Pretzel Bertutup Coklat cepat, mudah dan sedap! Rasa manis dan masin yang sempurna untuk pesta, percutian atau majlis khas.

Tambahkan pretzel ke hidangan untuk kombinasi manis dan masin! Rasa masin menambah hidangan Ayam ini ilahi bersama dengan versi salad Strawberry dan Raspberry ini juga!

Pretzel Bertutup Coklat Mudah

Sesekali kita semua memerlukan makanan manis yang kelihatan cantik dan rasanya luar biasa, tetapi kita memerlukannya agar mudah dan sederhana. Ini adalah resipi untuk anda! Dengan tidak lebih daripada dua ramuan penting, anda boleh menyediakan makanan kegemaran dalam masa yang singkat, dan ia adalah makanan manis yang pasti disukai semua orang.

Kekayaan manis coklat dan rasa masin pretzel adalah pertandingan yang dibuat di syurga. Pretzel coklat ini adalah tambahan yang sempurna untuk pesta apa pun, majlis khas atau hanya kerana anda menginginkannya. Ini adalah resipi yang menyeronokkan untuk melibatkan anak-anak. Mereka boleh mencelupkan dan menghias, dan mereka akan sangat seronok melakukannya. Prazel bertutup coklat adalah klasik yang mudah disesuaikan dan senang dimakan!

Bahan untuk Pretzel yang Dilindungi

Dengan hanya dua bahan, anda tidak boleh mendapatkan lebih mudah daripada itu! Gunakan pretzel dan coklat kegemaran anda dan bersiap untuk mencelup!

  • Coklat: Pilih dari susu separa manis, susu, gelap, putih atau semua perkara di atas.

  • Pretzel : 2 cawan pretzel mini adalah yang saya gunakan, tetapi lihat variasi untuk pilihan pretzel lain.

Cara Membuat Pretzel Bertutup Coklat

Bahagian paling sukar untuk membuat pretzel ini adalah menunggu mereka mengeras sehingga anda dapat memakannya.

  1. Cairkan: Dalam mangkuk selamat gelombang mikro kecil masukkan coklat chip. Ketuhar gelombang mikro 30 saat pada satu masa kacau hingga coklat sebati.

  2. Dip: Menggunakan garpu, celupkan setiap pretzel ke dalam coklat dan letakkan di atas kertas perkamen. Gerimiskan pretzel menggunakan baki coklat.

  3. Set: Biarkan hingga coklat mengeras kemudian nikmati!

Petua untuk Pretzel Bertutup Coklat Terbaik

Pretzel yang rangup dan coklat halus yang lembut, dan pretzel yang ditutup dengan coklat manis dan masin adalah contoh menarik bagi lawan. Ini sangat lazat, mereka ketagihan! Anda harus membuat dua kumpulan, hanya untuk selamat.

  • Jangan Panaskan Coklat Anda: Semasa mencairkan coklat anda, anda tidak mahu membakarnya atau memanaskannya, ini akan menyebabkannya merebut dan menghilangkan kemasan berkilat itu. Dalam selang 30 saat, betul-betul beri coklat kacau. Ini akan membantu menyebarkan kehangatan dan mencairkan coklat dengan lebih cepat dan sekata.
  • Elakkan Kelembapan: Air dan coklat lebur tidak bercampur. Air akan menyebabkan coklat juga menyita. Jangan tutup coklat semasa mencairkannya untuk mengelakkan pemeluwapan.
  • Gunakan Kertas Parchment: Jika anda memilikinya, gunakan kertas kertas untuk membolehkan pretzel anda mengeras. Mereka tidak akan mematuhinya dan ia berfungsi sedikit lebih baik daripada kertas lilin.
  • Hiaskan Semasa Basah: Anda ingin menambah taburan, atau kacang hancur, gula-gula dll semasa coklat masih basah sebelum mengeras sehingga akan melekat lebih baik.
  • Pencelupan Lebih Cepat: Saya suka mengambil segelintir pretzel dan memasukkannya ke dalam coklat dan memancingnya dengan garpu. Ini adalah kaedah yang lebih cepat untuk melapisi pretzel daripada satu pada satu masa.
  • Jaga Kekemasan Coklat: Sekiranya musim panas sepanjang tahun, anda mungkin ingin mempertimbangkan menyimpan pretzel coklat ini di dalam peti sejuk supaya coklat tidak melembutkan.

