e-book boleh menjadi metamorfik. Sekiranya anda berhasrat untuk memperoleh pendapatan kedua atau ingin memulakan kerjaya menulis, menulis e-book adalah tempat yang baik untuk bermula. Banyak penulis atau menjadi penulis telah mengenali dan mula menulis e-book. Anda mungkin salah satunya. Anda tidak pasti di mana hendak memulakan penulisan eBook atau bimbang tentang bagaimana anda akan mendapat masa.

Anda telah mengikuti strategi kandungan dan mengisi laman web anda dengan blog dan artikel yang menunjukkan kecerdasan anda. Sekarang anda sudah bersedia untuk usaha kandungan baru dan menganggap eBook sebagai langkah seterusnya yang sempurna. Anda masih tertanya-tanya bagaimana untuk mula menulis eBook.

Sekarang untuk bimbang, kami akan mengurangkan setiap maklumat yang perlu anda ketahui. Baca dan bawa kemahiran menulis eBook anda menjadi perhatian utama.

Apa & Mengapa Menulis e-book

eBook diedarkan secara digital. Fakta luar biasa - mudah dibaca dan diakses di telefon, tablet, komputer, atau laman eBook yang ditetapkan seperti Kindle atau Nook. Satu-satunya perbezaan antara e-buku dan buku bercetak adalah bagaimana ia digunakan dan diedarkan. e-buku menakjubkan, dibalik, ditatal, dan sering boleh dibahagikan kepada bab dan bahagian. Setuju dengan kenyataan bahawa memakan masa dan memerlukan masa untuk merancang, melengkapkan, dan menerbitkan e-book. Sekiranya anda merancang untuk mula menulis eBook, anda perlu memahami strategi pemasaran eBook.

Ebook membantu anda meneroka topik yang anda mahir dan membawa petunjuk baru kepada perniagaan anda. EBook yang luar biasa mempunyai kekuatan untuk mengubah pembaca menjadi pelanggan yang membayar. Tetapi mengembangkan petunjuk bukanlah satu-satunya faedah menulis e-book. Anda boleh mendapatkan kuasa melalui perniagaan anda. Melibatkan dan membina hubungan yang boleh dipercayai dengan pembaca anda. Tingkatkan trafik dan buat blog baru daripada mengekstrak bahan dari eBook anda. Menulis e-book dengan menambahkan blog sebelumnya memberi mereka angin segar.

Gambit untuk Menurunkan eBook

Memilih idea yang menarik minat pembaca, bukan yang kelihatan baik bagi anda. Jangan ikuti kesilapan ini semasa memilih topik untuk eBook. Mari kita lihat petua luar biasa yang perlu anda ikuti semasa menulis e-book.

Mengejar Wang

Buku yang menarik menarik minat pembaca. Menulis e-book adalah seperti melakukan perjalanan jauh. Anda mesti tahu ke mana anda akan pergi sebelum memulakan. Mempunyai penglihatan yang jelas semasa memilih topik akan menjadikan proses penulisan anda menjadi mudah lemon peasy. Pilih topik yang menunjukkan minat dan matlamat anda yang terbaik. Tidak seperti anda akan merasakan anda dalam perjalanan darat tanpa arah yang jelas dan akhirnya kecewa sepanjang perjalanan.

Satu Bab pada Satu Masa

Ingat topik utama anda. Jangan mengambil risiko menulis bab eBook yang kelihatan terputus dari yang lain. Sertakan grafik dan idea untuk menyokong mesej anda. Ajakan bertindak adalah cara terbaik untuk mengakhiri dan memulakan perjalanan bab baru. Menulis e-book bukanlah satu pembaziran. Sekiranya anda berfikir dengan cara ini, anda memandang rendah nilainya. E-book membantu menjadikan pembaca anda menjadi petunjuk perniagaan anda.

Format dan Cadangan

Setelah selesai menulis, eBook anda sudah siap digunakan. Masa untuk berseronok dengan reka bentuk dan format. Tinggalkan banyak ruang putih; margin yang lebar memudahkan pembaca mengalir tanpa memulakan pandangan mereka. Sertakan header dan footer. Anda boleh menambahkan tajuk atau pautan ke laman web anda di dalamnya.

Sekiranya anda menyertakan gambar dan grafik, pastikan anda menyenaraikan maklumat sumber. Pertimbangkan untuk mengambil profesional pemasaran eBook dan minta mereka merancang penutup untuk eBook anda.

Menerbitkan

Aduhai! Pada langkah ini, e-book anda siap menjadi tumpuan. Terserah anda untuk memberikan secara percuma atau menjualnya di laman web yang berbeza. Sekiranya anda merancang untuk menjual, anda memerlukan laman web khusus dengan prosedur pembayaran untuk khalayak anda. Pergi ke laman penerbitan sendiri dan daftarkan diri anda di Amazon, Kindle, dan pengedar eBook yang lain.

Promosikan eBook

Menulis e-book sangat mudah dan merupakan cabaran terbesar untuk mencari pembaca. Anda perlu merancang strategi pemasaran eBook untuk mempromosikannya. Anda sudah banyak melakukannya semasa memilih topik, tetapi sudah tiba masanya untuk melakukannya lagi.

Kembangkan pembaca eBook, pertimbangkan bantuan pemasar ebook, atau promosikan di platform yang berbeza seperti menghantarnya ke senarai e-mel anda dan mengiklankan tulisan anda di media sosial . Buat borang dan gunakan eBook anda untuk memimpin penjana. Cara lain adalah menggunakan iklan sebagai taktik pemasaran eBook.

Kesimpulannya

Dari awal hingga akhir, penulisan eBook cukup memakan masa. Jika berjaya, kejayaan akan membuahkan hasil dalam generasi peneraju.

Jadi, tunggu apa lagi?

Jadikan impian eBook penulisan anda menjadi kenyataan dengan meminta bantuan daripada panduan. Ingatlah untuk mematuhi keperluan perniagaan khusus anda.