Mengapa Instagram tidak memberikan butang 'kongsi' kepada orang ramai? Pembangun Instagram sengaja tidak menambah fungsi repost di Instagram. Tujuannya adalah untuk melindungi hak cipta gambar atau video untuk tujuan komersial, misalnya, jurugambar atau pencipta kandungan. Lalu bagaimana jika kita mahu menyiarkan semula di Instagram tanpa dikenakan penalti?

Terdapat dua cara jika anda ingin berkongsi gambar atau video pengguna lain secara langsung dari Instagram. Anda boleh melakukan ini dengan berkongsi gambar melalui aplikasi Facebook Messenger atau WhatsApp. Atau dengan menghantar gambar atau pos video melalui Mesej Langsung Instagram kepada pengikut tertentu.

Lalu bagaimana jika anda ingin berkongsi dengan lebih daripada satu orang? Ia panjang dan membuatnya betul-betul menjengkelkan. Tenang, anda boleh melakukan beberapa cara untuk menyiarkan semula di Instagram di bawah ini

Cara Membuat Repost di Instagram

Di sini, saya akan berkongsi dengan anda 6 cara untuk menyiarkan semula di Instagram, sama ada melalui aplikasi pihak ketiga, tangkapan skrin, untuk Salin-Tampal pautan URL.

Sedia?

Ayuh…

Aplikasi semula di Instagram

Cara pertama yang saya cadangkan adalah menggunakan aplikasi repost di Instagram. Menggunakan aplikasi repost di Instagram sangat mudah dan dapat digunakan pada semua perangkat yang disokong, jadi jangan terkejut jika kaedah ini paling banyak digunakan oleh kebanyakan pengguna Instagram.

Untuk memposting ulang foto atau video di Instagram, anda dapat menggunakan aplikasi seperti InstaRepost atau aplikasi Repost for Instagram.

Cara Menggunakan Kedua-dua aplikasi ini hampir sama, oleh itu anda mungkin sukar untuk mengendalikan aplikasi ini…

Sekiranya anda masih tidak tahu caranya, berikut tutorialnya ...

Pertama, buka aplikasi Instagram, dan cari foto atau video orang lain untuk disiarkan semula.

Klik tiga titik kelabu mendatar di bahagian kanan atas siaran. Apabila anda mengklik, akan ada beberapa pilihan yang tersedia, cukup pilih "Salin Kongsi URL".

Kurangkan aplikasi Instagram dan buka aplikasi yang saya nyatakan di atas.

Aplikasi repost yang telah anda pasang secara automatik akan mengesan pautan yang anda salin pada aplikasi Instagram sebelumnya dan anda boleh memilih untuk menghantar semula dengan segera atau menyimpannya di galeri anda untuk tujuan lain.

Repost & Regram adalah aplikasi pihak ketiga dan tidak bekerjasama dengan Instagram dan akan digunakan untuk menyiarkan semula foto dan video.

Aplikasi ini meniru suapan Instagram biasa anda…

… Ini membolehkan pengguna Instagram menyukai dan menyiarkan semula sebanyak mana yang mereka mahukan.

Tambahan lain untuk menggunakan aplikasi repost di Instagram adalah bahawa ia mengekalkan pengarang asal dan tajuk mereka, menjadikannya lebih mudah bagi anda untuk memberi kredit di mana ia berada.

Sekiranya anda tidak mahu menambahkan tajuk kredit kepada pencipta kandungan asal maka aplikasi ini tidak sesuai untuk anda.

Gunakan ciri Tangkapan Skrin untuk menangkap gambar dari catatan kandungan

Sekiranya anda tidak mempunyai RAM dan Memori yang mencukupi, gunakan kaedah kedua ini ...

... menggunakan tangkapan skrin.

Sekiranya anda menggunakan iOS, anda boleh mengambil tangkapan skrin dengan menekan butang rumah dan kuasa secara serentak.

Untuk peranti Android, cara mengambil tangkapan layar berbeza-beza, bergantung pada perangkat Android dan vendor telefon pintar anda…

... Tetapi, biasanya, tangkapan layar dapat ditekan dengan menekan butang kelantangan dan butang kuasa secara serentak.

Sekiranya berjaya, anda boleh menghantarnya semula di Instagram dengan memilihnya dari galeri anda.

Anda boleh menggunakan penapis anda dan memberikan kapsyen mengikut kehendak anda ...

Saya mencadangkan agar anda lebih baik menggunakan kapsyen kandungan asli dan menyebut nama akaun pemilik kandungan.

Tandakan pemilik foto asal dalam siaran sebagai bentuk tanggungjawab anda…

Repost dengan menyalin dan menampal URL Post Share

Sekiranya kaedah ini jelas, anda tidak boleh melakukannya untuk menyiarkan semula di Instagram. Tetapi untuk menyiarkan semula dari Instagram ke media sosial lain. Kaedahnya sangat mudah.

  1. Buka siaran yang anda suka

  2. Klik ikon tiga titik kelabu di sudut kanan atas.

  3. Pilih Salin URL

  4. Siarkan di media sosial destinasi anda.

Dengan cara ini, anda tidak perlu risau untuk mengkreditkan pemilik kandungan lagi. Kerana anda sudah berhubung dengan siaran. Anda hanya perlu memberikan kapsyen dan bebas menghantarnya!

