Bagaimana mencintai diri sendiri: Bolehkah anda mengatakan dengan jujur ​​bahawa anda mencintai diri sendiri? Sangat mudah untuk menumpukan pada kesilapan anda, sesiapa sahaja boleh mempertimbangkan rasa tidak selamat mereka.

Bagaimana mencintai diri sendiri: Mengapa mencintai diri sendiri begitu penting?

CARA MENYUKAI DIRI SENDIRI Bagi sesetengah orang, ini mungkin kelihatan lebih penting daripada yang lain, tetapi harga diri adalah salah satu perkara terbaik yang boleh anda lakukan untuk diri sendiri. Dan biasanya dapat membantu anda merasa lebih positif tentang diri anda. Sekiranya anda belajar mencintai diri sendiri terlebih dahulu, anda mungkin lebih mudah jatuh cinta. Apabila anda belajar mencintai diri sendiri, anda akan menjadi lebih bahagia dan belajar mencintai diri sendiri. Apabila anda benar-benar mencintai diri sendiri dan merasa bahagia, anda harus berhenti membandingkan diri anda dengan orang lain, dan anda harus lebih yakin, daripada mengambil berat tentang apa yang orang lain fikirkan.

Cara mencintai diri sendiri dan membiasakan diri dengan petua cinta diri ini:

Sebilangan orang tidak mahu bersendirian dan takut melakukan perkara sendiri. Apabila anda perlu belajar untuk merasa selesa , ia memang boleh menjadi cara untuk mencintai diri sendiri. Oleh itu, sila terus membaca untuk belajar bagaimana mencintai diri sendiri hari ini. Di samping itu, kami akan meneroka beberapa cara untuk mencintai diri sendiri untuk memulakan perjalanan mencintai diri sendiri. Mari kita lihat mengapa anda mesti mencintai diri sendiri atau bagaimana mencintai diri sendiri.

Bermain sendiri- Selalu senang menghabiskan beberapa hari sahaja, hanya untuk anda bersenang-senang. Dengan cara ini, anda dapat belajar menikmati kerjaya anda dan cenderung merasa lebih selamat bekerja sendiri. Mungkin menonton filem, berpacaran, atau mencuba perkara baru.

Travel sekali tahun-Tidak boleh berada di dalam zon selesa anda sama sekali, tetapi ia adalah baik! Dengan sendirinya, ini akan menjadi pengalaman cinta diri yang hebat. Anda bukan sahaja dapat mempelajari perkara baru mengenai diri anda, tetapi anda juga dapat mempelajari budaya lain. Ini juga akan membantu anda menyingkirkan kerja harian.

Maafkan kesilapan anda- Memikirkan kesalahan anda sendiri boleh membuat anda memaafkan dan melupakan. Sekiranya anda dapat mengingati beberapa keputusan yang salah yang anda buat dan memaafkan diri sendiri, maka anda boleh meneruskan dan melupakan masa lalu. Walaupun anda pernah melakukan kesalahan pada masa lalu, ini sangat membantu untuk harga diri anda.

Kejutkan diri anda- Cubalah sesuatu yang di luar kawalan anda, dan katakan "ya" pada perkara yang biasanya anda tidak setuju. Ini juga akan membantu anda memahami diri anda sendiri. Anda mungkin mendapati bahawa anda menyukai perkara yang belum pernah anda lihat atau cuba. Cuba tinggalkan zon selesa dan lihat apa yang berlaku mungkin positif.

Simpan buku harian - Sekiranya anda dapat menuliskan pemikiran dan perasaan anda, anda boleh kembali kemudian untuk melihat bagaimana anda menangani situasi tertentu. Ini juga merupakan cara positif untuk menghilangkan pengalaman dan perasaan negatif, fokus pada kekuatan, dan belajar dari kelemahan .

Beristirahat- Kadang-kadang kita boleh memberi diri kita masa yang sukar, yang wajar, tetapi anda perlu berehat dari semasa ke semasa. Tidak ada yang sempurna, anda boleh. Jangan mengharapkan anda menjadi seperti ini. Perkara-perkara tertentu akan berlaku, tetapi anda mesti menerimanya dan jangan terlalu keras pada diri sendiri.

