Bagaimana untuk menyahsekat seseorang di facebook ?, Anda boleh membuka blokir seseorang, yang boleh menjadi rakan anda di facebook dengan hanya mengikuti langkah-langkah mudah yang dibincangkan di bawah.

Seperti yang anda ketahui, beberapa kumpulan boleh menjengkelkan di Facebook. Nasib baik, ada penyelesaian mudah untuk itu. Anda boleh menghalangnya. Ini menunjukkan bahawa individu yang anda blokir tidak dapat melihat perkara yang anda hantar pada garis masa anda, melabel anda, menambahkan anda dalam kumpulan memulakan perbincangan dengan anda, atau menambahkan anda sebagai pendamping. Senang! Anda secara amnya boleh menyahsekat individu jika anda mahu.

Namun, seberapa tepat anda dapat? Sebilangan besar pelanggan mengalami kesukaran di sini, kerana alternatifnya diliputi dalam pengaturan rekod anda. Untuk menjadikan sesuatu lebih mudah bagi anda, kami akan memberitahu anda cara terbaik untuk membuka blokir seseorang di Facebook pada alat Android anda. Anda akan mengesan semua data yang anda perlukan di bawahnya.

Pernahkah anda meluangkan masa untuk membersihkan suapan Facebook anda? Atau sebaliknya, membuat langkah lebih radikal dan menghapus saluran berita Facebook anda sambil memegang akaun Facebook? Pada ketika itu, anda mungkin juga menghalang seseorang. Sebilangan besar orang menyedari cara menghalang seseorang di Facebook.

Anda hanya perlu membuka rekod anda dan meneroka halaman profil individu tersebut. Apabila anda berada di sana, klik tetek tiga tingkat di sudut kanan bawah gambar sampul . Snap Block pada menu yang muncul dan klik Confirm pada skrin terakhir.

Nyahsekat seseorang di facebook:

Apabila anda menyahsekat seseorang, dia akan dapat melihat foto, video anda dan dapat menghubungi anda. Untuk bercakap dengan seseorang, anda perlu menyahsekat dengan menyahsekat anda boleh berkongsi video gambar, dan melakukan sembang.

Tetapi perkara utama adalah bahawa jika anda menyahsekat seseorang, dia hanya dapat melihat siaran awam anda. Sekiranya anda ingin menjadi rakan seseorang, pergi dan hantarkan permintaan rakan. Sekiranya dia menerima permintaan rakan anda di Facebook, maka anda berdua dapat melihat siaran antara satu sama lain walaupun mereka tidak diketahui umum .

Sekarang persoalan akan muncul "Bagaimana untuk membuka blokir seseorang di Facebook"

Cara menyahsekat seseorang di facebook

Langkah-langkah berikut akan memberi anda maklumat mengenai "Cara membuka blokir seseorang di Facebook."

Membuka blokir seseorang di Facebook adalah usaha mudah yang dapat diselesaikan dalam masa yang singkat jika anda menyedari di mana untuk mencari alternatifnya. Perkara utama yang harus anda lakukan ialah membuka aplikasi Facebook yang ada pada peranti Mudah Alih anda.

Buka Facebook dan klik pada tiga titik:

  1. Cukup ketik ini di bahagian kanan atas Facebook.

  2. Keselamatan dan privasi:

Tatal ke bawah anda akan melihat pilihan keselamatan dan privasi, klik pada pilihan keselamatan

  1. Privasi dan klik pada sekatan:

Sekarang tatal ke bawah anda akan melihat privasi kemudian klik pada blok.

  1. Klik pada buka sekatan:

Sekarang ketik buka blokir anda akan melihat bilangan orang yang disekat dengan nama kemudian buka blokir orang tertentu yang anda mahu buka blokirnya

  1. Sahkan untuk menyahsekat pilihan:

Sekarang klik pada buka blokir sekali lagi maka anda akan dapat melihat orang yang anda nyahsekatnya.

