Saya ingin disayangi adalah perhatian banyak orang di dunia ini sekarang. Kerana banyak orang mencari seseorang yang mereka boleh tinggal bersama. Walaupun terdapat begitu banyak aplikasi temu janji dan media sosial juga jika anda ingin dicintai.

Saya Mahu Dicintai

:eight_pointed_black_star: Mengapa perasaan disayangi begitu hebat?

Anda mungkin menganggap tidak ada yang hebat untuk dicintai. Nampaknya anda boleh hidup tanpa perasaan, betul atau Salah? Senang merasa diakui dengan cara ini kerana sangat kuat. Ini membawa kita, sebagai manusia, untuk kekal.

Usaha asas kami adalah mencari orang lain yang kami mahukan dan yang kami setujui. Itulah sebabnya sangat indah untuk merasa istimewa. Ini adalah DNA anda untuk memelihara masyarakat kita. Kesukaran adalah bahawa ia memberi kesan kepada anda terutamanya jika anda tidak merasakannya.

:small_red_triangle_down: Terdapat 8 Jenis Cinta

Jenis Cinta Makna
Eros Cinta Romantik
Pragma Cinta yang berkekalan
Agape Cinta Sejagat
Ludus Cinta Tidak Terikat
Philia Persahabatan yang mendalam
Storge Cinta Keluarga
Philautia Cinta Diri
Mania Cinta obsesif

:eight_pointed_black_star: Sebab-sebab yang mungkin berlaku di sebalik "saya mahu dicintai", dan apa yang harus dilakukan dengan mereka

kemungkinan sebab untuk disayangi

Sekiranya anda merasakan perkara yang sama, ini lebih banyak mengenai orang daripada anda. Kemungkinan anda tidak mempunyai cinta dalam hidup anda adalah visual. Semua kita mahu disayangi. Tetapi untuk tujuan lain, sebilangan orang ingin melakukan ini. Sekiranya anda sering mengatakan dan berfikir, "Saya ingin dicintai," anda mungkin melakukannya kerana alasan tertentu.

1. Anda telah mengalami tekanan

Kesedihan adalah komplikasi berbahaya yang dialami oleh banyak orang, sehingga beberapa individu mengalami setiap hari. Bukan hanya kesedihan. Anda tidak dapat melepaskan diri dari rasa tidak berdaya, penderitaan, dan kesunyian ini. Anda mungkin merasa tidak diingini dan tidak mahu keluar dari bilik tidur pada hari itu.

Apabila anda berfikir perkara ini secara tidak disangka-sangka, bersama dengan sensasi yang anda sayangi, anda mungkin mengalami masalah kesihatan mental dan tidak menyedarinya. Berhati-hatilah untuk membebaskan dan berkomunikasi mengenai emosi anda dalam senario itu. Anda juga boleh mendapatkan bantuan ketika bercakap dengan doktor anda, yang dapat memberikan anda perkhidmatan terapi yang berbeza.

2. Anda mempunyai jangkaan yang terlalu tinggi

Ramai individu tidak tahu bahawa mereka menuntut lebih banyak kehidupan dan rasa cinta. Anda dapat menunaikan harapan anda dengan sangat tinggi. Ini bermaksud anda merasa tidak disayangi , tetapi jika tidak.

Setelah berkaitan dengan mempengaruhi arah, pertahankan sudut pandang yang jujur. Anda tidak membiarkan sensasi orang lain yang anda gemari menyembuhkan semua masalah anda dengan cepat. Sekiranya anda terbiasa mengungkapkan, "Saya ingin dicintai," itu mungkin menjadi masalah anda sepanjang masa. Mungkin tidak menumpukan pada hubungan anda dengan diri sendiri dalam hal ini? Mungkin memuaskan hati anda dan mempunyai cinta diri.

3. Anda membenci diri sendiri.

Isu paling popular. Anda akan mengalami kekosongan dalam hubungan anda sekiranya anda tidak mencintai diri sendiri. Anda berusaha untuk mengganti jurang itu dengan cinta orang tertentu. "Saya mahu dicintai," kata anda. Memulakan cinta diri

Ia memerlukan masa untuk memupuk cinta diri, tetapi dengan setiap langkah kecil, anda akan melihat kemajuan. Seterusnya, kita akan menggali lebih mendalam mengenai perkara itu.

4. Rakan-rakan anda sibuk dalam hidup mereka

Semua mempunyai kehidupan, tetapi beberapa pasangan mungkin mempunyai lebih banyak daripada anda. Anda juga mungkin merindui mereka jika anda meninggalkan orang-orang dan bersendirian.

