1. Bersihkan sampah dari singki
  2. Tuangkan air panas ke dalam longkang
  3. Tuangkan air yang dicampurkan dalam baking soda dan cuka
  4. Air masin juga membantu menanggalkan sinki
  5. Gunakan pelocok untuk melepaskan penyumbatan

Ia sering terjadi ketika kita mencuci pinggan atau mandi, kita melihat bahawa air tidak mengalir dengan betul atau sama sekali tidak mengalir. Apabila air tidak mengalir, ini bermakna sink anda kotor disebabkan oleh pengumpulan kotoran, minyak, minyak, rambut, atau sisa makanan. Perkara-perkara ini dapat menyekat sink dan itulah sebabnya air tidak mengalir dari sinki. Sekarang, apa yang perlu dibuat? Bagaimana saya boleh mencabut sinki saya ?

Inilah saya dengan semua jawapan untuk masalah anda.

Bersihkan sampah.

Apabila sink anda tidak kering, kemungkinan besar sink anda tersumbat dengan kotoran . Pertama sekali, anda mesti membersihkan kotoran atau sampah dari sinki.

Sekiranya anda mempunyai singki pelupusan sampah maka periksa dahulu tong sampah, jika diisi dengan sampah termasuk zarah makanan, rambut, minyak, minyak, kemudian keluarkan tong sampah dan buang sampah. Ini akan menyelesaikan sebahagian besar masalah dan air akan mula mengalir semula. Dengan andaian anda mempunyai pelbagai jenis sinki , pakai sarung tangan dan dengan bantuan tangan anda berusaha untuk menghilangkan zarah-zarah yang menghalang saluran air. Pada ketika anda akan membersihkan sampah, air akan mula mengalir sekali lagi.

Tuangkan air panas ke dalam longkang:

Apabila semua sampah dan kotoran dikeluarkan dari singki maka air akan mula mengalir semula tetapi sinki mungkin tersumbat pada masa akan datang.

Untuk menjauhkan diri dari itu, rebus sebotol air dan tuangkan ke dalam longkang. Ulangi tahap ini beberapa kali dan periksa sama ada air mengalir dengan mudah.

Air yang dipanaskan akan membantu membersihkan minyak dan minyak dari saluran air yang boleh menjadi penyebab penyumbatan.

Tuangkan air yang dicampurkan dalam baking soda atau cuka:

Sekiranya masalah itu masih tidak dapat diselesaikan setelah membuang sampah dan menuangkan air panas ke dalam longkang. Berikut adalah kaedah lain yang boleh anda cuba cabut sinki anda.

  • Ambil satu sudu baking soda , campurkan dengan air dan tuangkan ke dalam longkang.

  • Ambil satu atau dua sudu baking soda dan tuangkan ke dalam saluran air. Anda boleh menggunakan spatula atau sudu untuk menolak serbuk ke saluran pembuangan.

  • Campurkan satu atau dua sudu cuka dengan air dan tuangkan ke dalam saluran saliran.

  • Biarkan campuran selama 15 hingga 30 minit.

  • Selepas 30 minit tuangkan air panas ke saluran pembuangan untuk membersihkan penyumbatan.

Langkah-langkah ini akan membantu menanggalkan sink dan membersihkan laluan saliran kerana selalunya laluan saliran dilapisi oleh minyak atau minyak yang boleh menjadi sebab penyumbatan.

Air masin juga membantu menanggalkan sinki:

Air masin boleh menjadi sangat luar biasa semasa kita bercakap mengenai sink yang tidak dapat ditahan. Anda hanya perlu mengambil garam dan air dalam jumlah yang sama. Rebus selama 2-3 minit dan kosongkan ke saluran. Ulangi tahap ini beberapa kali dan periksa sama ada air mula mengalir dari sink dengan mudah.

