Bagaimana menurunkan berat badan dengan pantas ? Semua orang tahu mantra penurunan berat badan yang popular: Bergerak lebih banyak dan makan lebih sedikit. Dan walaupun ia disenaraikan bersama, dua nasihat ini tidak perlu dilayan sama. Mari kita jelaskan.

Ya, kami tahu bahawa senaman intensiti sederhana baik untuk menjaga dan meningkatkan kesihatan anda, tetapi lebih dari lima puluh kajian telah menemukan bukti bahawa bersenam mungkin bukan cara terbaik untuk menurunkan berat badan .

Selain fakta bahawa kajian menunjukkan senaman dapat mengurangkan penurunan berat badan dengan membuat anda lebih lapar, ini juga dapat menyesatkan anda untuk mempercayai bahawa anda dapat terus menikmati makanan ringan baik sebagai ganjaran untuk bersenam atau kerana anda telah membuat defisit kalori, yaitu " penyangga. " Itu pun bukan yang paling teruk. Satu kajian yang diterbitkan dalam jurnal [ Obesity Reviews ] mendapati bahawa orang juga cenderung menilai lebih banyak jumlah kalori yang mereka bakar ketika mereka bersenam. Hasilnya, para peserta biasanya mendapat pampasan yang berlebihan untuk bersenam dengan memakan lebih banyak kalori daripada yang dibakar.

Walaupun senaman pasti dapat membantu membina [otot pembakar lemak] dan mengekalkan fizikal yang lemah, ia tidak akan mengecilkan pinggang anda seperti mengubah diet anda. Jadi sekarang kita tahu bahawa "makan kurang" harus diutamakan dalam perjalanan penurunan berat badan anda, di mana untuk memulakan? Kerana lebih mudah dikatakan daripada dilakukan, kami telah mengungkap tiga puluh rahsia pelangsingan yang dapat membantu anda mengatasi masalah muffin anda melalui pertukaran diet serta perubahan gaya hidup dan kebiasaan makan. (Dan ya, menghilangkan tekanan dengan mandi buih adalah salah satu daripadanya.) Ketahui bagaimana anda boleh mengelakkan diri daripada menjadi tikus gim di bawah.

Panggilnya Malam Lebih Awal

Mahu makan kurang? Barisan pertahanan pertama anda mendapat rehat malam yang baik. Apabila anda tidak mendapat penutup mata yang berkualiti, badan anda akan meningkatkan tahap hormon kelaparan ghrelin dan menurunkan leptin hormon kenyang

Ambil Kopi Anda Hitam

Lebih daripada 50 peratus orang Amerika minum kopi secara berkala, dan ramai di antara mereka menggunakan bahan tambahan kalori seperti gula, sirap berperisa, atau krim dalam minuman mereka. Akibatnya, daripada minuman kalori sifar atau lima, jumlah kalori rata-rata cuppa joe meroket 1,280 peratus, kepada 69 kalori.

Bawa Botol Air Ke Mana sahaja

Tahukah anda bahawa 60 peratus masa kita bertindak pantas terhadap kehausan dengan makan dan bukannya minum? Demikian kata sebuah kajian di jurnal.

Tukar Dari Minyak Canola ke Minyak Zaitun Extra-Virgin

Minyak sayur seperti minyak canola dan kacang kedelai kaya akan asid lemak omega-6 yang meradang, yang boleh menyebabkan tubuh anda mengalami keradangan kronik, menyebabkan kenaikan berat badan dan masalah kulit. Sebaliknya, ambil sebotol minyak zaitun extra virgin.

Simpan makanan ringan di dalam beg anda

Alasannya mudah: apabila anda lapar — dan berlari kosong — badan anda beralih ke mod kelaparan dan meningkatkan pengeluaran hormon kelaparan anda, yang kemudian menyebabkan anda berlebihan dalam makanan anda yang seterusnya. Untuk mengelakkan diri dari makan berlebihan, selalu bawa makanan ringan bersama anda.