Anda berfikir bahawa rakan anda terlalu sibuk untuk anda. Jangan menganggapnya hanya kerana semua orang aktif, mereka tidak lagi peduli dan menyayangi anda. Memerlukan tangkapan yang tepat, mungkin setiap dua minggu, dan jangan ketinggalan. Oleh itu, anda mungkin terus berhubung dan mengeratkan silaturahim.

5. Anda sunyi

Sekiranya anda bersendirian sebentar, anda mungkin mula percaya bahawa anda tidak mempunyai emosi. Mungkin anda tidak pernah mengalami hubungan yang bersemangat dalam jangka masa yang panjang, jadi lebih mudah untuk mengulanginya. Mungkin anda sedih, hidup kesepian, dan mengelakkan interaksi sosial. Lebih baik mengabaikan siapa yang mencintai anda sedangkan anda tidak akan berjam-jam dengan mereka.

Pada hakikatnya, anda mempunyai lebih banyak cinta daripada yang anda bayangkan . Anda perlu bekerja lebih keras untuk menikmati masa bersama keluarga dan mungkin melangkah dari rutin anda. Keluar dan berkawan.

:white_square_button: Ringkasan:

Setiap orang menyukai perasaan tidak dicintai pada suatu ketika dalam hidup mereka, tetapi jika anda memiliki kebiasaan untuk menyatakan , "Saya ingin dicintai," anda mungkin mengalami beberapa kesulitan sepanjang hari. Ini adalah penjelasan yang paling masuk akal mengapa anda berfikir seperti itu.

:eight_pointed_black_star: Sekiranya anda mahu mencintai, anda tidak dapat mencarinya.

Sekiranya anda mahu mencintai, anda tidak dapat mencarinya.

Apabila kita percaya bahawa masyarakat memberi kita isyarat bahawa adalah aneh untuk memerlukan cinta, mereka perlu berinteraksi antara satu sama lain dan memuja asas. Pada kenyataannya, selalu terbukti bahawa seseorang yang kelaparan kasih sayang pada awal kehidupannya menghidap penyakit mental yang sukar dibalikkan.

:small_red_triangle_down: 5 Bahasa Cinta

5 bahasa cinta dengan pengalaman jangka panjangnya dengan rakan kongsi. Lima Bahasa Cinta jauh lebih terperinci. Kita semua memberi dan menerima cinta secara bebas, namun semuanya 5. Dan yang berikut adalah:

Bahasa Cinta Secara terperinci
Kata Peneguhan Ada yang mahu kekasih itu mengatakan "Saya sayang kamu" dan kata - kata lain yang menggalakkan .
Akta Perkhidmatan Melakukan aktiviti yang menolong membahagiakan seseorang.
Masa berkualiti Cuma bagaimana masa mereka yang penting untuk lebih suka mengambilnya.
Menerima Hadiah Jumlah hadiah yang diberikan menunjukkan kasih sayang pasangan anda.
Sentuhan Fizikal Dari sentuhan hingga pelukan, dan lain-lain.

Jangan kehilangan harapan kerana jika anda mencari cinta tetapi tidak dapat mencarinya. Ini adalah antara kunci tahap kebahagiaan yang paling terpelihara dan aspek penting dalam kehidupan yang memuaskan . Lima petua berikut akan menunjukkan arah yang betul:

:small_red_triangle_down: Terima bahawa anda suka dan mahukan

Budaya moden memberitahu bahawa anda mesti menyukai diri anda ketika anda merasa ingin mencintai. Teori ini mempunyai berat badan , namun setiap orang memerlukan kasih sayang dari entiti luaran. Ini adalah undang-undang semula jadi. Ini adalah intipati kita. Memandangkan kita sangat berkomitmen dan berniat dari naluri paling primitif kita untuk membesarkan muda, tidak hairanlah kita merasakan dorongan untuk dikasihi dan menyukai orang lain.

Sekiranya anda tahu bahawa anda mencari bukan hanya cinta romantis tetapi keperluan persahabatan, anda mungkin memerlukan dan menginginkan cinta. Ada yang merasa sukar untuk menyedari bahawa jika mereka ingin mencintai, idea radikal yang orang lain mahukan atau perlukan cinta akan terikat dengan kelemahan. Dengan mengingatnya dengan kerap , walaupun jika anda tidak menyangka, anda akan segera mempercayai pemikiran anda dan mengambil jalan untuk mencapai hubungan yang anda inginkan.