Nota PENTING:

Oleh itu, sekarang anda akan mengetahui tentang "Cara menyahsekat seseorang, tetapi ada batasan atau perkara penting yang mesti anda ketahui sebelum membebaskan seseorang adalah anda tidak dapat menyahsekatnya selama 48 jam.

Mengapa anda perlu bertahan selama 48 jam sebelum menyahsekat?

Sekiranya anda menyekatnya dan kemudian menyekatnya, anda perlu bertahan selama 48 jam. Ia tidak bodoh. Individu akan menghantar spam kepada seseorang, pada ketika itu menyekat mereka, pada ketika itu menyahsekatnya dan menghantar spam sekali lagi. Oleh itu, anda perlu menunggu beberapa saat sebelum menyahsekat seseorang di Facebook.

Cara menyahsekat seseorang di Facebook di iPhone:

Pertama, pergi ke aplikasi FB dan klik pada orang tertentu yang anda mahu sekat kemudian klik pada tiga titik untuk kemudian tatal ke bawah dan klik pada keselamatan dan privasi sepuluh ketukan pada tetapan. Sekarang tatal ke bawah, anda akan tatal privasi ke bawah dan klik buka blokir ke orang tertentu dan klik buka blokir.

Bagaimana untuk menyahsekat seseorang di desktop?

Malah, walaupun pada tahun 2020, tidak setiap orang cenderung menggunakan telefon bimbit. Sekiranya ini dibuat berdasarkan keputusan, beberapa kumpulan perlu melepaskan semua orang melalui kawasan kerja. Tahap Facebook dan berita seperti Twitter telah menjamin bahawa ini masih belum dapat difahami. Susun teknik terbaik untuk membebaskan seseorang di Facebook yang menggunakan kawasan kerja di bawahnya:

Buka Halaman Web dan Log masuk

Hidupkan kawasan kerja dan pergi ke Internet.

Pergi ke laman Facebook. Di sini, jika belum masuk, log masuk dengan memasukkan nama pengguna dan kata rahsia yang berkaitan dengan rekod.

Sekarang ikuti langkah-langkah untuk membuka blokir seseorang di facebook dengan menggunakan komputer riba atau komputer. Sama ada seseorang itu adalah rakan, teman wanita atau pelik anda.

1. Cari dan Pilih Ikon Menu

Mengikut halaman kawasan kerja, simbol menu kelihatan unik daripada yang terdapat pada aplikasi serba boleh. Lihat ke kanan halaman paling jauh di sepanjang garis simbol biru di titik tertinggi umpan. Di sini, semestinya ada baut penunjuk yang turun. Pilih ini untuk melihat menu lungsur lebih banyak alternatif.

2. Pilih "Tetapan"

Dari menu lungsur yang bermula dari bolt menghadap ke bawah, lihat ke arah dasar. Menjelang akhir menu, akan ada simbol yang bertuliskan "Tetapan." Pilih ini untuk pergi ke laman laman web berikut.

4. Cari dan Pilih Pilihan "Menghalang"

Halaman berikut adalah "Tetapan Akaun Umum". Setelah berada di halaman ini, ada alternatif di sebelah kiri yang menunjukkan setiap pilihan yang berpotensi. Sebilangan besarnya adalah pilihan "Sekat".

5. Cari Individu yang Diinginkan

Laman Facebook memberikan lebih banyak alternatif untuk mengetahui cara menghalang pelanggan yang berbeza. Sekilas pada bahagian bertanda "Pengguna yang disekat" untuk ikhtisar mereka yang kini disekat. Terdapat juga alternatif untuk menambah lebih banyak pelanggan.

6. Pilih Pilihan "Buka Sekatan" dan "Tegaskan"

Ikuti alternatif biru "buka blokir" di sebelah nama mereka. Ini meminta kotak pop timbul yang berisi data mengenai apa yang berlaku dengan aktiviti penegasan. Pilih "Sahkan" untuk menyelesaikan aktiviti.

