Bagaimana Menurunkan Berat Badan Dengan Pantas? Kehilangan 10 paun dalam seminggu? Walaupun mungkin menurunkan berat badan sebanyak 10 lbs dalam satu minggu, lemak badan tidak akan murni.

Bagaimana Menurunkan Berat Badan?

watak-besar-gemuk-lelaki-turun-berat-gaya hidup-kesihatan-penjagaan_134553-62 Sekiranya anda ingin menurunkan 10 paun (4,5 kg) dalam satu minggu, maka anda perlu mengikuti rancangan yang berkesan.

Pelan ini telah diuji pada pelanggan yang ingin menurunkan berat badan dengan cepat sebelum acara seperti percutian atau pemotretan, dan ia berfungsi dengan luar biasa.

Sebilangan pelanggan yang menggunakan ini kelihatan seperti mereka menjalani diet tiga atau empat minggu setelah hanya satu minggu.

Walaupun ini bukan penyelesaian jangka panjang, ini dapat memulakan perjalanan penurunan berat badan anda dan memotivasi anda untuk perubahan jangka panjang yang lebih lestari.

Pelan ini tidak digalakkan jika anda mempunyai sejarah gangguan makan seperti anoreksia.

Adakah Mungkin Menurunkan 10 Pound Dalam Seminggu?

Walaupun boleh menurunkan berat badan sebanyak 10 lbs dalam satu minggu, lemak badan tidak akan murni.

Oleh kerana kekurangan kalori yang diperlukan untuk membakar setiap paun lemak, tidak mustahil untuk membakar 10 paun lemak badan dengan selamat hanya dalam satu minggu.

Namun, ini tidak bermaksud anda tidak dapat menurunkan berat badan sebanyak itu dan masih kelihatan lebih ramping.

Walaupun banyak penurunan berat badan pasti berpunca dari lemak badan, anda juga akan menurunkan berat badan dengan menurunkan berat badan yang berlebihan.

Ini sebahagiannya kerana rancangan ini [menurunkan insulin anda] dan menjadikan badan anda menyingkirkan karbohidrat yang tersimpan, yang mengikat air.

Walaupun badan anda hanya dapat menyimpan kira-kira 300-500 gram karbohidrat dalam bentuk yang dikenali sebagai glikogen, glikogen yang tersimpan menyimpan tiga kali berat badan di dalam air.

Tahap insulin yang berkurang juga akan membuat buah pinggang anda mengeluarkan natrium berlebihan, yang menyebabkan pengurangan air.

Bersamaan dengan penurunan berat badan dan berat air, anda juga dapat menurunkan berat badan kerana kurang membuang usus dan makanan serta serat yang tidak dicerna dalam sistem pencernaan.

Berikut adalah beberapa langkah yang harus anda ikuti untuk menurunkan 10 paun dalam seminggu.

Langkah 1

Makan Lebih Sedikit Karbohidrat dan Lebih Banyak Protein tanpa lemak

Anda boleh menurunkan berat badan dengan mengikuti diet rendah karbohidrat hanya selama beberapa hari.

Banyak penyelidikan menunjukkan diet rendah karbohidrat adalah kaedah yang sangat berkesan untuk menurunkan berat badan dan meningkatkan kesihatan.

Penurunan pengambilan karbohidrat jangka pendek juga dapat mengurangkan berat badan dan kembung.

Inilah sebabnya mengapa orang yang rendah karbohidrat sering melihat perbezaan skala pada pagi berikutnya setelah memulakan diet.

Selain itu, memastikan anda makan banyak protein dapat membantu mengurangkan selera makan anda sambil meningkatkan metabolisme anda ([8Trusted Source], [9Trusted Source]).

Cuba hilangkan atau kurangkan secara drastik semua karbohidrat dan gula berkanji selama seminggu. Gantikan ini dengan sayur-sayuran rendah karbohidrat, sambil meningkatkan pengambilan telur, daging tanpa lemak, dan ikan.

Mengurangkan pengambilan karbohidrat anda boleh menyebabkan penurunan berat badan yang banyak, baik dari lemak badan dan berat air berlebihan. Makan lebih banyak protein juga membantu.

Langkah 2

Makan Makanan Seluruh dan Elakkan Makanan Sampah yang Paling Banyak Diproses

Apabila anda berusaha menurunkan berat badan dengan cepat, maka boleh makan diet sederhana berdasarkan makanan keseluruhan.

Makanan ini cenderung sangat mengenyangkan dan memudahkan makan lebih sedikit kalori tanpa terlalu lapar.

Sepanjang minggu, anda harus memastikan makan makanan keseluruhan, satu-satunya. Elakkan sebilangan besar makanan yang sangat diproses.