:small_red_triangle_down: Cuba cari punca masalahnya.

Setelah anda menyedari bahawa keinginan untuk cinta dan pengabdian adalah wajar, ia dapat membantu melihat pelakunya yang sebenarnya. Anda boleh mempengaruhi tingkah laku dan tindak balas anda terhadap peristiwa. Mungkin perlu diselesaikan dengan idea anda mengenai diri, sifat penyayang, dan lain-lain.

Situasi yang dikenakan secara emosional, seperti kehilangan orang yang disayangi, tekanan pada masa bayi, dan sebagainya dapat mengubah kepercayaan dan pemikiran anda tentang diri anda, kehidupan, dan banyak lagi. Mencuba untuk mengetahui apa kehormatan asas anda dan yang anda sendiri percaya dapat membantu anda membuat penyesuaian ketara yang mula memberi anda kualiti yang anda perlukan, terutama cinta.

:small_red_triangle_down: Cuba jangan terlalu fokus pada Bumble, Tinder, dll.

Ramai yang ingin menyukai aplikasi percubaan seperti Tinder atau Engsel. Walaupun tepat bahawa banyak yang menemukan kebahagiaan pada Tinder, banyak yang melakukannya sebagai dorongan untuk bangga pada yang dangkal. Walaupun Tinder juga dapat digunakan untuk meningkatkan harga diri sebagai pendekatan (biasanya tidak diinginkan), mungkin juga membahayakan ego anda jika anda tidak menemui 'pasangan'.

Banyak individu di Bumble tidak mempunyai perkongsian yang baik di Laman web ini. Namun, mereka malah mencari hubungan yang mungkin merosakkan keperibadian mereka jika mereka tidak mengadakan pertemuan kedua, mungkin kerana mereka tidak pernah menginginkannya. Berdasarkan perkhidmatan temu janji , anda boleh menderita secara emosional akibat daripada kemungkinan perkongsian yang tidak dapat dihentikan. Sekiranya anda mengikuti rutin aplikasi temu janji, itu mungkin merosakkan identiti anda, tetapi itu dapat membuat anda lebih terdesak untuk memulakan keluarga.

:small_red_triangle_down: Ketahui apa dalam hubungan bahagia yang anda mahukan

Semasa anda mencari kasih sayang, pastikan anda mempunyai idea yang tegas tentang apa hubungan baik, apa yang anda mahukan, atau apa yang anda mahukan dari hubungan. Buat nota item dari perkongsian yang anda mahukan dan pendapat anda mengenai menjalin hubungan .

Bercakap dengan rakan dan keluarga atau belajar hubungan positif. Ini masalah lain yang mungkin sangat membantu perunding berlesen!

:white_square_button: Ringkasan:

Apabila anda merasa terperangkap dalam perjalanan ke perasaan cinta , mungkin dapatkan bantuan profesional yang kompeten. Perlu diingat bahawa bantuan tersedia untuk anda sekiranya anda memerlukannya. Sekarang adalah hari untuk melakukan langkah pertama.

:eight_pointed_black_star: Cara untuk mencintai diri sendiri

Sayangi Diri

Sebilangan besar individu yang berfikir diabaikan dalam hidup mereka umumnya tidak mempunyai cinta diri. Ini tidak bermaksud anda menyukai setiap elemen apa sahaja yang anda lakukan dan bagaimana keadaan anda. Ini bermaksud anda tahu siapa anda, apa yang anda cuba lakukan, dan siapa anda.

Anda baik kepada diri sendiri dan tahu bahawa anda mempunyai beberapa ciri penting untuk diberikan. Sekiranya anda kurang percaya diri, anda seharusnya tidak memerlukan jodoh dalam hidup anda, walaupun anda mungkin mempunyai pasangan.

Sekiranya anda mencintai diri sendiri, anda lebih optimis dan lebih baik. Ini juga bermaksud bahawa anda harus memberikan lebih banyak perkara kepada individu yang betul semasa mereka berkunjung. Oleh itu, jika anda sering percaya "Saya ingin dicintai," mungkin terdorong untuk menumpukan perhatian pertama pada cinta diri.

1 - Cubalah pernyataan positif 2 - Luangkan masa dengan mereka yang merasa lebih baik 3 - Ikut cara penjagaan diri 4 - Lakukan aktiviti yang membuat anda merasa hebat 5 - Tulis senarai prestasi yang menggembirakan anda

Soalan Lazim - Soalan Lazim

Orang bertanya banyak soalan mengenai mahu disayangi. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

:one: Adakah normal mahu disayangi?

