeras / secepat mungkin untuk satu pusingan, kemudian berlari dengan kadar sederhana untuk tiga pusingan yang tersisa. Satu batu sama dengan empat pusingan. Rasakan kepanasan - dan suka.

4. Menyertai sukan.

  • Sukan sangat menarik kerana bersaing . Sebahagian besarnya, persaingan mendorong kita untuk bekerja lebih keras daripada yang kita lakukan sebaliknya. Anda mungkin berfikir pada diri sendiri, "Saya tidak pandai bersukan, dan saya tidak selesa bermain sukan." Perlu diingat bahawa orang menghormati mereka yang bekerja keras dan menjaga diri mereka sendiri. Carilah jika anda fikir bola sepak, bola keranjang , atau berenang akan membuat anda terhibur dan terlibat. Biarkan sifat kompetitif anda melakukan kerja untuk anda.

5. Menggunakan mesin kardio.

Sekiranya anda tidak mempunyai mesin kardio di rumah, pertimbangkan untuk menyertai gim untuk mengakses beberapa. Cuba peralatan kardio di bawah untuk mengetahui yang paling sesuai dengan anda:

  • Treadmill mungkin kurang menyeronokkan daripada berjalan bebas, tetapi sudah tentu lebih disukai daripada tidak melakukan apa-apa. Cari kelajuan pantas yang pantas yang akan membuatkan anda berpeluh.

  • Sebilangan besar elips membolehkan anda menyesuaikan tahap rintangan, menjadikannya kekuatan dan senaman aerobik yang hebat.

  • Basikal pegun, Penurunan berat badan dapat dicapai dengan mengikuti kelas berputar pada kitaran tetap.

6. Terlibat dalam latihan silang.

  • Cross-latihan melibatkan pelbagai kekuatan, ketahanan, dan aerobik latihan yang akan bekerja di banyak bahagian yang berlainan di badan anda di samping mencegah kebosanan (yang merupakan sebab besar orang berhenti bersenam). Program latihan silang seperti CrossFit bukan yang terbaik untuk membakar banyak kalori dengan cepat (mereka lebih baik menggantikan lemak dengan otot tanpa lemak), tetapi mereka patut dicuba. Siapa tahu, mungkin anda akan mendapat beberapa idea segar !

menari

7. Bersenang-senang menari sepanjang malam .

Cuba menari untuk mendapatkan kemampuan aerobik anda. Tidak, bukan di bilik anda, walaupun itu selalu merupakan idea yang baik. Pertimbangkan untuk mengikuti kelas tarian di YMCA tempatan anda.

  • Sekiranya anda sudah biasa dengan rutin tarian atau muzik, anda boleh mencuba kelas jazz, pop, atau hip-hop yang penting.

  • Pilihan lain ialah mencuba Zumba, yang menggabungkan muzik Latin dan asing menjadi senaman yang menyeronokkan. Seorang pengajar tarian mengajar Zumba, sama seperti kursus tarian tradisional.

8. Bersenam dua kali lebih banyak daripada biasa.

Untuk mencapai matlamat anda, anda mungkin perlu bersenam dua kali lebih banyak. Pilih beberapa aktiviti yang anda gemari kerana anda mungkin akan melakukan banyak aktiviti untuk kehilangan 10 paun dalam seminggu.

  • Anda mungkin ingin menyisihkan 4 jam sehari untuk bersenam: dua sesi 2 jam dengan rehat di tengah. Sekiranya anda memerlukan motivasi tambahan, pertimbangkan berat badan yang akan anda turunkan dan fizikal yang cantik yang akan anda sambut dalam masa yang singkat . Semoga berjaya!
Minggu Kekerapan Kumpulan otot Set dan pengulangan
1-2 Satu hari seminggu 10 1 set 12 pengulangan
3-4 Dua hari seminggu 10 1 set 12 pengulangan
5-8 Dua hari seminggu 10 2 set 12 pengulangan
9-12 Dua hari seminggu 10 3 set 12 pengulangan
> 12 Dua hari seminggu 10 4 set 12 pengulangan

Ringkasan:

Memanaskan badan dan meregangkan sebelum bersenam akan membantu anda memanfaatkannya sepenuhnya. Latihan selang adalah ketika anda melakukan senaman intensiti tinggi untuk jangka masa yang pendek, kemudian beralih ke aktiviti intensiti sederhana atau rendah untuk sepanjang waktu. Sekiranya anda ingin menurunkan 10 paun dalam seminggu , anda mungkin perlu bersenam dua kali lebih banyak. Sekiranya anda tidak mempunyai mesin kardio di rumah, pertimbangkan untuk menyertai gimnasium. Cuba menari atau mengikuti kelas menari untuk mendapatkan kemampuan aerobik anda.