Makan banyak protein tanpa lemak dan sayuran rendah karbohidrat boleh sangat memuaskan walaupun anda tidak mendapat banyak kalori.

Untuk membantu anda mencapai matlamat 10 paun, maka anda harus mencuba makan makanan keseluruhan sepanjang minggu ini. Asas sebahagian besar diet anda dengan protein tanpa lemak dan sayuran rendah karbohidrat.

Cari makanan yang sesuai untuk anda

Langkah 3

Kurangkan Pengambilan Kalori Anda

Mengurangkan pengambilan kalori mungkin menjadi faktor yang paling penting ketika menurunkan berat badan.

Sekiranya anda tidak makan lebih sedikit kalori daripada yang anda belanjakan, maka anda tidak akan kehilangan lemak.

Berikut adalah kalkulator yang menunjukkan berapa banyak kalori yang harus anda makan untuk menurunkan berat badan.

Berikut adalah beberapa petua mudah untuk mengurangkan pengambilan kalori:

  • Hitung kalori: Timbang dan catat makanan yang anda makan. Gunakan [alat pengiraan kalori] untuk mengetahui jumlah kalori dan nutrien yang anda ambil.
  • Makan hanya semasa makan: Kurangkan semua makanan ringan dan jangan makan apa-apa selepas makan malam.
  • Potong perasa anda: Hilangkan perasa dan sos yang padat kalori.
  • Isi sayuran: Isi pinggan anda dengan sayur-sayuran dan hadkan karbohidrat berlemak dan lemak tambahan selama seminggu.
  • Pilih protein tanpa lemak: Pilih protein rendah lemak, seperti ayam dan ikan.
  • Jangan minum kalori anda: Sebaliknya, pilih air, minuman, teh, atau kopi tanpa kalori. Protein shake baik jika anda menganggapnya sebagai makanan.

Mengurangkan pengambilan kalori adalah faktor penting untuk menurunkan berat badan. Anda mungkin perlu melakukan ini secara agresif untuk menurunkan begitu banyak berat badan hanya dalam satu minggu.

Langkah 4

Angkat Berat dan Cuba Latihan Selang Intensiti Tinggi

Bersenam adalah salah satu kaedah terbaik untuk membakar lemak dan memperbaiki penampilan anda.

Latihan ketahanan, seperti mengangkat berat, boleh menyebabkan penurunan berat badan yang serupa dengan latihan aerobik biasa. Ia juga membantu anda menambah atau mengekalkan jisim dan kekuatan otot.

Latihan latihan ketahanan badan penuh juga merupakan kaedah yang bagus untuk menurunkan simpanan karbohidrat dan berat air badan anda, yang boleh menyebabkan penurunan berat badan yang tajam.

Mengangkat berat juga dapat melindungi metabolisme dan tahap hormon anda, yang sering menurun semasa berdiet.

Latihan selang intensiti tinggi (HIIT) adalah kaedah latihan yang sangat berkesan.

Penyelidikan menunjukkan bahawa 5-10 minit HIIT dapat membawa manfaat yang serupa atau lebih besar untuk kesihatan dan penurunan berat badan sebanyak lima kali jumlah latihan biasa.

Seperti mengangkat berat badan, ia dapat dengan cepat mengurangkan simpanan karbohidrat otot dan juga meningkatkan aspek penting lain dari penurunan berat badan, seperti metabolisme dan hormon pembakar lemak anda.

Anda boleh melakukan HIIT tiga hingga empat kali seminggu setelah bersenam atau sebagai sebahagian daripada rejimen latihan biasa anda. Sangat penting untuk melakukan ini dengan 100% usaha atau intensiti. Sebilangan besar pecut tidak boleh bertahan lebih dari 30 saat.

Berikut adalah beberapa protokol yang boleh anda cuba. Ini boleh dilakukan dengan berjalan di tempat atau di luar, atau digunakan pada mesin kardio seperti basikal, pendayung atau treadmill:

  • Sesi 1: Lari pecut 10 x 20 saat dengan rehat 40 saat
  • Sesi 2: Pecut 15 x 15 saat dengan rehat 30 saat
  • Sesi 3: Pecut 7 x 30 saat dengan rehat 60 saat
  • Sesi 4: Lari 20 x 10 saat dengan rehat 20 saat

Mengangkat berat dan melakukan selang intensiti tinggi adalah antara kaedah terbaik untuk menurunkan berat badan dan mengurangkan simpanan glikogen otot. Mereka juga dapat meningkatkan metabolisme anda dan memberikan faedah lain.

Langkah 5

Bersikap Aktif di Luar Gim

Untuk membakar kalori tambahan dan menurunkan lebih banyak berat badan, anda juga dapat meningkatkan aktiviti harian anda.

