Kandungan yang dihasilkan pengguna adalah jenis kandungan yang dibuat secara sukarela dan dikongsi oleh orang melalui rangkaian media sosial dan bukannya jenama.

Ini dapat dalam bentuk teks, gambar, video, blog, ulasan, cadangan, dll.

Jenama menggunakan kandungan ini dalam strategi pemasaran mereka dan memaparkannya di laman web rasmi atau platform media sosial mereka untuk terlibat dan membina kepercayaan kepada pelanggan mereka.

Jenama dan pemasar meningkatkan strategi pemasaran mereka dengan kandungan yang dihasilkan pengguna dan berhubung dengan penonton mereka lebih daripada sebelumnya.

Namun, hak kandungan dikaitkan dengan kandungan buatan pengguna yang dapat menyebabkan jenama dan pemasar menjadi masalah undang-undang.

Oleh itu, dalam artikel ini, saya telah membuat panduan berguna yang akan membantu memahami Hak Kandungan UGC dan cara menggunakannya tanpa menghadapi masalah undang-undang.

Oleh itu, tanpa perlu dijelaskan lebih lanjut, mari kita mula memahami kandungan yang dihasilkan pengguna untuk menggunakannya secara sah.

Mengapa Jenama Dan Pemasar Menggunakan Kandungan Yang Dihasilkan Pengguna?

Anggaplah anda seorang pemasar dan mencari strategi pemasaran yang berkesan yang berfungsi dan mempengaruhi khalayak anda untuk membeli produk dan perkhidmatan anda.

Sekiranya demikian, kandungan yang dihasilkan pengguna adalah bahagian mustahak dalam rancangan permainan anda.

Berikut adalah beberapa faedah mengintegrasikan kandungan yang dihasilkan oleh pengguna untuk mempromosikan jenama anda dan menukar pengunjung menjadi pelanggan.

Meningkatkan Keaslian Jenama

Tinjauan menunjukkan bahawa pengguna lebih mempercayai kandungan yang dihasilkan pengguna dan bukannya kandungan yang dibuat jenama. Pengguna mempercayai ulasan orang sebenar dan pengalaman mereka dengan produk dan perkhidmatan jenama.

Menggabungkan ulasan, siaran, video, dan bentuk konten lain dalam kempen promosi meningkatkan kredibiliti kandungan yang anda bagikan dengan pelanggan baru dan mewujudkan imej jenama anda yang kuat.

Membangun dan Membina Kepercayaan Pelanggan

Oleh kerana kandungan yang dihasilkan pengguna dibuat oleh pelanggan dengan kehendak mereka sendiri dan mengandungi ulasan pelanggan yang tidak berat sebelah, itu akan mengembangkan kepercayaan kepada khalayak anda ketika berkenalan dengan orang baru.

Ramai orang membeli produk yang mereka dapati orang lain juga menggunakan dan merasa berpuas hati dengan produk tersebut. Orang ingin mendapatkan kepuasan yang sama dengan produk dan perkhidmatan, seperti yang ditunjukkan dalam kandungan yang dihasilkan pengguna.

Mereka lebih mempercayai kandungan pelanggan yang ada dan bukannya kandungan yang dibuat secara profesional oleh jenama.

Kandungan Unik dan Menarik

Membuat konten promosi yang sama setiap waktu dan menggunakannya dalam pemasaran anda tidak dapat meningkatkan rencana permainan pemasaran anda.

Sebaliknya pemasar dapat lebih fokus pada konten yang dihasilkan pengguna dalam kempen pemasaran mereka, unik dan kreatif dari jenis kandungan pemasaran tradisional.

Ini juga akan melibatkan audiens anda dengan lebih berkesan dengan kandungan jenama anda dan menambahkan kandungan berkualiti unik dalam kandungan pemasaran jenama.