Menggunakan teknik air masin jauh lebih menarik. Ini akan membantu memecahkan lemak dan lemak yang diemulsi sehingga mereka dapat menyiram dengan berkesan melalui paip.

Gunakan pelocok untuk melepaskan penyumbatan selanjutnya:

jika langkah-langkah yang disebutkan sebelumnya tidak berfungsi, kita harus mempertimbangkan untuk menggunakan pelocok untuk membersihkan penyumbatan.

Untuk strategi ini, anda perlu menutup sink dengan kain atau penyumbat. Anda perlu membuat penutup rapat di sink dan selepas itu isikan sink dengan air. Air semestinya mencukupi untuk menutup loceng pelocok. letakkan unclogger ke atas sink dan terjun dengan kuat sehingga anda mendengar suara penghisap, membersihkan pelocok, dan mengalirkan air ke atasnya. Anda juga boleh menuangkan air rebusan di atasnya.

Kaedah lain untuk mencabut sinki:

Terdapat banyak kaedah lain untuk menanggalkan sinki . Anda boleh menggunakan salah satu daripadanya dan melihat mana yang lebih sesuai untuk anda.

  1. Menggunakan coke untuk menanggalkan sinki
  2. Menggunakan penyangkut wayar untuk mencabut sinki
  3. Menggunakan kaedah p-trap untuk mencabut sinki

Menggunakan coke untuk mencabut sinki:

Anda boleh menggunakan Coke , Pepsi untuk menanggalkan sinki. Pertama sekali, tuangkan 2 liter kok ke dalam longkang. Biarkan selama setengah jam dan kemudian tuangkan air mendidih ke dalam longkang. Coke cukup berguna dan berkesan untuk membersihkan penumpukan di longkang anda. Tetapi jauh lebih ringan daripada pembersih longkang komersial.

Menggunakan penyangkut wayar untuk mencabut sinki:

Anda boleh menggunakan penyangkut wayar untuk melepaskan sinki dengan meluruskannya. Pertama, luruskan penyangkut wayar dan masukkan ke dalam longkang, dan cuba menjangkau penyumbat jika anda boleh. Anda boleh menolak penyumbat ke bawah atau mengeluarkannya untuk membersihkan penyumbatan. Kaedah ini dapat membantu apabila tidak ada yang lain yang berfungsi.

Catatan: cuba jangan menggaru paip atau akan berlaku kebocoran.

Menggunakan kaedah perangkap P untuk mencabut sinki:

Sekiranya air tidak mengalir dengan lancar setelah menggunakan ubat yang disebutkan di atas, anda boleh menggunakan kaedah perangkap P yang dapat membantu. Terdapat paip berbentuk siku di bawah sink. Buka penutup penyambung yang memegang paip. Hilangkan perangkap P dari sink dan bersihkan dengan mengalirkan air dari beberapa kali. Tetapkan kembali saluran kembali dan buka keran air untuk memeriksa sama ada air mengalir dengan mudah dari sink.

Soalan Lazim:

Bolehkah kita menggunakan kok untuk menanggalkan sinki?

Ya, kita boleh menggunakan coke atau Pepsi untuk melepaskan sinki.

Anda boleh menggunakan coke, Pepsi untuk menanggalkan sinki. Pertama sekali, tuangkan 2 liter kok ke dalam longkang. Biarkan selama setengah jam dan kemudian tuangkan air mendidih ke dalam longkang.

Coke cukup berguna dan berkesan untuk membersihkan penumpukan di longkang anda. Tetapi jauh lebih ringan daripada pembersih longkang komersial.

Mengapa sinki tersumbat tersumbat?

Sebilangan besar sink atau longkang tersumbat akibat kotoran, potongan sabun, rambut, dll.

Singki dapur tersumbat kerana minyak, gris, atau zarah makanan tersumbat ke saluran paip.

Bagaimana cara menanggalkan sinki dengan mudah?