Tidak mengapa memerlukan cinta. Ini adalah ungkapan untuk melihat bahawa beberapa orang boleh bercakap, dan banyak yang perlu mendengar dan memeluk . Ini adalah asas bagaimana kita bekerja sebagai manusia. Tidak apa-apa untuk menginginkan kasih sayang, dan tidak mengapa menolak untuk membuat sesuatu seperti hubungan hati dengan roh yang betul.

:two: Adakah cinta sejati sanggup mati?

Ya, cinta sejati boleh mati dalam pelbagai situasi, dan "cinta sejati jarang mati" adalah kekeliruan yang sering disaksikan pada masa cinta. Sekiranya kita merindui seseorang yang kita sayang, cinta sejati akan mati. Cinta sejati juga dapat memudar jika dalam hubungan cinta yang penuh semangat kita bergerak selain pasangan.

:three: Adakah buruk mahu dicintai?

Tidak ada salahnya memberikan cinta dan hubungan, tetapi cara kita untuk mencapai kehendak kita mempunyai implikasi. Tidak mengapa mahukan cinta dan perkongsian . Itu tidak membantutkan selera kita ketika kita berhubungan dengan seseorang yang pilihannya adalah untuk tempat lain.

:four: Adakah orang perlu hidup cinta?

Cinta adalah keinginan asas manusia. Apabila keperluan individu, termasuk nafas, minum, makanan , dan lain-lain., Dan perasaan privasi dan keselesaan dipenuhi, seseorang mesti mengalami kekitaan dan suka berjaya.

:five: Bagaimana saya boleh berhenti menginginkan cinta?

Penting untuk mengetahui dan memahami apa yang membuat anda selesa untuk mengakhiri cita rasa cinta kepada orang lain. Buat senarai hobi anda, seperti mencatat.

:six: Adakah cemburu adalah tanda cinta?

Dengan menyatakan bahawa ini adalah simbol cinta, beberapa individu memukau dengan cemburu . Tidak! Ianya bukan! Kegelisahan menunjukkan bahawa pasangan anda dilihat sebagai barang yang harus dikawal. Ini adalah emosi negatif yang datang dari keinginan dan ketidakpastian, namun bukan mengenai cinta.

:seven: Mengapa cinta mati selepas perkahwinan?

Penjelasan lain mengapa cinta dapat berkurang dalam jangka masa ini adalah kerana ganjaran pahala ini sukar untuk diteruskan. Serotonin membuat kita tertarik , tetapi ia hanya menjawab persoalan yang segar atau mungkin dan bukannya semula jadi.

:eight: Adakah mungkin hidup tanpa cinta?

Untuk meletakkannya dengan ringan, tanpa cinta dalam hidup kita tidak menyenangkan. Terutama dengan kesedihan dan penipuan.

:nine: Mengapa cinta kepada Tuhan begitu penting?

Tuhan membersihkan roh seseorang dan mengubah manusia menjadi pengorbanan diri, kerana mereka lebih menyerupai kemahiran dan sifat Tuhan.

:keycap_ten:Adakah penting untuk mencintai atau dicintai?

Cinta yang sejati adalah perasaan saling-suka. Bagi saya, " cinta " perlu memberi dan menerima sangat sedikit. Salah satu perkara terburuk adalah mencintai tanpa dicintai. Namun, apabila kita menyukainya tanpa mengharapkan sesuatu sebagai balasannya, itu akan menjadi ketika cinta anda suci dan tulen. Ia menjadikan orang unik dan terpenuhi .

:closed_book: Kesimpulannya

Sekiranya anda mengalami (atau mengesyaki) masalah, bersedia untuk membincangkannya dengan perkara penting anda dengan hormat dan terbuka. Bina zon selamat di mana anda dan pasangan anda dapat membincangkan apa sahaja pada bila-bila masa sambil tetap ikhlas dan bertanggungjawab. Jangan biarkan seseorang membuat anda merasa tidak senang mengambil sendiri. Tidak disukai berpunca dari kurangnya kasih sayang untuk orang yang paling berharga dalam hidup anda, iaitu diri anda sendiri.

artikel berkaitan

1. Bagaimana Mengasihi Diri Anda? 2. Berapa Kali Cinta Disebutkan dalam Alkitab? 3. Cinta dalam bahasa Cina