Seberapa aktif anda sepanjang hari ketika anda tidak bersenam juga memainkan peranan yang sangat penting dalam menurunkan berat badan dan kegemukan.

Sebagai contoh, perbezaan antara kerja meja dan pekerjaan manual boleh merangkumi sehingga 1,000 kalori setiap hari. Ini sama dengan senaman intensiti tinggi selama 90 hingga 120 minit.

Perubahan gaya hidup sederhana seperti berjalan atau berbasikal ke tempat kerja, menaiki tangga, berjalan-jalan di luar, berdiri lebih banyak, atau bahkan membersihkan rumah dapat membantu anda membakar banyak kalori.

Meningkatkan aktiviti harian anda adalah kaedah terbaik untuk membakar kalori tambahan dan menurunkan lebih banyak berat badan.

Langkah 6

Puasa Berselang-Seli adalah Cara Mudah Mengurangkan Berat Dengan Cepat

[Berpuasa sekejap] adalah satu lagi alat yang berkesan dan terbukti untuk menurunkan lemak.

Ini memaksa anda untuk mengurangkan pengambilan kalori kerana anda mengehadkan makan anda dalam jangka masa yang singkat.

Terdapat banyak [protokol yang berbeza], seperti puasa 16 jam dengan tingkap makan 8 jam, atau puasa 20 jam dengan tingkap makan 4 jam.

Sekiranya anda menggabungkan puasa dengan senaman, mungkin lebih baik melakukan puasa pada waktu yang berbeza daripada senaman anda.

Puasa sekejap adalah kaedah terbaik untuk mengurangkan pengambilan kalori dan menurunkan berat badan.

Langkah 7

Gunakan Petua ini untuk Mengurangkan Pengekalan Air

Beberapa kaedah lain dapat membantu menurunkan berat badan dan kelihatan lebih ramping dan ringan. Ini termasuk:

  • Ambil ekstrak dandelion: Makanan tambahan yang dipanggil [ekstrak dandelion] dapat membantu mengurangkan pengekalan air.
  • Minum kopi: Kopi adalah sumber kafein yang sihat. Kajian menunjukkan bahawa kafein dapat membantu anda membakar lebih banyak lemak dan kehilangan lebihan air.
  • Perhatikan intoleransi anda: Makan benda yang tidak bertoleransi, seperti gluten atau laktosa, boleh menyebabkan pengekalan air dan kembung berlebihan. Elakkan makanan yang anda rasa tidak bertoleransi.

Berikut adalah 13 cara lagi untuk menurunkan berat badan berlebihan.

Cara lain untuk menurunkan berat badan air termasuk menambah dengan ekstrak dandelion, minum kopi, dan mengelakkan makanan yang anda tidak toleran.

Langkah 8

Mesej dibawa pulang

Dengan mengoptimumkan diet dan latihan anda dapat menurunkan berat badan dalam masa satu minggu.

Walaupun ini bukan kehilangan lemak yang murni, ini dapat memberi anda permulaan dan motivasi yang anda perlukan untuk mengikuti diet yang lebih lestari.

Anda tidak perlu mengikuti semua langkah ini, tetapi semakin banyak anda menggunakan, semakin banyak berat badan anda akan turun.

Perlu diingat bahawa orang-orang yang menjalani "diet kemalangan" sering kali mengalami kenaikan berat badan ketika mereka selesai.

Apabila minggu berakhir, anda harus beralih ke rancangan yang lebih lestari agar anda dapat terus menurunkan berat badan dan menjauhkannya.

Bagaimana Menurunkan Berat Dengan Cepat Dalam 2 Minggu?

Penurunan berat badan tidaklah sesukar yang anda fikirkan. Dua minggu nampaknya tidak cukup untuk menurunkan berat badan yang bermakna, tetapi ada cara selamat untuk menjatuhkan segelintir kilogram yang tidak diingini dalam jangka waktu yang singkat.

Fad diet dan penyokong pil penurunan berat badan akan membuat anda percaya sebaliknya, tetapi ada cara yang selamat dan berkesan untuk menurunkan berat badan dalam 2 minggu atau kurang. Mari kita lihat.

Makan Lebih Sedikit Karbohidrat, Tetapi Lebih Banyak Protein tanpa lemak

Terdapat banyak pilihan diet di luar sana, dan kenyataannya ialah kebanyakan diet mempromosikan pengambilan kalori rendah, yang merupakan kaedah yang sangat mudah untuk menurunkan kilo yang tidak diingini. Sebilangan besarnya, jika anda makan lebih sedikit kalori daripada yang anda habiskan pada suatu hari, anda akan menurunkan berat badan. Bahagian itu bukan sains roket.