Cara menurunkan berat badan dengan lebih cepat, tetapi lebih selamat

Kehilangan 5 paun dalam seminggu! Ini adalah pepatah yang kita lihat di mana-mana. Dan kerana seseorang boleh kehilangan begitu banyak (jika tidak lebih) dalam tempoh ini, ia bergantung kepada pencernaan mereka dan banyak komponen yang berbeza, termasuk latihan dan postur tubuh, yang dapat anda rasakan sepenuhnya. …

Pada akhirnya, penurunan berat badan kembali kepada idea bahawa terdapat kalori dan bukan kalori: makan lebih sedikit daripada yang anda makan dan anda akan menjadi lebih baik. Dan kerana air dapat hilang dengan cepat pada diet rendah karbohidrat, saya pasti tidak akan mengesyorkannya. Diet itu sendiri boleh membuat anda percaya bahawa diet jenis ini berfungsi apabila dapat memulihkan apa yang anda hilang dengan memakan karbohidrat lagi. Perkara ini kelihatan sangat mengecewakan jika anda tidak menginginkan hasil yang berlangsung lebih dari tujuh hari.

Oleh kerana saya terlibat dengan kaunseling pemakanan, kebanyakan kita cenderung untuk makan makanan tanpa lemak tetapi tinggi kalori. Contohnya, melangkau soda bergula selalunya merupakan kaedah termudah untuk mendapatkan bentuk badan dengan lebih cepat. Mereka tidak puas dengan minuman, bahkan minuman yang mengandungi kalori. Oleh itu, anda harus menukarnya dengan air mineral atau teh tanpa gula dan espresso. Pelaku utama lain adalah bijirin halus seperti gandum, kerepek, wafel, dan gula-gula.

Sekiranya anda ingin mempercepat penurunan berat badan, saya mengesyorkan agar anda mengetahui makanan apa yang anda makan dan tidak membuat keputusan sendiri. Fikirkan kedai runcit di tempat kerja atau tambahan anak-anak anda. Memahami dari mana kalori tambahan itu adalah satu lagi langkah maju dalam membuat keputusan jangka pendek dan jangka panjang yang lebih baik.

Yang boleh saya katakan ialah terdapat beberapa tip berbeza yang dalam hampir semua kes akan tetap sama untuk hampir semua orang, dan ini adalah idea yang boleh kita gunakan mulai sekarang.

Dengan ini, ini adalah titik permulaan:

1. Makan lebih banyak sayur-sayuran secara konsisten.

Semudah itu, saya jamin! Sekiranya anda merancang untuk makan kebanyakan sayur-sayuran (sekurang-kurangnya separuh daripada apa yang anda makan), anda akan membuat kemajuan besar dalam meningkatkan kesejahteraan dan menurunkan berat badan.

2. Buat sarapan yang terbaik.

Semua makan malam adalah penting, tetapi sarapan pagi adalah permulaan yang baik untuk hari ini. Makanan terbaik dan paling memuaskan pada waktu pagi adalah makanan yang memuaskan, memuaskan, dan melepasi kehendak petang. Cuba makan sesuatu dalam lingkungan kalori 400-500 untuk makanan pagi anda dan pastikan anda menambah sumber protein rendah lemak (seperti telur, yogurt Yunani tanpa gula, kacang, atau mentega kacang) sebagai tambahan kepada makanan berlemak. Serat makanan (sayur-sayuran, makanan organik, atau 100% biji-bijian). Dengan memulakan hari dengan glukosa, mengimbangi kombinasi makanan tambahan, anda dapat menurunkan berat badan tanpa hukuman.

3. Ketahui had anda dengan sebutir garam.

Oleh kerana garam adalah bahan tambahan, makanan yang dibungkus dan disediakan sering mengandungi lebih banyak natrium, sesuatu yang perlu diingat semasa merancang makan malam. Apabila anda berhenti mencubit, anda harus makan 140 mg atau kurang setiap hidangan makanan rendah sodium. Oleh itu, jika anda benar-benar berada di tempat yang sama, berikut adalah peraturan yang boleh anda ikuti mengenai apa yang hendak dimasukkan ke dalam trak anda.

