Trend pemasaran Instagram 5 dijangka pada tahun 2020

Populariti Instagram terus meningkat dengan pesat, dengan 700 juta pengguna aktif pada bulan Jun 2018 kepada 1 bilion pada bulan Jun 2019.

2019 adalah tahun yang baik untuk Instagram, yang mencipta beberapa helah untuk pengguna dan jenama. Selain gagal pada akhir tahun, di mana ujian yang digunakan oleh suapan mendatar dan bukannya tatal menegak biasa melampaui maksud pengguna yang dimaksudkan, menghasilkan respons dalam talian segera.

Dengan kemas kini Instagram 2019 yang menentukan tahap tren tahun ini, kami menjangkakan beberapa trend semasa akan menjadi tumpuan.

E-Dagang Instagram: Tag beli-belah menjadi global

Nasib baik untuk pemasar, Instagram adalah platform di mana pengguna terbuka untuk kandungan iklan dan promosi. 80% pengguna mengikuti sekurang-kurangnya satu perniagaan dan 72% pengguna telah membeli produk di Instagram. Perniagaan juga boleh membeli instagram suka uk untuk mempromosikan produk mereka dengan lebih baik. Setelah mengikuti siri kemas kini e-dagang tahun lalu, Instagram adalah suatu keharusan bagi mana-mana peruncit dalam talian pada tahun 2019.

Setelah dilancarkan di negara-negara pada tahun 2017, label membeli-belah kini tersedia di seluruh dunia. Pada asalnya, tag membeli-belah membolehkan profil perniagaan menandai gambar dengan nama dan harga barang dalam siaran.

Mengklik pada tag membawa anda ke halaman produk, yang membawa anda ke halaman untuk membelinya. Hingga tahun 2019, tag belanja kini tersedia untuk cerita dan video Instagram.

Instagram juga menambahkan pilihan tab Shop untuk profil perniagaan, yang membolehkan pengguna meninggalkan aplikasi dan melihat-lihat set item yang sudah siap. Ciri Explorer kini merangkumi saluran membeli-belah khusus yang melayani pembelian surat, berdasarkan siapa yang anda ikuti, minat dan aktiviti anda.

Kebangkitan IGTV dan kandungan video menegak panjang

Sekiranya anda belum pernah mendengar atau melupakannya sebelum ini (seperti kebanyakan orang), TV Instagram dilancarkan pada Jun lalu tanpa banyak penekanan pada Instagram itu sendiri.

Ini menggunakan populariti cerita mereka dan video menegak yang terdapat di Snapchat, tetapi IGTV tidak hilang dan tidak mempunyai had masa.

Jenama dan pencipta yang diharapkan dari pelancaran lembut IGTV telah menerbitkan dan mengiklankan diri mereka sendiri, tanpa hak istimewa yang ditawarkan kepada Instagram atau pengiklan.

Seperti semua ciri lain yang ditambahkan ke Instagram selama bertahun-tahun, kita boleh mengharapkan mereka menurunkan berat badan mereka di belakang IGTV secepat mungkin. Langkah pertama adalah pelancaran baru-baru ini untuk membolehkan video IGTV dikongsi sebagai pratonton melalui cerita, yang membolehkan pengguna mengklik video IGTV penuh.

Oleh kerana ia menjadi lebih biasa, kita akan melihat 400 juta pengguna cerita menghabiskan masa di IGTV setiap hari. Walaupun masih banyak pengguna dan pencipta yang tidak berada di papan video pertama menegak, format log IGTV akan bersaing dengan YouTube dalam beberapa tahun akan datang.

Sekiranya anda ingin terus mengikuti garis panduan pemasaran kandungan, lihat 6 petua kami untuk membuat video menegak di IGTV.

Lebih banyak keaslian (dan bot yang lebih sedikit)

Benar dengan akaun rawak, suka dan komen pada catatan anda dan mengikuti anda? Baiklah, begitu juga Instagram. Musim gugur lalu, Instagram membuat beberapa kemas kini pemasaran, termasuk memerangi bot dan keaslian terbesar menggunakan alat pembelajaran mesin baru.

