Tekanan tayar yang tidak selamat atau penggunaan bahan bakar tinggi yang tidak dijangka mungkin kelihatan seperti masalah kecil ketika menguruskan kenderaan bersendirian, namun di seluruh armada kenderaan, anda akan melihat keadaan yang mahal. Pentadbir Armada juga harus bertarung dengan masalah yang berbeza, misalnya, kesejahteraan dan pelaksanaan pemandu, pemeliharaan kenderaan yang normal dan lengkap, dan tentu saja papan .

Hingga tahap ini, berbagai wilayah dukungan , keamanan, dan kemampuan biaya telah diawasi di atas kertas. Apabila armadas mula menerima komputer peribadi di tempat kerja rumah mereka, mereka telah diuruskan dengan menggunakan kerap usang, boleh dipersoalkan pengaturcaraan .

Dalam dunia teknologi serba boleh sekarang, beberapa armada sebenarnya menggunakan aplikasi penting yang tidak diselaraskan dengan pemandu atau armada secara umum. Walau bagaimanapun, pada masa ini, kerana Internet of Things, atau IoT , pentadbir armada dapat berehat dengan lebih sederhana. Mereka lebih yakin bahawa mereka bekerja dengan maklumat terkini dan boleh dipercayai, dan lebih bersedia untuk mendapatkan maklumat yang mereka perlukan dengan cara yang lebih terikat dan berkesan.

Berikut adalah beberapa adab di mana IoT mengubah armada para eksekutif:

Bagaimana IoT Berfungsi untuk Pengurusan Armada

  • Kekuatan IoT sedang disiapkan untuk menjadikan dunia lebih berkaitan. Ini antara keterbukaan memberi kuasa kepada kita untuk mengawal setiap artikel yang berkaitan tanpa mengira jarak jauh. Pada asasnya, pertimbangkan bagaimana aplikasi rumah yang luar biasa terhubung dengan anda untuk mengawal pengatur dalaman dari telefon bimbit anda.
  • Lebih-lebih lagi, ia terus berkeliaran ke tempat baru seperti organisasi klinikal, peruncitan, pembangunan , keselamatan, bencana lembaga, dan sebagainya Armada kepala hanya perniagaan paling bawah yang harus ditukar, kenderaan dan pemandu rakan lebih daripada sebelumnya.
  • Dalam koordinasi, rangkaian penciptaan terkandung pembantu yang berbeza termasuk pembuat, gabungan pengangkutan, dan peruncit. Perkongsian dan pergaulan data adalah kunci bagi setiap mereka. Oleh itu, IoT mempunyai usaha asas untuk diselesaikan dalam industri ini.
  • Web of Things dalam pasukan yang diketuai sekarang berfungsi melalui 3 penambahbaikan prinsip - RFID, GPS Tracking Vehicle System dan OBD II's. RFID membantu mengawal dan mengesan sesuatu sementara GPS dan OBD II membuatnya dapat memperoleh data yang konsisten mengenai kursus, pemeliharaan kenderaan, dan keadaan pemanduan.
  • IoT pada tahap yang sangat asas menjadikan pendekatan Penjejakan Kenderaan pada dasarnya lebih mahir, berhemah, robotik, dan mantap.

Tujuan utama Internet Perkara dalam Pengurusan Armada

Operasi yang lebih jelas dan cekap

Mengabaikan cara bahawa gabungan usaha terkoordinasi memiliki pilihan ketersediaan seperti telefon, sensor Sistem Penjejakan GPS , dan sebagainya, IoT menawarkan alat baru yang berbeza, seperti kamera penstriman dalam kenderaan, aplikasi serbaguna pemandu, dan sebagainya menjadikan surat-menyurat kurang menyusahkan dan ringkas. Membuat tempahan, memuat bos, pemandu, dan kenderaan berikut, dan koordinasi kuasa adalah beberapa fokus tambahan yang ditawarkan oleh Internet of Things. Selain alat-alat berasaskan GPS dan RFID ini, IoT juga merangkumi aplikasi yang maju, seperti API iklim, pengumuman lalu lintas, penghujung tajam, pemeriksaan pemeliharaan, melihat tingkah laku memandu, dan sebagainya

IoT Meningkatkan Penglihatan Prestasi Enjin

Dengan menggunakan diagnostik dan pemeriksaan yang jauh, pihak eksekutif bidang IoT membenarkan pentadbir armada untuk melihat siasatan bahagian dalam dan luar bahagian motor yang paling asas. Pandangan ini membolehkan ketua untuk mengatasi kesulitan dengan baik sebelum lampu "periksa motor" menyala. Armada kini mempunyai peluang untuk mengatur bahagian motor yang mungkin mereka perlukan sebelum mengacaukan pemandu dan profesional di lapangan.