Mempengaruhi Pelawat Untuk Mengambil Keputusan Pembelian

Salah satu kelebihan terbesar kandungan yang dihasilkan pengguna adalah menghasilkan keuntungan untuk jenama dan pemasar yang tidak dapat dilakukan oleh jenis kandungan lain.

Jenama yang menggunakan lebih banyak kandungan yang dihasilkan pengguna dalam strategi pemasaran mereka mendapati bahawa lebih banyak orang menukar menjadi pelanggan mereka dan kebanyakannya membeli produk yang ditunjukkan dalam kandungan yang dihasilkan pengguna.

Kandungan yang dihasilkan pengguna terbukti mempengaruhi penonton dan mendorong mereka untuk membuat keputusan pembelian.

Apakah Hak Kandungan UGC

Pengguna membuat kandungan buatan Pengguna; ia mengandungi hak harta intelek pengguna ketika mereka melaburkan kreativiti, masa, dan usaha mereka untuk membuatnya.

Orang berkongsi kandungan mereka melalui saluran media sosial, yang tersedia untuk umum dan dapat dilihat oleh semua orang yang menggunakan saluran media sosial tersebut.

Tetapi itu tidak bermaksud bahawa sesiapa sahaja boleh menggunakan kandungannya dan menyiarkannya semula di akaun mereka. Ini dianggap sebagai pelanggaran hak cipta , dan pengguna berhak untuk menuntut orang yang menggunakan kontennya.

Pengguna tidak membuat kandungan yang dihasilkan Pengguna untuk tujuan promosi jenama, mereka membuat dengan kehendak mereka sendiri dan mungkin bersifat peribadi bagi mereka, jadi jika mereka menggunakannya tidak disedari oleh mereka, ia akan menimbulkan banyak masalah undang-undang.

Oleh itu, jenama dan pemasar perlu mempraktikkan kandungan yang dihasilkan oleh pengguna dengan betul dan memahami hak kandungan yang berkaitan dengan UGC.

Amalan Terbaik Untuk Memaparkan Kandungan Yang Dihasilkan Pengguna Secara Sah

Mengikuti amalan undang-undang terbaik untuk menggunakan UGC dalam kempen pemasaran adalah penting bagi pemasar.

Minta Izin Dari Pemilik Kandungan

Meminta kebenaran secara langsung dari pemilik kandungan adalah salah satu pengguna yang paling baik digunakan untuk tujuan pemasaran. Anda boleh meminta izin daripada pemilik kandungan di bahagian komen di bawah siaran atau menghantar mesej langsung dengan gambar yang ingin anda gunakan.

Berikan Kredit yang Betul

Amalan lain yang betul adalah memberi kredit kepada pengguna walaupun anda bukan pemilik kandungan walaupun setelah anda mendapat kebenaran daripada pemiliknya untuk menggunakannya. Anda harus menyebut pengguna semasa menyiarkan semula kandungannya dengan betul dalam kapsyen; ia akan menghargai karya dan kreativiti pemilik kandungan.

Guna dengan baik

Sekiranya anda memasukkan konten buatan pengguna dalam kempen pemasaran anda, anda harus melakukannya dengan adil dan tidak melanggar hak privasi pemilik kandungan.

Alat Pengurusan Hak UGC

Salah satu amalan terbaik untuk mendapatkan hak undang-undang lengkap kandungan pengguna dan memastikan tidak akan ada masalah undang-undang jika anda menggunakan alat Pengurusan Hak UGC . Dengan ini, anda akan mendapat semua hak kandungan pengguna secara profesional dan sah. Ini adalah kaedah terbaik untuk mendapatkan dan memanfaatkan kandungan yang dihasilkan pengguna dalam kempen pemasaran anda untuk jenama besar.

Perkataan Akhir!

Jenama dan pemasar harus memahami hak kandungan buatan Pengguna untuk menjauhkan diri dari masalah berkaitan undang-undang dan melindungi imej jenama. Oleh itu, pemasar harus mengikuti praktik yang tepat untuk mengintegrasikan kandungan pengguna dalam strategi pemasaran .