Salah satu cara anda dapat mengurangkan jumlah kalori dan sedikit meningkatkan matlamat penurunan berat badan anda adalah dengan diet rendah karbohidrat. Dasarnya cukup lurus ke hadapan… Badan anda mengubah karbohidrat yang tidak digunakan menjadi lemak yang disimpan. Protein mempunyai kelebihan menjadi lebih sukar untuk tubuh anda hancur, jadi ia memerlukan sedikit tenaga untuk menukar protein menjadi bentuk yang dapat digunakan oleh badan anda untuk tenaga. Fikirkan diet kad rendah sebagai cara untuk mengurangkan jumlah lemak yang tersimpan, dan juga memberi sedikit peningkatan dalam pengambilan kalori harian.

Tertanya-tanya apa yang harus anda makan untuk kad rendah? Gantikan karbohidrat dengan protein tanpa lemak, dan sayur-sayuran berdaun hijau. Itu akan memberi anda permulaan yang baik.

Kurangkan Pengambilan Kalori

Seperti yang kami katakan di atas, makan lebih sedikit kalori daripada yang biasa anda lakukan adalah cara yang baik untuk menurunkan berat badan. Berikut adalah beberapa petua untuk mengurangkan penggunaan kalori anda:

  • Hitung kalori dan masukkan dalam jurnal makanan.
  • Makan hanya pada waktu makan, dan kurangkan makanan ringan dan elakkan makan apa-apa selepas makan malam. Tindakan sederhana untuk mengurangkan jangka masa di mana anda boleh memakan makanan dengan sendirinya adalah taktik penurunan berat badan. Matlamat pengambilan kalori selepas jam 7 malam. Sekiranya anda berasa lapar pada waktu malam, cubalah segelas air besar.
  • Hilangkan perasa dan sos tersebut. Gunakan ramuan dan rempah untuk menambah rasa dan rasa.
  • Isi pinggan anda dengan sayur-sayuran, terutama sayur-sayuran berdaun.
  • Makan protein tanpa lemak, seperti ikan dan ayam. Ikut daging panggang dan rebus, bukannya digoreng.
  • Jangan minum kalori anda. Elakkan minuman bergula dan minuman beralkohol. Biarkan hanya air kalori sifar. Beristirahatlah dari alkohol, terutama malam hari, dan habiskan gula dalam kopi untuk pemanis buatan.

Elakkan Makanan Ringan

Menjatuhkan makanan ringan adalah tidak mementingkan penurunan berat badan. Makan makanan keseluruhan boleh membuat anda berasa kenyang lebih lama. Pastikan untuk mengelakkan makanan sampah dan makanan yang diproses kerana mengandungi banyak kalori kosong dan intinya adalah, jika anda ingin menurunkan berat badan, sampah hanya perlu pergi.

Jauhkan Bloat

Peningkatan berat badan sering disebabkan oleh berat air. Anda boleh menyingkirkannya dengan mengikuti petua mudah berikut:

  • Ambil suplemen ekstrak dandelion
  • Minum kopi atau teh
  • Elakkan makanan masin dan berkanji
  • Ketahui makanan yang mungkin anda tidak bertoleransi.

Lakukan Latihan Kekuatan Dan HIIT

Senaman dan diet mesti dilakukan secara beriringan untuk memastikan penurunan berat badan dan peningkatan kesihatan.

Latihan ketahanan harus digabungkan dengan latihan kardio untuk membiarkan tubuh anda membakar lemak sambil mendapatkan jisim otot tanpa lemak. Apabila anda mempunyai jisim otot yang lebih ramping, badan anda akan terus membakar lemak untuk memastikan tisu otot tetap hidup, walaupun selepas sesi latihan anda. Ya, anda betul membaca ... Tubuh anda menggunakan tenaga sepanjang hari untuk memastikan otot anda tetap hidup. Ia adalah pembakaran kalori percuma!

Latihan Selang Intensiti Tinggi, atau HIIT, adalah satu lagi kaedah pembakaran lemak dan pembinaan otot yang berkesan. Ia melibatkan melakukan ledakan intensiti tinggi selama 30 hingga 60 saat dan kemudian berehat selama beberapa saat setiap latihan. Terdapat lebih daripada satu latihan setiap pusingan. Ini adalah kaedah terbaik untuk membakar banyak kalori dalam jangka masa yang singkat.

Anda harus mengoptimumkan latihan dan diet anda untuk menurunkan berat badan dalam dua minggu. Walaupun tidak akan mengakibatkan kehilangan lemak sepenuhnya, ini dapat memberi Anda awal untuk gaya hidup yang sihat.