Alat ini membuang aplikasi pihak ketiga yang digunakan untuk mengautomasikan interaksi spam. Mereka juga digunakan untuk mengenal pasti dan memberi tahu akaun menggunakan aplikasi ini, serta menghapus aktiviti yang tidak diminta, termasuk suka, pengikut, dan komen spam.

Akan disiarkan secara langsung

Dengan bot Instagram dan memerangi keaslian, orang umumnya lebih suka keaslian, kejujuran, dan ketelusan, sama ada milik orang lain atau jenama. Kandungan langsung adalah semula jadi tetapi sebahagian daripada cabarannya adalah membuatnya.

Video langsung telah lama dimainkan di YouTube, Facebook, Twitter (RIP Vine), dan Instagram. Dengan keseluruhan harta tanah yang tidak bergerak di bahagian atas aplikasi di Stories, satu-satunya ciri yang boleh bertembung adalah ketinggalan zaman tetapi masih belum mengetahui sepenuhnya ciri "live".

Ini sangat kompetitif dengan cerita sekarang, ini adalah satu-satunya tempat tinggal. Penerapannya yang rendah jelas disebabkan oleh cabaran yang dihadapinya, tetapi kami percaya bahawa lebih banyak jenama dan pemasar merosot pada tahun 2020.

Pertumbuhan rendah di semua platform, terutamanya Instagram canggih yang agak baru. Tetapi dengan semua persaingan di Instagram, mengikuti berita dan berita lalu lintas orang, maka ikon "langsung" adalah satu-satunya peluang untuk berada di hadapan feed Stars. Kami meramalkan bahawa jenama dan pemasar yang berani dan sangat kreatif akan berusaha lebih dalam kandungan langsung.


Lagi IRL Instagram dan UGC

Berkat akar keaslian dan kemampuan untuk membantu menjual, kandungan yang dihasilkan pengguna berkembang sebagai strategi pemasaran. Gartner L2 Digital IQ mendapati bahawa UGC termasuk dalam jalan pengguna untuk membeli, yang dapat meningkatkan kadar penukaran dari 4.5% menjadi 9.6%. Ini membawa kepada kaedah yang lebih kreatif untuk mendorong UGC, terutama dalam kehidupan sebenar.

Salah satu trend yang terus berkembang dan akan dimulai pada tahun 2020 adalah pejabat, kedai, acara, dan lokasi yang mesra Instagram. Ini boleh merangkumi laman web foto dan video yang menarik pengunjung, pengguna, atau orang berpengaruh untuk membuat kandungan Instagram.

Lokasi ini sering merangkumi latar belakang atau alat peraga berjenama hiburan dengan hashtag atau @tag dipaparkan. Ini juga dapat memberi peluang percuma untuk memenangkan barang promosi atau pengeposan dari lokasi ini. Ini adalah pilihan yang jelas untuk acara, pameran seni, dan muzium.

Banyak acara dan pameran telah mencipta media sosial dalam fikiran. Contoh yang sangat baik adalah tempat yang menyeronokkan di Toronto, sebuah pameran seni menghiburkan, di mana bilik bertema secara khusus dianggap dapat bermain dan membuat kandungan sosial.

8 Trend Membentuk Masa Depan Pemasaran Instagram

Adakah anda ingin tahu mengenai masa depan pemasaran Instagram? Dengan pandemi COVID-19, peningkatan aktiviti sosial, dan Instagram melepaskan ciri baru (hi Reels!), Memanggil 2020 sebagai tahun "belum pernah terjadi sebelumnya" adalah pernyataan yang meremehkan. Dengan begitu banyak perubahan, meramalkan trend Instagram untuk 2021 boleh menjadi sukar. Tetapi kami mempunyai beberapa cadangan! Dari penekanan pada alat e-dagang ke pelbagai perkhidmatan yang lebih luas.