Dalam senario kes terbaik dan dapatkan hak lengkap pada kandungan dengan bukti undang-undang, menggunakan alat Pengurusan Hak UGC adalah cara terbaik untuk jenama dan pemasar terkenal.

Panduan Pemasar untuk Menggunakan Kandungan Yang Dihasilkan Pengguna di Media Sosial

Sebarang kandungan — teks, video, foto, ulasan, dan sebagainya — dibuat oleh individu dan bukannya jenama dikenali sebagai kandungan buatan pengguna (UGC). UGC sering dikongsi oleh jenama di profil media sosial, laman web, dan saluran pemasaran mereka yang lain. Sebarang kandungan — teks, video, foto, ulasan, dan sebagainya — dibuat oleh individu dan bukannya jenama dikenali sebagai kandungan buatan pengguna (UGC). UGC sering dikongsi oleh jenama di profil media sosial, laman web, dan saluran pemasaran mereka yang lain. Instagram adalah saluran utama untuk kandungan yang dihasilkan pengguna (UGC) untuk banyak pemasar. Pengguna menerbitkan dan berkongsi catatan mengenai jenama anda, menjadikan produk dan perkhidmatan anda mendapat perhatian pengikut mereka.

Mengapa kandungan yang dihasilkan pengguna?

Apa sebenarnya kandungan yang dihasilkan pengguna, dan mengapa syarikat anda harus prihatin? Berikut adalah tiga sebab menarik mengapa kandungan yang dihasilkan pengguna (UGC) adalah taktik pemasaran yang penting.

Menggalakkan keaslian

Jika dibandingkan dengan bahan buatan jenama, pengguna berkemungkinan 2.4 kali lebih besar untuk mempercayai bahawa kandungan yang dihasilkan pengguna adalah nyata. Kerana hanya lebih daripada separuh jenama yang mengembangkan kandungan sebenar, ini memberikan reputasi yang besar kepada jenama. Lebih daripada 15,000 orang menyukai foto bayi comel yang memakai kacamata Warby Parker ini, yang mendorong komen seperti "Saya mati kerana comel." Sekiranya jenama itu mengadakan acara.

Buat kepercayaan

Pengguna moden berharap dapat mengetahui dengan tepat apa yang mereka dapatkan sebelum mereka memesan sesuatu, sama ada produk, perkhidmatan, atau pengalaman. Sebagai contoh, 30% milenium akan mengelakkan diri dari pergi ke restoran sekiranya kehadiran di Instagram kurang. Mereka tidak percaya bahawa pengalaman itu akan memberi mereka apa yang mereka perlukan.

Memacu keputusan pembelian

Semua kelebihan kandungan pengguna yang dihasilkan sebelumnya membawa kepada yang satu ini: pengaruh terhadap keputusan pembelian. Ini adalah perjanjian utama. UGC mempunyai pengaruh yang kuat terhadap sekitar 80% keputusan pembelian orang. Semasa menerbitkan kandungan yang dihasilkan pengguna dengan tujuan mendorong penjualan, jangan lupakan Cerita Instagram. Anda boleh menggabungkan Ketiadaan Cerita dengan kesan Sorotan jangka panjang.

3 cara utama untuk menggunakan kandungan yang dihasilkan pengguna di media sosial

1. Buat keinginan jenama

Manusia secara semula jadi makhluk yang iri hati. Berkongsi bahan buatan pengguna yang luar biasa adalah pendekatan hebat untuk menarik minat jenama anda. Sangat berkesan bagi pemasar pelancongan dan rekreasi untuk menyampaikan destinasi mereka melalui pandangan pengunjung. Di akaun Instagramnya, Destination British Columbia memanfaatkan kandungan yang dihasilkan pengguna (UGC) untuk memaparkan pemandangan indah dari seluruh wilayah dengan cara yang dapat didekati oleh semua orang.