Selain itu, alat demonstrasi jauh yang dapat diakses melalui IoT juga dapat memberi ketua penggera maklumat yang tersedia di tempatan dan kod cacat untuk diagnostik pada papan pemuka maya mereka sebelum pemandu melihat ketidakselesaan. Ini menjadikan pentadbir lapangan lebih aman dan lebih tenang ketika mereka bergerak untuk memulakan dengan satu pekerjaan kemudian ke yang berikutnya dan membolehkan ketua melihat dengan tepat bagaimana setiap kenderaan di armada mereka lakukan pada suatu tahap rawak.

Akhirnya, dengan melihat dan melihat bagaimana semua motor armada berfungsi, peningkatan pelaksanaan dapat dibayangkan. Ini menjadikan armada papan IoT jawapan baru terbaik untuk menyimpan stok bahagian tambahan untuk seluruh armada.

IoT Membawa Penyelenggaraan Pencegahan Automatik

Semasa menggunakan IoT untuk armada anda, setiap kenderaan harus dilengkapi dengan sensor yang menyampaikan mesej dan penggera yang berbeza ke papan pemuka kepala. Apabila sensor ini dipasang, inovasi armada IoT dapat mengirimkan pemberitahuan mengenai setiap bahagian yang diperiksa kenderaan.

Juga, para eksekutif dapat melakukan pemeriksaan manual dari berbagai kepingan setiap kenderaan untuk menduga apabila ada bahagian yang diharapkan dapat dijaga atau diganti. Kedua-dua notis robot dan manual serta melaporkan pemandu siap bahawa bahagian tertentu akan lama diharapkan mendapat sokongan atau penyelenggaraan lain. Ini menggabungkan perkara seperti pertukaran minyak , penggantian bateri, penggantian penyejuk, atau pemeliharaan transmisi yang bergantung pada jarak tempuh kenderaan secara rawak di dalam armada.

IoT Meningkatkan Kecekapan dalam Penggunaan Bahan Bakar

Sekiranya anda bekerja dalam bidang pentadbiran lembaga, anda mungkin pasti menyedari bahawa pelbagai individu memandu dengan cara yang tidak dijangka. Bagaimana mereka mengendalikan kenderaan secara umum, bagaimana mereka bertindak balas terhadap pentadbir yang berbeza-beza, dan sama ada mereka melakukan perjalanan melalui bandar atau di jalan raya boleh mempengaruhi keramahtamahan atau kekurangan mereka di jabatan tersebut.

Trak yang disediakan oleh IoT dan kenderaan bantuan lain dapat diperhatikan untuk memeriksa apa yang dimaksudkan dengan tingkah laku pemandu untuk keramahan alam sekitar anda. Ini membolehkan anda melihat profesional mana yang menggunakan ukuran bahan bakar yang tidak rasional, secara berkala kerana kecenderungan seperti mempercepat atau mempercepat terlalu cepat atau terlalu sering, perlambatan kejam dan berturut-turut, dan mempercepat.

IoT Mengautomasikan Perancangan Perjalanan dan Menjaga Pemandu Selamat

Sebagai pentadbir armada, anda mungkin sebelumnya menggunakan beberapa jenis pengaturcaraan atau kerangka kerja yang berbeza untuk merancang lawatan ke lokasi pelanggan dan lokasi organisasi yang jauh. IoT menambah lawatan ini dengan cara yang menjadikan profesional anda lebih selamat dengan memasukkan pelbagai jenis penggera untuk membantu mereka menemui ancaman yang dijangkakan di kawasan dalam kursus mereka - dan ini juga memberitahu para pengerusi.

Sebagai contoh, amaran iklim yang teruk dimasukkan ke dalam kerangka papan IoT menjadikannya berfungsi bagi pemandu untuk mengubah arah atau menjadualkan semula perjalanan untuk pelanggan yang dijumpai di mana terdapat ribut hujan, banjir deras, atau hari libur yang luar biasa. Mereka juga dapat dikelilingi oleh pembangunan jalan, adegan kecelakaan, dan risiko jalan lain.

Persembahan kelebihan IoT Lain untuk Fleet Service Management

Walaupun terdapat banyak kelebihan yang dicatatkan di atas, IoT armada inovasi para eksekutif menjadikannya lebih mudah untuk meningkatkan ketepatan invois pentadbir dan profesional, lebih baik menangani masa yang dihabiskan oleh pakar, "dan menjamin konsistensi dengan garis panduan perundangan . IoT juga menyajikan kepada anda banyak teknik untuk meningkatkan kecekapan operasi umum, termasuk memperkemas koordinasi armada. Keseluruhan daripada jumlah ini lebih gembira, lebih dipenuhi pelanggan dan kebimbangan utama penting untuk perniagaan anda.