Belajar untuk mengasihi diri sendiri dengan mengatakan tidak kepada orang lain- Kadang - kadang kita terlalu banyak melakukan yang lain kepada orang lain, dan kita suka menyenangkan orang lain. Inilah sebabnya mengapa kita cenderung bekerja berlebihan dan melakukan yang terbaik. Kadang-kadang kita lupa menjaga diri, jadi lebih baik kita katakan tidak. Apabila anda mungkin atau merasa terharu, fokus pada diri sendiri.

Senaraikan kejayaan yang berjaya - apabila anda mendapat markah tinggi, anda mungkin akan mengagumi gelaran bersekutu yang jujur. anda mungkin berasa gembira dan gembira dengan pencapaian anda. kadang-kadang menumpukan perhatian pada perkara negatif. Selamanya lupakan sisi hebat. Jawatankuasa Perwakilan: anda akan dapat mencapai matlamat anda secara intuitif, terima kasih kerana meningkatkan motivasi dan kemahiran masa depan. anda mungkin menumpukan perhatian pada impian anda, mencintai diri sendiri, dan kehidupan. lihat panduan kami untuk bertukar menjadi pengedar. ada baiknya anda mencuba barang baru yang perlu anda lakukan. Jika tidak, anda akan terlalu bersemangat. anda mungkin tidak memahami apa yang anda mahukan sebelum mencuba. Oleh itu, fikirkan tentang pertukaran hobi atau masih belajar untuk menyukai diri anda setelah menghadapi masalah. setelah anda mencabar diri anda, jelas bahawa anda hanya akan menggabungkan kemahiran anda. Menyanyi juga merupakan hobi, namun, anda mesti menyanyi untuk waktu yang singkat di konsert. Sekiranya anda mengambil langkah ini dan menempah konsert, anda mungkin akan mencabar diri anda dan merasa selamat sepenuhnya. cubalah dan anda akan melihat apa yang berlaku. Lakukan pembukaan dan elakkan kekacauan dalam hidup. akan menjadi} terima kasih yang sangat baik untuk menggembirakan diri dan memberi perhatian kepada diri sendiri. Ia boleh menjadi mandi gelembung, bacaan meditasi. Meditasi dapat menjadi rasa syukur yang tulus untuk bersantai. Sekiranya anda ingin bermeditasi, lihat panduan langkah demi langkah kami. setelah menyenaraikan pencapaian anda, sudah tiba masanya untuk meraikannya. Beritahu orang lain apa yang telah anda lakukan, kongsi kepakaran dan ijazah sekolah anda. Berpuas hati dengan apa yang telah anda lakukan. Tunjukkan rasa hormat kepada anda. Pihak berkuasa berwibawa. Terima kasih yang jujur ​​untuk menunjukkan cinta diri adalah mempercayai diri dan intuisi anda. yang paling sesuai untuk anda, keyakinan anda akan mengambil langkah besar. Sebelum saya berfikir pada orang lain. Oleh itu, sila dengar naluri anda dan percayai perasaan anda. Berhati-hati - nampak jelas, namun menjaga diri adalah sangat mustahak untuk belajar mencintai diri sendiri, dan banyak individu kanan tidak memahami perkara ini. lihat idea penjagaan kami. mereka akan menggunakan undang-undang tarikan untuk membentuk kehidupan anda yang sangat menarik. menghangatkan diri adalah sihir.