2. Mempamerkan (dan memberi inspirasi) kesetiaan jenama

Ini semua untuk membuat orang mencuba jenama anda untuk pertama kalinya ketika mewujudkan keinginan. Ini semua tentang memupuk hubungan jangka panjang yang menghasilkan banyak penjualan dari masa ke masa ketika membina kesetiaan jenama. Pengguna yang mengembangkan dan menyebarkan kandungan yang dihasilkan pengguna mungkin merupakan penyokong anda yang paling bersemangat. Mereka kemungkinan besar pernah membeli dari anda sebelum ini. Sekiranya mereka baru melakukan satu pembelian, kemungkinan besar itu adalah pembelian kecil.

3. Membina perpustakaan kandungan

Membuat bahan baru, segar, dan menarik secara visual untuk saluran media sosial anda boleh menjadi tugas berterusan. Inisiatif kandungan yang dihasilkan pengguna adalah kaedah terbaik untuk memperluaskan koleksi kandungan anda dan memastikan anda sentiasa mendapat maklumat baru. Hashtag #WholeFoodsHaul digunakan oleh Whole Foods untuk mendorong pelanggan berkongsi gambar tentang apa yang ada di troli membeli-belah mereka. Ini adalah sumber maklumat yang hebat dan sentiasa berubah.

Amalan terbaik untuk berkongsi kandungan yang dihasilkan pengguna

Sentiasa meminta izin

Hashtag berjenama, seperti yang ditunjukkan di atas, adalah pendekatan hebat untuk mengumpulkan kandungan yang dihasilkan pengguna. Walaupun siaran mempunyai tanda nama anda, ada baiknya anda meminta izin. Orang mungkin menggunakan hashtag berjenama anda tanpa mengetahui bahawa anda telah mengaitkannya dengan kempen kandungan buatan pengguna kerana hashtag dapat meraih kehidupan mereka sendiri. Tidak boleh melanggar undang-undang untuk berkongsi semula barang-barang tersebut tanpa kebenaran yang jelas. Apabila anda meminta izin, anda menunjukkan poster asal bahawa anda menghargai karya mereka dan mendorong mereka untuk membagikannya kepada khalayak anda. Anda juga tidak menghadapi masalah hukum dalam masalah hak cipta. Tambahan pula, ia adalah perkara yang betul untuk dilakukan. Pengguna Hootsuite mempunyai akses ke TINT, aplikasi yang menangani permintaan hak untuk bahan buatan pengguna.

Kreditkan pencipta asal

Berhati-hatilah untuk memberikan kredit yang jelas kepada pencipta asal semasa anda berkongsi kandungan yang dihasilkan pengguna di media sosial. Mereka akan ditandakan dengan segera di siaran. Nyatakan sama ada anda menggunakan gambar, perkataan, atau gabungan kedua-duanya. Beri kredit di mana kredit perlu dibayar setiap masa. Sekiranya anda akan menyebarkan kandungan yang dihasilkan pengguna di media sosial, ketahui bagaimana pencipta ingin dikenali di setiap rangkaian.

Menawarkan sesuatu yang bernilai sebagai balasannya

Anda mesti memberikan sesuatu sebagai balasan jika anda mahu peminat dan pengikut anda memberikan anda bahan yang dihasilkan pengguna. Pertandingan media sosial boleh menjadi kaedah hebat untuk menghasilkan UGC dalam jumlah yang banyak. Tetapi jangan terlalu sibuk dengan pemberian penghargaan kepada pemaju UGC. Menurut satu tinjauan, hanya 32% pengguna menghasilkan dan berkongsi UGC untuk memenangi hadiah.