Bagaimana untuk menyahsekat seseorang di messenger?

  1. Buka Aplikasi dan tekan pada Ikon Foto Anda Di telefon bimbit, cari aplikasi dan buka. Pada ketika itu, lihat sudut kiri atas skrin. Di sini, semestinya ada simbol bulat yang mengandungi gambar profil. Ikuti ini.

  2. Pilih "Rakaman Tetapan Mengetuk simbol foto individu akan menaikkan menu untuk akaun Messenger. Lihat ke bahagian bawah menu. Berhampiran pangkalan akan terdapat simbol bernama" Rakaman Tetapan ". Tangkap ini untuk membuka yang berikut menu.

  3. Pilih Ikon "Blok" Memilih simbol "Tetapan Rekod" akan menaikkan skrin pilihan lain. Sebagian cara melalui alternatif ini, terdapat beberapa pilihan di bawah tajuk "Keselamatan". Di sini akan ada simbol bernama "blok". Cari dan pilih simbol ini.

  4. Jejaki Akaun Pengguna Kanan Pada saat menu "blok" muncul, ia akan menyoroti bar pertanyaan untuk menambahkan lebih banyak orang. Akan ada nama pengguna nombor pengguna yang disekat dari pihak anda.

  5. Pilih Butang "Buka Sekatan" Di samping setiap nama individu, akan ada dua alternatif. Pilih "Nyahsekat".

Sebab untuk menyahsekat:

Cara menyahsekat orang yang anda kenal mengenainya tetapi anda mengapa menggunakan ciri ini atau mengapa Facebook memberikan ciri ini. Facebook memberi anda ciri untuk menyekat sehingga memberi ciri untuk menyekat seseorang. Banyak ciri diberikan untuk membebaskannya di Facebook, turun dan baca:

Seorang rakan sedang berseronok:

Sekiranya anda berada di Facebook dan rakan anda masih baru di Facebook. Dia bercakap dengan anda seperti orang asing, mengganggu anda, dan mengolok-olok anda.

Anda menghalangnya maka anda akan mengetahui bahawa dia adalah rakan anda dan hanya bercanda dengan anda, jadi ciri untuk menyekat seseorang di Facebook ini akan sangat membantu. Anda hanya pergi ke tetapan dan buka blokirnya dan hantarkan permintaan berteman untuk menjadi rakan di Facebook untuk melihat catatan anda dan untuk berbual dengan anda.

Pertembungan dengan seseorang:

Ini adalah sebab anda tidak boleh masuk ke dalam, jika anda melakukannya, menghalang orang tersebut. Tetapi menilai dengan baik,

Sebagai contoh, dua rakan hanya bercakap antara satu sama lain dan beberapa konflik berlaku pada beberapa perkataan. Salah satu blok rakannya kerana sifatnya yang marah dengan beberapa waktu dia menyedari bahawa rakannya itu betul dan dia ingin bercakap dengan rakannya maka ini akan menjadi ciri yang sangat berguna untuk mengumpulkan mereka lagi.

Ahli keluarga:

Ahli keluarga anda hanya menghantar permintaan teman kepada anda dan menghantar teks, kerana kebiasaan anda, anda tidak bercakap dengan orang asing sehingga anda menghalangnya.

Tetapi setelah beberapa lama, anda mengetahui bahawa itu adalah ahli keluarga anda, jadi anda hanya ingin bercakap dengan mereka dan ingin meminta maaf kerana kami dapat melakukannya dengan mudah dengan ciri buka blokir.

Anda mahu melakukan persahabatan / perniagaan:

Seseorang menghantar pesanan kepada anda dan anda menghalangnya, jadi jika anda ingin menjalin persahabatan dan anda berminat untuk berniaga dengannya, anda boleh bercakap dengan mereka dengan hanya membebaskannya. Ini menyelamatkan anda dari kerugian besar dan memberi anda kebahagiaan dan keselesaan.