Jangan tunduk pada kritikan dalaman. Anda tidak dapat mendengar suaranya, itu tidak mencukupi. Cinta pada diri menyebabkan anda datang. buat pilihan yang bijak dan melayani kepentingan terbaik anda. kita cenderung untuk mendengar kelebihan cinta diri dan memahami bahawa cinta diri adalah apa yang kita perlukan. Ini. Ketahui sebabnya: Sekiranya anda ingin mengganti cinta diri dengan cinta diri, anda perlu terus berhubung secara emosional sepanjang perjalanan anda. Masukkan 150% tenaga anda dalam perjalanan cinta diri. Tidak ada sebab. Jangan biarkan diri anda dan hubungan anda mendapat masalah. Maaf, kerana anda ditimpa kemarahan. Cedera, tetapi adakah saya mahu hidup anda berterusan? Ia mudah, anda tidak boleh. Inilah masanya untuk dimaafkan. Semasa memaafkan salah laku pelbagai orang, anda tidak bertolak ansur dengan tingkah laku mereka. namun, biarkan diri anda melepaskannya. ini kadang-kadang boleh menjadi langkah yang membebankan, tetapi harus dilakukan. Ketahanan: melepaskan fikiran mangsa. Rasa dalam hidup anda. Anda tidak harus mengarahkan jari anda pada orang lain, dan anda tidak perlu menyalahkan keadaan anda. Sudah tiba masanya untuk melekatkan ijazah bersekutu anda. Begitu juga, keuntungan kewangan yang paling mustahak adalah membentuk segala yang tidak dapat memudahkan anda. melepaskan segala yang menghalangi anda untuk terus maju.

Individu yang baik; gantikan tabiat tidak sihat dengan tabiat bijak. Perlakukan diri anda dengan baik: melibatkan diri dalam masyarakat pintar; orang yang melayani minat anda bersama mereka yang anda sayangi, sokong, dan hormati. Sekiranya orang-orang ini tidak bersamamu, periksa mereka. menerokai mereka sebelum anda menemui mereka, jangan berhenti. rakan yang paling berkesan bukanlah pengkritik besar. Selesaikan masalah dengan lebih baik, bangkit, lakukan apa yang anda mahu lakukan. tumpukan perhatian pada kehendak mereka dan lakukan apa yang mesti mereka lakukan. Anda tidak perlu memenuhi kehendak ini demi ketenangan orang lain. Mereka akan menghormati keperluan mereka dan tidak boleh mengabaikannya dalam keadaan apa pun . Tetapkan sekatan kesihatan: Sekatan membuat kerja lebih mudah.

Cara untuk mencintai diri sendiri:

Kenali diri anda: Sekiranya anda tidak tahu siapa diri anda, mustahil untuk mencintai diri sendiri. Melabur dalam apa yang anda percayai, apa yang anda hargai dan sukai.

Katakan tidak apabila anda memerlukannya: Sempadan adalah bentuk penjagaan diri yang penting kerana sempadan memberi tahu orang lain bahawa anda layak mendapatkannya dan mahu dihormati.

Jangan membandingkan diri anda dengan orang lain: mereka tidak baik atau buruk, dan tidak ada yang lebih atau kurang dari anda. Mereka berbeza. Anda akan menghargai diri anda mengikut siapa anda, dan jika anda menerima diri anda, tidak perlu membandingkan.

Fakta: Hari-hari kita penuh dengan pelbagai pilihan. Banyak perkara ini menarik dan berharga, tetapi boleh menimbulkan tekanan dan menghalang kita daripada benar-benar memahami diri sendiri dan menjadi diri kita sendiri.

Ketahui dan gunakan kekuatan anda: Kita semua mempunyai banyak bakat, tetapi banyak dari mereka tidak diperhatikan. Semasa anda sibuk dan terganggu, objek indah ini mungkin sukar diakses. Sekiranya anda menumpukan pada kekuatan anda, anda akan memperkuat sikap positif anda terhadap diri anda dan memperlakukan diri anda dengan makanan yang sihat dan lazat, yang merupakan satu-satunya perkara yang anda perlukan. Berbeza dengan ganjaran, ganjaran tidak diperlukan. Manjakan diri anda dengan "hanya kerana" dan jadikan diri anda perkara yang baik.

Tanyakan pada diri sendiri soalan: Soalan: Kedengarannya sukar. Sebilangan daripada kita pandai menipu diri sendiri sehingga kita tidak tahu bahawa kita melakukannya. Kejujuran adalah kunci untuk semua hubungan, dan hubungan dengan diri sendiri juga sangat penting. Sekiranya mereka berbohong, memandang rendah atau meminta maaf, anda tidak akan dapat jatuh cinta sepenuhnya dengan watak kotor mereka. Cinta diri yang sebenar bermaksud tanggungjawab dan tanggungjawab.