Semasa latihan EFM, anda akan melakukan banyak latihan seperti ini sekiranya penurunan berat badan adalah matlamat anda. Sebilangan besar ahli datang kepada kami untuk mencari kombinasi penurunan berat badan, kecergasan yang lebih baik, dan sedikit penekanan.

Terus bergerak

Membakar lemak tidak boleh berakhir setelah anda bersenam. Untuk membakar lebih banyak kalori, cari cara untuk membakar lebih banyak kalori setiap hari

Seberapa aktif anda setiap hari memainkan peranan penting dalam kesihatan dan kecergasan anda secara keseluruhan. Perbezaan antara kerja manual dan kerja meja boleh mencapai 1,000 kalori sehari, yang setara dengan latihan intensiti tinggi lebih dari satu jam.

Berikut adalah beberapa cara biasa untuk membakar beberapa kalori tambahan (ingat, semuanya bertambah).

  1. Naik tangga dan bukannya lif atau eskalator.
  2. Letakkan kereta anda di taman terjauh dari pintu masuk.
  3. Berjalan dengan cepat 10-30 minit semasa rehat kerja anda.
  4. Gunakan meja berdiri.

Bagaimana Menurunkan Berat Dengan Cepat Tanpa Bersenam?

Rancangan diet yang disusun boleh menjadi sukar untuk dipegang untuk jangka masa yang lama. Juga sukar untuk mencari masa untuk bersenam. Adakah mungkin untuk menurunkan berat badan tanpa melakukan apa-apa?

Berikut adalah beberapa teknik yang dapat digunakan orang untuk menurunkan berat badan tanpa diet atau bersenam:

Tingkatkan Kemahiran Memasak Anda

Memahami cara menyediakan makanan dan mengembangkan kemahiran yang lebih baik di dapur boleh menjadi kaedah ampuh untuk menurunkan berat badan tanpa mengurangkan pengambilan makanan.

Orang yang mempunyai lebih banyak pengetahuan tentang cara memasak makanan yang berlainan cenderung makan pelbagai jenis bahan yang sangat berkhasiat, termasuk buah dan sayur-sayuran, yang bagus untuk menurunkan berat badan.

Makan Lebih Banyak Protein

Protein adalah bahagian penting dalam diet yang sihat dan diperlukan untuk pertumbuhan dan metabolisme yang cekap. Protein dapat meningkatkan perasaan kenyang dan melambatkan rasa lapar.

Satu kajian kecil pada wanita muda mendapati bahawa makan yogurt protein tinggi sebagai makanan ringan petang mengurangkan rasa lapar dan pengambilan kalori pada waktu makan kemudian.

Cara mudah untuk meningkatkan jumlah protein dalam diet termasuk menambahkan satu sendok makan biji chia atau biji rami ke bijirin sarapan pagi atau memasukkan lebih banyak telur dalam rancangan makan.

Makan Lebih Banyak Serat

Serat terdapat dalam buah, sayur-sayuran, kekacang, dan biji-bijian.

Serat berbeza dengan makanan lain kerana tubuh tidak mencernanya di usus kecil. Sebaliknya, makanan bergerak ke usus besar, di mana penapaian berlaku.

Ini memberi manfaat kepada orang dengan:

  • bertambah kenyang
  • melambatkan pencernaan
  • meningkatkan masa transit makanan dan penyerapan nutrien
  • mencegah sembelit

Orang boleh menambahkan lebih banyak serat untuk diet seimbang dengan:

  • makan buah setiap hari
  • termasuk biji-bijian dalam makanan, seperti gandum yang dipotong baja dan beras perang
  • makan banyak sayur

Serat di kulit banyak sayur-sayuran juga bermanfaat. Selagi orang mencuci kulit dengan teliti, ia selamat dan senang dimakan ketika dimasak.

Cuba probiotik

Probiotik adalah bakteria bermanfaat yang tidak dapat dipisahkan dengan pencernaan. Penyelidikan terkini menghubungkan fungsi usus dan otak dan menunjukkan bahawa probiotik dapat mempengaruhi berat badan, jisim lemak, dan mood.

Manusia bertindak sebagai inang bakteria ini dan memberi mereka makanan, termasuk serat. Sebaliknya, bakteria memberi manfaat kepada usus dan kesihatan umum seseorang.

Manfaat yang mereka berikan termasuk:

  • tenaga untuk dinding usus dan sel hati
  • asid lemak tertentu yang mempunyai sifat anti-barah
  • mengawal berat badan

Makanan yang tinggi gula dan lemak dapat mengubah keseimbangan bakteria dalam usus, mengurangkan jumlah bakteria baik.

Penyelidikan menunjukkan bahawa probiotik dapat membantu mencegah atau menguruskan kegemukan. Orang boleh membeli probiotik over-the-counter (OTC) di farmasi atau dalam talian.