Soalan Lazim:

Berikut adalah beberapa pertanyaan yang sering diajukan berkaitan dengan artikel bagaimana membuka blokir seseorang di facebook,

Berapa lama masa yang diperlukan untuk Membebaskan Seseorang di Facebook ??

Setelah log masuk ke akaun Facebook di kawasan kerja atau android mereka, ketahui cara menyahsekat klien Facebook. Sekiranya mereka memerlukannya, seseorang individu dapat membebaskan klien Facebook dalam masa sepuluh minit atau kurang. Aktiviti ini tidak dapat ditukar sehingga 48 jam selepas fakta.

Bagaimana Anda Membebaskan Seseorang yang Menyekat Saya?

Ini adalah kaedah yang serupa seperti biasa. Berikut adalah sinopsis laluan paling ideal bagaimana menyahsekat seseorang di Facebook:

Terlepas dari apakah di Android atau di area kerja, ketika informasi tentang pemblokiran telah diperoleh, buka blokir teman dengan mencari menu "Tetapan"

Cari segmen "Keselamatan".

Perhatikan simbol "menyekat" dan tekan di atasnya.

Skrin lain akan muncul menunjukkan jumlah rakan atau pelanggan Facebook yang disekat sebelumnya.

Ikut nama yang betul.

Pilih "Buka blokir" dan "Tegaskan" untuk menjadikannya rasmi.

Apa Yang Terjadi Apabila Anda Menyekat Seseorang di Messenger dan selepas itu Buka Sekatan Mereka?

Membuka sekatan seseorang di Messenger akan memberi kesan yang sangat besar sekiranya rakan itu dibebaskan pada laman web atau Android atau iPhone. Setiap batasan tidak direkodkan. Mereka dapat melihat semua yang dipaparkan sebelumnya, catatan berlabel lama jelas sekali lagi, dan mereka dapat menghubungi individu itu sekali lagi.

Adakah saya dapat Melihat Profil Seseorang yang Saya Sekat di Facebook?

Tidak. Pada saat seseorang disekat, mereka tidak akan melihat profil individu yang bergerak. Oleh itu, individu yang melakukan halangan tidak akan melihat profil lain semua perkara yang dipertimbangkan. Kaedah terbaik untuk melihat profil individu semasa ini adalah dengan menyahsekatnya. Perkara ini tidak dapat dipusingkan sehingga 48 jam selepas pembatalan penyahatan berlaku.

Dalam keadaan apa pun, apabila seseorang terbatas, dalam hal apa pun, cerita melalui rakan yang dikongsi, mesej biasa mereka masih menyimpan wang di telefon, dan setiap gambar atau perjumpaan yang diinginkan oleh kedua-dua individu itu, bagaimanapun juga, boleh didapati.

Bolehkah Rakan Meminta Seseorang Yang Menyekat Saya?

Tidak. Sekiranya seseorang telah menyekat rekod, pelanggan rekod itu tidak akan melihat atau berinteraksi dengan yang lain. Mereka akan kelihatan tidak kelihatan kecuali jika dilog masuk di bawah profil lain. Sekiranya tidak disengajakan, beritahu mereka cara terbaik untuk menyahsekat klien Facebook. Pada ketika itu hantar permintaan rakan.

Adakah Menyekat Seseorang di Facebook Tetap?

Walau bagaimanapun, pada tahun 2020, tidak. Sekiranya kerinduan itu menghalangi seseorang untuk jangka masa yang singkat, ini benar-benar mungkin. Buka sekatan dengan masuk ke "Tetapan" dan "Perlindungan" dan sesudahnya "Menghalang". Cari nama mereka dan kemudian klik pada butang "Buka blokir" biru. Ini akan membuka tetingkap pop timbul . Tekan "Sahkan" untuk menyahsekatnya.