Singkirkan kesilapan dan kekurangan: kuat pada diri sendiri. Anda mungkin lebih tegas dengan diri sendiri daripada orang lain. Lepaskan dan peluklah kemanusiaan anda. Kesalahannya adalah perkara biasa. Titik menjadikan anda sebahagian daripada diri anda. Cuba memaafkan diri anda untuk perkara yang paling penting kadang-kadang kita mempunyai penyesalan atau kesalahan yang besar. Pengampunan adalah proses mempercayai secara beransur - ansur bahawa anda telah melakukan yang terbaik. Sudah tentu, anda boleh melakukan yang lebih baik hari ini. Ini memang 20/20, jadi pada masa lalu, adalah tidak adil untuk menilai sendiri berdasarkan pengetahuan semasa. Ingat, "Sekiranya kita tahu lebih banyak, kita akan melakukan yang lebih baik.

Terima bahawa beberapa orang tidak menyukai anda: Ya, beberapa orang tidak menyukai anda, itu O. Jangan buang masa untuk menyenangkan orang yang anda tidak dapat menyenangkan atau hanya mereka yang tidak begitu penting. Menjadi diri sendiri bermaksud menyerah, bersikap baik kepada orang lain, dan menerima diri anda yang sebenarnya.

utamakan hiburan: aturkan hiburan setiap minggu seperti yang dirancang. Bekerja atau anak anda memerlukan bantuan sejarah perubatan . Seperti bersantai, setiap daripada kita perlu merasa gembira untuk merasa baik terhadap diri kita sendiri. Jangan abaikan syarat penting ini.

Amalkan rasa syukur: Bersyukur adalah salah satu cara termudah untuk menumpukan perhatian kepada diri sendiri dan perkara-perkara baik dalam hidup. Cuba nyatakan tiga perkara yang akan anda syukuri apabila anda bangun setiap pagi.

Tuliskan pencapaian anda: Saya suka. Cinta diri adalah kerana ia mencatat pencapaian anda (tidak kira besar atau kecil), dan jika anda merasa terharu, anda boleh membacanya semula. Tambahkan dan baca senarai anda setiap hari untuk memanfaatkannya sepenuhnya.

Penyelesaian: Emosi kita adalah bahagian penting dari diri kita sendiri. Sekiranya anda tidak menyedari dan merasakan semua perasaan anda, anda tidak boleh menjadi orang yang sebenar. Jangan takut dengan perasaan tidak selesa seperti kemarahan dan kesedihan. Sekiranya dia menafikan ini, maka dia menyangkal sebahagian dari dirinya. Biarkan diri anda menyatakannya dengan sihat dan hormat.

Jaga badan anda: kesihatan yang baik tidak ternilai harganya. Kekal sihat - bersenam secara teratur. Makan makanan sihat, minum air, tidur selama 7-8 jam pada waktu malam, dan hadkan penggunaan alkohol atau ubat lain.

Terlibat dalam hobi: hobi boleh menjadi hiburan , santai, cabaran, kreativiti, sukan, kepentingan sosial atau pendidikan. Seperti yang anda lihat, hobi yang berbeza dapat memenuhi keperluan kita. Cari yang sesuai dengan keperluan anda.

Berdiri: Keyakinan diri, seperti kekangan, adalah cara untuk menunjukkan kepada orang lain bahawa pandangan dan keperluan anda penting. Menyayangi diri sendiri bermaksud mengetahui nilai anda dan dapat menyebarkannya kepada orang lain. Ini adalah tugas yang sukar, tetapi memaksa anda untuk menentukan perkara yang anda sukai.

Dapatkan pertolongan apabila anda memerlukannya: Bahagian lain dari kemampuan diri adalah mengetahui bila anda memerlukan pertolongan. Bantuan itu tidak lemah. Pekerja kadangkala memerlukan pertolongan.

Bercakap dengan diri anda dengan ramah: Berbual dengan diri sendiri adalah seperti bercakap dengan orang yang anda sayangi. Jangan menyerah, menghina, atau mengkritik diri sendiri.