Probiotik juga berlaku secara semula jadi dalam pelbagai makanan fermentasi, termasuk:

  • yogurt
  • kimchi
  • sauerkraut
  • kefir
  • miso
  • tempe
  • kombucha

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

1. Bagaimana menurunkan berat badan dengan pantas untuk lelaki?

Mengenai trik penurunan berat badan, kami telah mendengar semuanya. Tetapi inilah kebenarannya: diet fad, kursus kemalangan, dan "pembersihan jus detoksifikasi" untuk menurunkan berat badan dengan cepat sering kekurangan nutrien penting yang perlu berfungsi oleh tubuh anda. Dan apabila orang bergantung pada penyelesaian jangka pendek untuk menurunkan berat badan, mereka sering akhirnya hanya kembali ke berat semula.

Berikut adalah beberapa peraturan yang harus dipatuhi untuk menurunkan berat badan dengan mudah:

  • Kurangkan Pengambilan Karbohidrat

  • Lakukan puasa sekejap

  • Lakukan latihan selang intensiti tinggi (HIIT)

  • Tambahan dengan minyak ikan

Bagaimana menurunkan berat badan dengan cepat pada keto?

Kesihatan sangat kompleks sehingga tidak ada "diet terbaik untuk menurunkan berat badan." Setiap orang memerlukan perubahan diet dan gaya hidup yang unik sehingga mereka dapat menurunkan berat badan dan menjauhkannya seumur hidup.

Apa yang kita tahu pasti adalah bahawa kalori penting. (Tubuh manusia tidak dapat melepaskan diri dari undang-undang termodinamik.) Sekiranya anda makan lebih banyak daripada yang diperlukan oleh tubuh anda untuk mengekalkannya, maka anda akan menambah berat badan. Sebaliknya, jika anda makan lebih sedikit daripada keperluan badan anda, maka anda akan menurunkan berat badan. Ini konsep sederhana, tetapi dilengkapi dengan banyak nuansa.

Keperluan kalori harian anda tidak terpahat - ia sedikit berbeza dari hari ke hari. Kerana sifat kalori kita yang tidak dapat diramalkan, banyak saintis berpendapat bahawa mereka tidak penting sama seperti perkara lain seperti hormon.

Hipotesis karbohidrat-insulin, misalnya, menyatakan bahawa penyebab utama wabak kegemukan adalah makanan yang merangsang insulin seperti gula dan pati. Logik di sebalik hipotesis ini didasarkan pada salah satu daripada banyak tindakan insulin.

Apabila karbohidrat dimakan, insulin dilepaskan oleh pankreas. Sebaik sahaja insulin berinteraksi dengan sel-sel lemak, ia mencegah lemak dibakar sebagai bahan bakar dan mencetuskan penyimpanan lemak.

Kerana fenomena ini, penyokong hipotesis karbohidrat-insulin cenderung mempercayai bahawa semua yang perlu anda lakukan untuk mengurangkan lemak adalah menyekat karbohidrat. Walau bagaimanapun, ini adalah pandangan reduksionis terhadap obesiti yang tidak menjelaskan sifat kompleks tubuh manusia.

Yang benar adalah bahawa terdapat banyak mekanisme untuk penyimpanan lemak di dalam badan yang bergantung pada pengambilan kalori, bukan insulin. Insulin juga terbukti berperanan dalam mengatur kadar metabolisme kita, yang meningkatkan output kalori kita ke tahap minimum.

Untuk merumuskan apa yang kita pelajari di bahagian ini, inilah cara yang berguna untuk memikirkan penurunan berat badan:

  • Pengambilan kalori memberi kesan terbesar kepada sama ada anda menambah atau menurunkan berat badan.
  • Faktor lain seperti senaman dan insulin juga penting, tetapi pada tahap yang jauh lebih kecil.

3. Bagaimana menurunkan berat badan dengan cepat secara semula jadi?

Anda boleh menurunkan berat badan secara semula jadi dengan mengikuti langkah-langkah berikut:

  • Menjaga makanan ringan yang sihat di rumah dan di pejabat

  • Memotong makanan yang diproses

  • Mengambil lebih banyak protein

  • Berhenti menambah gula

  • Minum kopi hitam

4. Bagaimana menurunkan berat badan dengan cepat semalaman?

  1. Tambahkan latihan kekuatan untuk latihan harian

  2. Lakukan senaman berat badan

  3. Lipat ke hadapan selama lima minit

  4. Tidur lebih sejuk

  5. Makanlah makan malam kecil

Rujukan

Rujukan
  1. Cara Menurunkan Berat Badan Dalam 2 Minggu (Tanpa Pil Diet Atau Fad Diet) - Kelab Kesihatan EFM
  2. Cara menurunkan berat badan tanpa diet atau senaman: 14 cara
  3. https://www.mensjournal.com/health-fitness/how-lose-weight-5-days/
  4. Cara Menurunkan Berat Badan Diet Ketogenik | Memerintah Saya

wow ia adalah artikel yang hebat dan sangat bermaklumat.