Jelaskan tentang jenis kandungan yang anda cari

Pencipta kandungan yang dihasilkan pengguna (UGC) mahu anda berkongsi karya mereka. Maksudnya, mereka ingin mengetahui jenis kandungan yang paling anda gemari untuk berkongsi. Hanya 16% jenama yang memberikan garis panduan khusus untuk jenis kandungan yang dihasilkan pengguna yang mereka mahukan untuk dikembangkan dan dikongsi oleh peminat mereka. Namun, mengenai UGC, lebih daripada separuh pelanggan mahu jenama memberitahu mereka apa yang harus dilakukan. Jangan takut untuk bersikap deskriptif mungkin.

Gunakan aliran carian untuk mencari kandungan buatan pengguna yang mungkin anda terlepas

Anda akan kehilangan banyak kandungan yang berpotensi jika anda hanya mengumpulkan kandungan yang dihasilkan pengguna ketika orang menandai anda atau menggunakan hashtag berjenama anda. Walaupun anda tidak diberi tag, anda harus memantau semua sebutan jenama atau produk anda di media sosial sebagai sebahagian daripada program mendengar sosial anda. Sekiranya anda menemui karya yang ingin anda kongsi dengan khalayak anda, hubungi pengarang dan minta izin. Mereka mungkin tidak begitu antusias dengan seseorang yang telah menandai nama anda atau menggunakan hashtag berjenama anda, tetapi mereka tidak dapat mengatakan tidak. Sekiranya mereka setuju, beritahu mereka tentang hashtag berjenama UGC anda dan dorong mereka untuk menggunakannya dalam artikel yang akan datang.

Belajar dari kandungan yang dihantar, sama ada anda membagikannya atau tidak

Kandungan yang dihasilkan pengguna adalah sumber penyelidikan pelanggan yang hebat selain menjadi alat pemasaran yang kuat. Luangkan masa untuk memeriksa UGC yang dibuat oleh khalayak anda dan mempelajarinya untuk pelajaran yang mungkin dapat membantu anda meningkatkan usaha pemasaran sosial anda. Contohnya, anda dapat mengetahui bahawa pelanggan menggunakan produk atau perkhidmatan anda dengan cara yang tidak dijangka.

Bagaimana Memanfaatkan Kandungan yang Dihasilkan Pengguna Secara Sah dalam Pemasaran Anda?

Adakah anda ingin menggunakan foto yang dikongsi pelanggan dan peminat anda di media sosial? Adakah anda ingin mengetahui cara mendapatkan kebenaran untuk memanfaatkan kandungan pelanggan anda? Sekiranya anda ingin memasukkan kandungan buatan pengguna (UGC) dalam pemasaran anda, anda mesti mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan masalah undang-undang. Anda akan belajar bagaimana menggunakan bahan peminat secara sah dalam pemasaran media sosial anda dalam siaran ini.

# 1: Ketahui Kapan Anda Perlu Mendapatkan Hak

DRM (Pengurusan Hak Digital) mungkin merupakan istilah yang hanya perlu diberi perhatian oleh pengacara. Itulah yang berlaku sehingga akhir-akhir ini. DRM, atau pengurusan hak digital, pada dasarnya adalah perlindungan hak cipta untuk harta digital seperti muzik, video, gambar, dan bahan bercetak. DRM dicipta untuk melindungi jenama beberapa tahun yang lalu. Ini sebahagiannya adalah reaksi terhadap penyalinan bahan yang dihasilkan secara komersial melalui perkongsian rakan sebaya. Semasa kita mendaftar untuk akaun media sosial, kita semua bersetuju (tetapi mungkin tidak membaca) syarat perkhidmatan. Sebilangan besar perjanjian rangkaian mengandungi bahasa yang membolehkan mereka berkongsi dan memaparkan kandungan yang telah diposkan di rangkaian mereka. Blog Instagram, misalnya, mempunyai kebenaran untuk menggunakan foto yang dikongsikan oleh penggunanya di platform. Walau bagaimanapun, ini tidak memberikan kebenaran kepada Starbucks untuk menggunakan gambar tersebut.