Bergaul dengan orang di sekitar anda yang memperlakukan anda dengan kebaikan dan rasa hormat: Orang yang anda habiskan dengan masa mencerminkan bagaimana perasaan anda. Orang yang merasa berharga bergaul dengan orang yang positif. Kadang-kadang cinta diri bermaksud menamatkan hubungan dengan orang yang ganas atau tidak ramah.

Beri rehat kepada diri sendiri: Adakah anda sibuk, sibuk, sibuk? ? Sudah tiba masanya untuk melambatkan dan membiarkan minda dan badan anda berehat. Anda tidak perlu melakukan apa-apa. Utamakan perkara yang paling penting bagi anda, dan katakan tidak, jangan sampai anda berada di dalam. Relaksasi adalah bentuk rawatan diri yang menyegarkan dan asas.

RINGKASAN: Anda satu-satunya yang sentiasa bersama anda. Bangunkan semua orang yang rumit; orang yang paling mengenali anda. Hubungan anda dengan diri anda adalah hubungan terpenting dan berkekalan yang pernah anda lalui. Harap anda mempunyai masa untuk belajar bagaimana mengasihi diri anda lebih banyak.

Menyayangi diri sendiri bermaksud mengalami kebahagiaan dan keselamatan pada tahap yang sama sekali baru. kita melirik cinta dari luar, akibatnya kita menemui cinta dan cara keamanan di zaman kanak-kanak kita. kita cenderung mendapat tingkah laku yang kekal. namun, kita belum berkembang. Dengan kata lain, kita selalu mencari cinta orang lain, tetapi kenyataannya adalah bahawa cinta yang anda cari hanya akan kembali dari hati, bahawa cinta orang lain tidak akan menyebabkan anda bahagia, dan jika anda tidak yakin dengan kemampuan anda, anda mungkin selalu merasa selamat. namun adakah anda dapat merasa yakin dan menyayangi diri sendiri? Belajar untuk menyukai diri anda mungkin merupakan perjalanan. Ikuti pelajaran pendek dan ambil tindakan untuk meningkatkan diri. Cinta akan meningkatkan kebahagiaan kebenaran dalam hidup.

Singkirkan idea untuk menjadi sempurna: badan yang sempurna, kehidupan, IQ ... segalanya. Kesempurnaan tidak wujud. Sekiranya anda berfikir bahawa kesempurnaan ada di media sosial, biasanya menyembunyikan masalah kesihatan mental yang serius. Ia akan menjadi sempurna. Namun, berita baiknya adalah bahawa dalam kekurangan anda, anda sudah sempurna. Memahami bahawa harapan masyarakat terhadap anda adalah standard yang tidak realistik yang tidak dapat dipenuhi: sifat manusia kita selalu menginginkan lebih banyak. Walaupun anda mencapai standard yang tidak realistik ini, anda akan selalu merasa tidak senang kerana anda mahukan lebih banyak. Jangan membandingkan diri anda atau kehidupan anda dengan standard yang tidak realistik ini, ini hanya akan menimbulkan kebencian dan kekecewaan diri sendiri - semakin banyak kita membandingkan, semakin banyak peluang yang kita terlepas. Sebentar setiap hari, hanya sekejap-luangkan masa untuk menghentikan perburuan tanpa henti dan melihat diri anda. Lihat asal-usulnya dan hargai keindahan saat anda hidup-kehidupan, pernafasan, pekerjaan, dan betapa mewahnya orang ini.