8 Trend Membentuk Masa Depan Pemasaran Instagram pada tahun 2021

# 1: Fokus pada Alat E-Dagang Instagram

Usaha Instagram menjadi pasaran digital untuk jenama dan pencipta berkembang pada tahun 2020. Instagram Shop memperkenalkan cara yang lebih mudah bagi pengguna untuk menemui produk yang dapat dibeli, yang membolehkan mereka "Melayari Kedai," lihat "Pilihan Editor," dan banyak lagi. Mengapa terdapat fokus pada alat e-dagang sekarang bahawa banyak ciri ini telah berkembang secara global dalam beberapa bulan terakhir? Ini adalah tindak balas terhadap pandemi COVID-19, menurut pernyataan berita dari Mei 2020: “Banyak perniagaan kecil sedang berjuang sekarang, dan dengan penutupan kedai, lebih banyak yang ingin masuk dalam talian. Misi kami adalah untuk membuat pembelian mudah dan mudah diakses oleh sesiapa sahaja, dari yang sama hingga jutawan.

# 2: Kandungan Video Bentuk Pendek di Instagram Memimpin

Dengan video yang aneh, tidak dijangka, dan inovatif, TikTok menangkap dunia dengan ribut pada tahun 2020. Ini adalah cara yang ideal untuk menghabiskan masa semasa karantina dan penguncian, dan ia menjadi sangat popular di kalangan Gen Z. Mereka bukan satu-satunya yang nikmati TikTok! Instagram mengambil perhatian ketika generasi milenial dan generasi yang lebih tua masuk ke aplikasi tersebut. Apa tindak balasnya? Kekili dari Instagram adalah kaedah terbaik untuk menunjukkan kreativiti anda. Walaupun Instagram Reels adalah ciri baru, pengguna telah menunjukkan bahawa mereka menghargai kandungan yang menggigit: lebih dari 500 juta orang menggunakan Cerita Instagram secara berkala. Kecenderungan untuk bahan video bentuk pendek mungkin disebabkan oleh jangkauan perhatian yang lebih pendek, kemudahan penggunaannya, atau potensi viralnya. Jenama dan pencipta boleh menggunakan Gulungan Instagram untuk menghasilkan kandungan pendidikan, mempamerkan karya mereka, dan banyak lagi.

# 3: Posting dan Memes Instagram Carousel Akan (Terus ke) Menjadi Viral

Adakah anda ingin tahu mengenai masa depan pemasaran Instagram? Dengan pandemi COVID-19, peningkatan aktiviti sosial, dan Instagram melepaskan ciri baru (hai Reels!), Menyebut 2020 sebagai tahun "belum pernah terjadi sebelumnya" adalah pernyataan yang meremehkan. Dengan begitu banyak perubahan, meramalkan trend Instagram untuk 2021 boleh menjadi sukar. Tetapi kami mempunyai beberapa cadangan! Dari penekanan pada alat e-dagang hingga rangkaian perkhidmatan yang lebih luas.

# 4: Peningkatan Kepelbagaian dan Penyertaan di Instagram

Kenaikan aktivisme sosial pada tahun 2020 menunjukkan kurangnya kepelbagaian dalam pemasaran influencer, pemasaran media sosial, dan budaya dalaman syarikat besar. Kemudian, saya bercakap dengan empat pencipta kandungan Hitam mengenai pengalaman mereka bekerja dengan perniagaan, dan mereka semua bersetuju bahawa perwakilan sangat penting untuk pelbagai alasan. Danielle Salmon, seorang blogger makanan, memberikan nasihat berikut kepada perniagaan.

# 5: Pemasaran Pengaruh pada tahun 2021 Akan Meningkat

Pemasaran Influencer dijangka meningkat menjadi $ 15 miliar pendapatan menjelang 2022, menunjukkan bahawa influencer berada di sini untuk tinggal. Sebenarnya, kami menjangkakan peningkatan yang signifikan dalam pemasaran influencer pada tahun 2021. Influencer akan dapat mengembangkan rangkaian mereka dan membentuk hubungan jangka panjang dengan perniagaan berkat ciri e-commerce baru Instagram, yang merangkumi alat khusus pencipta.