Siarkan semula di Instagram dengan Benamkan

Adakah anda mahu menyiarkan semula catatan Instagram di blog atau laman web anda?

Anda boleh melakukan ini di komputer atau komputer riba dengan menggunakan kod embed pos. akses laman web Instagram.com , log masuk ke akaun Instagram anda.

  1. Cari siaran yang ingin anda kongsi.

  2. Klik pada ikon tiga titik di sudut kanan bawah siaran dan pilih Benamkan.

  3. Anda mempunyai pilihan untuk memasukkan teks asli untuk penyiaran semula di Instagram…

  4. hapus sahaja dengan mencentang kotak yang anda tidak mahu menggunakan kapsyen asal.

  5. Klik pada butang "Copy Embed Code".

Kaedah ini dapat digunakan di hampir semua jenis blog CMS dan anda tidak perlu bimbang tentang masalah hak cipta kerana cara menyalin kod embed mempunyai pautan ke pengarang sehingga tidak melanggar hak cipta.

Pergi ke blog dan masukkan kod embed tempat HTML diterima.

Sekiranya platform blog anda mempunyai pilihan pratonton, gunakannya untuk melihat seperti apa post Instagram sebelum menerbitkannya.

Ini untuk mengelakkan kesalahan pautan atau pautan terputus semasa kandungannya telah diterbitkan.

Repost di Instagram untuk perniagaan

Sekiranya anda ingin menyiarkan kandungan yang sudah ada di Instagram untuk tujuan perniagaan, anda mempunyai pilihan khas. Terdapat beberapa aplikasi seperti Iconosquare dan Websta, salah satu ciri yang boleh diposting semula di Instagram. Iconosquare, sebelumnya dikenal sebagai Statigram, adalah sebuah syarikat analitik yang melacak aktiviti dan data Instagram untuk tujuan perniagaan.

Sementara itu, Websta mengikuti kaedah repost yang sama di Instagram.

Kedua-dua aplikasi boleh dimuat turun di telefon pintar anda atau dibuka di penyemak imbas web, walaupun Iconosquare mengenakan bayaran bulanan.

Screengrab melalui Websta untuk Repost di Instagram

  1. Ada laman web?

  2. Sekiranya ada, inilah tutorial untuk menyiarkan semula di Instagram dengan Websta

  3. Buka Websta…

  4. Klik pada catatan Instagram yang ingin anda kongsi

  5. Klik butang “…” di kanan bawah foto,

  6. Pilih "Hantar ke e-mel saya".

  7. Foto kandungan yang anda pilih akan dihantar terus ke peti masuk e-mel.

  8. memuat turun kandungan foto ke komputer atau telefon pintar.

  9. Simpan foto dengan mengklik anak panah kecil di sudut kanan bawah

  10. Muat naik ke akaun Instagram anda seperti catatan biasa…

  11. Jangan lupa untuk tetap memberi penghargaan kepada pemilik asal siaran dalam kapsyen.

  12. Proses menyiarkan semula di Instagram hampir serupa dengan aplikasi lain dan terus ke tahap yang tepat.

  13. Anda hanya menyalin URL siaran Instagram yang asal dan membuka aplikasi Penyangga.

  14. Setelah dibuka, aplikasi akan menyedari bahawa anda mempunyai pautan yang disimpan ke papan keratan…

  15. … Secara automatik, aplikasi ini akan menanyakan kepada anda jika anda ingin mengirim Instagram ke akaun peribadi.

  16. Penyangga kemudian akan mengisi pos secara automatik dengan kapsyen asal dan membiarkan pengguna memilih bila mereka mahu menjadualkan catatan mereka.

Instagram tidak membenarkan pengeposan secara automatik, jadi aplikasinya berfungsi dengan memberi tahu pengguna kapan tiba masanya untuk menyiarkan foto mereka. Pengguna juga boleh memilih waktu dan profil untuk dihantar secara manual.

Muat turun Kandungan dengan DownloadGram

Sekiranya anda hanya mahu mengambil gambar Instagram untuk menyiarkan gambar anda atau sebagai kenang-kenangan, ini adalah pilihan yang tepat. DownloadGram mengekstrak foto siaran dan akan memuat turunnya terus ke komputer atau peranti anda. Suka dengan cara ini. Cukup salin URL pos Instagram yang anda minati Klik butang "Muat turun" kemudian klik "Muat turun gambar" untuk mendapatkan foto

Selepas itu, anda boleh memuat naiknya segera ke akaun Instagram anda dan menaip kapsyen. Jangan lupa memberi penghargaan kepada pencipta siaran asal. Dan jika itu adalah akaun profesional, anda harus mencari jalan untuk menyokong usaha kreatif mereka.

Kesimpulannya

Ini adalah bagaimana anda boleh menyiarkan semula di Instagram. Jangan lupa untuk selalu mengikuti perkembangan dan kemas kini di Instagram supaya anda tidak ketinggalan. Anda boleh mengakses trik Instagram, kemas kini Instagram ke perniagaan di Instagram secara lengkap di Socialcaptain.co.uk .