Kesyukuran setiap hari: Ini adalah kunci kebahagiaan. Mulakan majalah terima kasih, saluran Instagram bersatu, blog, atau luangkan 3 minit sehari untuk memikirkan semua perkara yang anda syukuri: badan, kehidupan, rakan, negara anda, wanita dan wanita, seberapa baik usia anda? Kuali menolong anda, sama seperti lelaki di dalam kereta ini yang menyuruh anda keluar dari kereta terlebih dahulu. Apabila kita merasa baik, kita menjadi tidak bersyukur. Ubah ini dan luahkan rasa terima kasih setiap hari. Terima bahawa anda tidak dapat mengawal segalanya - satu-satunya perkara yang dapat anda kendalikan adalah semua yang anda kendalikan dan reaksi anda. Anda tidak dapat mengawal orang lain, keputusan dan tindakan mereka dengan cara yang tidak dapat mengawal cuaca. Hidup bukan untuk mengawal diri sendiri, tetapi tentang bagaimana menanganinya. Jangan cuba mengawal semua orang dan segala-galanya, tetapi lakukan yang terbaik, kemudian angkat tangan dan katakan: "Semuanya ada di tangan Tuhan sekarang" dan biarkan ia berfungsi. Pada akhirnya, semuanya berfungsi sendiri.

Penjagaan Diri: Masyarakat memberitahu kita bahawa rawatan diri adalah mementingkan diri sendiri, dan Tuhan melarang rasa takut terbesar kita dilabelkan sebagai egois. Sebagai tindak balas, kita harus bekerja keras agar semua orang tahu betapa baiknya kita. Tetapi di mata masyarakat, anda mesti membayar harga untuk menjadi "orang baik", dan harganya adalah kebahagiaan anda. Berhentilah berusaha menjadi "lelaki baik" dan jaga diri anda. Urus keperibadian anda secara emosi: cari kerusi, minum kopi, dan kemudian tanyakan apa yang berlaku. Saya masih bersama awak hari ini. bagaimana perasaan anda? Rasakan perasaan ini. Cara terbaik untuk maju adalah dengan belajar bagaimana merasakan apa yang anda rasakan, dan bukannya menyembunyikannya di bawah permaidani. Untuk mengatasi pemikiran negatif anda: tanyakan kepada mereka: apakah itu nyata? Adakah anda membantu? Adakah anda ramah? Sebelum mengatakan perkara negatif, tanyakan pada diri sendiri: Adakah pemikiran seperti ini baik untuk saya? Adakah idea ini akan membetulkan saya? Atau adakah itu hanya kasar, sombong, dan kejam? Kita biasanya lebih rentan terhadap penderaan psikologi oleh diri kita sendiri, yang bermaksud bahawa salah satu kunci kebahagiaan terpenting adalah berhenti memikirkan penyiksaan dalaman.

Penghinaan yang tidak berkesudahan, mengabaikan: "Anda seperti ini, anda seperti ini. Cukup gunakan bahasa yang positif dan menyokong di kepala anda. Sempit lingkaran: Lingkaran sosial akan mempengaruhi seluruh hidup anda. Anda adalah kumpulan yang berinteraksi dengan 5 orang. Untuk melihat siapa anda. siapa anda? Adakah mereka positif, penyayang, menyokong atau negatif, kasar, dan menyinggung perasaan ? Anda tidak berhutang kepada sesiapa pun, jadi apabila seseorang memperlakukan anda sebagai teman negatif sejati, lelaki yang dipukul, atau bibi sombong yang keras kepala. jangan berhutang dengan mereka. Beri dan jangan maju. Inilah hidup anda.

Cubalah minimalisme: kebahagiaan dan cinta sejati bukanlah perkara, tetapi pengalaman menghargai apa yang anda miliki dan alami. Pada akhir hayat anda, anda ingin seseorang memberitahu anda betapa indahnya hidup anda dan bagaimana anda dapat mencapai semua yang selalu saya mahukan! Bukan anda mempunyai koleksi yang besar, tetapi anda adalah pengumpul.

Membeli kebahagiaan adalah seperti membeli sesuatu dari McDonald's: Hargai makanan buatan sendiri yang sihat. Ia berfungsi untuk anda. cuba ia. Jangan hanya baca dan tinggalkan, saya rasa ia menarik, dan kemudian anda boleh pergi. Pilih salah satu daripadanya dan berlatih. Kebahagiaan tidak berubah, itu adalah kebiasaan harian. Semua orang negatif di media sosial, semua meme alkohol yang tidak berkesan, dan perkara yang anda fikirkan menjadi hidup anda. Tidak syak lagi bahawa anda dapat memperkaya pemikiran anda dengan maklumat positif dan menjalani kehidupan yang positif.