Kesimpulan:

Oleh itu, kami menyimpulkan bahawa menyahsekat seseorang lebih mudah dan mempunyai banyak faedah untuk memiliki ciri ini, tujuh langkah mudah diberikan untuk membuka blokir seseorang di Facebook.

Facebook adalah aplikasi paling mudah digunakan. Setiap orang dapat menggunakannya pada waktu lapang dan juga untuk tujuan perniagaan. Di sini kami membuka jalan atau membimbing anda cara untuk menyahsekat seseorang. Dengan menyahsekat seseorang atau rakan anda, anda boleh berbual dengannya, anda boleh berkongsi siaran melihat siaran, cerita, anda boleh membuat panggilan suara, atau berkongsi sembang video. Anda boleh menghantar pelekat dan dapat berkongsi kenangan anda dengan rakan Facebook. Anda boleh berhubung dengan rakan.

anda boleh membuat kumpulan di Facebook. Anda boleh menonton video yang dikongsi oleh orang tersebut jika anda telah menyekatnya tetapi itu mungkin dilakukan setelah 48 jam. Anda boleh menyekatnya lagi jika mereka terus menerus berusaha mengganggu anda.

Anda boleh menggunakan Facebook dengan banyak alasan dan anda boleh menyahsekat seseorang dengan pelbagai alasan.

Kadang-kadang orang menyekat rakannya apabila mereka mula mengganggu kita dan membebaskan orang itu setelah kadang-kadang, kadang-kadang kita menyahsekat untuk beberapa tujuan perniagaan. Pendek kata, penyingkiran adalah ciri berguna Facebook.

Artikel Berkaitan
  1. Cara Menyahaktifkan atau Memadam Akaun Facebook Anda

  2. Apakah Kaedah Terbaik Untuk Meretas Mesej Facebook Pada 2021

  3. Cara Memadam Akaun Facebook

  4. Bagaimana Mencari Laman Terbaik untuk Membeli Peminat dan Suka Facebook 2020

  5. Cara Menukar Nama Anda di Facebook

  6. Bagaimana Menyahaktifkan Akaun Facebook?

  7. Cara Berkawan Seseorang di Facebook

Ingin menyekat atau ** menyahsekat seseorang di Facebook? Untuk mengelakkan atau meneruskan hubungan dengan seseorang, ikuti beberapa langkah. Ketahui apa yang berlaku apabila seseorang menyekat anda di rangkaian sosial - anda boleh mengetahui siapa yang menyekat anda di Facebook dari petua ini - dan apa yang berubah dalam hidup anda. Alat itu ada untuk digunakan.

Ringkasnya, siapa sahaja yang anda sekat tidak dapat melihat catatan anda di Facebook atau menambahkan anda lagi. Apa yang berguna untuk anda, jika anda menyekat seseorang di Facebook. Perlu diingat bahawa, apabila anda membuka blokir seseorang yang menjadi rakan anda, orang tersebut tidak akan bergabung semula dengan lingkaran anda secara automatik. Baca di bawah semua perkara yang boleh berlaku.

Apa yang berlaku?

Anda boleh menyekat seseorang untuk mengelakkan orang itu melihat apa yang anda siarkan di profil anda, memulakan perbualan dengan anda, atau menambahkan anda sebagai rakan (walaupun anda belum berkawan, ia boleh diambil sebagai langkah pencegahan terhadap kemungkinan masalah, walaupun dengan ahli keluarga)). Menyekat rakan memutuskan persahabatan.

Orang yang anda blokir tidak dapat:

  • Lihat apa yang anda siarkan di profil anda;

  • Tandakan anda dalam catatan, komen atau foto;

  • Jemput anda ke acara atau kumpulan;

  • Mulakan perbualan dengan anda;

  • Tambah anda sebagai rakan

Apabila anda menyekat seseorang, anda juga tidak akan dapat melakukan perkara yang sama seperti yang dinyatakan di atas. Perlu diingat bahawa menyekat seseorang mungkin tidak menghalang semua komunikasi atau interaksi seperti dalam aplikasi atau kumpulan, dan ini hanya mempengaruhi interaksi anda dengan orang tersebut di Facebook (dan tidak ada rangkaian sosial lain). Apabila anda menyahsekat seseorang, anda dan orang itu tidak akan menjadi kawan lagi secara automatik. Sekiranya anda menyekat rakan dan kemudian menyekatnya, anda perlu menghantar permintaan rakan baru.