# 6: Ketulenan Lebih Banyak dalam Kapsyen dan Catatan Instagram

Keaslian di Instagram semakin meningkat, dan kami yakin ia akan terus melakukannya pada tahun 2021. Tahun ini, kami menyaksikan peningkatan jumlah pengaruhnya menggunakan platform mereka untuk menerbitkan kandungan yang kurang diedit dan ditapis dan untuk membincangkan subjek seperti kesunyian dan harga diri. Perubahan dari "kesempurnaan" dan ke arah ketelusan berpotensi menjadi transformatif: postingan blog pranatal dan selepas bersalin Rini Frey.

# 7: Kebangkitan Instagram sebagai Platform Mikroblog

Dari segi keaslian, kami percaya blog mikro akan bermula di Instagram pada tahun 2021. Kami sudah mengetahui betapa panjangnya kapsyen: menurut For, panjang kapsyen rata-rata telah meningkat dua kali ganda sejak 2016. Banyak pengeluar, seperti pengusaha Jenny Jay, yang diakui kerana keterangannya bercerita, gunakan Instagram sebagai platform untuk kandungan yang lebih lama.

# 8: Peralihan ke Pengaktifan dan Acara Jenama Maya

Perhimpunan maya, persidangan maya, dan - kegemaran peribadi kami - Kehidupan Instagram sangat besar pada tahun 2020. Semasa pandemi COVID-19, jenama seperti Summer Fridays, yang terkenal dengan aktivasi mereka sendiri untuk menyokong pelancaran produk atau mengadakan acara influencer mahal , terpaksa beralih. Sebagai gantinya, mereka memusatkan perhatian mereka untuk mengambil alih pengambilalihan Instagram, "At Home" Instagram Stories, dan kolaborasi dengan TEZZA.

7 Trend Pemasaran Instagram Teratas untuk 2020

# 1: Suka Tersembunyi akan Membuat Pergeseran Visual dalam Kandungan (dan Meningkatkan Catatan Umpan?)

Kandungan visual Instagram akan berubah secara mendadak pada tahun 2020, dengan catatan beralih dari fotografi yang dikendalikan dengan baik dan ke arah kandungan yang lebih sesuai dan kurang dihasilkan (termasuk video). Pengeditan "tanpa suntingan" popular pada tahun 2019, dan tampaknya tidak akan hilang pada tahun 2020. Remaja, seperti trend pemasaran Instagram yang lain, berada di belakang yang ini, lebih suka penyesuaian minimum untuk gambar yang menghasilkan lebih kurang profesional melihat.

# 2: Instagram Berkembang menjadi Platform Pemasaran & E-Dagang Pengaruh

Checkout, cara mudah untuk membeli barang tanpa meninggalkan aplikasi Instagram, dirilis pada tahun 2019. Mereka juga mengumumkan Shopping dari Creators, yang memungkinkan para influencer, artis, dan selebriti untuk menambahkan tag belanja pada postingan mereka, selain Instagram Checkout. Kedua-dua ciri ini masih dalam versi beta tertutup, dengan hanya beberapa jenama di AS yang mengambil bahagian, tetapi anda pasti akan melihatnya tidak lama lagi.

Trend Pemasaran Instagram # 3: Pengambilalihan TikTok

Walaupun ini adalah artikel mengenai trend pemasaran Instagram, anda tidak boleh membincangkan Instagram pada tahun 2020 tanpa menyebut TikTok. TikTok adalah perisian perkongsian video yang memberi tumpuan kepada muzik (sebelum ini dikenali sebagai Musical.ly) dan sangat popular di kalangan remaja (dan sekarang, orang dewasa). Dengan 500 juta pengguna aktif, aplikasi TikTok adalah aplikasi ketiga paling banyak dimuat turun pada tahun 2019.

Trend Pemasaran Instagram # 4: Suara Jenama Anda Lebih Penting Daripada Pernah

Menurut penemuan kami, panjang purata kapsyen Instagram meningkat dua kali ganda sejak 2016! Sebagai pencipta dan syarikat memanfaatkan kekuatan perkataan bertulis untuk berinteraksi dan berhubung dengan pengikut mereka, 2019 tidak diragukan lagi adalah tahun kapsyen Instagram. Pada tahun 2020, suapan kami akan dibanjiri dengan kapsyen yang panjangnya rata-rata 405 aksara - sekitar 65-70 patah perkataan.