Makan makanan yang lebih sihat: Apa yang anda masukkan ke dalam tubuh anda bukan hanya benda hidup, tetapi akan mempengaruhi kesihatan mental anda. Namun, jika anda makan sesuatu yang anda anggap buruk, anda akan merasa malu, anda tidak akan malu, hidup anda akan pendek, dan anda tidak akan merasa malu dengan makanan tersebut. Buang sekatan makanan, berhenti makan, dan makan secara manusiawi. Makan apa yang anda suka, kemudian makan makanan semula jadi. Badan anda akan mengucapkan terima kasih.

Jangan pergi ke gimnasium, jangan pernah pergi: Cuba jenis latihan fizikal baru dan temukan sukan yang anda sukai yang membuatkan anda ketawa dan menyeronokkan. Jadi lakukannya! Pergerakan hampir tidak terhad. Cubalah dan lihat apakah nasib anda tinggi!

Ingat: siapa anda-anda telah mengalami banyak perkara dan mengatasi cabaran, setiap kali menjadi lebih kuat dan kuat. siapa awak? Masalahnya adalah teman lelaki anda, yang memaksa anda untuk menjadikan hidup menarik sehingga anda boleh sampai ke tempat yang anda mahu pergi!

Biarkan diri anda menyukai badan anda: Tubuh anda adalah alat yang hebat dan hebat untuk pengembaraan. Tubuh anda bukan hanya untuk kecantikan, tetapi untuk menyenangkan orang lain dan masyarakat. Ini bukan pasu mewah. Alat yang dapat melakukan apa sahaja dalam hidup anda: memanjat, makan, melancong, bekerja, merajut memperlakukan badan anda seperti kanak-kanak. Hanya cinta dan pengertian, dia adalah yang paling sempurna.

Berhenti mencari kebahagiaan dalam satu jenis tubuh: Mereka memberitahu bahawa jika kita sesuai dengan badan yang ideal, kita akan merasa bahagia. Anda tahu, lelaki ini, berubah setiap sepuluh tahun, yang merupakan standard kecantikan yang luar biasa yang sering disikat dengan pistol semburan. Tidak kira berapa banyak berat badan yang anda turunkan, anda akan menjalani pembedahan plastik dan sebagainya. Anda tidak dapat memperoleh kebahagiaan dalam makanan yang anda beli kerana tidak ada tempat untuk hidup bahagia dan melakukan apa yang anda mahu lakukan. Tidak kira apa bentuk badan anda, anda boleh melakukan apa yang anda mahukan. Oleh itu, jangan buang masa untuk menyesuaikan diet dan mencari kebahagiaan di dalamnya.

Kesimpulan:

Cinta dan kebahagiaan diri tidak dapat dijumpai, mereka diciptakan. Ini bukan pertukaran rash, tetapi anda dan hidup anda sudah jatuh cinta. Ia ditemui, diteliti, dan dipraktikkan setiap hari. Mencintai diri sendiri adalah perkara yang paling produktif dalam hidup anda, kerana semua kecurigaan, penipuan diri, dan remeh ini akan menghalang anda mencapai potensi sepenuhnya, dan tentunya anda tidak akan dapat mencapai kebahagiaan sejati. Jadilah benar-benar bahagia apabila anda tidak mencintai diri sendiri kerana tidak kira betapa senangnya orang lain dalam hidup anda, anda akan selalu merasa bahawa anda tidak layak, sama seperti anda tidak berhak mendapat kebahagiaan. Di tahun-tahun berikutnya, kita diajar bahawa mengasihi diri sendiri bermaksud mementingkan diri sendiri, kesalahan, kesombongan, kesombongan, tidak menarik, dan tidak berdaya. Sejak sekian lama, kebencian diri telah menjadi pendorong kepada peningkatan diri. Kami malu kepada rakan sekerja. Mereka merasa yakin dan gembira dan dilabel sebagai sombong, sombong, khayalan, dan salah kerana mendapat label yang mereka mahukan. Bagaimana mencintai diri sendiri.