Cara menyekat seseorang di Facebook

Selain tidak dapat menambahkan profil anda, orang yang anda blokir tidak dapat melihat profil anda atau menandai nama anda dalam catatan dan foto atau mengundang anda ke acara atau kumpulan.

Ketahui cara menyekat seseorang di Facebook:

  1. Masukkan profil orang itu; Sekiranya profil tidak dapat diakses lagi, anda mungkin telah disekat;

  2. Baik di telefon bimbit dan di komputer, klik pada butang Plus , yang diwakili oleh tiga titik (biasanya, ia berada di sebelah butang Mesej);

  3. Klik Sekat dan baca dengan teliti apa yang boleh berlaku;

  4. Sekiranya anda mahu meneruskan, klik pada Confirm ;

  5. Sedia! Orang itu disekat dari Facebook anda.

Cara menyahsekat seseorang di Facebook

Sekiranya anda menyesal atau ingin memberi peluang kedua kepada seseorang, itu juga mudah.

Inilah cara untuk menyahsekat seseorang di Facebook:

  1. Di sudut kanan atas Facebook, klik anak panah ke bawah dan pilih Tetapan ; Pada telefon bimbit anda, pergi ke menu hamburger (dengan tiga bar mendatar) dan juga klik pada Tetapan dan kemudian pada Tetapan Akaun ;

  2. Masukkan Blok ;

  3. Klik Nyahsekat di sebelah nama orang itu untuk membuang sekatan;

  4. Sedia! Kini orang itu dapat melihat profil anda tetapi belum menjadi rakan anda.

Sekiranya anda ingin menyambung semula hubungan, anda perlu menghantar permintaan rakan baru.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

1. Bagaimana saya membuka kunci rakan Facebook di telefon bimbit saya?

Dalam tetapan Facebook , ketuk "Sekat". Cari orang yang anda mahu buka blokirnya dan, di sebelah kanan nama, ketuk butang "Buka blokir ".

2. Bagaimana saya menyahsekat orang yang menyekat saya di Facebook?

Untuk menggunakan Stalkscan, lakukan perkara berikut:

  1. Salin pautan profil pengguna yang ingin anda akses;
  2. Akses laman web Stalkscan.com ;
  3. Tampal pautan profil di lapangan, dan klik pada kaca pembesar;
  4. Stalkscan akan memaparkan pesan "Profil XXXXXX dimuat!" dengan pautan.

3. Bagaimana membuka kunci Facebook dari telefon saya?

Menghantar permintaan buka kunci . Periksa sama ada akaun itu benar-benar dilumpuhkan. Akses Facebook , masukkan e-mel dan kata laluan anda, dan klik Log Masuk. Sekiranya anda menerima mesej yang menyatakan bahawa akaun tersebut "disekat sementara", profil anda telah dilumpuhkan oleh rangkaian sosial dan anda boleh membuat permintaan pemulihan.

4. Bagaimana saya membuka kunci orang yang menyekat saya?

Untuk menyahsekat seseorang, cukup akses senarai Disekat di WhatsApp.

  1. Lihat siapa yang anda blokir dalam Tetapan> Akaun> Privasi> Disekat;
  2. Cari siapa yang anda mahu buka blokirnya dan ketuk kenalan;
  3. Tatal ke bawah skrin ke hujung (atau cari butang menu) dan ketik Buka Sekatan Kenalan;
  4. Sedia! Begitu mudah.