4. Minum lebih banyak kopi.

Mulakan hari dengan secawan kopi. Kafein adalah diuretik khas dan sumber agen pencegah barah yang luar biasa yang melindungi telefon anda daripada bahaya. Anda boleh mengambil hingga 400 mg espresso Starbucks venti setiap hari, seperti yang ditunjukkan oleh Garis Panduan Diet untuk Orang Amerika.

Pengguna espresso yang malang? Teh juga merupakan ciri diuretik, dan jenis teh yang ditanam di rumah, misalnya, akar dandelion atau adas, juga dapat membantu. Sebenarnya: ketika laporan yang sedang berlangsung menganalisis kesan metabolik teh hijau (dalam penyingkiran) dengan rawatan palsu, para saintis mendapati bahawa pengguna teh hijau memakan sekitar 70 kalori tambahan selama 24 jam.

5. Keluar dari minuman segar.

Kami tidak merasa kenyang dengan kalori cecair dengan cara yang luar biasa yang kami lakukan dengan makanan asli. Minum jus karamel atau espresso tidak begitu memuaskan seperti makan semangkuk makanan tumis yang diisi dengan sayur-sayuran dan protein. Oleh itu, periksa pengambilan jus, soda, espresso dan teh, dan minuman tambahan anda. Sekiranya anda memakan setiap minuman ini pada waktu siang, anda akan memakan sekurang-kurangnya 800 kalori tambahan sebelum matahari terbenam, anda akan berasa lapar. (Secara kebetulan, minuman keras dapat menyekat pencernaan lemak, menjadikan anda lebih sukar untuk mengambil kalori tersebut.)

6. Beli satu set berat 5 paun.

Ini adalah spekulasi unik bahawa anda tidak akan menyesal. Inilah sebabnya: latihan kekuatan menjadikan tisu otot nipis, yang menggunakan lebih banyak kalori di tempat kerja, atau 24 jam sehari, tujuh hari seminggu. Semakin banyak otot yang anda miliki, semakin cepat anda akan menurunkan berat badan. Bagaimana anda memulakan persiapan yang berkualiti? Cuba beberapa push-up atau beberapa squats atau yaws. Gunakan freeload anda untuk melakukan putaran bicep langsung atau tarikan otot di lengan belakang anda secara langsung di rumah atau pejabat anda. Lakukan aktiviti ini tiga hingga empat kali seminggu, dan anda akan melihat peningkatan yang cepat.

7. Makan makanan pedas - serius!

Ia dapat membantu anda mengurangkan kalori. Ini kerana capsaicin, sebatian yang terdapat dalam lalat jalapeño dan cayenne, dapat (secara marginal) meningkatkan kedatangan hormon stres dalam tubuh, misalnya, adrenalin, yang dapat mempercepat kemampuan anda untuk mengambil kalori. Begitu juga, makan lada boleh membantu untuk menyederhanakannya. Anda lebih gemar memakan hidangan spageti panas itu dan, akibatnya, anda lebih mengetahui bila ia penuh. Beberapa yang luar biasa termasuk selain lada: halia dan safron.

8. Pergi tidur.

Terdapat banyak penjelajahan yang menunjukkan bahawa tidak mendapat jumlah rehat yang ideal sekitar 7 jam setiap malam dapat menghalang pencernaan anda. Selain itu, apabila anda mengetahui lebih banyak perkara, anda biasanya diminta untuk menikmati makanan ringan pada tengah hari. Jadi, jangan simpan ZZZ anda dan anda akan diberi kelebihan kelebihan berat badan.

9. Simpan buku harian makanan.

Tumpukan eksploitasi menunjukkan individu yang merekodkan semua yang mereka makan, terutama individu yang merakam ketika makan pasti akan menjadi kurus dan menjauhkannya untuk jangka masa panjang. Selain itu, kecenderungan memakan waktu kurang dari 15 minit setiap hari biasanya apabila anda melakukan ini secara konsisten, seperti yang ditunjukkan oleh laporan baru-baru ini yang diedarkan mengenai Obesiti.