Bolehkah ada yang berkongsi kisah di mana mereka kehilangan 10 KG dalam 2 minggu, sila kongsi! Saya mahu belajar juga tanpa mengubah rancangan diet saya.

Pelan diet telur adalah pilihan yang baik apabila anda mahu cepat menunggu ... periksa ini

Ini adalah diet protein yang membantu mengurangkan berat badan tanpa berpuasa dan kaedah lain ... Pastikan anda bertindak mengikut carta ini. anda bahkan boleh makan sehingga perut anda kenyang tetapi tumpukan perhatian hanya pada carta ini. Saya akan melakukannya dan hasilnya 100%. Dengan 2 minggu saya menurunkan berat badan sekurang-kurangnya 10 kg…

hanya boleh makan kacang ketika anda merasa lapar. Beberapa kebaikan dan keburukan diet telur

Saya harap ini dapat memberi manfaat kepada anda ... Terima kasih ... :slight_smile:

1 Suka

5 ubat semula jadi terbaik untuk menurunkan berat badan

Diet sihat Anda mahu menurunkan pound, sekarang. Dan anda ingin mencubanya dengan selamat. Tetapi bagaimana?

Pertama, ingat bahawa banyak pakar mengatakan yang terbaik adalah mengurangkan secara beransur-ansur. Ia lebih cenderung untuk berhenti. Sekiranya anda menurunkan berat badan terlalu cepat, anda akan kehilangan otot, tulang, dan air daripada lemak, seperti yang dikatakan oleh Akademi Pemakanan dan Dietetik. Terdapat banyak diet yang boleh mengurangkan berat badan dengan cepat - sambil membuatkan anda merasa lapar dan kekurangan. Tetapi apa kebaikannya menurunkan berat badan hanya untuk mendapatkannya semula? Untuk mengurangkan berat badan secara kekal, lebih baik mengurangkannya secara perlahan dan semula jadi. Banyak pakar mengatakan anda akan melakukan ini tanpa melakukan "diet". Sebagai gantinya, kuncinya adalah dengan membuat perubahan ringkas terhadap gaya hidup anda. Cuba tambahkan makanan ke dalam diet anda dan bukannya mengurangkannya, bersikap semula jadi, tetapkan matlamat anda dan tetaplah terus berusaha. Elakkan mundur dari matlamat anda.

Apa yang menyebabkan kenaikan berat badan?

Pertanyaan pertama dan mungkin yang timbul di fikiran kita adalah apa yang sebenarnya menyebabkan kenaikan berat badan . Kadang-kadang walaupun kita menjalani diet harian kita kenaikan berat badan kita yang tidak disengajakan entah dari mana, ini mungkin berkala , cepat atau berterusan.

Peningkatan berat badan berkala:

Ia dicirikan oleh turun naik berat badan anda setiap saat dan secara berkala. Ini sering disaksikan semasa kitaran haid wanita.

Peningkatan berat badan yang cepat dan tidak disengajakan:

Ini selalunya merupakan kesan sampingan dari beberapa ubat, dan dalam kebanyakan kes, ini tidak berbahaya.

Peningkatan berat badan yang berterusan:

Ini bertambah berat dari masa ke masa kerana pelakon yang berbeza-beza seperti usia meningkat atau bereaksi berlebihan.

Beberapa faktor lain yang mungkin adalah:

Oleh itu, ada sebab untuk kenaikan berat badan anda, perbincangan penting kali ini adalah BAGAIMANA HILANGKAN BERAT BADAN CEPAT !!!

Berikut adalah beberapa ubat semula jadi yang sangat membantu menurunkan berat badan hanya dalam beberapa hari Sekiranya anda hanya perlu mengekalkan berat badan anda sekarang, mencukur 100 kalori sehari sudah cukup untuk mengelakkan tambahan 1-2 paun yang diperoleh oleh kebanyakan orang dewasa setiap tahun. Terapkan satu atau lebih strategi sederhana dan tidak menyakitkan ini untuk membantu menurunkan berat badan tanpa menjalani "diet".

Ubat semula jadi untuk menurunkan berat badan dengan cepat:

1. Lemon dan Madu

Bahan-bahan:

Petunjuk:

  1. Perah setengah lemon ke segelas air suam.
  2. Gaul rata, tambahkan dua sudu teh madu ke dalamnya. Minum tepat pada masa itu.