Bagaimana untuk menyahsekat seseorang di Facebook? Anda boleh melepaskan seseorang yang berpotensi menjadi rakan di Facebook dengan hanya mengikuti prosedur mudah yang dinyatakan di bawah. Seperti yang anda ketahui, kumpulan tertentu di Facebook mungkin agak menjengkelkan. Nasib baik, ada penyelesaian langsung untuk ini.

Langkah Membebaskan Seseorang di Facebook

Nasib baik, untuk menyahsekat seseorang, anda tidak memerlukan komputer yang berguna. Ikuti langkah-langkah ini jika anda menggunakan aplikasi: Buka dan log masuk ke Aplikasi Facebook. Ketik tiga baris mendatar. Ini berada di sudut kanan bawah iPhone . Mereka berada di sudut kanan atas Android.

1 - Ketik 'Konfigurasi & Privasi.'

2 - Di menu, ketuk 'Tetapan.'

3 - Ketik 'Sekat' dan tatal ke bawah.

4 - Ketik 'Nyahsekat' di sebelah orang yang anda mahu nyahsekatnya.

Anda sekarang boleh memeriksa profil rakan anda dan melihat profil anda juga! Anda akan menemui pelbagai pilihan di lajur kiri paparan di menu Tetapan anda. Berikut adalah beberapa tetapan privasi yang tersedia untuk akaun anda; namun anda ingin mengklik "Blok" untuk menguruskan dana, anda sudah melarangnya.

Ini akan memuatkan halaman yang terdiri daripada rangkaian senarai terhad dan senarai lengkap orang yang dilarang. Untuk melepaskan pengguna dari senarai ini, tekan "Buka blokir" di sebelah nama mereka. Ini akan memberi amaran tentang apa yang berlaku apabila anda membuka blokir akaun yang merangkumi:

1 - Pengguna yang tidak disekat dapat mengakses (jika umum) garis masa anda atau menghubungi anda.

2 - Pulihkan tag sebelumnya (tag ini dapat dikeluarkan dari log aktiviti anda).

3 - Pengguna tidak dapat diganti selama 48 jam setelah pembatalan penyekat yang asal.

Semua ini berfungsi sebagai amaran: berhati-hatilah semasa menyahsekat pengguna. Anda mungkin tidak berpuas hati dengan hasilnya jika pengguna itu sangat berbahaya atau beracun , dan anda tidak dapat menyimpannya selama 48 jam lagi. Setelah minda telah mantap, sahkan mesej ini dengan menekan "Buka blokir" pada telefon atau tablet anda.

Individu ini akan dibebaskan dari akaun anda secara rasmi dan dapat melihat nama anda sekali lagi dalam hasil Facebook dan sebarang komen yang anda tulis dalam catatan rakan-rakan yang sudah biasa.

Apa yang berlaku apabila kenalan disekat?

Seseorang sering mengajukan soalan: apa yang berlaku jika anda menyekat seseorang di Facebook? Sebilangan orang menghentikan saudara-mara dan rakan - rakan tanpa memahami apa yang telah dilakukan dengan menyekat mereka. Oleh itu, mari dapatkan penjelasan ringkas mengenai apa yang disekat oleh penyekat Facebook .

Menyekat bukanlah pilihan yang terlalu rumit, tetapi sangat berguna untuk mengetahui apa yang berlaku setelah kenalan anda disekat. Anda akan kehilangan keupayaan untuk melihat keseluruhan akaun anda sebaik sahaja anda menyekat orang itu. Itu bermaksud catatan , gambar, tag dan juga akaun hasil carian anda.

Anda telah secara efektif menghapus hak pengguna untuk melihat nama anda di Facebook. Semua yang anda terbitkan, katakan, kongsi atau lakukan disekat oleh individu tersebut. Sekiranya anda telah ditandai pada entri sebelumnya, nama anda masih disertakan, tetapi sambungan ke akaun anda akan dihapus dari tag (berkesan membuat tag kosong yang membaca nama anda). Ini mungkin menyebabkan keadaan tidak normal bagi pengguna yang dilarang.