Trend Pemasaran Instagram # 5: Sudah tiba masanya untuk Membuat Siri IGTV Anda

Instagram telah bersaing dengan tabung You untuk menjadi tempat untuk kandungan video lama selama bertahun-tahun. Dan, berkat peningkatan dan penambahan yang signifikan pada ciri IGTV pada tahun 2019, mereka mencapai kemajuan yang signifikan pada tahun 2019. Dengan pilihan untuk menerbitkan video lanskap, IGTV meninggalkan tesis "video menegak" mereka, dan pandangan IGTV meningkat berkat kemampuan untuk menyiarkan " pratonton ”video IGTV anda ke Facebook.

Trend Pemasaran Instagram # 6: Realiti Augmented Mencapai Tahap Baru di Cerita

Peningkatan penapis AR adalah salah satu trend pemasaran Instagram yang paling menghiburkan pada tahun 2019! Instagram membuka program Spark AR kepada umum pada bulan Ogos, membiarkan artis dan pemasar membuat kesan AR (juga dikenali sebagai penapis penceritaan) untuk masyarakat umum. Terima kasih kepada pencipta Instagram AR, kini terdapat banyak penapis dan kesan baru yang dapat membantu anda meningkatkan penampilan gambar dan video Cerita Instagram anda.

Trend Pemasaran Instagram # 7: Semua Orang Menjadi "Pengaruh"

2020 akan menjadi tahun nano-influencer, jika 2019 adalah tahun micro-influencer. Pengaruh mikro (pengikut 10-100k) mempunyai kadar penglibatan yang lebih baik daripada pemengaruh makro, dan cadangannya boleh kelihatan seperti cadangan yang boleh dipercayai daripada rakan daripada iklan # . Nano-influencer adalah pengguna Instagram yang mempunyai pengikut yang lebih kecil.

Soalan Lazim

Apakah ramalan pemasaran Instagram untuk tahun 2020?

Siri IGTV hampir menjadi trend pemasaran Instagram utama pada tahun 2020, dan bukan hanya untuk perniagaan besar dengan perbelanjaan video yang besar. Kerana peralihan kandungan visual dan video yang akan kita lihat tahun ini, membuat filem atau siri IGTV semudah menyangga telefon anda dan menekan butang "rakam".

Apakah trend terkini di Instagram?

  • Kebangkitan Belanja Instagram.
  • Video menegak.
  • Cerita Instagram Akan Terus Menarik.
  • Pemasaran Influencer.
  • Penambahan Ciri Baru.
  • Tweet dan Memes.
  • Instagram Live Akan Berkembang di Populariti.
  • Kandungan Interaktif.

Apa yang sedang tren di Instagram pada tahun 2020?

Trend Instagram 2020 # 2: Posting Carousel Meningkatkan Perkongsian Maklumat Instagram selalu menjadi sumber inspirasi, tetapi pada tahun 2020 , kami melihat peningkatan ketara dalam bahan maklumat! Dan apakah pendekatan terbaik untuk menyiarkan barang dengan banyak perincian di Instagram ? Dengan tiang karusel, tentu saja!

Apakah trend terkini berkenaan dengan pemasaran di Instagram?

  • Kedai Instagram dan Instagram Checkout.
  • Strim Langsung di Instagram.
  • Peraturan Iklan Pengaruh.
  • Selfie pelekat.
  • Panduan Instagram.
  • Menggabungkan Sembang Facebook Messenger dan Instagram.
  • Cerita Instagram.
  • Tab Terokai.

Kesimpulannya

Instagram adalah tempat baru untuk menyatukan komuniti anda, dengan aktiviti di kedai berhenti sejenak buat masa ini. Walaupun dunia mula dibuka lagi, kami yakin acara maya dan pengaktifan jenama akan tetap popular. Kenapa? Lokasi fizikal tidak akan menjadi halangan, membolehkan anda menyatukan seluruh komuniti anda - di mana pun mereka berada di dunia.