Kelebihan:

Vitamin C dalam lemon membantu pengoksidaan lemak, dan madu menunjukkan aktiviti menurunkan lemak. Ini adalah ubat kuno yang sangat terkenal untuk menurunkan berat badan secara semula jadi. Struktur atom jus lemon sangat mirip dengan cairan pencernaan kita sehingga menipu hati untuk menghasilkan hempedu dan membantu pencernaan yang cepat. Dan kita tidak dapat melupakan sayang. Bahan mentah yang kaya mengandungi prebiotik , yang bertindak sebagai bahan bakar bakteria sihat pada sistem pencernaan yang lebih rendah.

Seberapa kerap anda harus menggunakan ubat ini:

Tidak ada kesan sampingan ubat ini kerana ia semula jadi. Anda boleh meminumnya 3-4 kali sehari atau tepat selepas setiap hidangan anda sepanjang hari. Ini adalah ubat berkesan yang mempunyai hasil segera dan anda pasti akan melihat sedikit perubahan berat badan anda setelah beberapa hari.

2. Jus Pasli

Bahan-bahan:

  • 1 cawan daun pasli
  • ½ cawan air
  • ½ lemon

Petunjuk:

  1. Kisar daun pasli yang segar dan dibasuh.
  2. Masukkan jus lemon ke dalam adunan yang telah dikisar.
  3. Anda boleh menambah sedikit madu untuk rasa yang lebih baik.
  4. Minum campuran semasa perut kosong.

Kelebihan:

Pasli sarat dengan vitamin , mineral, dan fitonutrien penting lain yang membantu menyokong banyak proses tubuh seperti pencernaan. Ia mengandungi sejumlah enzim yang berbeza yang membantu memecah makanan semasa pencernaan. Ia kaya dengan Vitamin C dan merangsang selera makan . Kesan diuretiknya membantu menghilangkan natrium berlebihan di dalam badan, yang dapat membantu menghilangkan berat badan berlebihan badan . Parsley telah digunakan sebagai ubat tradisional untuk kolik, gangguan pencernaan, sembelit dan gas usus.

Seberapa kerap anda harus menggunakan ubat ini:

Minum ini setiap pagi selama kira-kira 5 hari dan sekali lagi selepas rehat 10 hari.

3. Aloe Vera

Bahan-bahan:

  • 1 cawan Aloe Vera

Petunjuk:

Ambil secawan jus aloe tanpa gula

Kelebihan:

Aloe Vera mengandungi banyak enzim yang membantu memecahkan gula dan lemak dan memastikan pencernaan anda berjalan lancar. Jus mempunyai sifat pencahar. Ia mendorong bakteria usus dan dapat membantu meredakan gangguan gastrousus. Aloe vera membantu mengurangkan kegatalan pada perut dan usus.

Seberapa kerap anda harus menggunakan ubat ini:

2-3 kali sehari.

4. Yogurt

Bahan-bahan:

  • 1 mangkuk yoghurt

Petunjuk:

Minum semangkuk yoghurt biasa sama ada selepas makan atau bersama dengan makanan anda.

Kelebihan:

Ia mengandungi banyak bakteria hidup seperti LDL yang membantu melegakan pergerakan mangkuk serta menyembuhkan cirit-birit. Yogurt juga mengandung kalsium (415 miligram) per lapan ons porsi yogurt biasa, biasa yang penting untuk kesihatan tulang .

Seberapa kerap anda harus menggunakan ubat ini:

Makan setiap hari dua kali untuk melihat perubahan berat badan anda yang cepat.

5. Halia

Bahan-bahan:

  • 1 sudu kecil halia parut
  • Air suam

Petunjuk:

  1. Masukkan satu sudu teh halia parut ke dalam secawan air panas.
  2. Kukus selama 7 minit dan ketegangan.
  3. Masukkan sedikit madu untuk rasa yang lebih baik (Pilihan).
  4. Minumnya sebelum sejuk.

Kelebihan:

Halia adalah sahabat baru anda untuk menyokong segala hal mengenai kesihatan pencernaan. Halia mengandungi Zinzibain, yang merupakan enzim yang memecah protein , termasuk kasein. Orang telah menggunakan halia selama ribuan tahun untuk membantu masalah pencernaan. Secawan teh halia untuk pencernaan adalah amalan biasa dalam sejarah. Halia membantu pencernaan dengan menyokong lapisan perut juga. Sifat antibakteria yang dimiliki oleh halia menunjukkan bahawa makanan benar-benar ubat .

Berapa kerap anda harus menggunakan ubat ini:

Minum tiga kali sehari. Minum jika sebelum makan untuk menurunkan berat badan dengan cepat.