Sebagai contoh, jika anda memberi komen mengenai status rakan yang dikenali atau catatan yang dikongsi, dan rakan itu menjawab, pengguna yang dilarang tidak dapat melihat siaran anda, yang memberikan konteks untuk respons. Ini boleh dikatakan merupakan tanda yang paling ketara dari sekatan seseorang.

Menyembunyikan dan mengikuti individu adalah pendekatan yang kurang agresif untuk menangani mereka yang tidak menggunakan rangkaian. Mari kita lihat. Mari kita mengintip. Sila cari individu yang anda mahu berhenti ikuti dan pergi ke halaman profil mereka. Anda masih dapat melihat dan memberi komen pada siaran anda, dan anda masih dapat mengakses siaran anda dengan memuatkan profil langsung mereka atau mengikuti pautan.

Ringkasan

Anda akan menemui pelbagai pilihan untuk akaun anda di bahagian atas profil anda, termasuk pilihan yang mengatakan 'Mengikuti.' Muat turun menu dan periksa banyak pilihan. Terdapat tiga pilihan yang berbeza, dua daripadanya berkaitan dengan akaun pengguna dan yang ketiga yang menyatakan "Jangan ikuti." Ini menghentikan siaran pengguna daripada dipaparkan di suapan anda pada bila-bila masa dan tetap menjaga hubungan dalam talian anda dengan mereka.

Soalan Lazim

Orang bertanya banyak soalan mengenai menyahsekat seseorang di facebook. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

:one: Masih bolehkah saya menghantar mereka mesej di Facebook Messenger jika saya melarang seseorang di Facebook?

Ya, sebenarnya. Sebenarnya. Tidak seperti persepsi umum, dengan Facebook Messenger, anda mungkin menyekat dan menyahsekat seseorang. Anda boleh menambahkan nama ke senarai Messenger Facebook yang disekat dengan kaedah yang sama seperti di atas. Anda juga boleh menyahsekat seseorang dari menu yang sama.

:two: Sekiranya saya menyahsekat seseorang, adakah mereka akan tahu?

Walaupun tidak ada mesej atau amaran yang anda buka blokirnya, mudah untuk mengetahui. Semua pengguna lain perlu mencari profil mereka. Apabila anda menyekat seseorang, anda akan memberitahu mereka bahawa anda telah membuang profil anda sama sekali. Sekiranya anda menyekatnya, mereka mungkin melihat profil anda sekali lagi dan berinteraksi dengannya.

:three: Bagaimana saya boleh mengakses senarai larangan Facebook saya?

Kanan atas Facebook. Pilih Konfigurasi & Privasi, dan klik Tetapan. Klik Sekat di sebelah kiri. Anda akan melihat senarai individu yang anda halang di Facebook di bawah Sekatan Pengguna.

:four: Mengapa saya tidak dapat menyahsekat messenger?

Ketik foto profil anda di kiri atas Sembang . Ketik Privasi pada menu. Kemudian ketik Orang yang disekat. Ketik Nyahsekat di sebelah nama orang yang ingin anda nyahsekatnya.

Kesimpulannya

Kami menyimpulkan bahawa mudah untuk membebaskan seseorang dan fungsi ini mempunyai banyak kelebihan. Ini adalah tujuh langkah mudah untuk membebaskan sesiapa sahaja di Facebook. Facebook adalah perisian yang paling mesra pengguna. Setiap orang boleh menggunakannya untuk tujuan komersial dan masa lapang. Di sini kami membuka jalan atau menuntun anda melalui laluan yang dapat disekat oleh seseorang.

Anda boleh berkomunikasi dengan seseorang atau rakan anda dengan membebaskan catatan, melihat catatan, cerita, dan memanggil atau berkongsi perbualan video. Anda boleh menghantar pelekat dan berkongsi pengalaman anda dengan rakan di Facebook. Anda boleh bercakap dengan rakan.

artikel berkaitan