Soalan Lazim:

S1: Bagaimana mencintai diri sendiri? J: Petua bagaimana belajar mencintai diri sendiri. Perhatikan bagaimana perasaan anda. Terimalah perasaan anda dan fikirkan perasaan anda dari perspektif orang lain. Maafkan dirimu.

S2: Bagaimana mencintai seseorang jika anda tidak mencintai diri sendiri? J: Walaupun anda belum belajar mencintai diri sendiri, anda boleh mencintai orang lain. Ini adalah penerimaan cinta. Sekiranya anda tidak mencintai diri sendiri, sukar bagi anda untuk mempercayai diri sendiri apabila mereka memberitahu anda betapa mereka peduli.

S3: Mengapa cinta diri begitu sukar? J: Sebenarnya, cinta diri datang dari bertembung dengan perkara yang paling anda benci. Ini mungkin bahagian tubuh, mungkin bahagian tubuh atau cara anda memperlakukan seseorang atau merasa malu atau malu mengenainya. Maksudnya adalah, jika anda tidak dapat memahami rasa tidak selamat anda, anda tidak akan benar-benar menerima diri anda.

S4: Bagaimana saya tahu jika saya mencintai diri sendiri? J: Kerja yang diperlukan atau kerja berlesen. Anda lupa untuk melakukan sesuatu untuk diri sendiri kerana anda tidak mempercayai perkara baik yang patut anda dapatkan. Mereka mengelakkan gim, doktor, atau kebersihan diri. Anda melepaskan apa yang anda mahu lakukan. Beri anda.

S5: Sekiranya anda tidak mencintai diri sendiri, bagaimana anda boleh mencintai seseorang? J: Sekiranya anda tidak dapat mencintai diri sendiri, maka anda tidak boleh mencintai sesiapa pun. Anda tidak dapat memberikan cinta yang tidak anda miliki. Sekiranya anda tidak mencintai diri sendiri terlebih dahulu, anda tidak boleh membuat seseorang mencintai diri sendiri.

S6: Dari mana saya suka diri saya dalam hubungan interpersonal? J: Untuk menjaga harga diri, walaupun anda berada dalam hubungan interpersonal, anda perlu memahami dan memenuhi keperluan dan kebahagiaan mereka. Apa yang harus anda lakukan ialah bersendirian / mencipta masa agar anda. Anda boleh menarik nafas panjang, memeriksa diri anda, dan menilai keadaan emosi anda.

S7: Mengapa anda mencintai diri sendiri? J: Cinta diri akan memberi anda keyakinan, harga diri, dan biasanya membuat anda merasa lebih positif. Apabila anda belajar mencintai diri sendiri, anda akan merasa lebih bahagia dan belajar menjaga diri dengan lebih baik. Menerima kesakitan dan memperlakukan diri anda dengan jujur ​​adalah langkah penting dalam mencintai diri sendiri.

S8: Bagaimana anda tahu bahawa anda mencintai diri sendiri? Ar: Mampu memberitahu orang lain apa yang anda fikirkan menunjukkan bahawa anda menghargai pemikiran anda. Anda memahami bahawa pendapat anda adalah penting, dan anda mempercayai idea anda. Apabila anda menunjukkan kepada orang lain apa yang berlaku di kepala anda, anda tahu bahawa apa yang anda katakan itu penting.

S9: Mengapa saya menghadapi masalah layan diri? J: Adakah anda menghadapi masalah mengurus diri sendiri? Bantuan diri sangat sukar bagi mereka yang dibesarkan dalam keluarga yang tidak berfungsi dan / atau mempunyai ciri-ciri yang tidak teratur. Penagih berjuang dengan rawatan diri kerana mereka cenderung memperhatikan perasaan, keperluan, dan sering menjaga diri mereka sendiri ...

S10: Mengapa saya sangat merindui cinta? J: Orang yang menginginkan cinta sering melakukan ini kerana mereka tumbuh tanpa ikatan atau keintiman emosi. Kami bercakap mengenai orang yang perlu dipegang, mendengar kata-kata cinta, atau sama sekali tidak merasakan cinta orang lain.