Cara mudah mencabut sinki adalah dengan mencampurkan garam dan air yang sama dengan mendidih selama 2-3 minit. Tuangkan campuran ke dalam saluran pembuangan dan biarkan ia duduk. Ulangi prosedur dua hingga tiga kali dan lihat apakah air mula mengalir dengan lancar.

Apa yang boleh anda tuangkan ke dalam sink untuk membongkarnya?

Tambahkan baking soda ke saluran pembuangan, gunakan spatula untuk menekannya, dan biarkan selama 20-30 minit. Selepas 30 minit tuangkan air mendidih ke dalam longkang.

Bagaimana cara menanggalkan sink dengan cuka?

Campurkan 2-3 sudu cuka dalam cawan air anda boleh menambah serbuk penaik di dalamnya juga, campuran akan mula menggelegak, tuangkan ke dalam saluran pembuangan. Biarkan campuran duduk selama 30 minit dan tuangkan air mendidih ke dalam longkang.

Ini akan membersihkan penyumbatan dan memecah minyak atau minyak dari paip.

Bagaimana saya boleh menanggalkan sinki bilik mandi?

  • Air mendidih
  • Soda penaik dan cuka
  • Air garam
  • Coke
  • Penyangkut wayar
  • Kaedah perangkap P

Bagaimana saya dapat mengelakkan sink daripada tersumbat di masa depan?

Gunakan air mendidih seminggu sekali untuk mengelakkan sinki tersumbat di masa depan.

Biarkan air mengalir selama 30 saat setelah menggunakan sink. Ia dapat membantu memecahkan minyak, minyak dari paip dan mengelakkan sink daripada tersumbat di masa depan.

Sekiranya anda mempunyai sampah, bersihkan secara berkala untuk mengelakkan sinki tersumbat di masa hadapan.

Bagaimana menggunakan pelocok?

Pertama, anda mesti menutup sinki / saliran dengan meletakkan penyumbat atau kain di atasnya.

Anda perlu menutup sink dengan kain atau penyumbat.

Anda perlu membuat penutup rapat di sink dan selepas itu isikan sink dengan air.

Air semestinya mencukupi untuk menutup loceng pelocok. letakkan penyumbat di atas sink dan terjun dengan kuat sehingga anda mendengar suara penghisap, membersihkan pelocok, dan mengalirkan air ke atasnya.

Anda juga boleh menuangkan air rebusan di atasnya.

Kesimpulan:

Untuk mencabut sinki tuangkan air mendidih ke dalam paip saliran dan lihat apakah air mula berjalan lancar.

Anda boleh menggunakan serbuk penaik dan cuka . Tuangkan sedikit serbuk penaik ke dalam paip saliran, biarkan sebentar. Sekarang tuangkan cuka yang dicampurkan dengan air dan kemudian tuangkan air mendidih ke dalam paip saliran. Ulangi langkah ini beberapa kali.

Anda boleh menggunakan air garam untuk melepaskan paip saliran. Pertama, ambil air dan garam dalam jumlah yang sama dan rebus selama 2-3 minit. Tuangkan ke dalam saluran saliran biarkan duduk dan ulangi langkahnya beberapa kali.

Sekiranya langkah-langkah di atas tidak berfungsi, anda boleh menggunakan pelocok untuk mencabut sinki. Anda perlu menutup sink dengan kain atau penyumbat.

Anda perlu membuat penutup rapat di sink dan selepas itu isikan sink dengan air.

Air semestinya mencukupi untuk menutup loceng pelocok. letakkan unclogger di atas sink dan terjun dengan kuat sehingga anda mendengar suara sedutan membersihkan, menghilangkan pelocok, dan mengalirkan air ke atasnya.

Anda juga boleh menuangkan air rebusan di atasnya.

Artikel berkaitan:

Cara Melepaskan Sistem Saliran Tandas Cara Melepaskan Saliran dengan Ular Cara menyingkirkan lalat buah di dalam longkang