# 2: Dapatkan Kebenaran pada Catatan Pengguna Individu melalui Komen

Berita baiknya adalah bahawa mendapatkan hak untuk bahan pengguna anda tidak terlalu sukar. Anda boleh meminta kebenaran pengguna dengan meninggalkan komen. Sebagai contoh, PetSmart memantau puluhan hashtag yang berkaitan dengan haiwan peliharaan dan memberikan komen yang meminta penulis membalas dengan #yespets apabila mereka melihat gambar yang ingin mereka gunakan di platform media sosial mereka atau untuk tujuan pemasaran lain.

# 3: Selaraskan Permintaan Kebenaran melalui Perisian Peraduan UGC

Anda mempunyai izin tersirat untuk menggunakan apa sahaja yang mereka terbitkan jika anda mengadakan pertandingan hashtag di mana orang masuk dengan menggunakan hashtag berjenama yang anda tentukan. Walau bagaimanapun, adalah idea yang baik untuk mendapatkan persetujuan mereka secara bertulis. Berikut adalah contoh pertandingan yang dijalankan oleh syarikat filem Dwayne “The Rock” Johnson. Untuk masuk, peserta harus merakam video pendek di mana mereka melakukan kesan Baywatch gerakan perlahan terbaik mereka dan melabelkannya dengan hashtag. Tetapi bagaimana jika seseorang menemui hashtag berjenama anda di media sosial dan menggunakannya untuk menerbitkan foto atau video, secara tidak sengaja memasuki peraduan anda dengan hashtag unik anda? Orang ini belum mengunjungi halaman media sosial atau laman web anda, dan tidak menyedari bahawa anda telah menyiarkan terma dan syarat yang menjelaskan bagaimana anda akan menggunakan kandungannya pada masa akan datang. Apakah cara penyelesaiannya? Sebelum anda menggunakan kandungan orang lain di laman media sosial anda, pastikan anda mengetahui siapa mereka.

Kandungan yang Dihasilkan Pengguna: Mengapa Berkesan dan Cara Menggunakannya dalam Kempen Pemasaran Anda

Adakah anda mahu pengguna membayar harga yang lebih tinggi untuk produk anda? Menurut penyelidikan baru, anda harus menggunakan kandungan yang dihasilkan pengguna untuk memasarkannya. Menurut tinjauan TurnTo Networks, 90 peratus pengguna percaya ia mempunyai pengaruh yang lebih besar terhadap keputusan pembelian mereka daripada mengiklankan e-mel atau bahkan hasil mesin pencari. Itu betul, berdasarkan hasil kempen sebelumnya. Bahan yang dihasilkan pengguna mempunyai kemampuan untuk mempunyai pengaruh yang signifikan.

Apakah kandungan yang dihasilkan pengguna?

Kandungan buatan pengguna (juga dikenal sebagai UGC atau kandungan buatan pengguna) dalam pemasaran merujuk kepada kandungan mengenai jenama anda yang disediakan oleh seseorang yang bukan wakil rasmi syarikat anda. Ini boleh menjadi kemas kini status di media sosial, tinjauan, video, podcast, atau berbagai format lain. Ia dihasilkan oleh pengguna jika melibatkan jenama anda dan tidak ada pekerja atau rakan anda yang mengembangkannya.

Apa yang menjadikan kandungan yang dihasilkan pengguna begitu berkesan?

Malangnya, pemasar dan pengiklan pada dasarnya tidak boleh dipercayai. Kami ditugaskan untuk menghadirkan produk dan perkhidmatan dengan sebaik mungkin, dan dalam prosesnya, kami membuang aspek yang dapat mempengaruhi keputusan pembelian pengguna secara negatif (dan kadang-kadang kami menganggapnya terlalu jauh). Kita boleh menjadikan makanan segera kelihatan menarik dengan menggunakan asap dan cermin (atau penyembur rambut dan cat kasut?)