Variasi untuk Pretzel Coklat Mini

Prazel yang ditutupi coklat sangat hebat sepanjang tahun, walaupun saya melihatnya kebanyakannya sekitar Krismas dan Valentines. Oleh kerana mereka boleh disesuaikan, anda boleh membuatnya setiap kali anda mahu dan sepanjang tahun!

  • Tambah Warna: Sekiranya anda menggunakan coklat putih, tambahkan pewarna makanan agar sesuai dengan percutian atau tema pesta. Hijau, merah jambu, biru, kuning, semuanya akan terasa luar biasa tetapi kelihatan sangat meriah.

  • Topping: Tambahkan taburan segala jenis ke pretzel anda untuk hiasan dan pizazz. Pastikan untuk menambahkannya semasa coklat masih basah sehingga akan melekat.

  • Topping Hancur: Juga menyenangkan untuk menyesuaikan pretzel tertutup ini dengan pudina, Oreos, Reese, atau kacang. Kuki dan gula-gula yang dihancurkan menambah rasa dan gaya.

  • Pilihan Pretzel: Batang Pretzel membuat pretzel bertutup coklat yang hebat. Pindahkan coklat cair ke gelas dan celupkan batang ke dalam coklat yang dilapisi kira-kira 3/4. Hiaskan dan biarkan mereka mengeras di perkamen.

  • Coklat: Anda juga boleh menggunakan coklat lebur untuk menutup pretzel ini. Cip coklat dan juga bar coklat cincang semuanya berfungsi.

Cara Menyimpan Pretzel Yang Dilindungi Anda

Pretzel Bertutup Coklat memerlukan tempat sejuk yang kering agar coklat tidak keras. Pastikan sebelum anda meletakkan pretzel mereka benar-benar keras dan tidak basah. Simpan di dalam bekas kedap udara dan ia akan disimpan selama 2 minggu.

Sekiranya anda sukar menjaga coklat agar tidak lembut, simpan di dalam peti sejuk. Perhatikan bahawa menyimpannya di dalam peti sejuk boleh menyebabkan kondensasi terbentuk, menjadikan bintik-bintik pada coklat.

Pretzel Bertutup Coklat

  1. Masa Persiapan 10 minit

  2. Masa Masak 5 minit

  3. Jumlah Masa 15 minit

  4. Pengarang Alyssa Rivers

  5. Hidangan 24 Pretzel

Pretzel Bertutup Coklat cepat, mudah dan sedap! Rasa manis dan masin yang sempurna untuk pesta, percutian atau majlis khas.

  • 12 auns coklat coklat pilihan, susu, atau separa manis
  • Pretzel mini 2 cawan
  1. Dalam mangkuk selamat gelombang mikro kecil masukkan coklat chip. Ketuhar gelombang mikro 30 saat pada satu masa kacau hingga coklat sebati.

  2. Dengan menggunakan garpu, celupkan setiap pretzel ke dalam coklat dan letakkan di atas kertas perkamen. Gerimiskan pretzel menggunakan baki coklat.

  3. Biarkan hingga coklat keras. Selamat mencuba!

Berkhidmat: 24

Kalori25kkal (1%) Karbohidrat5g (2%) Protein1g (2%) Lemak1g (2%) Lemak tepu1g (5%) Natrium84mg (4%) Kalium9mgFiber1g (4%) Gula1g (1%) Kalsium1mgIron1mg (6%)

Kesimpulannya

Semua maklumat pemakanan berdasarkan pengiraan pihak ketiga dan hanya anggaran. Setiap resipi dan nilai pemakanan akan berbeza-beza bergantung pada jenama yang anda gunakan, kaedah mengukur dan ukuran bahagian setiap isi rumah.