13 CADANGAN MAKANAN DAN MINUMAN UNTUK MEMBANTU ANDA DALAM MENURUNKAN SEPULUH POUNDS

  • Oatmeal

  • Kacang Tunai

  • Telur rebus

  • Sitrus

  • Secawan teh hitam

  • Protein berasal dari tumbuh-tumbuhan

  • Ikan

  • Sayuran

  • Makanan yang berasal dari air

  • Alpukat

  • Unsur air

  • Makanan yang tinggi serat

  • Ubi keledek sedap

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

1. Adakah mungkin menurunkan 10 paun dalam seminggu?

Walaupun secara teknis mungkin menurunkan 10 pound (4,5 kg) dalam seminggu, itu tidak dinasihatkan . Diet kecemasan adalah rancangan makan jangka pendek dan agresif yang mungkin akan menyebabkan kenaikan berat badan setelah program selesai . Sebilangan besar berat badan yang hilang semasa penurunan berat badan yang cepat adalah berat air, bukan lemak badan.

2. Adakah mungkin saya turun 10 paun dalam tiga hari?

Sekiranya anda mengambil kurang daripada 910 kalori setiap hari untuk diet apa pun, kemungkinan besar anda akan menurunkan berat badan. Walau bagaimanapun, menumpahkan 10 paun dalam tiga hari adalah mustahil dan tidak sihat. Untuk mengurangkan satu paun lemak badan, anda mesti mengurangkan pengambilan kalori harian anda sebanyak 500 kalori sehari selama seminggu. Selama tujuh hari, anda akan menghabiskan 3,500 kalori.

3. Bagaimana saya boleh kehilangan 7 paun dalam 7 hari?

Lihat cara cepat untuk menurunkan lemak perut dalam masa kurang dari seminggu.

  • Jadikan aktiviti aerobik sebagai sebahagian daripada rutin anda.

  • Potong karbohidrat halus.

  • Masukkan ikan berlemak dalam makanan anda.

  • Minum makanan berprotein tinggi pada waktu pagi.

  • Minum banyak air.

  • Kurangkan jumlah garam yang anda makan.

  • Masukkan serat larut dalam makanan anda.

4. Apa yang menyebabkan wanita mempunyai perut besar?

Orang mengumpul lemak perut kerana pelbagai sebab, termasuk diet yang buruk, kurang bersenam, dan tekanan. Memperbaiki diet seseorang, meningkatkan aktiviti fizikal, dan mengubah gaya hidup seseorang dapat membantu. Istilah "lemak perut" merujuk kepada lemak yang mengelilingi perut.

5. Apa yang harus saya makan untuk sarapan jika saya ingin menurunkan berat badan?

Makanan sarapan pagi yang akan membantu mengurangkan berat badan adalah:

  • Telur

  • Kuman gandum adalah kuman gandum

  • Pisang buah

  • Yogurt Yunani

  • Smoothie

  • Beri.

  • Grapefruits

  • Kafein

6. Benarkah pisang membantu menurunkan berat badan?

Pisang membantu menurunkan berat badan dengan memberikan serat, yang melambatkan pencernaan dan membuat anda kenyang. Menurut kajian, pengambilan makanan berserat tinggi dapat meminimumkan risiko kenaikan berat badan hingga 30%. Sebagai sebahagian daripada diet penurunan berat badan yang seimbang, anda boleh makan hingga satu pisang setiap hari.

7. Apa yang perlu saya minum terlebih dahulu pada waktu pagi untuk menghilangkan lemak perut?

Segelas air lemon suam pertama pada waktu pagi dapat membuat keajaiban untuk tubuh anda. Minuman ini tinggi antioksidan dan serat pektin, yang membantu pengurangan lemak perut. Ambil segelas air, peras sedikit jus lemon, dan kacau satu sudu teh madu untuk membuat minuman .

8. Apakah lima makanan teratas yang membantu anda mengurangkan lemak perut?

Buah-buahan merah, gandum, protein tumbuhan, daging tanpa lemak, sayuran hijau, ikan berlemak, cuka sari apel, resveratrol, kolin, dan makanan dan nutrien lain dapat membantu membakar lemak perut. Menurut penyelidikan, orang yang mengekalkan diet rendah karbohidrat selama lima tahun mempunyai lilitan pinggang yang lebih kecil daripada mereka yang tidak.

9. Bolehkah nanas membantu mengurangkan lemak perut?

Nanas dan betik keduanya mengandungi enzim bromelain, yang mempunyai sifat anti-radang dan membantu mengurangkan lemak perut.

10. Sekiranya saya tidak makan selama tiga hari, adakah saya akan menurunkan berat badan?

Diet 3 Hari dapat membantu menurunkan berat badan, tetapi hanya kerana rendah kalori . Oleh kerana diet sangat biasa dalam karbohidrat, kebanyakan penurunan berat badan adalah berat badan air dan bukannya penurunan lemak. Berat badan akan turun sebaik sahaja diet dihidupkan semula dengan mengambil sejumlah besar karbohidrat .

Kesimpulan:

Huether berkongsi petua teratasnya untuk menurunkan berat badan sepuluh kilogram dengan cepat. Tingkatkan pengambilan air anda dan jadikan makan makanan yang belum diproses sepenuhnya. Latihan selang adalah ketika anda melakukan senaman intensiti tinggi untuk jangka masa pendek, kemudian beralih ke aktiviti intensiti sederhana atau rendah.