Mula mengikuti dalam aplikasi seperti MyFitnessPal atau gunakan buku harian biasa. Ini akan membantu anda untuk terus bertanggungjawab terhadap apa yang telah anda makan. Selain itu, anda pasti dapat mengenali beberapa kawasan makanan harian anda yang boleh menggunakan sedikit peningkatan ketika berjaya sebelum anda.

10. Berjalan-jalan!

Cuba jangan salah faham tentang saya, berlatih bila-bila masa ia bermanfaat untuk anda. Walau bagaimanapun, pergerakan pada waktu malam sangat menguntungkan kerana pencernaan banyak individu menurun sekali lagi pada penghujung hari. Tiga puluh minit tindakan berimpak tinggi sebelum makan malam meningkatkan kadar metabolisme anda dan dapat meningkatkannya selama beberapa jam lagi, walaupun anda berhenti bergerak. Juga, ini akan membantu anda berehat selepas jamuan makan agar anda tidak tergoda oleh sentuhan yang didorong oleh tekanan, yang dapat mengumpulkan kalori.

11. Menahan keinginan untuk melewatkan makan.

Melewatkan makan malam tidak akan membuat anda lebih sihat. Sekiranya hari yang sibuk menyebabkan makan malam yang sangat formal tidak dapat difikirkan, letakkan beberapa produk dari tanah kacang yang tersebar di kenderaan atau beg galas anda dan simpan makanan ringan di ruang kerja pejabat anda apa sahaja yang melindungi anda daripada kelaparan!

Menghabiskan masa yang lama tanpa makan merupakan tanggungjawab berganda dalam usaha pemakanan pintar kami, baik untuk mengganggu pencernaan anda dan untuk mempersiapkan anda untuk jurang lain pada penghujung hari. (Fikirkan: anda melewatkan sarapan dan makan tengah hari, jadi bersiaplah untuk mengambil seekor ayam belanda sebelum makan malam!) Terutama bertujuan untuk makan tiga makan malam dan dua makanan ringan sehari dan jangan menunggu lebih dari tiga hingga empat jam tanpa makan. Tetapkan "amaran gigitan" di telefon anda, jika perlu.

12. Makan H2O anda.

Anda perlu minum banyak air untuk melawan kembung; anda juga boleh (dan harus!) juga mengambil makanan dengan kandungan air yang tinggi. Cari timun, tomato, semangka, asparagus, anggur, saderi, artichoke, nanas, dan cranberry - semuanya mengandungi sifat diuretik yang juga akan membantu anda tetap berpuas hati kerana kandungan seratnya yang tinggi.