Contoh kandungan yang dihasilkan pengguna

Halaman produk Dune London

Walaupun UGC dapat digunakan secara efektif dalam perjalanan pengguna, halaman produk adalah salah satu tempat di mana ia memiliki pengaruh terbesar. Dune London memperhatikan ini setelah meletakkan gambar Instagram yang dapat dibeli dari pengguna sebenar yang memakai dan menghiasi barang mereka ke laman web mereka. Mereka mendapati bahawa penjualan meningkat 82 peratus ketika pelanggan berinteraksi dengan UGC.

Soalan Lazim

Bolehkah anda menggunakan UGC dalam iklan?

Kandungan yang dihasilkan pengguna (UGC) sering digunakan oleh jabatan pemasaran. Ini membantu dalam mewujudkan persepsi keaslian dan bukti sosial untuk jenama. Ketika datang untuk menghasilkan pemasaran yang memenangkan pelanggan, ini adalah aset penting.

Apa maksud UGC dalam pemasaran?

Kandungan yang dihasilkan pengguna adalah apa yang dimaksudkan oleh UGC. Kandungan buatan pengguna (UGC) didefinisikan sebagai segala jenis kandungan — teks, posting, foto, video, ulasan, dan sebagainya — dibuat oleh individu (bukan jenama) dan dimuat naik ke internet atau rangkaian sosial.

Bagaimana UGC dapat membantu pemasar?

  1. Buat Kepercayaan dan Kebolehpercayaan.
  2. Mempamerkan Keaslian dan Advokasi Jenama.
  3. Tingkatkan Penglibatan dan Interaksi Pengguna.
  4. Mendorong Penukaran dan Pendapatan.

Bagaimana saya boleh mendapatkan pelanggan dari UGC?

Hashtag kempen, pertandingan media sosial hanyalah beberapa contoh strategi untuk meningkatkan UGC. Anda dapat menimbulkan rasa ingin tahu khalayak anda dan mendorong mereka untuk menghasilkan kandungan yang diilhamkan oleh kempen anda dengan hanya satu hashtag. Yeti menggunakan hashtag #BuiltforTheWild untuk mengumpulkan dan berkongsi foto orang yang menikmati alam semula jadi.

Seberapa berkesan UGC?

Kandungan yang dihasilkan pengguna adalah 42% lebih berkesan daripada bahan berjenama, dengan kadar penglibatan 6.9x lebih tinggi daripada catatan berjenama anda sendiri. Kedua-dua data ini telah disebutkan sebelumnya, serta bagaimana memanfaatkan UGC adalah perlu untuk meningkatkan penglibatan dan kadar penukaran yang lebih besar dari iklan media sosial anda.

Kesimpulannya

Pemasar terbaik anda adalah mereka yang benar-benar mementingkan syarikat anda. Apabila pelanggan bercerita mengenai pengalaman mereka dengan produk dan perkhidmatan anda, ini memberi kredibiliti kepada jenama anda dan dapat meyakinkan rakan dan pengikut mereka untuk memeriksa dan membeli barang anda. Peruncit, khususnya, menggunakan lebih banyak kandungan yang dihasilkan pengguna (UGC) ke dalam usaha pemasaran e-niaga mereka kerana mereka telah mengetahui bahawa dua tanda dagang UGC, tahap penglibatan tinggi dan tahap penglibatan tinggi, adalah dua ciri utama UGC. Sangat mudah untuk melihat mengapa kandungan yang dihasilkan pengguna begitu berkesan: ia bukan berasal dari kami, pemasar dan iklan yang berbohong, photoshop, dan merosakkan hari kanak-kanak. Kita juga tidak perlu membuat tekaan. UGC, menurut TurnTo Networks, memberikan pengalaman membeli-belah yang lebih "asli" untuk dua pertiga pengguna. Ulasan produk, gambar Instagram, dan membongkar video adalah semua contoh komunikasi yang tidak sempurna.