cara menurunkan berat badan tanpa bersenam: Aktiviti fizikal adalah cara termudah dan terpantas untuk menurunkan berat badan tetapi jika anda tidak mempunyai masa untuk melakukannya jangan risau, terdapat banyak idea dengan bantuan mereka yang dapat menurunkan berat badan. penurunan berat badan adalah membakar lebih banyak kalori daripada yang anda makan! jika anda gagal membakar anda akan mula bertambah berat badan. jadi lebih baik membakar lebih banyak kalori sebanyak yang anda boleh dan ikuti petua yang menunjukkan hasil yang cepat untuk menurunkan berat badan. * Hilangkan tekanan: Sekiranya anda ingin hidup bahagia maka kurangkan tekanan dari hidup anda. Tekanan secara tidak langsung menjadi penyebab kegemukan. apabila anda merasa tertekan, ia akan menghasilkan beberapa jenis hormon yang membuat anda bertambah berat. lebih baik untuk bertenang dan bersantai untuk kekal sihat terdapat pelbagai amalan yang boleh anda lakukan untuk mengelakkan diri daripada tekanan seperti menghabiskan masa di luar rumah. positif dan gembira sepanjang masa, makan makanan yang sihat, atau melakukan yoga atau aktiviti fizikal dan lain-lain. * Kawal persekitaran anda: Ubah persekitaran rumah dan luaran anda agar tetap cergas dan menurunkan berat badan. Bermula dari dapur anda dan berakhir dengan makanan yang anda pilih di restoran, kurangkan makan makanan yang mempunyai kalori tinggi, elakkan kerap berkunjung ke restoran, snek larut malam, jangan menjadi kentang sofa, tidur lewat dan lain-lain. dengan perubahan tindakan ini, anda akan terbentuk. * Mula melakukan kerja rumah. Perlu mengkaji semula makna latihan, ia bermaksud aktiviti fizikal dan boleh dilakukan dalam pelbagai bentuk, bukan semuanya tentang melakukan sukan, dan berjoging. Melakukan semua jenis pekerjaan rumah sendiri juga merupakan jenis senaman dan anda kehilangan berat badan tanpa menghabiskan masa di gimnasium misalnya tugas rumah termasuk tindakan yang tidak terhad yang dapat membakar kalori dan menurunkan berat badan anda misalnya membersihkan dan membersihkan rumah dan, mencuci, memasak, berkebun, mencuci kereta dan lain-lain. Semuanya boleh sangat membantu anda dan tanpa jurulatih gim, anda boleh menjadi pembimbing anda. * Buat rancangan yang tidak berkisar tentang makan dan minum. Bersenang-senang dengan rakan-rakan adalah perkara biasa tetapi kebanyakannya dikelilingi oleh makan atau minum mengunjungi restoran, pesta kelab, piknik, pesta BBQ, pesta ulang tahun dan senarai ini berlangsung sebenarnya semua acara adalah platform untuk makan, makan dan makan dan juga minum… di semua pihak yang kita makan kalori tanpa had sekaligus tidak sihat. jadi anda harus membuat rancangan di mana bukannya makan harus ada aktiviti fizikal yang diperlukan seperti membuat rancangan untuk bermain sukan dan lain-lain ... * Beralih ke alternatif yang lebih ringan. hidup adalah mengenai pilihan. apa yang anda pilih anda menjadi. untuk menentukan gaya hidup anda dan menurunkan berat badan yang diperlukan untuk memilih alternatif yang lebih ringan dalam makanan anda dan semasa membuat makanan. Daripada roti putih, gunakan roti coklat atau roti biasa, sambil membuat salad potong mayonis, dan bukannya krim menggunakan susu untuk kopi, isi pinggan anda dengan sayur-sayuran. * Ambil lebih banyak Vitamin D. Kekurangan vitamin D dapat meningkatkan peluang untuk gemuk dan menambah selera makan atau menginginkan makanan mereka yang mengambil tablet vitamin D atau cahaya matahari yang tepat mempunyai peluang yang lebih sedikit untuk mendapatkan lemak. Vitamin D mempunyai banyak faedah yang menjadikan anda kuat juga, jadi dengan mengambil vitamin D untuk mengelakkan keinginan yang kerap. * Buat kebiasaan makan dengan penuh perhatian: Makan penuh pikiran memerlukan jenis persekitaran yang tidak mengalami gangguan. jadi anda harus berhati-hati semasa makan anda tidak boleh makan sambil menonton televisyen atau menggunakan telefon bimbit. atau aktiviti lain yang mengalihkan perhatian anda di sebalik tabiat ini adalah gangguan membingungkan kita dan kita lupa makan dengan betul kebanyakan kita makan berlebihan pada waktu itu dan menyebabkan kegemukan. kesimpulan: Pada masa ini menjaga kesihatan dan kesihatan anda adalah mustahak, ini adalah beberapa amalan di mana anda menjimatkan wang dan masa anda berdua. Saya tidak akan mengatakan bahawa senang memerlukan kesabaran, kerja keras dan ketekunan tetapi hasil usaha ini akan sangat manis.

.